Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      19

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.233


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.376


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.597


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/06/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. ναι μεν το Β 334, παραπεμπει στα δικαιολογητικα του αρθρου 54, αλλα αυτα, ειναι διαφορετικα στο αρθρο 54 και διαφορετικα στην ΥΑ Προφανως η ΥΑ εχει εκδοθει καθ'υπερβαση/ελλειψη νομοθετικης εξουσιοδοτησης και, επι διαφορας, ισχυει το αρθρο 54 και οχι η ΥΑ. Άρθρο 54 Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας Έκδοση πιστοποιητικών Όπως τροποποιήθηκε με το Άρθρο 121 ΝΟΜΟΣ 4759/2020 με ισχύ την 9/12/2020 Δες την εξέλιξη του άρθρου 1. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση, όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περ. α΄ , β΄ και ε΄, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή τη τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν. 4178/2013 (Α΄ 174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν. θ) (καταργείται) Όπως τροποποιήθηκε με το Άρθρο 121 ΝΟΜΟΣ 4759/2020 με ισχύ την 9/12/2020 Δες την εξέλιξη της παραγράφου 1α. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου εντός του οποίου ευρίσκεται η διηρημένη ιδιοκτησία, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζομένων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης της διηρημένης ιδιοκτησίας, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν τη διηρημένη ιδιοκτησία στην πραγματική της κατάσταση,όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περ. α΄, β΄ και ε΄, πλην των κοινοχρήστων χώρων, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν. 4178/2013 ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν, θ) (καταργείται) Σε περίπτωση που η οικοδομική άδεια και τα στοιχεία που την συνοδεύουν δεν ανευρίσκονται στα αρχεία της οικείας υπηρεσίας, αντί γι’ αυτά υποβάλλεται βεβαίωση απώλειας από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης. Οι διατάξεις των άρθρων 54-63 του παρόντος νόμου ισχύουν και για την ηλεκτρονική ταυτότητα αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας. ιασονα τις καλησπερες μου
    4 points
  2. Τα ξαναγράφω : Η αυθαίρετη κατασκευή/αλλαγή χρήσης ορίζεται στο άρθρο 81 και τιμολογείται, για την υπαγωγή της στο νόμο, με το άρθρο 100. Είτε είναι 1 είτε είναι 1000 θα περάσει από την ίδια διαδικασία τιμολόγησης με την υπαγωγή της ώστε να ενταχθεί στον νόμο και στις ευεργετικές του διατάξεις. ΔΕΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ, ΤΑΚΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ. Κάποιες από τις παραπάνω κατασκευές, που εκπληρώνουν την απαίτηση του άρθρου 92 περί Κατηγορίας 4, θα αποκτήσουν ένα ακόμη ευεργέτημα με την υπαγωγή τους, θα ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ από την υποχρεωτική κατεδάφιση. Το κριτήριο για να γίνει αυτό είναι : ΟΛΑ ΜΑΖΙ ΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ στο ακίνητο, ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΕΝΩ ΥΠΗΡΧΕ Η ΠΟΙΝΗ ΤΗΣ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ, να μην υπερβαίνουν (να μην παραβιάζεται το αγαθό κατά ένα ποσοστό λέει ο νόμος) ένα ποσοστό των βασικών πολεοδομικών μεγεθών (δόμηση, κάλυψη, ύψος). Έτσι λοιπόν, αφού πρώτα έχουμε τιμωρήσει την ίδια την ύπαρξη της αυθαιρεσίας με πρόστιμο και έχουμε αποφύγει τις ποινικές ή άλλες οικονομικές-φορολογικές κυρώσεις, μαζεύουμε όλα τα αυθαίρετα, εκτός των κατηγοριών 1, 2 και 3, και προσπαθούμε να τα βάλουμε στον κουβά κατηγορίας 4. Αν δεν χωράνε πάμε στην 5 (ένα πράγμα σαν κόσκινο αδρανών, για τους Πολιτικούς Μηχανικούς). Τώρα τελευταία, έρχεται ο νομοθέτης, αφού πρώτα του έβαλε χέρι το ΣτΕ, και λέει εγώ δεν μπορώ να διατηρώ πλέον στη χώρα αυθαίρετα που δεν μπορούν να εξαιρεθούν. Δεν μου δίνει άλλη προθεσμία το Σύνταγμα να μην προστατεύω το περιβάλλον και την πολεοδομική τάξη. Οπότε δεν δέχομαι άλλο την Κατηγορία 5 και αυτοί που μπήκαν ήδη κάποια στιγμή στο παρελθόν, οσονούπω θα τελειώσει ο χρόνος τους. Ναι βρε νομοθέτα αλλά εγώ μπορεί να είμαι σε μια κατάσταση όπου, αν κάνω 1, 2 πραγματάκια, μπορεί να χωρέσω στον κουβά της Κατηγορίας 4 (να σπάσω τα αδρανή σε μικρότερα). Γιατί μου το απαγορεύεις εκ των προτέρων εφόσον : α) η εξαίρεση δίνεται με την περαίωση της υπαγωγής και όχι με την έναρξη της με το παράβολο και β) μπορώ στο ενδιάμεσο, σύμφωνα και με τον νόμο, να βγάλω κάποια άδεια (νομιμοποίησης ή κατεδάφισης) που θα με οδηγήσει στο αδυνάτισμα ώστε να χωρέσω και εγώ στην Κατηγορία 4 ; Δεν είναι συνταγματικά ανεκτό να αντιμετωπίζονται οι ίδιες καταστάσεις με διαφορετικό τρόπο από τον νομοθέτη. Δεν έχεις ορίσει ακόμη το πολεοδομικό αγαθό ανά περιοχή; Κάν' το άμεσα και επίσης άμεσα υποχρέωσε όλους να περάσουν κάτω από αυτό το ανεκτό όριο. Η λογική της μπάλας στην εξέδρα για να βγάλει κάποιος άλλος τα κάστανα από τη φωτιά δεν οδηγεί πουθενά αλλού παρά μόνον στο να καούν τα κάστανα με τα κάρβουνα μαζί... Αυτή είναι η ερμηνεία μου και η πρόταση που έχω καταθέσει σε διαβουλεύσεις για τη λύση του προβλήματος της "πλασματικής" κατηγορίας 5.
    4 points
  3. Αφού βεβαίως βάλει "χθες" μια πόρτα ο αγαπητός ιδιοκτήτης... Στο μέλλον μπορεί να είναι το σπιτάκι της γιαγιάς... Μέχρι να βάλει την πόρτα "με αναλυτικό"!
    4 points
  4. Και σε αυτό που παραθέτεις, τα ίδια γράφω... Βρισκόμαστε στη "νομοθετική στιγμή" που κάτι πρέπει να γίνει με την Κατ.5 γιατί έχουμε μέσα της πολλές περιπτώσεις που ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ να εξαιρεθούν της κατεδάφισης ΜΕ ΤΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΜΕΤΡΑ. Δηλαδή τις περιπτώσεις που με άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης θα μπορούσαν να είναι κατηγορία 4. Αυτό ανέλυα στο σχόλιό μου. Απλά υπάρχει απροθυμία από τους συντάκτες της νομοθεσίας (γιατί φοβούνται το ΣτΕ) και από τους μηχανικούς (γιατί η τακτοποίηση είναι ο πιο εύκολος χειρισμός). Οι ιδιοκτήτες, έτσι και αλλιώς, μόνο το χρήμα ζυγίζουν ... με τη νομιμότητα έχουν πάψει εδώ και καιρό να ασχολούνται.
    3 points
  5. Εχει σημασία τι δουλειές κάνει το γραφείο και που είναι. Λίγες περιοχές δουλεύουν δυνατά. Οι περισσότερες είναι πεθαμένες. Αν πχ κάνει κατασκευές σε Μύκονο , Πάρο , Σαντορίνη κλπ , έρχεσαι ..εχθές. Αν το μεγαλύτερο κομμάτι της δουλειάς είναι τακτοποιήσεις αυθαιρέτων , ταυτότητες κτιρίων , ΠΕΑ και καμμιά άδεια οικοδομής που και που, τότε ...άστο.. κάτσε εκεί που κάθεσαι.
    3 points
  6. Η απάντηση στο αρχικό ερώτημα του tettris είναι με βεβαιότητα το β. Η αιτιολόγηση βρίσκεται στην παρ.1α του άρθρου 16 του ν.1337/83 : α) δεν παραβλάπτουν υπέρμετρα την πόλη ή τον οικισμό ή στοιχείο αυτών που έχει ιδιάζουσα σημασία, με σημαντική υπέρβαση του συντελεστή δόμησης και των ακάλυπτων χώρων ή με αύξηση του ύψους. Δηλαδή, αυτό που εξεταζόταν και τότε ως ΑΝΕΚΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΟΡΙΟ είναι η μη υπέρβαση των τριών πολεοδομικών μεγεθών του χώρου πάνω από ένα ποσοστό τους. Το ίδιο εξετάζεται και σήμερα μεταξύ κατηγοριών 4 και 5. Περνάς τα ποσοστά, πηγαίνεις 5 και δεν εξαιρείσαι. Τη σημαντική υπέρβαση ο ν.4495/17 την ποσοτικοποιεί με τα ποσοστά υπέρβασης. Τα αγαθά της πόλης που εξετάζεται αν παραβιάζονται είναι : δόμηση, κάλυψη και ύψος (της περιοχής βεβαίως). Μέχρι εδώ, έχουν ήδη εξαιρεθεί του ελέγχου : εντελώς οι προ 1975 και με μικροφοβέρες οι "ξεχασιάρηδες του Τρίτση". Οι πρώτοι γιατί δεν υπήρχε το Σύνταγμα του 1975 που όρισε το αυθαίρετο και οι δεύτεροι γιατί όταν παρανομούσαν δεν ήξεραν ότι θα ερχόταν ο ν.1337/83 που θα όριζε ως οριστική ποινή την κατεδάφιση. Οι υπόλοιποι θα μπαίνουν στο κρεβάτι του Προκρούστη, γιατί γνώριζαν τον νόμο και αυθαιρέτησαν, οπότε εκεί θα μετρηθούν και θα μείνουν για πάντα μαζί μας οι λιπόσαρκοι. Οι υπέρβαροι θα μπουν σε άλλη διαδικασία ...
    3 points
  7. Ναι, "συν"υπολογίζονται, δηλ. μαζί με τα "νόμιμα" και τα αυθαίρετα όλων των άλλων νόμων από Σουφλιά και μετά. Πως αλλιώς θα διαπιστωθεί η υπέρβαση αν δεν υπολογίσεις μαζί όλα τα συστατικά που συμβάλλουν στο πολεοδομικό μέγεθος ;
    2 points
  8. Το συνηθισμένο δεν είναι και το νόμιμο ... και ο νόμος ευτυχώς ομιλεί την ελληνική : "αυθαίρετα υπάγονται στην κατ.4 ... εφόσον δεν παραβιάζονται τα πολεοδομικά μεγέθη της περιοχής ... σε ποσοστό μεγαλύτερο κλπ.". Δεν υπάρχει συνήθεια στην εφαρμογή του νόμου. Κακή νομοθέτηση, ναι υπάρχει. Και στην περίπτωσή μας έγινε πολλές φορές κακή νομοθέτηση από την εποχή Αλαβάνου και μετά ... Ο νέος σχεδιαστής έβρισκε κάποιες σημειώσεις στα συρτάρια του προηγούμενου, έβαζε την πινελιά του (όσο καταλάβαινε) και η ζωή προχωρούσε με όλους ικανοποιημένους και τα ευρώ να συρρέουν στο καταπράσινο ταμείο. Κάπως έτσι έγινε και η παρεξήγηση των δυο κριτηρίων σε ένα, δηλαδή σύγκριση να γίνεται πάντα με την άδεια. Επιβεβαιώθηκε το λάθος και από την πάγια πεποίθηση των δημοσίων υπαλλήλων ότι άδεια σε ακίνητο με αυθαίρετα δεν βγάζουμε ποτέ, οπότε φτάσαμε στην κατάσταση να έχει διορθωθεί το εδάφιο στον νόμο και εμείς να είμαστε παγιδευμένοι σε ένα σύνδρομο Στοκχόλμης που επιμένει "σύγκριση με την άδεια" ...
    2 points
  9. Στο συγκεκριμένο θα έκανα υπαγωγή ως Κατ.4 γιατί έτυχε και είπες 50τμ. Αν όμως ήταν 51τμ θα έκανα υπαγωγή ως Κατ.4 τα 40τμ και σε άλλο φύλλο καταγραφής θα είχα προς κατεδάφιση/νομιμοποίηση τα υπόλοιπα. Τον τρόπο κατεδάφισης/νομιμοποίησης ώστε να προκύψει η Κατ.4 θα τον έβλεπα ανά περίπτωση. Δεν είπα ότι δεν γίνεται, είπα ότι σε περίπτωση που δεν υπάρχει άδεια δεν έχει δοθεί η εντολή να θεωρείται ως έχον άδεια ή κατ.4 μετά την έκδοση κατεδάφισης/νομιμοποίησης (και να αναγράφεται ο αριθμός της μετά την έκδοση και πριν την περαίωση). Και όπως καταλαβαίνεις αν δεν υπάρχει εντολή δεν βγαίνει άδεια ...
    2 points
  10. Άλλο το ποσοστό στις μελέτες και άλλο στις επιβλέψεις. Για επιβλέψεις αφού υπάρχει ο ΦΟ αφαιρείς όλη την επίβλεψη των Στατικών και αφαιρείς ένα 30% από την γενική επίβλεψη. Για όλα τα υπόλοιπα πας 100% Αλλά στην τελική τα ποσοστά μελετών κλπ. είχαν μεγάλη σημασία προ εποχής που δεν ήταν αποδεκτό συμφωνηθείσα αμοιβή και κατάθεση των αμοιβών με 16 ημέρες δέσμευση στον Τραπεζικό λογαριασμό. Τώρα εσύ θα κρίνεις τον κόπο σου και την γνώση σου και θα κοστολογήσεις τι πρέπει να πληρωθείς οπότε και με βάση αυτά βάλε τα ποσοστά στις μελέτες. Αλλά εγώ προσωπικά στα Αρχιτεκτονικά θα υπολόγιζα, πόσα είναι τα σχέδια (κατόψεις τομές όψεις κλπ.) πόσα απ’ αυτά μένουν χωρίς καμία αλλαγή, και με βάση αυτό θα έβαζα το ποσοστό. Από κει και πέρα μπουμπούνα το και ότι μάθεις θα το μάθουμε κι εμείς μετά….
    2 points
  11. Δεν γνωρίζω τι συνέβη με το ατύχημα που αναφέρεις, αλλά είναι σεβαστή η όποια αίσθηση φόβου ανάληψης ευθύνης που έχεις σε ότι κατασκευαστεί…. Αν δεν το αποβάλεις δεν θα γίνεις ποτέ καλός και έμπειρος επαγγελματίας στον μηχανολογικό ή ακόμα και μελετητικό τομέα για αυτό. Οπότε επένδυσε στον εαυτό σου να αποκτήσεις γνώσεις και εμπειρία σε κάτι άλλο. Που να μη σου δημιουργεί και μόνο η σκέψη ότι μπορείς να βλάψεις άλλους. Όμως ο μόνος που μπορεί να κρίνει το μπορείς και να αποφασίσει για αυτό είσαι ΜΟΝΟ εσύ, κανένας άλλος… ειδικά κανένας από το ανώνυμο πλήθος του ίντερνετ.
    2 points
  12. Και οι προγραμματιστές μπορούν να προκαλέσουν ατύχημα, ανάλογα το software που θα γράφεις και για το που προορίζεται. https://embeddedartistry.com/fieldatlas/historical-software-accidents-and-errors/ Δυστυχώς ή ευτυχώς, ότι έχει να κάνει με μηχανιλίκι, ακόμα και το software engineering έχει ευθύνες. Μπορεί να μην προκαλέσεις ατύχημα με σωματικές βλάβες αλλά υλικές και οικονομικές ζημιές. Είναι μέρος της δουλειάς μας και για αυτό η ευθήνη αυτή θα έπρεπε να αμοίβεται ανάλογα (άλλο το τι συμβαίνει στην πραγματικότητα). Όπως είπε και ο @mecheng_ , αν κάνεις μελέτες σε σοβαρή εταιρεία, τα σχέδια κοι οι υπολογισμοί σου θα περνάνε από τουλάχιστον άλλο ένα επίπεδο ελέγχου εσωτερικά και σε ορισμένες περιπτώσεις θα τα ελέγχουν και μηχανικοί εξωτερικά, συνήθως σύμβουλοι του πελάτη. Πρέπει είτε να ξεπεράσεις λοιπόν αυτή σου τη φοβία ή να κοιτάξεις για κάτι άλλο.
    2 points
  13. Πράγματι υπήρχε Τρ. Σημείο στο λόφο "Αρσακλή". Σήμερα ο Λόφος νομίζω πως είναι γήπεδο ποδοσφαίρου (??). Με τις εργασίες που έγιναν το έξυσε μάλλον το γκρεϊντερ. Όπως γνωρίζουμε τις πρώτες πρώτες αποτυπώσεις γύρο- γύρο από την Θεσσαλονίκη (από την πλευρά Πυλαία- Πανόραμα και όχι μόνο) έγιναν από τον Φιλιππίδη. Μέσα στην λίστα των τριγωνομετρικών (12-13 σελίδες) που χρησιμοποιήθηκαν τότε είναι και το "Αρσακλής". Το δίνω με κάθε επιφύλαξη γιατί δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί μαζί με τριγ. Σημεία άλλου datum. Αυτά τα τρ. Σημεία προέρχονται από άλλη εποχή άρα από άλλους υπολογισμούς. Τα άλλα ζεύγη συντεταγμένων είναι για το "σχέδιο του Δ. Θεσσαλονίκης" από μετασχηματισμό. Υ είναι βορράς. (οι συνάδελφοι της θεσσαλονίκης καταλαβαίνουν και ξέρουν περισσότερα για το σχέδιο της Θεσσαλονίκης)
    2 points
  14. Με συγχωρείτε για την μακρά απουσία, μου έτυχε μια δουλειά και έπρεπε να λείψω. +1 για τις απόψεις σου kan62 με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο (και πιο μορφωμένο) και αν μπορούσα +10 και πολλά ευχαριστώ για την υπομονή σου και τις αναλυτικές απαντήσεις (δεν το βλέπεις συχνά). Βοηθούν να ξεκαθαριστούν πολλά πράγματα, αλλά δημιουργούν και προβληματισμό για το τί θα γίνει με τις λανθασμένες κατηγορίες, όταν και όποτε γίνουν τα πράγματα λιανά. Ίσως το δυσμενέστερο μπορεί να διορθωθεί "εύκολα" προς το ευμενές, ή ίσως η όλη θολούρα να είναι ένα μακρινό πρόβλημα, για αυτούς που θα το αντιμετωπίζουν στο μέλλον (όπως εμείς σήμερα τις κακογραμμένες άδειες). Σαν αγοραστής δεν θα έριχνες την τιμή πάντως σε κτίριο κατηγορίας 5; Δεν είναι και λίγο... Για τους "νομοθέτες" και το πέταμα της μπάλας στις κερκίδες ουδέν σχόλιο, τα λόγια σε αυτές τις περιπτώσεις είναι φτώχεια (εκτός αν τα λόγια εκφράζονται με ενέργειες σαν αυτή του κan62). Στα τεχνικά θέματα τώρα, θα κάνω μια προσπάθεια να δω αν έχω πιάσει σε κάποιον βαθμό το νόημα (θα γράφω στο 3ο πρόσωπο για τους συναδέλφους της συζήτησης, σαν να απευθύνομαι σε όλη την κοινότητα, έστω και αν είμαστε μόνο οι τρεις μας που παρακολουθούμε τη συζήτηση): Εκεί με τα 51τμ, νομίζω απλά ο kan62 πήρε την περίπτωση που εξετάζουμε με το 20% των επιτρεπόμενων, που λόγω όμως λίγων τετραγωνικών συνολικά θα ήταν 40% ο έλεγχος και ίσως γι'αυτό έγινε το μπέρδεμα, αλλά μικρό το κακό. Μικρό γιατί η ουσία είναι άλλη, που ξεκαθαρίζει άλλα μπερδέματα. Όπως: Για τον kan62 πιστεύω δεν ήταν ποτέ ζήτημα τί μπαίνει στον "αριθμητή" του ελέγχου γι'αυτό τρομάξαμε να συνεννοηθούμε τί εννοεί ακριβώς ο καθείς. Εφόσον ούτως ή άλλως αθροίζουμε νόμιμα και αυθαίρετα (εκτός των εξαιρέσεων), αφαιρούμε τα μέγιστα επιτρεπόμενα και εξετάζουμε το ποσό που μας μένει αν υπερβαίνει το κρίσιμο ποσό. Μια απορία που έχω εδώ είναι αν στα "νόμιμα" συνυπολογίζουμε και τα κατηγορίας 1-3 ή αυτά βγαίνουν τελείως από το κάδρο (υποθέτω ο kan προτείνει ότι βγαίνουν τελείως, σαν να μην υπάρχουν στο ακίνητο). Το άλλο μπέρδεμα που θεωρώ ότι λύθηκε είναι η παρεξήγηση που είχα για την διαφοροποίηση της γνώμης του kan, ως προς τη φόρμουλα ελέγχου της κατηγορίας, σε εκείνο το ποστ στις πλάγιες αποστάσεις. Δεν είχε πει τελικά ότι ήταν λάθος ο τρόπος ελέγχου που μέχρι τότε υποστήριζε. Αυτό που πήρε πίσω ήταν η δυνατότητα που πίστευε πιο παλιά να μπουν στην κατηγορία 4 ακίνητα χωρίς καθόλου άδεια. Κατά τ'άλλα τον ίδιο τρόπο ελέγχου υποστήριζε πάντα και στους "αριθμητές" και στους "παρονομαστές" και παντού. Καταλαβαίνω επίσης πλέον (μάλλον μου δημιουργήθηκε η ίδια παρεξήγηση με τον zazeng) ότι όταν υπάρχει άδεια στο ακίνητο τον ιδιοκτήτη τουλάχιστον δεν τον ενδιαφέρει να νομιμοποιήσει (/κατεδαφίσει) ή όχι στην προοπτική να βελτιώσει την κατηγορία. Το μόνο που τον ενδιαφέρει εκ των πραγμάτων είναι τα χρήματα που θα δώσει. Επειδή αν έχει άδεια και τόσα αυθαίρετα τετραγωνικά που να μην ξεπερνούν μαζί με τα νόμιμα το κρίσιμο ποσό, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα. Μόνο από επιθυμία (όχι ότι δεν υπάρχουν σοβαροί λόγοι) θα θέλει να κάνει νομιμοποίηση, να έχει ισχυρότερο χαρτί, ή επειδή μπορεί να του βγει πιο οικονομικά από το πρόστιμο. Καθώς αν βγαίνει κατηγορία 5 το ακίνητο, αυτό θα συμβαίνει επειδή το μέγεθος των αυθαίρετων τετραγωνικών είναι τόσο μεγάλο που έχουν συμπληρώσει τα μέγιστα επιτρεπόμενα (πάει το όποιο υπόλοιπο συντελεστών είχε) και μάλιστα φτάνουν πολύ παραπάνω (το "πολύ" έχει όνομα προφανώς: είτε 20% θα είναι είτε 40%). Ακόμα και αν νομιμοποιούσε, θα νομιμοποιούσε μέχρι τα μέγιστα, τα υπόλοιπα δεν σώζονται. Θα είναι πάντα κατηγορία 5. Παραμένει σίγουρα σκοτάδι αρκετό σχετικά με τις λεπτομέρειες για το τί εξαιρείται του ελέγχου και ίσως και άλλα πραγματάκια, αλλά νομίζω μπήκε σήμερα πολύ φως! Μένει μόνο να κάνω κανένα τεστ με αριθμούς και διαφορετικά σενάρια (thought experiments) για να χωνέψω όλα αυτά τα φωτόνια και είμαστε εντάξει. ΥΓ: Έπεσες έξω φίλτατε zazeng. βγήκαν 11 οι σελίδες... Έχεις δικιο πάντως στο θέμα φορουμ είμαι κατηγορία 5!
    1 point
  15. Αν κάποιος άλλος έχει κάνει την τακτοποίηση, αυτό που σε "καίει" είναι να ελέγξεις το ακίνητο ελπίζοντας ότι η δήλωση υπαγωγής του θα είναι σωστή. Σε αυτή την περίπτωση δεν εισάγεις άλλον μηχανικό. Εσύ θα είσαι ο διαχειριστής.
    1 point
  16. Μερικές σκόρπιες απόψεις για την εφαρμογή: Για αριθμό ιδιοκτησίας/οικοπέδου θα μπορούσε να είναι το ΚΑΕΚ. Τώρα έχουμε γεμίσει "μοναδικούς" αριθμούς. Πλέον είναι ελάχιστες οι περιοχές χωρίς ανάρτηση/προανάρτηση. Ο εντοπισμός θα μπορούσε να τραβάει κατευθείαν το πολύγωνο από το κτηματολόγιο (πάλι για περιοχές που έχουν τουλάχιστον προανάρτηση) Σε περιοχές χωρίς κτηματολόγιο και χωρίς διανομές/αναδασμούς ή διευθύνσεις θα έπρεπε να μπορείς να δεις το polyline από το μητρώο για να καταλάβεις αν έχει ανοίξει συνάδελφος οικόπεδο/γήπεδο. Σε περιοχές εκτός σχεδίου κυρίως με αρκετούς συνιδιοκτήτες και μάλιστα χωρίς να γνωρίζονται μεταξύ τους, υπάρχει πρόβλημα στα συμβόλαια και στην καταχώρηση των ιδιοκτητών. Για παράδειγμα ανοίγω δήλωση με ποσοστό συγκυριότητας 25% και περνάω τα στοιχεία μόνο του ιδιοκτήτη που έχω στα χέρια μου. Μετά από κάποιους μήνες πουλάει κάποιος ιδιοκτήτης το δικό του ποσοστό. Σαν ιδιοκτήτες τι θα βάλεις; Τίτλους; Σβήνεις τα προηγούμενα και βάζεις τα δικά σου; Με βάση τα παραπάνω θα έπρεπε το κτηματολόγιο να είναι συνδεδεμένο με την ΗΤΚ και να τραβάει από εκεί ιδιοκτήτες και συμβόλαια. Όταν έχεις άνω του 1 κτίρια, χωρίς σύσταση, πως κάνεις συσχέτιση τον όροφο, με το κτίριο και με την παροχή ρεύματος; Ίσως θα έπρεπε να προστεθεί και ο αριθμός ΑΤΑΚ. Φαντάζομαι κάποια στιγμή το Ε9 θα τραβάει από εδώ τα στοιχεία για χρήσεις και εμβαδά. Όπως αναφέρθηκε πολλές φορές, να υπάρχει σύνδεση με την πλατφόρμα των αυθαιρέτων καθώς και με τις ηλεκτρονικές άδειες, ώστε να τραβάει από εκεί σχέδια και μελέτες. Δεν υπάρχει πεδίο για να ορίζεις την παλαιότητα του κτιρίου. Να αλλάξει το όνομα από Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου σε Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ιδιοκτησίας. Αναφέρεις στον πελάτη ότι πρέπει να πληρώσει παράβολο 20€ για την ταυτότητα κτιρίου και σου λέει "Μα εγώ δεν έχω κτίριο, αδόμητο είναι το χωράφι) Βασικά θα έπρεπε όπως αναφέρθηκε και από άλλους συναδέφλους η λειτουργία της ΗΤΚ να γινόταν μετά την ολοκλήρωση του κτηματολογίου καθώς και μετά την ολοκλήρωση της ψηφιοποίησες των οικοδομικών αδειών.
    1 point
  17. Όχι δεν χρειάζεται. Δες το αντίστοιχο εδάφιο: "...γ. Η καταχώριση συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4495/2017. Συγκεκριμένα: αα) τα στελέχη των Οικοδομικών Αδειών, Αδειών Δόμησης και λοιπών πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, ββ) τις δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, γγ) τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιο κτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών, δδ) το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., την Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή/και τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τον ν. 4178/2013 και τον ν. 4495/2017, εε) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, στστ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ζζ) τον πίνακα χιλιοστών, εφόσον η Ταυτότητα Ιδιοκτησίας αφορά αυτοτελή διηρημένη ιδιοκτησία ή κοινόχρηστους χώρους, ηη) τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υφίσταται.....". ΦΕΚ 334.21 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΗΤΚ.pdf
    1 point
  18. +1 Εννοείται για το κείμενο και τον χρόνο σου (όχι μόνο να το γράψεις σήμερα, αλλά και όλον εκείνον που έχεις αφιερώσει στη ζωή σου για να έχεις τη γνώση να βλέπεις νόμους και πολιτικές σε ακτινογραφία) Από εκεί και πέρα, καταρχάς σίγουρα σαν μηχανικός υπαγωγής νιώθω ότι είμαι το κάρβουνο που έχει καεί. Και αφού 2 ποστ παραπάνω εκφράζεις και με αριθμούς ποια είναι η γνώμη σου για τη μέθοδο επιλογής κατηγορίας, δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω. Με την οποία πάντα συμφωνούσα είτε λόγω των αναλύσεών σου είτε γιατί αυτά καταλάβαινα και από το πνέυμα του νόμου. Ότι είναι άλλο η τιμολόγηση (πολύ σωστός χαρακτηρισμός) και άλλο η πολεοδομική επιβάρυνση. Αλλά άντε πες τα αυτά στο 99,99% που λέει και ο zazeng και που φαίνεται να το κάνουν διαφορετικά. Εδώ σταμάτησα να το λέω στον εαυτό μου, για να μη ρισκάρω να είμαι το απολωλώς πρόβατο. Και για τη διάλυση κάθε εκ νέου παρανόησης, επιστροφή στους αριθμούς με άλλο ένα παράδειγμα για να ορίσουμε και να μην υπονοούμε τη διάμετρο της οπής του κόσκινου. Οικόπεδο με 100τμ μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση και 10μ μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος. Άδεια (του 1984) με κτίριο 80τμ και ύψος 7μ. Έχτισε αυθαίρετα άλλα 50τμ, συνολικά 130τμ και ύψος 11,5μ. Από αυτά τα 50τμ επιπλέον της άδειας 30τμ έχουν ύψος μέχρι τα 9,5μ και 20τμ έχουν ύψος μέχρι τα 11,5μ Ο μηχανικός του ελέγχει για κατηγορία τί από τα παρακάτω του ανακοινώνει σε μια τωρινή τακτοποίηση; α) 30τμ πάνω των επιτρεπόμενων < 40%*100 (=40τμ) και 1,5μ πάνω του επιτρεπόμενου < 20%*10(=2μ), είσαι κίτρινος (κατηγορία 4) εξαιρείσαι της κατεδάφισης. ή β) 50τμ αυθαίρετα > 40%*100 (=40τμ) και 1,5μ πάνω του επιτρεπόμενου < 20%*10(=2μ), δυστυχώς είσαι λόγω δόμησης κόκκινος (κατ. 5), αλλά αν μου το επέτρεπε ο νόμος (λες ότι δεν γίνεται) θα νομιμοποιούσαμε τα 20 από τα 30 που βρίσκονται εντός max δόμησης και ύψους και τα υπόλοιπα 30 που μένουν συνολικά θα ήταν < 40%*100 (=40τμ) και < < 20%*10(=2μ) και θα πήγαινες κατηγορία 4.
    1 point
  19. Έχω την εντύπωση ότι στο παράδειγμά σου προσπαθείς να τιμολογήσεις αυθαίρετο και όχι να κατατάξεις σε κατηγορία. Γιατί εκεί τα πράγματα είναι σαφή : (110-100=10)=10% της δόμησης και μάλιστα <50τμ και (11-10=1)=10% του ύψους, οπότε είσαι σίγουρα κατ.4...
    1 point
  20. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Από λογική και όχι εμπειρία ή νόμο θα έλεγα το εξής: Αρχικά ότι αφού πχ το στέγαστρο δεν μετράει σε κάλυψη θα έπρεπε να επιτρέπεται ως τέτοια κατασκευή. Όμως, αφού στο γήπεδο δεν επιτρέπεται να χτίσεις, ώστε να έχεις νόμιμο ακάλυπτο χώρο και άρα τις κατασκευές που επιτρέπονται σε αυτόν, έτσι έμμεσα δεν μπορείς να δημιουργήσεις νέες νόμιμες κατασκευές, αφού ουσιαστικά έμμεσα παραβιάζουν τις διατάξεις. Ενώ η εξυγίανση του υφιστάμενου τακτοποιημένου κτιρίου δεν παραβιάζει εκ νέου τις διατάξεις (όπως η δημιουργία νέας κατασκευής σε χώρο που δεν είναι νόμιμος), αλλά βελτιώνει/συντηρεί τις ("κακώς") προϋπάρχουσες.
    1 point
  21. ΔΕΗ βάζεις όπως το έχει στο Ε9 (τα πρώτα 9). Στο πρόγραμμα κάνεις αντιγραφή-επικόλληση τον κωδικό του πιστοποιητικού και τραβάει τα υπόλοιπα. Πριν το οριστικοποιήσεις μπορεί να σου βγάλει μηνύματα λάθους. Γυρνάς και διορθώνεις/συμπληρώνεις την ΗΤΚ, μέχρι να μην στα βγάζει.
    1 point
  22. Η εγκ. 2 διευκρίνισε ότι όταν υπάρχει Ο.Α η σύγκριση μπορεί να γίνει με τα επιτρεπόμενα της άδειας. Αυτό σε συμφέρει διότι αν πας με τα σημερινά η επιτρεπόμενη δόμηση (Ν. 4759/20) για την εν λόγω χρήση είναι 550 τμ. Συμφωνώ με την δική σου αντιμετώπιση, δηλαδή 200 τμ με αναλυτικό και 200 τμ με ΥΔ .Αν η αυθαίρετη επέκταση έγινε εντός περιγράμματος κάλυψης, δεν θα βάλεις και ΥΚ.
    1 point
  23. Εμβάθυνση στις λεπτομέρειες στη σχετική απόφαση του ΣτΕ : ΣτΕ.Ολ 3341/2013 «Τακτοποίηση» αυθαίρετων κατασκευών ν. 4014/2011 - Αναστολή κατεδάφισης - Προστασία περιβάλλοντος - Αντισυνταγματικότητα ρύθμισης - Αίτηση ακύρωσης -.
    1 point
  24. Ο νόμος δεν αναφέρει τέτοιο περιορισμό. Μπορείς να υπάγεις την αποθήκη στην κατηγορία 3. Όμως, θα πρέπει να εξετάσεις και το πως δημιουργήθηκε αυτή η αποθήκη. Υπάρχει σύσταση οροφοκτησίας; Μήπως προβλέπονταν διαφορετική εσωτερική διάταξη και έγινε διαφορετική διαμερισμάτωση; Μήπως υπάρχει ζήτημα με τους κοινόχρηστους χώρους υπογείου; Η συνήθης πρακτική εμβαδομέτρησης είναι να λαμβάνεται ολόκληρο το πάχος τοίχων, όταν η οριζόντια συνορεύει με κοινόχρηστους χώρους ή οι τοίχοι της είναι εξωτερικοί και το μισό πάχος των μεσοτοιχιών. Τώρα, το ¨καθαρό" όπως αναγράφεται στο συμβόλαιο δεν λέει τίποτα για εμάς. Θα πρέπει να έχεις την κάτοψη της σύστασης και να δεις τις διαστάσεις εάν "κουμπώνουν" με το καθαρό ή το μικτό εμβαδόν.
    1 point
  25. Έχεις δίκιο σόρυ. Τα είχα δει στον υπολογιστή και μετά έγραψα από το κινητό. Στην αρχή μάλιστα πήγα να τα κάνω copy-paste ό,τι έβρισκα, αλλά θα πήγαινε πολύ. Στην αρχή ξεκίνησα από πιο παλιές, όπως οι 234 και 246, αλλά τότε ακόμα ο 4178 είχε ριζώσει στη νοοτροπία και το έπαιρναν τελειώς λανθασμένα (ή σωστά ποιος ξέρει...), όπου και υπερβάσεις κάτω του επιτρεπόμενου τις χρέωναν με συντελεστή. Μετά ξεκίνησα από τις πιο πρόσφατες και μία αρκετά σχετική με την απορία μου είναι η εξής (τη βάζω αυτούσια αν και μεγάλη και πιάνει και πιο πολλές περιπτώσεις εκτός από την απορία μου). Ο συντάκτης δεν επιχειρηματολογεί πάντως για το συγκεκριμένο θέμα (του αριθμητή στον έλεγχο της υπέρβασης), απλά το εκφράζει. Συνεχίζω να θεωρώ λοιπόν zazeng ότι είσαι πιο σωστός και έχω στο μυαλό μου και κάποια αιτιολόγηση. Αν θέλει η κοινότητα να την εκφράσω. Αλλιώς να μην χαλάμε και ψηφιακό χώρο μόνο για "φιλοσοφία". Βέβαια το αρχικό ερώτημα ήταν πολύ συγκεκριμένο, συνηθισμένο και τεχνικά εντοπισμένο νομίζω. Απορώ γιατί εκτός από εσένα δεν υπήρξαν περισσότερες γνώμες...
    1 point
  26. Ο ορισμός κατά ΓΟΚ ήταν ο εξής: Ημιυπαίθριος χώρος είναι ο στεγασμένος χώρος του κτιρίου, του οποίου η μία τουλάχιστον πλευρά είναι ανοιχτή προς τον κοινόχρηστο χώρο ή τους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου που δεν προσμετρώνται στην κάλυψη και οι υπόλοιπες πλευρές του ορίζονται από τοίχους ή κατακόρυφα φέροντα ή μη στοιχεία και χρησιμοποιείται για τη μετακίνηση ή προσωρινή παραμονή ανθρώπων". Η ανοιχτή του πλευρά "βλέπει" πάνω στον εξώστη και δεν υπάρχει όψη σε ακάλυπτο. Νομίζω η πιο ασφαλής αλλά και χρήσιμη για το μέλλον επιλογή, είναι να εισαχθεί ως Υ.Δ όπως αναφέρει η παραπάνω και η συνάδελφος .
    1 point
  27. Πιο πολύ θα το έλεγα όχι λόγω του φόβου σου για την τάση αλλά το οτι φοβάσαι μην πάθει κανείς τίποτα από τις μελέτες σου. Ως ηλεκτρολόγος μηχανικός δεν έχεις δουλειά "hands on" για να φοβάσαι την τάση. Από εκεί και πέρα μπορείς να ψάξεις δουλειά ως υπάλληλος σε κάποια εταιρεία μελετητική ή κατασκευαστική. Αν είναι σοβαρή εταιρεία θα έχεις καθοδήγηση αλλά σίγουρα θα ελε΄γχει και κάποιος την δουλειά σου, ειδικά στην αρχή. Αν το έχεις με τον προγραματισμό και όντως σου αρέσει θα μπορούσες να ψάξεις για online σεμινάρια. Έχει πολλά δωρεάν και ούτε είναι αργά για την ηλικία σου. Το θέμα είναι να κάνεις την αρχή και να βρεις την πρώτη σου δουλειά. Μετά όλα θα "ρολάρουν"
    1 point
  28. Αν θέλει να το έχει εντελώς κλειστό στο μέλλον βάλτο με ΥΔ διαφορετικά με αναλυτικό.
    1 point
  29. Καλό είναι να γίνεται αλλά δεν προκύπτει από κάπου το γνήσιο της υπογραφής.
    1 point
  30. Καλησπέρα συναδελφοι , Ηθελά παρακαλω να ρωτήσω εαν υπαρχει καποιος περιορισμος στα συνολικα τετραγωνικά της σοφίτας επι του συνόλου της δόμησης. Εχω συνολική δόμηση 187 τ.μ πόσα τετραγωνικα σοφιτα μπορω να φτιαξω ? 1. Μην ανοίγεις χωρίς ουσιαστικό λόγο νέο θέμα και χωρίς πρώτα να κάνεις αναζήτηση σε ήδη υπάρχον, με ίδιο ή παραπλήσιο περιεχόμενο. Το θέμα σου συγχωνεύτηκε στο παρόν. 2. Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33
    1 point
  31. Καλησπέρα. Έχω αναπτύξει μια εφαρμογή για τοίχους αντιστήριξης στο GUI της MATLAB καθώς ήμουν φοιτητής στο πανεπιστήμιο Πατρών. Ρίξτε μια ματιά στο πιο κάτω βίντεο. Αν ενδιαφέρεστε θα μπορούσα να σας στείλω την εφαρμογή μέσω wetransfer και να μου πείτε τη γνώμη σας. RET_WALL.mp4
    1 point
  32. Μιας και τεκμηριώνεις την άποψή σου, δεν τη ρωτάς πώς τεκμηριώνει τη δική της? Οι συμβ/φοι δεν φοβούνται το σύλλογό τους αλλά τον εισαγγελέα. Για ρίξε κανα τροχιοδεικτικό προς αυτή την κατεύθυνση...
    1 point
  33. Υπάρχει και ο Πανελλήνιος σύλλογος συμβολαιογράφων που μπορεί να απευθυνθεί η ¨αλανθαστη¨ ….. Ενημερώνεις τον δικηγόρο του πελάτη σου ότι η συμβολαιογράφος έχει δική της προσωπική ερμηνεία των εγκυκλίων και άσε τους να τα βρουν μεταξύ τους…. Εγώ δεν θα άλλαζα σωστό ΠΕΑ για κανέναν απολύτως λόγο…..
    1 point
  34. Καλημέρα. Δες μήπως (το 'μήπως' είναι περιττό αλλά μπαίνει για λόγους ευγένειας) η Εγκύκλιος ΥΠΕΝ/ΔΕΠΕΑ/111748/705 με ημερομηνία 19-11-2020 στη σελίδα 7 λύνει τα χέρια τα δικά σου και της συμβολαιογράφου ταυτόχρονα σε win-win κατάσταση. 'Σημειώνεται ότι, η επιφάνεια κτιριακής μονάδας όπως αναγράφεται στο ΠΕΑ δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτει με την επιφάνεια της κάθε ιδιοκτησίας (όπως δηλώνεται στα συμβόλαια, οικοδομική άδεια, περουσιολόγιο κλπ), διότι ο τρόπος μέτρησης της επιφάνειας - των εξωτερικών ορίων του κτιρίου / κτιριακής μονάδας, είναι διαφορετικός κατά τον ΚΕΝΑΚ από τον Οικοδομικό Κανονισμό. Επισημαίνεται ότι η ωφέλιμη επιφάνεια που αναγράφεται στο ΠΕΑ, μπορεί να περιλαμβάνει επιφάνειες οι οποίες δεν προσμετρώνται στον σ.δ. (παρ.6 , άρθρο 11 του ν. 4067/2012).'
    1 point
  35. Δεν σου διαφεύγει τίποτα απολύτως ….. Ειναι υποχρεωμένη τα δεχθεί το ΠΕΑ που έχεις εκδόσει … Είναι σύνηθες πρόβλημα με τους συμβολαιογράφους (ευτυχώς με ένα μικρό ποσοστό) που θεωρούν τον εαυτό τους φωτεινό παντογνώστη και συγγενή του Πάπα ….. Έχω τσακωθεί αρκετές φορές …. Μία μου είχε ζητήσει 2 πρωτότυπα ΠΕΑ….
    1 point
  36. Συνάδελφοι καλησπέρα Δεν ξέρω εσεις πως το αντιμετωπίζετε, αλλά εγώ έχω πρόβλημα με τους συμβολαιογράφους. Τελευταίο περιστατικό πριν 2 μέρες, που αφορά μεταβίβαση διαμερίσματος. Συγκεκριμένα, το διαμέρισμα βάσει μέτρησης μηχανικού και έκδοση βεβαίωσης, βρέθηκε 47τμ (κτηριοδομικά και πολεοδομικά), λαμβάνοντας υπόψη το πάχος στους τοίχους του κλιμακοστασίου και του φωταγωγού κατά το 1/2, ενω κατά ΚΕΝΑΚ, λαμβάνεται ολόκληρο το πάχος. Αποτέλεσμα αυτού να προκύπτει η ΘΖ 47,63τμ...στέλνω το ΠΕΑ στη μ@λ@κο συμβολαιογράφο να κάνει την προεργασία και μου στέλνει μήνυμα οτι δεν δέχεται να υπάρχει απόκλιση ως προς τα τμ της βεβαίωση του συναδέλφου, δηλ. απαιτεί στο ΠΕΑ να γράφει 47τμ 😡 Της στέλνω την εγκύκλιο 10/2011, που είναι σε ισχύ (είναι?), που αναφέρει οτι αποκλειστική αρμοδιότητα των συμβολαιογράφων είναι να τσεκάρουν τη γνησιότητα του ΠΕΑ απο το σύστημα και να αναγράφουν τον αριθ. πρωτοκόλλου και αριθ. ασφαλείας καθώς και την εγκύκλιο του Νοέμβρη 2019, που αναφέρει οτι τα τμ του ΠΕΑ δεν συμφωνούν με τα τμ του κτηριοδομικού κανονισμού!!! Αφού της ειπα οτι αφου δεν γνωρίζει στοιχεία του <δημοτικού> για σύνταξη συμβολαίου, φαντάζομαι τι <τέρατα> θα είναι τα άλλα που γράφει και δεν κάνει για αυτή τη δουλειά ... στο τέλος βριστήκαμε. Απο την άλλη, ο πωλητής θέλει να προχωρήσει μέχριε 31/3 για να αποφύγει την ηλεκτρονική ταυτότητα και κάθε τόσο με ζαλίζει στο τηλ., να κάνω ανάκληση και να γράψω 47τμ αντι 47,63τμ., τι να πω ρε γαμώτο!! Έχω κάπου λάθος συνάδελφοι στο σκεπτικό που ανέφερα ή μου διαφεύγει κάποια διάταξη που λέει αυτό που ισχυρίζεται η συμβολαιογράφος? Ευχαριστώ και κάθε άποψη δεκτή...
    1 point
  37. Ο φορέας σου είναι ιδιαιτέρως επιμήκης. "Κόψε" το κτίριο στα δύο με αντισεισμικό αρμό και συζυγή υποστυλώματα και ουσιαστικά να επιλύσεις δύο κτίρια.
    1 point
  38. Μην βγάζουμε βεβιασμένα συμπεράσματα ... Στην παραπάνω έκθεση ελέγχου, εγώ βλέπω δύο ενδεχόμενα : 1) οι ελέγχοντες "γνωρίζουν" τον επιβλέποντα και τον αθωώνουν ενώ είναι παραβάτης, στέλνοντας στο απόσπασμα τον ελεγκτή μόνο για την καθυστέρηση του πορίσματος ή 2) ο ελεγκτής, αφού δεν ήταν συνεπής με τις προθεσμίες, συναίνεσε σε απαλλαγή του επιβλέποντα ώστε να μη χυθεί και άλλο αίμα στην αρένα. Τα παραπάνω ενδεχόμενα στηρίζονται στα : 1) η καθυστέρηση του πορίσματος είναι όντως από τις σοβαρές παραβάσεις του πίνακα, 2) ο επιβλέπων είναι όντως παραβάτης μόνο σε μια από τις διαστάσεις του περιγράμματος (αυτή που έγινε 3,98 από 3,90 γιατί 8/390=2,05%), η οποία είναι η μόνη για την οποία δεν γίνεται καμία απολύτως αναφορά στην έκθεση (οι άλλες αναφορές είναι απλά η μελάνη της σουπιάς, γιατί δεν είναι παραβάσεις).
    1 point
  39. Τα ζώα που συνέταξαν αυτό το πόρισμα ποιος τα ελέγχει;;;; Άκου 1εκ απόκλιση. ΗΜΑΡΤΟΝ!!!!!!!
    1 point
  40. ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΔΟΜΗΣΗΣ.doc
    1 point
  41. Καλησπέρα σε όλους μετά απο πολύ καιρό ξανά Το 1.25 δεν είναι το ρεύμα που απορροφά ο κινητήρας απο το δίκτυο. Το ρεύμα που αποροφά ο κινητήρας προκύπτει από τα στοιχεία του και απο τον τύπο I=P/1.73xcosfxV (όπου V: πολική τάση) Το 1.25 χρησιμοποιείται για τη διαστασιοολόγηση της γραμμής του κινητήρα σε επιμέρους επαγωγικά φορτία και κατ επέκταση τον υπολογισμό της ασφάλειας προστασίας του καλωδίου. Για την εκκίνηση τώρα. Πάρτε μερικούς εμπειρικούς τύπους να κάνετε τη δουλειά σας αν δεν έχετε στοιχεία : Τριφασικοί ασύγχρονοι κινητήρες και τριφασικοί βραχυκυκλωμένου δρομέα : Απευθείας εκκίνηση Iεκ=6*Ιν . Εκκίνηση με Υ/Δ , Ιεκ=2*Ιν Δακτυλιοφόροι κινητήρες : Ιεκ=1.25*Ιν Πάμε τώρα στα υπόλοιπα : Αν η πινακίδα λέει : 220Δ/380Υ τότε συνδέουμε ΜΟΝΟ κατά αστέρα Υ τον κινητηρα Αν η πινακίδα λέει : 380Δ, τότε για ισχύ εως 3kW συνδέουμε απευθείας σε τρίγωνο, ενώ για μεγαλύτερη ισχύ με διακόπτη αστεροτρίγωνο η άλλο μέσω εκκίνησης. Αν η πινακίδα λέει : 380Δ/660Υ τότε για ισχύ εως 3kW συνδέουμε μόνο κατά τρίγωνο Δ και για ισχυ ανω των 3kW αστεροτρίγωνο.
    1 point
  42. Άλλαξε τον τίτλο. Άλλο πράγμα η μελέτη και άλλο το πιστοποιητικό. Μελέτη μπορούν να κάνουν όλοι οι μηχανικοί αλλά απαιτείται συνυπογραφή δύο διαφορετικών ειδικοτήτων.
    1 point
  43. Τελικά ΠΕΑ θέλει μόνο στις περιπτώσεις που μνημονεύνται στον ν.4122/2013 αρθ.12. Στο ΦΕΚ 334Β/2021 (ΗΤΚ) δεν αναφέρει πότε χρειάζεται ΠΕΑ και πότε όχι. Το τσεκάρεις από αλλού. (Και φυσικά χρήσεις και χώροι που εξαιρούνται του ΚΕΝΑΚ δεν θέλουν ΠΕΑ). Το διαμέρισμα που ΔΕΝ μπήκε εξοικονομώ δεν θέλει ΠΕΑ. Η ίδια η ΗΤΚ δεν απαιτεί ΠΕΑ γενικά. Απαιτείται να υποβάλεις τα ΠΕΑ που έχουν εκδοθεί για άλλους λόγους. (Τουλάχιστον έτσι λέει το 334Β).
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.