Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      17

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      8.376


  3. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      1.043


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.233


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/06/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημέρα,Ας πάμε πρώτα στο διαμορφωμένο ηλεκτρονικό Σύστημα, όπου επιλέγοντας Μελέτη Στατικής Επάρκειας υπάρχει στο πεδίο «Αποτέλεσμα Ελέγχου» η επιλογή "Εκκρεμότητα Μελέτης". Για μένα αυτή είναι και η λογική αντιμετώπιση ,η οποία δεν αναιρεί το δικαίωμα του πολίτη να χρησιμοποιήσει το δικαίωμα της 5ετίας από την υπαγωγή ,για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ2 ή της 3ετίας αντίστοιχα για τις Σ3,Σ4. Σχετική νομοθεσία: Το άρθρο 99 του 4495 στην παρ.η)(στατικός έλεγχος των παραβάσεων) καταλήγει: Η μελέτη στατικής επάρκειας μπορεί να υποβάλλεται μέσα σε προθεσμία τριών (3) ετών από την ημερομηνία υπαγωγής για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ4, Σ3 και πέντε (5) ετών για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ2. Για τα κτίρια που έχουν ήδη υπαχθεί στο ν.4178/2013, η υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας ή τεχνικής έκθεσης, εφόσον αυτή απαιτείται με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ως αυτή ορίζεται στα άρθρα 53επ., Γιατί άραγε, να μην αναφέρει : Για τα κτίρια που έχουν ήδη υπαχθεί στο ν.4178/2013, «ή που υπάγονται στον παρόντα» η υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας ή τεχνικής έκθεσης, εφόσον αυτή απαιτείται με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ως αυτή ορίζεται στα άρθρα 53επ., Η εκτίμηση μου: Γιατί δεν θέλει να αφαιρέσει το δικαίωμα επιλογής σύνταξης της ΜΣΕ εντός της 5ετίας (ή 3ετίας) που έδωσε στον πολίτη μόλις παραπάνω, σε περίπτωση που προκύψει η ανάγκη σύνταξης ταυτότητας για το ακίνητο του, νωρίτερα από τις καταληκτικές ημερομηνίες του δικαιώματος του. Στο άρθρο 54 (Συμπλήρωση ηλεκτρονικής Ταυτότητας),παρ.1.ζ): ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, (συνεπώς,σύμφωνα και με την τελευταία παράγραφο του άρθρου 99) Στο άρθρο 2,παρ.1. της ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 : Στην καταχώρηση ιδιοκτησιών: ιι) Τύπο στατικού ελέγχου (ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, Μελέτη στατικής επάρκειας), εφόσον προβλέπεται, το αποτέλεσμα αυτού και την κατάσταση τυχόν εργασιών (ολοκληρωμένες, εκκρεμείς), (Εδώ δηλώνουμε τον τύπο ελέγχου που απαιτεί η δήλωση 4495.Εκτιμώ ότι πιθανόν πρόκειται για κακή διατύπωση και «η κατάσταση τυχόν εργασιών (ολοκληρωμένες, εκκρεμείς)»,δεν σημαίνει μόνο εργασίες που επιβάλλονται από την ΜΣΕ, αλλά και την κατάσταση της ΜΣΕ (εκκρεμής-δεν έχει συνταχθεί). Στα δικαιολογητικά: δδ) το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., την Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή/και τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τον ν. 4178/2013 και τον ν. 4495/2017, Εδώ, δεν βλέπω κάπου αναφορά στην υποχρέωση να έχει ήδη εκπονηθεί η ΜΣΕ εκ των προτέρων (πριν την συμπλήρωση της Ταυτότητας). Και ξαναγυρίζω στο Σύστημα (αφού θεωρώ ότι εξάντλησα τα σχετικά άρθρα των σχετικών νόμων) και στην επιλογή «Εκκρεμότητα Μελέτης», από όπου και ξεκίνησα. Προσωπικά, καλύπτομαι πλήρως,γιατί θεωρώ ότι ο νομοθέτης δεν θέλει να στερήσει από τον τωρινό ιδιοκτήτη του ακινήτου (ή τον μελλοντικό), το δικαίωμα να συντάξει ΜΣΕ εντός του προβλεπόμενου-σύμφωνα με το άρθρο 99-διαστήματος,σε μεταγενέστερο από την ταυτότητα χρόνο.
    6 points
  2. Κι εγώ από την μεγάλη μου εμπειρία ως ελεγχόμενος έχω συναντήσει: 1) Ύφος ξερόλα 2) Συμπεριφορά χωροφύλακα της εφταετίας 3) Θλίψη που πήγε χαμένος τόσος κόπος χωρίς να βρεθεί παράβαση 4) Ρουφιάνεμα στον ιδιοκτήτη ότι η οικοδομή έχει πρόβλημα επειδή όπως την κόβει με το μάτι, το Κ.Β. δεν συμπίπτει με το Κ.Ε.Σ. 5) Γκρίνια επειδή σε αρχικό έλεγχο δεν είχε υλοποιηθεί η ρυμοτομούμενη λωρίδα. 6) Κόψιμο επειδή το παράθυρο την κουζίνας μίκρυνε κατά 10 εκ στο ύψος. Για να μη βάλω και την μουρμούρα επειδή ο συνάδελφος έχει «πολλές» δουλειές κι εμείς γινόμαστε χαμάληδες για 200 € Φυσικά όλα αυτά, όπως και αυτά που έγραψες, είναι ελάχιστες εξαιρέσεις και σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζουν την πλειονότητα ελεγχόμενων και ελεγχόντων.
    4 points
  3. Όχι, εννοώ αυτό ακριβώς που γράφω. Την υπερβάλλουσα την α%*ΕΔ επιφάνεια του Χ.
    3 points
  4. Επειδή έχεις ένα δίκιο, στο μπέρδεμα που είπες, το ξεκαθαρίζω παρακάτω και αριθμητικά... Αρχική υπόθεση : υπάρχει άδεια, δεν έχουμε κατ.1-2-3, δεν θέλουμε να κατεδαφίσουμε τίποτε και έχουμε στην ιδιοκτησία αυθαίρετα Χτμ (αλλάζω το 50 για να φύγουμε από το πεδίο εφαρμογής της παρ.δ.δγ του 92). - Αν δεν υπάρχει πρόθεση και δυνατότητα νομιμοποίησης έστω και (Χ-α%*επιτρεπόμενη_δόμηση) τμ των αυθαιρέτων, δεν είναι δυνατή πλέον η υπαγωγή στον νόμο ως Κατ.5 (εξυπακούεται ότι δεν ανήκει η περιοχή στις εξαιρέσεις που έχουν ακόμη δυνατότητα υπαγωγής). - Αν υπάρχει η πρόθεση νομιμοποίησης εξετάζεται και η δυνατότητα αυτής, δηλαδή εξετάζεται η πολεοδομική δυνατότητα (όροι δόμησης κλπ) και ταυτόχρονα η δυνατότητα της μελλοντικής στατικής επάρκειας του υπάρχοντος και του προβλεπόμενου να κατεδαφιστεί τμήματος μετά τη λήξη της αναστολής του νόμου (σύμφωνα πάντοτε με το άρθρο 106).
    3 points
  5. Εγώ βάζω παντού μόνο το εξής κι αν τους αρέσει: ΠΡΟΫΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΤΟΥ 1955
    3 points
  6. Και στις δύο περιπτώσεις είναι υπαγωγή Κατ.4. Αν δεν υπάρχουν ιδιοκτησίες για επιμερισμό υπάγει μόνον η μια και μοναδική. Αν υπάρχουν "παρανομούσες σε ύψος" ιδιοκτησίες επιμερίζονται τη συνολική αυθαιρεσία κατά το ποσοστό τους στην υπέρβαση, δηλ. υπέρβαση ιδιοκτησίας/συνολική υπέρβαση ακινήτου. Πάντοτε σε Κατ.4. υγ. για το παράλογο σενάριο αργότερα ...
    2 points
  7. Πληροφοριακά να ενημερώσω ότι για μεταβολές εντός δύο μηνών απο την έκδοση του πιστοποιητικού, επανεκδίδεται ατελώς.
    2 points
  8. Version X6.0

    78.015 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  9. Ο φέρων οργανισμός της πολυκατοικίας, είναι κοινόχρηστος. Αυτό σημαίνει ότι κάθε επέμβαση σε αυτόν θα πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των ιδιοκτητών (εκτός κι αν αναφέρει κάτι άλλο ο κανονισμός). Επίσης, αν δεν υπάρχει σύμφωνη άποψη της πλειοψηφίας, δεν μπορεί να ανατεθεί και να γίνει αποδεκτή οποιαδήποτε μελέτη. Οι υδροροές μέσα στα υποστυλώματα είναι μια μέθοδος που εφάρμοζαν πολλοί ασυνείδητοι "συνάδελφοι" έως το σεισμό του 81. Μετά συμμαζεύτηκαν (τουλάχιστον ως προς αυτό). Δεν χρειάζεται να επισημάνω πόσο εγκληματικό είναι. Το να περνάνε σωλήνες αποχέτευσης, είναι ακόμη πιο σοβαρό. Μια σοβαρή πραγματογνωμοσύνη απαιτεί ειδικούς ελέγχους και κοστίζει πολύ. Αν οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες δεν συμφωνούν, ίσως θα μπορούσες να προσφύγεις δικαστικά διότι υπάρχει (έτσι όπως τα λες) θέμα στατικότητας του κτιρίου
    1 point
  10. Καλημέρα, επειδή ασχολήθηκα πρόσφατα με κάτι παρόμοιο, τον δήμο ενδιέφερε μόνο να έχει όλα τα χαρτιά η καντίνα από το μηχανολογικό και να έχεις βεβαίωση χρήσης γης από την αρμόδια ΥΔΟΜ για το συγκεκριμένο γεωτεμάχιο. Η προκήρυξη είναι για τοποθέτηση σε δημόσιο χώρο και όχι ιδιωτικό.
    1 point
  11. Προσθέτω μόνο κ το αντίστοιχο απόσπασμα από την ΥΑ για να έχουμε όλη την εικόνα. ιι) Τύπο στατικού ελέγχου (ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, Μελέτη στατικής επάρκειας), εφόσον προβλέπεται, το αποτέλεσμα αυτού και την κατάσταση τυχόν εργασιών (ολοκληρωμένες, εκκρεμείς), Η διαφορά είναι στο προβλέπεται κ στο αποτέλεσμα του ελέγχου. Δημήτριέεεεε....
    1 point
  12. Μελέτησε αυτό, είμαι βέβαιος ότι, θα σου λύσει πολλές απορίες κ.λπ. https://loukadounoslawfirm.gr/τί-ισχύει-για-τις-καντίνες-και-τα-beach-bar-στι/
    1 point
  13. Εγώ δεν βλέπω κανένα τρολάρισμα ... πολύ ωραία ιδέα μου φαίνεται και μάλιστα εκδούσα αρχή: παύλες ή Παύλος??? τελεία και παύλα... Παυλάκι είσαι ... 😂😂😂 Ξεφύγαμε, αλλά μάλλον πολύ ασχοληθήκαμε...
    1 point
  14. Με μπλοκάκι δεν είσαι μισθωτός. Άρα...
    1 point
  15. Εφ' όσον έχει μελετηθεί με το 71/88 θα ψάξεις αν υπάρχει μελέτη ενεργητικής πυροπροστασίας. Αν δεν υπάρχει δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτε. Αν υπάρχει όμως, τότε θα κάνεις μια δήλωση, όπως περίπου την περιγράψαμε παραπάνω και θα πεις ότι η παλαιά μελέτη δεν μεταβάλλεται. Δεν υπάρχει πρότυπο, ούτε χρειάζεται gov, αν δεν εκδίδεται πιστοποιητικό ενεργητικής πυροπροστασίας από την Π.Υ. Έτσι κι αλλιώς τώρα ανεβαίνουν όλα στο e-άδειες και τα στοιχεία μας βεβαιώνονται από εκεί.
    1 point
  16. Εδώ αρμόζει λίγο τρολάρισμα κανονικά, τίτλος πράξης γοκ55, εκδουσα βασίλειο της Ελλάδας κ στοιχεία εκδούσας αρχής το όνομα του βασιλέως... Ξέρω γω, βάλε παυλες.
    1 point
  17. ΝΑΙ......αναλυτης ενεργιας λεγετε.....
    1 point
  18. Έκανα ερώτημα στο ΤΕΕ για την αποθήκη και μου είπαν ότι πρέπει να μπει ως υπέρβ. δομ. Β.Χ. διότι η κατηγορία 3 αφορά μικροπαραβάσεις με την έννοια δηλ. ότι έχω μία αποθήκη στο οικόπεδο ή στο ισόγειο φτιαγμένη με υλικά όπως YTONG κ.λ.π. και δεν είναι οι τοίχοι της αποθήκης στον φορέα της οικοδομής όπως η δικιά μου. Αυτά....αφού βγάζουν εγκυκλίους γιατί δεν τα κάνουν πιο λιανά ; γιατί δεν υπάρχει και ένα παράδειγμα ;;;;;
    1 point
  19. Σκέφτομαι επειδή είναι πολλοί οι συνάδελφοι που μας παρακολουθούν από την Θεσσαλονίκη και ίσως να έχουν "πέσει' στα χέρια τους κάποια σχέδια από την αποτύπωση "Φιλιππίδη" και ίσως θα ήθελαν να έχουν και τα Τρ. Σημεία, ή γενικότερα τα σταθερά σημεία αυτής της αποτύπωσης. Τα περισσότερα από τα σημεία αυτά χρησιμοποιήθηκαν αργότερα και για τα σχέδια του Ρ. Σχ. της πόλης της θεσσαλονίκης (Υ- Βορράς), αφού έγινε κάποιος Μετασχηματισμός. Σκανάρισα την λίστα και την δίνω παρακάτω. (Η ποιότητα δεν είναι καλή!) Φιλιππίδης.pdf
    1 point
  20. οι αμοιβές και τα φορολογικά αλλαγών χρήσεις είναι κάπως πολύπλοκες Αυτά ίσως σε βοηθήσουν Eγκ. 57/90 γ) Αναθεώρηση για την αλλαγή χρήσης χωρίς αλλαγή μελέτης (δηλαδή από αποθήκη σε κατάστημα κλπ.) εφ' όσον προκύπτει διαφορά προϋπολογισμού η αμοιβή μελέτης θα υπολογισθεί στη διαφορά του προϋπολογισμού συν 15% για τον έλεγχο της αρχιτεκτονικής μελέτης (Αρθ-89 ΠΔ-696/74) και χωρίς το β2 και β3. δ) Επίσης για την ανωτέρω αναθεώρηση οι κρατήσεις υπολογίζονται στη διαφορά του προϋπολογισμού συν τον προϋπολογισμό που θα προκύψει από πρόσθετες εργασίες (WC, προθήκες κλπ.). Όσο για την επίβλεψη αυτή υπολογίζεται επί των εργασιών που εκτελούνται. ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 8 /Αθήνα 12.2.1990 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ Οι αμοιβές (μελετών και επιβλέψεων) και οι κρατήσεις υπολογίζονται πάνω στη διαφορά: του προϋπολογισμού του έργου με τη νέα χρήση στη χρονική περίοδο αίτησης της αλλαγης μείον τον προϋπολογισμό του έργου με την παλαιά χρήση στη χρονική περίοδο αίτησης της αλλαγης. Σε περίπτωση κατά την οποία δεν δημιουργείται θετική διαφορά προϋπολογισμού ο μελετητής αμείβεται με την αμοιβή αποτύπωσης. Εάν παράλληλα γίνονται εργασίες διαρρυθμισης κ.λ.π. υπολογίζονται αμοιβές και λοιπές κρατήσεις πάνω στον αναλυτικό προϋπολογισμό των εργασιών αυτών
    1 point
  21. 2/6/2022 Ξαναμπήκα στό Συνοπτικό Βιβλίο. Τώρα στόν Μάιο εμφανίζονται 3 από τά 4 ΤΠΥ που εξέδωσα (1ο, 3ο καί 4ο). Στήν Αναζήτηση Παραστατικών εμφανίζονται, ευτυχώς, καί τά 4. Η αλήθεια είναι οτι πρίν 12 μέρες η ΑΑΔΕ μετακόμισε στή Πειραιώς (δίπλα στή Toyota Γιαννίτσας). Νά δώ πότε θά στανιάρει τό σύστημα.
    1 point
  22. Θεόδωρε, γνωρίζεις πόσοι σε διαβάζουν κι αναρωτιούνται "...στερνή μου γνώση να σ΄ είχα πρώτα";
    1 point
  23. Πριν αρχίσετε τη μελέτη, να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα με λίγα λόγια, γιατί όπως είδα από το αναλυτικό του tettris τα πολλά λόγια μπερδεύουν ακόμη χειρότερα. Ήμουν και εγώ σε παράλληλη εργασία και δεν πρόσεξα μερικές απαντήσεις σας με αποτέλεσμα να μην γίνομαι πλήρως αντιληπτός. Αρχίστε λοιπόν το σχολιασμό από εδώ χωρίς τις παρεξηγήσεις που δημιουργούν τα άστοχα αριθμητικά παραδείγματα. Μετά συνεχίστε εκεί. Με λίγα λόγια, αλλά αναλυτικά, και μόνο για την ένταξη σε κατηγορίες : - Η αρχική άποψη αρκετών από μας (εμού συμπεριλαμβανομένου) ήταν ότι η Κατ.5 αφορά μόνον στους υπερβαίνοντες το 100+α% (όπου α=20 ή 40 ανάλογα) των όρων δόμησης της περιοχής συνολικά στο ακίνητο. Αφού καταλάβαμε πως είναι δυνατό να γίνει ο υπολογισμός σε συνιδιοκτησίες με τον επιμερισμό του πολεοδομικού μεγέθους, προέκυψε το πρόβλημα με το αν θα συμπεριληφθούν στον υπολογισμό οι Κατηγορίες 1 και 2 (για την Κατ.3 δεν υπήρχε θέμα από την αρχή). - Μετά δεν καθόταν καλά το πράγμα και αρχίσαμε να έχουμε αμφιβολίες (τουλάχιστον εγώ) σε πρακτικά προβλήματα όπως πχ τι θα γίνει στην εξαίρεση με τα νόμιμα ή αυθαίρετα των άλλων ιδιοκτησιών στο ακίνητο ή στο κοινόχρηστο κλπ. Έτσι κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η συνολική αυθαιρεσία της κάθε ιδιοκτησίας στέκεται απέναντι στο κριτήριο "υπέρμετρης επιβάρυνσης" αυτοτελώς (συντηρητικά και κατ' οικονομία) και όταν έχουν ήδη αφαιρεθεί οι αυθαιρεσίες των κατηγοριών 1, 2 και 3. Δηλαδή η αυθαιρεσία της ιδιοκτησίας συγκρίνεται με το : α% Χ επιτρεπόμενο πολεοδομικό μέγεθος Χ ποσοστό συνιδιοκτησίας. Όταν θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου, αν έχουν εξαιρεθεί όλοι, θα εξαιρεθεί και το ακίνητο συνολικά και αν κάποιοι δεν έχουν εξαιρεθεί θα βρεθεί οπωσδήποτε τότε ένας τρόπος διόρθωσης ή άρσης της υπερβαίνουσας αυθαιρεσίας αυτών, έστω και επίπονος. - Έτσι συνεχιζόταν η ζωή μέχρι εκεί που ο υπουργός είπε "τέρμα η Κατ.5". Εκεί προέκυψε το αδιέξοδο της Κατ.5 χωρίς να εκμεταλλευτούμε ανοικτά το γεγονός ότι στον νόμο αφενός δεν λέει πουθενά το "έλλειψη αδείας σημαίνει Κατ.5" και αφετέρου λέει τρία άλλα σημαντικά πράγματα : 1) επιτρέπει τη νομιμοποίηση/κατεδάφιση με την υπαγωγή και φύλα καταγραφής "προς ...", 2) επιτρέπει την έκδοση αδειών νομιμοποίησης/κατεδάφισης ανεξαρτήτως της νομιμότητας και με ταυτόχρονη εξασφάλιση της στατικής επάρκειας σύμφωνα με το άρθρο 106 και 3) ορίζει σαφώς ότι η εξαίρεση των όποιων αυθαιρέτων απομένουν γίνεται με την περαίωση της υπαγωγής, δηλαδή μετά από την έκδοση της νομιμοποίησης ή την κατεδάφιση. Αυτά ως προς τις κατηγορίες και εδώ βρισκόμαστε τώρα. Ως προς τη διαφοροποίηση του ύψους, που δεν αναφέρθηκα καθόλου : Η υπέρβαση του ύψους δεν αντιμετωπίζεται ποσοτικά όπως η κάλυψη-δόμηση γιατί έχει ως τελικό έλεγχο το κάθε κτήριο ως προς μια στάθμη, δηλαδή σε ένα κτήριο θα επιμεριστεί η υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους στους συνιδιοκτήτες του κτηρίου που είναι παραβάτες ύψους και ανάλογα με τις επιμέρους υπερβάσεις, ενώ στο διπλανό κτήριο του ίδιου οικοπέδου που δεν θα ξεπερνάει το επιτρεπόμενο ύψος θα πληρώσουν κάποιοι την ενδεχόμενη υπέρβαση ύψους της άδειας ως πταίσμα αναλυτικού που δεν συμμετέχει καθόλου στις κατηγορίες. Διαφορετικά θα αντιμετωπιστεί και ένα πλήρως αυθαίρετο τμήμα που δεν ξεπερνάει το επιτρεπόμενο, εκείνο θα συμμετάσχει στον έλεγχο κάλυψης-δόμησης για την κατηγορία αλλά όχι στην υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους γιατί απλά δεν συμβαίνει. Αν όμως βρίσκεται σε κτήριο όπου συμβαίνει πράγματι υπέρβαση επιτρεπόμενου ύψους, τότε θα πάρει το μεγαλύτερο ποσοστό της υπέρβασης αυτής γιατί θα συμμετέχει σε αυτή με ολόκληρο το ύψος του και όχι με κάποια ενδεχόμενη διαφορά.
    1 point
  24. Πράγματι, έτσι την είχε...δεν είναι όμως 1400 ειναι 1550
    1 point
  25. Γειά σου, έχεις συντ/νες ΕΓΣΑ; Που κοντά είναι στο Ντεπώ γιατί δεν την βρίσκω...
    1 point
  26. Σωστά,η δήλωση αφορά μόνο αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις πριν το '11,οπότε δεν κλικάρουμε το κουτάκι της νομιμοποίησης για ό,τι έγινε μετά το ΄11.Η αναφορά γίνεται μόνο στην Έκθεση.
    1 point
  27. Μόνο εάν ο νόμος την απαιτούσε κατά τον χρόνο τοποθέτησης τους.Σήμερα-και μέχρι 100kW-είναι εργασία του άρθρου 30 που δεν απαιτεί άδεια (με την επιφύλαξη ύπαρξης ειδικών διατάξεων για την περιοχή,όπως πάντα).
    1 point
  28. 1100 για εντός, 850 για εκτός (δεν διευκρίνισες που είναι).
    1 point
  29. Μην παιδεύεσαι .... κάνε ένα γρήγορο πέρασμα στο κείμενο σταματώντας όπου έχει κίτρινο χρωματάκι. Πάντως αυτό που οδήγησε σε αλλαγή κύριας έκδοσης είναι η ενσωμάτωση της διευκρινιστικής για το άρθρο 11.
    1 point
  30. Οπως μου είχαν πει παλαιότερα από ΥΔΟΜ , αδόμητο σημαίνει χώμα και ουρανός. Για τα υπολείμματα ερειπίων , συνήθως αυτά είναι πολύ παλιά , πριν το 1955. Εγώ σε αντίστοιχη περίπτωση που είχα ( ακριβώς προ ΗΤΚ ) έδειξα στο τόπο το περίγραμμα του ερειπίου , και έγραψα ότι προϋφίσταται του 1955. Στο κείμενο του 5σελιδου περιέγραψα τα παραπάνω και η βεβαίωση που έδωσα ήταν αυτή των εξαιρέσεων. Σε άλλη περίπτωση που τα ερείπια ήταν νεώτερα τα είχα δηλώσει με λοιπή παράβαση. Όμως τώρα πια και το να βάλουμε 1ΛΠ δεν είναι πάντα εύκολο. Με την μισή Ελλάδα να είναι αρχαιολογικός χώρος και την ψυχανώμαλη διαδικασία του Αρθρου 116 καταλαβαίνετε τι μπλέξιμο γίνεται. Για αυτό και μόνο το λόγο προσανατολίζομαι στη λύση γκρέμισε το νύχτα.
    1 point
  31. Καλησπέρα κι από μένα,πράγματι μην επωμίζεσαι και τον ρόλο του λογιστή.Ο πλέον αρμόδιος για να απευθυνθείς είναι ο λογιστής του πελάτη σου.Θα ελέγξει εάν ο σύζυγος με την αναπηρία δεν έχει φορολογητέα εισοδήματα και θα σου επιβεβαιώσει,κατά συνέπεια,την φορολογική επιβάρυνση της συζύγου.Εάν επιβεβαιωθεί,προχωράς με τον μειωτικό συντελεστή (δεδομένων και των λοιπών προϋποθέσεων του άρθρου).
    1 point
  32. Αν έχει λήξει , είτε λόγω λάθους εισαγωγής ή παρέλευσης του 2μήνου απαιτείται το 20€. Αν δεν έχει λήξει , οποιαδήποτε αλλαγή γίνεται ατελώς
    1 point
  33. Που θα μπορούσε ίσως να έχει για διευκόλυνση και ημερομηνία πριν τον Ιούνιο του 18.... Έτσι δεν είναι;
    1 point
  34. Που το ξεθάψατε αυτό το θέμα ωρέ πατριώτες; Εννιά ολόκληρα χρόνια πριν!!!
    1 point
  35. Νομίζω ότι ο σύζυγος δικαιούται την έκπτωση σε όλο το ακίνητο,ασχέτως του ποσοστού συνιδιοκτησίας του σε αυτό,λόγω του ποσοστού αναπηρίας του. Αλλά,έτσι κι αλλιώς του ανήκει το 50% ενώ το άλλο 50% ανήκει στη σύζυγο,που επίσης δικαιούται την έκπτωση,λόγω φορολογικής επιβάρυνσης από τον σύζυγο. Η φορολογική επιβάρυνση φαίνεται στο έντυπο Ε1(φορολογική δήλωση) της συζύγου.Πέραν αυτού απαιτούνται:α.Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και β.Το πιστοποιητικό αναπηρίας (σε ισχύ).
    1 point
  36. Καλησπέρα,ποιος ο λόγος,όταν ο νόμος σαφώς αναφέρει ότι δε συνιστούν παράβαση,να συνταχθεί προϋπολογισμός γι αυτές; Μια απλή αναφορά στην Τεχνική έκθεση,με το σχετικό άρθρο,αρκεί.
    1 point
  37. @Lydia Tampouratzi Επί των τοπογραφικών διαγραμμάτων θα υπάρχει η σφραγίδα της εταιρείας (γιατί η αμοιβή κατατίθεται στο λογαριασμό της) και η υπογραφή (και σφραγίδα) του μελετητή μηχανικού. 1. Το δικαίωμα απορρέει από την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Δεν χρειάζεται να έχεις βιβλία γιατί η εταιρεία θα λαμβάνει την αμοιβή. Εσύ θα εξακολουθείς να πληρώνεσαι ως μισθωτή, χωρίς να εμπλέκεσαι με την αμοιβή του τοπογραφικού. 2. Δεν επιμερίζονται. Φέρεις ακέραια την ευθύνη της ορθότητας του τοπογραφικού και των αναγραφομένων επ' αυτού. Εκτός αν υπογράφει και άλλος μηχανικός μαζί μ' εσένα, οπότε είστε συνυπεύθυνοι. Δεν αλλάζει κάτι αν αποχωρήσεις από την εταιρεία. 3. Όχι, δεν υπάρχει. Μπορείς να διεκδικήσεις υψηλότερη αμοιβή και καλύτερη θέση. Ενδεχομένως να σου χρησιμεύσει το γεγονός ότι έχεις συντάξει έναν αριθμό τοπογραφικών για κάποια άλλη θέση εργασίας. Γενικά, δεν είναι καλή ιδέα να υπογράφεις μελέτες άλλων. Είναι, όμως, χρήσιμο να αναρωτηθείς γιατί σου ζητήθηκε κάτι τέτοιο.
    1 point
  38. Επαναλαμβάνω ότι το 80 ισχύει μέσα από την πόρτα του διαμερίσματος και έξω το 90 του πυροσβέστη και το 120 του κτιριοδομικού για τη σκάλα και τα πλατύσκαλα. Το ότι δεν ελέγχεται μαζί η προσβασιμότητα με την πυρασφάλεια είναι γεγονός που αποδεικνύεται και από τη δυνατότητα να υπάρχει η καταφυγή μέσα στο 120 από την πόρτα του ασανσέρ που απαιτεί η προσβασιμότητα. Την ώρα που διαφεύγει ο κάτοικος μέσω του κοινόχρηστου αθροίζεται με τους υπόλοιπους που επίσης διαφεύγουν, όμως ταυτόχρονα υπάρχει και ο πυροσβέστης (που επίσης χρησιμοποιεί το πυροπροστατευμένο κλιμακοστάσιο) ο οποίος βολεύεται μόνο με το δικό του 90. Πάντα στα κτήρια που δεν έχουν ξεχωριστό κλιμακοστάσιο πυροσβεστών. Εδώ μένω, όπερ έδει δείξαι.
    1 point
  39. Λυπάμαι αν σε στεναχώρησα, αλλά θεωρώ ότι οι σωστές προδιαγραφές είναι οι εξής 3 : 1. Δεν διακόπτεται ποτέ το ελάχιστο εύρος του κοινόχρηστου κλιμακοστασίου (στο σχέδιό σου η καταφυγή του ΑΜΕΑ μπαίνει λίγο μέσα στο 120), 2. Επειδή τα κοινόχρηστα κλιμακοστάσια δίνουν πρόσβαση σε οριζόντιες ιδιοκτησίες (διαμερίσματα) όπου είναι πλέον υποχρεωτική η εξασφάλιση πρόσβασης και ΑΜΕΑ, θεωρώ ότι η όδευση διαφυγής έξω από την πόρτα του διαμερίσματος δεν είναι αυτή που ορίζεται ως η ελάχιστη για την απροστάτευτη όδευση εντός της κατοικίας (80) αλλά η ελάχιστη για το ΑΜΕΑ (90). Αυτή η διαφυγή πρέπει να περνάει και δίπλα από το ΑΜΕΑ που έχει ήδη καταφύγει στην προβλεπόμενη θέση. Άρα 80+90=170 εκ. Αν η καταφυγή είναι εντός του κύκλου στροφής θα απαιτηθεί μια διεύρυνση κατά 170-150=20 εκ. 3. Στα κτήρια όπου δεν απαιτείται κλιμακοστάσιο και ανελκυστήρας πυροσβεστών το υπάρχον κλιμακοστάσιο χρησιμοποιείται στην πραγματικότητα από τους πυροσβέστες (αυτό είναι και το νόημα του πυροδιαμερίσματός του), οπότε θεωρώ ότι το ελάχιστο πλάτος διαδρόμου σε αυτό είναι το 90 όπου ο πυροσβέστης συμπίπτει με το ΑΜΕΑ. υγ. μιλάμε μόνο για την κατοικία βέβαια, γιατί σε όλες τις άλλες χρήσεις η ελάχιστη είναι 90 ξεκάθαρα ... Οι Τεχνικές Οδηγίες ορίζουν τα 90 εκ. ως το ελάχιστο καθαρό πλάτος ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ.
    1 point
  40. σωστα και βλ. αναλυτικα στα σχετικα "εγγραφα του αρθρου 26" στην κωδικοποιηση του ΝΟΚ απο τον καν62
    1 point
  41. Δεν λέω για την απαιτούμενη θέση, αυτή είναι ήδη πιασμένη. Η καθολική προσβασιμότητα και ο κανονισμός πυροπροστασίας δεν εξαιρεί το διαμέρισμα που είναι πίσω από το στενό μεταξύ ΑΜΕΑ-ασανσέρ, και πρέπει να οδεύσει προς τη σκάλα, να έχει και αυτό τον ελάχιστο διάδρομο για να βγει και από εκεί ΑΜΕΑ ή άτομο σε ανάγκη. Εξ' άλλου, βάσει κανονισμού, στο κλιμακοστάσιο της πολυκατοικίας υπάρχει (σχεδόν πάντα) σύμπτωση με το κλιμακοστάσιο των πυροσβεστών το οποίο επίσης απαιτεί ελάχιστο 0,90. Επίσης, μέσα στο διαμέρισμα το ελάχιστο πλάτος απροστάτευτης όδευσης διαφυγής είναι 0,80 και όχι 0,70. Άρα τελικά : μέσα στο διαμέρισμα έχουμε ελάχιστο 0,80 αλλά έξω από την εξώπορτα όπου, δίπλα στο καροτσάκι του ΑΜΕΑ, πρέπει να περάσει ο πυροσβέστης κρατώντας το μωρό ή τον ΑΜΕΑ αγκαλιά ή στην πλάτη έχουμε 0,90 μ.
    1 point
  42. Λάβετε υπόψη το γεγονός ότι την ώρα του έκτακτου γεγονότος πρέπει δίπλα από την κατειλημμένη θέση να μπορεί να βγει και να προσπεράσει άλλο καροτσάκι που βγαίνει από το διαμέρισμα πίσω από τον ανελκυστήρα. Τότε θέλει 0,90 μ., το οποίο δεν είναι διάσταση παροχής είναι η ελάχιστη απαιτούμενη πλέον από τις μελέτες προσβασιμότητας.
    1 point
  43. Εκτός από το γεγονός ότι δίπλα από το παρκαρισμένο καρότσι πρέπει να μπορεί να περάσει άλλο ... Το 0,90 μ. είναι το πλάτος που θεωρείται ως το ελάχιστο καθαρό σε θύρες και διαδρόμους κατοικιών από όλες τις προδιαγραφές προσβασιμότητας που είναι υποχρεωτικές : Για νέα κτήρια : Σχεδιάζοντας για όλους (Κατοικία - παράγραφος 10.3) 10.3. ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ Απαραίτητη προϋπόθεση για την ελεύθερη κυκλοφορία όλων των χρηστών σε μια κατοικία είναι η πρόβλεψη: 10.3.1. διαδρόμων πλάτους 1.20μ με εξασφαλισμένο σε όλο το μήκος τους ελάχιστο ελεύθερο -από κάθε εμπόδιο ή έπιπλο- πλάτος 0.90μ. για υπάρχοντα κτήρια : ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: Τεχνικές Οδηγίες Άρθρο 1 Προσβάσιμες διαδρομές 1. Ως ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ νοείται η συντομότερη, συνεχής, ασφαλής και χωρίς εμπόδια πορεία, κατάλληλου πλάτους και υλικού επικάλυψης που ακολουθεί ένα άτομο με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενο άτομο για τη μετάβασή του από ένα σημείο σε ένα άλλο. Περιλαμβάνει ισόπεδες διαδρομές, ράμπες κατάλληλης κλίσης ή/και ανυψωτικούς μηχανισμούς καθώς και την κατάλληλη σήμανση σε μορφές προσβάσιμες στα άτομα με αναπηρία (ηχητική, φωτεινή και ανάγλυφη). 2. Σε κάθε προσβάσιμη διαδρομή πρέπει να εξασφαλίζεται : α. ελάχιστο καθαρό πλάτος 0,90μ, ελεύθερο από παντός είδους εμπόδια (εξοπλισμοί, μόνιμα ή προσωρινά αποθηκευμένα υλικά κ.λπ.) καθ’ όλο το μήκος της και ελεύθερο καθαρό ύψος 2,20μ.
    1 point
  44. Ναι φυσικά και επιτρέπεται αφού η καταφυγή ελέγχεται για πυρ. Αρα το lift δεν χρησιμοποιείται για το 1.50 αλλά για το 0.80/1.30. Φυσικά πρέπει να εχεις και min πλάτος οδευσης διαφυγης (για πεζούς) το οποιο ειναι 0.70 αν γνωρίζω καλά... (βαλε να δουλέψει το mode πυρκαϊάς δηλ...) Το 0.90 από που προκύπτει @kan62; ΠΔ-41/18 5.3.3. Πλάτος και ύψος όδευσης διαφυγής: Η μονάδα πλάτους της όδευσης διαφυγής ορίζεται σε 0,60 του μ. Το απαιτούμενο ελάχιστο πλάτος οποιασδήποτε όδευσης διαφυγής δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο του 0,70 του μ. - οι φωτό από ΔΔ αναρτημενα στο e-αδειες -
    1 point
  45. Η πτώση σοβάδων είναι αποτέλεσμα διάβρωσης του οπλισμού της πλάκας. Το πρόβλημα μπορεί να είναι απο σχετικά ανώδυνο μέχρι σοβαρότατο. Ο μηχανικός θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός στα συμπεράσματά του ώστε να διασφαλίσει την επισκευή. Εαν υπάρχει ενεργή διάβρωση αυτή δεν σταματάει με την υγρομονωση.
    1 point
  46. Εγκ-81104/12-6-00 "Θεώρηση οικοδομικής άδειας για σύνδεση οικοδομικής με τα δίκτυα ηλεκτρισμού και ύδρευσης (ΔΕΗ)". (σε περιπτώσεις που η συμμετοχή του μηχανικού καθίσταται δυσχερής ή αδύνατος) Αναφορικά με την διαδικασία και τον τρόπο θεώρησης οικοδομικών αδειών για την σύνδεση οικοδομών με τα δίκτυα ηλεκτρισμού και ύδρευσης σύμφωνα με την παρ.5 του Αρθ-7 του ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/13-7-93) σε περιπτώσεις που η συμμετοχή του επιβλέποντος μηχανικού καθίσταται δυσχερής ή αδύνατος, σας γνωρίζουμε τα εξής: 1. Εφόσον έχουν περατωθεί οι οικοδομικές εργασίες ο δε επιβλέπων μηχανικός απεβίωσε ή κηρύχθηκε σε αφάνεια με δικαστική απόφαση (Αρθ-40 - Αρθ-50 ΑΚ και 785 επ. ΚΠΔ) είναι δυνατή η θεώρηση της αδείας κατόπιν διενέργειας αυτοψίας από την Πολεοδομική Υπηρεσία και υποβολής τεχνικής έκθεσης από οποιονδήποτε τρίτο μηχανικό. 2. Σε κάθε άλλη περίπτωση (συνταξιοδότηση επιβλέποντος, διαμονή στο εξωτερικό κλπ) επιβάλλεται αναθεώρηση της αδείας γι' αλλαγή επιβλέποντος μηχανικού, προκειμένου να καταστεί εφικτή η συνέχιση της διαδικασίας θεώρησης της αδείας. 3. Τέλος για όλες τις προαναφερόμενες περιπτώσεις τόσο η καταβολή της αντίστοιχης αμοιβής επίβλεψης σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (μέσω Εθνικής Τραπέζης η ΤΕΕ) όσο και των αναλόγων φόρων (ΦΕΜ) και κρατήσεων (ΤΣΜΕΔΕ) που την βαρύνουν, είναι υποχρεωτική για την θεώρηση της οικοδομικής αδείας, ο δε τρόπος απόδοσης αυτών δεν αποτελεί αντικείμενο των πολεοδομικών υπηρεσιών αλλά των υπόχρεων για την καταβολή αυτών (Μηχανικών και ιδιοκτητών) και των κατά περίπτωση αρμοδίων φορέων για την είσπραξή τους (ΕΤΕ, ΤΕΕ, ΔΟΥ κλπ).
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.