Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      26.015


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.597


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.484


  4. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/07/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Απόφαση σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής του άρθρου 117 του ν. 4495/2017 (Α΄ 167), όπως ισχύει. ενημερωτικο κειμενο της ΔΑΟΚΑ προς τις Διευθύνσεις ΠΕ.ΧΩ.ΣΧ.: https://news.b2green.gr/21842/ενημέρωση-υδομ-πε-χω-σχ-για-τη-διαδικα
    3 points
  2. Όπως αναφέρει και ο συνάδελφος παραπάνω το πιθανότερο-σύμφωνα με τα δημοσιεύματα-είναι να δωθεί παράταση. Όμως, από περιπτώσεις κατάργησης προϊσχύοντων διατάξεων (πχ περίπτωση ισχύος ΣΧΟΟΑΠ/ΓΠΣ σε μια περιοχή) η συνήθης αντιμετώπιση είναι να επιτρέπεται η εκτέλεση της εκδοθείσας Ο.Α με τα εγκεκριμένα μεγέθη της, είτε η αναθεώρησή της χωρίς μεταβολή των μεγεθών. Οπότε, κανείς δεν μπορεί να τον διασφαλίσει ότι αν υπάρξει προέγκριση για μικρότερη προς υλοποίηση κτιριακή επιφάνεια, ότι θα επιτραπεί στο μέλλον η έκδοση Ο.Α με μεγαλύτερη επιφάνεια. Μη ξεχνάς ότι στον ήδη κακογραμμένο και με πολλές ασάφειες Ν. 4759/20, το άρθρο 40 δίνει κατ΄ εξαίρεση οικοδομησιμότητα, σε κατά παρέκκλιση άρτια -ως την έναρξη ισχύος του νόμου- γήπεδα επιφάνειας μικρότερης των 4.000 τμ και ουδείς γνωρίζει κάτω από ποιες προυποθέσεις θα συνεχιστεί αυτή η εξαίρεση. Οπότε, η προσωπική μου γνώμη είναι ότι αν η δυναμική της περιοχής παρουσιάζει μεγάλες και αυξανόμενες αξίες γης (πχ τουριστική, παραθαλάσσια περιοχή), να σπεύσει σε έκδοση Ο.Α ή έστω σε προέγκριση με εξάντληση της επιτρεπόμενης δόμησης. Ενδεχομένως να είναι επιτρεπτή μια αναθεώρηση στο μέλλον από μεγαλύτερα σε μικρότερα εγκεκριμένα πολεοδομικά μεγέθη.
    2 points
  3. ναι.... καποιον πειραζε η παληα διαταξη στο Β 4520/18, που οριζε ποσοστο 67% για εργασιες επι κοινοχρηστων και ειπε να το "βελτιωσει" προς το χειροτεροτερο Και με το Β 1843/20 απαιτει με συναινεση "ολων" Ενας απο ολους να αρνειται.... ή ενας κληρονομος να μην εχει εμφανισθει και στην οικοδομη δεν θα μπορει να γινει καμμια νομιμη εργασια. επομενως;;;.. υγ το 67% ειναι ποσοστο που ξεπερναει τα 2/3 με αποτελεσμα, επι συνιδιοκτησιας με 1/3 εκαστος, να απαιτουνταν συναινεση οχι των 2/3 αλλα και του υπολοιπου 1/3 Αυτο το 67% ηταν "πρωτοφανες" και περα απο καθε νομοθετημενο ποσοστο του "ανω 50%" ή του 60% ή του 65% που υπηρχε σε ολες τις σχετικες διαταξεις και οδηγουσε σε αδιεξοδα...
    2 points
  4. Καλημέρα,στις λοιπές κατασκευές ναι,συμπληρώνεις "1" και όχι στις χρήσεις.Στην τεχνική περιγραφή μια αναφορά ότι υπάρχει πέργκολα εμβαδού ... τ.μ.
    2 points
  5. Δεν είναι καλή σκέψη να γίνει αρμός ανάμεσα στο νέο φέροντα οργανισμό από σκυρόδεμα και στην λιθοδομή. Το κτίριο επί τόσα χρόνια είχε ένα διάφραγμα. Εύκαμπτο ή δύσκαμπτο πάντως κάτι είχε και αυτό αφαιρέθηκε. Παλιότερα, όταν υπήρχε αυτή η τάση με τον φ.ο. από σκυρόδεμα "από μέσα" σε κτίρια από λιθοδομή, ο Τάσιος είχε γράψει ένα άρθρο (περίπου δεκαετία 80) όπου ήταν πολύ επιφυλακτικός ου μην και αρνητικός σε αυτή την τάση, εξηγώντας ότι πρέπει οπωσδήποτε να αποκατασταθεί το διάφραγμα γιατί αλλάζει το ύψος λυγηρότητας του τοίχου και είναι τρωτός σε εκτός επιπέδου δράση. Σύμφωνοι από τότε πέρασαν χρόνια όμως οι περισσότερες παρεμβάσεις δυστυχώς ακόμη γίνονται κυρίως εμπειρικά και όχι μετά από υπολογισμό, που απαιτεί προσομοίωση με πεπερασμένα. Στην προηγούμενη σελίδα είχα αναφέρει τρόπους που προτείνει η Καραντώνη - για να μην το παίζω έξυπνος - για αποκατάσταση διαφράγματος σε τέτοια κτίρια. Νομίζω και άλλος συνάδελφος έχει γράψει. Το κρίσιμο είναι η σύνδεση να είναι ει δυνατόν διαμπερής. Το βιβλίο του Σπυράκου είναι πολύ καλό. Η προσωπική μου άποψη - προερχόμενη από τις παραπάνω αναφορές - είναι να μην γίνεται σε τέτοια κτίρια αντικατάσταση του πατώματος από πλάκα μπετόν. Βέβαια τώρα έγινε. Οπότε για να αποκαταστήσεις διάφραγμα θέλει προσεκτικό χάντρωμα μέσα στην τοιχοποιία. Κατόπιν μελέτης βέβαια. Και τα κατάλληλα υλικά. Δεν είναι απλές δουλειές αυτές και δεν πρέπει να γίνονται εμπειρικά.
    2 points
  6. Οι νόμοι θέτουν όρους και δεν εξετάζουν περιπτώσεις ή σκέψεις. Οι όροι είναι : 1) μια επιφάνεια θεωρείται ότι φυτεύεται όταν έχει τουλάχιστον 40 εκ. χώμα και 2) η πρασιά υποχρεωτικά φυτεύεται.
    2 points
  7. @venezia έχουμε ΦΕΚ 4/7/2022 (κατηγορίες αδειών 1 και 2 χωρίς προέγκριση προαιρετικά), αλλά το ΤΕΕ δεν το πρόβλεψε, οπότε δεν έχει ενημερώσει την πλατφόρμα του e-adeies .... περιμένουμε .... άκουσα για τέλος Ιουλίου, αλλά παράλληλα βλέπω και ένα διαγωνισμό του ΤΕΕ για αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων μέσα Αυγούστου ... χαιρετίσματα !!!! 😎
    1 point
  8. Δεν υπάρχει ακόμη γιατί σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΕΕ, μετά τις 30-7-2022 θα προσαρμοσθεί το σύστημα e-άδειες στις νέες διατάξεις
    1 point
  9. Από που προκύπτει αυτό ? Το ΤΕΕ την προηγούμενη βδομάδα ( σε σχετικό ερώτημά μου γιατί δεν εύρισκα στο σύστημα στις πράξεις αδειών : ''αποπεράτωση αυθαιρέτου'' ) μου είπε ότι δεν υπάρχει διαδικασία στο σύστημα για έκδοση άδειας αποπεράτωσης χωρίς προέγκριση . Αν πας για κατευθείαν πράξη άδειας οι επιλογές είναι μόνο οι παρακάτω : και στις εγκρίσεις εμφανίζεται το παρακάτω: και μετά τις παραπάνω αναζητήσεις μου μου γεννάται άλλο ερώτημα( άσχετο με την αποπεράτωση αυθαιρέτου ) . Δε βρήκα πουθενά επιλογή για άδεια χωρίς προέγκριση . Ας βοηθήσει κάποιος συνάδελφος
    1 point
  10. Ναι σωστά κατάλαβες, αυτό που δεν κατάλαβα εγώ ... Βέβαια διαβιβαστική την λες, διευκρινιστική δεν την λες, εκτός αυτού στο τέλος : Τέλος, επισημαίνεται ότι οι εργασίες προσαρμογής του άρθρου 107 του ν.4495/17 που τυχόν επιβάλλονται στο πλαίσιο των άρθρων 116 και 117 από τα αρμόδια κατά περίπτωση συλλογικά αποφασιστικά όργανα για τον έλεγχο της μορφολογικής ένταξης των αυθαιρέτων κατασκευών, είτε στα προστατευόμενα περιβάλλοντα των κτιρίων που βρίσκονται, είτε στα προστατευόμενα κτίρια στα οποία έχουν πραγματοποιηθεί, εκτελούνται μετά από έκδοση της κατά περίπτωση απαιτούμενης διοικητικής πράξης κατά παρέκκλιση κάθε διάταξης και χωρίς απαίτηση διασφάλισης τυχόν περαιτέρω εγκρίσεων φορέων, πέραν αυτών που χορηγούνται από τις οριζόμενες στον ν.4495/17 επιτροπές, στις οποίες ανατίθεται η εν λόγω κρίση και αποφασιστική αρμοδιότητα.
    1 point
  11. χμ... εγω καταλαβα οτι ειναι διευκρινιστικη ενημερωση της προηγουμενης και εχει ημερομηνια.... 22 Ιουλίου, 2022 Οπως λεει: Η ενημέρωση αφορά ουσιαστικά στην ερμηνευτική απόφαση του Υφυπουργού ΥΠΕΝ κ. Ταγαρά, για το συγκεκριμένο θέμα. καλησπερα θεοδωρε... https://ypen.gov.gr/gia-tin-eniaia-efarmogi-tis-nomothesias/
    1 point
  12. Για την απάντηση θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου και την ΗΤΚ. Στην ΗΤΚ αν έχει συσταθεί οριζόντια επί καθέτου, είναι υποχρεωτική η επιλογή του τμήματος της καθέτου. Άρα αν έχεις απλή κάθετο διαλέγεις ότι θες. Είτε την κάθετο είτε το συνολικό οικόπεδο. Αν έχεις οριζόντια επί καθέτου επιλέγεις την κάθετο. Και όλα αυτά για να μην σου βγάλει πρόβλημα στην ΗΤΚ ο γεωεντοπισμος
    1 point
  13. Καλησπέρα Δημήτρη. Δεν είναι νέα απόφαση, έχει ηλικία σχεδόν ενός μηνός ... Και είχε ήδη ενσωματωθεί στην έκδοση Χ5 του ν.4495...
    1 point
  14. Ο ηλεκτρονικός κωδικός της ρύθμισης ΠΡΕΠΕΙ να αναφερθεί στις πράξεις μαζί με την αναφορά του 30% Την ΗΤΚ την συνοδεύουν και οι ρυθμίσεις όπου όλα είναι αναφερθέντα εκεί... Εγώ τρελαίνομαι με συναδέλφους που γράφουν εκεί ολόκληρη ιστορία όπως την θέλουν οι συμβολαιογράφοι για να την αντιγράψουν στο συμβόλαιό τους...
    1 point
  15. Σωστά,οπότε εφόσον δεν έχει αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς (δεν έχει ακολουθήσει κάποια τροποποίηση σύστασης με απόδοση σε έναν ιδιοκτήτη) και το κτίσμα παραμένει κοινόχρηστο (δηλαδή στα κοινόκτητα μέρη,όπου ποσοστό διαθέτουν όλοι),η άδεια που θα εκδοθεί θα πρέπει να φέρει ως ιδιοκτήτες όλους τους συνιδιοκτήτες επί του οικοπέδου.Σ αυτήν την περίπτωση,δεν πρόκειται για απλή συναίνεση αλλά για άδεια στα κοινόχρηστα μέρη της οικοδομής,για την οποία κάνουν αίτηση όλοι οι συνιδιοκτήτες.
    1 point
  16. εγω νομιζω οτι το αρθρο 3 παρ. "στ", αφορα σε εργασιες που γινονται επι εργασιων που γίνονται επι "κοινοχρηστων", οπότε ζητειται η συναινεση των συνιδιοκτητων. Στο συγκεκριμενο ερωτημα εχουμε μια αυθαιρετη κατασκευη στο δωμα, η οποια τακτοποιηθηκε [δεν λεει τι ακριβως κτισμα ειναι και πώς τακτοποιηθηκε..] κι αν τακτοποιηθηκε σαν "κοινοχρηστο" που ανηκει σε ολους ή σαν "ιδιωτικο", οπότε απαιτειται να εχει προηγηθει η μονομερης τροποποιηση της συστασης, ωστε αυτο να "ενσωματωθει" στα "δικαιωματα" του. Ουτε εγινε σαφες τι "αλλαγη" χρησεων θα γινει και μην τυχον προκειται για μικρης εκτασης εσωτερικες επισκευες ή διασκευες του αρθρου 30/β. αυτη ηταν η ερωτηση "θέλω να εκδώσω ΕΕΜΚ αλλαγών χρήσεων-εσωτερικών διαρρυθμίσεων" για ένα χώρο κύριας χρήσης που βρίσκεται σε κοινόχρηστο δώμα"
    1 point
  17. Φυσικά και το φρόνημο είναι να μην προχωρήσει κανείς σε παρεμβάσεις αν δεν έχει στα χέρια του την Απόφαση Υπαγωγής. Είναι ξεκάθαρο πως έχουμε ΑΡΧΙΚΑ επιλέξιμους. Ο καθένας πράττει όπως νομίζει αλλά προσωπικά σε όσους έχω αναλάβει έχω βάλει βέτο υλοποίησης εργασιών ΜΕΤΑ την απόφαση υπαγωγής αλλιώς δική τους ευθύνη.
    1 point
  18. Eίναι ένα θέμα που μας έχει απασχολήσει σοβαρά πολλά χρόνια τώρα. Απορίας άξιο γιατί 37 χρόνια τώρα (από το 1985) δεν έχει γίνει η παραμικρή νύξη στο θέμα αυτό, σε κάποια ερμηνευτική εγκύκλιο ή έγγραφο σχετικό με το ΦΕΚ 181/Δ/85. Για να έχεις μια ξεκάθαρη και ολοκληρωμένη εικόνα, το θέμα αυτό δεν αντιμετωπίζεται ενιαία από τις Πολεοδομίες της χώρας και επιπλέον να ξέρεις ότι, σε ανάλογες περιπτώσεις κατά το παρελθόν, έχουν εκδοθεί κανονικά οικοδομικές άδειες (θεωρώντας ότι τέτοια οικόπεδα είναι οικοδομήσιμα). Από κει και πέρα και από την στιγμή που ο έλεγχος σχεδόν έχει φύγει από τις Πολεοδομίες, είναι στη δική σου πλέον κρίση, πως θα το θεωρήσεις.
    1 point
  19. απαιτειται διαχωρισμος με τοιχίο. 671/2018 ΣΤΕ ( 725667) (Α` ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣ) Πολεοδομία. Πότε είναι επιτρεπτή η μη προσμέτρηση στο συντελεστή δομήσεως υπογείων ορόφων τόσο εντός της κάλυψης όσο και κάτω από τους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου. Σε περίπτωση μεταβολής του νομοθετικού καθεστώτος, η αυθαίρετη κατασκευή που νομιμοποιείται με την έκδοση άδειας δεν υπάγεται στο προϊσχύσαν καθεστώς. Οι επιτρεπόμενες επεμβάσεις επί της φυσικής στάθμης του εδάφους στον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, από τις οποίες είναι ενδεχόμενο να επηρεάζεται και το τελικό νόμιμο ύψος της οικοδομής, επιτρέπονται μόνον αν είναι αναγκαίες για την προσαρμογή του κτιρίου στο έδαφος, όχι δε και στην αντίστροφη περίπτωση. Σε περίπτωση ανέγερσης οικοδομής σε έδαφος επικλινές, οι αναγκαίες επεμβάσεις στο φυσικό έδαφος πρέπει να γίνονται κατά τρόπο, ώστε η διαμορφούμενη οριστική στάθμη του εδάφους να είναι κλιμακωτή. Όταν πρόκειται για τμήμα ορόφου που είναι υπόγειο και καταλαμβάνεται από χώρο βοηθητικών χρήσεων, προκειμένου αυτό να μην προσμετρηθεί στο σ.δ. απαιτείται να διασφαλίζεται ο διαχωρισμός του από τον υπόλοιπο όροφο, που εξυπηρετεί άλλες χρήσεις, με τοίχο κατασκευασμένο από οπλισμένο σκυρόδεμα, κατά τρόπο ώστε να αποκλείεται η δυνατότητα επικοινωνίας και λειτουργικής διασύνδεσης των δύο τμημάτων.
    1 point
  20. - Αν και εγω θα ελεγα οτι, δεν εχει ΔΔ, αφου η ΟΙ ειναι μια στην αδεια και μια στην συσταση. - Ουτε εσωτερικη διαρρυθμιση ειναι, αφου δημιουργει ανεξαρτητο χωρο. - "μαλλον" θα το πηγαινα στον αυθαιρετο διαχωρισμο. Να ανοιξει ενα πορτακι στην γυψοσανις... Εχει και μια διανοιξη πορτας προς τον διαδρομο. ....Αντε, τωρα...φτου κι απο την αρχή.... και σε ποιον ανηκει ο μεσοτοιχος...κι αν ειναι απο μισός... και αν ειναι ολοκληρος στα κοινοχρηστα ή στην Οι.... τρεξον γυρεψον... καλημερα
    1 point
  21. Οι διευκρινίσεις έχουν να κάνουν με τον έλεγχο του ακινήτου και την επαγγελματική γνώμη προς τον ιδιοκτήτη για το πως θα πρέπει να λύσει προκύπτοντα ζητήματα. Η Η.Τ δεν λύνει προβλήματα. Όποιο ακίνητο παει για ΗΤ πρέπει να είναι "ετοιμο" για μεταβίβαση. Συμφωνώ με τον ΙΑΣΟΝΑ στο να μην υποβληθεί τοπογραφικό αποτύπωσης. Από κει και πέρα όμως, στα στοιχεία οικοπέδου, θεωρώ ότι μπορεί να γίνει αναγραφή υφιστάμενης επιφάνειας και στα σχόλια να γραφεί ότι η τάδε έκταση προέκυψε από νεότερη αποτύπωση οικοπέδου, το οποίο ρυμοτομείται κλπ. Ο συντάκτης σχεδίου δεν έχει δουλειά συμμετοχής στην ΗΤΚ. Όπως πχ δεν έχει δουλειά αυτός που τακτοποίησε αυθαίρετα, ή εξέδωσε κάποτε μια Ο.Α
    1 point
  22. ...σαφεστεροτερος δεν γινονταν να εισαι... "Είναι στο μυαλό των ιδιοκτητών ότι ο καθένας έχει καθαρά 1.000 τ.μ. και τα σπίτια μόνοι τους... " αφου δεν εχουν χτισει ολοι ....να το βγαλουν απο το μυαλο τους Νιψον τας χειρας σου και στειλε τους στον συμβ/φο
    1 point
  23. Σωστά Με διαδικασία προέγκρισης κατηγορίας 1
    1 point
  24. Σωστά θυμάσαι Χριστίνα. Είναι το άρθρο 7 ΦΕΚ 2090/Β/20.5.2021 Άρθρο 7 Διαδικασία έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετων κατασκευών των παρ. 5 α και β του άρθρου 107 του ν. 4495/2017 Κατά την ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης αυθαιρέτων κατασκευών, τηρείται η διαδικασία των παρ. 1, 3 και 4 του άρθρου 2 του παρόντος και υπάγεται στην κατηγορία 1 οικοδομικών αδειών. Επιπρόσθετα των δικαιολογητικών που προβλέπονται στο άρθρο 2 υποβάλλονται και τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στην παρ. 5 του άρθρου 107 του ν. 4495/2017, καθώς και τον αριθμό δήλωσης της υπαγωγής αυθαιρέτου.
    1 point
  25. - Η "καθετη" σαν ορος επικρατησε αργοτερα. Σωστα εγινε η αναγραφη "Πώλησις οριζοντίου ιδιοκτησίας κατ'έκτασιν - Δεν μπορει να χωρισθηκε -οπως γραφεις - το οικοπεδο σε "αρτια και οικοδομησιμα τμηματα" διοτι αυτο σημαινει κατατμηση, οποτε καθε τμημα ειχε αυτοτελες δικαιωμα δομησης κατα 100% στο δικο του οικοπεδο, και δεν θα εκανε αναφορα στο δικαιωμα δομησης του 30% του ολου οικοπεδου. Καθε καθετη υπολογιζεται πλεον "χωριστα". Αρα καθε τμημα που εχει αυθαιρεσιες, "εξεταζεται" χωριστα Οι εσωτερικες περιφραξεις δεν επιτρεπονται. Μπορουν να τακτοποιηθουν. Κατα την εκδοση αδειας που αιτείται, για καθε τμημα, αποτυπωνεται και ολοκληρο το οικοπεδο. Αυτο πρεπει να ειναι αρτιο και οικοδομησιμο. Οι επιμερους καθετες ας ειναι ό,τι ειναι. Κατα δε την εκδοση της αδειας, προσκομιζεται και το συμβολαιο, ωστε η ΥΔΟΜ να "εγκρινει" τα τμ. δομησης με βαση τα χιλιοστα της καθε καθετης επι του ολου οικοπεδου. Δες και το αρθρο 107.
    1 point
  26. Ν 4495 Άρθρο 49 Μητρώο μελετητών και επιβλεπόντων μηχανικών και καθήκοντα 1. Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τηρείται Μητρώο, στο οποίο περιλαμβάνονται αυτοδίκαια όλοι οι μηχανικοί που είναι μέλη του ΤΕΕ και έχουν το επαγγελματικό δικαίωμα να μελετούν, να επιβλέπουν, να ελέγχουν και να εκτελούν εργασίες στα κτηριακά έργα που αδειοδοτούνται σύμφωνα με τον παρόντα νόμο. 2. Τα στοιχεία των μηχανικών που περιλαμβάνονται στο Μητρώο παρέχονται από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας μέσω του Μητρώου Μελών και του Βιβλίου Τεχνικών Επωνυμιών που αυτό τηρεί και παρέχεται σε αυτά δωρεάν πρόσβαση. Οι προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος που ισχύουν στα ανωτέρω μητρώα εφαρμόζονται αυτόματα στη δυνατότητα υποβολής μελετών και διενέργειας επιβλέψεων στο πλαίσιο του παρόντος νόμου. Αυτό περιλαμβάνει τον τίτλο σπουδών, την ειδικότητα, την άδεια άσκησης και τα ειδικά επαγγελματικά δικαιώματα. Επιπλέον παρέχεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξατομικευμένη πρόσβαση στον προσωπικό φάκελο των μητρώων ύστερα από αίτημα. 3. Οι μελετητές μηχανικοί ευθύνονται για την εκπόνηση όλων των επιμέρους μελετών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. 4. Οι επιβλέποντες μηχανικοί ευθύνονται ανά τομέα επίβλεψης για: α) Την επίβλεψη των οικοδομικών εργασιών σύμφωνα με τις μελέτες που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις των άρθρων 341 και 342 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (π.δ. της 14.7.1999, Δ΄580). ΔΙΑΤΑΓΜΑ 14/27-7-99 (ΦΕΚ 580 Δ) Κώδικας βασικής πολεοδομικής νομοθεσίας Άρθρο 341 : Ευθύνες επιβλεπόντων (άρθ. 1 και 2 β.δ. 15.12.23/21.1.24) 1. Το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση και η επαγγελματι­κή ειδικότητα (αρχιτέκτονας, μηχανικός, εμπειροτέχνης κτλ) του σύμφωνα με το άρθ. 338 αναλαμβάνοντας την επίβλεψη της εκτέλεσης εργασιών δόμησης καθορίζο­νται απαραίτητα στην αίτηση που υποβάλλεται για τη χο­ρήγηση της απαιτούμενης για την εκτέλεση των εργα­σιών άδειας. Τα (δια στοιχεία περιλαμβάνονται και στη σύμφωνα με το ίδιο άρθ. 338 δήλωση του αναλαμβάνο­ντας την επίβλεψη αυτή. 2. Εάν οι επιβλέποντες την εκτέλεση ενός έργου είναι περισσότεροι από ένας, ο καθένας από αυτούς οφείλει να ορίζει στην κατά τα παραπάνω δήλωση του σαφώς τις ερ­γασίες, την επίβλεψη των οποίων αναλαμβάνει. Στην πε­ρίπτωση αυτή η αρμόδια υπηρεσία για τη χορήγηση της απαιτούμενης άδειας εκτέλεσης των παραπάνω εργα­σιών, καθορίζει εγγράφως τις ευθύνες του κάθε επιβλέ­ποντος ανάλογα με τη φύση των εργασιών, των οποίων την επίβλεψη αυτός αναλαμβάνει. Πάντως ο αναλαμβάνων την επίβλεψη της αρχιτεκτονικής και κτιριολογικής διάταξης της οικοδομής είναι υπεύθυνος για την εφαρμο­γή του σχεδίου και την τήρηση των περιορισμών που επι­βάλλονται για λόγους υγιεινής και αισθητικής και των υ­πόλοιπων όρων σύμφωνα με τους οποίους χορηγήθηκε η άδεια. Ο αναλαμβάνων την επίβλεψη της δόμησης των με­ταλλικών και από οπλισμένο σκυρόδεμα ή και από άλλα υ­λικά μερών της οικοδομής είναι υπεύθυνος για τη στερε­ότητα τους. 3. Ο επιβλέπων οφείλει μετά την αποπεράτωση των ερ­γασιών δόμησης να το αναφέρει εγγράφως στην υπηρε­σία που χορήγησε τη σχετική άδεια, η οποία τότε οφείλει να προβαίνει στον έλεγχο των εργασιών που εκτελέστη­καν. 4. Εάν ο αναλαμβάνων την επίβλεψη μέρους μόνο των εργασιών που απαιτούνται για την κατασκευή ενός έρ­γου, δεν αναφέρει εγγράφως στην αρμόδια υπηρεσία την τυχόν έναρξη εκτέλεσης των υπόλοιπων εργασιών, ή δεν καθορίσει τον αναλαμβάνοντα την επίβλεψη τους, θεω­ρείται αυτοδικαίως ότι αποδέχεται την επίβλεψη και των τελευταίων αυτών εργασιών. Άρθρο 342 : Αντικατάσταση επιβλεπόντων (άρθ. 3 β.δ. 15.12.23/21.1.24) 1. Ο επιβλέπων θεωρείται ότι απέχει από την επίβλεψη των εργασιών δόμησης που ανέλαβε και απαλλάσσεται των ευθυνών του σύμφωνα με το νόμο για τις εφεξής εκτελούμενες εργασίες, μόνο εάν το δηλώσει εγγράφως στην αρμόδια για τη χορήγηση των οικοδομικών αδειών υ­πηρεσία τρεις τουλάχιστον ημέρες πριν πραγματικά από­σχει από την επίβλεψη. Αυτός που ζήτησε την άδεια για την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών οφείλει μέσα στις τρεις αυτές, πριν από την πραγματική αποχή του επιβλέ­ποντος, ημέρες να τον αντικαταστήσει. Για την αντικατάσταση του επιβλέποντος πρέπει να υ­ποβληθεί σχετική αίτηση αυτού που εκτελεί τα έργα και δήλωση του αντικαταστάτη, η οποία θα περιλαμβάνει τα στοιχεία που αναφέρονται στο προηγούμενο άρθ. 341. Εάν παρέλθει άπρακτη η παραπάνω τριήμερη προθεσμία, ο εκτελών τα έργα οφείλει μέχρι να καθοριστεί ο αντικαταστάτης να τα διακόπτει, διαφορετικά εφαρμόζονται κατ' αυτού οι σχετικές διατάξεις. 2. Εάν ο επιβλέπων απέχει από την επίβλεψη του έργου λόγω ασθένειας ή άλλης ανώτερης βίας και δεν συμμορ­φωθεί στις διατάξεις της προηγούμενης παρ., θεωρείται ότι απέχει από την επίβλεψη και απαλλάσσεται των σχετικών ευθυνών του για την περαιτέρω συνέχιση των εργασιών, μόνο εάν αποδείξει ενώπιον του δικαστη­ρίου ότι η ασθένεια ή η ανωτέρα βία κατέστησαν αδύνατη την υποβολή της δήλωσης της προηγούμενης παρ.. Στην περίπτωση όμως αυτή ο εκτελών τα έργα οφεί­λει μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την πραγματική αποχή του επιβλέποντος και εφόσον αυτός δεν ορίζει σύμφωνα με τις διατάξεις της επόμενης παρ. αναπληρωτή του, να τον αντικαταστήσει κατ' εφαρμογή των παραπά­νω διατάξεων. 3. Ο επιβλέπων δικαιούται, σε περίπτωση ασθένειας ή άλλου κωλύματος να ορίζει, με προσωπική του ευθύνη, προσωρινό αναπληρωτή του με έγγραφη κοινοποίηση προς τον εκτελούντα τα έργα, ο οποίος δεν μπορεί να φέ­ρει αντίρρηση γι' αυτό, εφόσον δεν έχει συμφωνήσει διαφορετικά με τον επιβλέποντα. ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΑΔΕΙΑ.pdf
    1 point
  27. Το βιβλίο "Κατασκευές απο τοιχοποιία. Αποτίμηση και επεμβάσεις για σεισμικά φορτία" (σελ 329-332) είναι αρκετά επεξηγηματικό για τη συγκεκριμένη επέμβαση. Πάντως η αντικατάσταση του ξύλινου πατώματος με πλάκα απο μπετόν περισσότερα προβλήματα δημιουργεί παρά λύνει.
    1 point
  28. @trellovoskos Σωστά. Θα συμπλήρωνα στο 1, ότι θέλει και διατμητικούς συνδέσμους σύνδεσης της πλάκας από ελαφροσκυρόδεμα και των ξύλινων δοκαριών. Θέλει μια σχετικά μελέτη. Το 3) όντως είναι μια τεχνική που γίνεται. Η Καραντώνη τελευταία αναφέρει ότι δεν προσδίδει σημαντικά στην ακαμψία του πατώματος αν δεν συνδυάζεται και από κάτι άλλο. Για το 2: προτείνεται μεταλλικά ελάσματα να κοχλιώνονται στα ξύλινα δοκάρια και να αγκυρώνονται διαμπερώς (εξωτερικά) στην τοιχοποιία. Είναι ακόμη καλύτερα αν μπορεί να υπάρχουν περιμετρικά μεταλλικά Η επί των οποίων έχει πατήσει το ξύλινο πάτωμα (οι ξύλινες δοκοί) και στην συνέχεια ενώνονται (τα μεταλλικά Η) με οριζόντιο σύνδεσμο δυσκαμψίας (όπως στις στέγες των μεταλλικών κτιρίων). Εκεί θεωρείται ότι επιτυγχάνεις διάφραγμα και μάλιστα δύσκαμπτο.
    1 point
  29. Οι καλές επιλογές σου αντί για αντικατάσταση του ξύλινου πατώματος: 1) Μικρού πάχους πλάκα απο ελαφροσκυρόδεμα (οπλισμένο) πάνω στο υφιστάμενο δάπεδο. Πρόβλημα η αύξηση της μάζας...αλλά αν πας σε πλήρη αντικατάσταση του ξύλινου πατώματος με πλάκα απο μπετόν δημιουργείται εξασθένηση της αντοχής των τοίχων λόγω φωλιών για την έδραση της πλάκας O/Σ και μεγάλη αύξηση της μάζας (= έξτρα σεισμικό φορτίο...). 2) Ενίσχυση του ξύλινου πατώματος με μεταλλικά ελάσματα υπό 45ο γωνία σε σχέση με το υπάρχον σανίδωμα. 3) Πρόσθετο σανίδωμα (μιάς ή περισσότερων στρώσεων) υπό 45ο γωνία σε σχέση με το υπάρχον σανίδωμα.
    1 point
  30. [να τα μαζεψουμε ολα μαζί] 1] ΠΔ 13-//1981 (ΠΔ ΦΕΚ Δ 138 1981): :Οικισμοί προ 1923 εκτος σχεδίου. Οριοθέτηση-όροι δόμησης. Π.Δ. της 2/13.3.81: Περί των ληπτέων υπ' όψιν στοιχείων και του τρόπου καθορισμού των ορίων των προ της 16.8.1923 υφισταμένων οικισμών των στερουμένων εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου , ως και καθορισμού των όρων και περιορισμών δομήσεως των οικοπέδων αυτών.- (Δ 138). 2] ΠΔ 23-//1982 (ΠΔ ΦΕΚ Δ 588 1982): Οροι-περιορισμοί δόμησης οικισμών μέχρι 500 κατοίκους με εξαιρέσεις. Π.Δ. 6.12.82 "Καθορισμός όρων και περιορισμών δομήσεως οικισμών της χώρας". (ΦΕΚ 588 Δ της 23.12.1982) 3] ΠΔ 24-//1985 (ΠΔ ΦΕΚ Δ 181 1985): Οικισμοί μέχρι 2.000 κατοίκους.Ορια-κατηγορίες-όροι δόμησης. ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ της 24 Απρ. /3 Μαίου 1985 (ΦΕΚ Δ' 181) Τρόπος καθορισμού ορίων οικισμών της χώρας μέχρι 2.000 κατοίκους, κατηγορίες αυτών και καθορισμός όρων και περιορισμών δόμησής τους.
    1 point
  31. ......... Εδώ στο forum είναι 4-5 Πολ. Μηχανικοί που εγώ προσωπικά πάντα περιμένω να τους διαβάσω. Ανάμεσα σ' αυτούς είναι σίγουρα ο Pavlos33 ... (και ο tetrιs φυσικά). Πολλές φορές, έχω την εντύπωση, πως ο νομικός της παρέας μας, ο Δημήτρης, θα τους ζηλεύει. Αν η Καλαμάτα ήταν κοντά στην Θεσσαλονίκη θα έκανα προσπάθεια να σε γνωρίσω.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.