Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.015


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.561


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.376


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/06/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. μια χαρά πόλη είναι τα Γιάννενα και να συγκεντρωθείς στις σπουδές της αρχιτεκτονικής και όχι στον τόπο διαμονής εξάλλου όπου και να τελειώσεις σε περιμένει αφ' ενός πάρα πολλή δουλειά για προσαρμογή στα δεδομένα της αγοράς ως επαγγελματία και αφ' ετέρου πάρα πολύ διάβασμα σε πράγματα που συνήθως δεν διδάσκονται στις σχολές (π.χ. πολεοδομική νομοθεσία)
    3 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.219 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  3. γινονται δυο πραξεις Μια η συσταση εκ διαθηκης και μια η αποδοχη. οπως τα λεμε εδω https://www.michanikos.gr/forums/topic/50390-αρθρο-098-ν-449517-αυθαίρετες-κατασκευές-σε-οριζόντιες-ιδιοκτησίες/page/129/#comment-1109037 Καθε δικαιουχος δηλωνει τα δικα του. Αν ειναι εξ αδιαιρετου τακτοποιουν ολοι ή με το 98 παρ.4 δξ τι εχτισε νομιμα, τι αυθαιρετα, και πώς τα αφησε στη διαθηκη του. δξ τι εννοει η εγκ. 2 να δεις το 99 παρ. α' που λεει για το "συνολο...." εμεις εδω λεμε καθε ενας χωριστα κι αγαπημενα... Θα συνεργαστεις με την συμβ/φο.
    2 points
  4. Συμφωνώ. Αυτό ακριβώς αναφέρω στα προηγούμενα .
    2 points
  5. Χωρίς μελέτη κι επίβλεψη μηχανικού, ΔΕΝ (πρέπει να) γίνεται καμία οικοδομική εργασία. Ιδιαίτερα δε στο φέροντα οργανισμό. Οι "συνάδελφοι" που προτείνουν το αντίθετο, είναι (στην καλύτερη περίπτωση) ασυνείδητοι. Κι επειδή οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες θέλουν να κάνουν του κεφαλιού τους, μόνη λύση είναι η νομική οδός.
    2 points
  6. @sour Πολύ συχνή περίπτωση σε τακτοποιήσεις, κάποιοι να κάνουν την λεγόμενη "επιλεκτική" τακτοποίηση και να μην τακτοποιούν το σύνολο της ιδιοκτησίας. Από τα γραφόμενά σου αντιλαμβάνομαι ότι δεν έγινε κάποιο συμβόλαιο οπότε μικρό το κακό. Το ιδανικό θα ήταν να μείνει η πιο πρόσφατη δήλωση και να συμπεριλάβει τα πάντα μέσα. Πάντως απαγόρευση για ανέβασμα δυο δηλώσεων δεν υπάρχει. Το ερώτημα δεν είναι διαδικαστικό, αλλά ανάγεται στο αν εσύ, ως διαχειριστής μηχανικός της ΗΤΚ, δέχεσαι την νομιμότητα του ακινήτου (εφόσον βεβαίως επαληθευτεί και κατά την αυτοψία σου) λόγω των δυο διαφορετικών δηλώσεων υπαγωγής οι οποίες περιλαμβάνουν διαφορετικά "τμήματα" του ακινήτου.
    1 point
  7. εαν δεν ειχαμε την ταυτοτητα, πώς θα λειτουργουσαμε; Κατ' αρχας μερικη τακτοποιηση δεν επιτρεπεται Και αν γινει θα πρεπει να αναφερθει η υπαρξη και αλλων αυθαιρεσιων, διοτι, η μη καταγραφη τους σημαινει οτι τοτε δεν υπηρχαν...Αρα δεν μπορει να χρησιμοποιηθει η πρωτη διοτι δεν τις αναφερει. Εξ ετερου ουτε η δευτερη μπορει. Εκτος εαν αυτοσχεδιασουμε και πουμε... 5 αυθαιρεσιες η πρωτη πεντε στη δευτερη ισον δεκα, βαλε σφραγιδα και υπογραφη να "τελειωνουμε"... Μια προταση θα ηταν να ανακληθουν οι "ελλειπεις" δηλωσεις και να γινει μια Μετα...ολα γινονται. ερωτημα και πώς ειμαστε σιγουροι οτι ο πρωτος μηχανικος εκανε λαθος και "ξεχασε" μερικες αυθαιρεσιες...και δεν λεμε οτι α] δεν τον ενημερωσε ο πελατης για "ολα"... β] "μετα ο πελατης προσθεσε μερικες αυθαιρεσιουλες γι αυτο και αλλαξε και μηχανικο" Ρωτηθηκε ο πρωτος τι ειχε βρει;
    1 point
  8. Δεν το ξέρω , ούτε το έχω κάνει . Ηταν μια ιδέα που μου ήρθε την ώρα που διάβαζα το πρόβλημα σου. Θα πρέπει να συνεννοηθείς με την ΥΔΟΜ αν γίνεται.
    1 point
  9. Π.χ Διαφορετικοί επιβλέποντες μηχανικοί σε ένα έργο (πχ επιβλέπων για τον Φ.Ο, για τις Η/Μ εγκαταστάσεις κλπ) οι οποίοι στα πλαίσια έκδοσης Ο.Α και ολοκλήρωσης εργασιών θέλουν να επισυνάψουν ταυτόχρονα τα σχετικά στοιχεία της ΗΤΚ.
    1 point
  10. Στο δημαρχείο των Αμπελοκήπων υπάρχει μία καλή τεχνική υπηρεσία (το εννοώ αυτό που λέω) πας ο ίδιος και ζητάς να σου δώσουν, σε πρώτη φάση, τους όρους δόμησης που ισχύουν για την περιοχή σου. Εκεί κάτι πρέπει να γράφει και για την κάλυψη δόμησης (κάνεις και μία συζήτηση!). Μας λες ότι πήγες σε 6 μηχανικούς και το αποτέλεσμα είναι ...... 3:3 (ισοπαλία). Αυτό είναι το χειρότερο αποτέλεσμα !
    1 point
  11. Μπορείς να πεις στον προμηθευτή να γράψει στο ΑΠΥ "θερμομόνωση δαπέδου.... Τ. Μ. Με.... (το υλικό)" και να δηλώσει το R και την κατηγορία δαπάνης.
    1 point
  12. Δεν πειράζει. Κάνει και Υ/Δ που αναλύει τα χαρακτηριστικα του μονωτικού
    1 point
  13. εγω απαντησα στο ερωτημα για το νομιμο/τακτοποιημενο αυτοτελες κτισμα. "Σε περίπτωση που έχει αποπερατωθεί αυτοτελές τμή­μα της οικοδομής ή των οικοδομών (π.χ. διαμέρισμα, κατάστημα, κ.λπ.) τα ως άνω στοιχεία της περίπτωσης β’ αφορούν το συγκεκριμένο τμήμα." https://ecopress.gr/hlektrodothsh-mesv-e-adeies/ τι θα κανει με το "εκκλησακι"...;;;; ή θα το γκρεμισει ή θα πληρωνει εσαεί τί αλλο μπορει;;;
    1 point
  14. Για επισκευές και ενισχύσεις ισχύει ο ΚΑΝΕΠΕ (κανονισμός επεμβάσεων) Εκεί περιγράφεται πολύ αναλυτικά τι πρέπει να γίνει απο άποψη διερευνητικών εργασιών ώστε να αποτυπωθεί το πρόβλημα Η μεθοδολογία ανάλυσης και διαστασιολόγησης των προτάσεων Ποιιος έχει το δικαίωμα να μελετά και να κατασκευάζει Προφανώς και απαιτειται οικοδομική άδεια για την έκτέλεση των εργασιών. Πάμε τώρα στο αλλά..... Το κόστος των διερευνητικών εργασιών είναι υψηλό Το κόστος κατασκευής ενισχύσεων είναι υψηλό Η κατασκευή ενισχύσεων απαιτεί εκτεταμένες καθαιρέσεις σοβάδων τοίχων κλπ οπότε ενδέχεται να μην είναι κατοικίσιμα τα σπίτια Η κατασκευή ενισχύσεων συνήθως συνεπάγεται και ενίσχυση στοιχείων θεμελίωσης που είναι επίσης ακριβό (αντε βρες πρόσβαση στα πέδιλα και τα συνδετήρια δοκάρια) Δεν υπάρχει νόμος του κράτους που να αναφέρεται σε θέματα διάβρωσης σκυροδέματος οξείδώσεων οπλισμου κλπ μόνο πρότυπα ΕΛΟΤ Τα παραπάνω πρότυπα είναι ακριβά και οι λύσεις που προτείνουν ομοίως Συμπέρασμα : Το κόστος υλοποίησης επισκευών και ενισχύσεων by the book είναι τόσο υψηλό που στην πράξη κανένας ιδιώτης και δη σε πολυκατοικία δεν είναι διατεθημένος να αναλάβει. Επιπρόσθετα : οι τεχνολογίες επισκευών και ενισχύσεων (ξανατονίζω by the book) είναι απαιτητικές και για τους μηχανικούς σε επενδύσεις (χρόνου, επιμορφωσης, προδιαγραφών, λογισμικού κλπ κλπ) επομένως πολύ λίγοι μηχανικοί στην Ελλάδα είναι σε θέση να μελετήσουν και να κατασκευάσουν επισκευές και ενισχύσεις (ξανατονίζω by the book) αφού δεν υπάρχει αντίστοιχη ζήτηση. Για αυτό κυριαρχούν και σαν προτάσεις και απο μηχανικούς λύσεις αρπα-κολα που θα εκτελεστουν παράνομα, χωρις μελέτη και χωρίς κανένα πλαισιο. Έτσι όλοι είναι χαρούμενοι Οι ιδιοκτήτες γλιτώνουν λεφτά απο άδειες, μελέτες και λοιπα "άχρηστα" Οι μηχανικοί γλιτώνουν τις απαραίτητες επενδύσεις και ευθύνες (αφου όλα γίνονται στο μιλητό) και η ζωή στη μπανανία μας συνεχίζεται.... Ακόμα και στο απίθανο σενάριο που συμφωνούσαν όλοι οι συνδιοκτήτες για αντιμετώπιση by the book (ούτε 1 στο εκατομύριο) τότε και πάλι θα υπήρχε σοβαρό πρόβλημα στην εύρεση των καταλληλων μηχανικών και κατασκευαστών. Αυτά !!!! καλή συνέχεια. Και μην το πολυσκέφτεσαι... Δες το ολιστικά το θέμα. Αλλώστε το μπετόν έχει φιλότιμο.
    1 point
  15. Σε τέτοιες περιπτώσεις απόκρυψης κτισμάτων κατά την έκδοση της άδειας συνήθως υπάρχουν 2 δρόμοι 1. Η μεταγενέστερη του κτίσματος άδεια να θεωρηθεί άκυρη άρα αυθαίρετη όποια κατασκευή έγινε βάσει αυτής ( που δεν το θέλει κανείς ) 2. Το κτίσμα που δεν δείχτηκε στην άδεια να θεωρηθεί αυθαίρετο με έτος κατασκευής αυτό της άδειας , ασχέτως του πότε πραγματικά κατασκευάστηκε Το πρόβλημα σου δεν είναι η Κ5 αλλά το έτος κατασκευής πριν η μετά το 2011 που με το σκεπτικό του (2) είναι μετά το 2011 οπότε δεν γίνεται. Υποθέτω ότι ο όγκος του αυθαιρέτου λεβητοστασίου δεν πρέπει να οδηγεί σε υπέρβαση του επιτρεπόμενου όγκου του οικοπέδου , της στέγης συμπεριλαμβανομένης. Το σενάριο δήλωσης με 4495 ως προ του 2011 και αναθεώρησης της άδειας προσθήκης στέγης ώστε να εμφανιστεί το λεβητοστάσιο στο δ/μα δόμησης και στις όψεις το βλέπουμε ως δυνατότητα ?
    1 point
  16. εσυ ζητας ρευμα για το νομιμο/τακτοποιιημενο κτισμα.
    1 point
  17. Σαν κατ2 μπορείς κ με μια δήλωση, μπορείς κ με πολλές, στην 2η περίπτωση θα κάνεις και μια δήλωση επί κοινοχρήστων, στην πρώτη απλά θα είναι 1 ή παραπάνω ΦΚ. Αν πας για μια προσοχή στους συντελεστές, να είναι με τα χιλιοστά της κάθε ιδιοκτησίας (και 1000/1000 για τα κοινόχρηστα).
    1 point
  18. @Pavlos33 η χρήση είναι κατοικία, ενώ σε άλλες περιπτώσεις δηλώνεται η επικρατούσα χρήση στον όροφο. Δηλαδή σε μια πολυκατοικία με διαμερίσματα, που στο υπόγειο έχουμε ΘΣ, λεβητοστάσια και αποθήκες, τότε η χρήση είναι "κατοικία" και στο υπόγειο. Για να επιλέξω αποθήκευση θα πρέπει να έχω κτίριο με επαγγελματικές αποθήκες από την άδεια και όχι διαμερίσματα κατοικιών με αποθήκες στους βοηθητικούς χώρους.
    1 point
  19. Η τακτοποιηση θα γινει μετα την αποδοχη. Μετρας, τα δινεις -ατυπα - στη συβ/φο, κανει την αποδοχη και μετα εχεις νομιμο εντολεα. Κοινη δηλωση κάνεις οταν προκειται για εξ αδιαιρετου κληρονομιες, αλλα και καθε ενας μονος του, μπορει υπο όρους.... Οταν καταλιπονται ξεχωριστα περιουσιακα στοιχεια, καθε ενας παει μονος του. Για την εκ διαθηκης συσταση, εχουν σχετικη οδηγια οι συμβ/φοι. Εσυ περιμενεις την αποδοχη
    1 point
  20. Προφανώς και δεν υπάρχει επιτρεπτή απόκλιση αν το μέσο ύψος, βγαίνει άνω των 2.50 μ. Με αναλυτικό δεν μπορείς να υπάγεις κατασκευές που αντιστοιχούν σε επιφάνεια χώρου. Σε περίπτωση που δεν πας με κατηγορία 3, αναγκαστικά με υπέρβαση δόμησης Β.Χ (με μειωτικό συντελεστή 0,50).
    1 point
  21. @ArcheΣτις χρήσεις έχει κάποια επιλογή να βάλεις βοηθητικούς χώρους; Δες στα προηγούμενα ποστ, τι αναφέρεται.
    1 point
  22. Αναφέρω ότι και η λίστα χρήσεων στην ενότητα χρήσεις είναι δομημένη μόνο στις χρήσεις που αναφέρονται στον κτιριοδομικό. Το εγχειρίδιο αναφέρει το ίδιο και προφανώς το εγχειρίδιο δεν αποτελεί νόμο, αλλά στην παρούσα φάση πέραν αυτού και των ημερίδων δεν έχουμε άλλη δυνατότητα. Οι χρήσεις αντιστοιχίζονται ανά όροφο και σε ένα κτίριο που δεν είναι μικτής χρήσης ίσως η λογική είναι να μπει σε όλα τα επίπεδα η κύρια χρήση του κτιρίου σύμφωνα με τον κτιριοδομικό και να μην μπουν και βοηθητικές (πχ στάθμη υπογείου που μπορεί να περιλαμβάνει αποθήκες, λεβητοστάσια, θέσεις στάθμευσης). Η όλη μοντελοποίηση του συστήματος αυτό δείχνει ως τώρα. Τώρα, για την άδεια που λες και δεν στην αναγνωρίζει δεν κάνει κάποιο έλεγχο. Δες το μέγεθος αρχείου σου μήπως είναι υπερβολικά μεγάλο ή μήπως έχεις κάνει κάποια επεξεργασία στο pdf. Συγκεντρωτικά για το ανέβασμα ενός εγγράφου η διαδικασία είναι η εξής: 1. Επιλογή κατηγορίας εγγράφου (π.χ. Έγγραφα πράξεων) 2. Επιλογή πράξης από τον πίνακα «Τύπος Πράξης» (γαλάζια σήμανση) 3. Επιλογή τύπου εγγράφου 4. Επιλογή Αρχείων 5. Αποστολή Τα ψηφιακά αρχεία περιγραφικών και όπου απαιτείται γεωγραφικών πληροφοριών, υποβάλλονται ως εξής:  Αρχεία από υπάρχοντα έγγραφα ή σχέδια που δεν είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή και δε δημιουργούνται από τους εξουσιοδοτημένους μηχανικούς στο πλαίσιο της υποβαλλόμενης αίτησης: Τα στοιχεία αυτά πρέπει να ψηφιοποιούνται σε μορφή PDF, με ανάλυση τουλάχιστον 300 x 300 dpi, να είναι ευανάγνωστα και να μην έχουν αλλοίωση των αναλογιών των διαστάσεων.  Αρχεία που παράγονται από τους εξουσιοδοτημένους μηχανικούς στο πλαίσιο της υποβαλλόμενης αίτησης: Τα αρχεία αυτά πρέπει υποχρεωτικά να παράγονται σε εκτυπώσιμη μορφή PDF, να φέρουν σε ενσωματωμένη εικόνα την σφραγίδα και την υπογραφή των αντίστοιχων εξουσιοδοτημένων μηχανικών και να μην έχουν αλλοίωση των αναλογιών των διαστάσεων. Επισήμανση: 1. Το μέγιστο μέγεθος κάθε αρχείου που επισυνάπτεται μπορεί να είναι 30Μb. Ο μέγιστος αριθμός αρχείων ανά αποστολή: 8. 2. Για την ορθή αναπαραγωγή τους μετά τη έκδοση της πράξης, τα αρχεία να δημιουργούνται σε σωστό μέγεθος χαρτιού και να υποβάλλονται σε μορφή pdf, χωρίς περαιτέρω επεξεργασία (π.χ. crop, κλείδωμα κτλ). Σε περίπτωση λάθους κατά την επισύναψη των αρχείων, υπάρχει η δυνατότητα διαγραφής εγγράφου, με εξαίρεση το αρχείο εξουσιοδότησης του υπόχρεου στον μηχανικό.
    1 point
  23. Το μελλοντικό κτίριο μπορεί να απέχει 2,50 μ ή 0,00 μ (σε επαφή με τα όρια). Το "μήκος" ιδεατού" οικοδομήσιμου τμήματος+ πλαγίων αποστάσεων δεν είναι απαραίτητο να ταυτίζεται με το μήκος προσώπου του οικοπέδου, εκτός και αν δημιουργηθούν ορθογώνια οικόπεδα κάτι που φυσικά είναι επιθυμητό για βέλτιστη οικοδομική εκμετάλλευση. Σε οικισμούς χωρίς ρυμοτομικό δεν εφαρμόζεται η υποχρέωση να εγγράφεται κάτοψη ελάχιστης επιφάνειας 50 τμ με ορθογώνιο 5χ10.
    1 point
  24. 1 Η.Τ.Κ και μόνο τον ψιλό κύριο με ποσοστό 100% και ως υπόχρεο
    1 point
  25. 1 point
  26. Για το νομικό κομμάτι, μπορείτε να απευθυνθείτε σε δικηγόρο. Προσωπικά δεν γνωρίζω τί περιθώρια ευελιξίας έχει ένας ιδιοκτήτης από τους τόσους μιας πόλυκατοικίας. Για το τεχνικό κομμάτι , φυσικά και υπάρχουν guidelines όπως σωστά λέτε που οι περισσότεροι αγνοούν είτε από δόλο είτε από απλή άγνοια. Βέβαια και το να αναμειγνύεσαι με κομμάτια της επιστήμης που δεν γνωρίζεις, ίσως και αυτό να συνιστά εκτός από προφανή αμετροέπεια και πιθανό δόλο. Ναι πρέπει να γίνει αυτοψία, εργαστηριακές μετρήσεις και βάσει των αποτελεσμάτων να προταθεί η κατάλληλη λύση για την -προφανή-διάβρωση του οπλισμού που προέρχεται είτε από το παραθαλάσσιο περιβάλλον είτε από ανερχόμενη υγρασία ή συνδυασμό και των δύο. Δυστυχώς ο ΚΑΝΕΠΕ δεν ασχολείται με θέματα διάβρωσης παρά μόνο με αποτίμηση και ενίσχυση έναντι σεισμικών φορτίων. Ωστόσο πλαίσιο σαφές υπάρχει και είναι το πρότυπο ΕΝ-1504, που αφορά στην προστασία και διαχείριση κατασκευών από σκυρόδεμα έναντι διάβρωσης. Όταν ένας μηχανικός ζητείται να δεσμευτεί έναντι όσων λέει με την υπογραφή του εκεί ξεχωρίζει η ήρα από το στάρι.
    1 point
  27. Ο φέρων οργανισμός της πολυκατοικίας, είναι κοινόχρηστος. Αυτό σημαίνει ότι κάθε επέμβαση σε αυτόν θα πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των ιδιοκτητών (εκτός κι αν αναφέρει κάτι άλλο ο κανονισμός). Επίσης, αν δεν υπάρχει σύμφωνη άποψη της πλειοψηφίας, δεν μπορεί να ανατεθεί και να γίνει αποδεκτή οποιαδήποτε μελέτη. Οι υδροροές μέσα στα υποστυλώματα είναι μια μέθοδος που εφάρμοζαν πολλοί ασυνείδητοι "συνάδελφοι" έως το σεισμό του 81. Μετά συμμαζεύτηκαν (τουλάχιστον ως προς αυτό). Δεν χρειάζεται να επισημάνω πόσο εγκληματικό είναι. Το να περνάνε σωλήνες αποχέτευσης, είναι ακόμη πιο σοβαρό. Μια σοβαρή πραγματογνωμοσύνη απαιτεί ειδικούς ελέγχους και κοστίζει πολύ. Αν οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες δεν συμφωνούν, ίσως θα μπορούσες να προσφύγεις δικαστικά διότι υπάρχει (έτσι όπως τα λες) θέμα στατικότητας του κτιρίου
    1 point
  28. Επειδή έχεις ένα δίκιο, στο μπέρδεμα που είπες, το ξεκαθαρίζω παρακάτω και αριθμητικά... Αρχική υπόθεση : υπάρχει άδεια, δεν έχουμε κατ.1-2-3, δεν θέλουμε να κατεδαφίσουμε τίποτε και έχουμε στην ιδιοκτησία αυθαίρετα Χτμ (αλλάζω το 50 για να φύγουμε από το πεδίο εφαρμογής της παρ.δ.δγ του 92). - Αν δεν υπάρχει πρόθεση και δυνατότητα νομιμοποίησης έστω και (Χ-α%*επιτρεπόμενη_δόμηση) τμ των αυθαιρέτων, δεν είναι δυνατή πλέον η υπαγωγή στον νόμο ως Κατ.5 (εξυπακούεται ότι δεν ανήκει η περιοχή στις εξαιρέσεις που έχουν ακόμη δυνατότητα υπαγωγής). - Αν υπάρχει η πρόθεση νομιμοποίησης εξετάζεται και η δυνατότητα αυτής, δηλαδή εξετάζεται η πολεοδομική δυνατότητα (όροι δόμησης κλπ) και ταυτόχρονα η δυνατότητα της μελλοντικής στατικής επάρκειας του υπάρχοντος και του προβλεπόμενου να κατεδαφιστεί τμήματος μετά τη λήξη της αναστολής του νόμου (σύμφωνα πάντοτε με το άρθρο 106).
    1 point
  29. Θα μπαινεις στο ΕΣΗΔΗΣ.Απο εκει στο ΚΗΜΔΗΣ (εργα-μελετες)
    1 point
  30. κάποτε υπήρχαν στο ΤΕΕ (με συνδρομή) ένα εμπορικό που είχα (προ 15ετίας τουλάχιστον) ήταν αξιόπιστο (δεν είχε όσες δημοσιεύονταν μόνον στον τοπικό τύπο)
    1 point
  31. Αν αμφιβάλλεις για το εντός/εκτός πρόσφατα τέθηκε σε λειτουργία στο Κτηματολόγιο μία νέα ενότητα "Πιστοποιητικά Natura".(Δεν το έχω χρησιμοποιήσει,αλλά υπάρχει κι έχει οδηγίες για να κάνεις αίτηση με συντ/μενες του γηπέδου).Ελπίζω να βοηθήσει.
    1 point
  32. μου έλυσες την απορία! το ιδιο ακριβως αναρωτιόμουν... η Εγκ-42382/13 (Γρ. Μελετών ΑΜΕΑ) αναφέρει: Διευκρινίζεται, ότι ως προστατευμένος , προσβασιμος χώρος σε περίπτωση εκτάκτων αναγκών , νοείται ο ανοικτός χώρος αναμονής ενός ή δύο αναπηρικών αμαξιδίων (0.80 μ. Χ 1.30 μ. ανά αμαξίδιο) ανάλογα με το κτίριο, ο οποίος - δεν προσμετράται στον σδ - βρίσκεται εντός του πυροδιαμερίσματος του κοινόχρηστου κλιμακοστασίου και δεν παρεμποδίζει την όδευση διαφυγής, όπως αυτή προβλέπεται από τον ισχύοντα κανονισμό πυροπροστασίας. στον κανονισμό Πυροπροστασίας ΠΔ41/2018 αναφέρει: Χώρος προσωρινής παραμονής - καταφυγής ΑμεΑ (Ατόμων με Αναπηρία): Προστατευμένος προσβάσιμος χώρος αναμονής στον οποίο μπορεί να παραμείνει προσωρινά ένα ΑμεΑ σε περίπτωση εκδήλωσης μιας πυρκαγιάς μέχρι την απομάκρυνσή του από το κτίριο. Συνήθως περιλαμβάνεται σε μία πυροπροστατευμένη όδευση ή στον προθάλαμο ενός ανελκυστήρα και κατασκευάζεται σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες προδιαγραφές.
    1 point
  33. Προς ενημερωση μετα απο τον ελεγχο.Εφοσον ο χωρος για το αμαξιδιο δεν εμποδιζει την εξοδο διαφυγης απο το διαμερισμα μπορει να δεσμευτει μπροστα απο τον ανελκυστηρα
    1 point
  34. Το αρχείο αυτό είναι η απόδειξη πως μας διοικούν ανίκανοι και κοπρόσκυλα και πως οι ικανοί που μπορούν να προσφέρουν βρίσκονται εκτός . Εύγε !!!!
    1 point
  35. Αυτό που κάνεις συνάδελφε, προφανώς αρχικά για την δική σου εξυπηρέτηση, θα έπρεπε να το κάνουν αυτόματα οι φορείς μας.... Είναι κωδικοποίηση !!! Θερμά σε ευχαριστώ (κι εγώ) καί για τον χρόνο σου, μα καί για την διάθεση σε όλους μας αυτής της δουλειάς σου!!! Είσαι πολύ καλός συνάδελφος.
    1 point
  36. Ευχαριστώ για την απάντησή σου fraafr... θα την συντάξω και ελπίζω να μην έχει πολλές ελλείψεις... θα την υπογράψει συνάδελφος Μηχανολόγος Μηχανικός...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.