Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.561


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.597


  3. Panagiotis Halkias

    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1


  4. Dearangelo

    Dearangelo

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      31


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/06/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Άνοιξα τον Υπολογιστή μου στο michanikos- forum και βλέπω, πάνω δεξιά, στο καμπανάκι το Νρ. 16. Μπορεί να είμαι, ορισμένες φορές, αυστηρός σε κάποια θέματα. Δεν βλέπω όμως το λόγο γιατί κάποιος συνάδελφος να με "μισεί" τόσο πολύ. Μπραβο στο κουράγιο του. Βρήκε 16 (?) κείμενά μου και ΄τα "μουτζούρωσε". Άλλη δουλειά δεν είχε?? (πριν κάποιους μήνες ξαναέγινε. Άραγε να είναι ο ίδιος?). Εγώ πάντως ότι κάνω το κάνω για το καλό της δουλειάς και προπάντων για τους νέους συναδέλφους. Αυτό που γίνεται δεν με νοιάζει Κ α θ ό λ ο υ!! Ας συνεχίσει.
    3 points
  2. Version 1.0.0

    907 downloads

    Συνάδελφοι μια πρόταση-απόπειρα για απαλλαγή από ΣΑΥ ΦΑΥ για αρκετές εργασίες ΕΕΜΚ Μπορεί να σταθεί σαν έντυπο για ανέβασμα εκεί όπου απαιτείται το ΣΑΥ ΦΑΥ ή είμαι υπερβολικά απλοϊκός και γενικόλογος Παρακαλώ την γνώμη σας , θα ήθελα αν μπορείτε και τυχών διορθώσεις-επεμβάσεις-βελτιώσεις. Ευχαριστώ πολύ Μη απαιτηση Σ.Α.Υ. - Φ.Α.Υ. .pdf ΜΗ ΑΠΑΙΤΗΣΗ σαυ φαυ .docx
    2 points
  3. Φίλε alextopo. Τώρα το προσέχω πως ακριβώς πάνω από το απόσπασμα του χάρτη που δίνεις έχεις ένα εντελώς απαράδεκτο "υστερόγραφο" . Γράφεις : "Κάποτε τα τοπογραφικά αυτά ήταν 5 κορδελιές". Δεν ξέρω πόοοοσο παλαιός είσαι. Καταλαβαίνεις τι γράφεις? Αυτό όμως που εγώ θα πω είναι: είσαι μακριά νυχτωμένος από "τοπογραφία". Ποτέ μα ποτέ δεν θα τολμούσα ΕΓΩ να κάνω τοπογραφικό κάποιας "διανομής" της Τ.Υ. με κορδέλα.(????) Όποιος το κάνει αυτό να γίνει κάτι άλλο! Και γιατί δεν το κάνεις και σήμερα??? Τι άλλαξε στην διανομή? Τα ίδια σχέδια δεν έχεις να εφαρμόσεις?
    2 points
  4. Μια υπολογιστική προσέγγιση προστίμου θα ήταν να λάβεις το τρίγωνο που εξέχει από το πράσινο περίγραμμα και το παραλληλόγραμμο στην πίσω πλευρά, με ΥΔ+ΥΚ. Θα μπορούσε και κατηγορία 3 για διαφοροποίηση περιγράμματος, αν πληροί τα κριτήρια επιφάνειας και μήκους μέχρι 5%. Στο σύστημα αυθαιρέτων θα εισάγεις κανονικά το τοπο της άδειας (ως απαιτούμενο) και το τοπογραφικό υπάρχουσας κατάστασης (ως προαιρετικό). Στην τ.ε θα εξηγήσεις ότι οι διαφοροποιήσεις αυτές οφείλονται σε εσφαλμένη καταμέτρηση οικοπέδου κατά την έκδοση της Ο.Α και ότι εξαιτίας των σημερινών-ορθα υλοποιημένων ορίων οικοπέδου (τα οποία όρια ήταν τα ίδια και κατά την ανέγερση της οικοδομής) το περίγραμμα του κτιρίου-ακολουθώντας τα υφιστάμενα οικοπεδικά όρια, προέκυψε διαφοροποιημένο σε σχέση με το εγκεκριμένο.
    2 points
  5. Μας δίνεις έναν χάρτη της τοπογραφικής υπηρεσίας με αξονικές γραμμές που ορίζονται από ορόσημα (π.χ. 33-34 κλπ) , με κάναβο και από "πάνω" μας λες πως η δουλειά αυτή δηλ. η διανομή ... Το καλό τοπογραφικό δεν είναι το όμορφο τοπογραφικό βάζοντας ... όμορφα χρώματα (πάντως επέλεξες όμορφα χρώματα). Η δουλειά για να είναι σωστή θα πρέπει να την κάνεις στο ίδιο σύστημα με αυτό της Τ.Υ ή , αν δεν βρεις εξάρτηση στην περιοχή, θα κάνεις ακριβώς ότι σου λέει ο καλός συνάδελφος sdtopo. Σίγουρα μπορεί & να θυμώσεις με αυτά που θα γράψω. Όταν θέλεις να κάνεις ένα Τ.Δ. για ένα χωράφι δεν πας εκεί με ένα gps , πατάς τα κουμπιά του στις γωνίες του χωραφιού και ετσι έχεις, για κάθε κορυφή του, τιμές Χ & Υ. Έτσι έχεις απλά ΜΟΝΟ το σχήμα της υπάρχουσας κατάστασης και .... Τελος. Μπορώ να σου δώσω και εγώ, όσα σχήματα θες, με εμβαδόν Ε=1187τμ. Εσύ όμως ψάχνεις την "ακριβή θέση" του αγροτεμαχίου σου, όπως την έδωσε η "Τοπογραφική υπηρεσία" στην διανομή του 50. Καλείσαι λοιπόν να αναπασσαλώσεις ακριβώς το ίδιο αυτό χωράφι στην θέση του. Και επειδή μας διαβάζουν αρκετοί νέοι συνάδελφοι πρέπει να βάζουμε τα πράματα στην σωστή θέση.
    2 points
  6. Θα πρέπει να αποτυπωθεί όλη η έκταση της διανομής (αλλαγές καλλιέργειας, όρια δρόμων, περιφράξεις, πηγάδια, οικίσκοι, τεχνικά, άλλες κατασκευές κ.λ.π.) και να είναι ξεκάθαρο με τι συνορεύει το κάθε τεμάχιο. Να παραγγελθεί και να εισαχθεί στο σχέδιο ο χάρτης 1:5000 της Γ.Υ.Σ. και ο ορθοφωτοχάρτης του Κτηματολογίου. Να βρεθούν ΑΦ της περιόδου της διανομής και να εισαχθούν στο σχέδιο. Να προσκομισθούν και να μελετηθούνοι τίτλοι με τα τοπογραφικά τους. Με δεδομένο ότι χρησικτισία επί δημοσίου δεν νοείται, να μελετηθούν όλα τα παραπάνω και να εφαμορστεί ολόκληρη η διανομή στην υφιστάμενη κατάσταση.
    2 points
  7. Έχεις μία διανομή αρκετά καινούρια (δεκαετία 50) όπου στην μέση περίπου της "πλάκας" έχεις & μία αξονική γραμμή μεταξύ 33 &34 με διαστάσεις πάνω - κάτω. Ότι καλύτερο. Γιατί αυτές τις αποστάσεις της διανομής δεν τις βλέπουμε στο χρωματιστό σχέδιο? Πως αποτύπωσες την υπάρχουσα κατάσταση? πως τοποθέτησες την θεωρητική κατάσταση της διανομής στο σχέδιό σου. Είναι το σχέδιο σου στο σύστημα της μελέτης της διανομής? (κάναβο πάντως δεν βλέπω). Ταυτίζονται οι αναγραφόμενες διαστάσεις όπως αυτές που φαίνονται στα πρωτότυπα? μόνο με μία ΚΑΛΗ -πιστή αποτύπωση του αγροτεμαχίου σου μπορείς να πείσεις την υπηρεσία.
    2 points
  8. Version X6.0

    78.015 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  9. Version EXTENDED v21

    2.982 downloads

    Διαμορφώνει και δημιουργει PDF, 1599 ανάθεση ιδιοκτητών, ΤΕ στατικής επάρκειας, Σύμβαση έργου, περιέχει μακροεντολές, καθε σχολιασμός, ευπρόσδεκτος, ζητώ ΤΕ ένταξης, αν υπάρχει κανένα καλό υπόδειγμα, να το συμπεριλάβω... - Σήμερα 11 Ιουλίου 2021, εδώ ανέβασα μια νέα εκδοχή των δηλέσων ανάθεσης ιδιοκτήτη, λήψης γνώσεως ιδιοκτήτη και σύμβασης έργου, που θεωρώ πως είναι πιο ολοκληρωμένα και εύχρηστα... - 18/7, new v2.3
    1 point
  10. Καλέ μου φίλε, και η καμινάδα και ολόκληρο το Bbq και το στέγαστρο και η απέναντι από αυτό κατασκευή, είναι αυθαίρετα! Αυτό σημαίνει ότι, με μια ωραιότατη καταγγελία στην πολεοδομία θα του επιβληθεί ένα ωραιότατο πρόστιμο κι επίσης ταυτοχρόνως με μια ωραιότατη αγωγή θ' αναγκαστεί να τα κατεδαφίσει! Αυτό σημαίνει ότι, ανοίγεις "πόλεμο", απαιτείται χρόνος και θα σου κοστίσει και κάποια χρήματα (σημαντικό ποσό).... Καλό λοιπόν είναι πρώτα να προσπαθήσεις να κουβεντιάσεις μαζί του, να τον "απειλήσεις", να βρεις τη λύση σου (π.χ. να σηκώσει τουλάχιστον 4-5 μέτρα την καμινάδα και να σου ψήνει κάθε Σαββατοκύριακο 4 μπριζόλες) κι άσε τον επόμενο στη σειρά (αυτόν δηλαδή που είναι ψηλότερα από εσένα, είτε στο δικό σου κτίριο, είτε σε κάποιο όμορο) να βγάλει το "...φίδι από την τρύπα"!
    1 point
  11. Το θέμα δεν είναι απλό. Η πλάκα έχει συγκεκριμένο τρόπο όπλισης εξαιτίας της τοπολογίας της και των διαστάσεων της... Αν μπει στοιχείο-α από κάτω (δοκάρια μεταλλικά) αλλάζουν πολλά, γίνεται ανακατανομή των ροπών και αυτό που βλέπω ως οπλισμό στην ασθενή -τώρα- διεύθυνση δεν θα επαρκεί πιθανώς. Το θέμα δεν είναι οφθαλμοστατική σε φάση "να του βάλουμε από κάτω κάτι να κρατάει". Περισσότερα σε section ιδιωτών δεν χρειάζονται. Εξετάστε και καμιά άλλη αρχιτεκτονική λύση αν γίνεται, όπως εξωτερικό κλιμακοστάσιο για να συνενώσει τα επίπεδα, αν γίνεται... Το συγκεκριμένο θέλει σοβαρή μελέτη. εδιτ: επίσης οι διαστάσεις της οπής -ΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΜΕΛΕΤΗΣ ΥΠΟΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗΣ ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ - δεν χρειάζεται να είναι όσο το κλιμακοστάσιο, και επίσης η θέση της οπής -ΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΜΕΛΕΤΗΣ ΥΠΟΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗΣ ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ - δεν είναι και η πλέον ενδεδειγμένη.
    1 point
  12. Δεν κάνεις τίποτα. Θα καλυφθείς από τις επεξηγήσεις στην Τ.Ε. για το διαφορετικό περίγραμμα του κτιρίου.
    1 point
  13. Οποιαδήποτε επέμβαση στο φέροντα οργανισμό απαιτεί λεπτομερή μελέτη. Απάντηση εξ αποστάσεως, δεν μπορεί να δοθεί.
    1 point
  14. Το πιο σωστό είναι να κάνεις ιδιαίτερη συμφωνία για κάθε εργασία που θα αναλάβεις. Το μελετητικό πτυχίο το χρειάζεσαι μόνο για να μπορείς να παίρνεις μελέτες του Δημοσίου. Η εργοληπτική επιχείρηση δεν χρειάζεται μελετητικά πτυχία. Εκτός κι αν έχει "κλάδο μελετών", οπότε χρειάζεται το πτυχίο για τη στελέχωση
    1 point
  15. @alejΚοίταξε για το θέμα σύνταξης της ΗΤΚ όπως ξέρεις μπορούν να εισαχθούν συμμετέχοντες -επιβλέποντες μηχανικοί και άλλων ειδικοτήτων για ταυτόχρονη συμπλήρωση της ΗΤΚ (π.χ περιπτώσεις ειδικών κτιρίων με διαφορετικών ειδικοτήτων επιβλέποντες) . Όμως, το πιστοποιητικό πληρότητας, δεν αποτελεί απλώς μια καταγραφή-καταχώρηση στοιχείων. Είναι το αποδεικτικό πολεοδομικής νομιμότητας του ακινήτου και αυτό δεν μπορεί να το ελέγξει κάποια άλλη ειδικότητα πλην αυτών που αναφέρθηκαν. Απορώ άλλωστε γιατί άλλες ειδικότητες θέλουν διακαώς συμμετοχή σε μια τέτοια διαδικασία, αγνοώντας αφενός το τεράστιο μπάχαλο στην όλη δομή αυτού του συστήματος (αρκεί να δει κανείς συζητήσεις μας πριν ένα χρόνο για το τι αμφιβολίες και επιφυλάξεις έχουν εκφραστεί για την αναγκαιότητα της ΗΤΚ), αφετέρου τις εξοντωτικές ποινές που υπάρχουν. Φαντάσου, οτι εμείς οι ίδιοι μηχανικοί προτείναμε και το θέλαμε, γνωρίζοντας ότι αυτό το σύστημα της ΗΤΚ έχει τεράστια κενά τα οποία επιφορτίζονται δυσανάλογα οι μηχανικοί, να τεθεί σε πλήρη αναστολή (και όχι απλώς να δίνονται παρατάσεις υποχρεωτικής εφαρμογής της) μέχρι να ξεκαθαρίσουν πολλά θέματα, να δοθούν θεσμοθετημένες ερμηνείες (πχ μέσω αποφάσεων ή έστω μέσω εγκυκλίου), μέχρι την πλήρη ψηφιοποίηση τεχνικών εγγράφων Ο.Α και σύνοδων σχεδίων και την διασύνδεση της πλατφόρμας με το κτηματολόγιο. Αυτό που πρέπει να μείνει σε όποιον τελικά θέλει να ασχοληθεί με την ηλεκτρονική ταυτότητα είναι ότι πριν το ακίνητο εισαχθεί στην πλατφόρμα, θα πρέπει να έχουν λυθεί όλα τα θέματα πολεοδομικής νομιμότητας του ακινήτου. Δεν πάμε απλώς να πάρουμε τεχνικά και νομικά έγγραφα για να τα ανεβάσουμε. Ο εκδίδων το ΠΗΤ έχει την πλήρη ευθύνη για αυτό, εφ' όρου ζωής.
    1 point
  16. Δημήτρη διαφωνώ. Το διάταγμα Χαλκιδικής ισχύει στις εκτός σχεδίου περιοχές υποχρεώνοντας σε 7μ μέγιστο ύψος και απαγορεύοντας τη δημιουργία σοφίτας.
    1 point
  17. Και κατά τη γνώμη μου, τουλάχιστον κρίνοντας λογικά την περίπτωση, δεν υπάρχει παραβίαση Δ, επειδή δεν υπάρχει μετατόπιση του νόμιμου κτιρίου σε άλλη θέση, για να προκύπτουν παραβάσεις πλάγιων αποστάσεων.
    1 point
  18. Για μένα η συγκεκριμένη περίπτωση είναι ξεκάθαρα το δεύτερο.Αρχικά,δεν μπορείς να ξεχωρίσεις αυθαίρετα τμήμα του ορόφου που θα λάβει παραβίαση,παρά μόνο εάν πάρεις σε αυτό και ο,τιδήποτε εισέχει στο 2,50μ.Οξύμωρο,γιατί έχεις εγκεκριμένο όροφο στο όριο (δ=0),και τον επιβαρύνεις με συντελεστή που δεν του αναλογεί.
    1 point
  19. Η Α.Θ. μπορεί χωρίς κανένα πρόβλημα, να εξυπηρετεί και το πάτωμα και FCU (όμοια με τα εσωτερικά των κλιματιστικών), με σημαντική οικονομία κόστους εγκατάστασης αλλά και χωρίς να γεμίσετε την ταράτσα με μηχανήματα!
    1 point
  20. Όταν ο εργολάβος χαίρει της εμπιστοσύνης του εργοδότη και ο μηχανικός είναι για τη λάντζα, η κατάληξη είναι να απευθύνονται ερωτήματα για πολύ απλά πράγματα σε φόρουμ μηχανικών. Και όταν κάποιος αντιμετωπίζει το μηχανικό ως μέρος ενός "πακέτου" και όχι ως το απόλυτο αφεντικό (τεχνικά) του έργου, η καλύτερη αντιμετώπιση που μπορείς να έχει από ένα φόρουμ σοβαρών (θέλω να πιστεύω) μηχανικών, είναι η απαξίωση.
    1 point
  21. Off topic βέβαια... αλλά κλιματιστικά + ΑΘ, κάπου πάσχει...
    1 point
  22. Από τη στιγμή που εμπιστεύεσαι τον εργολάβο και το "πακέτο" του, κάθε συζήτηση με μηχανικούς στο παρόν φόρουμ είναι περιττή
    1 point
  23. Αν θέλεις βατό δώμα, με το χαλίκι, δεν θα το έχεις. Σε σχέση με το γαρμπιλοσκυρόδεμα, θέλει τακτικό έλεγχο. Για τεχνικά θέματα μην εμπιστεύεσαι τους πάσης φύσεως εργολάβους. Να απευθύνεσαι στους ειδικούς. Ο μηχανικός σου τι λέει?
    1 point
  24. Όχι, για το 2021 διαβιβάζονται τα δεδομένα εσόδων τιμολόγησης, εξόδων αυτοτιμολόγησης και τίτλων κτήσης.
    1 point
  25. Version 1.0.0

    104 downloads

    ΦΕΚ Β’ 827 – 24/02/2022, η Υπ’ Αριθμ. Γ.Π.Δ11 οικ.15171 – 17/02/2022 Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων – Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων – Περιβάλλοντος και Ενέργειας – Εσωτερικών – Ψηφιακής Διακυβέρνησης – Επικρατείας – Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό, με τίτλο: “Τροποποίηση της υπό στοιχεία Γ.Π.Δ11 οικ./ 31252/20.5.2021 κοινής υπουργικής απόφασης «Προϋποθέσεις έκδοσης άδειας λειτουργίας και προδιαγραφές λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.)» (Β’ 2332).”.
    1 point
  26. συμπληρωσε τα πεδία, μετα πήγαινε στην "σύμβαση έργου" και πατα το "pdf" θα πρέπει να σου δημιουργήσει ενα pdf αρχείο, με τα ονόματα των ιδιοκτητών, στον φάκελο απο τον οποίο τρέχει το εξελ. Για περισότερους απο έναν ιδιοκτήτες, επιλέγεις στην κάθε δήλωση, ένα όνομα απο το dropdown menu και αυτόματα, ότι έχεις καταχωρήσει στην αρχική σελίδα με τους ιδιοκτήτες, συμπληρώνεται στη δήλωση... μετα pdf και τα λοιπά όπως και στη σύμβαση, να σημειώσω πως η σύμβαση είναι μία για όλους... καλές δηλώσεις! ανεβάζω και μια πιο εξελιγμένη και νοικοκυρεμένη έκδοση του αλλα μπορεί και αυτή να περιέχει καποια λάθη... δεν φιλοδοξώ για κατι άλλο παρα ενα απλό ευχρηστο εργαλείο... για λιγότερο βαρετές διαδικασίς... χαχαχα.
    1 point
  27. Εφόσον το ακίνητο είναι εξ' αδιαιρέτου μιλάμε για μια ιδιοκτησία, άρα για μια δήλωση υπαγωγής που θα αφορά το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών εντός του ακινήτου. Δεν μπορείς να τακτοποιήσεις επιλεκτικά μόνο τα αυθαίρετα που θεωρεί ο πελάτης σου ότι του ανήκουν *Το θέμα της επιλεκτικής τακτοποίησης έχει συζητηθεί και παλαιότερα. Ορισμένοι συνάδελφοι θεωρούν πως μπορεί να γίνει (προσωπικά διαφωνώ). Αλλά ακόμα και έτσι θα έπρεπε να γίνει απαραιτήτως υπό τις εξής προϋποθέσεις: 1.Αποτυπώνες και δείχνεις τα πάντα στα σχέδιά σου και αναφέρεις ξεκάθαρα όλες τις αυθαίρετες κατασκευές που υπάρχουν αλλά ότι τακτοποιούνται μόνο οι εξής έπειτα από εντολή του πελάτη σου 2.Ο ίδιος ο πελάτης βεβαιώνει τα παραπάνω σε υπεύθυνη δήλωση 3.Δεν εκδίδεται ποτέ βεβαίωση νομιμότητας και δεν γίνεται μεταβίβαση Δεν βρίσκω απολύτως κανένα λόγο να γίνει αυτό (πλην ίσως τη διαγραφή προστίμων). Μπλέκεις σε μια μισή ιστορία. Ο πελάτης πληρώνει λεφτά αλλα συμβόλαια δεν μπορεί να κάνει μέχρι να τακτοποιηθούν όλα. Η δήλωση μένει ανοικτή (για πόσο. Κανονικά και οι υπολοιπες αυθαίρετες κατασκευές θα πρέπει κάποια στιγμή να ενταχθούν σε αυτή. Η αλλιώς τι θα γίνει; Θα κάνει ο καθένας δήλωση για τα "δικά του" και θα βρεθείτε με 5 δηλώσεις για το ίδιο ακίνητο. Τρέχα γύρευεε. Και μετά ποιος και πως βεβαιώνει νομιμότητα στο ακίνητο?
    1 point
  28. Προ ΝΟΚ με τις διατάξεις του ΓΟΚ 85 υπήρχαν τα παρακάτω έγγραφα: Εγγρ-13188/4-5-04 (ΔΟΚΚ) Κολυμβητικές δεξαμενές (στον ακάλυπτο χώρο οικοπέδου, αποστάσεις πισίνας από τα όρια οικοπέδου και τα θεμέλια κτιρίου) α) Το με αρ. πρωτ. ΔΟΚΚ/ΥΠΕΧΩΔΕ 13188/23-3-04 ερώτημα του κ. Ζ.Α. Σε απάντηση του ερωτήματός σας, σας ενημερώνουμε ότι στο Αρθ-17 του ΓΟΚ/85, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, δεν καθορίζονται περιορισμοί ως προς τη χωροθέτηση ασκεπούς κολυμβητικής δεξαμενής στον ακάλυπτο χώρο οικοπέδου. Όσον αφορά στις αποστάσεις κολυμβητικών δεξαμενών από τα όρια οικοπέδου και τα θεμέλια κτιρίου, σας επισημαίνουμε ότι ελλείψει ειδικής αναφοράς για τις κατασκευές αυτές στον Κτιριοδομικο Κανονισμό, λαμβάνονται υπ' όψιν οι αποστάσεις του Αρθ-26 του προαναφερόμενου κανονισμού που αφορούν στην κατασκευή στεγανών δεξαμενών συλλογής ομβρίων υδάτων ή λυμάτων (βόθρων). Εγγρ-86431/15-11-00 (ΔΟΚΚ) Ασκεπείς πισίνες, υδατοδεξαμενές στους ακάλυπτους (Κολυμβητικές δεξαμενές στον ακάλυπτο) ΣΧΕΤ.: Η από 20-10-00 αίτησή σας Σε απάντηση της πιο πάνω σχετικής αίτησης, σας γνωρίζουμε τα εξής: 1. Σύμφωνα με το Αρθ-17 παρ.2α και παρ.2ε του ΓΟΚ/85, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, επιτρέπονται στους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου οι ασκεπείς πισίνες και οι δεξαμενές νερού ύψους μέχρι 1,00 μ. από την πέριξ οριστική στάθμη του εδάφους. 2. Εφόσον κατασκευαστεί υδατοδεξαμενή θα πρέπει να τηρούνται οι προϋποθέσεις που θέτει το Αρθ-26 παρ.5.5 του "κτιριοδομικού κανονισμού" ΦΕΚ-59/Δ/3-2-89. 3. Αρμόδια υπηρεσία για τον έλεγχο και την εφαρμογή των πολεοδομικών διατάξεων για την έκδοση οικοδομικής αδείας είναι η πολεοδομική υπηρεσία (Αρθ-27 παρ.1 του ΓΟΚ/85 και Αρθ-2 του ΠΔ/8-7-93 "περί τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών" ΦΕΚ-795/Δ/13-7-93 ). κτιριοδομικός άρθρο 26 παρ. 3.16 3.16. Οπου δεν είναι δυνατή η αποχέτευση προς υπόνομο ή όπου ο ειδικός κανονισμός λειτουργίας υπονόμων απαιτεί επιβάλλεται η κατασκευή στεγανού βόθρου (σηπτικής δεξαμενής). Οι στεγανοί βόθροι ή άλλες κατάλληλες για την καθίζηση των λυμάτων διατάξεις πρέπει: - Να έχουν επαρκή χωρητικότητα και κατάλληλες διαστάσεις, ώστε να είναι κατάλληλοι για τη χρήση που προορίζονται. - Να έχουν στεγανά τοιχώματα, αποκλείοντας διαρροές λυμάτων προς το χώμα και εισροές υπογείων ή ομβρίων υδάτων. - Να έχουν στόμια καθαρισμού και επίσκεψης αεροστεγανά. - Να αερίζονται. - Να απέχουν τουλάχιστο 15 μέτρα από κάθε πηγή νερού και τουλάχιστον 1,00 μ. από όλα τα όρια του οικοπέδου και τα θεμέλια κτιρίου. και φυσικά το πιο παλιό έγγραφο Εγγρ-26025/4012/88 (ΥΠΕΧΩΔΕ) Πισίνες σε απόσταση 1,00 μέτρου από το όριο (Υδατοδεξαμενές - όρια οικοπέδου) Σε απάντηση της από 17-3-88 αίτησής σας σας γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχουν περιοριστικές διατάξεις για την κατασκευή πισίνας στον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, που προβλέπει από το άρθ-17 του Ν-1577/85 (ΓΟΚ/85). (Για λόγους ασφαλείας και εξασφάλισης της στεγανότητας της πισίνας εφαρμόζεται κατ'αναλογία η παρ. 5δ του άρθ-99 του ΓΟΚ/73, που έχει παραμείνει σε ισχύ, για την τήρηση της απόστασης του 1,00 μ. από τα όρια του οικοπέδου, χωρίς να είναι υποχρεωτική η τήρηση της απόστασης αυτής από κτίριο που βρίσκεται στο ίδιο οικόπεδο, εφ'όσον βέβαια τηρηθούν οι απαιτούμενοι κανόνες στεγανότητας της πισίνας προς την πλευρά του κτιρίου.) Το άρθρο 99 ΓΟΚ 73 Καταργήθηκε στις 18/8/1990 οπότε το εντός παρενθέσεως είχε παύσει να ισχύει. Επομένως και κατά ΓΟΚ 85 (μέσω των παραπάνω εγγράφων) κακώς δίνονταν ερμηνεία από τη ΔΟΚΚ, ότι η απόσταση του 1. μ. ήταν υποχρεωτική. Στην ουσία δεν ήταν και οι πισίνες μπορούσαν να κολλάνε στο όριο του οικοπέδου. Μετά την ιστορική αναδρομή, με βάση το άρθρο 17 παρ. 6 γ του ΝΟΚ οι πισίνες επιτρέπονται στα όρια του οικοπέδου. 6. Κάτω από την οριστική στάθμη του εδάφους των ακάλυπτων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου, επιτρέπονται (...) γ) Εντός και εκτός περιγράμματος κτιρίων και κάτω από την οριστική στάθμη εδάφους (υπόγειοι χώροι και ακάλυπτοι χώροι) επιτρέπονται υδατοδεξαμενές, πισίνες σε επαφή με δομικά στοιχεία και με τα όρια του οικοπέδου.
    1 point
  29. Την κάλυψη ανά λίτρο (coverage)* συνήθως δεν τη γνωρίζει ο τελικός καταναλωτής, παρά μόνο την απόδοση (spreading rate) η οποία αναγράφεται και στο δοχείο. H τελευταία σε γενικές γραμμές δεν διαφοροποιείται πολύ από προϊόν σε προϊόν. Η κάλυψη όμως είναι σημαντική παράμετρος, ιδίως σε περιπτώσεις ανακαίνισης, λερωμένες επιφάνειες κ.λ.π. Πολύ καλυπτικά χρώματα, δεν είναι απαραίτητα η καλύτερη λύση ιδίως όταν πρόκειται για έντονες αποχρώσεις γιατί πιθανόν περιέχεται μεγαλύτερη ποσότητα χρωστικής προκειμένου να έχουν μεγαλύτερη κάλυψη (για λιγότερες στρώσεις) αλλά πιθανόν να υστερούν σε αντοχές (λιγότερος φορέας). Για τα λευκά, ένα ποιοτικό χρώμα σαφώς θα έχει μεγαλύτερη κάλυψη. Ξηρό πάχος φιλμ για τα πλαστικά - ακρυλικά χρώματα : 40-50μm. Μεγαλύτερο πάχος φιλμ δε σημαίνει απαραίτητα καλύτερη προστασία μπορεί να περιέχει μεγαλύτερο ποσοστό πληρωτικών υλικών, που σημαίνει λιγότερες αντοχές π.χ. στις καιρικές συνθήκες (εξωτερικές επιφάνειες) ή σε τριβή/έκπλυση, μικρότερη ελαστικότητα κ.ά. Κάποια ειδικά χρώματα μπορεί να "πιάσουν" και 150μm με μια στρώση. *καλυπτική ικανότητα (coverage ) = απόδοση (m2/lt) για συγκεκριμένο βαθμό αντίθεσης (π.χ. 0.98)
    1 point
  30. https://polytechnikanea.gr/ξεκίνησε-η-διαδικασία-οριοθέτησης-οι/?fbclid=IwAR2ng68vQ6jos5S-DJ0l6AainL4U__LCe9LHuHb0NwnwbnyJVbrouM-RigA Διάβαζα πριν λίγο το παραπάνω κείμενο. Εχει νομίζω κάποιο ενδιαφέρον γι' αυτό και το βάζω εδώ. (δεν ήξερα που αλλού θα ταίριαζε).
    -1 points
  31. Γιατί άραγε θέλεις τις συντεταγμένες ενός τριγ. Σημείου που όπως μας λες δεν υπάρχει? Πάντως στις επίσημες λίστες των τριγ. σημείων της ΓΥΣ, για την Πινακίδα 116 _Θέρμη, δε υπάρχει αυτό το σημείο με αυτή την ονομασία. Ούτε στην λίστα με τις τιμές ΕΓΣΑ87. Πιθανότατα να καταστράφηκε πριν τον επαναϋπολογισμό, που έγινε την δεκαετία του 1980 και δεν το έλαβαν υπ' όψην. Ούτε η τοπογρ. υπηρεσία, νομίζω, το έχει στο αρχείο της. Εγώ πάντως δεν το έχω στο αρχείο μου. Δες τα Πρ. Μηνύματα .
    -1 points
  32. Για να κάνεις τέτοιες εργασίες δεν πρέπει να είσαι "ιδιώτης"! φύλλο χάρτη ( ΓΥΣ , 20 Κ , Θέρμη )(???) Για να μαθαίνουμε τα νεα πράματα. (Το φύλλο χάρτου Θέρμης είναι το 116: 40 45' & -0 45') Αν υπήρχε εκεί Τ.Σ. & βρεις τις παλαιές του τιμές, αυτές μπορεί να αποκλίνουν, στο σύστημα, μέχρι 5 έως 7μ. Μήπως κάνουν ..... ζημιά σ' αυτό που κάνεις??
    -1 points
  33. Πράγματι υπήρχε Τρ. Σημείο στο λόφο "Αρσακλή". Σήμερα ο Λόφος νομίζω πως είναι γήπεδο ποδοσφαίρου (??). Με τις εργασίες που έγιναν το έξυσε μάλλον το γκρεϊντερ. Όπως γνωρίζουμε τις πρώτες πρώτες αποτυπώσεις γύρο- γύρο από την Θεσσαλονίκη (από την πλευρά Πυλαία- Πανόραμα και όχι μόνο) έγιναν από τον Φιλιππίδη. Μέσα στην λίστα των τριγωνομετρικών (12-13 σελίδες) που χρησιμοποιήθηκαν τότε είναι και το "Αρσακλής". Το δίνω με κάθε επιφύλαξη γιατί δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί μαζί με τριγ. Σημεία άλλου datum. Αυτά τα τρ. Σημεία προέρχονται από άλλη εποχή άρα από άλλους υπολογισμούς. Τα άλλα ζεύγη συντεταγμένων είναι για το "σχέδιο του Δ. Θεσσαλονίκης" από μετασχηματισμό. Υ είναι βορράς. (οι συνάδελφοι της θεσσαλονίκης καταλαβαίνουν και ξέρουν περισσότερα για το σχέδιο της Θεσσαλονίκης)
    -1 points
  34. Πραγματικά θαυμάζω τον Δημήτρη που με κάθε ευκαιρία μας δίνει τις "μπροσούδες" γι' αυτά τα θέματα (μάλλον ΔΕΕΕΕΕΝ διαβάζονται. Είναι όμως Και λιγουλάκι δύσκολα θάματα). Από το 1923 και μετά έγιναν στην χώρα έγιναν αμέτρητα Πολεοδομικά ή & ρυμοτομικά σχέδια. Με άλλα λόγια μπορούμε να πούμε πως πολλές περιοχές χαρακτηρίστηκαν σαν "περιοχές εντός σχεδίου". Όλες αυτές οι περιοχές συνοδεύονταν ΠΑΝΤΑ από ένα "διάταγμα ρυμοτομίας" που περιέχει & τους "όρους Δόμησης" της περιοχής. Το πρώτο, νομίζω, που ζητάμε να δούμε είναι αυτό το διάταγμα ρυμοτομίας με τους "όρους δόμησης". Πως δηλ. πρέπει να είναι ένα οικόπεδο για να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο. Δεν μας είπες ακόμη ούτε καν τι εμβαδόν "καθαρό" έχει το οικόπεδό σου. Αυτό μάλλον εννοεί ο Παύλος όταν γράφει παραπάνω ...." αρτιότητα του μη ρυμοτομούμενου τμήματος ελέγχεται, ενώ για την οικοδομησιμότητα ότι αναφέρει ο συνάδελφος παραπάνω." (αυτά δηλ. που έγραψε ο Τετρις) Μετά το 1983, σ' αυτά τα Ρ.Σχ , είχαν την δυνατότητα οι δήμοι- κοινότητες να ορίσουν, αν το επιθυμούσαν, περιοχές στις οποίες μπορούσε να γίνει κάποια επέκταση του Ρ.Σχ τους. Σ' αυτές τις επεκτάσεις λοιπόν γινόταν βασικά οι Π.Ε. (αυτές οι περιοχές, νωρίτερα, ήταν πάντα περιοχές εκτός σχεδίου) και τα τελικά οικόπεδα που δίνονταν ΕΠΡΕΠΕ να είναι τακτοποιημένα από την Π.Ε.. Μόνο λοιπόν οι ιδιοκτησίες που βρισκόταν σ' αυτές, τις υπό ένταξη περιοχές, είχαν την υποχρέωση σε εισφορές σε γη και χρήμα. Πολλά Ρ.σχ. και όχι μόνο αυτά, κάνοντας την επέκτασή τους, προχωρούσαν και σε κάποια αναθεώρηση του Ρ. Σχ. τους. (ας το πούμε και άρση κάποιων "διαπιστωμένων λαθών"). Πολλές φορές σε τέτοιες περιπτώσεις συμπληρώνονταν στου πίνακες μόνο οι στήλες (νομίζω) 17 έως 27 δηλαδή το Γ/.ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΕ Ν.Δ. 17/1923. (υπάρχει φυσικά και ιδικός πίνακας για τα υπάρχοντα σχέδια). Όταν ΔΕΝ υπάρχουν αυτοί οι πίνακες (σε λίγες περιπτώσεις υπάρχουν) παίρνεις παραμάσχαλα το φυλλάδιο που μας ξαναέδωσε ο Δημήτρης και ετοιμάζεις, αφού, όπως λες, έχεις ρυμοτομούμενο τμήμα και σε συνεργασία πάντα με την αρμόδια πολεοδομία , ένα Καλό τοπογραφικό για να γίνει η πράξη "τακτοποίησης και αναλογισμού". Εύχομαι αυτή να είναι η τελευταία φορά που ο Δημήτρης μας δίνει το κείμενο αυτό. Καλό βράδυ.
    -1 points
  35. Σκέφτομαι επειδή είναι πολλοί οι συνάδελφοι που μας παρακολουθούν από την Θεσσαλονίκη και ίσως να έχουν "πέσει' στα χέρια τους κάποια σχέδια από την αποτύπωση "Φιλιππίδη" και ίσως θα ήθελαν να έχουν και τα Τρ. Σημεία, ή γενικότερα τα σταθερά σημεία αυτής της αποτύπωσης. Τα περισσότερα από τα σημεία αυτά χρησιμοποιήθηκαν αργότερα και για τα σχέδια του Ρ. Σχ. της πόλης της θεσσαλονίκης (Υ- Βορράς), αφού έγινε κάποιος Μετασχηματισμός. Σκανάρισα την λίστα και την δίνω παρακάτω. (Η ποιότητα δεν είναι καλή!) Φιλιππίδης.pdf
    -1 points
  36. Στο δημαρχείο των Αμπελοκήπων υπάρχει μία καλή τεχνική υπηρεσία (το εννοώ αυτό που λέω) πας ο ίδιος και ζητάς να σου δώσουν, σε πρώτη φάση, τους όρους δόμησης που ισχύουν για την περιοχή σου. Εκεί κάτι πρέπει να γράφει και για την κάλυψη δόμησης (κάνεις και μία συζήτηση!). Μας λες ότι πήγες σε 6 μηχανικούς και το αποτέλεσμα είναι ...... 3:3 (ισοπαλία). Αυτό είναι το χειρότερο αποτέλεσμα !
    -1 points
  37. Και έπρεπε να κάνει ερώτηση ο Κεκέρογλου για να απαντήσει ένας κάποιος κύριος (που μάλλον δεν τον γνωρίζει ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας του) ο οποίος μάλιστα δεν γνωρίζει πως εκτός σχεδίου δεν έχουμε "μικρά οικόπεδα" (θυμώνει ο Tetris) αλλά γήπεδα?? Το λέγαμε από την πρώτη στιγμή ότι αυτό το πράμα δεν εφαρμόζεται και δεν θα περπατάει!! Αυτός που υπογράφει αυτόν τον νόμο σήμερα λέει θα σώσει τον ΕΦΚΑ αλλά και το συνταξιοδοτικό του κοσμάκι!!!!!
    -1 points
  38. Έτσι δόθηκε από την Βουλή. Η ίδια είδηση, με την ίδια διατύπωση, υπάρχει σε πολλά μέσα. Δίνεται σαν "Τσιτάτο" πλέον. Τέλος πάντων αυτό που μετράει είναι η "παράταση"! Χαίρομαι πάντως που αυτός ο νόμος (??) δεν με βρίσκει "ενεργό"!
    -1 points
  39. Στο χωριό μου λεν "η κακιά χρονιά περνάει ο κακός γείτονας όμως δεν περνάει"! Όσοι, τις δεκαετίες 60-70, χώριζαν τα χωράφια τους σε "μπακλαβάδες" το έκαναν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. Οι δρόμοι που αφήναν ήταν για κοινή χρήση (γι' αυτό έχει και νούμερο ο δρόμος). Όσο δικός του είναι ο αυτός δρόμος άλλο τόσο είναι και δικός σου. Απο τον ίδιο αγοράσατε. Αυτό με την νομιμοποίηση του οποιουδήποτε κτίσματος ουδεμία σχέση έχει. Πρέπει να μπορείς να περάσει κάποιος, έστω για να πάει σε μία συκιά, ας πούμε, για να φάει σύκα τώρα τον 15Αυγουστο. Υ. γρ. Κλασική περίπτωση τσαμπουκά.
    -1 points
  40. ...... Άντε και έχουμε δρόμους!!! Έλα όμως που δεν έχουμε νομάρχη να τον εγκρίνει !!!! Καλησπέρα και καλό βράδυ σε όλους.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.