Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      8.376


  2. tettris

    tettris

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.087


  3. gelastos

    gelastos

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      148


  4. desptsouk

    desptsouk

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      550


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/09/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο για τις εισφορές που αφορούν τον 08/2022 Προθεσμία λήξης η 30η Σεπτεμβρίου.
    4 points
  2. Συνάδελφε ,ξαναδιάβασε τι λέει.... "η ορθή ή μη εφαρμογή των μελετών........και που όφειλε να ελέγξει..." Δεν όφειλε να ελέγξει τις μελέτες αλλά την εφαρμογή αυτών... Επίσης όχι όλων των μελετών αλλά αυτών που όφειλε να ελέγξει...
    2 points
  3. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.208 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Η BuildingHow Earthquake Resistant Buildings προσφέρει δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr δύο (2) βιβλία από τον τόμο Α' και δύο (2) από τον τόμο Β' από τα βιβλία για τον δομικό σχεδιασμό και την μελέτη εφαρμογής του Απόστολου Κωνσταντινίδη. Η κλήρωση αυτή αφορά τα δύο (2) βιβλία του τόμου Β΄. Ο τόμος Α' Αντισεισμικά κτίρια από οπλισμένο σκυρόδεμα - Η τέχνη της κατασκευής και η μελέτη εφαρμογής (έκδοση .pdf) του Απόστολου Κωνσταντινίδη, μέσα από 300 έγχρωμες σελίδες μεγέθους Α4 αντιμετωπίζεται το αντικείμενο της κατασκευής και της μελέτης εφαρμογής σκελετού αντισεισμικών κτιρίων από οπλισμένο σκυρόδεμα, με πλήθος παραδειγμάτων, που αποδίδονται ρεαλιστικά σε περισσότερες από 150 εικόνες και κατασκευαστικά σχέδια. Δείτε μια αναλυτική παρουσίαση του βιβλίου: https://www.buildinghow.com/el-gr/Προϊόντα/Βιβλία/Books-offer-el-GR Συμμετοχές Για να δηλώσετε συμμετοχή κάνετε μια απάντηση (reply) στο παρόν θέμα. Δηλώσεις συμμετοχών ως την Πέμπτη 29/09/2022 στις 17:00. Όροι Συμμετοχής Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα μέλη του Michanikos.gr που έχουν συμπληρώσει την ειδικότητα στο προφίλ τους, εκτός από τον Διαχειριστή και τα μέλη που ανήκουν στην ομάδα: Ιδιώτης-Μη Μηχανικός. Κάθε μέλος έχει δικαίωμα μόνο μιας συμμετοχής. Οι άκυρες συμμετοχές θα διαγραφούν. Η κλήρωση θα γίνει μεταξύ των Α/Α των απαντήσεων στο παρόν θέμα και οι νικητές θα επιλεγούν με το Google Random Number Generator: https://www.google.com/search?q=random+number
    1 point
  5. Σας απάντησα προηγουμένως... Περισσότερες λεπτομέρειες δεν είναι δυνατόν ν' απαντηθούν εδώ.... Διότι θ' απαντηθούν λάθος και θα σας αποπροσανατολίσουν. Απαιτείται η διεξοδική μελέτη των πάντων (π.χ. ιδιοκτησιακό, πολεοδομικό, υπαγωγές, αυτοψία κ.λπ.). Συνιστώ, να βρείτε τον κατάλληλο (έμπειρο) μηχανικό της ευρύτερης περιοχής σας (όχι αυτόν που σας έκανε τη δήλωση, του οποίου ζητείστε τη νόμιμη παραίτηση), ο οποίος μαζί με το δικηγόρο σας θα αντιμετωπίσουν το θέμα σας.
    1 point
  6. Παρότι η καταγγελία έχει ιδιοτελή κίνητρα (και ποιά, άλλωστε, είναι ανιδιοτελής?), αν έχουν γίνει τέτοια πράγματα (κι επειδή κάποτε θα πρέπει να αποβληθούν από την πιάτσα τα διάφορα λαμόγια τα οποία στερούν δουλειές από έντιμους συναδέλφους), η καταγγελία είναι επιβεβλημένη. Όχι μόνο στο ΕΤΕΑΝ, αλλά και στο ΥΠΕΝ (ενεργειακοί επιθεωρητές). Και χωρίς προειδοποίηση διότι είναι ΚΑΙ δημόσιο συμφέρον. Τους ανέντιμους, μόνο με τη νομιμότητα μπορείς να τους πολεμήσεις
    1 point
  7. Για την ιστορία, χτες υπέβαλα όλα όσα είχαν ζητηθεί και σήμερα πήρα απάντηση περί επιτυχούς ολοκλήρωσης του έργου...
    1 point
  8. Σε ευχαριστώ για την ειδοποίηση
    1 point
  9. Από ανάγνωση του κειμένου στο άρθρο 99 καταλαβαίνω: Δεν χρειάζεται να επιτευχθεί τίποτα μέχρι την 31/12 ή το 24μηνο αντίστοιχα. Οι προθεσμίες αφορούν μόνο στην υποβολή των δικαιολογητικών. Δεν προκύπτει καμία νέα υποχρέωση για την αλλαγή (είτε "μπρος" είτε "πίσω") της κατάστασης της υπαγωγής σε σχέση με αυτές τις προθεσμίες και προφανώς ισχύουν τα ήδη ορισμένα για αυτές τις διαδικασίες.
    1 point
  10. 1. Ναι. 2. Εκεί συμπληρώνεις το γινόμενο του ποσοστού που αντιστοιχεί στην εργασία επί τον προϋπολογισμό του έργου. Ο προϋπολογισμός εργασίας είναι η δαπάνη (ή το κόστος) μελέτης.
    1 point
  11. Σωστά, επειδή συγκεκριμένα εδώ η ΜΣΕ μας ενδιαφέρει, ναι συμφωνώ για αυτή δεν θα ισχύει.
    1 point
  12. Σωστά όλο το ξεχνάω αυτό. Θεωρώ ότι εξαιρείται η ΜΣΕ, όπως ίσχυε κ για το 12μηνο κ μετά για το 18μηνο. Εδώ εξαιρέθηκε από την ταυτότητα κτιρίου!
    1 point
  13. Στα κατά τ'άλλα σημαντικά (και χιουμοριστικά) που αναφέρει ο φίλος zazeng να σημειώσω ότι με τις τελευταίες τροποποιήσεις η ημερομηνία 31/12/2022 αφορά και στις δηλώσεις του 4495 με ημ/νία πληρωμής παραβόλου πριν την 31/12/2020 (οριζόντια προθεσμία, όχι μόνο για τον 4178). Τουλάχιστον αυτό καταλαβαίνω. (γαλάζια κωδικοποίηση από kan62 προς το τέλος του άρθρου 99) Μάλλον γι'αυτό ανησυχεί ο yak, αν και όντως δεν σημαίνει ότι θα κλειδώσουν τα δικαιολογητικά (αντίστοιχα με ό,τι γινόταν μέχρι τώρα).
    1 point
  14. Επειδή είσαι στο εξωτερικό, το ειδικό τμήμα κομμάντο περαίωσης δηλώσεων αυθαιρέτων του ΤΕΕ θα χρειαστεί τη συμβολή της ιντερπόλ για να σε βρει, οπότε μην ανησυχείς, εμένα θα με έχουν μπαγλαρώσει ανήμερα πρωτοχρονιά κ θα σου στείλω πμ από τη φυλακή να πας να κρυφτείς! Σοβαρά τώρα, η 5ετία λογίζεται από την ημερομηνία υπαγωγής της κάθε δήλωσης κ δεν είναι οριζόντια προθεσμία (πχ κατ5 ή αρχεία 4178), οπότε έχεις μίνιμουμ 7 μήνες - μια χαρά για αυτή τη δουλειά. Για το αν θα κλειδώνουν οι δηλώσεις, η άποψη μου είναι ότι θα γίνει ότι γίνεται με τα αρχεία του 4495, δλδ τπτ. Επιπτώσεις: Όπως σωστά επισήμανε ο @tettris οι επιπτώσεις καθορίζονται (από το άρθρο 99) στην Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507 – 11.5.2018 ΦΕΚ 1643B, το μόνο που βλέπω είναι αυτό (άρθρο 4 - Διαδικασία ενίσχυσης): "Μέχρι την υλοποίηση των εργασιών ενίσχυσης η εξ’ ολοκλήρου αυθαίρετη κατασκευή ή η αυθαίρετη προσθήκη δεν μισθώνεται και δεν λαμβάνει άδεια λειτουργίας." Επίσης ξεκαθαρίζει ότι είναι υποχρέωση του ιδιοκτήτη απο κει κ πέρα (αν προκύψει ανεπάρκεια). Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται κ η Αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631 – 14.11.2017 Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου για τη διαδικασία κ συγκεκριμένα το άρθρο 5, οπου πάλι δεν έχουμε αναφορά σε κυρώσεις (δεν έχει κ την εξουσιοδότηση άλλωστε). ----- @DIMITKLADO@tettrisθεωρητικά έχει αφαιρεθεί μάζα, οπότε έχουμε λιγότερη καταπόνηση, για τις επιπτώσεις της απώλειας του τελευταίου διαφράγματος θέλουμε τη βοήθεια του κοινού ( @pirsogiannis?). Οι υπόλοιπες διαφοροποιήσεις του φ.ο. είναι μείζον ζήτημα που φυσικά κ δεν ξεκαθαρίζεται πουθενά. Όταν έχω ΜΣΕ κ αυθαρεσίες που δεν περιλαμβάνονται σε αυτή (πχ μια αποθήκη στον ακάλυπτο) κάνω κ έκθεση.
    1 point
  15. Όντως ως "μπλοκάκι" μπορείς να περνάς έξοδα. Η αντιμετώπισή τους όμως είναι αρκετά μπερδεμένη και θα σου πρότεινα να απευθυνθείς σε λογιστή γιατί τελικά θα πληρώσεις σε πρόστιμα περισσότερα από όσα θα κερδίσεις από το ΦΠΑ. Η αναμόρφωση στο Ε3 δεν γίνεται για να βγει ο φόρος με την κλίμακα των μισθωτών, αυτό γίνεται αυτόματα αφού τσεκάρεις τους αντίστοιχους κωδικούς. Δηλαδή συμπληρώνεις τα πάντα σαν να ήσουν ε.ε. αλλά ο τελικός υπολογισμός του φορολογητέου εισοδήματος γίνεται με την απλή πράξη: ΈΣΟΔΑ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ. Σε αυτό εδώ το θέμα μπορείς να βρεις περισσότερες πληροφορίες (με προσοχή γιατί οι αρχικές δημοσιεύσεις είναι πριν καν εφαρμοστεί ο νόμος και υπάρχουν αρκετές εικασίες). Αναμόρφωση όμως κάνεις για τις περιπτώσεις που αναφέρεις παρακάτω, πχ. λογαριασμός κινητού που χρησιμοποιείς και για προσωπική αλλά και για επαγγελματική χρήση. Εκεί υπολογίζεις το ποσό που θεωρείς ότι αφορά προσωπική χρήση και το αφαιρείς από το συνολικό έξοδο. Και μετά μπλέκεις με τις διαφορές λογιστικής και φορολογικής βάσης κλπ... Στα βιβλία σου πάντως δεν είναι σωστό να περάσεις ένα παραστατικό με μειωμένα ποσά. Επίσης δεν μου φαίνεται σωστό να περάσεις λογαριασμούς που εκδίδονται σε όνομα άλλου προσώπου. Τέλος υποθέτω από τα γραφόμενά σου ότι είσαι φιλοξενούμενος στην κατοικία των γονιών σου. Αν είναι έτσι μου φαίνεται επίσης λάθος να περνάς ως έξοδα λογαριασμούς της κατοικίας (μπορεί και να είναι οκ αλλά πρέπει να το ψάξεις). Για αυτό προτείνω ξανά ή να μην ασχοληθείς καθόλου με λογαριασμούς ή να απευθυνθείς σε λογιστή (έστω και για να σου δείξει μία φορά πώς θα αντιμετωπίζεις τέτοιου είδους έξοδα γενικά και όχι μόνο στο mydata).
    1 point
  16. Δυστυχώς όσοι ασχολούμαστε με το πρόγραμμα, ή έστω οι περισσότεροι, έχουμε βάλει μερικά αχρείαστα στην πραγματικότητα, αρχεία, μέσα στο πρόγραμμα του ανεβάσματος. Ένα από αυτά είναι και ο πρόσφατος λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος. Αυτό γίνεται μπας και καταφέρουμε να περάσουμε κάποια αίτηση χωρίς εκκρεμότητες, αλλά μάταια Εγώ όμως δεν τα έχω με τους αξιολογητές, αλλά με τις κεφαλές του κλάδου μας, που αφήνουν ολόκληρο τον κλάδο έρμαιο στις διαθέσεις του κάθε αξιολογητή. Το πόσο χάλια νιώθω ως μηχανικός, που αναγκάζομαι να χάνω 1-2 εργατοώρες κάθε μέρα για την πάρτη του, δεν λέγεται.
    1 point
  17. Συμφωνώ γενικά με το σκεπτικό σου. Το κριτήριο των κατακόρυφων μπορείς ίσως να το χρησιμοποιήσεις για να υποδείξεις ότι το βάρος της στέγης δεν επιβαρύνει τον φέροντα οργανισμό, σε σχέση με την πλάκα σκυροδέματος. Θα πρέπει να προσθέσεις όμως στον υπολογισμό και τα φορτία των υπόλοιπων αυθαιρεσιών. Αν δηλαδή, χάρει λόγου, προβλεπόταν στέγαση με πολυκαρβονικά, τότε θα έπρεπε να κάνεις ΜΣΕ για όλο το κτίριο. Κατά τ'άλλα δεν θεωρώ λογικό (και νόμιμο) να απαλλάξεις εντελώς τη στέγη, χωρίς μελέτη για τη φέρουσα ικανότητα της ίδιας. Για τις μικροδιαφορές του ΦΟ δεν βρήκα ποτέ ξεκάθαρη απάντηση. Φαντάζομαι όπως δεν μπορείς προφανώς να γνωρίζεις αν υπάρχουν διαφοροποιήσεις στον οπλισμό (ή για τις πραγματικές διαστάσεις αθέατων στοιχείων), έτσι και αυτές οι διαφοροποιήσεις είναι αποδεκτές. Ίσως η ουσιαστική συμβουλή είναι να κρίνεις αν αυτές δύνανται να προκαλέσουν σοβαρές δυσμενείς συνέπειες, ώστε να απαιτήσεις ΜΣΕ, άσχετα από τα γραφόμενα του νόμου. Αλλά και αυτό είναι άλλη ιστορία. EDIT: Μόλις σκέφτηκα ότι ένας στατικός θα μας έλεγε για τη σοβαρότητα του θέματος της διαφραγματικής λειτουργίας από την αντικατάσταση της πλάκας σκυροδέματος. Μήπως εν τέλει αλλάζει σημαντικά ο φέρων οργανισμός και θέλει ΜΣΕ για όλο το κτήριο;...
    1 point
  18. από το σχήμα σου καταλαβαίνω ότι θέλεις να κατασκευάσεις ανοικτό εξώστη σε επαφή με το έρκερ. αν όντως είναι έτσι, ναι, επιτρέπεται
    1 point
  19. άλλο το να μην γίνεσαι κακός και άλλο το να γίνεσαι χαλί να σε πατήσουν. Η φιλοσοφία μου είναι να βοηθάμε πάντα τους συναδέλφους μας επιβλέποντες και να μην προσπαθούμε να τους βάζουμε εμπόδια, το ίδιο όμως πρέπει να κάνουν και σε μας τους ελεγκτές. Αν από την αρχή δεν ξεκαθαρίσεις τη θέση σου θα σε πατήσουν κάτω λέγοντας ένα σωρο δικαιολογίες. Απαράβατος κανόνας δεν ξεκινάει έλεγχος χωρίς να μας έχουν προμηθεύσει όλα τα σχέδια (τα βασικα κατόψεις-τομές-όψεις-ΔΔ-τοπογραφικό) σε έντυπη μορφή. Ακόμα και πρόσβαση να έχουμε στον ηλεκτρονικό φάκελο πάλι τα ζητάμε. Η αμοιβή μας είναι σε αρκετές περιπτώσεις ήδη χαμηλή, με το να κάνουμε και αποτύπωση την υποβαθμίζουμε ακόμα περισσότερο. Καλώς ή κακώς σαν ελεγκτής δόμησης παρουσιάζεσαι στο επιβλέποντα ως αντιπρόσωπος και ελεγκτικός μηχανισμός του κράτους και πρέπει να υπάρχει μια ελάχιστη αυστηρότητα και μια σοβαρότητα. Αν αρχίσουν τα αστειάκια και οι οικειότητες τότε θα το εκμεταλλευτούν και θα σε αναγκάσουν να κάνεις τα στραβά μάτια κάπου (εμένα αυτό έχει δείξει η εμπειρία μου απο το 2012 που έγινα ελεγκτής). Εφόσον λοιπόν βλέπεις μια ανεύθυνη στάση απέναντί σου (απορώ αν είχαν ελεγκτή της ΥΔΟΜ τα ίδια θα έκαναν; ) τότε μην εξαντλείς την επιείκεια σου και άρχισε να εφαρμόζεις το νόμο κατά γράμμα. Αύριο λήγει η προθεσμία, ο επιβλέπων δεν είχε στο εργοτάξιο τα σχέδια ως όφειλε, ο έλεγχος δεν κατέστει δυνατόν να γίνει και παει για αρνητικό πόρισμα και διακοπή εργασιών. Τότε ίσως καταλάβουν τη σημασία του ελέγχου και αποφασίσουν να γίνουν και αυτοί συνεργάσιμοι. Θλίβομαι γιατί στην Ελλάδα τα πράγματα λειτουργούν μόνο όταν υπάρχει μπαμπούλας ή λαδάκι.
    1 point
  20. Πάντως, σίγουρα όσα αναφέρονται στο έντυπο του πορίσματος πρέπει να ελέγχονται -εφόσον δεν έχει βγει νέα έκδοση. Και μπορεί ναι μεν να μην είναι δυνατόν -αλλά ούτε στις αρμοδιότητές μας- να ελέγχεται η ορθότητα των μελετών, ωστόσο αν δείτε κάτι πραγμταικά εξόφθαλμο δεν θα το συζητήσετε με τον επιβλέποντα;
    1 point
  21. Τα επαγγελματικά σου έξοδα που θα γράφεις και στο βιβλίο εσόδων-εξόδων. Όχι, εννοώ ότι δεν θα ασχολείσαι με τον λογαριασμό ΔΕΗ ως επαγγελματικό έξοδο για όσο εργάζεσαι με τον τρόπο που περιέγραψες στην πρώτη σου δημοσίευση.
    1 point
  22. Τίποτα δεν θα δηλώσεις (ως προς το ρεύμα). Δεν υπάρχει λόγος να συμπεριλάβεις μέρος του λογαριασμού ΔΕΗ στα έξοδά σου.
    1 point
  23. Όμως για την "Έγκριση μελέτης (ενεργητικής) πυροπροστασίας" που προηγείται της "Έκδοσης πιστοποιητικού πυροπροστασίας" δεν απαιτείται.
    1 point
  24. Ευχαριστώ όλους τους εν Χριστό αδερφούς που συνέδραμαν στην δημιουργία και διάθεση αυτού του αρχείου!
    1 point
  25. Το είχα κατεβάσει από την προηγούμενη πλατφόρμα, επειδή δεν το είδα ξανά το ανέβασα, είναι εύχρηστο. Ευχαριστούμε Γιώργο.
    1 point
  26. Μετά από επικ. με κεντρικά ΕΟΤ στην Αθήνα: Για επιπλωμένα δωμάτια/διαμερίσματα, δεν απαιτείται καταλληλότητα οικοπέδου. Απαιτείται απλά έγκριση αρχιτεκτονικής μελέτης από ΕΟΤ. Αυτή μπορεί να γίνει είτε πριν είτε μετά την έκδοση άδειας δόμησης. Εννοείται πως πας πριν, για τους λόγους που ανέφερε πιο πάνω ο Γιάννης, συν το ότι μπορεί να σου ζητηθεί από πολεοδομία (ποτέ δεν ξέρεις). Οι όροι δόμησης είναι σαφώς κατοικίας. Για να αποφύγεις τον σκόπελο αν είναι τουριστικό ή οχι, και το blackout που μπορεί να πάθει ο αρμόδιος υπάλληλος, προτείνεται από τους μηχανικούς του ΕΟΤ στην Αθήνα στον τίτλο να αναγράφεται μπλα μπλα μπλα επιπλωμένων διαμερισμάτων/δωματίων, σκέτο, χωρίς την προσθήκη της λέξης τουριστικών, που μπορεί να επιφέρει το ανωτέρω βλακουτ. Για επιπλωμένες κατοικίες, ισχύουν τα ανωτέρω στο post του Γιάννη.
    1 point
  27. Συνάδελφε, αν έδωσα την εντύπωση ότι εννοούσα τις ίδιες τις μελέτες δεν το ήθελα (και από ότι είδα δεν το έκανα). Την εφαρμογή αυτών εννοώ εδώ και τόσα ποστ! Φυσικά. Τις μελέτες θα τις ελέγξει η πολεοδομία (αν). Για το ποιες μελέτες αφορά, όσες βρίσκονται στο φάκελο και αφορούν τον ελεγκτή με τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα. Στα Η/Μ σε περίπτωση που δεν υπάρχουν μελέτες τα ελάχιστα που αναφέρει ο νόμος.
    0 points
  28. Ασχολούμαστε ακόμα με το Ν4030 και τα άρθρα του.... !!!! όταν υπάρχει ο Ν4495 που ορίζει σαφώς και ευκρινώς όσα θέματα κατήργησε... Ανέβασα και ένα αρχείο που είναι του ΤΕΔΚ Β.Ε. με Διαπιστώσεις - Προβλήματα - Τρόποι Επίλυσης - Συμπεράσματα - Παρουσίαση Προτάσεων
    0 points
  29. 1.) Γνωρίζω ποια άρθρα καταργήθηκαν. Μάλιστα μνημόνευσα με ποιο άρθρο του 4495 καταργήθηκαν. Θα στο παραθέσω αναλυτικώς λοιπόν: Άρθρο 51: Μετά την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του άρθρου 33 του παρόντος καταργούνται τα άρθρα 1 έως και 8 του ν.4030/2011, εκτός από την παρ.6 του άρθρου 2α του ν.4030/2011. Και εσύ συνεχίζεις να δίνεις οδηγίες, για να βοηθήσεις τους άλλους, πως το επίμαχο άρθρο 7 είναι σε ισχύ. Σχετικά με το άρθρο 11, όντως αναφέρει «όλες τις μελέτες» σου λέει όμως σύμφωνα με τις διατάξεις των προηγούμενων άρθρων, που καταργήθηκαν. 2.) Ποιος επιθεωρητής άνθρωπε μου; Μελετητής υπάρχει στο έργο. Όλες τις μελέτες δε λες πως πρέπει να ελέγξεις; Τη μελέτη ΚΕΝΑΚ δεν θα την ελέγξεις σύμφωνα με αυτά που εκθέτεις από εχθές; 3.) «Να μας απαντήσεις ένας στατικός»… Μάλιστα. Νόμιζα πως συζητάμε για ελέγχους δόμησης. Συνάδελφε αυτά που υποστηρίζεις δεν έχουν νομικό έρεισμα, είναι πρακτικώς ανεφάρμοστα και πολύ περισσότερο, δεν υποστηρίζονται ούτε από εσένα τον ίδιο. Καλημέρα.
    0 points
  30. Κι όμως νομίζω πως πρέπει να γίνει πιο ξεκάθαρο συνάδελφε. Ποιές διατάξεις του παρόντος; Αυτές που καταργήθηκαν; Γενικώς θέλω να πω πως ο ΕΔ ελέγχει συγκεκριμένα «πράγματα». Τα ορίζει ο νόμος. Για να καταλάβω πάντως πως «δουλεύει» η δική σου ερμηνεία συνάδελφε @alej, και εφόσον δεν σχολίασες το αν ελέγχεις το Ug, λύσε μου μια απορία σε παρακαλώ σχετικά με κάτι πιο σοβαρό, πως επιβεβαιώνεις την ορθή εφαρμογή και τήρηση της στατικής μελέτης σε τελειωμένη οικοδομή;
    -1 points
  31. Καλησπέρα. Άρθρο 94 του Ν.4495/2017. Επίσης να γράψεις 100 φορές τη φράση 'εν αγνοία' με όμικρον γιώτα γιατί κατεβαίνει η αξία σου ως μέλος του συνδικάτου μας, και κατ' επέκταση η αξία του συνδικάτου μας.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.