Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. nick_61

    nick_61

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      988


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.233


  4. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      10.130


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/09/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Κατ' αρχάς να ξεκαθαρίσω. Σε ότι αφορά τα ΠΕΑ "μαϊμού" και όποια άλλη "μαϊμουδιά" συμφωνώ ότι το 90% είναι ένας τρόπος να αποκατασταθεί κατά το δυνατόν η δικαιοσύνη. 'Ομως δεν θα έπρεπε να είναι αυτός ο τρόπος για να καταπολεμηθούν. Γιατί; Γιατί "μαζί με τα ξερά θα την πληρώσουν και τα χλωρά". Πάρα πολλές είναι οι περιπτώσεις που δεν είναι "μαϊμού" και θα είναι άδικο αυτός ο οποίος πίστεψε ότι υπάρχει κράτος και νόμοι και στόχευσε την υψηλότερη μοριοδότηση προτείνοντας περισσότερες παρεμβάσεις, δεχόμενος ότι θα χρηματοδοτήσει ο ίδιος μέρος τους, να μην έχει την δυνατότητα να κάνει λιγότερες λόγω του 90%. Ενώ ο τελευταίος επιλαχών ή όποιος δεν πολυκαίγεται να εντάξει το ακίνητό του, θα κάνει τις παρεμβάσεις με το ελάχιστο κόστος. Όπως έχω αναφέρει παραπάνω, πιστεύω ότι ο όρος του 90% μπήκε (και σωστά μπήκε) για να εξασφαλίσει ότι αυτός που "υποσχέθηκε" μεγάλη εξοικονόμηση για να πιάσει μεγαλύτερη βαθμολογία, θα το τηρήσει και στην πράξη, ούτως ώστε να μην αδικηθούν αυτοί που δεν μπήκαν στο πρόγραμμα λόγω μικρότερης βαθμολογίας. Τώρα που το αφερέγγυο κράτος τους βάζει όλους καταργώντας ντε φάκτο την μοριοδότηση και γελοιοποιώντας την όλη διαδικασία και όσους ταλαιπωρήθηκαν με αυτή, δεν έχει ουσία ο έλεγχος αυτός και ουσιαστικά τιμωρείται ο συνεπής.
    3 points
  2. Συνάδελφε ,ξαναδιάβασε τι λέει.... "η ορθή ή μη εφαρμογή των μελετών........και που όφειλε να ελέγξει..." Δεν όφειλε να ελέγξει τις μελέτες αλλά την εφαρμογή αυτών... Επίσης όχι όλων των μελετών αλλά αυτών που όφειλε να ελέγξει...
    2 points
  3. 8.560 downloads

    "Εικονογραφημένο" Αγγλικό Λεξικό Τεχνικών Ορων Το παρόν είναι οι εικόνες σκαναρισμένες από ένα αγγλικό εγχειρίδιο για κατασκευές, που πιστεύω ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ώς "εικονογραφημένο" λεξικό. Στις εικόνες γενικότερα υπάρχει μια λογική παράθεσής τους πχ οι ξυλότυποι στην κατασκευή (δηλ. στο πεδίο) είναι μαζεμένοι, όπως πχ και σχέδια οπλισμών το ίδιο. (GENERAL-SITE WORKS-BUILDERS PLANT-SUBSTRUCTURE-SUPERSTRUCTURE-INTERNAL CONSTRUCTION AND FINISHES-DOMESTIC SERVICES) Θέλει βέβαια ψάξιμο αλλά πιστεύω ότι αξίζει η προσπάθεια και να μας βοηθήσει κάπως ... κάπου ... κάποτε. Έχει "σπαστεί" σε 7 αρχεία (δεν ακολουθούν κατ' ανάγκη την παράθεση πιο πάνω) λόγω περιορισμού του όγκου "ανεβάσματος" ανά αρχείο.
    2 points
  4. Version X6.0

    78.011 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Όντως ως "μπλοκάκι" μπορείς να περνάς έξοδα. Η αντιμετώπισή τους όμως είναι αρκετά μπερδεμένη και θα σου πρότεινα να απευθυνθείς σε λογιστή γιατί τελικά θα πληρώσεις σε πρόστιμα περισσότερα από όσα θα κερδίσεις από το ΦΠΑ. Η αναμόρφωση στο Ε3 δεν γίνεται για να βγει ο φόρος με την κλίμακα των μισθωτών, αυτό γίνεται αυτόματα αφού τσεκάρεις τους αντίστοιχους κωδικούς. Δηλαδή συμπληρώνεις τα πάντα σαν να ήσουν ε.ε. αλλά ο τελικός υπολογισμός του φορολογητέου εισοδήματος γίνεται με την απλή πράξη: ΈΣΟΔΑ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ. Σε αυτό εδώ το θέμα μπορείς να βρεις περισσότερες πληροφορίες (με προσοχή γιατί οι αρχικές δημοσιεύσεις είναι πριν καν εφαρμοστεί ο νόμος και υπάρχουν αρκετές εικασίες). Αναμόρφωση όμως κάνεις για τις περιπτώσεις που αναφέρεις παρακάτω, πχ. λογαριασμός κινητού που χρησιμοποιείς και για προσωπική αλλά και για επαγγελματική χρήση. Εκεί υπολογίζεις το ποσό που θεωρείς ότι αφορά προσωπική χρήση και το αφαιρείς από το συνολικό έξοδο. Και μετά μπλέκεις με τις διαφορές λογιστικής και φορολογικής βάσης κλπ... Στα βιβλία σου πάντως δεν είναι σωστό να περάσεις ένα παραστατικό με μειωμένα ποσά. Επίσης δεν μου φαίνεται σωστό να περάσεις λογαριασμούς που εκδίδονται σε όνομα άλλου προσώπου. Τέλος υποθέτω από τα γραφόμενά σου ότι είσαι φιλοξενούμενος στην κατοικία των γονιών σου. Αν είναι έτσι μου φαίνεται επίσης λάθος να περνάς ως έξοδα λογαριασμούς της κατοικίας (μπορεί και να είναι οκ αλλά πρέπει να το ψάξεις). Για αυτό προτείνω ξανά ή να μην ασχοληθείς καθόλου με λογαριασμούς ή να απευθυνθείς σε λογιστή (έστω και για να σου δείξει μία φορά πώς θα αντιμετωπίζεις τέτοιου είδους έξοδα γενικά και όχι μόνο στο mydata).
    1 point
  6. Συμφωνώ γενικά με το σκεπτικό σου. Το κριτήριο των κατακόρυφων μπορείς ίσως να το χρησιμοποιήσεις για να υποδείξεις ότι το βάρος της στέγης δεν επιβαρύνει τον φέροντα οργανισμό, σε σχέση με την πλάκα σκυροδέματος. Θα πρέπει να προσθέσεις όμως στον υπολογισμό και τα φορτία των υπόλοιπων αυθαιρεσιών. Αν δηλαδή, χάρει λόγου, προβλεπόταν στέγαση με πολυκαρβονικά, τότε θα έπρεπε να κάνεις ΜΣΕ για όλο το κτίριο. Κατά τ'άλλα δεν θεωρώ λογικό (και νόμιμο) να απαλλάξεις εντελώς τη στέγη, χωρίς μελέτη για τη φέρουσα ικανότητα της ίδιας. Για τις μικροδιαφορές του ΦΟ δεν βρήκα ποτέ ξεκάθαρη απάντηση. Φαντάζομαι όπως δεν μπορείς προφανώς να γνωρίζεις αν υπάρχουν διαφοροποιήσεις στον οπλισμό (ή για τις πραγματικές διαστάσεις αθέατων στοιχείων), έτσι και αυτές οι διαφοροποιήσεις είναι αποδεκτές. Ίσως η ουσιαστική συμβουλή είναι να κρίνεις αν αυτές δύνανται να προκαλέσουν σοβαρές δυσμενείς συνέπειες, ώστε να απαιτήσεις ΜΣΕ, άσχετα από τα γραφόμενα του νόμου. Αλλά και αυτό είναι άλλη ιστορία. EDIT: Μόλις σκέφτηκα ότι ένας στατικός θα μας έλεγε για τη σοβαρότητα του θέματος της διαφραγματικής λειτουργίας από την αντικατάσταση της πλάκας σκυροδέματος. Μήπως εν τέλει αλλάζει σημαντικά ο φέρων οργανισμός και θέλει ΜΣΕ για όλο το κτήριο;...
    1 point
  7. Δεν διαφωνώ. Αρκεί να αποκατασταθεί η αδικία του 90%. Δεν τιμωρούμε τις όπως λες "καλοδουλεμένες" προτάσεις.
    1 point
  8. To τερραίν δουλεύει υπερ σου τότε, δεν έχεις θέμα δοκιμίων, σκαναρισμάτων κλπ κ λόγω μικρού μεγέθους ένας καλός φίλος θα στο έκανε ακόμα κ δωρεάν. Μια καλή αποτύπωση θέλει κ μια επίλυση. Συνήθως στα μεταλλικά προκύπτει επάρκεια, οπότε δεν θα έχεις κ θέμα ενισχύσεων. Γενικά μιλούσε ο Ιάσονας, χύμα κ τσουβαλάτα ως συνήθως!
    1 point
  9. Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω σχόλια επί των δικών μου κειμένων και η διάσταση που βάζεις είναι σημαντική. Το ότι μπαίνουν όλοι ενώ είχαμε μοριοδότηση είναι κλασικού τύπου ελληνική πατέντα και δεν διαχωρίζει όντως καλές και "δουλεμένες¨ προτάσεις με σωστή συνεννόηση μεταξύ πελάτη και μηχανικού. Ευνοεί το "με το κιλό" για άλλη μία φορά όντως. Και πάλι όμως, νομίζω ότι το να μπαίνουν πολλοί είναι καλύτερο πρακτικά. Κι ας έχω φάει απλήρωτες ενίοτε ώρες επί ωρών να "βελτιστοποιώ" παρεμβάσεις και ραντεβού με πελάτες ανάλογα με τις οικονομικές τους δυνατότητες. Και σας παρακαλώ, βαριέμαι να ξανατσακώνομαι για πολλοστή φορά εδώ μέσα για το τι εννοώ "με το κιλό αιτήσεις στο φτερό".
    1 point
  10. Σε κάποιες πολεοδομίες γνωρίζω ότι πρέπει να έχουν πληρωθεί τα ένσημα. Δεν γνωρίζω αν ισχύει σε όλες. Επίσης θα ήθελα να συμπληρώσω, ότι μπορεί ο μηχανικός να κάνει μία τεχνική έκθεση για κάποια ένσημα που μπορεί να υπολείπονται για εργασίες οι οποίες δεν απαιτούν άδεια και να μην συμπληρωθούν όλα άμεσα. Για παράδειγμα να γράφει "Τα υπολειπόμενα ημερομίσθια αφορούν σε εργασίες οι οποίες δεν απαιτούν έκδοση οικοδομικής άδειας ή έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας και αφορούν σε εργασίες του περιβάλλοντος χώρου και σε εργασίες χρωματισμών χωρίς χρήση ικριωμάτων...." ή όποιες είναι εν τέλει οι εργασίες........
    1 point
  11. Αν κάνεις την αίτηση πριν τη σύσταση ή κάνεις σύσταση χωρίς ΕΕΔΜΚ (δε θα δείξεις γυψοσανίδα αλλά "κλειδωμένη" πόρτα): Το υπόγειο απο τη στιγμή που αποτελεί εξ' ολοκλήρου αυθαίρετη κατοικία, θα βγάλεις την βεβαίωση σύνδεσης με δίκτυα κοινής ωφέλειας από το σύστημα των αυθαιρέτων. Αν κάνεις την αίτηση μετά: τότε θα πρέπει να σου σφραγίσουν την ΕΕΔΜΚ του διαχωρισμού (ή ότι άδεια βγάλεις) στην ΥΔΟΜ. Οπότε επειδή θα έχουν τον τελευταίο λόγο, συζήτησε το με την ΥΔΟΜ για το τι άδεια θα βγάλεις.
    1 point
  12. Σωστά και προφανώς θα σου βγει λίγο μεγαλύτερο από 2 τ.μ. Σε κάποια (αν όχι σε όλα) θα έχεις και ΥΚ.
    1 point
  13. ΑΡΘ. 155 ΤΟΥ Ν. 4951/22 "1. Η διαδικασία προέγκρισης για την έκδοση οικοδομικής άδειας είναι προαιρετική και αφορά κάθε κατηγορία έκδοσης άδειας του άρθρου 36. "
    1 point
  14. Μετά από 37 χρόνια στο ελεύθερο επάγγελμα και έχοντας αντιμετωπίσει πάμπολλες φορές παρόμοιες τραγελαφικές καταστάσεις με το αφερέγγυο κράτος, ρώτησα και έμαθα.....για παν ενδεχόμενο..... 😉😁
    1 point
  15. Χιλιάδες φάκελοι έχουν «εξαφανιστεί» από τα αρχεία των Πολεοδομικών Γραφείων της χώρας, ενώ από πάρα πολλούς άλλους λείπουν απαραίτητα σχέδια π.χ. κατόψεις, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται πολίτες και μηχανικοί που συναλλάσσονται με τις υπηρεσίες. Η απουσία των φακέλων έχει ως συνέπεια, εκτός των άλλων, να απαιτείται η ανασύστασή τους. Και μπορεί η νομοθεσία να ορίζει ότι η ανασύσταση πρέπει να γίνει από τις αρμόδιες πολεοδομίες, στην πραγματικότητα όμως, την διαδικασία την αναλαμβάνουν οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες, οι οποίοι καλούνται να επιβαρυνθούν με το κόστος. Μάλιστα σε περίπτωση που κάποιος έχει μια γκαρσονιέρα σε μια πολυκατοικία, πρέπει να πληρώσει μηχανικό για να συντάξει το φάκελο ανασύστασης όλης της οικοδομής, που κοστίζει χιλιάδες ευρώ. Το πρόβλημα είναι μεγάλο και αφορά χιλιάδες οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν πριν το 2018, ημερομηνία που ξεκίνησε η ηλεκτρονική έκδοση των Αδειών Δόμησης και τα αρχεία πλέον μπορούν να ανακτηθούν από την ηλεκτρονική βάση του ΤΕΕ. Γιατί είναι απαραίτητη η ανασύσταση φακέλου; Η ηλεκτρονική ταυτότητα του κτιρίου που ισχύει για τις μεταβιβάσεις από 1η Απριλίου 2022 περιλαμβάνει ως απαιτούμενα δικαιολογητικά τα αρχιτεκτονικά σχέδια της οικοδομής. Σε περίπτωση απώλειας δεν εκδίδεται πιστοποιητικό πληρότητας φακέλου. Έτσι το ακίνητο δεν μπορεί να μεταβιβαστεί, να γίνουν τακτοποιήσεις τυχόν αυθαιρεσιών που έχουν γίνει, να ενταχθεί η ιδιοκτησία στο πρόγραμμα Εξ οικονομώ, να εκδοθεί Αδεια Λειτουργίας της επιχείρησης που εδρεύει σε κατάστημα της οικοδομής κλπ. Ποιος έχει την ευθύνη για την ανασύσταση απολεσθέντων φακέλων οικοδομικών αδειών; Σύμφωνα με το ΔΙΑΔΠ/Α/15303/4-8-2005 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών και την εγκύκλιο ΠΔ 114/2005, η υπηρεσία η οποία από υπαιτιότητά της έχει απωλέσει τον φάκελο του πολίτη, οφείλει, για την ανασύστασή του, να συγκεντρώσει τα στοιχεία εκείνα, τα οποία θα της δώσουν την δυνατότητα να προβεί στην έκδοση της διοικητικής πράξης, είτε αυτά είναι δικαιολογητικά, είτε πληροφορίες. Εν προκειμένω η Υπηρεσία Δόμησης (πολεοδομία) έχει την ευθύνη. Πώς γίνεται η ανασύσταση του φακέλου; Ο ανασυσταθείς φάκελος, περιέχει: Προγενέστερες πράξεις της υπηρεσίας ή άλλων από αυτήν υπηρεσιών, Διοικητικές πράξεις οι οποίες είχαν εκδοθεί σε προηγούμενα στάδια της επεξεργασίας του αιτήματος του πολίτη, Διοικητικές πράξεις άλλων υπηρεσιών, οι οποίες συμπράττουν στην διεκπεραίωση του συγκεκριμένου αιτήματος, Στοιχεία, αντίγραφα ή πληροφορίες, όπως π.χ. απόφαση ένταξης συγκεκριμένης περιοχής στο σχέδιο πόλης ή από φακέλους άλλων πολιτών, όπως πχ συνδιοκτητών ακινήτων, Αυτοψίες ή επιτόπιους ελέγχους Στοιχεία τα οποία μπορεί να περιέλθουν στην υπηρεσία με την σύμπραξη εκ νέου του ίδιου του ενδιαφερόμενου πολίτη Ιδιωτικά έγγραφα (πχ. Βεβαιώσεις και στοιχεία από φακέλους μηχανικών) ή έγγραφα που έχουν εκδοθεί από Δημόσιες επιχειρήσεις, Οργανισμούς κ.λ.π., όπως Τράπεζες, ΔΕΗ κ.λ.π. Τι γίνεται όταν η πολεοδομία δεν προχωρά στην ανασύσταση του απολεσθέντος φακέλου της άδειας; Ο νόμος προβλέπει την σύμπραξη του πολίτη ο φάκελος του οποίου έχει απολεσθεί, γεγονός που ισχύει στην πραγματικότητα, διότι οι πολεοδομίες δεν έχουν προσωπικό και τεχνικά μέσα για να προβούν σε αυτήν την εργασία. Τι προβλέπεται σε περίπτωση απώλειας φακέλου λόγω βίαιου συμβάντος, π.χ. πλημμύρα ή πυρκαγιά; Η περίπτωση απώλειας φακέλου από βίαιο συμβάν εντάσσεται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων που διέπουν την ανασύσταση φακέλου λόγω απώλειας και ακολουθείται η προβλεπόμενη διαδικασία. Τι προβλέπει ο νόμος περί αυθαιρέτων για την απώλεια φακέλου; Σύμφωνα με το νόμο 4495/2017 αν έχει απολεσθεί ο φάκελος της οικοδομικής άδειας, εφόσον η απώλεια βεβαιώνεται από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης και προκειμένου να διερευνηθεί η νομιμότητα του υφισταμένου κτιρίου, είναι δυνατή η υποβολή στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης φακέλου αποτύπωσης κτιρίου, που έχει ανεγερθεί με βάση οικοδομική άδεια πριν από τις 28.7.2011 η οποία έχει απολεσθεί. Τι πρέπει να περιλαμβάνει ο φάκελος, που θα κατατεθεί στην πολεοδομία; Για να γίνει αποδεκτός ο φάκελος από την οικεία Υπηρεσία Δόμησης, πρέπει να περιλαμβάνει τοπογραφικό διάγραμμα, διάγραμμα κάλυψης, κατόψεις αποτύπωσης όλων των ορόφων, τομή, φωτογραφίες όλων των όψεων, υπεύθυνη δήλωση μηχανικού καθώς και κρατήσεις και εισφορές σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Σε ποια περίπτωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί η κάτοψη συμβολαιογραφικού εγγράφου; Μπορεί να γίνει αποδεκτό από την οικεία Υπηρεσία Δόμησης το σχέδιο της κάτοψης το οποίο προσαρτήθηκε στην πράξη σύστασης διηρημένων ιδιοκτησιών στις περιπτώσεις αυτοτελών οριζόντιων ή καθέτων ιδιοκτησιών, των οποίων η οικοδομική άδεια εκδόθηκε πριν από την έναρξη ισχύος του από 8.9.1983 προεδρικού διατάγματος. Αν η πραγματική κατάσταση συμφωνεί με τα σχέδια της σύστασης διηρημένων ιδιοκτησιών, είναι δυνατή η υποβολή της κάτοψης που επισυνάπτεται στη σύσταση και δεν απαιτείται να προβεί ο μηχανικός στη σύνταξη νέου σχεδίου κάτοψης. Τι γίνεται όταν υπάρχουν αυθαιρεσίες; Στην περίπτωση που η πραγματική κατάσταση δεν συμφωνεί με τα σχέδια της σύστασης διηρημένων ιδιοκτησιών και κατά την αποτύπωση προκύψουν αυθαίρετες κατασκευές, αυθαίρετα τμήματα κτιρίου κ.λ.π., αυτά διαγραμμίζονται ή/και αναφέρονται ευκρινώς στο διάγραμμα κάλυψης που θα υποβληθεί στην πολεοδομία με ειδική μνεία στην υπεύθυνη δήλωση μηχανικού, σχετικά με την τακτοποίηση των αυθαιρεσιών με την υπαγωγή τους στις διατάξεις του ν.4495/17. Μπορεί ο μηχανικός, ενώ υπάρχει το έντυπο της οικοδομικής άδειας της οικοδομής, να την τακτοποιήσει ως αυθαίρετη παρακάμπτοντας τη διαδικασία της ανασύστασης; Πράγματι ορισμένοι μηχανικοί, κυρίως σε οικοδομές που κτίστηκαν πριν το 1975, για να βοηθήσουν τους πελάτες τους να τελειώσουν γρήγορα και με λιγότερο κόστος, επέλεγαν να δηλώσουν το κτίριο ως εξ ολοκλήρου αυθαίρετο καταβάλλοντας το παράβολο των 250 ευρώ. Η διαδικασία όμως δεν είναι ορθή, διότι δεν προβλέπεται από το Νόμο και απαιτείται να γίνει ανασύσταση του φακέλου της οικοδομικής άδειας. Τι γίνεται όταν δεν συμφωνούν όλοι οι ιδιοκτήτες της πολυκατοικίας να γίνει ανασύσταση; Η αίτηση για την ανασύσταση του φακέλου μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε ιδιοκτήτη, χωρίς την απαίτηση συναίνεσης του συνόλου των συνιδιοκτητών. Ο ιδιοκτήτης επιλέγει τον μηχανικό ο οποίος συντάσσει τον φάκελο της ανασύστασης όλης της οικοδομής. Σε περίπτωση που η οριζόντια ιδιοκτησία έχει αυθαιρεσίες που τακτοποιούνται, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υπαγωγής στον ν.4495/17 συμπληρώνεται ο φάκελος με τα σχετικά δικαιολογητικά. Μπορεί να γίνει μερική ανασύσταση του φακέλου μόνο για ένα διαμέρισμα ή όροφο; Σε περίπτωση μερικής απώλειας φακέλου, γίνεται αναπλήρωση των μελετών που λείπουν. Δεν μπορεί όμως να γίνει ανασύσταση φακέλου τμηματικά π.χ. για έναν όροφο. Τα δικαιολογητικά θα αφορούν όλη την οικοδομή.
    1 point
  16. Καλησπέρα, υπάρχει κανένα νεότερο για την αναβάθμιση της πλατφόρμας σχετικά με την άδεια αποπεράτωσης αυθαιρέτου χωρίς προέγκριση?
    1 point
  17. Τώρα όμως παίζει και το εξής: άσε να τρεναρουμε λίγο να βγεί ο χειμώνας με τον παλιό καυστήρα. Όμως να σπρώξουμε την θερμοπροσοψη για να γλιτώσουμε τίποτα. Εξοικονομώ Φρανκενστάιν
    1 point
  18. Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/123669/4743/23-12-2021 «Καθορισμός των στοιχείων των περ. α έως θ της παρ. 4 του άρθρου 47Α του ν. 4495/2017 (Α’ 167), που απαιτούνται για την έκδοση και τον έλεγχο της βεβαίωσης σύνδεσης με το Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας κατά τη διαδικασία ηλεκτροδότησης» (Β’ 6548) https://www.taxheaven.gr/circulars/40663/ypen-daoka-91887-3161-12-9-2022
    1 point
  19. Με το να ρωτήσεις στην ΥΔΟΜ, γενικά και αόριστα, δεν εκθέτεις κανέναν. Δεν σε υποχρεώνουν να αναφέρεις τα στοιχεία της υπόθεσης Μην είσαι τόσο αυστηρός. Ας το γράψει 99 φορές και για το λόγο ότι μπορεί να γίνει μπέρδεμα με το λαγνεία
    1 point
  20. Καλησπέρα. Έχω ξεκινήσει στο σύστημα υπολογισμού του ΤΕΕ τον υπολογισμό των αμοιβών και έχω πάρει αριθμό τον οποίο θα πρέπει να βάλω στο σύστημα e-adeies. 1. Στο σύστημα υπολογισμού του ΤΕΕ πρέπει να ολοκληρώσω τον υπολογισμό; 2. Στο σημείο που έχει την επεξεργασία των εργασιών και στο πλάι έχει τις λεπτομέρειες τις εργασίας αναφέρει κάπου με bold Προϋπολογισμός εργασίας το οποίο πρέπει να συμπληρώσουμε. Εκεί βάζουμε προϋπολογισμό εργασίας όπως αναφέρει ή εννοεί κόστος μελέτης;
    1 point
  21. 1. Όταν ένας διαχειριστής μηχανικός μιας δήλωσης 4495 "πατήσει το ρημάδι το κουμπάκι" και προχωρήσει τη δήλωση σε τέτοιο βαθμό ούτως ώστε να εκδοθεί Βεβαίωση 4495 για εγγραφή εμπράγματου δικαιώματος στο ακίνητο, έχει αποδεχθεί ότι, έχει στη διαθεσή του όλες τις απαιτούμενες μελέτες κ.λπ. Δηλαδή, και τη ΜΣΕ. 2. Αυτή του δε η υποχρέωση "εξαφανίζεται" όταν η ΜΣΕ υποβληθεί στο σύστημα του ΤΕΕ. Μέχρι τότε απολαμβάνει τις ημερομηνίες που τρέχουν (5ετία από την υπαγωγή). Αν παρέλθει προφανώς ο ιδιοκτήτης δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη και ο διαχειριστής μηχανικός περιμένει τις όποιες συνέπειες της αμέλειάς του.... 3. Ένας συμβολαιογράφος που "ολοκληρώνει" συμβόλαια για ένα ακίνητο που έχει υπαχθεί στον 4495 και εκκρεμεί η υποβολή ΜΣΕ, χωρίς ν' αναφέρει σε αυτά το συγκεκριμένο θέμα "έχει πρόβλημα"... Προφανώς αντίστοιχο πρόβλημα έχουν και τα συμβόλαια που έφτιαξε... Ίσως "φταίει" και ο υποθηκοφύλαξ για τη μετεγγραφή αυτών... 4. Το πρόβλημα θα το βρουν οι "επόμενοι"... Όπως και να 'χει όμως η φάρα των συμβολαιογράφων όλο και κάτι θα κάνει για να πέσουν στα μαλακά (ρίχνοντας την ευθύνη στο μηχανικό που δεν ανάφερε την εκκρεμότητα αυτή στην τεχνική έκθεση της δήλωσης) κ.λπ..... 5. Μια δήλωση υπαγωγής στον 4495 με την εκκρεμότητα της υποβολής ΜΣΕ δεν μπορεί "να την ξεφορτωθεί εύκολα" ο διαχειριστής μηχανικός της! Θα είναι "βλάξ με περικεφαλαία" εκείνος ο μηχανικός θα την αναλάβει (πόσο μάλλον όταν έχει προηγηθεί μεταβίβαση) χωρίς να συμφωνήσει να πληρωθεί αδρά! Να την ελέγξει από την αρχή, να κάνει νέα αυτοψία, να αναλάβει τη συνολική ευθύνη αυτής κ.λπ. και να υποβάλλει και την απαιτούμενη ΜΣΕ. 6. Μια ΜΣΕ ενός ακινήτου χωρίς ΟΑ συνήθως κοστίζει 4 ή και περισσότερες φορές περισσότερο από ότι, κοστίζει μια δήλωση υπαγωγής στον 4495. Αυτό λέγεται "κεραμίδα", η οποία όταν πέσει στο κεφάλι του ιδιοκτήτη, τότε ο κακόμοιρος προσπαθεί παντοιοτρόπως να τα γλυτώσει.... Κι όποιον πάρει ο χάρος... Που πάντα παίρνει τον "βιαστικό" διαχειριστή μηχανικό! 7. Αν δεν υπάρχει σύμβαση ανάθεσης - ανάληψης των συγκεκριμένων επιμέρους εργασιών, η οποία με λεπτομέρειες να "ξεπλένει" την όποια ευθύνη του διαχειριστή μηχανικού από τη ΜΣΕ κ.λπ., δυστυχώς ισχύουν όλα τα παραπάνω... 8. Δυστυχώς, αν ως διαχειριστής μηχανικός μιας δήλωσης, βιαστώ να πάρω μια δουλειά για υπαγωγή στον 4495 ενός ακινήτου, που τελικά ανακαλύψω ότι, απαιτείται και ΜΣΕ γι' αυτό, χωρίς να έχω φτιάξει μια λεπτομερή σύμβαση ανάθεσης - ανάληψης για να καλύψω κυρίως τον Κ@λο μου, ή έστω να έχω μια υποτυπώδη χωρίς αναφορά σε ΜΣΕ, (αυτό θα εκμεταλλευτεί ο δικηγόρος του ιδιοκτήτη όταν έρθει η ώρα) με συνεχόμενη "βιασύνη" να δώσω Βεβαίωση για μεταβίβαση του ακινήτου και ειδικά χωρίς αναφορά στην τεχνική μου έκθεση για απαίτηση ΜΣΕ αυτού (παρέσυρα και τον συμβολαιογράφο...), δεν θα έψαχνα να την ξεφορτωθώ, αλλά θα έψαχνα με κάθε κόστος και με ηθικό και νόμιμο τρόπο να ολοκληρώσω τις υποχρεώσεις μου, διότι "τα λάθη πληρώνονται"....
    1 point
  22. 1.553 downloads

    Ένα απλό φύλλο εργασίας για τη σωστή επιλογή του ύψους γραμμάτων (σε χιλιοστά) ανάλογα με την κλίμακα που χρησιμοποιείται (σε model space) .
    1 point
  23. Κανανε παραπονα οι υπολοιποι ιδιοκτητες και το συζητησαμε στην συνελευση της πολυκατοικιας. Τελικα συμφωνησαμε και βαψαμε το εξωτερικο κουτι που μπαινει το ρολο του παντζουριου με ακριβως το ιδιο χρωμα που εχει ο εξωτερικος τοιχος της οικοδομης. Ετσι οταν το πατζουρι ειναι ανοιχτο (μαζεμενο μεσα στο ρολο) δεν φαινεται τιποτα. Οταν ειναι κλειστο εχει σχεδον την ιδια οψη που εχουνε και τα συρομμενα πατζουρια των αλλων οταν ειναι κλειστα. Ετσι το θεμα εκλεισε εκει και ειναι ολοι ΟΚ. Παρατήρηση. Είναι υποχρεωτικός από τους κανόνες του Φόρουμ ο τονισμός στα κείμενα. Didonis
    1 point
  24. Σωστά,οπότε εφόσον δεν έχει αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς (δεν έχει ακολουθήσει κάποια τροποποίηση σύστασης με απόδοση σε έναν ιδιοκτήτη) και το κτίσμα παραμένει κοινόχρηστο (δηλαδή στα κοινόκτητα μέρη,όπου ποσοστό διαθέτουν όλοι),η άδεια που θα εκδοθεί θα πρέπει να φέρει ως ιδιοκτήτες όλους τους συνιδιοκτήτες επί του οικοπέδου.Σ αυτήν την περίπτωση,δεν πρόκειται για απλή συναίνεση αλλά για άδεια στα κοινόχρηστα μέρη της οικοδομής,για την οποία κάνουν αίτηση όλοι οι συνιδιοκτήτες.
    1 point
  25. Όσον αφορά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά προέγκρισης : ΑΔΑ: ΩΝΝΠ4653Π8-ΣΛΦ Για τις δοκιμαστικές τομές πριν την εκπόνηση άσκοπης μελέτης , συμφωνώ ότι η ΕΕΔΜΚ είναι μια λύση προς αποφυγή εκπλήξεων από τυχόν ανεύρεση αρχαιοτήτων . Μπορούν όμως να γίνουν δοκιμαστικές τομές ακόμη και χωρίς ΕΕΔΜΚ , με συναίνεση Εφορίας Αρχαιοτήτων και έξοδα του ιδιοκτήτη , για το λόγο ότι σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο 3028/2002 , οι ΕΦΑ μπορούν να προβούν σε ανασκαφική έρευνα χωρίς έκδοση αδείας . Την έχω ήδη κάνει αυτή τη διαδικασία .
    1 point
  26. Εμένα η εμπειρία μου με την ΑΝΑΚΕΜ ήταν ιδιαίτερα δυσάρεστη. Σου αλλάζουν το ΣΔΑ, χωρίς να επικοινωνήσουν πρώτα μαζί σου ή έστω να σε ενημερώσουν ότι έκαναν αλλαγές στο email που το επισυνάπτουν, και έπειτα έχουν την απαίτηση να το στείλεις πίσω υπογεγραμμένο ως συντάκτης. Αν δε το ελέγξεις την πατάς. Μου έχει συμβεί παραπάνω από μία φορές οπότε το έχουν σύστημα. Τις ποσότητες που δηλώνεις επαχρησιμοποιούμενες (πχ εκσκαφές για μπάζωμα) τις κάνουν αποκτώμενες, χωρίς καν να διαβάσουν την τεχνική έκθεση που τεκμηριώνεται και ούτε δέχονται χαμηλότερες ποσότητες απο αυτές του τύπου λόγω ιδιαιτεροτήτων της κατασκευής (πχ τοιχοποιία απο Ytong έχει χαμηλότερη πυκνότητα απο οπτοπλινθοδομή). Αν λέει έχεις λιγότερα μπάζα θα πρέπει μετά να το τεκμηριώσεις με τεχνική αιτιολογική έκθεση ή/και φωτογραφική αποτύπωση. Δουλειά που δε πρόκειται να πληρωθεί. Οι ποσότητες που υπολογίζουν τις βασίζουν στην παρακάτω μελέτη: https://ypen.gov.gr/wp-content/uploads/2021/02/Final-Report-3.1-CDW-management-20200826_final-GR_12.pdf (σελ 32) Η εταιρία ανακύκλωσης θα πρέπει να συμπεριφέρεται ως συνεργάτης, και όχι ως ένας ακόμη ελεγκτής της δουλειάς μας.
    1 point
  27. Δεν επιβάλλονται και οι δύο φόροι ταυτόχρονα, με προτεραιότητα να έχει ο προκαταβλητέος. 1043698/844/Α0012/31.5.2007 "... 3. Περαιτέρω, διευκρινίζεται ότι σε καμία περίπτωση στις αμοιβές των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών δεν μπορεί να επιβληθεί και ο προβλεπόμενος προκαταβλητέος φόρος 4% ή 10% της παρ.4 του άρθρου 52 του Κ.Φ.Ε. και ο παρακρατούμενος φόρος 20% της παρ.1 του άρθρου 58 του ίδιου Κώδικα, αλλά η επιβολή του προσήκοντος συντελεστή φόρου θα είναι πάντα συνάρτηση της θεώρησης ή χορήγησης άδειας ή όχι των εργασιών του αρχιτέκτονα ή μηχανικού, όπως έχει γίνει δεκτό και με τη Λ.9914/ΠΟΛ.182/16.6.1971 διαταγή. Δηλαδή όταν οι εργασίες των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών υπόκεινται σε θεώρηση ή χορήγηση άδειας από κάποια υπηρεσία του Δημοσίου, τότε θα υπολογίζεται προκαταβλητέος φόρος 4% ή 10% στην αμοιβή τους, ενώ όταν οι εργασίες των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών προσφέρονται απευθείας χωρίς θεώρηση ή χορήγηση άδειας στα πρόσωπα που αναφέρονται στο δεύτερο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 58 του Κ.Φ.Ε., τότε τα πρόσωπα αυτά πρέπει να διενεργούν παρακράτηση φόρου με ποσοστό 20% στην αμοιβή του αρχιτέκτονα ή μηχανικού (σχετ.1084047/1030/ΠΟΛ.1170/5.7.1989 διαταγή και 1069230/1134/Α0012/6.8.1998 έγγραφο). ..." ΠΟΛ.1204/1993 "... 3. Ύστερα από τα παραπάνω, όπως έχει γίνει δεκτό και από τη διοίκηση (Λ 9914/ΠΟΛ.182/16.6.1971 διαταγή της) σε προκαταβολή φόρου 4% ή 10%, κατά περίπτωση, υπόκεινται μόνο οι αμοιβές των αρχιτεκτόνων και μηχανικών επί μελετών για τις οποίες προβλέπεται θεώρηση των σχεδίων ή μελετών ή τη χορήγηση σχετικής άδειας από την αρμόδια Υπηρεσία. Για τις λοιπές περιπτώσεις που δεν προβλέπεται θεώρηση ή χορήγηση σχετικής άδειας, δεν εφαρμόζονται οι πιο πάνω διατάξεις, της παραγρ. 4 του άρθρου 15, αλλά οι διατάξεις, του άρθρου 48 του ν.δ. 3323/1955, με βάση τις οποίες παρακρατείται φόρος με συντελεστή 15% (σήμερα 20% στο άνω των 300 € ποσό) στο ακαθάριστο ποσό της συμβατικής ή νόμιμης, κατά περίπτωση, αμοιβής του δικαιούχου. ..." ΠΟΛ.1067/2015 Αρθρο 69 "...Περαιτέρω, με την παρ.4 του άρθρου αυτού, σε προκαταβολή φόρου 4% ή 10% κατά περίπτωση υπόκεινται μόνο οι αμοιβές των αρχιτεκτόνων και μηχανικών επί μελετών για τις οποίες προβλέπεται θεώρηση των σχεδίων ή μελετών ή χορήγηση σχετικής άδειας από την αρμόδια Υπηρεσία. ... Για τις λοιπές περιπτώσεις που δεν προβλέπεται θεώρηση ή χορήγηση σχετικής άδειας, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου αυτού αλλά μόνο οι διατάξεις του άρθρου 64, δηλαδή παρακρατείται φόρος με συντελεστή 20% (σχετ. ΠΟΛ.1120/25.4.2014). ..."
    1 point
  28. δες αυτο για την Αττικη [και την περιοχη σου που σε ενδιαφερει] οσο για την παραλια "Η πολεοδομία ισχυρίζεται ότι πρέπει να συνδέεται κιόλας με το υφιστάμενο δίκτυο κοινοχρήστων." pinakes_ZOE-2.doc
    1 point
  29. Με την εξωτερική μόνωση μου χαλάς όμως τον τίτλο Εμφανές σκυρόδεμα - Ανθεκτικότητα, Εμφάνιση. Από μέσα, γίνεται να ελεχθεί επαρκώς ο Φ.Ο. ? Για σεισμό πιθανώς. Για οτιδήποτε άλλο πολύ δύσκολο. Γιατί να μην κάνουμε εσωτερική μόνωση?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.