Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.015


  3. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.737


  4. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.739


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/06/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Του είπανε αλφάδι με λέιζερ... και αυτός κατάλαβε με κάιζερ! 😃
    2 points
  2. @zazeng Στην εγκύκλιο του 4122/13, στο άρθρο 2 λέει (την επισυνάπτω στο τέλος): Οι περιπτώσεις μεταβολής της χρήσης του κτιρίου ή κτιριακής μονάδας εξετάζονται λαμβανομένων υπόψη των διατάξεων για τη ριζική ανακαίνιση. Ο υπολογισμός της Αξίας Κτιρίου ή κτιριακής μονάδας (ΑΚ) πραγματοποιείται πολλαπλασιάζοντας το Κόστος Οικοδόμησης (ΚΟ) επί την ωφέλιμη επιφάνεια του κτιρίου ή της κτιριακής μονάδας (ΩΦΕ) πριν τη μεταβολή του. Άρα καταλαβαίνω πάει με τις διατάξεις περί ριζικής ανακαίνισης. Απ'ότι διαβάζω στις διατάξεις της ριζικής ανακαίνησης, υπολογίζει την ΜΔΑ (μέγιστη δαπάνη ανακαίνισης) ως την μεγαλύτερη εκ των δύο: ΔΑΚ (δαπάνη ανακαίνισης κελύφους) και ΔΑΤΣ (δαπάνη ανακαίνισης τεχνικών συστημάτων) και την συγκρίνει με το ΟΚΡΑ (οριακό κόστος ριζικής ανακαίνισης). Την ΜΔΑ με τί τιμές την βρίσκουμε? Από το παράρτημα Β του 4495/17 νομίζω? σόρρυ για το οφ τόπικ. Για μικρής κλίμακας ξεκινήσαμε, σε διατάξεις κενακ μπήκαμε Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Ν4122-2013 (19-11-2020).pdf εδιτ: βεβαια ο προυπολογισμός των εργασιών (με το παράρτημα Β) πρέπει να βγαίνει <25000 για να μην απαιτεί ΟΑ, οπότε υπάρχει ήδη ο κόφτης, αφού το ΟΚΡΑ μού βγαίνει περίπου 34500. Άρα μία ή άλλη: ή θα βγαίνει ο προυπολογισμός μικρός και θα πάει με ΕΕΔΜΚ και χωρίς ΜΕΑ ή αν είναι μεγαλύτερος θα θέλει ΟΑ με ΜΕΑ.
    2 points
  3. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.219 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. καλημέρα. Στην ΗΤ θα ανεβάσεις τον αρχικό πίνακα χιλιοστών και θα αναγράψεις τα στοιχεία της αρχικής σύστασης. Αφότου γίνει η τροποποίηση σύστασης θα πρέπει να ξαναμπεις στην ΗΤ και να κάνεις τροποποίηση ΗΤ δίνοντας τον νέο πίνακα χιλιοστών και αναγράφοντας την νέα συμβολαιογραφική πράξη. Την αποθήκη -παρακολούθημα την βάζεις και αυτήν κανονικά στην ΗΤ της ιδιοκτησίας.
    1 point
  5. περα απο τις "γλαφυρες" περιγραφες, δεν λες το αυτονοητο, δλδ οτι πηγες στον απο πανω και εκανες παραπονα και οτι αυτος δεν πηρε κανενα μετρο. Ετσι οπως τα γραφεις, μεχρι σημερα, αυτος δεν ξερει τπτ... Και τί σημαινει το ερωτημα "είναι νόμιμο το μπάνιο στο σημείο που είναι ?" δλδ αν ειναι "νομιμο" δικαιουται να εχει διαρροες;;;; Εσυ εισαι ενοικιαστης. Ενημερωσες τον ιδιοκτητη σου;
    1 point
  6. Τότε να κοιτάξεις το πρόγραμμα sismabonus του superbonus στην Ιταλία που επιδοτεί μέχρι 96.000€, εφόσον σε ενδιαφέρει να το ψάξεις περαιτέρω.
    1 point
  7. το ακινητο ειναι ενα αλλα ανηκει σε δυο τομεις, χωρις να υπαρχει κατατμηση. Δηλωνεις ενα με επεξηγηση στις σημειωσεις.
    1 point
  8. Όχι, για το 2021 διαβιβάζονται τα δεδομένα εσόδων τιμολόγησης, εξόδων αυτοτιμολόγησης και τίτλων κτήσης.
    1 point
  9. Ναι υπάρχει, νομίζω του 2010 περίπου, αλλά δεν το έχω πρόχειρο. Αν σε ενδιαφέρει να το ψάξω. Συμβαδίζουν σε επίπεδο φιλολογικό. Ο ΚΑΝΕΠΕ δεν αναφέρει τίποτα για ενανθράκωση, διάβρωση από χλωριόντα, εργαστηριακές μετρήσεις, ανόδια κλπ κλπ. Κάνει λες και δεν υπάρχουν οι έννοιες ή το πρόβλημα. Σε επόμενη αναθεώρηση πάντως έχει ειπωθεί ότι θα μπουν στο παιχνίδι. ΕΔΙΤ: ΦΕΚ 1100/2010
    1 point
  10. Τίς εισφορές στόν ΕΦΚΑ, δυστυχώς ακόμη, τίς καταχωρούμε (καί τίς χαρακτηρίζουμε) εμείς. Φυσικά χαρακτηρίζουμε καί όλα τά άλλα έξοδα τού 2021. Διαγράφω αυτό που έγραψα. Μάλλον καταχωρούμε μόνο τά έσοδα, όπως έγραψε λίγο πιό κάτω καί ο John_Smith. Η προθεσμία, πάντως, λήγει 15/6/2022.
    1 point
  11. Καλημέρα,Ας πάμε πρώτα στο διαμορφωμένο ηλεκτρονικό Σύστημα, όπου επιλέγοντας Μελέτη Στατικής Επάρκειας υπάρχει στο πεδίο «Αποτέλεσμα Ελέγχου» η επιλογή "Εκκρεμότητα Μελέτης". Για μένα αυτή είναι και η λογική αντιμετώπιση ,η οποία δεν αναιρεί το δικαίωμα του πολίτη να χρησιμοποιήσει το δικαίωμα της 5ετίας από την υπαγωγή ,για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ2 ή της 3ετίας αντίστοιχα για τις Σ3,Σ4. Σχετική νομοθεσία: Το άρθρο 99 του 4495 στην παρ.η)(στατικός έλεγχος των παραβάσεων) καταλήγει: Η μελέτη στατικής επάρκειας μπορεί να υποβάλλεται μέσα σε προθεσμία τριών (3) ετών από την ημερομηνία υπαγωγής για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ4, Σ3 και πέντε (5) ετών για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ2. Για τα κτίρια που έχουν ήδη υπαχθεί στο ν.4178/2013, η υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας ή τεχνικής έκθεσης, εφόσον αυτή απαιτείται με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ως αυτή ορίζεται στα άρθρα 53επ., Γιατί άραγε, να μην αναφέρει : Για τα κτίρια που έχουν ήδη υπαχθεί στο ν.4178/2013, «ή που υπάγονται στον παρόντα» η υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας ή τεχνικής έκθεσης, εφόσον αυτή απαιτείται με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ως αυτή ορίζεται στα άρθρα 53επ., Η εκτίμηση μου: Γιατί δεν θέλει να αφαιρέσει το δικαίωμα επιλογής σύνταξης της ΜΣΕ εντός της 5ετίας (ή 3ετίας) που έδωσε στον πολίτη μόλις παραπάνω, σε περίπτωση που προκύψει η ανάγκη σύνταξης ταυτότητας για το ακίνητο του, νωρίτερα από τις καταληκτικές ημερομηνίες του δικαιώματος του. Στο άρθρο 54 (Συμπλήρωση ηλεκτρονικής Ταυτότητας),παρ.1.ζ): ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, (συνεπώς,σύμφωνα και με την τελευταία παράγραφο του άρθρου 99) Στο άρθρο 2,παρ.1. της ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 : Στην καταχώρηση ιδιοκτησιών: ιι) Τύπο στατικού ελέγχου (ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, Μελέτη στατικής επάρκειας), εφόσον προβλέπεται, το αποτέλεσμα αυτού και την κατάσταση τυχόν εργασιών (ολοκληρωμένες, εκκρεμείς), (Εδώ δηλώνουμε τον τύπο ελέγχου που απαιτεί η δήλωση 4495.Εκτιμώ ότι πιθανόν πρόκειται για κακή διατύπωση και «η κατάσταση τυχόν εργασιών (ολοκληρωμένες, εκκρεμείς)»,δεν σημαίνει μόνο εργασίες που επιβάλλονται από την ΜΣΕ, αλλά και την κατάσταση της ΜΣΕ (εκκρεμής-δεν έχει συνταχθεί). Στα δικαιολογητικά: δδ) το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., την Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή/και τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τον ν. 4178/2013 και τον ν. 4495/2017, Εδώ, δεν βλέπω κάπου αναφορά στην υποχρέωση να έχει ήδη εκπονηθεί η ΜΣΕ εκ των προτέρων (πριν την συμπλήρωση της Ταυτότητας). Και ξαναγυρίζω στο Σύστημα (αφού θεωρώ ότι εξάντλησα τα σχετικά άρθρα των σχετικών νόμων) και στην επιλογή «Εκκρεμότητα Μελέτης», από όπου και ξεκίνησα. Προσωπικά, καλύπτομαι πλήρως,γιατί θεωρώ ότι ο νομοθέτης δεν θέλει να στερήσει από τον τωρινό ιδιοκτήτη του ακινήτου (ή τον μελλοντικό), το δικαίωμα να συντάξει ΜΣΕ εντός του προβλεπόμενου-σύμφωνα με το άρθρο 99-διαστήματος,σε μεταγενέστερο από την ταυτότητα χρόνο.
    1 point
  12. @Aggelos.k.m Θα συμφωνήσω με την έννοια της σοφίτας. Όσον αφορά τη σκάλα εννοώ πως το ελεύθερο ύψος από κάθε ακμή πατήματος της, θα πρέπει να είναι 2μ. Άρα βάσει του σχεδίου σου, το τελευταίο πάτημα θα πρέπει να είναι στο κέντρο της στέγης και τα υπόλοιπα να ακολουθούν την κλίση της στέγης. (Θεματάκια: Τους ελκυστήρες των ζευκτών τους δείχνεις τεμνόμενους, άρα βρίσκει η σκάλα και δεν είναι προσβάσιμη η σοφίτα, αφού στα 76εκ περνάν οι ελκυστήρες. Η κουπαστή της σοφίτας > 100εκ - κτιριοδομικός. Η κουζίνα πρέπει να έχει 2,50μ ελεύθερο ως χώρος Κύριας χρήσης)
    1 point
  13. Χωρίς να μπορώ να σου πω πού το βασίζω, με βάση τα όσα ισχύουν .. από πάντα θεωρώ ότι ναι πρέπει να αφησεις δ (σε μια εσοχή κτιρίου για παράδειγμα έτσι αντιμετωπίζεται)
    1 point
  14. στο 11 μιλάει για την Δόμηση. για το 25%. - Δεν προσμετράται η σκάλα. στο 2 μιλάει για την μέγιστη επιφάνεια του παταριού σε σχέση με τον υποκείμενο όροφο. το σχημα ειναι κατατοπιστικότατο
    1 point
  15. Ο συνάδελφος Paul_Mix μάλλον δεν έχει ανανεώσει την έκδοση ΝΟΚ που συμβουλεύεται .... Η σημερινή έκδοση, αφού αφαιρέθηκαν και τα ανεφάρμοστα πλέον εδάφια των Τ.Ο. τόσο από το άρθρο 11 όσο και από τον ορισμό 42 (από όπου έχει πάρει και το εδάφιο της απορίας του), είναι : ιθ. Η επιφάνεια της θερμομόνωσης ή και του θερμομονωτικού στοιχείου πλήρωσης, όπως θερμομονωτικά λιθοσώματα και λοιπά θερμομονωτικά στοιχεία (όπως, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, κουφώματα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων [ΚΕΝΑΚ] ή και θερμομονωτικά πανέλα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΚΕΝΑΚ), στο σύνολό της, οι επενδύσεις του κτιρίου, όπως διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες και λοιπές επενδύσεις, πάχους έως είκοσι (20) εκατοστά πέραν της θερμομόνωσης και τα επιχρίσματα. Τα παραπάνω δύνανται να βρίσκονται εντός των πλαγίων αποστάσεων Δ ή δ και εκτός της οικοδομικής γραμμής. Όταν η οικοδομική γραμμή ταυτίζεται με την ρυμοτομική, τα παραπάνω κατασκευάζονται σε ύψος τριών (3) τουλάχιστον μέτρων από την οριστική στάθμη του πεζοδρομίου ή την οριστική στάθμη του παραχωρημένου χώρου. κ. Σε υφιστάμενα κτίρια η επιφάνεια που προκύπτει από την προσθήκη εξωτερικής θερμομόνωσης, οι επενδύσεις του κτιρίου, όπως διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, καθώς και μαρμαρόπλακες, πάχους έως είκοσι (20) εκατοστά πέραν της θερμομόνωσης, τα επιχρίσματα, καθώς και η επιφάνεια του πάχους παθητικών ηλιακών και φωτοβολταϊκών συστημάτων, για διάσταση μέχρι δεκαπέντε (15) εκατοστών, έστω και αν δεν τηρούνται οι πλάγιες αποστάσεις Δ ή η οικοδομική γραμμή σε περίπτωση ύπαρξης προκηπίου, ακόμη και στην περίπτωση που υπάρχει στο ακίνητο υπόλοιπο πολεοδομικών μεγεθών. Όταν η οικοδομική γραμμή ταυτίζεται με τη ρυμοτομική, τα παραπάνω κατασκευάζονται σε ύψος τριών (3) τουλάχιστον μέτρων από την οριστική στάθμη του πεζοδρομίου ή την οριστική στάθμη του παραχωρημένου χώρου.
    1 point
  16. Λοιπή παράβαση για την καθαίρεση, εφόσον η μεσοτοιχία δεν υπάρχει στα σχέδια της άδειας αλλά μόνο στην κάτοψη της σύστασης έχει βάση? Δηλαδή τον έλεγχο θα τον πραγματοποιήσω βάσει σχεδίων άδειας ή σύστασης? Και εφόσον κάθε αποθήκη βάσει σύστασης αποτελεί ανεξάρτητη οριζόντια, δεν είναι λογικό να χρεωθεί παράβαση διαμερισμάτωσης?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.