Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.918


  3. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      10.130


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.484


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/07/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Προσωπικά κάνω μια σύντομη και τελείως περιεκτική τεχνική περιγραφή του ακινήτου με το εμβαδόν του και απλή αναδρομή στα νομιμοποιητικά στοιχεία με στόχο να δώσω και κανένα έξτρα στοιχείο, όπως ο ηλεκτρονικός κωδικός ή οποιοδήποτε άλλο στοιχείο θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανεύρεση αυτών για διασταύρωση. Στην πραγματικότητα όλα τα στοιχεία συμπληρώνονται στα αντίστοιχα κουτάκια !! ακόμα και η ΜΣΕ και το αποτέλεσμα αυτής !!! Επίσης θεωρώ ότι θα έπρεπε ο νόμος να αναφέρει το περιεχόμενο κάθε πεδίου, αλλιώς δεν υποχρεούμαστε να συμπληρώσουμε τίποτα.
    3 points
  2. Συμφωνώ ότι η περιγραφή θα πρέπει να είναι η απολύτως απαραίτητη. Ακόμη και σε κάποιες διαδικτυακές ημερίδες είχαν πει ότι δεν χρειάζεται να αντιγράφονται οι Τ.Ε δηλώσεων αυθαιρέτων (και ορθώς κατά τη γνώμη μου).
    2 points
  3. Αρκούν 3 λέξεις! Τα υπόλοιπα είναι παπαριές του ΤΕΕ!!! Δηλαδή π.χ., "Ισόγεια μονοκατοικία με υπόγειο" κ.λπ.
    2 points
  4. Συνάδελφε, κάνε μία σύντομη περιγραφή του ιστορικού, πχ. την ο.α. τι αφορούσε αυτή, τι αφορούσε η τακτοποίηση. Τα στοιχεία του ιδιοκτήτη αφού τα βάζεις σε ξεχωριστή καρτέλα δεν βρίσκω λόγω να επαναλαμβάνονται στην τεχνική περιγραφή. Δεν υπάρχει υπόδειγμα, ο καθένας γράφει σύντομα ότι θεωρεί σχετικό εκεί πέρα.
    2 points
  5. Καλησπέρα. Οι δηλώσεις Ν. 720/77 και Ν. 1337/83 δεν συνιστούν Ο.Α. Οι τότε νόμοι (ο πρώτος μάλιστα είχε κηρυχθεί και αντισυνταγματικός και ο μετέπειτα Ν. 1337, έδωσε "θεραπεία" στις τότε υπαγωγές του Ν. 720). Με τους τότε νόμους έχεις μόνο αναστολή κυρώσεων και όχι οριστική εξαίρεση (μην σε ξεγελάει η δεύτερη σφραγίδα στην ΥΔ του τότε Ν. 720/77 περί οριστικής εξαιρέσεως). Τα "τακτοποιημένα" υποτίθεται ότι θα κρίνονταν στο μέλλον για να λάβουν είτε την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, είτε να κατεδαφιστούν. Φυσικά ακόμα κρίνονται....(ποιος τρελάθηκε να σκοτώσει την αγελάδα-τα ακίνητα δηλαδή-που την αρμέγει όποτε και όπως θέλει τόσες δεκαετίες). Δυστυχώς οι μετά το 1983 αυθαιρεσίες, σε ακίνητο που στερείται Ο.Α, οδηγεί σε κατηγορία 5 (εκτός αν είσαι στις εξαιρέσεις του νόμου, όπως κληρονομική διαδοχή, πλειστηριασμός, κηρυχθείσες πυρόπληκτες περιοχές κλπ)
    1 point
  6. ΔΕΝ εκδίδουμε νέα ... πάντα τροποποιούμε την υπάρχουσα, είτε είναι δική μας είτε άλλου. τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 3. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 4. Αλλαγή στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας χωρίς να πειράξεις την ημερομηνία αυτοψίας. Καλή επιτυχία
    1 point
  7. Συνάδελφε, δες το manual για τροποποίηση της... Δεν έχει νέα. Και με κάθε καλή διάθεση... Επειδή γίνονται συμβόλαια με τις πράξεις μας, κάνε έστω μια ανάγνωση του, αφιέρωσε και χρόνο για 2-3 παρουσιάσεις... Και επιβεβαίωσε ότι έχεις δικαίωμα σύνταξης ΗΤΚ!
    1 point
  8. Θα διαφωνήσω σε αρκετά από τα παραπάνω 1. Έχω την εντύπωση πως από την στιγμή που κατατεθεί αίτημα για ΕΔ, δεν μπορεί να γίνει καμία πράξη..... άσχετα αν το σύστημα δεν έχει δικλείδα ασφαλείας... Επίσης γιατί να πει στον επιβλέποντα τι να κάνει? Για να μην κατηγορηθεί για αντισυναδελφικότητα? Μα ο πρώτος που πρέπει να κατηγορηθεί είναι ο επιβλέπων ο οποίος γνωρίζοντας τις διαφορές, αντί να κάνει πρώτα ενημέρωση και μετά να καλέσει ΕΔ, βάζει τον ΕΔ προ τετελεσμένων και του πετάει το μπαλάκι. Οπότε απλά ξαναπαίρνει πίσω το μπαλάκι και κάνει παιχνίδι σύμφωνα με τους νόμους. 2. Επάνω στα PDF των όψεων σχεδιάζεις τα ανοίγματα και τα υποβάλλεις.... όχι όλο το σχέδιο βέβαια (χωρίς πινακίδες κλπ) αλλά το σημείο ενδιαφέροντος (όψη). Ή αν δεν μπορείς να δουλέψεις σε pdf, τύπωσε τις όψεις και με το χέρι σχεδίασε τις αλλαγές και μετά φωτογραφία και ανέβασμα ή αν δεν θέλεις ούτε αυτό κάνε σκαρίφημα της όψης που αλλάζει και μετά φωτογραφία και ανέβασμα .... 3. Η πληρωμή δεν είναι ανεξάρτητη. Με τον έλεγχο κόβεις το παραστατικό, το δίνεις στον ιδιοκτήτη και περιμένεις να εξοφληθεί με κατάθεση σε λογαριασμό και μάλιστα, σύμφωνα με τον νόμο, σε όψεως... Δεν υπάρχει η διαδικασία "επί πιστώσει" στο συγκεκριμένο θέμα. Αν σε εξοφλήσει στο προβλεπόμενο διάστημα ανεβάζεις το πόρισμα (αρνητικό/θετικό). Αν δεν σε εξοφλήσει στο προβλεπόμενο διάστημα στέλνεις αρνητικό πόρισμα. Η δουλειά σου μόλις τελείωσε...
    1 point
  9. Αν έχεις δήλωση αυθαιρέτου, αντέγραψε την Τ.Ε. απο εκεί. Αν είναι όλα σύννομα τότε δε χρειάζεται να γράψεις πολλά. (πχ η υφιστάμενη κατάσταση ανταποκρίνεται στα προσκομισθέντα σχέδια της 69/2069 οικοδομικής άδειας) Οι συμβολαιογράφοι συνήθως ζητούν να αναγράφεται η παλαιότητα και εαν απαιτείται μελέτη στατικής επάρκειας ή όχι.
    1 point
  10. Εφόσον το οικόπεδο έχει δημιουργηθεί πριν την 24-4-85 και η ύπαρξη προσώπου σε δρόμο αποδεικνύεται είτε από τίτλο είτε από α/φ, δεν υπάρχει πρόβλημα διότι η αρχική διατύπωση του άρθρου 6 δεν ανέφερε συγκεκριμένο μήκος προσώπου. Κατά τα λοιπά, ισχύει ό,τι αναφέρεις στη δεύτερη παράγραφο.
    1 point
  11. απαιτειται διαχωρισμος με τοιχίο. 671/2018 ΣΤΕ ( 725667) (Α` ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣ) Πολεοδομία. Πότε είναι επιτρεπτή η μη προσμέτρηση στο συντελεστή δομήσεως υπογείων ορόφων τόσο εντός της κάλυψης όσο και κάτω από τους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου. Σε περίπτωση μεταβολής του νομοθετικού καθεστώτος, η αυθαίρετη κατασκευή που νομιμοποιείται με την έκδοση άδειας δεν υπάγεται στο προϊσχύσαν καθεστώς. Οι επιτρεπόμενες επεμβάσεις επί της φυσικής στάθμης του εδάφους στον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, από τις οποίες είναι ενδεχόμενο να επηρεάζεται και το τελικό νόμιμο ύψος της οικοδομής, επιτρέπονται μόνον αν είναι αναγκαίες για την προσαρμογή του κτιρίου στο έδαφος, όχι δε και στην αντίστροφη περίπτωση. Σε περίπτωση ανέγερσης οικοδομής σε έδαφος επικλινές, οι αναγκαίες επεμβάσεις στο φυσικό έδαφος πρέπει να γίνονται κατά τρόπο, ώστε η διαμορφούμενη οριστική στάθμη του εδάφους να είναι κλιμακωτή. Όταν πρόκειται για τμήμα ορόφου που είναι υπόγειο και καταλαμβάνεται από χώρο βοηθητικών χρήσεων, προκειμένου αυτό να μην προσμετρηθεί στο σ.δ. απαιτείται να διασφαλίζεται ο διαχωρισμός του από τον υπόλοιπο όροφο, που εξυπηρετεί άλλες χρήσεις, με τοίχο κατασκευασμένο από οπλισμένο σκυρόδεμα, κατά τρόπο ώστε να αποκλείεται η δυνατότητα επικοινωνίας και λειτουργικής διασύνδεσης των δύο τμημάτων.
    1 point
  12. Ανέβηκε το ειδοποιητήριο για τις εισφορές του Ιουνίου !!! Προθεσμία πληρωμής μέχρι την 29η Ιουλίου.
    1 point
  13. Αυτό που έχω καταλήξει είναι πως αν η ρύθμιση έχει γίνει μετά από (έχω χάσει την μπάλα με τις προθεσμίες) νομίζω 9/2020, και η ρύθμιση θα χρησιμοποιηθεί ως αποδεικτικό νομιμότητας σε οποιαδήποτε πράξη ή ενέργεια (μεταβίβαση, ΟΑ, ΕΕΔΜΚ, ΕΚΟ, άδεια λειτουργία κ.α.) τότε πρέπει να προηγηθεί ΗΤΚ.....
    1 point
  14. Λεβέντες, βάλτε στο πίσω μέρος του μυαλού σας ως προτεραιότητα (έτσι κατά την προσωπική μου άποψη οφείλει να κάνει ένας επαγγελματίας μηχανικός) ότι, το κάθε ακίνητο οφείλει να έχει ή να προσπαθήσει ν' αποκτήσει "εγκεκριμένα σχέδια"!!! Πάντα υπάρχουν λύσεις για αυτό!!! Δεν είναι προτεραιότητα η τσέπη του πελάτη! Με άλλα λόγια, δεν κοστίζει σχεδόν τίποτα μια υπαγωγή στον 4495 ακόμα κι ενός ακινήτου που προϋφίσταται του 55, μόνο και μόνο, για να λύσει μικροπροβλήματα (μια και καλή) με στόχο το ακίνητο να έχει εγκεκριμένα σχέδια! Προσοχή, και εξαρτημένο τοπογραφικό. P.S. Θυμίζω ότι, 9 στις 10 φορές που το "πλάσαρα" έξυπνα, τα πουλάκια (πελάτες) τσίμπησαν και τελικώς μείναμε όλοι ευχαριστημένοι!
    1 point
  15. Δεν υπάρχει παράβαση για να τακτοποιηθεί. Από νεότερη και ακριβέστερη αποτύπωση, προέκυψε μια μικρή εμβαδομετρική διαφορά, ενώ το κτίριο παραμένει προ 55. Η άποψή μου είναι ότι στην ΗΤ θα βάλεις στην αντίστοιχη διοικητική πράξη (μάλλον έχεις πιστοποίηση νομίμου περιγράμματος προ 55 κτιρίου) την επιφάνεια που αναφέρεται και σε δεύτερη σειρά στις πράξεις θα βάλεις και το 1,10 τμ προ 55 και θα εισάγεις μια τεχνική έκθεση που θα εξηγείς το λόγο της εμβαδομετρικής διαφοράς. Έτσι στο τέλος το άθροισμα θα είναι 15,92 τμ. Μπορείς εναλλακτικά να μην εισάγεις δεύτερη σειρά και να το γράψεις όλη την επιφάνεια στην σειρά της πράξης και να το εξηγήσεις στην τεχνική περιγραφή της Η.Τ. Μπορείς να διαβάσεις σχετικά με τις καταχωρήσεις προ 55 στην Η.Τ εδώ
    1 point
  16. Συνάντηση με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκο Ταγαρά, είχε προχθές ο βουλευτής Μεσσηνίας, Γιάννης Λαμπρόπουλος, έπειτα από αίτημα του τελευταίου για την παράταση των αδειών οικοδόμησης που λήγουν στις 31/12/2022. Ο κ. Ταγαράς, σύμφωνα με δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο κ Λαμπρόπουλος, διαβεβαίωσε πως σε νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση την ερχόμενη εβδομάδα θα περιλαμβάνεται διάταξη με την οποία οι άδειες οικοδομών, των οποίων η ισχύς έχει παραταθεί μέχρι τις 31/12/2022, παρατείνονται μέχρι 31/12/2024.Από το αποτέλεσμα και με αφορμή την επίλυση αυτού του σοβαρού θέματος, καθώς λόγω των οικονομικών προβλημάτων οι πολίτες που έχουν εκδώσει άδειες αδυνατούν να ξεκινήσουν τις οικοδομικές εργασίες, ο κ. Λαμπρόπουλος εξέφρασε την ικανοποίησή του. πηγή: ΘΑΡΡΟΣ news https://www.tharrosnews.gr/2022/07/parateinontai-gia-dyo-chronia-oi-adeies-oikodomisis-pou-eligan-to-2022/?fbclid=IwAR1qzdi-ngnmQU-BzBcKWtENXGPOBS7sXU3fLjWLLoqtP5pkdWUrFRXBNMo
    1 point
  17. Την ωριαία σου αμοιβή ως σχεδιαστής, την πολλαπλασιάζεις με τον χρόνο που θα δαπανήσεις για να ολοκληρώσεις τα σχέδια. Μέσα σε αυτή θα πρέπει να υπολογίσεις τμήμα τον εξόδων σου (πχ ΕΦΚΑ, ενοίκιο, ρεύμα, λογισμικό, λογιστή, εκτύπωση κτλ). Τώρα το τι σόι εταιρεία είναι αυτή που εν έτη 2022 δεν έχουν ιδέα από AutoCAD, αυτό είναι άλλη κουβέντα 😄. Γενικά ως νέος στο επάγγελμα θα δεις πολλά.. Επίσης, ΑΝ είσαι ελεύθερος επαγγελματίας, να τους κάνεις συμφωνητικό για την παροχή των υπηρεσιών σου και ας είναι 50-100 ευρώ πχ (δεν τους ξέρεις και από χθες). Αυτά.
    1 point
  18. Το θέμα δεν είναι να παίξει κάποιος με τα κουμπάκια, αλλά να είναι σίγουρος ότι αυτό που γνωματεύει είναι όντως κτίσμα προ 55. Στο παρόν θέμα έχει αναλυθεί η προσέγγιση τεκμηρίωσης, με συνδυασμό ενδείξεων-αποδείξεων (δες προηγούμενα ποστ έχει αναλυθεί πλήρως) και βεβαίως η τεχνική μας άποψη περί μορφολογίας του κτιρίου, όταν τεκμηριωθεί σωστά και αναλυτικά, γίνεται αποδεκτή, αναλαμβάνοντας φυσικά την πλήρη ευθύνη. Λογιστικά και για τις ανάγκες υπολογισμού του προστίμου, ο νόμος βεβαίως και επιτρέπει να επιλεγεί η ύπαρξη Ο.Α στο ακίνητο (ήτοι "ναι" στην Ο.Α)
    1 point
  19. Νομίζω ότι το θέμα μας εδώ δεν είναι ποια είναι η καλύτερη κωδικοποίηση της νομοθεσίας. [ παρεμπιπτόντως η καλύτερη είναι αυτή που βολεύει τον καθένα ... για την ταχύτερη δεν το συζητώ] Το θέμα εδώ είναι αν η "εξουσία" πρέπει να παραμείνει στις ΥΔΟΜ ή οι ΥΔΟΜ πρέπει κάποτε να εφαρμόζουν πιστοποιημένα την ισχύουσα νομοθεσία. Οι ΥΔΟΜ δεν επιτρέπεται να μην είναι ενημερωμένες για διατάξεις που εφαρμόζουν ή να έχουν αδιευκρίνιστες απορίες πάνω σε διατάξεις ή να προτιμούν κάποιες διατάξεις αποκλείοντας άλλες. Ελέγχουν δουλειές συναδέλφων που πάνω τους έχουν πάρα πολύ κόπο και άπειρη ευθύνη. Καιρός λοιπόν να σοβαρευτούν. Ο νομοθέτης έχει ορίσει, εδώ και πολύ καιρό, ποια είναι η σειρά εφαρμογής μεταξύ διαταγμάτων, νόμων, αποφάσεων, εγκυκλίων ή ερμηνευτικών σημειώσεων και τι ακριβώς ισχύει με ισχύουσες ή καταργούμενες διατάξεις. Οπότε ας εφαρμόσουμε (όλοι μας) σωστά τους νόμους για να πάμε παρακάτω ... γιατί η ομφαλοσκόπηση δεν χορταίνει.
    1 point
  20. Υπάρχει και το kodiko.gr και το elinyae.gr που ευτυχώς ενημερώνουν πολύ καλά και δωρεάν. (edit: kana με πρόλαβες) Πάντως υπάρχουν πολλές παράγραφοι που βγαίνουν απο τον ΝΟΚ αλλά δεν αντικαθίστανται με κάτι νέο και για μένα προκαλούν αμφισβητήσεις. Νομίζω ότι τον τελικό λόγο τον έχουν πάντα οι πολεοδομίες. Πχ τώρα μου ήρθε και μια άλλη ερώτηση με το τι αφαιρείται σαν κλιμακοστάσιο. Και διαβάζω ότι είχες απαντήσει @tetris με το τι ισχύει με ένα σχήμα που έχει αφαιρεθεί από τον ΝΟΚ...
    1 point
  21. εδώ όλα είναι τζάμπα https://www.kodiko.gr/ (βάζεις 1. τον αριθμό του Ν (π.χ 4495/17 ή 4495/2017 ή 4495 2. την χρονολογία (1917) 3. επιλέγεις Ν -Π.Δ κλπ (Νόμος) και έχει τα πάντα (μεταβολές -εξέλεγξη- αναζήτηση λέξης ή κλπ
    1 point
  22. Για να μην ψαχνόμαστε με το τι λέει ο καθένας, κι επειδή η πολεοδ. νομοθεσία είναι (ενίοτε) λαβύρινθος, θεωρώ αδιανόητο για τον επαγγελματία του κλάδου μας να μην έχει πρόσβαση σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων. Το ετήσιο κόστος είναι ασήμαντο μπροστά στα οφέλη που παρέχει.
    1 point
  23. Μπερδεύτηκα με τις τροποποιήσεις.. .. Το έλεγε ο ν4067/12... και διαγράφηκε με τον ν4759/20 Διότι αυτό προστέθηκε με τον ν4315/14 Τώρα θα με πεις γιατί το έλεγε η κ. Λεμπέση από το 2013? Έλα ντε.... προφανώς κάτι ήξερε.....
    1 point
  24. Σε όλους τους κανονισμούς αλλάζουν άρθρα και παράγραφοι, αλλά δεν καταργούνται. Και στον κτιριοδομικό και στους κανονισμούς για πυροπροστασία και ΑΜΕΑ, έχουν αλλάξει πολλά, αλλά και άλλα τόσα έχουν μείνει ίδια. Ειδικά για τις τεχνικές οδηγίες της Λεμπέση νομίζω οτι λανθασμένα κάποιοι αντέγραψαν κάποιες παραγράφους εις διπλούν μέσα στον ΝΟΚ και μετά τις αφαίρεσαν, με αποτέλεσμα να έχουν μπερδέψει τον αναγνώστη...
    1 point
  25. Όταν ο νόμος λέει (παρ.2α άρθρου 17) ότι υπολογίζεται ολόκληρη στη φύτευση (δηλαδή το 100%) δεν μπορούμε να λέμε ότι η Λεμπέση λέει 50%... Το ποσοστό 50% παρέμεινε μόνο στον ειδικό υπολογισμό του ποσοστού φύτευσης για τους ΧΚΧ πάνω από το μέγιστο ύψος του κτηρίου (παρ.2α άρθρου 19).
    1 point
  26. Αυτό που γίνεται με όλα τα λογισμικά είναι ότι, εφόσον έχεις συμβόλαιο συντήρησης (ετήσια συνδρομή), οι όποιες αναβαθμίσεις κλπ είναι δωρεάν. Εάν δεν υπάρχει σ.σ., οι αναβαθμίσεις πληρώνονται. Η αγορά δικαιώματος χρήσης λογισμικού, αφορά στη συγκεκριμένη έκδοση κάθε φορά.
    1 point
  27. ΓΕΝΙΚΑ Για άλλη μια φορά το κράτος, μας έδειξε την «υπευθυνότητά του». Άλλος ένας νόμος, «σπαζοκεφαλιά», αφού για να καταλήξεις κάπου, πρέπει να ανατρέξεις σε 15 άλλους νόμους, σε 20 διευκρινιστικές και σε 40 οδηγίες. Άλλος ένας νόμος, που ενώ έχει σαν κύριο θέμα τον Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας, όπως θέλει τουλάχιστον να λέει, περιέχει άρθρο ακόμη και για την «Πρόσθετη αποζημίωση μετακινούμενου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού». Άλλος ένα κακογραμμένος και δυσνόητος νόμος, που δίνει το δικαίωμα σε Πολεοδομίες να μπορούν να εκδίδουν «οικονομικές άδειες» (γιατί όχι) και να οικοδομούνται τα ακίνητα σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 40 και, στο διάγραμμα κάλυψης σύμφωνα με την παράγραφο 3η) του άρθρου 57, να μπαίνουν «φυτογραφίες» των υφισταμένων κτισμάτων. Δεν ξέρω αν το παρατηρήσατε, αλλά είναι άλλος ένας νόμος, που τον υπογράφουν 18 υπουργεία και 24 υπουργοί. Γενικά, δεν θα επεκταθώ άλλο. ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΟΜΗΣΗ Για το άρθρο 32 Η κατά κανόνα αρτιότητα των 4.000 τ.μ για γήπεδα που βρίσκονται εκτός σχεδίων πόλεως, εκτός ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών προ του έτους 1923, κ.λ.π., προκύπτει από τον συνδυασμό των νόμων ιδίως δε από τις διατάξεις του από 6.10.1978 π.δ. (Δ΄ 538) και του από 24.5.1985 π.δ. (Δ΄ 270), που δεν έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος. Η κατά κανόνα αρτιότητα λοιπόν, σύμφωνα με την παράγραφο α) και β) του άρθρου 1 του Π.Δ. 270Δ’/1985 που είναι σε ισχύ (αφού με το άρθρο 8 του ίδιου Π.Δ. καταργήθηκε το άρθρο 1 του Π.Δ. 538Δ’/1978) έχει ως εξής: 1α) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1α) του άρθ. 10 του Ν. 3212/2003, Φ.Ε.Κ. 308Α’/31-12-2003, είναι: «Ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000 τ.μ. και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο 25 μέτρα. Και σύμφωνα με την παρ. 1β) Για γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε διεθνείς, εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς, καθώς και σε εγκαταλελειμμένα τμήματα αυτών και σε σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούνται: Ελάχιστο πρόσωπο 45 μ Ελάχιστο βάθος: 50 μ. Ελάχιστο εμβαδόν: 4.000 τ.μ. Εγώ θα έβαζα στον κανόνα και τα γήπεδα που δημιουργήθηκαν πριν την 17-10-78, ημέρα δημοσίευσης του Π.Δ. 538Δ’/1978 αφού δεν αναφέρονται πουθενά στον νόμο, με Ελάχιστο εμβαδόν 4.000 τ.μ. και χωρίς πρόσωπο σε δρόμο. Οι παρεκκλίσεις σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του Π.Δ. 270Δ’/1985 που είναι σε ισχύ (αφού με το άρθρο 8 του ίδιου Π.Δ. καταργήθηκε το άρθρο 1 του Π.Δ. 538Δ’/1978), είναι: α. Τα γήπεδα που βρίσκονται εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών και είχαν την 24-4-77, ημέρα δημοσίευσης του ΠΔ/5-4-77 (ΦΕΚ-133/Δ/77), ελάχιστο εμβαδό δύο χιλιάδες (2000) τμ. Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1δ) του Άρθρου 40 β. Τα γήπεδα που την 31-5-85, ημέρα δημοσίευσης του ΠΔ/24-5-85, (ΦΕΚ-270/Δ/85) είχαν πρόσωπο σε διεθνείς, εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς, καθώς και σε εγκαταλειμμένα τμήματα αυτών και σε σιδηροδρομικές γραμμές και εφόσον έχουν: αα. Ελάχιστα όρια = 750,00 m2-Πρόσωπο = 10,00μ.-Βάθος = 15,00μ. (προ 12-11-1962). Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1αα) του Άρθρου 40 ββ. Ελάχιστα όρια = 1.200,00 m2 - Πρόσωπο = 20,00μ. - Βάθος = 35,00μ. (προ 12-09-1964). Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1αβ) του Άρθρου 40 γγ. Ελάχιστα όρια = 2.000,00 m2 - Πρόσωπο = 25,00μ. - Βάθος = 40,00μ. (προ 17-10-1978). Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1β) του Άρθρου 40 δδ. Τα γήπεδα που δημιουργήθηκαν από την 17-10-78 μέχρι την 31-12-2003: Ελάχιστο εμβαδόν: τέσσερις χιλιάδες (4000) τμ. (τα χωρίς πρόσωπο). Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1η) του Άρθρου 40 γ) Άρτια και οικοδομήσιμα γήπεδα που απομειούνται συνεπεία απαλλοτριώσεων ή διανοίξεως διεθνών, εθνικών ή επαρχιακών οδών, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα εφόσον μετά την απομείωση αυτή έχουν τα όρια αρτιότητας και τις λοιπές προϋποθέσεις των γηπέδων των προηγουμένων περιπτώσεων α και β. Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1ε) του Άρθρου 40 δ) Σε περιπτώσεις αναδασμών τα γήπεδα που δημιουργούνται και δίνονται σε δικαιούχους σε ανταλλαγή αρτίων και οικοδομησίμων γηπέδων θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, εφόσον μετά τον αναδασμό αυτόν έχουν τα όρια αρτιότητας και τις προϋποθέσεις των γηπέδων προηγουμένων περιπτώσεων α και β. Δεν οικοδομούνται μετά τα 2 έτη, σύμφωνα με την 1στ) του Άρθρου 40 Άρθρο 33 Οι γενικοί όροι δόμησης ξεκάθαροι, μειωμένοι, με Σ.Δ. στα 0,18, ποσοστό κάλυψης 10% και 2 ορόφους με μέγιστο ύψος 7,50μ. (σύμφωνα με την παρ.7 του αρ.1 του 270Δ’/85). Υπάρχουν και οι ειδικοί όροι δόμησης της παραγράφου 3 και το ύψος των κτιρίων αυτών, ο Σ.Ο. και οι πλάγιες αποστάσεις, προσδιορίζεται είτε από το 538Δ’/78 είτε από το 270Δ’/85, όπου δεν έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος. (Παράδειγμα 1) Για βιομηχανικές εγκαταστάσεις σύμφωνα με τον παρόντα νόμο ο Σ.Δ. είναι 0,6 από 0,90 που ήταν και ο Σ.Ο. έγινε 4 από 3,3 που ήταν. Ύψος και πλάγιες αποστάσεις δεν αναφέρονται, άρα ανατρέχουμε στο 270Δ’/85 που είναι το άρθρο που ισχύει και δεν έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος. (Παράδειγμα 2) Για κοινοτικά ιατρεία, αφού δεν αναφέρονται στον παρόντα νόμο αλλά ούτε και στο 270Δ’/88, ανατρέχουμε στο άρθρο 13 του 538Δ’/78. Οι παλιοί όροι δόμησης δεν μπορούν πλέον να χρησιμοποιηθούν παρά μόνο αν εμπίπτουν στις εξαιρέσεις της παραγράφου 4 του άρθρου 40. Για την απομείωση της παραγράφου 5, λόγω απαλλοτρίωσης, είναι ξεκάθαρο ότι για να θεωρείται άρτιο, θα πρέπει να ήταν κατά κανόνα άρτιο, 4 στρ. δηλαδή και έχει μετά την απαλλοτρίωση εμβαδόν μεγαλύτερο των 2 στρ. και πρόσωπο 25μ. σε σε διεθνή, εθνική, επαρχιακή ή δημοτική οδό. Δεν αναφέρει πουθενά για παρεκκλίσεις όπως ανέφερε η παράγραφος γ του άρθρου 1 του Π.Δ. 270Δ/1985. Για την συνένωση της παραγράφου 6, πρέπει α) το νέο γήπεδο που θα δημιουργηθεί να είναι τουλάχιστον 4 στρ. και β) τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Δηλαδή, π.χ., αν έχουμε ένα γήπεδο εντός ζώνης οικισμού 2,5 στρ., το οποίο ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο κατά παρέκκλιση και το συνενώσουμε με 2 όμορα του 1 στρ. και 1,5 στρ. αντίστοιχα, θα έχουμε ένα νέο έκτασης 5 στρ., το οποίο πλέον θα είναι άρτιο. Αυτό αφήνει να εννοηθεί ότι, αν η συνένωση γίνει από 3 διαφορετικούς ιδιοκτήτες, ο καθένας θα έχει το ποσοστό που του αναλογεί ανάλογα με την συνεισφορά του, τόσο στο νέο γήπεδο όσο και στην δόμηση. Άρθρο 40 Το άρθρο αυτό αναφέρει ότι 1.Εάν, μέχρι την έγκριση Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος χορηγηθεί προέγκριση (και μάλιστα) οικονομικής άδειας, μπορούν να οικοδομούνται ακίνητα, τα οποία: (αναφέρει όλες τις γνωστές σε εμάς παρεκκλίσεις). Σύμφωνα με τα παραπάνω μετά την έλευση των 2 ετών, όλες οι παρεκκλίσεις, όχι ότι καταργούνται, αλλά δεν μπορούν πλέον να οικοδομούνται μέχρι, την έγκριση Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου που θα καθορίζει τους όρους και περιορισμούς δόμησης σύμφωνα με την παράγραφο 3ββ) του άρθρου 7 του Ν.4447/2016 που αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 του παρόντος νόμου ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου τους όρους και περιορισμούς δόμησης σύμφωνα με την παράγραφο 1β) του άρθρου 8 του Ν.4447/2016 που αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 του παρόντος νόμου, άρα «καταργούνται». Καταλήγοντας λοιπόν, έφτιαξα 2 δηλώσεις μηχανικού και θα ήθελα την άποψή σας. 1η περίπτωση. Θεωρώντας ότι από την στιγμή που δεν αναφέρεται πουθενά ότι καταργούνται ή παύουν να ισχύουν οι παρεκκλίσεις, συνεχίζουν να ισχύουν και πέραν των 2 ετών. (σημείωση: που θέλει να το πάει ο νομοθέτης, δεν ξέρω) ΔΗΛΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ (Ν. 651 / 77) Ο υπογράφων ……………………… Μηχανικός δηλώνω ότι το γήπεδο που φαίνεται στο Τοπογραφικό Διάγραμμα με στοιχεία Κ1,Κ2,Κ3,....,Κ15,Κ1 είναι εμβαδού Ε=2.853,13 τ.μ., βρίσκεται στην κτηματική περιφέρεια της τοπικής κοινότητας ……………, της Δημοτικής Ενότητας ……………….., του Δήμου ………………, Π.Ε. ……………………, Περιφέρειας …………………, στη θέση "τοπωνύμιο" και κείται εκτός Τοπικού ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, εντός ζώνης οικισμού……………, και σε απόσταση μεγαλύτερη των 800,00μ. από τη θάλασσα. Είναι άρτιο κατά παρέκκλιση ως προς το εμβαδόν του και δύναται να χορηγηθεί προέγκριση οικοδομικής άδειας και να οικοδομηθεί, σύμφωνα με την παράγραφο 1δ) του άρθρου 40 του Ν.4759/2020, Φ.Ε.Κ. 245Α’/09-12-2020 και για το χρονικό διάστημα που ορίζεται απ’ αυτήν, εφόσον προϋφίσταται ως έχει την 24-04-1977. ……. κλπ 2η περίπτωση. Θεωρώντας ότι έχουν καταργηθεί οι παρεκκλίσεις (δεν μπορώ να βρω από πού προκύπτει) ΔΗΛΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ (Ν. 651 / 77) Ο υπογράφων ……………………… Μηχανικός δηλώνω υπεύθυνα ότι το γήπεδο που φαίνεται στο Τοπογραφικό Διάγραμμα με στοιχεία Κ1,Κ2,Κ3,....,Κ15,Κ1 είναι εμβαδού Ε=2.853,13 τ.μ., βρίσκεται στην κτηματική περιφέρεια της τοπικής κοινότητας ……………, της Δημοτικής Ενότητας ……………….., του Δήμου ………………, Π.Ε. ……………………, Περιφέρειας …………………, στη θέση "τοπωνύμιο" και κείται εκτός Τοπικού ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, εντός ζώνης οικισμού……………, και σε απόσταση μεγαλύτερη των 800,00μ. από τη θάλασσα. Δεν είναι άρτιο, αλλά δύναται να χορηγηθεί προέγκριση οικοδομικής άδειας και να οικοδομηθεί, σύμφωνα με την παράγραφο 1δ) του άρθρου 40 του Ν.4759/2020, Φ.Ε.Κ. 245Α’/09-12-2020 και για το χρονικό διάστημα που ορίζεται απ’ αυτήν, εφόσον προϋφίσταται ως έχει την 24-04-1977. ……. κλπ Μπορεί να σας κούρασα συνάδελφοι........αλλά θέλει διάβασμα το θέμα. Καλή δύναμη και καλές γιορτές σε όλες και όλους!!
    1 point
  28. Οι στάσιμοι δεν πεθαίνουν ποτέ, ευλογήθηκαν από τον μακαρίτη τον Τρίτση. υγ. απάντησα για "στάσιμους" σε αυθαίρετα, η ερώτηση ήταν για όρους δόμησης "στάσιμων". Οι πρώτοι είναι στο νόμο οι δεύτεροι όχι. Μάλλον πρέπει όταν γράφουμε τη λέξη στάσιμος πρέπει δίπλα να γράφουμε τα ΦΕΚ.
    1 point
  29. Θα συμφωνήσω και εγώ. Τα τυφλά 4άρια που δημιουργήθηκαν από 1978 (υποθέτω τότε θεωρήθηκαν άρτια τα τυφλά για πρώτη φορά, για αυτό και στο ΠΔ του 85 υπάρχουν παρεκλίσεις σχετικά με τα προ του 1978 - δεν έχω εντρυφήσει στην προ του 1978 εκτός σχεδίου δόμηση) έως το 2004 (για την ακρίβεια έως 31.12.2013, σύμφωνα με τον 3212/31.12.2003 φεκ 308Α) εξακολουθούν να μπορούν να βγάλουν προέγκριση για 2 έτη από τώρα. Σχετικά με την δόμηση στις περιοχές που υπάρχουν ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ, τα οποία σύμφωνα με τον ν. 4447/2016 ονομάζονται από τότε (2016) ΤΠΣ - Τοπικά χωρικά σχέδια και αποτελούν εργαλεία πολεοδομικού βαθμού πρώτου επιπέδου, όσα αγροτεμάχια εξακολουθούν να κτίζουν σύμφωνα με τον νέο νόμο, χτίζουν ότι έχτιζαν με "κόφτη" το =10% σε σχέση με τα ανφερόμενα στο άρθρο 33, που ισχύουν για τα γήπεδα της παρ. 1 του άρθρου 32. Δλδ αν αγροτεμάχιο έχτιζε 200τμ, αφού 200-186=14τμ < 186 + 18,6(10%), εξακολουθεί να χτίζει 200τμ. Κάποια γήπεδα μπορεί να έχτιζαν > 200τμ με τον τύπο για τα > 4000τμ τμήματά τους. Εκεί, θα μας ενδιαφέρει ο κόφτης, δλδ να μην πάμε πάνω από 186+18,6τμ Θεωρώ ότι τροποποίηση ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ θα ήθελε κάποιος μόνο εάν επιθυμεί σε ένα γήπεδο που χτίζει 200τμ να χτίσει 204,6τμ. Βέβαια, κατά την γνώμη μου, από τις ευνοϊκές αλλαγές του ΝΟΚ κερδίζει κανείς παραπάνω από 4,60 τμ ώστε να μπαίνει στην διαδικασία να περιμένει μια τροποποίηση των ανωτέρω, η οποία κανείς δεν μας λέει ότι είναι επιθυμητή από την διοίκηση. Και αν είναι, θα είναι θεωρώ πολύ στοχευμένη και για συγκεκριμένες χρήσεις . Για την κατοικία μόνο σε περιοχές ΠΕΡΠΟ ή όπως αλλιώς λέγονται πλέον θα την περίμενα να συμβεί.
    1 point
  30. Σωστά. Άλλα αυτό μάλλον είναι το τελευταία που απασχολεί αυτή τη στιγμή μέσα στον "Αρμαγεδδών" αλλαγών της νομοθεσίας. Μήπως διάβασε κανείς τίποτα για επιβολή αναθεωρήσεων παλιών ρυμοτομικών σχεδίων που υφίστανται πριν 100 χρόνια και ουσιαστικά είναι ανεφάρμοστα. Υπάρχει καμιά τέτοια υποχρέωση στους Δήμους από το νέο νόμο;
    1 point
  31. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα σας, Σε ταυτότητα που έχω ήδη οριστικοποιήσει εκ παραδρομής έγραφα λάθος εμβαδόν γηπέδου με αποτέλεσμα η συμβολαιογράφος να θέλει νέα ταυτότητα. Υπάρχει τρόπος να διορθώσω την υπάρχουσα χωρίς να εκδώσω νέα; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.