Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.015


  3. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      13.041


  4. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.689


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/09/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. 1.528 downloads

    Απλο (αλλα πολυ χρησιμο) προγραμματακι εισαγωγης σημειων στο AutoCad. Απλα φορτωνετε το .lsp αρχειο απο το AutoCad, επιλεγετε το ονομα του αρχειου συντεταγμενων απο το παραθυρο που θα σας ανοιξει και δινετε και το υψος των γραμματων στην προτροπη Enter Texth(?). Χρησιμοποιει αρχεια .txt καθως και .csv με το format: Ονομα σημειου,Χ,Υ,Ζ Ονομα σημειου,Χ,Υ,Ζ Ονομα σημειου,Χ,Υ,Ζ ... ... ... (ΕΟF) Δηλαδη εισαγει και αριθμο σημειου οπως και ονομασια στασεων. Ολα τα στοιχεια εμφανιζονται με zoom -> extends με υψομετρο μηδεν (0). * Προσοχη: σε περιπτωση μεγαλης διαδρομης αρχειου, ενδεχομενως να σας παρουσιασει μυνημα σφαλματος.
    1 point
  2. Για την κατασκευή απαιτείται άδεια κανονικά όπως και σε μια συμβατική κατασκευή. Κατα τα λοιπα, ισχυει αυτο που ειπε ο συνονοματος
    1 point
  3. @sour αφού στο σύλλογο τα ξέρουν όλα, τότε να της / μας πουν και ΠΩΣ γίνεται, με λεπτομερείς οδηγίες ΓΡΑΠΤΑ να το μάθουμε όλοι... Ήρεμα το λέω και μακάρι να το κάνουν. Μέχρι τότε μπορούμε να εκδώσουμε μια ΗΤΚ για όλο το οικόπεδο/κτίριο κλπ. και πολλές άλλες ΗΤΚ οι οποίες όμως στην τεχνική περιγραφή και στον τίτλο θα γράφουν μπούρδες, δηλαδή ότι δεν υφίσταται (νομικά) οριζόντια ιδιοκτησία καθώς δεν υφίσταται και ΣΟΙ στο κτίριο, αλλά υφίσταται τεχνικά διαμέρισμα Α-1, το οποίο θα μπορούσε μελλοντικά να αποτελεί ανεξάρτητη και αυτοτελή ιδιοκτησία αν και εφόσον συνταχθεί ΣΟΙ και φυσικά είναι νομίμως υφιστάμενο βάσει οικ. άδειας... ..... μπλα ... μπλα ..... ΜΑ ΤΙ ΚΑΘΟΜΑΙ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ???? Ας με σταματήσει κάποιος νομικός... 😂
    1 point
  4. Απο χθες βάσει της ερώτησης σου προς τον akis73 (δώσε ένα παράδειγμα) με προβλημάτισες. Δεν βρίσκω πεδίο εφαρμογής της παραγράφου. 🤷‍♂️
    1 point
  5. Πάντως όποτε προσπαθώ να καταλάβω καλύτερα το λεκτικό σε συνδυασμό με το νόημα των παραγράφων σχετικά με τον υπολογισμό της κατηγορίας, πάντα καταλήγω ότι έχει ερμηνευθεί λανθασμένα το όλο θέμα, κυρίως λόγω επιρροής από τον 4178. Έστω όμως και και να μην πάει τόσο μακριά το πράγμα (προσμέτρηση και νόμιμων επιφανειών δηλαδή), η κατηγοριοποίηση σίγουρα αφορά σε έναν χονδρικό υπολογισμό του δομημένου όγκου των κλειστών χώρων και κατά πόσο υπερβαίνει ένα ποσό που σχετίζεται με τις δυνατότητες του ακινήτου στα πολεοδομικά μεγέθη (ΠΜ). Χονδρικά εξάλλου προσεγγίζει ο 4495 και πολλά άλλα θέματα. Κατά τ' άλλα, μοιράζομαι τις σκέψεις μου: Έστω ότι στην έκφραση "Στα ανωτέρω ποσοστά συνυπολογίζονται...", το "συν-" δεν έχει το νόημα της πρόσθεσης των αυθαίρετων χώρων στους νόμιμους, ώστε να εξεταστεί αν έχουν παραβιαστεί τα ΠΜ του οικοπέδου άνω του δεδομένου ποσοστού, αλλά ότι θέλει να τονίσει πως συνυπολογίζονται στα υπαχθέντα σήμερα αυθαίρετα και τα ήδη τακτοποιημένα. Το γεγονός ότι επισημαίνει συγκεκριμένα τους αυθαιρετονόμους από το 2009 και εξής ίσως αποτελεί και μία ένδειξη ότι δεν συνυπολογίζονται τα τακτοποιημένα με Τρίτση, άρα τα πριν το 1983, κατά συνέπεια εξαιρούνται και τα κατηγοριών 1 και 2 (που υπάγονται είτε σήμερα είτε με προηγούμενους νόμους). Το "Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός..." είναι κομμάτι του χονδρικού υπολογισμού, όπου προτρέπει στο άθροισμα να μη μπούν οι εν λόγω χώροι, είτε μετρούν ολόκληροι, είτε μετρούν εν μέρει, είτε καθόλου στη δόμηση (βάσει των κανονισμών, όπως σε μία ο.α.), αφού αυτοί οι χώροι γενικά δεν επηρεάζουν τον κτιριακό δομημένο όγκο των κλειστών χώρων, που είναι το τελικό ζητούμενο που θέλει να ελέγξει η κατηγορία. Το παραπάνω δίνεται σαν μπόνους στα εντός σχεδίου, όπου εκεί υπάρχει άλλοθι στην υπερδόμηση, ίσως με το σκεπτικό ότι στις πόλεις τα βασικά έχουν γίνει από πολεοδομικό σχεδιασμό, άρα μικρότερο το κακό από την κτιριακή επιβάρυνση. Ή αλλιώς ότι εκεί υπάρχουν οι πολλοί (άρα και περισσότερο χρήμα από τα πρόστιμα), επομένως ήθελαν να δώσουν κίνητρο για περισσότερες τακτοποιήσεις. Οι "ημιυπαίθριοι" που έχουν κλείσει, που όσο να 'ναι επηρεάζουν τον δομημένο όγκο, ακόμα και αν έχουν τακτοποιηθεί συνυπολογίζονται. Μόνο που εδώ, συνυπολογίζοντας και τους χώρους αυτούς τα παραπάνω ποσοστά προσαυξάνονται μέχρι το 80%. Πχ με επιτρεπόμενη δόμηση 100τμ δικαιούνται όλοι οι κλειστοί χώροι (που μετράνε) να φτάνουν τα 80τμ (40 διάφορες ΥΔ από κλειστούς χώρους και άλλα 40τμ από ΥΔ των η/υ, όχι όμως 60 + 20, αφού με το 60 έχει ήδη παραβιαστεί το 40% της δβ'). Αυτό που δεν 'κολλάει' στους "η/υ" είναι το ότι αναφέρεται το μέγεθος της κάλυψης, ενώ θεωρητικά έχουν μετρήσει στην κάλυψη. Δύο ενδεχόμενα που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι α) ίσως με τον όρο "ημιυπαίθριοι" εννοεί οποιονδήποτε χώρο που δεν ήταν ούτε ανοιχτός ούτε κλειστός και για κάποιον λόγο (που δεν μπορώ να σκεφτώ) δεν είχε μετρήσει σε κάλυψη, β) ότι αφορά σε αυθαίρετους ημιυπαίθριους, που ως αυθαίρετοι δεν είχαν μετρήσει στην κάλυψη, έχουν όμως τακτοποιηθεί με προγενέστερους νόμους και έκλεισαν μετά, αλλά βέβαια πριν το 2011. Η δγ' φαίνεται να αφορά σε όλο το ακίνητο. Οι επί μέρους ιδιοκτησίες επιμερίζουν τα 50τμ στο ποσοστό τους. Ακόμα πιο πολύ νοήμα θα είχε αυτό ειδικά αν συνυπολογίζαμε και τα νόμιμα. Η δδ' φαίνεται να είναι πλεονασμός ακόμα και αν αφορά σε περιπτώσεις όπου η αυθαίρετη νέα χρήση έχει μικρότερο δικαίωμα δόμησης στην περιοχή και άρα διευκρινίζει ότι τα επιπλέον τμ από αυτά που επιτρέπει η νέα χρήση, δεν πρέπει να υπολογιστούν, λες και υπήρχε αμφιβολία καθώς έτσι και αλλιώς ήταν νόμιμα (αναλυτικός όχι ΥΔ)... Και πάλι, ίσως η παράγραφος αυτή να αποκτούσε λίγο μεγαλύτερο νόημα αν στον έλεγχο για κατηγορία αυτό το συνυπολογίζονται υπονοεί και την προσμέτρηση των νόμιμων επιφανειών, οπότε πλέον τα ποσοστά αναφέρονται στην υπέρβαση άνω των πολεοδομικών μεγεθών του οικοπέδου/γηπέδου, αλλά και πάλι για τις περιπτώσεις αυτές δεν θα έπρεπε να είναι διατυπωμένη έτσι. Για την δε', πάλι μου μπαίνει η ιδέα ότι εννοεί οποιονδήποτε (ημι)ανοιχτό χώρο που δεν είχε μετρήσει σε δόμηση (ξανά όμως που κολλάει η κάλυψη?), αλλά μου φαίνεται υπερβολικό να εννοεί ότι αθωώνονται κλειστοί χώροι έως το 60% της επιτρεπόμενης. Πιθανότερο τα 20% ή 40% των δα', δβ' να αυξάνονται σε 60%. Εκτός αν στα εκτός σχεδίου θεωρεί ο νομοθέτης ότι είναι συχνό το φαινόμενο να αδειοδοτούνται πχ. προστεγάσματα και στέγαστρα (κυρίως ίσως σε βιομηχανικά) που μετά έκλεισαν και έγιναν αποθήκες και γι'αυτά τα ("δευτερεύοντα") κτίσματα αφήνει ένα αβαντάζ, λόγω και της γενικά αραιής εκτός σχεδίου δόμησης. Ας τους είχε βέβαια ονομάσει ανοιχτούς χώρους που είχαν μετρήσει στην κάλυψη! Πάντως τα παραδείγματα της εγκυκλίου δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπολογίζονται αυθαίρετες επιφάνειες άνω των επιτρεπόμενων μεγεθών (αυτό εξάλλου που καταλαβαίνω γίνεται για το ύψος). Γράφει σε ένα από αυτά: "Έχει επιτρεπόμενη δόμηση 1800τ.μ." Και αμέσως μετά: "Με υπέρβαση έως 360τμ...", σαν να υπονοεί είτε α)ότι θεωρούμε στο (αποτυχημένο) παράδειγμα αυτό ότι ήδη από την άδεια δεν υπολείπεται δόμηση είτε β)ότι αν υπάρχει υπέρβαση άνω των 1800τμ έως 360τμ, δηλ. αν όλα μαζί νόμιμα+αυθαίρετα έχουν εμβαδόν έως 2160τμ ή με άλλα λόγια δεν παραβιάζεται η δόμηση του οικοπέδου άνω του 20% η υπαγωγή είναι κατηγορίας 4. Και αν τελικά ισχύει το β) και έπρεπε να συνυπολογίζουμε και νόμιμες επιφάνειες, τότε πολλά σημεία αποκτούν πιο ξεκάθαρο νόημα. Όπως ότι πλέον αναφέρεται σε ανοιχτούς η/υ. Δεν ξέρω βέβαια αν έχουν τόση σημασία πλέον όλα αυτά ή κατά πόσο έχει νόημα να ξύνουμε παλιές πληγές. Ίσως έχει ακόμα μικρότερη σημασία αφού επανέρχεται η κατηγορία 5 και θα "γίνεται η δουλειά μας". Από την άλλη μάλλον θα ισχύει αρκετά αυτός ο νόμος οπότε κρίμα να μην ξέρουμε τί πραγματικά θα ήθελε να πει.
    1 point
  6. Μάλιστα. Να ομολογήσω πως παρά την κατά το δοκούν ερμηνεία, το έγγραφο της ΤΕΔΚ με ημερομηνία «Μάιος 2021» είναι πολύ καλό αναφορικά με την πληρότητα της πληροφορίας ώστε αυτό να έχω ως οδηγό. Μόνο που το επίμαχο θέμα σχετικά με την τήρηση των όρων δεν θίγεται στο συγκεκριμένο έγγραφο. Συγκεκριμένα αναφέρεται: …κατά τον έλεγχο τελικού σταδίου ελέγχονται, μεταξύ άλλων, οι όψεις του κτιρίου. Ο έλεγχος των όψεων αφορά στο σύνολο των κατασκευών και δεν περιορίζεται μόνο σε κτίρια που βρίσκονται σε καθεστώς προστασίας ή σε κτίρια που βρίσκονται σε περιοχές που υπάγονται σε καθεστώς προστασίας (παραδοσιακοί οικισμοί, παραδοσιακά τμήματα πόλεων, αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, διατηρητέα κτίρια και μνημεία κα) και για τα οποία εφαρμόζονται ειδικοί όροι και περιορισμοί που έχουν επιβληθεί από ειδικά διατάγματα.
    1 point
  7. Ενημέρωση φακέλου γίνεται για την διαφορετική εσωτερική διαρρύθμιση και δεν μεταβάλλονται συντελεστές δόμησης κάλυψης κλπ. Είναι απαραίτητη και για την μελλοντική Ηλεκτρονική Ταυτότητα. Τις καλησπέρες μου dimitris
    1 point
  8. Για να τα βάλουμε σε μια τάξη . Δεν έχεις ΥΔ . Όμως για την ΔΔ συγκρίνουμε με την κάτοψη της οικ. άδειας με την υφιστάμενη κατάσταση . Αν η σύσταση αποτυπώνει την υπάρχουσα κατάσταση , η οποία όμως δεν ανταποκρίνεται στην κάτοψη της άδειας , τότε τακτοποιούμε με ΔΔ και ενημερώνουμε τον φάκελο άδειας και δεν απαιτείται τροποποίηση της Σ.Ο.Ι.
    1 point
  9. Εγκατάσταση που δεν απαιτεί καμία άδεια (η βεβαίωση του άρθρου 30 δεν αφορά νομιμότητα). Δεν βλέπω γιατί να σε προβληματίζει.
    1 point
  10. αυτη ειναι η εξαιρεση απο τον κανονα στην παρ. 1 του Δ270: "Η περίπτωση α` της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31.5. 1985 προεδρικού διατάγματος, όπως αντικαθίσταται με την παρ. 1 του άρθρου 10 του νόμου αυτού, [ν. 3212] δεν ισχύει για γήπεδα που υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού". Αρα τα 4 στρ. τυφλα, χτιζουν. Οι παρεκκλισεις αρχιζουν μετα, στην παρ. 2. Ουτε μπορει να υπαγεται ενα γηπεδο σε δυο παρεκκλισεις και να διαλεγει ο καενας κατα το δοκουν την "συμφερωτερη" Τα 4 στρ. χτιζουν σαν 4 στρ. ασχετως εάν ειναι και στη ζωνη.
    1 point
  11. Ακόμη και για μικρές αλλαγές στη διαρρύθμιση, το μόνο σίγουρο είναι πως θα πρέπει να γίνει νέα κάτοψη. Μπορεί να αποτελεί αυθαίρετη κατασκευή πλην όμως δεν χρειάζεται τακτοποίηση με την έννοια καταβολής προστίμου. Για τις αλλαγές των κουφωμάτων μπορεί να εκδωθεί βεβαίωση χωρίς τακτοποίηση (με εξαιρέσεις) κατά την γνώμη μου όμως καλό είναι να τακτοποιούνται, εξάλλου μία λοιπή παράβαση είναι. Ενημέρωση προφανώς δεν χρειάζεται να γίνει, υπόχρεος είναι ο ιδιοκτήτης και αν θέλει να γίνει, θα στο ζητήσει ρητά στο συμφωνητικό που θα κάνετε (το είχαν αναφέρει και σε μία κοινή ημερίδα μηχανικών-συμβολαιογράφων).
    1 point
  12. Καλησπέρα Ισχύει με το άρθρο 60 του Νόμου 4964/2022 Άρθρο 60 Παρατάσεις οικοδομικών αδειών Τροποποίηση άρθρου 52 ν. 4710/2020 Οι προθεσμίες του άρθρου 52 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί ισχύος των οικοδομικών αδειών, παρατείνονται, εισάγονται ειδικές ρυθμίσεις για τις άδειες του ν. 4030/2011 (Α’ 249) και το άρθρο 52 διαμορφώνεται ως εξής: «Άρθρο 52 Παρατάσεις οικοδομικών αδειών Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών που προβλέπονται στις παρ. 5 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4495/2017, καθώς και όσων εκδόθηκαν σύμφωνα με τον ν. 4030/2011 (Α’ 249) μετά την 31.12.2017 ή τον ν. 4495/2017 έως τις 30.12.2020, παρατείνεται από τη λήξη της έως τις 31.12.2024.».
    1 point
  13. Η BuildingHow Earthquake Resistant Buildings προσφέρει δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr δύο (2) βιβλία από τον τόμο Α' και δύο (2) από τον τόμο Β' από τα βιβλία για τον δομικό σχεδιασμό και την μελέτη εφαρμογής του Απόστολου Κωνσταντινίδη. Η πρώτη κλήρωση αφορά τα δύο (2) βιβλία του τόμου Α΄. Ο τόμος Α' Αντισεισμικά κτίρια από οπλισμένο σκυρόδεμα - Η τέχνη της κατασκευής και η μελέτη εφαρμογής (έκδοση .pdf) του Απόστολου Κωνσταντινίδη, μέσα από 300 έγχρωμες σελίδες μεγέθους Α4 αντιμετωπίζεται το αντικείμενο της κατασκευής και της μελέτης εφαρμογής σκελετού αντισεισμικών κτιρίων από οπλισμένο σκυρόδεμα, με πλήθος παραδειγμάτων, που αποδίδονται ρεαλιστικά σε περισσότερες από 150 εικόνες και κατασκευαστικά σχέδια. Δείτε μια αναλυτική παρουσίαση του βιβλίου: https://www.buildinghow.com/el-gr/Προϊόντα/Βιβλία/Books-offer-el-GR Συμμετοχές Για να δηλώσετε συμμετοχή κάνετε μια απάντηση (reply) στο παρόν θέμα. Δηλώσεις συμμετοχών ως την Πέμπτη 01/09/2022 στις 17:00. Όροι Συμμετοχής Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα μέλη του Michanikos.gr που έχουν συμπληρώσει την ειδικότητα στο προφίλ τους, εκτός από τον Διαχειριστή και τα μέλη που ανήκουν στην ομάδα: Ιδιώτης-Μη Μηχανικός. Κάθε μέλος έχει δικαίωμα μόνο μιας συμμετοχής. Οι άκυρες συμμετοχές θα διαγραφούν. Η κλήρωση θα γίνει μεταξύ των Α/Α των απαντήσεων στο παρόν θέμα και οι νικητές θα επιλεγούν με το Google Random Number Generator: https://www.google.com/search?q=random+number
    1 point
  14. 1 point
  15. Version 1.0.0

    470 downloads

    Δεν ξέρω αν υπάρχει παραπλήσιο αρχείο. Θα σας βοηθήσει στη προμέτρηση βάρους μεταλλικής κατασκευής.
    1 point
  16. Version 2.2

    6.094 downloads

    Εφαρμογή εξαγωγής γεωαναφερόμενων ορθοφωτοχαρτών Κτηματολογίου. Η συζήτηση για το αρχείο γίνεται σε αυτό το θέμα: http://www.michanikos.gr/topic/23333-%CE%91%CF%80%CE%BB%CE%AE-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%9A%CF%84%CE%B7%CE%BC/
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.