Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ssouanis

    ssouanis

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.248


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.521


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.559


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/09/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Αν θέλετε να πάρετε μια γεύση για το τι σημαίνει μπετό όταν δε γίνεται μόνο για το κέρδος και όταν δε γίνεται βιαστικά και όταν δε γίνεται πρόχειρα, Το υλικό δεν είναι το πρόβλημα (πιθανόν είναι το καλύτερο για τις περισσότερες χρήσεις που είδε μέσα στην Ελλάδα).
    2 points
  2. Από τη στιγμή που: α) Η ελάχιστη αμοιβή υπάρχει μόνο για τα μάτια του ΤΕΕ β) Το μπετό έχει φιλότιμο (ρήση των παλαιοτέρων), όχι απεριόριστο όμως όπως καταδεικνύει και η φωτογραφία γ) Οι περισσότεροι κάνουν εκπτώσεις (βλέπε α) με αποτέλεσμα να αναλαμβάνουν περισσότερες άδειες για να τα βγάλουν πέρα και τελικά να μην επιβλέπουν ουσιαστικά ούτε μία εξ αυτών δ) Ελάχιστοι συνάδελφοι αντιδρούν σε ατασθαλίες ιδιοκτητών, εργολάβων κλπ δεν είναι λογικό να συμβεί αυτό που δείχνει η φωτογραφία; Προσωπική μου άποψη πχ είναι ότι η ελάχιστη αμοιβή επί της στατικής μελέτης είναι λογική μόνον όταν αφορά απλά, κανονικά πλαίσια. Από τη στιγμή που υπάρχουν ιδιαιτερότητες στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό θα έπρεπε η αμοιβή να είναι σαφώς μεγαλύτερη. Πόσοι όμως το κάνουν αυτό; Ή πόσοι συνάδελφοι κάνουν δώρο την επίβλεψη με αποτέλεσμα είτε να μην πατάνε στην οικοδομή είτε όποτε και όταν πηγαίνουν να το κάνουν σαν αγγαρεία; Πόσοι από εμάς έχουμε επιβάλλει την λήψη δοκιμίων σκυροδέματος στα ιδιωτικά έργα; Πόσοι από εμάς ειδοποιούμε τους συναδέλφους μας για κάποιο συνεργείο το οποίο δεν κάνει σωστά την δουλειά του; Η απάντηση είναι κανείς (σχεδόν)! Οπότε λογικότατο να κυκλοφορούν αεριτζήδες. Λογικότατο να υπάρχουν ανεξέλεγκτα εργοτάξια κατασκευής σκυροδέματος. Πρέπει κάποτε να καταλάβουμε ότι η ευθύνη της κατασκευής κτηρίων είναι τεράστια. Θυμίζω εδώ την διαφορά ενός γιατρού από έναν μηχανικό: αν ο γιατρός κάνει λάθος πεθαίνει ένας, αν ο μηχανικός κάνει λάθος πεθαίνουν κατ' ελάχιστο 5. Το κακό όμως είναι ότι πρακτικά αποκλείεται να πειστεί το σύνολο των μηχανικών να αλλάξει λογική. Το χρήμα είναι γλυκό και στον βωμό του ο καθένας είναι ικανός να θυσιάσει τα πάντα.
    2 points
  3. Στοιχεία μεγάλων διαστάσεων αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση και πιθανώς με ειδικότερες μεθόδους, πχ πεπερασμένα στοιχεία, ως κελύφη κλπ. βέβαια όλες οι μέθοδοι την ίδια διαδικασία εμπεριέχουν απλά ίσως είναι πιο τυποποιημένες. Δηλαδή και μεταξύ τοιχείου και πεπλατυσμένου υποστυλώματος η αντιμετώπιση ίδια τελικά είναι. Όσον αφορά το κόστος, σκέψου ότι αν οι μορφές αυτές ήταν οικονομικότερες θα είχαν επικρατήσει κιόλας. άρα μάλλον δεν είναι, γι' αυτό τις βλέπουμε κυρίως στην "υψηλή" δόμηση, εκεί που το κόστος δεν είναι περιοριστικός παράγων. Ή εκεί που οι διαστάσεις είναι πολύ μεγάλες και το συμβατικό σύστημα πλάκα, δοκός, υποστύλωμα και τοιχοποιεία πλήρωσης δεν παρέχει την απαιτούμενη αντοχή. Πάλι όμως τέτοιες διαστάσεις μόνο στην "υψηλή" δόμηση έχουμε.
    1 point
  4. Ωραία Αν μπορείς ενημέρωσε κι εμάς σε ποιον Θεό ορκίστηκε να το ξέρουμε κι εμείς ώστε αντί σφραγίδα και υπογραφή να δίνουμε όρκο.....
    1 point
  5. δεν εχει σχεση με το "σε ολους τους οροφους" Εσυ εχεις περίπτωση οπου μπηκε μια οικοδομη στο διπλανο οικοπεδο. Συγκρινεις τα οικοπεδα Δεν λες αν εχει χτισει ο διπλανος. Θεωρω οτι εχεις μια επεκταση του αρθρου 1010 του ΑΚ.. Μιλας με τον πελατη και τον δικηγορο του..
    1 point
  6. Τροποποιήθηκε το πληροφοριακό σύστημα «e-Άδειες» σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 155 και 156 του ν. 4951/2022, που αφορούν στη δυνατότητα έκδοσης Οικοδομικής Άδειας και Αδείας Αναθεώρησης των κατηγοριών 1 και 2 με Βεβαίωση όρων δόμησης της παραγράφου 2 του άρθρου 38 του ν. 4495/2017. Αναλυτικά: Η Βεβαίωση Όρων Δόμησης αρθρ. 38§2 ν.4495/2017για Οικοδομική Άδεια και Αναθεώρηση Οικοδομικής Αδείας έχει τροποποιηθεί ώστε να αφορά και τις Οικοδομικές Άδειες Κατηγορίας 1, 2, την Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετης κατασκευής και την Άδεια κατεδάφισης. Στο πεδίο «Κατηγορία» υπάρχουν οι εξής επιλογές: Οικοδομική Άδεια Κατηγορία 1 Οικοδομική Άδεια Κατηγορία 2 Οικοδομική Άδεια Κατηγορία 3 Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης (Κατηγ. 1) Άδεια Κατεδάφισης (Κατηγ. 1) Για τις κατηγορίες 1 και 2 προβλέπεται έλεγχος Τοπογραφικού Διαγράμματος, οπότε απαιτείται να αναρτηθούν: Τοπογραφικό Διάγραμμα Ε.Γ.Σ.Α. ’87 Τίτλοι ιδιοκτησίας & Έγγραφα Κτηματολογίου Στις επιμέρους Περιπτώσεις έχουν προστεθεί επιλογές για ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΝΕΑΣ ΔΟΜΗΣHΣ, ΕΙΔΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ και ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ, ώστε να καλύπτονται όλες οι υποπεριπτώσεις του άρθρου 36 του ν. 4495/2017. Σε περίπτωση επιλογής «ΕΙΔΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: νομιμοποίηση κατασκευών και αλλαγών χρήσης» δημιουργείται στην Οικοδομική Άδεια ή την Αναθεώρησή της η απαίτηση επισύναψης «Χρηματικού καταλόγου ή Υπαγωγής αυθαιρέτου προς Νομιμοποίηση». H Βεβαίωση Όρων Δόμησης αρθ. 38§2 ν.4495/2017 για Αναθεώρηση έντυπης Αδείαςέχει τροποποιηθεί ώστε να αφορά και τις Έντυπες Άδειες Κατηγορίας 1, 2 και την Έντυπη άδεια κατεδάφισης. Στο πεδίο «Κατηγορία» υπάρχουν οι εξής επιλογές: Έντυπη Άδεια Κατηγορία 1 Έντυπη Άδεια Κατηγορία 2 Έντυπη Άδεια Κατηγορία 3 Έντυπη Άδεια Κατεδάφισης (Κατηγορία 1) Για τις κατηγορίες 1 και 2 προβλέπεται έλεγχος Τοπογραφικού Διαγράμματος, οπότε απαιτείται να αναρτηθούν: Τοπογραφικό Διάγραμμα Ε.Γ.Σ.Α. ’87 Τίτλοι ιδιοκτησίας & Έγγραφα Κτηματολογίου Εγκεκριμένο Τοπογραφικό διάγραμμα Στέλεχος τροποποιούμενης Οικοδομικής Άδειας/Άδειας Δόμησης Στις επιμέρους Περιπτώσεις έχουν προστεθεί επιλογές για ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΝΕΑΣ ΔΟΜΗΣHΣ, ΕΙΔΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ και ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ, ώστε να καλύπτονται όλες οι υποπεριπτώσεις του άρθρου 36 του ν. 4495/2017. Σε περίπτωση επιλογής «ΕΙΔΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: νομιμοποίηση κατασκευών και αλλαγών χρήσης» δημιουργείται στην Αναθεώρηση της έντυπης αδείας η απαίτηση επισύναψης «Χρηματικού καταλόγου ή Υπαγωγής αυθαιρέτου προς Νομιμοποίηση». Η ΥΔΟΜ διενεργεί έλεγχο των επιλογών του μηχανικού και της κατηγορίας της αδείας, καθώς και των στοιχείων του Τοπογραφικού Διαγράμματος, όπου απαιτείται, κατά τα αναφερόμενα στην παράγραφο 6β του άρθρου 35 του ν. 4495/2017. Οι λοιπές ενέργειες δεν έχουν τροποποιηθεί. Οι Βεβαιώσεις Όρων Δόμησης που κατά την προσαρμογή του συστήματος βρίσκονται σε «Προσωρινή Αποθήκευση» έχουν ενημερωθεί με τα νέα δεδομένα. Στις μεταγενέστερες πράξεις των Βεβαιώσεων Όρων Δόμησης, συγκεκριμένα την Οικοδομική Άδεια (ν.4759/2020), την Αναθεώρηση Οικ. Αδείας ME προέγκριση ή βεβαίωση (ν.4759/2020), την Άδεια Κατεδάφισης (ν.4759/2020), την Αναθεώρηση Άδειας Κατεδάφισης ΜΕ προέγκριση ή βεβαίωση (ν.4759/2020) και την Αναθεώρηση έντυπης Αδείας ME προέγκριση ή βεβαίωση (ν.4759/2020), έχει γίνει η απαραίτητη προσαρμογή, ώστε να μην υποβάλλονται Τοπογραφικό Διάγραμμα Ε.Γ.Σ.Α. ’87 και Τίτλοι ιδιοκτησίας & Έγγραφα Κτηματολογίου, εφόσον προβλέπονται για την έκδοση της Βεβαίωσης Όρων Δόμησης. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης, στην Προχωρημένη αναζήτηση έχει προστεθεί το κριτήριο «Κωδικός πράξης». Από την αρχή της λειτουργίας του «e-Άδειες», κάθε αίτηση κατά την εισαγωγή της λαμβάνει κωδικό πράξης της μορφής 111111-2. Το πρώτο τμήμα του κωδικού (έως την παύλα «-») είναι κοινό σε όλες τις συσχετιζόμενες πράξεις μιας αλυσίδας (πχ. Βεβαίωση όρων δόμησης, Οικοδομική Άδεια, Μεταγενέστερος έλεγχος κλπ). Η αναζήτηση με τον Κωδικό πράξης (εισάγεται μόνο πρώτο τμήμα) εμφανίζει όλη την αλληλουχία των πράξεων. Υπενθυμίζουμε το περιεχόμενο των 2 άρθρων του ν.4951/2022: Άρθρο 155 Προέγκριση οικοδομικών αδειών Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 35 του ν. 4495/2017 Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 4495/2017 (Α΄ 167) τροποποιείται, προκειμένου να προβλεφθεί ότι η προέγκριση οικοδομικής άδειας είναι προαιρετική και αφορά όλες τις κατηγορίες οικοδομικών αδειών του άρθρου 36 του ιδίου νόμου, στο δεύτερο εδάφιο ο «όγκος» αντικαθίσταται από το «ύψος», προστίθεται τελευταίο εδάφιο, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Η διαδικασία προέγκρισης για την έκδοση οικοδομικής άδειας είναι προαιρετική και αφορά κάθε κατηγορία έκδοσης άδειας του άρθρου 36. Η διαδικασία προέγκρισης άδειας αναθεώρησης είναι προαιρετική, εφόσον αφορά σε μεταβολή των πολεοδομικών μεγεθών κάλυψης, ύψους και όγκου. Εναλλακτικά απαιτείται η έγγραφη βεβαίωση των υποπερ. βα) και ββ) της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 38.». Άρθρο 156 Διαδικασία ελέγχου οικοδομικής άδειας Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 38 του ν. 4495/2017 Στην περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4495/2017 (Α΄167), περί οικοδομικών αδειών που εξαιρούνται προέγκρισης, προστίθενται οι κατηγορίες αδειών 1 και 2, προβλέπονται τα υποβαλλόμενα ηλεκτρονικά στοιχεία τους και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής: «2. Οι οικοδομικές άδειες, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν, εκδίδονται ως εξής: α) Οι άδειες που εμπίπτουν στον τρόπο έκδοσης των Κατηγοριών 1, 2 και 3 με προέγκριση του άρθρου 36 εκδίδονται αυτόματα, ύστερα από την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις αναγκαίες μελέτες, που προβλέπονται στο άρθρο 40. Ο αριθμός οικοδομικής αδείας που εκδίδεται ηλεκτρονικά, αναρτάται αμελλητί στο διαδίκτυο και επιτρέπεται η έναρξη των οικοδομικών εργασιών. Οι ανωτέρω έλεγχοι διενεργούνται εντός τριών (3) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία υποβολής του φακέλου. β. Οι άδειες που εμπίπτουν στον τρόπο έκδοσης των Κατηγοριών 1, 2 και 3 χωρίς προέγκριση του άρθρου 36, εκδίδονται αυτόματα, ύστερα από την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις αναγκαίες μελέτες, που προβλέπονται στο άρθρο 40. Μεταξύ των υποβαλλόμενων ηλεκτρονικά στοιχείων, συμπεριλαμβάνεται: βα) για τις Κατηγορίες 1 και 2, υποχρεωτική έγγραφη βεβαίωση της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., στην οποία αναγράφονται οι όροι δόμησης που ισχύουν στη θέση του ακινήτου, οι κατά περίπτωση απαραίτητες εγκρίσεις φορέων και υπηρεσιών και ελέγχεται το τοπογραφικό διάγραμμα, και ββ) για την Κατηγορία 3, υποχρεωτική έγγραφη βεβαίωση της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., στην οποία αναγράφονται οι όροι δόμησης που ισχύουν στη θέση του ακινήτου, οι κατά περίπτωση απαραίτητες εγκρίσεις φορέων και υπηρεσιών. Η ανωτέρω έγγραφη βεβαίωση για τις υποπερ. βα) και ββ) εκδίδεται εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης. Η ανωτέρω έγγραφη βεβαίωση συνοδεύεται υποχρεωτικά από υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α΄75) του μελετητή μηχανικού, ότι δεν έχουν μεταβληθεί οι όροι και οι προϋποθέσεις δόμησης στην περιοχή του ακινήτου για το οποίο εκδόθηκε. Ο αριθμός οικοδομικής άδειας που εκδίδεται ηλεκτρονικά, αναρτάται αμελλητί στο διαδίκτυο και επιτρέπεται η έναρξη των οικοδομικών εργασιών. Η αρμόδια Υ.ΔΟΜ. διενεργεί υποχρεωτικά δειγματοληπτικό έλεγχο της νομιμότητας των υποβαλλόμενων μελετών και στοιχείων, σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) τουλάχιστον των οικοδομικών αδειών που χορηγούνται με την ανωτέρω διαδικασία. Ο υποχρεωτικός δειγματοληπτικός έλεγχος διενεργείται ανά εξάμηνο για τις άδειες του παρελθόντος εξαμήνου.».
    1 point
  7. Αναφέρεσαι πιθανώς στην παρ. 5 β άρθρου 98. β) όταν η ίδια αυθαίρετη επέκταση υφίσταται σε όλους τους ορόφους της οικοδομής. Δες τα παραπάνω bold και κρίνε αν είναι σαφές να υπογράψεις τέτοια κατάσταση, διότι ποια είναι η έννοια ίδιας αυθαιρεσίας σε όλους τους ορόφους; ίδια ως προς την χρήση, την θέση, τις διαστάσεις, το ύψος, τα ανοίγματα που φέρει; Ήδη έθιξες μια αμφιβολία με τους ορόφους, για το τι μπορεί να εννοούν (όλοι οι όροφοι συμπεριλαμβάνοντας και το ισόγειο; ). Γι αυτό εμείς θα πρέπει να αποφεύγουμε να υπογράφουμε κάτι τέτοιο. Άφησε μόνο τον ιδιοκτήτη να δηλώσει υπεύθυνα το "εκ κατασκευής" και ας πάνε για τροποποίηση.
    1 point
  8. μάλιστα. ευχαριστώ για τις απαντήσεις και τη συζήτηση. για να έρθω ξανά στο θέμα "η μοίρα του μηχανικού": Ταξιτζής με παίρνει κούρσα από κέντρο Θεσσαλονίκης προς αεροδρόμιο την προηγούμενη εβδομάδα, μου έπιασε κουβέντα και του είπα ότι είμαι ηλμηχ με ειδίκευση στην ενέργεια. Με το που το ακούει αυτό προσπαθεί να πάρει στη διάρκεια της κούρσας τζάμπα προκοστολόγηση για εγκατάσταση φωτοβολταικών όπου ήθελε να βγάλει off-grid (!) το εξοχικό του στην χαλκιδική που ειναι 110τμ χρησιμοποιώντας 1 (ολογράφως: ΕΝΑ) πάνελ 1χ1 (!!!), και χωρίς να δώσει άλλα δεδομένα, ούτε μέγιστες καταναλώσεις, ούτε τίποτα. Το τι θα γίνεται τη νυχτα που δεν εχει ηλιο δεν το είχε σκεφτεί, και ξίνισε όταν του είπα για μπαταρία. Κλασσική περίπτωση ανθρώπου που πάει να το παίξει ξύπνιος. Νομίζω κατάφερα να τον αποτρέψω, αλλά δεν υπάρχει ελπίδα καμία απολύτως... υ.γ. Όντως, για πολλά πράγματα φταίει η ελλιπής μας εκπαίδευση. Ε δε γινεται να στα μάθει όλα η εκπαίδευση, αποδέξου ότι δεν ξέρεις κάποια πράγματα και δώσε μια ρημάδα αμοιβή μηχανικού, να τα βάλετε κάτω να σου πει αν σε συμφέρει ή όχι.
    1 point
  9. @Chr1st0s εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης (π.χ. φωτισμός-αερισμός), μπορείς. Φυσικά επιτρέπονται και χώροι βοηθητικής χρήσης. Η κατασκευή WC ή μπάνιου θέλει προσοχή στην πράξη, αλλά από πλευράς κανονισμών δεν υπάρχει πρόβλημα.
    1 point
  10. @motta Στους ορόφους το κλιμακοστάσιο είναι τμήμα του καθενός και υπολογίζεται όπως ο υπόλοιπος όροφος. Η απόληξη με αναλυτικό.
    1 point
  11. Ε έχουμε βάλει και εμείς πολλάκι το χεράκι μας σε αυτό (πολ. μηχ.), που μη έχοντας διδαχθεί σειρά μαθημάτων - και όχι αποσπασματικά και κατ'επιλογήν - (τουλάχιστον στο ΕΜΠ), αναλαμβάνουμε και το κομμάτι του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού.
    1 point
  12. Υπάρχει μια γενική παρανόηση: Το κακό μπετόν, τα καλά και οικολογικά(!!!) υλικά (πέτρα, ξύλο κλπ) Αν μπεις στον κόπο να διαβάσεις την ιστορία του σκυροδέματος (οπλισμένου ή μη) ή ανοίξεις ένα λεύκωμα κτιρίων με εμφανές σκυρόδεμα (π.χ. αυτό) θα διαπιστώσεις πως η (αισθητική τουλάχιστον) άποψή σου είναι σε λάθος δρόμο. Μερικά από τα πιο εμβληματικά κτίρια παγκοσμίως, έχουν υπογραφή σπουδαίων αρχιτεκτόνων και φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα. Αυτό που έχει προκαλέσει την "απέχθεια" της απαίδευτης μάζας για το σκυρόδεμα, είναι τα κλουβιά που φτιάχτηκαν μαζικά μετά τον πόλεμο (και ίσως συνεχίζονται). Οι ανάγκες για άμεση στέγαση των εσωτερικών μεταναστών (εκουσίων και μη) από τη μια, και η λαχτάρα για το γρήγορο κι εύκολο κέρδος από την άλλη, συνετέλεσαν στην αισθητική (και όχι μόνο) καταστροφή του αστικού τοπίου. Οι λίγες (σχετικά) έντιμες δημιουργίες σπουδαίων αρχιτεκτόνων, απλώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Συνεπώς, δεν φταίει το (όποιο) υλικό, αλλά η κακή του χρήση
    1 point
  13. Αγαπητέ Δημήτρη μας, είναι λογικό που δεν κατάλαβες γιατί και πως…. Αν ήσουν μηχανικός και είχες κάνει τις μελέτες του κτηρίου και βγάλει την άδεια και έχεις και υποχρέωση κατασκευής του υποσταθμού της ΔΕΗ θα καταλάβαινες. 1ον Όλα τα κοστολόγια για να υλοποιηθεί τα πληρώνει ο ιδιοκτήτης – εργοδότης στον στους εργολάβους κλπ. και μεταααααα αρκετά μεταααααα μπορεί να καταθέσει τα χαρτιά στην ΔΕΗ, η ΔΕΗ να κάνει αυτοψίες και όταααααν το εγκρίνει να ξεκινήσει η αποζημίωση. Η οποία φυσικά πάει με τιμές μονάδες που η ίδια η ΔΕΗ θεωρεί ότι πρέπει να πληρώσει. 2ον Εκσκαφές (πχ στην πρασιά ή όπου ζητήσουν) οι οποίες αν πέσεις σε βράχο και ειδικά αν είναι σκληρός βράχος πίστεψε με το κόστος ανεβάζει σημαντικά….. το οποίο φυσικά και δεν αποζημιωθεί. Ο Χρόνος που ενδεχόμενα θα επιμηκυνθεί σημαντικά αν έχεις και τέτοιο πρόβλημα στις εκσκαφές σε τραβάει πίσω όλη την οικοδομή αφού αφορά την στάθμη της θεμελίωσης 3ον η ΔΕΗ αρκετές φορές ειδικά αν δεν υπαρχει πρασιά απαιτεί να δώσεις τμήμα του υπογείου για υποσταθμό κι ακόμα αν δεν προβλέπεις να φτιάξεις υπόγειο σε υποχρεώνει και φυσικά όλα με κόστος δικό σου και όταν και τι θα εισπράξεις στο τέλος 4ον Συχνά πυκνά η ΔΕΗ δεν κάνει προστατευτικά μαγνητικών πεδίων (που έχουν οι υποσταθμοί) ειδικά όταν είναι σε υπόγειο τμήμα με σημαντικά προβλήματα υγείας Κλπ. κλπ. (αυτά όσα πρόχειρα θυμάμαι που μου έτυχαν έως τώρα….. ) Και φυσικά ενδεχόμενα και η αναγκαιότητα τους είναι σχετική με βάση ότι ορισμένες περιπτώσεις εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Οι κακές γλώσσες λένε για αγνό παρθένο ελαιόλαδο ή τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση…. Αλλά αυτά είναι φήμες …. Οπότε ναι, που να καταλάβεις αν δεν το φας κατάμουτρα ….. 😄
    1 point
  14. δυστυχώς όπως λέει ο συνάδελφος όντως κάνουν ότι θέλουν. Άλλωστε στο χαρτί της απαλλαγής γράφει ξεκάθαρα ότι μετα την πάροδο 3 χρόνων ή σε αναθεώρηση χρειάζεται νέα αίτηση. Πλέον σε όλη την Αττική δεσμεύουν τα πάντα και αν δεν γίνει μια συλλογική κίνηση από τους κατασκευαστές να αλλάξει ο νόμος του 1965 η ΔΕΗ είναι ο απόλυτος νταβατζής και μάλιστα στις πλάτες του ιδιώτη. Τόσοι κοινόχρηστοι χώροι και κτίρια υπάρχουν αλλά η ΔΕΗ θέλει να πάρει από τον ιδιώτη και με τον εκβιασμό της μη ηλεκτροδότησης το πετυχαίνει. Μακάρι να δεχτούν να μπει εναέριος αλλά το βλέπω απίθανο, ίσως πρέπει να ξεκινήσετε να βρίσκετε τρόπο να το βάλετε στην πρασιά. Να σε πληροφορήσω ότι και ένσταση κατα της απόφασης να κάνεις απλά θα χάσεις χρόνο γιατί η επιτροπή τις απορρίπτει όλες και μάλιστα χωρίς αιτιολόγηση (για να καταλάβεις το θράσος του νταβατζή ΔΕΗ)
    1 point
  15. Συνάδελφε δεν ξέρω αν έγινε λόγω άγνοιας ή λόγω ταχύτητας . Εκείνο που ξέρω είναι ότι θέλει και λίγο τακτ. Επίσης δεν γράφουμε "αμφιταλατεύτηκα" αλλά "αμφιταλαντεύτηκα" .Το ξέρω ότι είναι λόγω ταχύτητας αλλά αυτά μπορεί να συμβούν.
    1 point
  16. Άποψη είναι αυτό. Ο νόμος λέει ότι εφαρμόζεται η παρ.6 του άρθρου 11 πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
    1 point
  17. Σωστά σου απάντησαν από το ΤΕΕ. Απαιτείται πρωτίστως η μεταφορά της δήλωσης στον 4495 μέσω του 4178. Στη συνέχεια αυτοψία, νέες εξουσιοδοτήσεις - σχέδια κ.λπ., δηλαδή η προσαρμογή της σε αυτόν και τέλος η εκ νέου περαίωση. Μετά δύναται να εκδοθεί η ΗΤΑ. Όλα αυτά γίνονται από το διαχειριστή μηχανικό της αρχικής δήλωσης ή μετά την νόμιμη παραίτηση αυτού μέσω της προβλεπόμενης από το ΤΕΕ διαδικασίας από το νέο μηχανικό που θ' αναλάβει τη δήλωση. Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή γιατί υπάρχουν πολλές "λακκούβες" στη διαδρομή...
    1 point
  18. Αρχικά ευχαριστώ για το 1ο μέρος της απάντησης σου Όσο για το 2ο μέρος, βλέπεις 1 κείμενο πλήρως ορθογραφημένο και γίνεσαι τόσο αγενής και προσβλητικός για 1 ορθογραφικό λάθος? Να είσαι σίγουρος ότι η αξία μου δεν θα μειωθεί ποτέ από ένα λάθος εκ παραδρομής όπως ούτε η αξία του συνδικάτου αυτού. Ούτε καν από τη δική σου αγένεια δεν θα μειωθεί η αξία του συνδικάτου. Αντιθέτως, η δική σου μόνο. - Αυτό για εσένα και για όσους αγενείς ενδεχομένως νομίζουν ότι είναι ανώτεροι από οποιονδήποτε συνάδελφο/συνάνθρωπο και εκφράζονται έτσι όπως εσύ. Γιατι εγώ μπορεί να μην είμαι σε αυτή τη κατηγορία (μπορεί όμως και να είμαι) αλλά υπάχρουν άνθρωποι με δυσλεξία ή οποιαδήποτε άλλη αδυναμία/αναπηρία που να έχουν προσπαθήσει πολλαπλάσια από άλλους για να καταφέρουν να κάνουν ένα μόνο ορθογραφικό (και δυο και τρία, δικαίωμά τους) και αξίζουν σεβασμό. Κατά τα άλλα οι γνώσεις σκέτες χωρίς ευγένεια δεν επαρκούν. Καλή συνέχεια και συγγνώμη σε όλο το υπόλοιπο φόρουμ που σπαταλάει χρόνο για να βλέπει τέτοιες 'συναδελφικές' συζητήσεις.
    1 point
  19. Καλησπέρα. ΕΜΠΟΔΙΖΟΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ = - ΑμεΑ - Άτομα της τρίτης και τέταρτης ηλικίας - Γυναίκες σε εγκυμοσύνη - Προεφηβικά άτομα - Άτομα με ασυνήθεις σωματικές διαστάσεις - Ρευματοπαθείς, καρδιοπαθείς, με άσθμα κλπ - Προσωρινά τραυματίες - Όσοι χρησιμοποιούν ή οδηγούν οιουδήποτε τύπου αμαξίδιο - Ποδηλάτες - Όσοι μεταφέρουν βάρη - Μεταφορείς - Υπηρεσίες άμεσης επέμβασης (τραυματιοφορείς, πυροσβέστες κλπ) - Εθισμένοι σε βλαβερές ουσίες - Αλλοδαποί – τουρίστες (σε θέματα που αφορούν τη σήμανση) - Άτομα με πανικό, σε συνθήκες εκτάκτου ανάγκης κλπ.
    1 point
  20. @giorgosv το πιστοποιητικό έληξε, όχι η εξουσιοδόητηση... επίσης μόνο ο πωλητής μπορεί να αναθέσει την έκδοση, όχι ο αγοραστής. Τέσπα... εγώ στην ΥΔ ανάθεσης συμπεριλαμβάνω και εξουσιοδότηση για τροποποιήσεις / συμπληρώσεις μέχρι την ολοκλήρωση του σκοπού (π.χ. μεταβίβαση) για να τη χρησιμοποιώ μέχρι τέλους.
    1 point
  21. Η ζώνη είναι μια περιοχή όπου υπάρχουν "σχεδόν" πολεοδομικά δικαιώματα και υποχρεώσεις. Οπότε οι δεσμεύσεις των γηπέδων αυτών δεν μπορεί να αλλάζουν σύμφωνα με την έκταση του γηπέδου αλλά πρέπει να παραμένουν ενιαίες στην περιοχή. Υπόψη ότι η ζώνη έχει και αρκετές υποχρεώσεις (απαγόρευση στις επεκτάσεις οδών του σχεδίου) που δεν καλύπτονται ή δεν διευκολύνονται με την ύπαρξη μεγάλων εκτάσεων με υποχρεωτικά κεντρικά τοποθετημένα κτήρια. Οπότε επιδεινώνεται ο πολεοδομικός σχεδιασμός (όχι μόνον της ζώνης αλλά και του επεκτεινόμενου σχεδίου) με τη θεώρηση κάποιας άλλης παρέκκλισης ...
    1 point
  22. Δημήτρη, η περίπτωση α όπου αναφέρεται η παρ. 5 των αποστάσεων είναι αυτή της παρ. 2. Δηλαδή οι ζώνες.
    1 point
  23. Δεν νομίζω ότι από το λεκτικό του νόμου προκύπτει αμφισβήτηση για τα 5 μ., ακόμη και αν είναι πάνω από τα 4 στρ. 2. Κατά παρέκκλιση από την προηγούμενη παράγραφο θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα γήπεδα : α) Τα κείμενα εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών, και οικισμών, τα οποία είχαν κατά την 24.4.1977 ημέρα δημοσίευσης του από 5.4.77 π.δ/τος (ΦΕΚ 133Δ) ελάχιστο εμβαδόν 2000 μ2. 5. Οι αποστάσεις του κτιρίου ορίζονται ως εξής : .. ββ) Οι πλάγιες και οπίσθιες αποστάσεις των κατά παρέκκλιση αρτίων και οικοδομήσιμων γηπέδων της παρ.2 του παρόντος ορίζονται σε ... και σε πέντε (5) μέτρα τουλάχιστον για τα γήπεδα της περίπτωσης α και ... Καλησπέρα Δημήτριε.
    1 point
  24. Με τέτοιες αποκλίσεις, καλό είναι να κάνεις ΔΓΜ. Όχι γιατί το λέει το Κτηματολόγιο, αλλά για να διασφαλίσεις την ιδιοκτησία του πελάτη σου. Αυτό θα του το εξηγήσεις λεπτομερώς, διότι μπορεί να νομίσει ότι το πας πονηρά, κι άσε τον να αποφασίσει.
    1 point
  25. Καλημέρα, έκανα ερώτηση στο [email protected] σχετικά με το αν μπορούμε να τακτοποιήσουμε σε μια δηλωση ταυτόχρονα 2 διαφορετικές ΟΙ της ίδιας πολυκατοικίας. Μου απάντησαν πως μπορούμε. (Με εξαίρεση τα προ του 75, που θέλουν υποχρεωτικά 2 διαφορετικές δηλώσεις) Και μάλιστα 1 Λοιπή Παράβαση και 1 Φύλλο Καταγραφής Κατηγορίας 3, μπορούν να καλύψουν ταυτόχρονα και τις 2 ΟΙ.
    1 point
  26. @Giorgoseq Οι νομοθετικές διατάξεις για τον αντισεισμικό αρμό είναι από τον ΕΑΚ: 4.1.7.2 και από τον Κτιριοδομικό: άρθρο 5, 3.6. Το πολλαπλασιασμένο, με την τετραγωνική ρίζα του 2, αποτέλεσμα της ανάλυσης είναι ο αρμός πλήρους διαχωρισμού. Στο εδάφιο του ΕΑΚ θα διαβάσεις πότε χρησιμοποιείται, καθώς και αναλυτικότερη περιγραφή του. Σύμφωνα με το εδάφιο του Κτιριοδομικού, ο αρμός διαμορφώνεται εξ ολοκλήρου στο οικόπεδο του νέου κτιρίου όταν στα όριά του υπάρχουν κτίσματα.
    1 point
  27. 4.675 downloads

    Υπολογισμός συντελεστών θερμοπερατότητας αδιαφανών δομικών στοιχείων σύμφωνα με την ΤΟΤΕΕ αυτοματοποιημένα και ο έλεγχος ανά ζώνη. Σχηματίζεται πίνακας ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε άλλο φύλλο εργασίας για τον υπολογισμών επιφανειών.
    1 point
  28. Το 1 προς 100 είναι ένα καλό μέγεθος για να μπορούν να οπτικοποιηθούν οι μετρητικές διαστάσεις που είναι αναγκαίες για τον ελεγχο σε ένα ΔΔ. Γενικά σε οδηγεί σχεδιαστική εμπειρία και η κλίμακα και το μέγεθος του κτιρίου ως σύνολο και τι θα χρειαστείς να μετρήσεις (αρα να δείξεις ως διαστάσεις). Έχουν υπάρξει περιπτώσεις που το ΔΔ (πιο σωστά ΔΚ πιο παλιά) που ήταν περισσότερα από ένα χαρτί μεγέθους Α0 διότι δεν χωρούσε το σύνολο του κτιρίου ή του συγκροτήματος.
    1 point
  29. Πως θα σας φαινόταν το παρακάτω: Σε καταστήματα ΔΕΝ υπάρχει διαμερισμάτωση, γιατί δεν είναι διαμερίσματα....
    1 point
  30. να το τακτοποιήσει, μέσα είμαι. Αλλά όχι με ΥΔ. Με διαμερισμάτωση.
    1 point
  31. Διαμερισμάτωση. Γιατί να βάλεις ΥΔΒΧ? Με ποια λογική;;;;
    1 point
  32. Το θέμα με την διαμερισμάτωση και την επέκταση στα κοινόχρηστα έχει συζητηθεί και σε άλλο νήμα. Μεταφέρω 2 σχετικά post. το έχουμε πει αρκετές φορές και σε διάφορες περιπτώσεις. Ο 4178 αυτό που κάνει είναι να βάζει κανόνες υπολογισμού του προστίμου. ΣΗΜΕΡΑ λοιπόν μας λέει ότι η διαμερισμάτωση πηγαίνει με 500€ ανά όροφο. ΧΩΡΙΣ διαχωρισμό επί κοινοχρήστων ή άλλων ΟΙ. Αν αύριο βγάλουν άλλο φασούλι είναι κάτι... διαφορετικό (δεν πιστεύω ότι θα γίνει). ΓΕΝΙΚΑ η λογική του νόμου είναι να χρεώνουμε ΥΔ όταν κάτι δεν έχει μετρήσει στον σ.δ. Παραδείγματα υπάρχουν. Μην μπερδεύετε τον ορισμό του ΚΧ και του ΒΧ βάσει κτιριοδομικού. Ο 4178 ΔΕΝ κάνει διαχωρισμό ΚΧ και ΒΧ. Έχει χώρους ΚΧ και χώρους με μειωτικό. Ως λοιπόν ΚΧ θα βάλουμε ΟΛΑ τα τετραγωνικά που ΔΕΝ μπορούν να πάρουν μειωτικό. Μέτρα που έχουν μετρήσει στον σ.δ. είναι απλά παράλογο να τα χρεώνουμε με ΥΔ. Από εκεί και πέρα όπως έχουμε πει πάλι πολλές φορές, μεγάλα παιδιά είμαστε. Για το θέμα των συναινέσεων. Πιστεύω ότι είναι ξεκάθαρο. Ξεχάστε ότι φάγαμε από τον κοινόχρηστο διάδρομο και το πήραμε στην ΟΙ μας. Έστω ότι έχουμε χτίσει ένα δωμάτιο στον κοινόχρηστο ακάλυπτο της οικοδομής. Ότι πρέπει να κάνουμε (στο θέμα των συναινέσεων) σε αυτό, πρέπει να κάνουμε και στο "φάγωμα" του κοινόχρηστου διαδρόμου υπέρ μίας ΟΙ.. δηλαδή 11.1.δ ότι .. i) Επί αυθαιρέτων κατασκευών ή αυθαιρέτων αλλαγών χρήσης επί κοινοχρήστων χώρων ακινήτου, στο οποίο έχει συσταθεί οριζόντιος ή κάθετος ιδιοκτησία μετά από απόφαση της πλειοψηφίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον κανονισμό της οροφοκτησίας, άλλως με απλή πλειοψηφία.
    1 point
  33. Ο νόμος λέει: 10. Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου, από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομι− κής άδειας, Η Εγκύκλιος 3 λέει: 62) Παρ. 10 : Καταβάλλεται παράβολο 500 ευρώ ανά όροφο και την αίτηση υποβάλλει οποιοσδήποτε ενδιαφερόµενος ιδιοκτήτης διαµερίσµατος. Σε περίπτωση που η αποτύπωση του ορόφου έχει γίνει µε τη συναίνεση των λοιπών ιδιοκτητών διαµερισµάτων του ορόφου η υπαγωγή καλύπτει και αυτούς. Μιλάει για όροφο, όπου στην έννοια του ορόφου για εμένα συμπεριλαμβάνονται ΚΑΙ τα κοινόχρηστα τμήματα. Πάμε να το δούμε και με την λογική. Ο νόμος μέσω της εγκυκλίου 4 αναφέρει το εξής: ∆ιευκρινίζεται ότι η διατύπωση «αυθαίρετης αλλαγής χρήσης βοηθητικών χώρων σε χώρους κύριας χρήσης» του εδαφίου γ στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1 της Εγκυκλίου 3/13, άρθρο 19, παρ. 5, όπου εφαρµόζεται συντελεστής δόµησης αφορά στις περιπτώσεις χώρων, που η επιφάνειά τους προ της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης δεν επαύξανε το σ.δ. (π.χ. υπόγειο µε βοηθητικές χρήσεις, ισόγειος χώρος στάθµευσης, δηµιουργία σοφίτας εντός νοµίµου στέγης κ.λ.π.). Δλδ ο νόμος μας λέει ότι ΥΔ θα βάλουμε σε κάτι που ΔΕΝ έχει μετρήσει στον σ.δ. Τα κοινόχρηστα μετρούν (κατά τον κανόνα, υπάρχουν και κάτι μικρά τμήματα που ΔΕΝ έχουν μετρήσει). Οπότε εγώ συντάσσομαι με την άποψη της Ιωάννας.
    1 point
  34. Κατ αρχην οπως το περιγραφεις Ιασονα, εχουμε μια οριζοντια ιδιοκτησια(οταν λεμε οριζοντια ενοουμε την κατοψη της οπως προσαρτηθηκε στη συσταση), η οποια "ξεφυγε" απο τα ορια της συστασης και μπηκε στον κοινοχρηστο.Αυτα τα μετρα που ξεφυγε η ιδιοκτησια τα υπολογιζεις ΥΔΚΧ.Σωστα? Αν παλι η ιδιοκτησια σου εχει εφαρμοστει οπως στη συσταση , αλλα στη συσταση ενας τοιχος του διαμερισματος εχει μπει μεσα στον διαδρομο που περιγραφεται στην αδεια , τα επιπλεον μετρα σε σχεση με την αδεια τα υπολογιζεις σαν ΥΔΚΧ.Σωστα? Δηλαδη και στις δυο περιπτωσεις θεωρεις ΥΔΚΧ οτιδήποτε ξεφευγει απο τα λειτουργικως ανεξαρτητα διαμερισματα της αδειας σε σχεση με τους διαδρομους.... Ο νομος δεν διαχωριζει πουθενα τα την τροποποιηση της ιδιοκτησιας εις βαρος των κοινοχρηστων με αυτην εις βαρος της ομορης ιδιοκτησιας. Αν λοιπον στη συσταση η οριζοντια μου εχει καταλαβει 0,5μ του διαδρομου , και στον τοιχο αυτον δεν υπαρχουν καλοριφερ (αλλαγη των μηχανολογικων), ουτε διαμερισματωση εχουμε ουτε κατι αλλο...προκειται για αλλαγη διαρρυθμισης..Αν βαση κτιριολογικου μικραινει η ελαχιστη διασταση του διαδρομου ειναι αλλο θεμα.. Αν παλι το περιγραμμα της συστασης εχει αλλαξει εις βαρος των κοινοχρηστων , χρειαζομαστε συνεναισεις και παμε με διαμερισματωση. Η οριζοντια ιδιοκτησια οριζεται βαση συμβολαιου και η τροποιηση της δεν συνιστα υπερβαση δομησης μεσα σε νομιμο περιγραμμα...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.