Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.740


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.265


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.648


  4. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      10.150


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/07/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Να του πεις να πάει να πνιγεί! Δεν είναι δική του δουλειά αυτό! Μάθετε να μην δίδετε δικαίωμα στον κάθε άσχετο συμβολαιογράφο να κρίνει τη δουλειά σας!!! Ούτε τις γνώσεις, ούτε τα προσόντα, ούτε την παιδεία έχει, ούτε βεβαίως και κανένα νόμιμο δικαίωμα!!! Συγκρουστείτε, μόνο να κερδίσετε έχετε... Κι εσείς κι εμείς όλοι μαζί ως κλάδος!
    2 points
  2. Με τέτοιες αποκλίσεις, καλό είναι να κάνεις ΔΓΜ. Όχι γιατί το λέει το Κτηματολόγιο, αλλά για να διασφαλίσεις την ιδιοκτησία του πελάτη σου. Αυτό θα του το εξηγήσεις λεπτομερώς, διότι μπορεί να νομίσει ότι το πας πονηρά, κι άσε τον να αποφασίσει.
    2 points
  3. Οδηγία δεν υπάρχει. Βάζεις ότι θέλεις. Για το κτηματολόγιο το πιθανότερο είναι ότι μάλλον είναι λιγότερο χρήσιμη (για να μην πω άχρηστη) πληροφορία από τα layer περιγράμματος γεωτεμαχίου.
    1 point
  4. @Artemiscv Εγώ πλήρωσα 420€ τον Μάρτιο του 2022, για χρωστούμενα (περίοδος αναφοράς το έτος 2019 έως και τον 6ο/2021), με τον κωδικό πληρωμής κανονικά. Μετά από 3-4 μέρες, ανέβηκαν και στο σύστημα (κατοχύρωση) και κάπου μετά το πέρας ενός μηνός "συμπεριλήφθηκαν στην εξόφληση". Δεν έχεις κανένα πρόβλημα.
    1 point
  5. Το ορθότερο τότε, κατά την προσωπική μου άποψη, είναι να κάνεις μια υπαγωγή για ολόκληρο το ακίνητο, λαμβάνοντας υπόψην σου ως παλαιότητα μια χρονολογία μετά την τελευταία αναγραφόμενη στα έγγραφα (αιτήσεις κ.λπ.), που υποβλήθηκαν (άρα υπάρχουν) για την υπαγωγή στο νόμο 1337/1983.
    1 point
  6. Κατά τη γνώμη μου και αυτά τα 50 τ.μ. οφείλουν να επιμεριστούν στα 1000 χιλιοστά του ακινήτου, για να βρεις όσα αναλογούν στην ΟΙ που εξετάζεις. Δεν το αναφέρει πουθενά ο νόμος, δύσκολα μπορεί να ελεγχθεί τέτοιου είδους δήλωση, πιστεύω όμως ότι, αυτή είναι "η βούληση του νομοθέτη" κι όχι οτιδήποτε άλλο.
    1 point
  7. Συμφωνώ με τη συνάδελφο Μαρία για αυτό το λόγο έγραψα κι εγώ για "ανάληψη ρίσκου". Χωρίς οριστική υπαγωγή όντως δεν έχεις νομικά κάποιο δικαίωμα για επιδότηση. Τελεία. Στην πιάτσα ας το χειριστεί όπως θέλει ο καθένας και καταλαβαίνει. Είναι επίσης γεγονός ότι μεγάλος αριθμός δεν κατέθεσε ΗΤΚ εγκαίρως και για αυτό η παράταση. Θα είχε ενδιαφέρον να μαθαίναμε το ποσοστό που κατέθεσε, γιατί απ' ό,τι πιάνω με τις κεραίες μου πιστεύω 1 στους 2 δεν κατέθεσε άρα θα κοβόταν. Και γιατί θα κοβόταν? Γιατί άλλοι δεν είχαν κάνει ενοποιήσεις, άλλοι δεν είχαν συστάσεις οριζοντίου, άλλοι χιλιοστά, άλλοι δεν έβρισκαν χαρτιά από πολεοδομίες, εργατικές κατοικίες κλπ κλπ. Σε άλλους έλεγαν οι συμβολαιογράφοι "έλα σε 3 μήνες και βλέπουμε", σε άλλους το κτηματολόγιο "έλα σε 1 μήνα" και βλέπουμε.. Επίσης επειδή είναι Ελλαδάρα πολλοί έκαναν αιτήσεις στο φτερό κι έλεγαν άμα μπω τότε θα φτιάξω τα συμβόλαια κλπ κλπ. Μην πληρώνω τζάμπα συμβολαιογράφους Ε9 αλλαγές κτηματολόγια κλπ κλπ. Έτσι κι αλλιώς ο Μηχανικός είναι βλάκας και θα γράψει ότι του πω... Ιδιαίτερα άμα είναι νέος ή υπό μανατζάρισμα παλαίουρα συναδέλφου. Επίσης ακόμα και στις καλύτερες οικογένειες γίνονται λάθη σε κάποιες αιτήσεις. Ανθρώπινο είναι. Χωρίς κίνητρο. Επίσης γίνονται και λάθη με κίνητρο για να κοροιδέψουμε το κράτος με γνώση μηχανικού και όταν έρθει η ώρα ΗΤΚ να γίνεται μπάχαλο (που γι' αυτό την έβαλε το υπουργείο ΝΩΡΙΣ - ΓΙΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΚΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΣΤΙΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΨΑΧΝΟΜΑΣΤΕ). Επίσης υπάρχουν τακτοποιήσεις που δεν προχωράνε ή πού τσακώνονται ή δεν βρίσκουν χαρτιά οι ιδιοκτήτες από παλιούς συναδέλφους (και που δουλεύουν ακόμα αλλά και συνταξιοδοτημένους). Υπάρχουν άπειροι τρόποι να κολλήσει εξοικονομώ, πιο πολλοί τρόποι να γίνουν μπιπ όσο καλά και να στηθεί ο φάκελος. Απλά, και ορθώς κατά τη γνώμη μου, στο 2021 οι έλεγχοι γίνονται όλοι στην αρχή και όχι στο τέλος (ΒΛΕΠΕ ΗΤΚ) και δεν θα έχουμε τα χουνέρια με το Αυτονομώ 2020 και τις αναμονές για χαρτούρες και εκταμιεύσεις και κάθε τρίμηνο βλέπουμε αναβολή. Έτσι οι επιλαχόντες θα το μάθουν πιο νωρίς κα κατά τη γνώμη μου φεύγει μεγάλο βάρος μετά την επιτυχή υποβολή ΗΤΚ στο πρόγραμμα (με την επιφύλαξη του δανείου που έχουμε δει διάφορα στο παρελθόν). Αν αυτά που λέω δεν τα έχει συναντήσει κανείς ή δεν τα έχει δει από φίλους και συναδέλφους του πάω πάσο. Και όπως πάντα δεν υπονοώ ότι είμαι καλύτερος ή χειρότερος από κανένα συνάδελφο, απλά ένας από αυτούς που προσπαθούν να βρουν μια άκρη με το χάος, κι ελπίζω απ΄όσα λέω να φαίνεται μια έστω μικρή τριβή με το αντικείμενο. Στην Ελλάδα το κτιριακό απόθεμα είναι καταγεγραμμένο με χίλιους διαφορετικούς τρόπους, ηλεκτρονικά σε πρώιμο στάδιο, και τακτοποιημένο ή ατακτοποίητο ή παράνομο με άλλους χίλιους τρόπους και το εξοικονομώ και κυρίως μέσω της ΗΤΚ τα βγάζει όλα στη φόρα και είναι το κερασάκι στην τούρτα όπως ξαναείπα. (Νομίζω με βάση την παραπάνω ανάλυση και καταγραφή πραγματικότητας θα πρέπει να με ψηφίσετε να μπω σύμβουλος εξοικονομώ στο ΥΠΕΚΑ και το ΤΕΕ)
    1 point
  8. απο συναδελφο μου ειπε: υποβάλλεις ενεργοπαθητικη
    1 point
  9. Η σωστή θερμοκρασία προσαγωγής, για FCU είναι 7-8 oC και επιστροφής 12-13 οC. Θα πρέπει να διαβάσετε στο manual αν η ρύθμιση αφορά την προσαγωγή ή την επιστροφή.
    1 point
  10. Να προσθέσω πως η πορεία της καθίζησης εξαρτάται από τη σύσταση του εδάφους. Σε κοκκώδη εδάφη είναι σύντομη (έως το πολύ 2 χρόνια), ενώ σε αργιλλώδη κρατάει περισσότερο. Θεωρώ πως, μετά από 20 χρόνια, έχει φτάσει στο τέλος της. Η μόνη λύση είναι αρμοκάλυπτρα στα δάπεδα και τους εξωτερικούς αρμούς με προστασία έναντι εισροής υγρασίας
    1 point
  11. Ο κατά μια έννοια διαχωρισμός μεταξύ υφιστάμενου και προσθήκης είναι ένα αναπόφευκτο φαινόμενο. Εμφανίζεται συνήθως μέσα σε 1.5 με 2 χρόνια από την αποπεράτωση της προσθήκης και οφείλεται σε μικρές διαφορικές καθιζήσεις της θεμελίωσης της προσθήκης. Όταν λοιπόν οι διαφορικές καθιζήσεις της προσθήκης συντελεστούν το φαινόμενο σταματάει και το εύρος των ρωγμών σταθεροποιείται.
    1 point
  12. Ο ηλεκτρονικός κωδικός της ρύθμισης ΠΡΕΠΕΙ να αναφερθεί στις πράξεις μαζί με την αναφορά του 30% Την ΗΤΚ την συνοδεύουν και οι ρυθμίσεις όπου όλα είναι αναφερθέντα εκεί... Εγώ τρελαίνομαι με συναδέλφους που γράφουν εκεί ολόκληρη ιστορία όπως την θέλουν οι συμβολαιογράφοι για να την αντιγράψουν στο συμβόλαιό τους...
    1 point
  13. +1 για την πολύ σωστή και άρτια τοποθέτηση Ας έχει ο συνάδελφος υπόψη και το παρακάτω άρθρο 46 Ν. 4495 και την παρ. 10 άρθρ. 42 που αφορά την ενημέρωση της Ο.Α Άρθρο 46 Πόρισμα Ελέγχου των Ελεγκτών Δόμησης 1. Μετά τη διενέργεια του επιτόπιου ελέγχου οι Ελεγκτές Δόμησης συντάσσουν το σχετικό πόρισμα ελέγχου. Το πόρισμα ελέγχου επέχει θέση έκθεσης αυτοψίας και απαιτείται σαφής διατύπωση του αποτελέσματος του ελέγχου, δηλαδή να αποτυπώνονται τόσο οι παραβάσεις όσο και η έλλειψη οποιασδήποτε παράβασης. α) Αν δεν διαπιστωθούν παραβάσεις, το πόρισμα συντάσσεται από τους Ελεγκτές Δόμησης εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών και αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην οικεία υπηρεσία δόμησης, η οποία ενημερώνει εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών τον κύριο του έργου και τον επιβλέποντα μηχανικό. Στην περίπτωση τελικού ελέγχου, η υπηρεσία δόμησης εκδίδει εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών το Πιστοποιητικό Ελέγχου Κατασκευής (Π.Ε.Κ.), σύμφωνα με το άρθρο 54 του παρόντος νόμου, που αποστέλλεται στον κύριο του έργου και στον γενικό επιβλέποντα μηχανικό. β) Αν διαπιστωθούν παραβάσεις, το Πόρισμα Ελέγχου συντάσσεται από τους Ελεγκτές Δόμησης μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες και αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην οικεία Υ.ΔΟΜ. και στο τοπικό Παρατηρητήριο, το οποίο επιβάλλει τις προβλεπόμενες κυρώσεις σύμφωνα με τις περί αυθαιρέτων διατάξεις και με την επιφύλαξη των κατωτέρω περιπτώσεων αα, ββ και γγ : αα) αν διαπιστωθούν οι αναφερόμενες στην παρ.10 του άρθρου 42 αλλαγές, τροποποιήσεις και αποκλίσεις δεν επιβάλλονται κυρώσεις, εφόσον ενημερωθεί εντός τριάντα (30) ημερών ο σχετικός φάκελος της άδειας δόμησης. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, η οικεία Υ.ΔΟΜ. επιβάλει μόνο τη διακοπή εργασιών, ββ) αν διαπιστωθούν παραβάσεις για τις οποίες τηρείται το περίγραμμα της οικοδομής, ο συντελεστής δόμησης και ο συντελεστής όγκου, τίθεται προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών να πραγματοποιηθεί αναθεώρηση της άδειας δόμησης (παρ.9 του άρθρου 6 του ν.4067/2012 και εδάφιο 3 της παρ.3 του άρθρου 22 του ν.1577/1985). Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, η οικεία Υ.ΔΟΜ. επιβάλει κυρώσεις σύμφωνα με τις περί αυθαιρέτων διατάξεις, γγ) αν διαπιστωθούν εργασίες που δεν συμπεριλαμβάνονται στα εγκεκριμένα σχέδια οικοδομικής άδειας που βρίσκεται σε ισχύ, αλλά υπάρχει η δυνατότητα να εκδοθεί άδεια αναθεώρησης και δεν έχει υποβληθεί εγκαίρως από τον εξουσιοδοτημένο επιβλέποντα μηχανικό η γνωστοποίηση εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών, οι πρόσθετες αυτές εργασίες καταγράφονται ως αυθαίρετες ή ως πολεοδομικές παραβάσεις, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία υπάγονται, και οι εργασίες διακόπτονται μέχρι την έκδοση της άδειας αναθεώρησης, δδ) προκειμένου να επιβληθούν από το οικείο Παρατηρητήριο τα σχετικά πρόστιμα, απαιτείται σαφής σκαριφηματική αποτύπωση των παραβάσεων επί του πορίσματος. Σε διαφορετική περίπτωση το πόρισμα θεωρείται ελλιπές, η άσκηση των καθηκόντων του Ελεγκτή Δόμησης πλημμελής και μπορεί να επισύρει κυρώσεις σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν.4030/2012. γ) Τα ανωτέρω πορίσματα κοινοποιούνται ηλεκτρονικά στο Τμήμα Επιθεώρησης Δόμησης και κατεδαφίσεων της Ειδικής Γραμματείας Επιθεώρησης και Ελέγχου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 16 του ν.4030/2011. 2. Αν διαπιστωθούν παραβάσεις, διακόπτονται οι εργασίες από την αρμόδια Υ.ΔΟΜ.. Αντίγραφο της πράξης διακοπής εργασιών, στο οποίο επισυνάπτεται το πόρισμα ελέγχου του Ελεγκτή Δόμησης, αποστέλλεται : α) στο αρμόδιο Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος, με την υποχρέωση διαβίβασης στο Εποπτικό Συμβούλιο, για να εισηγηθεί προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κυρώσεις σε βάρος των μελετητών ή και του επιβλέποντος μηχανικού του έργου, σύμφωνα με το άρθρο 60. β) στον κύριο του έργου και τον επιβλέποντα μηχανικό, γ) στην αρμόδια αστυνομική αρχή, η οποία διακόπτει χωρίς άλλη ειδοποίηση τις οικοδομικές εργασίες και παρακολουθεί την τήρηση της διακοπής, δ) στον οικείο δήμο, ο οποίος υποχρεούται να αναρτήσει την ίδια ημέρα την πράξη διακοπής εργασιών της Υ.ΔΟΜ. και το πόρισμα των Ελεγκτών Δόμησης στον πίνακα ανακοινώσεων του δημοτικού καταστήματος για διάστημα είκοσι (20) ημερών. 3. Κατά των πορισμάτων των Ελεγκτών Δόμησης που εκδίδονται κατά τις διατάξεις των άρθρων 45 και 46 του παρόντος, προβλέπεται η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής που κατατίθεται στην Υ.ΔΟΜ. εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από της γνωστοποίησης του πορίσματος. Η Υ.ΔΟΜ. εντός προθεσμίας δέκα πέντε (15) ημερών υποχρεούται να διαβιβάσει την προσφυγή με τα στοιχεία του φακέλου και σχετική εισήγηση στο ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.. Η προσφυγή εξετάζεται από το ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. κατ’ ανάλογη εφαρμογή των οριζομένων στις παραγράφους 5, 6 και 7 του άρθρου 17. Η απόφαση του συμβουλίου είναι οριστική. 4. Για τη συνέχιση των οικοδομικών εργασιών, μετά τη διακοπή τους απαιτείται νέος έλεγχος από διαφορετικούς Ελεγκτές Δόμησης και εφόσον διαπιστωθεί ότι οι παραβάσεις έχουν αρθεί (ύστερα από αναθεώρηση, ενημέρωση ή κατεδάφιση) εκδίδεται σχετική πράξη της Υ.ΔΟΜ., μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες από την παραλαβή του νέου πορίσματος ελέγχου του Ελεγκτή Δόμησης, στο οποίο βεβαιώνεται η άρση των παραβάσεων που οδήγησαν στην διακοπή. 5. Σε περίπτωση διαφωνίας των Ελεγκτών Δόμησης επί των πορισμάτων αποτελεσμάτων του ελέγχου αιτιολογείται ο λόγος διαφωνίας και αδυναμίας σύνταξης πορίσματος και το Περιφερειακό Παρατηρητήριο αναθέτει σε νέους Ελεγκτές Δόμησης τη διενέργεια του ελέγχου και ταυτοχρόνως ενημερώνει την αρμόδια Υ.ΔΟΜ. για τυχόν ενέργειές της. 6. Αν κατά τον αρχικό ή ενδιάμεσο έλεγχο διαπιστωθεί ότι η κατασκευή βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εργασιών, ο Ελεγκτής Δόμησης διενεργεί τον έλεγχο και σημειώνει στις παρατηρήσεις του το στάδιο των οικοδομικών εργασιών (επισυνάπτεται και φωτογραφία του έργου), καθώς επίσης και τη μη έγκαιρη υποβολή αιτήματος για έλεγχο δόμησης από τον επιβλέποντα μηχανικό, προκειμένου να επιβληθούν κυρώσεις στον επιβλέποντα μηχανικό, σύμφωνα με το άρθρο 48, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός της διαπίστωσης ή μη παραβάσεων. Σε περιπτώσεις έργων ιδιαίτερης περιβαλλοντικής και οικιστικής σημασίας ή και έργων που χρειάζονται ειδικό έλεγχο ως προς τους όρους δόμησης, η ανωτέρω διαδικασία ελέγχου γίνεται από ειδική επιτροπή που αποτελείται από δύο (2) Ελεγκτές Δόμησης, έναν (1) εκπρόσωπο του Τοπικού Παρατηρητηρίου και έναν (1) μηχανικό της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ.. 7. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται η αποζημίωση των Ελεγκτών Δόμησης ανά έλεγχο και ανά κατηγορία έργου, καθώς και κάθε άλλο σχετικό με την αποζημίωση θέμα. παρ. 10 Άρθρο 42 Ισχύς, αναθεώρηση και ενημέρωση οικοδομικών αδειών και προεγκρίσεων και εγκρίσεων μικρής κλίμακας και γνωστοποίησης πρόσθετων εργασιών (...) 10. Ενημέρωση του φακέλου της οικοδομικής άδειας, ανεξάρτητα από τον χρόνο ισχύος της οικοδομικής άδειας, πραγματοποιείται στις εξής περιπτώσεις : α) αλλαγή ιδιοκτήτη, β) τροποποιήσεις των μελετών, εφόσον δεν μεταβάλλονται τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης, όγκου, ύψους, οι πλάγιες και οπίσθιες αποστάσεις και ο υπολογισμός των αναγκών σε χώρους στάθμευσης (άρθρο 39 παρ.3β του ν.4495/2017) του διαγράμματος κάλυψης και με την προϋπόθεση υποβολής τυχόν απαραίτητων εγκρίσεων από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα, γ) μεταβολές των διαστάσεων του κτιρίου ή του οικοπέδου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται κοινόχρηστοι χώροι. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα είκοσι (20) εκατοστά όσον αφορά το κτίσμα, ή μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα σαράντα (40) εκατοστά όσον αφορά τα μήκη των πλευρών του οικοπέδου και με την προϋπόθεση υποβολής τυχόν απαραίτητων εγκρίσεων από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα, δ) αποκλίσεις θέσης του κτιρίου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται κοινόχρηστοι χώροι. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα δέκα είκοσι (20) εκατοστά όσον αφορά τη θέση του κτίσματος και με την προϋπόθεση υποβολής τυχόν απαραίτητων εγκρίσεων από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα.
    1 point
  14. Θα διαφωνήσω σε αρκετά από τα παραπάνω 1. Έχω την εντύπωση πως από την στιγμή που κατατεθεί αίτημα για ΕΔ, δεν μπορεί να γίνει καμία πράξη..... άσχετα αν το σύστημα δεν έχει δικλείδα ασφαλείας... Επίσης γιατί να πει στον επιβλέποντα τι να κάνει? Για να μην κατηγορηθεί για αντισυναδελφικότητα? Μα ο πρώτος που πρέπει να κατηγορηθεί είναι ο επιβλέπων ο οποίος γνωρίζοντας τις διαφορές, αντί να κάνει πρώτα ενημέρωση και μετά να καλέσει ΕΔ, βάζει τον ΕΔ προ τετελεσμένων και του πετάει το μπαλάκι. Οπότε απλά ξαναπαίρνει πίσω το μπαλάκι και κάνει παιχνίδι σύμφωνα με τους νόμους. 2. Επάνω στα PDF των όψεων σχεδιάζεις τα ανοίγματα και τα υποβάλλεις.... όχι όλο το σχέδιο βέβαια (χωρίς πινακίδες κλπ) αλλά το σημείο ενδιαφέροντος (όψη). Ή αν δεν μπορείς να δουλέψεις σε pdf, τύπωσε τις όψεις και με το χέρι σχεδίασε τις αλλαγές και μετά φωτογραφία και ανέβασμα ή αν δεν θέλεις ούτε αυτό κάνε σκαρίφημα της όψης που αλλάζει και μετά φωτογραφία και ανέβασμα .... 3. Η πληρωμή δεν είναι ανεξάρτητη. Με τον έλεγχο κόβεις το παραστατικό, το δίνεις στον ιδιοκτήτη και περιμένεις να εξοφληθεί με κατάθεση σε λογαριασμό και μάλιστα, σύμφωνα με τον νόμο, σε όψεως... Δεν υπάρχει η διαδικασία "επί πιστώσει" στο συγκεκριμένο θέμα. Αν σε εξοφλήσει στο προβλεπόμενο διάστημα ανεβάζεις το πόρισμα (αρνητικό/θετικό). Αν δεν σε εξοφλήσει στο προβλεπόμενο διάστημα στέλνεις αρνητικό πόρισμα. Η δουλειά σου μόλις τελείωσε...
    1 point
  15. 1. ναι 2. οχι...εισθε εξ αδιαιρετου. 3. Με το 100% γινονται ολα. 3. και 4. Μπορει με τον ν. 1562/85, η πλειοψηφία τουλάχιστον 60% των συγκυρίων να ζητησει συνταξη κανονισμου, ωστε να ξερει καθε ενας τα δικαιωματα του Ειναι θεμα, δικηγορου για την διαδικασια και την συνταξη και καταθεση αγωγης και μηχανικου για την προετοιμασια των σχετικων διαγραμματων, κατοψεων και πινακων.
    1 point
  16. Θα επιλέξεις "ρυθμισμένο" (τύπος 2) και θα δεις ότι σου βγάζει το ίδιο έντυπο βεβαίωσης με αυτό του Ν. 4495 που αντιστοιχούσε στις εξαιρέσεις το άρθρου 82.
    1 point
  17. Αν το είχε προσαρμόσει να παίρνει και κτίριο με οριζόντια εδώ θα έπρεπε να είχε και την επιλογή "κτίριο με οριζόντιες" που όμως δεν την έχει! Αν την είχε zazeng καταλαβαίνεις πόσο πιο ανταγωνιστικός από κάθε άποψη -οικονομική-απόδοσης κλπ, θα ήμουν π.χ εγώ, σε σύγκριση με σένα ! το σύστημα Η.Τ.Α. το έχουν τόσο τέλειο!!! που αν πατήσεις "βοήθεια" σου ανοίγει αυτό:
    1 point
  18. 273 downloads

    Διευκρινιστική εγκύκλιος σχετικά με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση από τις Υ.ΔΟΜ. βεβαίωσης χρήσεων γης. Με την παρούσα εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι για την έκδοση «βεβαίωσης χρήσεων γης ακινήτου» υποβάλλεται αίτημα του ενδιαφερομένου στην αρμόδια Υπηρεσία το οποίο θα πρέπει να συνοδεύεται αποκλειστικά από τα στοιχεία τα οποία προσδιορίζουν με σαφήνεια τη θέση του ακινήτου για την επαγωγή ασφαλών στοιχείων, ήτοι: α) Για ακίνητο εντός σχεδίου αρκεί η αναφορά στην ακριβή διεύθυνση ή το ΟΤ στο οποίο ανήκει το ακίνητο. β) Για γήπεδο εκτός σχεδίου το αίτημα συνοδεύεται από απόσπασμα χάρτη υπογεγραμμένο από ιδιώτη μηχανικό ο οποίος και θα φέρει την ευθύνη για τον ακριβή εντοπισμό του ακινήτου. Σε κάθε περίπτωση δεν απαιτείται η επισύναψη άλλων εγγράφων, όπως ενδεικτικώς, νομιμοποιητικών των υφιστάμενων κτισμάτων και τυχόν υφιστάμενων κατασκευών (οικοδομικές άδειες, δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους περί αυθαιρέτων, κλπ.) αδειών λειτουργίας, τεχνικών εκθέσεων κ.λπ., ενώ δεν πραγματοποιείται από την ΥΔΟΜ έλεγχος νομιμότητας τυχόν υφιστάμενων κατασκευών. Σημειώνεται δε ότι το περιεχόμενο της «βεβαίωσης χρήσεων γης» διαφοροποιείται από το περιεχόμενο της «βεβαίωσης χώρου κύριας χρήσης» της παρ. 8 του αρ. 107 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), η οποία εκδίδεται από ιδιώτη μηχανικό.
    1 point
  19. Αν έχεις τοπογραφικό νεότερης αποτύπωσης βάζεις αυτό, αλλιώς του τίτλου. Στην περιγραφή μπορείς να αναφέρεις και τις επιφάνειες βάσει κτημ/κου αποσπάσματος κλπ.
    1 point
  20. Βρε συνάδελφοι.. όταν βγήκε το manual ήταν ακόμα αδιευκρίνιστο το θέμα και όπως συνήθως, τα έβαλαν όλα. Το ΦΕΚ όμως το ξεκαθάρισε..... Μην ασχολούμαστε άλλο με το τι σχέδια ανεβάζουμε....... Από την πράξη ανεβάζουμε κάτοψη, τομή, όψεις. Πάπαλα... Μην κάνουμε σαν ένα φιλαράκι που ήρθε προχτές στο γραφείο και μου λέει "αφού τα έχω όλα τα σχέδια, γιατί να μην τα ανεβάσω όλα??" Και του λέω και εγώ "αφού έχεις και συμβόλαιο/σύσταση ανέβασε και αυτά, γιατί να μην τα ανεβάσεις????"
    1 point
  21. αφου εχεις ηδη μια δευτερη αδεια που τροποποιει την πρωτη, ισχυει η δευτερη. και εφοσον η οικοδομη εχει κτισθει με βαση αυτη αφου, οπως λες, δεν υπαρχουν αυθαιρεσιες και οτι η δευτερη αδεια εφαρμοστηκε "πληρως" Αρα δεν εχεις αυθαιρεσιες.. το μονο που εχεις να κανεις ειναι μια τροποποιηση της αρχικης συστασης μιλας με τον συμβολαιογραφο σου [αν καποιοι αρνουνται...το συζηταμε]
    1 point
  22. Είσαι καινούρια Τοπογράφος αλλά δηλώνεις Πολιτικός Μηχανικός. Μάλλον θα είναι καλύτερο να πούμε ότι είσαι Πολιτ. Μηχανικός που θέλει να κάνει ΚΑΙ .."τοπογραφικούλια"?
    1 point
  23. Να πεις στον επιβλέποντα να κάνει ενημέρωση της άδειας (αν είναι κατηγορίας 3) και μετα να εκδώσεις θετικό πόρισμα. Στη περίπτωση που οι αλλαγές στην όψη είναι σοβαρές θα πρέπει (θεωρητικά) να ξαναπάρει εγκρίσεις όψεων εάν απαιτήθηκαν αρχικά (από ΣΑ και Αρχαιολογία ). Εγώ προσωπικά δεν το ζητώ αυτο. Εάν η ενημέρωση απαιτεί Πολεοδομία, στείλε αρνητικό πόρισμα, γράφοντας στις παρατηρήσεις ότι υπάρχει διαφορά στα ανοίγματα, και αν έχεις όρεξη κάνε και σκαρίφημα. Η πληρωμή είναι ανεξάρτητη, αν θες περιμένεις να γίνει , αλλιώς στέλνεις το πόρισμα και πληρώνεσαι μετά , κόβεις τιμολόγιο επι πιστώσει. Βέβαια με τις τελευταίες αλλαγές , το ίδιο θα ισχύει για όλες τις κατηγορίες, οπότε αν είναι 1η 2 θα περιμένει το ΤΕΕ να ενημερώσει το σύστημα και να υποβάλλει την ενημέρωση.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.