Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/06/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Καλημέρα,Ας πάμε πρώτα στο διαμορφωμένο ηλεκτρονικό Σύστημα, όπου επιλέγοντας Μελέτη Στατικής Επάρκειας υπάρχει στο πεδίο «Αποτέλεσμα Ελέγχου» η επιλογή "Εκκρεμότητα Μελέτης". Για μένα αυτή είναι και η λογική αντιμετώπιση ,η οποία δεν αναιρεί το δικαίωμα του πολίτη να χρησιμοποιήσει το δικαίωμα της 5ετίας από την υπαγωγή ,για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ2 ή της 3ετίας αντίστοιχα για τις Σ3,Σ4. Σχετική νομοθεσία: Το άρθρο 99 του 4495 στην παρ.η)(στατικός έλεγχος των παραβάσεων) καταλήγει: Η μελέτη στατικής επάρκειας μπορεί να υποβάλλεται μέσα σε προθεσμία τριών (3) ετών από την ημερομηνία υπαγωγής για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ4, Σ3 και πέντε (5) ετών για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ2. Για τα κτίρια που έχουν ήδη υπαχθεί στο ν.4178/2013, η υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας ή τεχνικής έκθεσης, εφόσον αυτή απαιτείται με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ως αυτή ορίζεται στα άρθρα 53επ., Γιατί άραγε, να μην αναφέρει : Για τα κτίρια που έχουν ήδη υπαχθεί στο ν.4178/2013, «ή που υπάγονται στον παρόντα» η υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας ή τεχνικής έκθεσης, εφόσον αυτή απαιτείται με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ως αυτή ορίζεται στα άρθρα 53επ., Η εκτίμηση μου: Γιατί δεν θέλει να αφαιρέσει το δικαίωμα επιλογής σύνταξης της ΜΣΕ εντός της 5ετίας (ή 3ετίας) που έδωσε στον πολίτη μόλις παραπάνω, σε περίπτωση που προκύψει η ανάγκη σύνταξης ταυτότητας για το ακίνητο του, νωρίτερα από τις καταληκτικές ημερομηνίες του δικαιώματος του. Στο άρθρο 54 (Συμπλήρωση ηλεκτρονικής Ταυτότητας),παρ.1.ζ): ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, (συνεπώς,σύμφωνα και με την τελευταία παράγραφο του άρθρου 99) Στο άρθρο 2,παρ.1. της ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 : Στην καταχώρηση ιδιοκτησιών: ιι) Τύπο στατικού ελέγχου (ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, Μελέτη στατικής επάρκειας), εφόσον προβλέπεται, το αποτέλεσμα αυτού και την κατάσταση τυχόν εργασιών (ολοκληρωμένες, εκκρεμείς), (Εδώ δηλώνουμε τον τύπο ελέγχου που απαιτεί η δήλωση 4495.Εκτιμώ ότι πιθανόν πρόκειται για κακή διατύπωση και «η κατάσταση τυχόν εργασιών (ολοκληρωμένες, εκκρεμείς)»,δεν σημαίνει μόνο εργασίες που επιβάλλονται από την ΜΣΕ, αλλά και την κατάσταση της ΜΣΕ (εκκρεμής-δεν έχει συνταχθεί). Στα δικαιολογητικά: δδ) το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., την Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή/και τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τον ν. 4178/2013 και τον ν. 4495/2017, Εδώ, δεν βλέπω κάπου αναφορά στην υποχρέωση να έχει ήδη εκπονηθεί η ΜΣΕ εκ των προτέρων (πριν την συμπλήρωση της Ταυτότητας). Και ξαναγυρίζω στο Σύστημα (αφού θεωρώ ότι εξάντλησα τα σχετικά άρθρα των σχετικών νόμων) και στην επιλογή «Εκκρεμότητα Μελέτης», από όπου και ξεκίνησα. Προσωπικά, καλύπτομαι πλήρως,γιατί θεωρώ ότι ο νομοθέτης δεν θέλει να στερήσει από τον τωρινό ιδιοκτήτη του ακινήτου (ή τον μελλοντικό), το δικαίωμα να συντάξει ΜΣΕ εντός του προβλεπόμενου-σύμφωνα με το άρθρο 99-διαστήματος,σε μεταγενέστερο από την ταυτότητα χρόνο.6 points
-
Κι εγώ από την μεγάλη μου εμπειρία ως ελεγχόμενος έχω συναντήσει: 1) Ύφος ξερόλα 2) Συμπεριφορά χωροφύλακα της εφταετίας 3) Θλίψη που πήγε χαμένος τόσος κόπος χωρίς να βρεθεί παράβαση 4) Ρουφιάνεμα στον ιδιοκτήτη ότι η οικοδομή έχει πρόβλημα επειδή όπως την κόβει με το μάτι, το Κ.Β. δεν συμπίπτει με το Κ.Ε.Σ. 5) Γκρίνια επειδή σε αρχικό έλεγχο δεν είχε υλοποιηθεί η ρυμοτομούμενη λωρίδα. 6) Κόψιμο επειδή το παράθυρο την κουζίνας μίκρυνε κατά 10 εκ στο ύψος. Για να μη βάλω και την μουρμούρα επειδή ο συνάδελφος έχει «πολλές» δουλειές κι εμείς γινόμαστε χαμάληδες για 200 € Φυσικά όλα αυτά, όπως και αυτά που έγραψες, είναι ελάχιστες εξαιρέσεις και σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζουν την πλειονότητα ελεγχόμενων και ελεγχόντων.4 points
-
Όχι, εννοώ αυτό ακριβώς που γράφω. Την υπερβάλλουσα την α%*ΕΔ επιφάνεια του Χ.3 points
-
Επειδή έχεις ένα δίκιο, στο μπέρδεμα που είπες, το ξεκαθαρίζω παρακάτω και αριθμητικά... Αρχική υπόθεση : υπάρχει άδεια, δεν έχουμε κατ.1-2-3, δεν θέλουμε να κατεδαφίσουμε τίποτε και έχουμε στην ιδιοκτησία αυθαίρετα Χτμ (αλλάζω το 50 για να φύγουμε από το πεδίο εφαρμογής της παρ.δ.δγ του 92). - Αν δεν υπάρχει πρόθεση και δυνατότητα νομιμοποίησης έστω και (Χ-α%*επιτρεπόμενη_δόμηση) τμ των αυθαιρέτων, δεν είναι δυνατή πλέον η υπαγωγή στον νόμο ως Κατ.5 (εξυπακούεται ότι δεν ανήκει η περιοχή στις εξαιρέσεις που έχουν ακόμη δυνατότητα υπαγωγής). - Αν υπάρχει η πρόθεση νομιμοποίησης εξετάζεται και η δυνατότητα αυτής, δηλαδή εξετάζεται η πολεοδομική δυνατότητα (όροι δόμησης κλπ) και ταυτόχρονα η δυνατότητα της μελλοντικής στατικής επάρκειας του υπάρχοντος και του προβλεπόμενου να κατεδαφιστεί τμήματος μετά τη λήξη της αναστολής του νόμου (σύμφωνα πάντοτε με το άρθρο 106).3 points
-
Εγώ βάζω παντού μόνο το εξής κι αν τους αρέσει: ΠΡΟΫΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΤΟΥ 19553 points
-
Και στις δύο περιπτώσεις είναι υπαγωγή Κατ.4. Αν δεν υπάρχουν ιδιοκτησίες για επιμερισμό υπάγει μόνον η μια και μοναδική. Αν υπάρχουν "παρανομούσες σε ύψος" ιδιοκτησίες επιμερίζονται τη συνολική αυθαιρεσία κατά το ποσοστό τους στην υπέρβαση, δηλ. υπέρβαση ιδιοκτησίας/συνολική υπέρβαση ακινήτου. Πάντοτε σε Κατ.4. υγ. για το παράλογο σενάριο αργότερα ...2 points
-
2 points
-
Version X6.2
81.060 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Ο φέρων οργανισμός της πολυκατοικίας, είναι κοινόχρηστος. Αυτό σημαίνει ότι κάθε επέμβαση σε αυτόν θα πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των ιδιοκτητών (εκτός κι αν αναφέρει κάτι άλλο ο κανονισμός). Επίσης, αν δεν υπάρχει σύμφωνη άποψη της πλειοψηφίας, δεν μπορεί να ανατεθεί και να γίνει αποδεκτή οποιαδήποτε μελέτη. Οι υδροροές μέσα στα υποστυλώματα είναι μια μέθοδος που εφάρμοζαν πολλοί ασυνείδητοι "συνάδελφοι" έως το σεισμό του 81. Μετά συμμαζεύτηκαν (τουλάχιστον ως προς αυτό). Δεν χρειάζεται να επισημάνω πόσο εγκληματικό είναι. Το να περνάνε σωλήνες αποχέτευσης, είναι ακόμη πιο σοβαρό. Μια σοβαρή πραγματογνωμοσύνη απαιτεί ειδικούς ελέγχους και κοστίζει πολύ. Αν οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες δεν συμφωνούν, ίσως θα μπορούσες να προσφύγεις δικαστικά διότι υπάρχει (έτσι όπως τα λες) θέμα στατικότητας του κτιρίου1 point
-
Καλημέρα, επειδή ασχολήθηκα πρόσφατα με κάτι παρόμοιο, τον δήμο ενδιέφερε μόνο να έχει όλα τα χαρτιά η καντίνα από το μηχανολογικό και να έχεις βεβαίωση χρήσης γης από την αρμόδια ΥΔΟΜ για το συγκεκριμένο γεωτεμάχιο. Η προκήρυξη είναι για τοποθέτηση σε δημόσιο χώρο και όχι ιδιωτικό.1 point
-
Προσθέτω μόνο κ το αντίστοιχο απόσπασμα από την ΥΑ για να έχουμε όλη την εικόνα. ιι) Τύπο στατικού ελέγχου (ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, Μελέτη στατικής επάρκειας), εφόσον προβλέπεται, το αποτέλεσμα αυτού και την κατάσταση τυχόν εργασιών (ολοκληρωμένες, εκκρεμείς), Η διαφορά είναι στο προβλέπεται κ στο αποτέλεσμα του ελέγχου. Δημήτριέεεεε....1 point
-
Μελέτησε αυτό, είμαι βέβαιος ότι, θα σου λύσει πολλές απορίες κ.λπ. https://loukadounoslawfirm.gr/τί-ισχύει-για-τις-καντίνες-και-τα-beach-bar-στι/1 point
-
Εγώ δεν βλέπω κανένα τρολάρισμα ... πολύ ωραία ιδέα μου φαίνεται και μάλιστα εκδούσα αρχή: παύλες ή Παύλος??? τελεία και παύλα... Παυλάκι είσαι ... 😂😂😂 Ξεφύγαμε, αλλά μάλλον πολύ ασχοληθήκαμε...1 point
-
1 point
-
Εφ' όσον έχει μελετηθεί με το 71/88 θα ψάξεις αν υπάρχει μελέτη ενεργητικής πυροπροστασίας. Αν δεν υπάρχει δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτε. Αν υπάρχει όμως, τότε θα κάνεις μια δήλωση, όπως περίπου την περιγράψαμε παραπάνω και θα πεις ότι η παλαιά μελέτη δεν μεταβάλλεται. Δεν υπάρχει πρότυπο, ούτε χρειάζεται gov, αν δεν εκδίδεται πιστοποιητικό ενεργητικής πυροπροστασίας από την Π.Υ. Έτσι κι αλλιώς τώρα ανεβαίνουν όλα στο e-άδειες και τα στοιχεία μας βεβαιώνονται από εκεί.1 point
-
Εδώ αρμόζει λίγο τρολάρισμα κανονικά, τίτλος πράξης γοκ55, εκδουσα βασίλειο της Ελλάδας κ στοιχεία εκδούσας αρχής το όνομα του βασιλέως... Ξέρω γω, βάλε παυλες.1 point
-
1 point
-
Έκανα ερώτημα στο ΤΕΕ για την αποθήκη και μου είπαν ότι πρέπει να μπει ως υπέρβ. δομ. Β.Χ. διότι η κατηγορία 3 αφορά μικροπαραβάσεις με την έννοια δηλ. ότι έχω μία αποθήκη στο οικόπεδο ή στο ισόγειο φτιαγμένη με υλικά όπως YTONG κ.λ.π. και δεν είναι οι τοίχοι της αποθήκης στον φορέα της οικοδομής όπως η δικιά μου. Αυτά....αφού βγάζουν εγκυκλίους γιατί δεν τα κάνουν πιο λιανά ; γιατί δεν υπάρχει και ένα παράδειγμα ;;;;;1 point
-
Σκέφτομαι επειδή είναι πολλοί οι συνάδελφοι που μας παρακολουθούν από την Θεσσαλονίκη και ίσως να έχουν "πέσει' στα χέρια τους κάποια σχέδια από την αποτύπωση "Φιλιππίδη" και ίσως θα ήθελαν να έχουν και τα Τρ. Σημεία, ή γενικότερα τα σταθερά σημεία αυτής της αποτύπωσης. Τα περισσότερα από τα σημεία αυτά χρησιμοποιήθηκαν αργότερα και για τα σχέδια του Ρ. Σχ. της πόλης της θεσσαλονίκης (Υ- Βορράς), αφού έγινε κάποιος Μετασχηματισμός. Σκανάρισα την λίστα και την δίνω παρακάτω. (Η ποιότητα δεν είναι καλή!) Φιλιππίδης.pdf1 point
-
οι αμοιβές και τα φορολογικά αλλαγών χρήσεις είναι κάπως πολύπλοκες Αυτά ίσως σε βοηθήσουν Eγκ. 57/90 γ) Αναθεώρηση για την αλλαγή χρήσης χωρίς αλλαγή μελέτης (δηλαδή από αποθήκη σε κατάστημα κλπ.) εφ' όσον προκύπτει διαφορά προϋπολογισμού η αμοιβή μελέτης θα υπολογισθεί στη διαφορά του προϋπολογισμού συν 15% για τον έλεγχο της αρχιτεκτονικής μελέτης (Αρθ-89 ΠΔ-696/74) και χωρίς το β2 και β3. δ) Επίσης για την ανωτέρω αναθεώρηση οι κρατήσεις υπολογίζονται στη διαφορά του προϋπολογισμού συν τον προϋπολογισμό που θα προκύψει από πρόσθετες εργασίες (WC, προθήκες κλπ.). Όσο για την επίβλεψη αυτή υπολογίζεται επί των εργασιών που εκτελούνται. ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 8 /Αθήνα 12.2.1990 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ Οι αμοιβές (μελετών και επιβλέψεων) και οι κρατήσεις υπολογίζονται πάνω στη διαφορά: του προϋπολογισμού του έργου με τη νέα χρήση στη χρονική περίοδο αίτησης της αλλαγης μείον τον προϋπολογισμό του έργου με την παλαιά χρήση στη χρονική περίοδο αίτησης της αλλαγης. Σε περίπτωση κατά την οποία δεν δημιουργείται θετική διαφορά προϋπολογισμού ο μελετητής αμείβεται με την αμοιβή αποτύπωσης. Εάν παράλληλα γίνονται εργασίες διαρρυθμισης κ.λ.π. υπολογίζονται αμοιβές και λοιπές κρατήσεις πάνω στον αναλυτικό προϋπολογισμό των εργασιών αυτών1 point
-
2/6/2022 Ξαναμπήκα στό Συνοπτικό Βιβλίο. Τώρα στόν Μάιο εμφανίζονται 3 από τά 4 ΤΠΥ που εξέδωσα (1ο, 3ο καί 4ο). Στήν Αναζήτηση Παραστατικών εμφανίζονται, ευτυχώς, καί τά 4. Η αλήθεια είναι οτι πρίν 12 μέρες η ΑΑΔΕ μετακόμισε στή Πειραιώς (δίπλα στή Toyota Γιαννίτσας). Νά δώ πότε θά στανιάρει τό σύστημα.1 point
-
Θεόδωρε, γνωρίζεις πόσοι σε διαβάζουν κι αναρωτιούνται "...στερνή μου γνώση να σ΄ είχα πρώτα";1 point
-
Πριν αρχίσετε τη μελέτη, να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα με λίγα λόγια, γιατί όπως είδα από το αναλυτικό του tettris τα πολλά λόγια μπερδεύουν ακόμη χειρότερα. Ήμουν και εγώ σε παράλληλη εργασία και δεν πρόσεξα μερικές απαντήσεις σας με αποτέλεσμα να μην γίνομαι πλήρως αντιληπτός. Αρχίστε λοιπόν το σχολιασμό από εδώ χωρίς τις παρεξηγήσεις που δημιουργούν τα άστοχα αριθμητικά παραδείγματα. Μετά συνεχίστε εκεί. Με λίγα λόγια, αλλά αναλυτικά, και μόνο για την ένταξη σε κατηγορίες : - Η αρχική άποψη αρκετών από μας (εμού συμπεριλαμβανομένου) ήταν ότι η Κατ.5 αφορά μόνον στους υπερβαίνοντες το 100+α% (όπου α=20 ή 40 ανάλογα) των όρων δόμησης της περιοχής συνολικά στο ακίνητο. Αφού καταλάβαμε πως είναι δυνατό να γίνει ο υπολογισμός σε συνιδιοκτησίες με τον επιμερισμό του πολεοδομικού μεγέθους, προέκυψε το πρόβλημα με το αν θα συμπεριληφθούν στον υπολογισμό οι Κατηγορίες 1 και 2 (για την Κατ.3 δεν υπήρχε θέμα από την αρχή). - Μετά δεν καθόταν καλά το πράγμα και αρχίσαμε να έχουμε αμφιβολίες (τουλάχιστον εγώ) σε πρακτικά προβλήματα όπως πχ τι θα γίνει στην εξαίρεση με τα νόμιμα ή αυθαίρετα των άλλων ιδιοκτησιών στο ακίνητο ή στο κοινόχρηστο κλπ. Έτσι κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η συνολική αυθαιρεσία της κάθε ιδιοκτησίας στέκεται απέναντι στο κριτήριο "υπέρμετρης επιβάρυνσης" αυτοτελώς (συντηρητικά και κατ' οικονομία) και όταν έχουν ήδη αφαιρεθεί οι αυθαιρεσίες των κατηγοριών 1, 2 και 3. Δηλαδή η αυθαιρεσία της ιδιοκτησίας συγκρίνεται με το : α% Χ επιτρεπόμενο πολεοδομικό μέγεθος Χ ποσοστό συνιδιοκτησίας. Όταν θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου, αν έχουν εξαιρεθεί όλοι, θα εξαιρεθεί και το ακίνητο συνολικά και αν κάποιοι δεν έχουν εξαιρεθεί θα βρεθεί οπωσδήποτε τότε ένας τρόπος διόρθωσης ή άρσης της υπερβαίνουσας αυθαιρεσίας αυτών, έστω και επίπονος. - Έτσι συνεχιζόταν η ζωή μέχρι εκεί που ο υπουργός είπε "τέρμα η Κατ.5". Εκεί προέκυψε το αδιέξοδο της Κατ.5 χωρίς να εκμεταλλευτούμε ανοικτά το γεγονός ότι στον νόμο αφενός δεν λέει πουθενά το "έλλειψη αδείας σημαίνει Κατ.5" και αφετέρου λέει τρία άλλα σημαντικά πράγματα : 1) επιτρέπει τη νομιμοποίηση/κατεδάφιση με την υπαγωγή και φύλα καταγραφής "προς ...", 2) επιτρέπει την έκδοση αδειών νομιμοποίησης/κατεδάφισης ανεξαρτήτως της νομιμότητας και με ταυτόχρονη εξασφάλιση της στατικής επάρκειας σύμφωνα με το άρθρο 106 και 3) ορίζει σαφώς ότι η εξαίρεση των όποιων αυθαιρέτων απομένουν γίνεται με την περαίωση της υπαγωγής, δηλαδή μετά από την έκδοση της νομιμοποίησης ή την κατεδάφιση. Αυτά ως προς τις κατηγορίες και εδώ βρισκόμαστε τώρα. Ως προς τη διαφοροποίηση του ύψους, που δεν αναφέρθηκα καθόλου : Η υπέρβαση του ύψους δεν αντιμετωπίζεται ποσοτικά όπως η κάλυψη-δόμηση γιατί έχει ως τελικό έλεγχο το κάθε κτήριο ως προς μια στάθμη, δηλαδή σε ένα κτήριο θα επιμεριστεί η υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους στους συνιδιοκτήτες του κτηρίου που είναι παραβάτες ύψους και ανάλογα με τις επιμέρους υπερβάσεις, ενώ στο διπλανό κτήριο του ίδιου οικοπέδου που δεν θα ξεπερνάει το επιτρεπόμενο ύψος θα πληρώσουν κάποιοι την ενδεχόμενη υπέρβαση ύψους της άδειας ως πταίσμα αναλυτικού που δεν συμμετέχει καθόλου στις κατηγορίες. Διαφορετικά θα αντιμετωπιστεί και ένα πλήρως αυθαίρετο τμήμα που δεν ξεπερνάει το επιτρεπόμενο, εκείνο θα συμμετάσχει στον έλεγχο κάλυψης-δόμησης για την κατηγορία αλλά όχι στην υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους γιατί απλά δεν συμβαίνει. Αν όμως βρίσκεται σε κτήριο όπου συμβαίνει πράγματι υπέρβαση επιτρεπόμενου ύψους, τότε θα πάρει το μεγαλύτερο ποσοστό της υπέρβασης αυτής γιατί θα συμμετέχει σε αυτή με ολόκληρο το ύψος του και όχι με κάποια ενδεχόμενη διαφορά.1 point
-
1 point
-
Πράγματι, έτσι την είχε...δεν είναι όμως 1400 ειναι 15501 point
-
Γειά σου, έχεις συντ/νες ΕΓΣΑ; Που κοντά είναι στο Ντεπώ γιατί δεν την βρίσκω...1 point
-
Σωστά,η δήλωση αφορά μόνο αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις πριν το '11,οπότε δεν κλικάρουμε το κουτάκι της νομιμοποίησης για ό,τι έγινε μετά το ΄11.Η αναφορά γίνεται μόνο στην Έκθεση.1 point
-
Μόνο εάν ο νόμος την απαιτούσε κατά τον χρόνο τοποθέτησης τους.Σήμερα-και μέχρι 100kW-είναι εργασία του άρθρου 30 που δεν απαιτεί άδεια (με την επιφύλαξη ύπαρξης ειδικών διατάξεων για την περιοχή,όπως πάντα).1 point
-
1100 για εντός, 850 για εκτός (δεν διευκρίνισες που είναι).1 point
-
1 point
-
Οπως μου είχαν πει παλαιότερα από ΥΔΟΜ , αδόμητο σημαίνει χώμα και ουρανός. Για τα υπολείμματα ερειπίων , συνήθως αυτά είναι πολύ παλιά , πριν το 1955. Εγώ σε αντίστοιχη περίπτωση που είχα ( ακριβώς προ ΗΤΚ ) έδειξα στο τόπο το περίγραμμα του ερειπίου , και έγραψα ότι προϋφίσταται του 1955. Στο κείμενο του 5σελιδου περιέγραψα τα παραπάνω και η βεβαίωση που έδωσα ήταν αυτή των εξαιρέσεων. Σε άλλη περίπτωση που τα ερείπια ήταν νεώτερα τα είχα δηλώσει με λοιπή παράβαση. Όμως τώρα πια και το να βάλουμε 1ΛΠ δεν είναι πάντα εύκολο. Με την μισή Ελλάδα να είναι αρχαιολογικός χώρος και την ψυχανώμαλη διαδικασία του Αρθρου 116 καταλαβαίνετε τι μπλέξιμο γίνεται. Για αυτό και μόνο το λόγο προσανατολίζομαι στη λύση γκρέμισε το νύχτα.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Καλησπέρα κι από μένα,πράγματι μην επωμίζεσαι και τον ρόλο του λογιστή.Ο πλέον αρμόδιος για να απευθυνθείς είναι ο λογιστής του πελάτη σου.Θα ελέγξει εάν ο σύζυγος με την αναπηρία δεν έχει φορολογητέα εισοδήματα και θα σου επιβεβαιώσει,κατά συνέπεια,την φορολογική επιβάρυνση της συζύγου.Εάν επιβεβαιωθεί,προχωράς με τον μειωτικό συντελεστή (δεδομένων και των λοιπών προϋποθέσεων του άρθρου).1 point
-
Αν έχει λήξει , είτε λόγω λάθους εισαγωγής ή παρέλευσης του 2μήνου απαιτείται το 20€. Αν δεν έχει λήξει , οποιαδήποτε αλλαγή γίνεται ατελώς1 point
-
Που θα μπορούσε ίσως να έχει για διευκόλυνση και ημερομηνία πριν τον Ιούνιο του 18.... Έτσι δεν είναι;1 point
-
Που το ξεθάψατε αυτό το θέμα ωρέ πατριώτες; Εννιά ολόκληρα χρόνια πριν!!!1 point
-
Νομίζω ότι ο σύζυγος δικαιούται την έκπτωση σε όλο το ακίνητο,ασχέτως του ποσοστού συνιδιοκτησίας του σε αυτό,λόγω του ποσοστού αναπηρίας του. Αλλά,έτσι κι αλλιώς του ανήκει το 50% ενώ το άλλο 50% ανήκει στη σύζυγο,που επίσης δικαιούται την έκπτωση,λόγω φορολογικής επιβάρυνσης από τον σύζυγο. Η φορολογική επιβάρυνση φαίνεται στο έντυπο Ε1(φορολογική δήλωση) της συζύγου.Πέραν αυτού απαιτούνται:α.Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και β.Το πιστοποιητικό αναπηρίας (σε ισχύ).1 point
-
@Lydia Tampouratzi Επί των τοπογραφικών διαγραμμάτων θα υπάρχει η σφραγίδα της εταιρείας (γιατί η αμοιβή κατατίθεται στο λογαριασμό της) και η υπογραφή (και σφραγίδα) του μελετητή μηχανικού. 1. Το δικαίωμα απορρέει από την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Δεν χρειάζεται να έχεις βιβλία γιατί η εταιρεία θα λαμβάνει την αμοιβή. Εσύ θα εξακολουθείς να πληρώνεσαι ως μισθωτή, χωρίς να εμπλέκεσαι με την αμοιβή του τοπογραφικού. 2. Δεν επιμερίζονται. Φέρεις ακέραια την ευθύνη της ορθότητας του τοπογραφικού και των αναγραφομένων επ' αυτού. Εκτός αν υπογράφει και άλλος μηχανικός μαζί μ' εσένα, οπότε είστε συνυπεύθυνοι. Δεν αλλάζει κάτι αν αποχωρήσεις από την εταιρεία. 3. Όχι, δεν υπάρχει. Μπορείς να διεκδικήσεις υψηλότερη αμοιβή και καλύτερη θέση. Ενδεχομένως να σου χρησιμεύσει το γεγονός ότι έχεις συντάξει έναν αριθμό τοπογραφικών για κάποια άλλη θέση εργασίας. Γενικά, δεν είναι καλή ιδέα να υπογράφεις μελέτες άλλων. Είναι, όμως, χρήσιμο να αναρωτηθείς γιατί σου ζητήθηκε κάτι τέτοιο.1 point
-
Επαναλαμβάνω ότι το 80 ισχύει μέσα από την πόρτα του διαμερίσματος και έξω το 90 του πυροσβέστη και το 120 του κτιριοδομικού για τη σκάλα και τα πλατύσκαλα. Το ότι δεν ελέγχεται μαζί η προσβασιμότητα με την πυρασφάλεια είναι γεγονός που αποδεικνύεται και από τη δυνατότητα να υπάρχει η καταφυγή μέσα στο 120 από την πόρτα του ασανσέρ που απαιτεί η προσβασιμότητα. Την ώρα που διαφεύγει ο κάτοικος μέσω του κοινόχρηστου αθροίζεται με τους υπόλοιπους που επίσης διαφεύγουν, όμως ταυτόχρονα υπάρχει και ο πυροσβέστης (που επίσης χρησιμοποιεί το πυροπροστατευμένο κλιμακοστάσιο) ο οποίος βολεύεται μόνο με το δικό του 90. Πάντα στα κτήρια που δεν έχουν ξεχωριστό κλιμακοστάσιο πυροσβεστών. Εδώ μένω, όπερ έδει δείξαι.1 point
-
Διάβαζα κάτι που σβήστηκε ή μου φαίνεται ? Τέλος πάντων, από την ισχύουσα νομοθεσία δεν υπάρχει πλέον αμφισβήτηση για το 90 εκ. Η παρ.1 του άρθρου 26 του ΝΟΚ σε συνδυασμό με τις "Οδηγίες Σχεδιασμού για την Αυτόνομη Διακίνηση και Διαβίωση ΑΜΕΑ" : 10.3. ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ Απαραίτητη προϋπόθεση για την ελεύθερη κυκλοφορία όλων των χρηστών σε μια κατοικία είναι η πρόβλεψη : 10.3.1. διαδρόμων πλάτους 1.20μ με εξασφαλισμένο σε όλο το μήκος τους ελάχιστο ελεύθερο -από κάθε εμπόδιο ή έπιπλο- πλάτος 0.90μ. έχουν υποχρεωτική εφαρμογή. Οπότε έχουμε δέσει στο 90 εκ. για τα κλιμακοστάσια.1 point
-
Λυπάμαι αν σε στεναχώρησα, αλλά θεωρώ ότι οι σωστές προδιαγραφές είναι οι εξής 3 : 1. Δεν διακόπτεται ποτέ το ελάχιστο εύρος του κοινόχρηστου κλιμακοστασίου (στο σχέδιό σου η καταφυγή του ΑΜΕΑ μπαίνει λίγο μέσα στο 120), 2. Επειδή τα κοινόχρηστα κλιμακοστάσια δίνουν πρόσβαση σε οριζόντιες ιδιοκτησίες (διαμερίσματα) όπου είναι πλέον υποχρεωτική η εξασφάλιση πρόσβασης και ΑΜΕΑ, θεωρώ ότι η όδευση διαφυγής έξω από την πόρτα του διαμερίσματος δεν είναι αυτή που ορίζεται ως η ελάχιστη για την απροστάτευτη όδευση εντός της κατοικίας (80) αλλά η ελάχιστη για το ΑΜΕΑ (90). Αυτή η διαφυγή πρέπει να περνάει και δίπλα από το ΑΜΕΑ που έχει ήδη καταφύγει στην προβλεπόμενη θέση. Άρα 80+90=170 εκ. Αν η καταφυγή είναι εντός του κύκλου στροφής θα απαιτηθεί μια διεύρυνση κατά 170-150=20 εκ. 3. Στα κτήρια όπου δεν απαιτείται κλιμακοστάσιο και ανελκυστήρας πυροσβεστών το υπάρχον κλιμακοστάσιο χρησιμοποιείται στην πραγματικότητα από τους πυροσβέστες (αυτό είναι και το νόημα του πυροδιαμερίσματός του), οπότε θεωρώ ότι το ελάχιστο πλάτος διαδρόμου σε αυτό είναι το 90 όπου ο πυροσβέστης συμπίπτει με το ΑΜΕΑ. υγ. μιλάμε μόνο για την κατοικία βέβαια, γιατί σε όλες τις άλλες χρήσεις η ελάχιστη είναι 90 ξεκάθαρα ... Οι Τεχνικές Οδηγίες ορίζουν τα 90 εκ. ως το ελάχιστο καθαρό πλάτος ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ.1 point
-
σωστα και βλ. αναλυτικα στα σχετικα "εγγραφα του αρθρου 26" στην κωδικοποιηση του ΝΟΚ απο τον καν621 point
-
Δεν λέω για την απαιτούμενη θέση, αυτή είναι ήδη πιασμένη. Η καθολική προσβασιμότητα και ο κανονισμός πυροπροστασίας δεν εξαιρεί το διαμέρισμα που είναι πίσω από το στενό μεταξύ ΑΜΕΑ-ασανσέρ, και πρέπει να οδεύσει προς τη σκάλα, να έχει και αυτό τον ελάχιστο διάδρομο για να βγει και από εκεί ΑΜΕΑ ή άτομο σε ανάγκη. Εξ' άλλου, βάσει κανονισμού, στο κλιμακοστάσιο της πολυκατοικίας υπάρχει (σχεδόν πάντα) σύμπτωση με το κλιμακοστάσιο των πυροσβεστών το οποίο επίσης απαιτεί ελάχιστο 0,90. Επίσης, μέσα στο διαμέρισμα το ελάχιστο πλάτος απροστάτευτης όδευσης διαφυγής είναι 0,80 και όχι 0,70. Άρα τελικά : μέσα στο διαμέρισμα έχουμε ελάχιστο 0,80 αλλά έξω από την εξώπορτα όπου, δίπλα στο καροτσάκι του ΑΜΕΑ, πρέπει να περάσει ο πυροσβέστης κρατώντας το μωρό ή τον ΑΜΕΑ αγκαλιά ή στην πλάτη έχουμε 0,90 μ.1 point
-
Λάβετε υπόψη το γεγονός ότι την ώρα του έκτακτου γεγονότος πρέπει δίπλα από την κατειλημμένη θέση να μπορεί να βγει και να προσπεράσει άλλο καροτσάκι που βγαίνει από το διαμέρισμα πίσω από τον ανελκυστήρα. Τότε θέλει 0,90 μ., το οποίο δεν είναι διάσταση παροχής είναι η ελάχιστη απαιτούμενη πλέον από τις μελέτες προσβασιμότητας.1 point
-
Εκτός από το γεγονός ότι δίπλα από το παρκαρισμένο καρότσι πρέπει να μπορεί να περάσει άλλο ... Το 0,90 μ. είναι το πλάτος που θεωρείται ως το ελάχιστο καθαρό σε θύρες και διαδρόμους κατοικιών από όλες τις προδιαγραφές προσβασιμότητας που είναι υποχρεωτικές : Για νέα κτήρια : Σχεδιάζοντας για όλους (Κατοικία - παράγραφος 10.3) 10.3. ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ Απαραίτητη προϋπόθεση για την ελεύθερη κυκλοφορία όλων των χρηστών σε μια κατοικία είναι η πρόβλεψη: 10.3.1. διαδρόμων πλάτους 1.20μ με εξασφαλισμένο σε όλο το μήκος τους ελάχιστο ελεύθερο -από κάθε εμπόδιο ή έπιπλο- πλάτος 0.90μ. για υπάρχοντα κτήρια : ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: Τεχνικές Οδηγίες Άρθρο 1 Προσβάσιμες διαδρομές 1. Ως ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ νοείται η συντομότερη, συνεχής, ασφαλής και χωρίς εμπόδια πορεία, κατάλληλου πλάτους και υλικού επικάλυψης που ακολουθεί ένα άτομο με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενο άτομο για τη μετάβασή του από ένα σημείο σε ένα άλλο. Περιλαμβάνει ισόπεδες διαδρομές, ράμπες κατάλληλης κλίσης ή/και ανυψωτικούς μηχανισμούς καθώς και την κατάλληλη σήμανση σε μορφές προσβάσιμες στα άτομα με αναπηρία (ηχητική, φωτεινή και ανάγλυφη). 2. Σε κάθε προσβάσιμη διαδρομή πρέπει να εξασφαλίζεται : α. ελάχιστο καθαρό πλάτος 0,90μ, ελεύθερο από παντός είδους εμπόδια (εξοπλισμοί, μόνιμα ή προσωρινά αποθηκευμένα υλικά κ.λπ.) καθ’ όλο το μήκος της και ελεύθερο καθαρό ύψος 2,20μ.1 point
-
Ναι φυσικά και επιτρέπεται αφού η καταφυγή ελέγχεται για πυρ. Αρα το lift δεν χρησιμοποιείται για το 1.50 αλλά για το 0.80/1.30. Φυσικά πρέπει να εχεις και min πλάτος οδευσης διαφυγης (για πεζούς) το οποιο ειναι 0.70 αν γνωρίζω καλά... (βαλε να δουλέψει το mode πυρκαϊάς δηλ...) Το 0.90 από που προκύπτει @kan62; ΠΔ-41/18 5.3.3. Πλάτος και ύψος όδευσης διαφυγής: Η μονάδα πλάτους της όδευσης διαφυγής ορίζεται σε 0,60 του μ. Το απαιτούμενο ελάχιστο πλάτος οποιασδήποτε όδευσης διαφυγής δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο του 0,70 του μ. - οι φωτό από ΔΔ αναρτημενα στο e-αδειες -1 point
-
Η πτώση σοβάδων είναι αποτέλεσμα διάβρωσης του οπλισμού της πλάκας. Το πρόβλημα μπορεί να είναι απο σχετικά ανώδυνο μέχρι σοβαρότατο. Ο μηχανικός θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός στα συμπεράσματά του ώστε να διασφαλίσει την επισκευή. Εαν υπάρχει ενεργή διάβρωση αυτή δεν σταματάει με την υγρομονωση.1 point
-
Εγκ-81104/12-6-00 "Θεώρηση οικοδομικής άδειας για σύνδεση οικοδομικής με τα δίκτυα ηλεκτρισμού και ύδρευσης (ΔΕΗ)". (σε περιπτώσεις που η συμμετοχή του μηχανικού καθίσταται δυσχερής ή αδύνατος) Αναφορικά με την διαδικασία και τον τρόπο θεώρησης οικοδομικών αδειών για την σύνδεση οικοδομών με τα δίκτυα ηλεκτρισμού και ύδρευσης σύμφωνα με την παρ.5 του Αρθ-7 του ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/13-7-93) σε περιπτώσεις που η συμμετοχή του επιβλέποντος μηχανικού καθίσταται δυσχερής ή αδύνατος, σας γνωρίζουμε τα εξής: 1. Εφόσον έχουν περατωθεί οι οικοδομικές εργασίες ο δε επιβλέπων μηχανικός απεβίωσε ή κηρύχθηκε σε αφάνεια με δικαστική απόφαση (Αρθ-40 - Αρθ-50 ΑΚ και 785 επ. ΚΠΔ) είναι δυνατή η θεώρηση της αδείας κατόπιν διενέργειας αυτοψίας από την Πολεοδομική Υπηρεσία και υποβολής τεχνικής έκθεσης από οποιονδήποτε τρίτο μηχανικό. 2. Σε κάθε άλλη περίπτωση (συνταξιοδότηση επιβλέποντος, διαμονή στο εξωτερικό κλπ) επιβάλλεται αναθεώρηση της αδείας γι' αλλαγή επιβλέποντος μηχανικού, προκειμένου να καταστεί εφικτή η συνέχιση της διαδικασίας θεώρησης της αδείας. 3. Τέλος για όλες τις προαναφερόμενες περιπτώσεις τόσο η καταβολή της αντίστοιχης αμοιβής επίβλεψης σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (μέσω Εθνικής Τραπέζης η ΤΕΕ) όσο και των αναλόγων φόρων (ΦΕΜ) και κρατήσεων (ΤΣΜΕΔΕ) που την βαρύνουν, είναι υποχρεωτική για την θεώρηση της οικοδομικής αδείας, ο δε τρόπος απόδοσης αυτών δεν αποτελεί αντικείμενο των πολεοδομικών υπηρεσιών αλλά των υπόχρεων για την καταβολή αυτών (Μηχανικών και ιδιοκτητών) και των κατά περίπτωση αρμοδίων φορέων για την είσπραξή τους (ΕΤΕ, ΤΕΕ, ΔΟΥ κλπ).1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
Engineer posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.
Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).
Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».
Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις.
-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.
Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας-
- 4 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-