Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.015


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.672


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.233


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/06/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Πριν αρχίσετε τη μελέτη, να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα με λίγα λόγια, γιατί όπως είδα από το αναλυτικό του tettris τα πολλά λόγια μπερδεύουν ακόμη χειρότερα. Ήμουν και εγώ σε παράλληλη εργασία και δεν πρόσεξα μερικές απαντήσεις σας με αποτέλεσμα να μην γίνομαι πλήρως αντιληπτός. Αρχίστε λοιπόν το σχολιασμό από εδώ χωρίς τις παρεξηγήσεις που δημιουργούν τα άστοχα αριθμητικά παραδείγματα. Μετά συνεχίστε εκεί. Με λίγα λόγια, αλλά αναλυτικά, και μόνο για την ένταξη σε κατηγορίες : - Η αρχική άποψη αρκετών από μας (εμού συμπεριλαμβανομένου) ήταν ότι η Κατ.5 αφορά μόνον στους υπερβαίνοντες το 100+α% (όπου α=20 ή 40 ανάλογα) των όρων δόμησης της περιοχής συνολικά στο ακίνητο. Αφού καταλάβαμε πως είναι δυνατό να γίνει ο υπολογισμός σε συνιδιοκτησίες με τον επιμερισμό του πολεοδομικού μεγέθους, προέκυψε το πρόβλημα με το αν θα συμπεριληφθούν στον υπολογισμό οι Κατηγορίες 1 και 2 (για την Κατ.3 δεν υπήρχε θέμα από την αρχή). - Μετά δεν καθόταν καλά το πράγμα και αρχίσαμε να έχουμε αμφιβολίες (τουλάχιστον εγώ) σε πρακτικά προβλήματα όπως πχ τι θα γίνει στην εξαίρεση με τα νόμιμα ή αυθαίρετα των άλλων ιδιοκτησιών στο ακίνητο ή στο κοινόχρηστο κλπ. Έτσι κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η συνολική αυθαιρεσία της κάθε ιδιοκτησίας στέκεται απέναντι στο κριτήριο "υπέρμετρης επιβάρυνσης" αυτοτελώς (συντηρητικά και κατ' οικονομία) και όταν έχουν ήδη αφαιρεθεί οι αυθαιρεσίες των κατηγοριών 1, 2 και 3. Δηλαδή η αυθαιρεσία της ιδιοκτησίας συγκρίνεται με το : α% Χ επιτρεπόμενο πολεοδομικό μέγεθος Χ ποσοστό συνιδιοκτησίας. Όταν θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου, αν έχουν εξαιρεθεί όλοι, θα εξαιρεθεί και το ακίνητο συνολικά και αν κάποιοι δεν έχουν εξαιρεθεί θα βρεθεί οπωσδήποτε τότε ένας τρόπος διόρθωσης ή άρσης της υπερβαίνουσας αυθαιρεσίας αυτών, έστω και επίπονος. - Έτσι συνεχιζόταν η ζωή μέχρι εκεί που ο υπουργός είπε "τέρμα η Κατ.5". Εκεί προέκυψε το αδιέξοδο της Κατ.5 χωρίς να εκμεταλλευτούμε ανοικτά το γεγονός ότι στον νόμο αφενός δεν λέει πουθενά το "έλλειψη αδείας σημαίνει Κατ.5" και αφετέρου λέει τρία άλλα σημαντικά πράγματα : 1) επιτρέπει τη νομιμοποίηση/κατεδάφιση με την υπαγωγή και φύλα καταγραφής "προς ...", 2) επιτρέπει την έκδοση αδειών νομιμοποίησης/κατεδάφισης ανεξαρτήτως της νομιμότητας και με ταυτόχρονη εξασφάλιση της στατικής επάρκειας σύμφωνα με το άρθρο 106 και 3) ορίζει σαφώς ότι η εξαίρεση των όποιων αυθαιρέτων απομένουν γίνεται με την περαίωση της υπαγωγής, δηλαδή μετά από την έκδοση της νομιμοποίησης ή την κατεδάφιση. Αυτά ως προς τις κατηγορίες και εδώ βρισκόμαστε τώρα. Ως προς τη διαφοροποίηση του ύψους, που δεν αναφέρθηκα καθόλου : Η υπέρβαση του ύψους δεν αντιμετωπίζεται ποσοτικά όπως η κάλυψη-δόμηση γιατί έχει ως τελικό έλεγχο το κάθε κτήριο ως προς μια στάθμη, δηλαδή σε ένα κτήριο θα επιμεριστεί η υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους στους συνιδιοκτήτες του κτηρίου που είναι παραβάτες ύψους και ανάλογα με τις επιμέρους υπερβάσεις, ενώ στο διπλανό κτήριο του ίδιου οικοπέδου που δεν θα ξεπερνάει το επιτρεπόμενο ύψος θα πληρώσουν κάποιοι την ενδεχόμενη υπέρβαση ύψους της άδειας ως πταίσμα αναλυτικού που δεν συμμετέχει καθόλου στις κατηγορίες. Διαφορετικά θα αντιμετωπιστεί και ένα πλήρως αυθαίρετο τμήμα που δεν ξεπερνάει το επιτρεπόμενο, εκείνο θα συμμετάσχει στον έλεγχο κάλυψης-δόμησης για την κατηγορία αλλά όχι στην υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους γιατί απλά δεν συμβαίνει. Αν όμως βρίσκεται σε κτήριο όπου συμβαίνει πράγματι υπέρβαση επιτρεπόμενου ύψους, τότε θα πάρει το μεγαλύτερο ποσοστό της υπέρβασης αυτής γιατί θα συμμετέχει σε αυτή με ολόκληρο το ύψος του και όχι με κάποια ενδεχόμενη διαφορά.
    4 points
  2. Ας συγκεντρώσουμε εδώ όλες τις Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις που έχουμε προσθέσει στα downloads. Με την ΥΑ 1958/12 (ΦΕΚ 21/Β/2012) όλα τα έργα και οι δραστηριότητες για τα οποία απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση έχουν καταταγεί σε δυο κατηγορίες: την Α (η οποία υποδιαιρείται στις υποκατηγορίες Α1 και Α2) και την Β και σε 12 ομάδες κοινές για όλες τις κατηγορίες. Στην υποκατηγορία Α1 κατατάσσονται τα έργα και οι δραστηριότητες που ενδέχεται να προκαλέσουν πολύ σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, ενώ στην υποκατηγορία Α2 κατατάσσονται τα έργα και οι δραστηριότητες που ενδέχεται να προκαλέσουν σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Η κατηγορία Β περιλαμβάνει έργα και δραστηριότητες που χαρακτηρίζονται από τοπικές και μη σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Οι ομάδες αυτές είναι οι ακόλουθες: ομάδα 1η: Έργα χερσαίων και εναέριων μεταφορών ομάδα 2η: Υδραυλικά έργα ομάδα 3η: Λιμενικά έργα ομάδα 4η: Συστήματα περιβαλλοντικών υποδομών ομάδα 5η: Εξορυκτικές δραστηριότητες ομάδα 6η: Τουριστικές εγκαταστάσεις και έργα αστικής ανάπλασης, κτιριακού τομέα, αθλητισμού και αναψυχής ομάδα 7η: Πτηνοκτηνοτροφικές εγκαταστάσεις ομάδα 8η: Υδατοκαλλιέργειες ομάδα 9η: Βιομηχανικές και συναφείς εγκαταστάσεις ομάδα 10η: Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ομάδα 11η: Μεταφορά ενέργειας, καυσίμων και χημικών ουσιών ομάδα 12η: Ειδικά έργα και δραστηριότητες 1η ομάδα - Έργα χερσαίων και εναέριων μεταφορών - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (Π.Π.Δ.) για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 1ης ομάδας «Έργα χερσαίων και εναέριων μεταφορών» ΦΕΚ 2505/Β/7-10-2013 2η ομάδα - Υδραυλικά Έργα - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 2ης Ομάδας «Υδραυλικά έργα», του παραρτήματος ΙΙ της υπ’αριθμ. 1958/2012 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ Β΄ 21). 3η ομάδα - Λιμενικά Έργα - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β΄ της 3ης Ομάδας «Λιμενικά έργα» - ΦΕΚ Β' 2425/27.9.2013 4η ομάδα - Συστήματα Περιβαλλοντικών Υποδομών - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β της ομάδας 4: «Συστήματα Περιβαλλοντικών Υποδομών», του παραρτήματος ΙV της Υ.Α. 1958/2012 (Β΄ 21). 5η ομάδα - Εξορυκτικές δραστηριότητες - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 5ης ομάδας «Εξορυκτικές και συναφείς δραστηριότητες» ΦΕΚ Β' 2001/14.8.2013 6η ομάδα - Τουριστικές Εγκαταστάσεις - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα και δραστηριότητες της Κατηγορίας Β της 6ης Ομάδας «Τουριστικές εγκαταστάσεις και έργα αστικής ανάπτυξης, κτιριακού τομέα, αθλητισμού και αναψυχής» - ΦΕΚ Β' 3438/24.12.2013 6η ομάδα - Τουριστικές Εγκαταστάσεις - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις για τα έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 6ης ομάδας «Τουριστικές εγκαταστάσεις και έργα αστικής ανάπτυξης, κτιριακού τομέα, αθλητισμού και αναψυχής» - ΦΕΚ 2507/Β'/7-10-2013. 6η ομάδα - Υγειονομικές μονάδες - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα και δραστηριότητες με α/α 6 Υγειονομικές Μονάδες. - ΦΕΚ B' 3266/20.12.2013 - ΚΑΔ Δ150554/13.12.2013 7η ομάδα - Πτηνο-κτηνοτροφικές Εγκαταστάσεις - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 7ης ομάδας «Πτηνοκτηνοτροφικές εγκαταστάσεις». - ΦΕΚ Β' 2002/14.08.2013 8η ομάδα - Υδατοκαλλιέργειες Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 8ης Ομάδας Υδατοκαλλιέργειες» - ΦΕΚ Β' 2405/26.9.2013 9η ομάδα - Βιομηχανικές Δραστηριότητες - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις κατά κλάδο δραστηριότητας, στην Άδεια Εγκατάστασης – Λειτουργίας, για τις δραστηριότητες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Ν.3982/11 και κατατάσσονται στην Β Κατηγορία του Άρθρου 1 του Ν.4014/11. 9η ομάδα - Βιομηχανικές Δραστηριότητες Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις για τις δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 9ης Ομάδας για Βιομηχανικές δραστηριότητες και συναφείς εγκαταστάσεις» που ανήκουν στην υποομάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. - ΦΕΚ Β' 1987/14-8-2013 9η ομάδα - Συνεργεία αυτοκινήτων-Φανοποιεία-Πλυντήρια και λιπαντήρια (φορτηγών, αυτοκινήτων και μοτοσικλετών) - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις για τις δραστηριότητες «Συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια και λιπαντήρια οχημάτων (φορτηγών, αυτοκινήτων και μοτοσικλετών)» που ανήκουν στην υποομάδα «συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτων οχημάτων» της 9ης ομάδας 10η ομάδα - Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας που κατατάσσονται στην Β Κατηγορία της 10ης Ομάδας «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας» του Παραρτήματος Χ της υπ’ αριθμ. 1958/2012 (Β΄ 21) υπουργικής απόφασης, με α/α 1, 2, 8 και 9. 11η ομάδα - Κέντρα υψηλής τάσης και υποσταθμοί - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 11ης ομάδας «Μεταφορά Ενέργειας, Καυσίμων και Χημικών Ουσιών», α/α 11: «Μεμονωμένα κέντρα υπερυψηλής τάσης και μεμονωμένοι υποσταθμοί επί της επιφάνειας του εδάφους (συμπεριλαμβάνονται και οι επεκτάσεις σε υφιστάμενους υποσταθμούς) με τάση λειτουργίας από 50 έως και 150 kV» του παραρτήματος ΧΙ της Υ.Α. 1958/2012 (Β΄ 21) 11η ομάδα - Σταθμοί ανεφοδιασμού οχημάτων με καύσιμα - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις για τις δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 11ης Ομάδας «Σταθμοί ανεφοδιασμού οχημάτων με αέρια ή υγρά καύσιμα» που ανήκουν στην υποομάδα «μεταφορά − διακίνηση καυσίμων και χημικών ουσιών» - ΦΕΚ Β' 2036/22.8.2013. 12η ομάδα - Σταθμοί βάσης κινητής τηλεφωνία - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (Π.Π.Δ.) για Σταθμούς Βάσης Κινητής Τηλεφωνίας (Ομάδα 12/α.α 6 Β) 12η ομάδα - Χερσαίες εγκαταστάσεις διαχείμανσης και μικροεπισκευής σκαφών - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα και δραστηριότητες με α/α 12 «Χερσαίες εγκαταστάσεις διαχείμανσης ή/και μικροεπισκευής σκαφών» - ΦΕΚ 2407/Β'/26-9-2013. 12η ομάδα - Χώροι συγκέντρωσης και διακίνησης παλαιών μετάλλων ή προσωρινής συγκέντρωσης οχημάτων τέλους κύκλου ζωής - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα και δραστηριότητες της Κατηγορίας Β της 12ης Ομάδας «Ειδικά έργα και δραστηριότητες» του Παραρτήματος XII και ειδικότερα για τα έργα με: α/α 9 Χώροι συγκέντρωσης και διακίνησης παλαιών μετάλλων ή προσωρινής συγκέντρωσης οχημάτων τέλους κύκλου ζωής - ΦΕΚ 2932/Β'/20-11-2013 και α/α 10 Χώροι αποθήκευσης και διακίνησης οικοδομικών υλικών που περιλαμβάνουν διακίνηση χύδην υλικών (άμμος, χαλίκι κ.α) 12η ομάδα - Χώροι αποθήκευσης και διακίνησης οικοδομικών υλικών που περιλαμβάνουν διακίνηση χύδην υλικών (άμμος, χαλίκι κ.ά.) - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα και δραστηριότητες της Κατηγορίας Β της 12ης Ομάδας «Ειδικά έργα και δραστηριότητες» του Παραρτήματος XII και ειδικότερα για τα έργα με α/α 10 Χώροι αποθήκευσης και διακίνησης οικοδομικών υλικών που περιλαμβάνουν διακίνηση χύδην υλικών (άμμος, χαλίκι κ.α) - ΦΕΚ 2932/Β'/20-11-2013 12η ομάδα - Σωφρονιστικά καταστήματα και κέντρα κράτησης - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα και δραστηριότητες με α/α 12 «Σωφρονιστικά καταστήματα και κέντρα κράτησης» - ΦΕΚ/Β΄/2035/22.8.2013. 12η ομάδα - Αλυκές - Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα και δραστηριότητες με α/α 12 «Αλυκές» - ΦΕΚ/Β΄/2405/26.9.2013. Προδιαγραφές της Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β του άρθρου 10 του Ν. 4014/2011 (Α’ 209) «Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις Περισσότερα στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ που αφορά τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις εδώ: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=804&language=el-GR
    2 points
  3. Χώρος είναι και ο ΑΗΧ. Δεν διευκρινίζει ανοικτός ή κλειστός. Οπότε δεν εξαιρεί κάποιον.
    2 points
  4. Ναι, "συν"υπολογίζονται, δηλ. μαζί με τα "νόμιμα" και τα αυθαίρετα όλων των άλλων νόμων από Σουφλιά και μετά. Πως αλλιώς θα διαπιστωθεί η υπέρβαση αν δεν υπολογίσεις μαζί όλα τα συστατικά που συμβάλλουν στο πολεοδομικό μέγεθος ;
    2 points
  5. 19.994 downloads

    Ένα υπόδειγμα ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ για το Ν.4178/13, θεωρώ οτι θα είναι χρήσιμο σε αρκετούς συναδέλφους
    1 point
  6. και βέβαια μπορεί.... φυσικά μέ όλα τα ΚΑΔ που δεν απαιτούν δίπλωμα Μηχανικού ή άλλα ειδικά επαγγέλματα. απο έμπορος μέχρι ταξιτζής και ότι άλλο κρίνει που θέλει να κάνει σταδιοδρομία. Επίσης εταιρείες λογισμικού ή προγραμματισμού ή σχετικές υπηρεσίας δεν έχουν απαίτηση για ΚΑΔ τίτλο Μηχανικού (αν δεν κάνω λάθος). Μια καλή κουβέντα για αρχή με λογιστή που θα επιλέξεις θα σου φανεί και χρήσιμη και αναγκαία.
    1 point
  7. Σκέφτομαι επειδή είναι πολλοί οι συνάδελφοι που μας παρακολουθούν από την Θεσσαλονίκη και ίσως να έχουν "πέσει' στα χέρια τους κάποια σχέδια από την αποτύπωση "Φιλιππίδη" και ίσως θα ήθελαν να έχουν και τα Τρ. Σημεία, ή γενικότερα τα σταθερά σημεία αυτής της αποτύπωσης. Τα περισσότερα από τα σημεία αυτά χρησιμοποιήθηκαν αργότερα και για τα σχέδια του Ρ. Σχ. της πόλης της θεσσαλονίκης (Υ- Βορράς), αφού έγινε κάποιος Μετασχηματισμός. Σκανάρισα την λίστα και την δίνω παρακάτω. (Η ποιότητα δεν είναι καλή!) Φιλιππίδης.pdf
    1 point
  8. οι αμοιβές και τα φορολογικά αλλαγών χρήσεις είναι κάπως πολύπλοκες Αυτά ίσως σε βοηθήσουν Eγκ. 57/90 γ) Αναθεώρηση για την αλλαγή χρήσης χωρίς αλλαγή μελέτης (δηλαδή από αποθήκη σε κατάστημα κλπ.) εφ' όσον προκύπτει διαφορά προϋπολογισμού η αμοιβή μελέτης θα υπολογισθεί στη διαφορά του προϋπολογισμού συν 15% για τον έλεγχο της αρχιτεκτονικής μελέτης (Αρθ-89 ΠΔ-696/74) και χωρίς το β2 και β3. δ) Επίσης για την ανωτέρω αναθεώρηση οι κρατήσεις υπολογίζονται στη διαφορά του προϋπολογισμού συν τον προϋπολογισμό που θα προκύψει από πρόσθετες εργασίες (WC, προθήκες κλπ.). Όσο για την επίβλεψη αυτή υπολογίζεται επί των εργασιών που εκτελούνται. ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 8 /Αθήνα 12.2.1990 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ Οι αμοιβές (μελετών και επιβλέψεων) και οι κρατήσεις υπολογίζονται πάνω στη διαφορά: του προϋπολογισμού του έργου με τη νέα χρήση στη χρονική περίοδο αίτησης της αλλαγης μείον τον προϋπολογισμό του έργου με την παλαιά χρήση στη χρονική περίοδο αίτησης της αλλαγης. Σε περίπτωση κατά την οποία δεν δημιουργείται θετική διαφορά προϋπολογισμού ο μελετητής αμείβεται με την αμοιβή αποτύπωσης. Εάν παράλληλα γίνονται εργασίες διαρρυθμισης κ.λ.π. υπολογίζονται αμοιβές και λοιπές κρατήσεις πάνω στον αναλυτικό προϋπολογισμό των εργασιών αυτών
    1 point
  9. Δεν χρειάζεται να το πει κανείς.... Άγνοια νόμου δεν υπάρχει για ουδένα! Ούτε για το ΤΕΕ! Βοήθα Δημήτριε....
    1 point
  10. Κ εγώ αυτό καταλαβαίνω, στο ΤΕΕ ποιος θα το πει;
    1 point
  11. Αν σήμερα εκδίδεται για το ακίνητο ΗΤΚ και ταυτοχρόνως υφίσταται υποχρέωση υποβολής π.χ. ΜΣΕ κ.λπ., τότε ανεξαρτήτως του πότε λήγει η προθεσμία υποβολής αυτής, οφείλει να υποβληθεί σήμερα και πριν ολοκληρωθεί η ΗΤΚ.
    1 point
  12. @Roukat εγώ πάντως βοηθητικής χρήσης θα τα δήλωνα τα κλιμακοστάσια κλπ.
    1 point
  13. οπως λεγαμε για την βεβαιωση νομιμοτητας οτι, αυτη αφορα το μεταβιβαζομενο ετσι πρεπει να ειναι και στην ταυτοτητα. Απο ενα αρτιο και οικοδομησιμο οικοπεδο, μεταβιβαζεται τμημα προς βελτιωση του διπλανου που ειναι αρτιο και οικοδομησιμο. Ομοιως το εναπομειναν παραμενει αρτ. και οικ.
    1 point
  14. αυτο θυμιζει εκεινη την περιπτωση που ειχε απαλλοτριωθει μια λωριδα για διανοιξη οδου -αρα το απο μεσα ειχε προσωπο- πλην η λωριδα δασωθηκε, εμφανισθηκε σαν δασος και δεν εκανε αντιρησεις ουτε ο Δημος ουτε η περιφερεια. Και ο ερωτων εψαχνε το "εννομο συμφερον" Εσυ να κανεις αντιρρησεις "ως εχων εννομο συμφερον", υποβαλοντας καθε εγγραφο που κατεχεις. Ας απαντησουν οι αρμοδιοι... [νομιζω οτι κανεις ενσταση που αν απορριφθει παει σαν αντιρρησεις και τοτε πληρωνεις και παραβολο. Δες το] υγ εχεις "επισημο" χαρακτηρισμο σαν προ 23;
    1 point
  15. θα διαβασεις και αυτο http://portal.tee.gr/portal/page/portal/teetkm/DRASTHRIOTHTES/SEMINARIA/PALAIOTERA_SEMINARIA/SHMEIWSEIS_SEM_PRAKSEWN μετα ...τα λεμε εχεις και μια τακτοποιηση σε ρυμοτομουμενο....πας με το αρθρο 89/2α [καλημερα στους πρωινους...]
    1 point
  16. Θεόδωρε, γνωρίζεις πόσοι σε διαβάζουν κι αναρωτιούνται "...στερνή μου γνώση να σ΄ είχα πρώτα";
    1 point
  17. Δικαιολογημένη προφανώς η απορία (και δεν έχω βάσιμη απάντηση). Θεωρώ ωστόσο ότι συμπεριλαμβάνεται και ο η/υ, ως στοιχείο της κάτοψης του υποκείμενου ορόφου. Αυτό με τους τοίχους το γράφει θεωρώ για να υποδείξει ότι το εμβαδόν που εξετάζουμε προσαυξάνεται με το πάχος των τοίχων. Ότι δεν είναι δηλ. μόνο το καθαρό.
    1 point
  18. Με συγχωρείτε για την μακρά απουσία, μου έτυχε μια δουλειά και έπρεπε να λείψω. +1 για τις απόψεις σου kan62 με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο (και πιο μορφωμένο) και αν μπορούσα +10 και πολλά ευχαριστώ για την υπομονή σου και τις αναλυτικές απαντήσεις (δεν το βλέπεις συχνά). Βοηθούν να ξεκαθαριστούν πολλά πράγματα, αλλά δημιουργούν και προβληματισμό για το τί θα γίνει με τις λανθασμένες κατηγορίες, όταν και όποτε γίνουν τα πράγματα λιανά. Ίσως το δυσμενέστερο μπορεί να διορθωθεί "εύκολα" προς το ευμενές, ή ίσως η όλη θολούρα να είναι ένα μακρινό πρόβλημα, για αυτούς που θα το αντιμετωπίζουν στο μέλλον (όπως εμείς σήμερα τις κακογραμμένες άδειες). Σαν αγοραστής δεν θα έριχνες την τιμή πάντως σε κτίριο κατηγορίας 5; Δεν είναι και λίγο... Για τους "νομοθέτες" και το πέταμα της μπάλας στις κερκίδες ουδέν σχόλιο, τα λόγια σε αυτές τις περιπτώσεις είναι φτώχεια (εκτός αν τα λόγια εκφράζονται με ενέργειες σαν αυτή του κan62). Στα τεχνικά θέματα τώρα, θα κάνω μια προσπάθεια να δω αν έχω πιάσει σε κάποιον βαθμό το νόημα (θα γράφω στο 3ο πρόσωπο για τους συναδέλφους της συζήτησης, σαν να απευθύνομαι σε όλη την κοινότητα, έστω και αν είμαστε μόνο οι τρεις μας που παρακολουθούμε τη συζήτηση): Εκεί με τα 51τμ, νομίζω απλά ο kan62 πήρε την περίπτωση που εξετάζουμε με το 20% των επιτρεπόμενων, που λόγω όμως λίγων τετραγωνικών συνολικά θα ήταν 40% ο έλεγχος και ίσως γι'αυτό έγινε το μπέρδεμα, αλλά μικρό το κακό. Μικρό γιατί η ουσία είναι άλλη, που ξεκαθαρίζει άλλα μπερδέματα. Όπως: Για τον kan62 πιστεύω δεν ήταν ποτέ ζήτημα τί μπαίνει στον "αριθμητή" του ελέγχου γι'αυτό τρομάξαμε να συνεννοηθούμε τί εννοεί ακριβώς ο καθείς. Εφόσον ούτως ή άλλως αθροίζουμε νόμιμα και αυθαίρετα (εκτός των εξαιρέσεων), αφαιρούμε τα μέγιστα επιτρεπόμενα και εξετάζουμε το ποσό που μας μένει αν υπερβαίνει το κρίσιμο ποσό. Μια απορία που έχω εδώ είναι αν στα "νόμιμα" συνυπολογίζουμε και τα κατηγορίας 1-3 ή αυτά βγαίνουν τελείως από το κάδρο (υποθέτω ο kan προτείνει ότι βγαίνουν τελείως, σαν να μην υπάρχουν στο ακίνητο). Το άλλο μπέρδεμα που θεωρώ ότι λύθηκε είναι η παρεξήγηση που είχα για την διαφοροποίηση της γνώμης του kan, ως προς τη φόρμουλα ελέγχου της κατηγορίας, σε εκείνο το ποστ στις πλάγιες αποστάσεις. Δεν είχε πει τελικά ότι ήταν λάθος ο τρόπος ελέγχου που μέχρι τότε υποστήριζε. Αυτό που πήρε πίσω ήταν η δυνατότητα που πίστευε πιο παλιά να μπουν στην κατηγορία 4 ακίνητα χωρίς καθόλου άδεια. Κατά τ'άλλα τον ίδιο τρόπο ελέγχου υποστήριζε πάντα και στους "αριθμητές" και στους "παρονομαστές" και παντού. Καταλαβαίνω επίσης πλέον (μάλλον μου δημιουργήθηκε η ίδια παρεξήγηση με τον zazeng) ότι όταν υπάρχει άδεια στο ακίνητο τον ιδιοκτήτη τουλάχιστον δεν τον ενδιαφέρει να νομιμοποιήσει (/κατεδαφίσει) ή όχι στην προοπτική να βελτιώσει την κατηγορία. Το μόνο που τον ενδιαφέρει εκ των πραγμάτων είναι τα χρήματα που θα δώσει. Επειδή αν έχει άδεια και τόσα αυθαίρετα τετραγωνικά που να μην ξεπερνούν μαζί με τα νόμιμα το κρίσιμο ποσό, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα. Μόνο από επιθυμία (όχι ότι δεν υπάρχουν σοβαροί λόγοι) θα θέλει να κάνει νομιμοποίηση, να έχει ισχυρότερο χαρτί, ή επειδή μπορεί να του βγει πιο οικονομικά από το πρόστιμο. Καθώς αν βγαίνει κατηγορία 5 το ακίνητο, αυτό θα συμβαίνει επειδή το μέγεθος των αυθαίρετων τετραγωνικών είναι τόσο μεγάλο που έχουν συμπληρώσει τα μέγιστα επιτρεπόμενα (πάει το όποιο υπόλοιπο συντελεστών είχε) και μάλιστα φτάνουν πολύ παραπάνω (το "πολύ" έχει όνομα προφανώς: είτε 20% θα είναι είτε 40%). Ακόμα και αν νομιμοποιούσε, θα νομιμοποιούσε μέχρι τα μέγιστα, τα υπόλοιπα δεν σώζονται. Θα είναι πάντα κατηγορία 5. Παραμένει σίγουρα σκοτάδι αρκετό σχετικά με τις λεπτομέρειες για το τί εξαιρείται του ελέγχου και ίσως και άλλα πραγματάκια, αλλά νομίζω μπήκε σήμερα πολύ φως! Μένει μόνο να κάνω κανένα τεστ με αριθμούς και διαφορετικά σενάρια (thought experiments) για να χωνέψω όλα αυτά τα φωτόνια και είμαστε εντάξει. ΥΓ: Έπεσες έξω φίλτατε zazeng. βγήκαν 11 οι σελίδες... Έχεις δικιο πάντως στο θέμα φορουμ είμαι κατηγορία 5!
    1 point
  19. Στο ΤΕΕ το ξέρουν αυτό; Για τις άδειες που έλεγες προηγουμένως, όντως οι πολεοδομίες έχουν μείνει στο ότι δεν γίνεται. Νομίζω το εξαντλήσαμε, ευχαριστούμε κ πάλι!! Εγώ προσωπικά απ'το πρωί έχω πάρει δουλεια για το σπίτι για κάνα τριμηνο. Ο Τεττρις γυρνάει όπου να 'ναι και θα γράψει 10 σελιδες.
    1 point
  20. Αν κάποιος άλλος έχει κάνει την τακτοποίηση, αυτό που σε "καίει" είναι να ελέγξεις το ακίνητο ελπίζοντας ότι η δήλωση υπαγωγής του θα είναι σωστή. Σε αυτή την περίπτωση δεν εισάγεις άλλον μηχανικό. Εσύ θα είσαι ο διαχειριστής.
    1 point
  21. Όχι, η επικρατούσα χρήση είναι κατοικία, αλλά επειδή λέει ο νόμος ΄΄αυθαίρετες κατασκευές σε κτίριο με επικρατούσα χρήση κατοικία΄΄ και οι αποθήκες μεν δεν είναι επαγγελματικοί χώροι αλλά ούτε και κατοικία είχα κατά νου πως θα μπουν κατηγορία 2....Οπότε 1 φύλλο καταγραφής για την κατοικία και 3 για τις 3 αποθήκες; 250 ευρώ για όλα;;Ευχαριστώ πολύ!
    1 point
  22. Το συνηθισμένο δεν είναι και το νόμιμο ... και ο νόμος ευτυχώς ομιλεί την ελληνική : "αυθαίρετα υπάγονται στην κατ.4 ... εφόσον δεν παραβιάζονται τα πολεοδομικά μεγέθη της περιοχής ... σε ποσοστό μεγαλύτερο κλπ.". Δεν υπάρχει συνήθεια στην εφαρμογή του νόμου. Κακή νομοθέτηση, ναι υπάρχει. Και στην περίπτωσή μας έγινε πολλές φορές κακή νομοθέτηση από την εποχή Αλαβάνου και μετά ... Ο νέος σχεδιαστής έβρισκε κάποιες σημειώσεις στα συρτάρια του προηγούμενου, έβαζε την πινελιά του (όσο καταλάβαινε) και η ζωή προχωρούσε με όλους ικανοποιημένους και τα ευρώ να συρρέουν στο καταπράσινο ταμείο. Κάπως έτσι έγινε και η παρεξήγηση των δυο κριτηρίων σε ένα, δηλαδή σύγκριση να γίνεται πάντα με την άδεια. Επιβεβαιώθηκε το λάθος και από την πάγια πεποίθηση των δημοσίων υπαλλήλων ότι άδεια σε ακίνητο με αυθαίρετα δεν βγάζουμε ποτέ, οπότε φτάσαμε στην κατάσταση να έχει διορθωθεί το εδάφιο στον νόμο και εμείς να είμαστε παγιδευμένοι σε ένα σύνδρομο Στοκχόλμης που επιμένει "σύγκριση με την άδεια" ...
    1 point
  23. Μερικές σκόρπιες απόψεις για την εφαρμογή: Για αριθμό ιδιοκτησίας/οικοπέδου θα μπορούσε να είναι το ΚΑΕΚ. Τώρα έχουμε γεμίσει "μοναδικούς" αριθμούς. Πλέον είναι ελάχιστες οι περιοχές χωρίς ανάρτηση/προανάρτηση. Ο εντοπισμός θα μπορούσε να τραβάει κατευθείαν το πολύγωνο από το κτηματολόγιο (πάλι για περιοχές που έχουν τουλάχιστον προανάρτηση) Σε περιοχές χωρίς κτηματολόγιο και χωρίς διανομές/αναδασμούς ή διευθύνσεις θα έπρεπε να μπορείς να δεις το polyline από το μητρώο για να καταλάβεις αν έχει ανοίξει συνάδελφος οικόπεδο/γήπεδο. Σε περιοχές εκτός σχεδίου κυρίως με αρκετούς συνιδιοκτήτες και μάλιστα χωρίς να γνωρίζονται μεταξύ τους, υπάρχει πρόβλημα στα συμβόλαια και στην καταχώρηση των ιδιοκτητών. Για παράδειγμα ανοίγω δήλωση με ποσοστό συγκυριότητας 25% και περνάω τα στοιχεία μόνο του ιδιοκτήτη που έχω στα χέρια μου. Μετά από κάποιους μήνες πουλάει κάποιος ιδιοκτήτης το δικό του ποσοστό. Σαν ιδιοκτήτες τι θα βάλεις; Τίτλους; Σβήνεις τα προηγούμενα και βάζεις τα δικά σου; Με βάση τα παραπάνω θα έπρεπε το κτηματολόγιο να είναι συνδεδεμένο με την ΗΤΚ και να τραβάει από εκεί ιδιοκτήτες και συμβόλαια. Όταν έχεις άνω του 1 κτίρια, χωρίς σύσταση, πως κάνεις συσχέτιση τον όροφο, με το κτίριο και με την παροχή ρεύματος; Ίσως θα έπρεπε να προστεθεί και ο αριθμός ΑΤΑΚ. Φαντάζομαι κάποια στιγμή το Ε9 θα τραβάει από εδώ τα στοιχεία για χρήσεις και εμβαδά. Όπως αναφέρθηκε πολλές φορές, να υπάρχει σύνδεση με την πλατφόρμα των αυθαιρέτων καθώς και με τις ηλεκτρονικές άδειες, ώστε να τραβάει από εκεί σχέδια και μελέτες. Δεν υπάρχει πεδίο για να ορίζεις την παλαιότητα του κτιρίου. Να αλλάξει το όνομα από Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου σε Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ιδιοκτησίας. Αναφέρεις στον πελάτη ότι πρέπει να πληρώσει παράβολο 20€ για την ταυτότητα κτιρίου και σου λέει "Μα εγώ δεν έχω κτίριο, αδόμητο είναι το χωράφι) Βασικά θα έπρεπε όπως αναφέρθηκε και από άλλους συναδέφλους η λειτουργία της ΗΤΚ να γινόταν μετά την ολοκλήρωση του κτηματολογίου καθώς και μετά την ολοκλήρωση της ψηφιοποίησες των οικοδομικών αδειών.
    1 point
  24. ναι, θα αναφερθει στο προσυμφωνο με βαση το οποιο εδω και χρονια το δηλωνει στο Ε9 καθ' υποκατασταση του πωλητη εργολαβου, οπως αναφερει με λεπτομερειες στο σημειο για την αυτοσυμβαση και πώς γινεται. Και στην τακτοποιηση εβαλαν μονον τον εργολαβο, απλα διοτι δεν το ηξεραν... Αλλα λυναμε το προβλημα με το δικαιωμα του αγοραστη να προβαινει στο ονομα του εργολαβου σε ολες τις απαραιτητες ενεργειες εναντι του οικοπεδουχου προς συνταξη συμβολαιου, οι οποιες ενεργειες του εχουν εκχωρηθει με το προσυμφωνο. Αρα, παει με το δικο του ονομα Το ιδιο κανουμε και επι αγορας με προσυμφωνο απο ιδιωτη
    1 point
  25. να πεις στο "αλλο" φορουμ οτι, στο δικο μας το φορουμ λεμε οτι δεν κανεις τοπογραφικο και ΗΤΚ για 50 στρεματα, οταν μεταβιβαζονται 10 στρ. Τί τοπο θα κανεις για 50 στρ. οταν βεβαιωση νομιμοτητας δινεις για 10 στρ. και τί θα "επισκευασεις" εντος 4 μηνωνε;;; ΚΟΥΚΟΥΤΣΗ [σορρυ] στειλε τους την αναλυση της ΚΟΥΝΟΥΠΗ ΚΟΥΚΟΥΤΣΗ [σορρυ] και να μας διαβαζουν οταν δυσκολευονται....ετσι πες τους
    1 point
  26. Ο νόμος αυτό απαιτούσε τότε, αυτό γινόταν. Απαιτούσε και κάποια άλλα βέβαια ... αλλά αυτά ήταν ευθύνη συμβολαιογράφων οπότε δεν ανακατευόμαστε. Ο νόμος δεν απαιτεί κάτι τέτοιο. Εφεύρεση είναι θεραπείας αμαρτιών άλλων ... Η κάτοψη στηρίζεται πάντοτε στην πραγματικότητα, η υπογραφή πάνω σε αυτή πρέπει να στηρίζεται πάντοτε στο νόμο.
    1 point
  27. Καλησπέρα, νομίζω ότι για τις πληγείσες έχει δοθεί και άτυπα παράταση για μετά τις 9/12/21. Δοκίμασε να φτιάξεις μία τέτοια δήλωση και θα δεις ότι το προχωράει το σύστημα κανονικά και δεν σου βγάζει μήνυμα ότι δεν επιτρέπεται. Δεν θυμάμαι όμως την σχετική διάταξη, θα κοιτάξω αύριο, μέχρι τότε ότι δεν απαγορεύεται επιτρέπεται. edit: Δες το ΦΕΚ 251/Α/23-12-2021 και συγκεκριμένα το άρθρο 73.
    1 point
  28. ένα εργαλείο χρήσιμο για τη βεβαίωση δασικού είναι αυτό το οποίο μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ οπότε πηγαίνοντας στο Δασικό Χάρτη και πατώντας το ΚΑΕΚ βρίσκεστε π.χ το αγρ/χιο π.χ αυτό στη συνέχεια πατώντας το κατάλληλο εικονίδιο έρχομενοι εδώ μπορείτε με το εργαλείο απόκομμα να επιλέξετε μόνο την εικόνα και τις συντεταγμένες του γεωτεμαχίου και να την επικολλήσετε στο αρχείο word π.χ αυτό ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΑΣΙΚΟΥ.docx και τυπώνοντας -σφραγίζοντας -τελειώσατε
    1 point
  29. Γιατί ζητάς παράταση ισχύος της Ο.Α πριν λήξη η ισχύς της -σύμφωνα με τα παρακάτω?? 5. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών και τυχόν αναθεωρήσεών τους, οι οποίες δεν είχαν λήξει την 1.3.2011, καθώς και άδειες που εκδόθηκαν μετά την ανωτέρω ημερομηνία και έως την 1.3.2012 σύμφωνα με τις διατάξεις του από 8-7-93 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ Δ795/13-7-93), παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως τις 31.12.2020.[Σ1] 6. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και τυχόν αναθεωρήσεών τους, που εκδόθηκαν σύμφωνα με το από 8.7.1993 π.δ. (Δ795) είτε σύμφωνα με τον ν.4030/2011 (Α249) κατά το χρονικό διάστημα από 1.3.2012 έως 31.12.2017, παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως 31.12.2021.[Σ2] Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών που προβλέπονται στις παρ.5 και 6 του άρθρου 50 του ν.4495/2017, καθώς και όσων εκδόθηκαν σύμφωνα με τον ν.4495/2017 έως τις 30.12.2018, παρατείνεται έως τις 31.12.2022 Επομένως αν η Ο.Α ισχύει δεν απαιτείται Ε.Δ ούτε 1. για την αλλαγή μηχανικού (με τον όρο ότι α) ο παραιτούμενος επιβλέπων συναινεί και θα συντάξει τεχνική περιγραφή εργασιών και δήλωση σύννομης εκτέλεσης του έργου που παραδίνει και β)ότι ο νέος Υ.Δ ανάληψης και τεχνική έκθεση) και 2. για την παράταση ισχύος Γενικά δηλαδή Ε.Δ απαιτείται: 1. αν ζητάς παράταση ισχύος λόγω μη αποπεράτωσης του έργου και η αίτηση υποβάλλεται μετά τη λήξη και 2. όταν ο παλιός αντικαθίσταται κατά κάποιο τρόπο δια... βίας (χωρίς την συναίνεση του)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.