Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. comba

    comba

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      351


  3. mechgiann

    mechgiann

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      399


  4. angelo88

    angelo88

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      13


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/06/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο : Εκσυγχρονισμός της αδειοδοτικής διαδικασίας Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας - Β΄ φάση, Αδειοδότηση παραγωγής και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, πλαίσιο ανάπτυξης Πιλοτικών Θαλάσσιων Πλωτών Φωτοβολταϊκών Σταθμών και ειδικότερες διατάξεις για την ενέργεια και την προστασία του περιβάλλοντος. https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=82809615-45f1-48bd-9b18-aeb7016e7329 Μεταξύ των 165 άρθρων περιλαμβάνονται τα παρακάτω 3 άρθρα, τροποποίησης του ν.4495/17, που διαμορφώνουν νέο τοπίο στον μελλοντικό τρόπο έκδοσης των αδειών : Άρθρο 149 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών – Τροποποίηση της παρ.1 του άρθρου 35 του ν.4495/2017 Το πρώτο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 35 του ν.4495/2017 (Α’167) τροποποιείται, προκειμένου να προβλεφθεί ότι η προέγκριση οικοδομικής άδειας είναι προαιρετική και αφορά όλες τις κατηγορίες οικοδομικών αδειών του άρθρου 36 του ιδίου νόμου, στο δεύτερο εδάφιο ο «όγκος» αντικαθίσταται από το «ύψος», προστίθεται τελευταίο εδάφιο, και η παρ.1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Η διαδικασία προέγκρισης για την έκδοση οικοδομικής άδειας είναι προαιρετική και αφορά κάθε κατηγορία έκδοσης άδειας του άρθρου 36. Η διαδικασία προέγκρισης άδειας αναθεώρησης είναι προαιρετική, εφόσον αφορά σε μεταβολή των πολεοδομικών μεγεθών κάλυψης, ύψους και όγκου. Εναλλακτικά απαιτείται η έγγραφη βεβαίωση των υποπερ. βα) και ββ) της περ. β της παρ.2 του άρθρου 38.». Άρθρο 150 - Διαδικασία ελέγχου οικοδομικής άδειας– Τροποποίηση της παρ.2 του άρθρου 38 του ν.4495/2017 Στην περ. β) της παρ.2 του άρθρου 38 του ν.4495/2017 (Α’167), περί οικοδομικών αδειών που εξαιρούνται προέγκρισης, προστίθενται οι κατηγορίες αδειών 1 και 2, προβλέπονται τα υποβαλλόμενα ηλεκτρονικά στοιχεία τους και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής: «2. Οι οικοδομικές άδειες, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν, εκδίδονται ως εξής: α) Οι άδειες που εμπίπτουν στον τρόπο έκδοσης των Κατηγοριών 1, 2 και 3 με προέγκριση του άρθρου 36 εκδίδονται αυτόματα, ύστερα από την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις αναγκαίες μελέτες, που προβλέπονται στο άρθρο 40. Ο αριθμός οικοδομικής αδείας που εκδίδεται ηλεκτρονικά, αναρτάται αμελλητί στο διαδίκτυο και επιτρέπεται η έναρξη των οικοδομικών εργασιών. Οι ανωτέρω έλεγχοι διενεργούνται εντός τριών (3) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία υποβολής του φακέλου. β. Οι άδειες που εμπίπτουν στον τρόπο έκδοσης των Κατηγοριών 1, 2 και 3 χωρίς προέγκριση του άρθρου 36, εκδίδονται αυτόματα, ύστερα από την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις αναγκαίες μελέτες, που προβλέπονται στο άρθρο 40. Μεταξύ των υποβαλλόμενων ηλεκτρονικά στοιχείων, συμπεριλαμβάνεται: βα) για τις Κατηγορίες 1 και 2, υποχρεωτική έγγραφη βεβαίωση της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., στην οποία αναγράφονται οι όροι δόμησης που ισχύουν στη θέση του ακινήτου, οι κατά περίπτωση απαραίτητες εγκρίσεις φορέων και υπηρεσιών και ελέγχεται το τοπογραφικό διάγραμμα, και ββ) για την Κατηγορία 3, υποχρεωτική έγγραφη βεβαίωση της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., στην οποία αναγράφονται οι όροι δόμησης που ισχύουν στη θέση του ακινήτου, οι κατά περίπτωση απαραίτητες εγκρίσεις φορέων και υπηρεσιών. Η ανωτέρω έγγραφη βεβαίωση για τις υποπερ. βα) και ββ) εκδίδεται εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης. Η ανωτέρω έγγραφη βεβαίωση συνοδεύεται υποχρεωτικά από υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν.1599/1986 (Α’75) του μελετητή μηχανικού, ότι δεν έχουν μεταβληθεί οι όροι και οι προϋποθέσεις δόμησης στην περιοχή του ακινήτου για το οποίο εκδόθηκε. Ο αριθμός οικοδομικής άδειας που εκδίδεται ηλεκτρονικά, αναρτάται αμελλητί στο διαδίκτυο και επιτρέπεται η έναρξη των οικοδομικών εργασιών. Η αρμόδια Υ.ΔΟΜ. διενεργεί υποχρεωτικά δειγματοληπτικό έλεγχο της νομιμότητας των υποβαλλόμενων μελετών και στοιχείων, σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) τουλάχιστον των οικοδομικών αδειών που χορηγούνται με την ανωτέρω διαδικασία. Ο υποχρεωτικός δειγματοληπτικός έλεγχος διενεργείται ανά εξάμηνο για τις άδειες του παρελθόντος εξαμήνου.». Άρθρο 151 - Διάγραμμα κάλυψης – Τροποποίηση της παρ.3 του άρθρου 39 του ν.4495/2017 Στην παρ.3 του άρθρου 39 του ν.4495/2017 (Α’167), περί της κλίμακας των υποβαλλόμενων διαγραμμάτων κάλυψης, α) στην περ. β) διαγράφεται ο υπολογισμός της επιτρεπόμενης δόμησης, β) στην περ. γ) ο όρος της δόμησης αντικαθίσταται από αυτόν του όγκου, γ) μετά την περ. η) προστίθεται αυτοτελές εδάφιο και η παρ.3 διαμορφώνεται ως εξής: «3. Το διάγραμμα κάλυψης υποβάλλεται σε κλίμακα 1:100 ή 1:200 ή 1:500 και περιλαμβάνει: α) Το οικόπεδο ή γήπεδο με τις διαστάσεις και το εμβαδόν του, περίγραμμα του προς οικοδόμηση κτιρίου γεωμετρικά ορισμένο, μονοσήμαντα ορισμένο με ορθογώνιες συντεταγμένες στο κρατικό σύστημα συντεταγμένων. β) Τους υπολογισμούς της επιτρεπόμενης και πραγματοποιούμενης κάλυψης, το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος, τον πραγματοποιούμενο όγκο του κτιρίου, το συντελεστή κατ` όγκο εκμετάλλευσης, τις πλάγιες και οπίσθιες αποστάσεις και τον υπολογισμό των αναγκών σε χώρους στάθμευσης. γ) Τα περιγράμματα των επιπέδων του κτιρίου, υπόγειων και υπέργειων, οι διαστάσεις τους, η θέση τους σε σχέση με τις οικοδομικές γραμμές και τα πλάγια όρια του οικοπέδου και όποιο άλλο βασικό στοιχείο είναι απαραίτητο για τον υπολογισμό της κάλυψης, του όγκου και του ύψους του κτιρίου. Σε περιπτώσεις προσθήκης, περιέχονται και τα παλαιά κτίσματα με τα ανωτέρω στοιχεία, οι αριθμοί των αδειών τους ή των τίτλων ή των αποφάσεων εξαίρεσης ή αναστολής κατεδάφισης, αν έχουν υπαχθεί σε καθεστώς τακτοποίησης ή νομιμοποίησης. δ) Τα περιγράμματα επιφανειών και ο υπολογισμός εμβαδών για χώρους ειδικών χρήσεων του κτιρίου που απαιτούν βεβαιώσεις κύριας χρήσης. ε) Τη σχηματική τομή για την ένδειξη του μέγιστου ύψους του κτιρίου, του ιδεατού στερεού και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, σε σχέση με το οριστικά διαμορφωμένο έδαφος στην οποία περιέχονται το πραγματοποιούμενο ύψος του κτίσματος και το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος. στ) Ενδεικτικές όψεις. ζ) Τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου με τις απαραίτητες ενδείξεις για τον υπολογισμό της φύτευσης και της στάθμης εδάφους σε κάθε διαμορφούμενο επίπεδο. η) Ενδεικτική τρισδιάστατη απεικόνιση της κατασκευής, με γραμμικό ή με ελεύθερο σχεδιασμό η φυτογραφίες σε υφιστάμενα κτίρια. Το διάγραμμα κάλυψης συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν.1599/1986 (Α’75) του μελετητή μηχανικού, ότι στην πραγματοποιούμενη δόμηση έχουν υπολογιστεί όλες οι κατασκευές, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν.4067/2012 (Α’79), καθώς και οι απαιτούμενες επιφάνειες, ανά χρήση, για τον υπολογισμό των θέσεων στάθμευσης. Αν απαιτείται γνωμοδότηση ή έγκριση άλλων οργάνων ή φορέων, το διάγραμμα κάλυψης πρέπει να τηρεί και τις προδιαγραφές που τίθενται από αυτούς.».
    6 points
  2. Καλημέρα σε όλους τους συναδέλφους! Για άλλη μια φορά το τιτανοτεράστιο ΤΕΕ κατάφερε με ανακοίνωση που πρέπει να είσαι η Πυθία για να καταλάβεις τι θέλει να πει ο ποιητής, να φέρει το μπάχαλο μεταξύ μας. Προσωπικά μιλώντας είμαι υπέρ της έκδοσης ΗΤΚ με συνεργασία και συμμετοχή όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων που χρειάζονται για τον σωστό έλεγχο της πολεοδομικής νομιμότητας ή όχι ενός κτιρίου όπως πολύ σωστά προανέφεραν κάποιοι συνάδελφοι ΠΕ και συμφωνώ μαζί τους. Ξέχασαν όμως να επισημάνουν πως στην ανακοίνωση του ΤΕΕ στις ειδικότητες των συναδέλφων συμπεριλαμβάνονται και οι ΑΤΜ. Αυτοί γιατί λοιπόν; Ποιες γνώσεις έχουν πέραν του ελέγχου του τοπογραφικού διαγράμματος (άντε και τις τυχόν υπερβάσεις δόμησης και κάλυψης) στις υπόλοιπες μελέτες που συνοδεύουν μια οικοδομική άδεια; Γνωρίζουν από στατικές μελέτες; Από ηλεκτρολογικά; Από μηχανολογικά; Νομίζω την απάντηση την γνωρίζουμε όλοι και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας. Αντί να εστιάσουμε στο πως θα μπορούσε να διαμορφωθεί πιο σωστά ο θεσμός της ΗΤΚ και να συμμετέχουν όλες οι αρμόδιες ειδικότητες έτσι ώστε αυτή να συμπληρώνεται και να εκδίδεται σωστά, λογομαχούμε μεταξύ μας και μας έχουν πάρει "φαλάγγι" οι συμβολαιογράφοι και κάνουν και υποδείξεις επί της εργασίας μας πολλές φορές. Φυσικά δεν έχω κάτι συνολικά με τους συμβολαιογράφους αλλά μιλάω για περιπτώσεις που τις έχω συναντήσει σε καθημερινή βάση στην εργασία μας. Καλοί και οι προβληματισμοί για την ΗΤΚ αλλά βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος....οι αμοιβές πολλές φορές είναι στα τάρταρα, το ΤΕΕ είναι τελείως διακοσμητικό, η νομοθεσία έχει γίνει τέτοια που μας έχει κάνει να πεταγόμαστε σαν ελατήρια στις 02:00 τα μεσάνυχτα μήπως μας ξέφυγε η άνω τελεία και είμαστε καθημερινά έρμαια του κάθε δημοσίου υπαλλήλου που μπορεί να ξύπνησε στραβά. "Τι θες εσύ τώρα εδώ μεσημεριάτικα έλα αύριο το πρωί" μου είπε η Χ υπάλληλος της πολεοδομίας Καλαμάτας προχθές κυρίες και κύριοι αξιότιμοι συνάδελφοι....έτσι ακριβώς....και κάτι τελευταίο....χθες ήμουν παρών σε συμβολαιογραφική πράξη πώλησης αγροτεμαχίου διότι είχα συντάξει το τοπογραφικό, για να πληρωθώ. Εγώ έλαβα 300 ευρώ συν το ΦΠΑ και ο μεσίτης έλαβε από το σχήμα πωλητή-αγοραστή 8000 ευρώ τα οποία δεν φάνηκαν και πουθενά.....εντάξει είμαστε; Εντάξει είμαστε! (που λέει και μια ψυχή) Συγνώμη αν κούρασε η μακροσκελής ανάρτηση μου αλλά πραγματικά φτάνει με αυτή τη φαγωμάρα μεταξύ μας.
    3 points
  3. τότε η ανακοίνωση θα έπρεπε να ήταν "εξουσιοδοτούμενος μηχανικός θα είναι ΜΟΝΟ ΠΜ κλπ" και θα γινόταν η μάχη του Δράμαλη...αλλά η ανακοίνωση δεν λέει κάτι τέτοιο.
    3 points
  4. αρθρο 154, τροποποιηση του 87 παρ.1 Στην παρ. 1 του άρθρου 87 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), περί απόδειξης του χρόνου εκτέλεσης αυθαίρετων κατασκευών, α) στην περ. β) εξειδικεύεται η απόδειξη του τρόπου κατασκευής, γ) καταργείται το τρίτο εδάφιο περί τεκμηρίου ως προς τον χρόνο αλλαγής χρήσης και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας. Αν δεν προκύπτει με βεβαιότητα ο χρόνος εκτέλεσης της αυθαίρετης κατασκευής ή της εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης από την αεροφωτογραφία, για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής: α) ο χρόνος της αλλαγής χρήσης από κύρια χρήση σε άλλη κύρια αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, εξαιρουμένης της δήλωσης Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων/Πράξης Προσδιορισμού Φόρου, που προκύπτει από τη μηχανογραφική σύνθεση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9), στο οποίο εμφαίνονται το ακίνητο και η χρήση, όπως περιγράφονται κατά την υπαγωγή, [και ποιά ειναι αυτα τα εγγραφα εκτος απο το Ε9;;;] [το ιδιο ερωτημα ισχυει και για τις επομενες παραγραφους] β) ο χρόνος εκτέλεσης της αυθαίρετης κατασκευής σε υπόγεια στάθμη ή εντός του όγκου νόμιμου κτιρίου αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, εξαιρουμένης της δήλωσης Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων/Πράξης Προσδιορισμού Φόρου, που προκύπτει από τη μηχανογραφική σύνθεση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9), ή τεκμαίρεται από τον τρόπο κατασκευής, όπως η ύπαρξη ηλεκτρομηχανολογικής εγκατάστασης για τηλεόραση, τηλέφωνο, θέρμανση, οικιακές συσκευές, υδραυλική εγκατάσταση για θέρμανση, καθώς και από τον τρόπο σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, ιδίως δε της απευθείας σύνδεσης με χώρους κύριας χρήσης, γ) ο χρόνος εγκατάστασης της αλλαγής χρήσης από βοηθητική σε κύρια σε κτίρια με οικοδομική άδεια αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, εξαιρουμένης της δήλωσης Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων/Πράξης Προσδιορισμού Φόρου, που προκύπτει από τη μηχανογραφική σύνθεση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9), άλλως λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της αδείας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου, "Τα κατά περίπτωση αποδεικτικά έγγραφα" [ποιά ειναι αυτα;;;;;δεν λεει...] υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα και μνημονεύονται στην τεχνική έκθεση μηχανικού.». καιιι Για αυθαιρετες κατασκευες εκτος νομιμου ογκου....τι ισχυει;;;;; εγκυκλιος ΥΠΕΚΑ, 4/3-12-2013 Στις περιπτώσεις που στο έντυπο Ε9 αναφέρεται η αυθαίρετη κατασκευή και ο χρόνος κατασκευής της, θεωρείται ως δημόσιο έγγραφο από το οποίο αποδεικνύεται ο χρόνος ολοκλήρωσης της κατασκευής ή/και ο χρόνος εγκατάστασης της χρήσης.
    2 points
  5. Το έχω δοκιμάσει, το λέει και στο εγχειρίδιο οδηγιών της ΗΤ. Το πιστοποιητικό πληρότητας μπορεί να το εκδώσει ΜΟΝΟ ο διαχειριστής και όχι κάποιος που είναι απλά συμμετέχων. Το θέμα είναι ποιος μπορεί να είναι διαχειριστής και σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΕΕ δεν απαγορεύεται σε κανέναν. Η ανακοίνωση λέει απλά ότι πρέπει να υπάρχει ένας συμμετέχων ΠΜ, ΑΜ κλπ. Και ένα άλλο ερώτημα: Μπορεί ένας συμμετέχων μηχανικός (όχι εξουσιοδοτημένος διαχειριστής) να κόψει απόδειξη και να πληρωθεί αυτός για την έκδοση της ταυτότητας? Φαντάζομαι ναι...
    2 points
  6. Δημήτρη δεν εξαιρεί το Ε9. Το εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ εξαιρεί ως αποδεικτικό στοιχείο. Μήπως γιατί ενδεχομένως έχει λάθη της διοίκησης και δεν αντιπροσωπεύει τη δήλωση ιδιοκτησίας;
    1 point
  7. Διάβασε προσεκτικά στο παράρτημα του Ν. 4495 πότε επιλέγεις "ναι" στην ύπαρξη Ο.Α. Ο ν. 720/77 (όπως και ο ν. 1337/83) δεν έδωσε ποτέ οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση. Το αν ένα ακίνητο έχει ρυθμιστεί με Ν. 720/77 (2 δηλώσεις), εφόσον η υφιστάμενη κατάσταση ταυτίζεται με την τότε αποτύπωση και εφόσον δεν υπάρχουν μετέπειτα αυθαιρεσίες, το ακίνητο μπορεί να μεταβιβαστεί χωρίς να απαιτείται υπαγωγή.
    1 point
  8. Πωλείται μίξερ, μοντέλο προ της 9/6/75, πληροφορίες με ΠΜ...
    1 point
  9. Πράγματι η ταυτότητα χρειάζεται πλέον στο εξοικονομώ για να πιστοποιήσει την πολεοδομική νομιμότητα του ακινήτου που επιδοτείται. Πάντα το εξοικονομώ είχε ως όρο ένταξης ενός ακινήτου το να είναι αυτό νόμιμα υφιστάμενο. Πριν την ταυτότητα απλά ήταν πιο ελαστικά τα πράγματα (δεν ζητούσε πχ βεβαίωση Ν4495), ανεβάζαμε μόνο άδεια οικοδομής και περαιωμένη δήλωση εφόσον υπήρχε.
    1 point
  10. @angelo88 μη στεναχωριέσαι. Είμαστε από τις λίγες ειδικότητες που έχουμε εξειδικευτεί σε έναν συγκεκριμένο τομέα. Και ίσως καλά κάνουν και μας κρατάν "καθαρούς". Είμαστε εκτός των ΠΕΑ γιατί δεν έχουμε εξειδίκευση, εκτός των διαπιστευμένων Μηχανικών γιατί είμαστε ανεύθυνοι και αγράμματοι, εκτός ΗΤΚ γιατί δεν έχουμε εξειδίκευση. Εγώ δεν έχω πρόβλημα να ξανακάνω μια γύρα στους αρχιτέκτονες και δομικούς της περιοχής μου μήπως κάνω κάποιο deal. Αλλά αν το κράτος θέλει αξιοκρατία, αυτό να γίνει παντού. Να μπει κόκκινο μπλοκάρισμα όπως γίνεται στα αυθαίρετα, και στα τοπογραφικά στις ΕΕΔΜΚ που σχεδόν όλες θέλουν τοπογραφικό, να κουνήσει ο πρόεδρος των συμβολαιογράφων το δάχτυλό του και στους συναδέλφους του που ακόμα παίρνουν τοπογραφικά του '18 και τοπογραφικά εκτός προδιαγραφών, και φυσικά να μπει κόκκινο και στα τοπογραφικά της ΗΤΚ. Και τέλος ελπίζω να μη χρειάζεται στην ομάδα έργου κάποια συγκεκριμένη ειδικότητα να βεβαιώσει ότι ένα γεωτεμάχιο είναι αδόμητο.
    1 point
  11. Εξαρτημένα τοπογραφικά συντάσσουν μόνον οι εκ του νόμου έχοντες δικαίωμα. Το οποίο δικαίωμα (υποθέτω πως) βασίζεται στις γνώσεις λόγω σπουδών. Μήπως στο πρόγραμμα της σχολής σου υπάρχει σχετικό μάθημα? Όσο για την τελευταία παράγραφο, είναι ανάξια σχολιασμού Να σημειώσω, με την ευκαιρία (που δίνεται κάθε τρεις και λίγο), πως για τα πτυχία των δ.ε. δεν υπάρχει σχετικός καυγάς. Μόνο για τα ιδιωτικά. Κι αυτός είναι ο λόγος που, τόσα χρόνια, δεν έχει προχωρήσει η πιστοποίηση των κατασκευαστών ιδ. έργων (ΜΗ.Κ.Ι.Ε.). Γιατί όταν (πριν καμιά 20ετία) αναθερμάνθηκε η σχετική συζήτηση, το ΤΕΕ δεν είχε τα κότσια να βάλει τα πράγματα σε μια σειρά κι έκανε πίσω, αφού οι "ειδικότητες που δεν το έλεγχαν" τα ήθελαν όλα...
    1 point
  12. Είναι οι νέες παράγραφοι του άρθρου 38, όπως αυτό επίσης τροποποιείται με το άρθρο 150 του νομοσχεδίου (στο αρχικό μου σχόλιο).
    1 point
  13. Δεν κάνεις τίποτα και απλά περιμένεις......
    1 point
  14. Όχι. Ενημέρωση των ιδιοκτητών για εμφανείς βλάβες ή σοβαρές αδυναμίες σχεδιασμού προτείνεται πάντως.
    1 point
  15. @papathvas σωστά...η ανακοίνωση του ΤΕΕ εστιάζει στην ΒΕΒΑΙΩΣΗ της ΗΤΚ αλλά υπάρχουν πλείστες των περιπτώσεων στις οποίες ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Η ΒΕΒΑΙΩΣΗ (τώρα εάν είναι συνδεμένη με το πιστοποιητικό δεν μπορούμε να κάνουμε κατι γιαυτό!!!!) όπως σύνταξη ΗΤΚ για ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΏ Ή εκμίσθωση κτιρίων δημοσίου κλπ. με απλά λόγια του ΤΕΕ σου λέει "μην δω βεβαίωση με άλλους μηχανικούς όταν αυτή πάει σε συμβολαιογράφους= δικαιοπραξίες κλπ" τώρα στις άλλες περιπτώσεις μπορούν και οι υπόλοιπες ειδικότητες...στο κατω κατω όπως είπε και ο πρόεδρος των συμβολαιογράφων η βεβαίωση ισχύει ΜΟΝΟ με σφραγίδα
    1 point
  16. Από το κράξιμο που έφαγαν για τα δωράκια δόμησης και για να μην κακοκαρδίσουν αυτούς που τα δέχθηκαν με ανοιχτές αγκάλες είπαν να αφαιρέσουν τελείως τον έλεγχο δόμησης από το ΔΚ.... Και αφού δεν θα υπάρχει έλεγχος δόμησης προφανώς δεν υπάρχει και λόγος εμβαδομέτρησης των επιφανειών που προσμετρούν σε αυτόν..... και πως θα γίνει ο έλεγχος για την σοφίτα ή το πατάρι ή το υπόγειο κλπ ? Δεν θα γίνεται ούτε αυτός... και η εμβαδομέτρηση των διαμερισμάτων? θα υπάρχει πουθενά ή θα επανέλθουμε στα παλιά, που τα βρίσκουμε σήμερα μπροστά μας (ΗΤΚ), άλλο το πραγματικό εμβαδόν και άλλο του συμβολαίου .. και τι διαβολική σύμπτωση ρε παιδί μου... πάντα, μα πάντα, του συμβολαίου ήταν μεγαλύτερο από το πραγματικό......
    1 point
  17. @mechgiann και λοιποί η ελληνική νομοθεσία έχει και μια πυθιακή διάσταση (κ λίγα λέω) την οποία κ θα ανακαλύψετε αν αρχίσετε να ασχολείστε με ακίνητα! Όπως λέει και ο @comba μπορεί να υπεκφεύγουν για να αποφύγουν το Δράμαλη. Για να μην το πολυλογούμε κάντε κάποιος ως διαχειριστής μια δοκιμαστική δήλωση με έναν πμ ή κάτι αντίστοιχο συμμετέχοντα και πείτε μας αν υπάρχει επιλογή να υπογράψει το πιστοποιητικό πληρότητας ο συμμετέχοντας (και μετά να την αρχειοθετήσετε). Αν δεν έχετε κάποιον εύκαιρο στείλτε μου μνμ να σας πω τον αριθμό μητρώου μου. Σας έχω κ ακίνητο έτοιμο ρυθμισμένο κ με πεα, αν κ μπορείτε να κάνετε ένα τυχαίο εντοπισμό πχ τον παρθενώνα ή στη θάλασσα (κ όλα τα άλλα να τα αντιμετωπίσετε αναλόγα). Βέβαια αυτό μπορεί να μην σημαίνει και τπτ, όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα, το τεε συνηθίζει να νομοθετεί και μέσω του συστήματος του (πχ στον 4495 δεν αφήνει να μπει κατ4 αν δεν υπάρχει άδεια, ενώ δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο στο νόμο). Τέλος, ας μπει κάποιος αν έχει το χρόνο να μελετήσει του νόμους που αναφέρει στα υπόψην η απόφαση και αν υπάρχει κάπου η αιτιολογική θα είχε επίσης ενδιαφέρον. Για το τι εξουσιοδότηση έχει το τεε για αυτό δεν γνωρίζω. ΥΓ όλα αυτά τα λέω χωρίς καμμία διάθεση για τσακωμό. Από απορία πιο πολύ ασχολούμαι με το θέμα, γιατί νομίζω ότι δεν καταλαβαίνετε που πάτε να μπλέξετε...
    1 point
  18. Φαντάζομαι συζητάμε για αυτή την απόφαση του ΤΕΕ... https://news.b2green.gr/20377/τεε-καθορισμός-ειδικοτήτων-μηχανικώ Δεν υπάρχουν πουθενά οι λέξεις ''διαχειριστής'' ή ''εξουσιοδοτημένος'' μηχανικός, αντίθετα υπάρχουν μόνο οι λέξεις ''συμμετέχει'' και ''ομάδα έργου''. Η κατανόηση της ελληνικής γλώσσας δεν είναι θέμα ειδικοτήτων. Ο πολεοδομικός έλεγχος του ακινήτου προφανώς έχει γίνει από τον συμμετέχοντα ΠΜ ή ΑΜ ή ΑΤΜ ή ΤΕ δομικών έργων που είναι αρμόδιος και πρέπει να συμμετέχει υποχρεωτικά στην ομάδα . Από εκεί και πέρα δεν αναφέρει τίποτα για το ποιος θα πατήσει το κουμπί (διαχειριστής). Αυτό διαβάζω εγώ, αν εννοούν κάτι άλλο υπάρχει τεράστιο πρόβλημα γλώσσας και έκφρασης στο ΤΕΕ...τι να πω...
    1 point
  19. Όχι δεν νομίζω ότι αναφέρει αυτό η απόφαση. Οι άλλες ειδικότητες θα βρίσκονται στην ομάδα του έργου (πχ ως επιβλέποντες του έργου σε Η/Μ εγκαταστάσεις κλπ) αλλά ΠΗΤ θα εκδίδει μόνο ο διαχειριστής εξουσιοδοτημένος των ειδικοτήτων ΠΜ, ΑΜ, ΑΤΜ, και ΤΕ δομικών έργων. Θα επαναλάβω προς άρση ενδεχόμενων παρερμηνειών από συναδέλφους που δεν ασχολούνται με το αντικείμενο των ακινήτων, ότι η ΗΤΚ δεν αποτελεί απλώς μια καταγραφή σχεδίων και λοιπών δικαιολογητικών, αλλά και μια διαδικασία γιατον έλεγχο πολεοδομικής νομιμότητας του ακινήτου. Με απλά λόγια, δεν σημαίνει ότι κάποιος πάει και παίρνει μια οικοδομική άδεια, ή μια δήλωση υπαγωγής σε νόμο αυθαιρέτων, από κάποιον άλλον, την ανεβάζει και μετά εκδίδει το ΠΗΤ. Θα πρέπει να ελέγξει το ακίνητο για να διαπιστώσει αν είναι νόμιμο συνδυάζοντας όλα τα στοιχεία που διαθέτει ή και αυτά που θα πρέπει να αναζητήσει.
    1 point
  20. Εχουμε καταντησει ερμαια των συμβολαιογραφων. Καλα να παθουμε. Εχουμε την εκπροσωπηση που μας αξιζει.
    1 point
  21. Ηλία αυτό που σου είπαν δεν πατάει πουθενά νομοθετικά. Αυτοί μιλάνε για απόσταση από το όριο και εσύ για απόσταση μεταξύ κτηρίων. Δεν υπάρχει σημείο επαφής ... Καλησπέρα Δημήτρη ... ... επιτρέπεται, κατ’ αρχήν, η χορήγηση οικοδομικής άδειας και επί τμήματος ενιαίου οικοπέδου, επί του οποίου έχει συσταθεί διηρημένη («κάθετη») ιδιοκτησία, υπό την προϋπόθεση όμως ότι, εν όψει της συνολικής έκτασης του οικοπέδου, εξασφαλίζεται, εν σχέσει με το σύνολο των τυχόν δυναμένων να ανεγερθούν σ’ αυτό πλειόνων οικοδομημάτων, η πλήρης τήρηση των διατάξεων της πολεοδομικής νομοθεσίας, η εφαρμογή της οποίας κατ’ ουδέν επηρεάζεται από την ανωτέρω ιδιωτικού δικαίου συμφωνία. Περαιτέρω, κατά την χορήγηση, στην περίπτωση αυτή, της άδειας, η πολεοδομική αρχή οφείλει να ελέγχει παρεμπιπτόντως και να λαμβάνει υπ’ όψιν την έκταση των δικαιωμάτων κάθε συνιδιοκτήτη επί τμημάτων του οικοπέδου, επί των οποίων καθένας από αυτούς έχει, δυνάμει της ανωτέρω σχέσης, δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης, εν σχέσει τόσο προς την ανοικοδόμηση αυτοτελών οικοδομών όσο και προς την κατανομή των πολεοδομικών και οικοδομικών ωφελειών και βαρών μεταξύ των συνιδιοκτητών (ΣτΕ 1511/2008).
    1 point
  22. Νεότερα επί του θέματος..... Οι συνιδιοκτήτες δεν συναινούν στη χρήση Αρθρου 24 περί χαμηλών κτιρίων και ως εκ τούτου είναι μονόδρομος η χρήση των Όρων Δόμησης της περιοχής. Το πρόβλημα είναι η μεταξύ των κτιρίων απόσταση δ.... Δεδομένου ότι όλο το οικόπεδο είναι αδόμητο, θα πρέπει εγώ που είμαι ο πρώτος που θα κτίσει να αφήσω όλο το δ εντός της δικής μου κάθετης. Δεν προκύπτει από πουθενά αυτό βάσει ΝΟΚ, αλλά από τον Προέλεγχο της ΥΔΟΜ μου είπαν ότι δεν θα το προχωρήσουν εάν αφήσω πχ δ/2 ή οτιδήποτε άλλο, εκτός εάν λάβω συναίνεση.
    1 point
  23. η εκ μεταφοράς από το e-adeies έννοια της "ομάδας έργου" στην νομοθεσία της ΗΤΚ δεν υπάρχει πουθενά...ίσα ίσα που λέει ακριβώς το αντίθετο η νομοθεσία ότι: απαγορεύεται η συνυπογραφή.....η εισαγωγή της προφανώς είναι αποτέλεσμα συμβιβασμού στη "μάχη" που έγινε...ώστε να βολεύει όλους...ή αλλιώς στριβειν μέσω της ομάδας!!!!!
    1 point
  24. 1. Δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση. Η εταιρεία δεν φταίει, αφού δεν έχουν δοθεί σαφείς οδηγίες. 2. Επιλέγεις "Απόρριψη Παραστατικού", γιατί η συναλλαγή δεν αφορά την επαγγελματική σου δραστηριότητα. Έτσι, δεν θα συμπεριλαμβάνεται στα έξοδα του συνοπτικού βιβλίου σου. Χαρακτηρισμός εξόδου: Κατηγορία: 2.3 Λήψη υπηρεσιών Είδος: Λοιπές αμοιβές για υπηρεσίες ημεδαπής (Ε3_585_009) 1. myDATA: Πώς διαβιβάζουν οι επιχειρήσεις τις επιδοτήσεις-επιχορηγήσεις - Πώς θα διαβιβαστεί η επιστρεπτέα προκαταβολή Διάβασε την ερώτηση 104. Είναι η οδηγία της ΑΑΔΕ. 2. Διάλεξε "Επαγγελματικό Λογαριασμό Πληρωμών Ημεδαπής", αφού αυτό που σε ενδιαφέρει είναι να φανεί ότι το ποσό κατατέθηκε στον λογαριασμό σου.
    1 point
  25. είναι πολλά τα θέματα των καθέτων Πέραν όσων σωστά αναφέρατε όλοι σας, άλλο ένα θέμα είναι και αυτό της ανέγερσης πυλωτής ή όχι, καθώς και αυτή δεσμεύει την όμορη κάθετο σε περίπτωση ανέγερσης οικοδομής σε επαφή με την υπάρχουσα, ειδικά αν η υπάρχουσα έχει και αυθαίρετο κλείσιμο της με κατασκευές ενταγμένες στους νόμους αυθαιρέτων. Γενικά ισχύει και αυτό το νέο φασούλι: ότι σε περίπτωση ανέγερσης οικοδομής σε κάθετη, σε επαφή με υπάρχουσα οικοδομή της όμορης, πρέπει η όλη κατασκευή να αποτελεί ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο κτλ -πώς όμως να αποτελεί όταν ο άλλος έχει κλείσει την πυλωτή ή έχει κάνει αρχιτεκτονικά ότι του κατέβηκε! (είχα ανοίξει κάποιο σχετικό θέμα νομίζω πριν από 4-5 χρόνια) υ.γ 1 [διευκρίνιση σε συνδυασμό με το άρθρο 11 παρ.3 & με το άρθρο 12 παρ.2] Διακρίνονται δύο περιπτώσεις : α) Σε περίπτωση που έχει συσταθεί κάθετη ιδιοκτησία και οι οικοδομές των συνιδιοκτητών απέχουν μεταξύ τους την προβλεπόμενη από τον παρόντα νόμο απόσταση, τότε το ποσοστό του ελευθέρου χώρου pilotis ελέγχεται για κάθε οικοδομή ξεχωριστά. β) Σε περίπτωση που οι οικοδομές εφάπτονται στο καθορισμένο κοινό όριο της κάθετης συνιδιοκτησίας, τότε το ποσοστό του ελευθέρου χώρου pilotis ελέγχεται επί του ενιαίου πλέον κτιρίου των συνιδιοκτητών. υ.γ 2 άρθρο 24 ΝΟΚ 6. Κατά τα λοιπά η δόμηση των χαμηλών κτιρίων διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου. [σε συνδυασμό με το άρθρο 11 παρ.3] Σε περίπτωση οριζόντιας ή/και κάθετης συνιδιοκτησίας, η εφαρμογή της ευεργετικής διάταξης για τα χαμηλά κτίρια δεσμεύει όλο το οικόπεδο για κατασκευή αποκλειστικά χαμηλών κτιρίων. Ως εκ τούτου, για την έκδοση Άδειας Δόμησης απαιτείται συναίνεση των συνιδιοκτητών.
    1 point
  26. Σωστά ή και να κολλήσεις ... πάντα με την ΥΔ όλων στο ΔΚ για την εξάντληση του ΣΔ σε ύψος=...<=8,50μ.
    1 point
  27. Μη σε απασχολεί αυτό Ηλία. Αν έχεις τη δήλωση στο ΔΚ ότι οι συνιδιοκτήτες θα εξαντλήσουμε μαζί τη δόμηση μέχρι ύψος 8,5 μ. γιατί θέλουμε "χαμηλά", τότε ισχύει το : ι) κτίρια του ίδιου ακινήτου μπορούν να εφάπτονται ή να απέχουν μεταξύ τους κατά ελάχιστη απόσταση 2,50 μ., όταν το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής ή το ύψος στο οποίο εξαντλείται ο σ.δ. δεν ξεπερνά τα 8,50 μ.. Πάντως, συνήθως, στις περιπτώσεις αυτές συμφέρει το συμφωνημένο κόλλημα ... υγ. Εδώ θέλει πάλι μερικά siktir στο άρθρο 14 γιατί έτσι όπως είναι γραμμένο υποτίθεται ότι δεν ισχύει το ι σε περίπτωση σχεδίου μετά το '85...
    1 point
  28. Άρθρο 17, παρ.2.ζ : Σε κτίρια όπου δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί η φύτευση μέχρι τα 2/3 του υποχρεωτικού ακαλύπτου, κατ’ εξαίρεση δύναται να συμμετέχουν στον υπολογισμό της φύτευσης και οι διάδρομοι διέλευσης των οχημάτων εφόσον επιστρώνονται από διάτρητες πλάκες.[ 1] [ 1]Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/2020)
    1 point
  29. Νομίζω ότι το θέμα μας εδώ δεν είναι ποια είναι η καλύτερη κωδικοποίηση της νομοθεσίας. [ παρεμπιπτόντως η καλύτερη είναι αυτή που βολεύει τον καθένα ... για την ταχύτερη δεν το συζητώ] Το θέμα εδώ είναι αν η "εξουσία" πρέπει να παραμείνει στις ΥΔΟΜ ή οι ΥΔΟΜ πρέπει κάποτε να εφαρμόζουν πιστοποιημένα την ισχύουσα νομοθεσία. Οι ΥΔΟΜ δεν επιτρέπεται να μην είναι ενημερωμένες για διατάξεις που εφαρμόζουν ή να έχουν αδιευκρίνιστες απορίες πάνω σε διατάξεις ή να προτιμούν κάποιες διατάξεις αποκλείοντας άλλες. Ελέγχουν δουλειές συναδέλφων που πάνω τους έχουν πάρα πολύ κόπο και άπειρη ευθύνη. Καιρός λοιπόν να σοβαρευτούν. Ο νομοθέτης έχει ορίσει, εδώ και πολύ καιρό, ποια είναι η σειρά εφαρμογής μεταξύ διαταγμάτων, νόμων, αποφάσεων, εγκυκλίων ή ερμηνευτικών σημειώσεων και τι ακριβώς ισχύει με ισχύουσες ή καταργούμενες διατάξεις. Οπότε ας εφαρμόσουμε (όλοι μας) σωστά τους νόμους για να πάμε παρακάτω ... γιατί η ομφαλοσκόπηση δεν χορταίνει.
    1 point
  30. Version 2.0

    4.461 downloads

    Μελέτη Πισίνας
    1 point
  31. Τα πράγματα είναι απλά η ΗΤΚ πλέον χρειάζεται παντού…ακομη και σε μια απλή μεταβίβαση αγροτεμαχίου… «Οι ειδικότητες» που ελέγχουν το ΤΕΕ πέταξαν ξανά έξω Ηλεκτρολόγους/Μηχανολόγους όπως έγινε και στο Κτηματολόγιο για να μοιραστούν σε λιγότερους τα έσοδα… Το αποτέλεσμα είναι να ολοκληρώνουμε την ΗΤΚ και να βάζουμε κάποιον από τις 3 ειδικότητες εικονικά στην ομάδα έργου..με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά…
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.