Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Bolshevikos

    Bolshevikos

    Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      44


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      8.602


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      8.678


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      4.568


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/09/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. @nav Στον Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό του 1973 αναφέρεται σχετικά: ΑΡΘΡΟΝ-89 ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΑΙ ΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΟΜΗΣΕΩΣ Στηθαία 1. Δώματα, εξώσται, κλίμακες και οιαδήποτε προσιτά δάπεδα των οποίων η στάθμη υπέρκειται της στάθμης του περιβάλλοντος χώρου, πλέον του 1,00 μέτρου πρέπει να περιβάλλονται δια στηθαίου συμπαγούς ή κιγκλιδωτού ύψους 1,00 - 1,20 του μέτρου.
    3 points
  2. Οι ορισμοί του ΝΟΚ (2012-2022, κλείσαμε δεκαετία διακυμάνσεων) δεν ότι καλύτερο για την ερμηνεία δομημένων καταστάσεων κτηρίων και δικαιωμάτων που ανάγονται σε οικοδομικούς κανονισμούς του τελευταίου αιώνα. Οπότε η κάθε υπόθεση πρέπει να εξετάζεται με το χρόνο υλοποίησης της υποδομής και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Επομένως ο ΚΑΝΑ έχει δίκιο ότι όταν μιλάμε για φωτισμό εξετάζουμε την κύρια ή βοηθητική χρήση του Κτιριοδομικού και όχι του ΝΟΚ. Επίσης όψη κατά ΝΟΚ είναι ένας φωταγωγός που βλέπει σε ακάλυπτο και όχι σε ένα φωταγωγό που το πιθανότερο είναι να μετράει ακόμη και στη δόμηση...
    3 points
  3. πιο καλά... μεν αλλά όχι καλά η απόσταση 1-2 μέτρα δεν επαρκεί. (σε ρώτησα και για ορόφους αλλά δεν είπες τίποτα. Οι Όροφοι θα βοηθούσαν λίγο ελάχιστα ενδεικτικά για την ελάχιστη απόσταση Στο δια ταύτα Πάλι τέλος ο Δημοκρατικός διάλογος. Είσαι σε σίλβερ αλέρτ τώρα (ελπίζω) Πας Τεχνικό Γραφείο Μηχανολόγος μελέτη για τα λύματα με κατάργηση βόθρου 100% Μηχανικός ΠΜ ή και άλλο για σφράγισμα γέμισμα βόθρου (100%+) και να δει (αν μπορέσει) αν έχει μεγαλώσει η περίμετρος του από την διάβρωση των λυμάτων στα χώματα.
    3 points
  4. *@teo_z την κυριότητα όλου του κτιρίου έχει (αποκλειστικά) η κόρη. Ψιλή κυριότητα σημαίνει 100% κυριότητα (όπως η πλήρης) χωρίς το δικαίωμα της επικαρπίας. Ρυθμίζεις με μία δήλωση το σύνολο των αυθαιρεσιών σύμφωνα με το άρθρο 99 – εδάφιο α. Για τη ομαδοποίηση στα φύλλα καταγραφής χρησιμοποιείς το άρθρο 100 – παρ. 3.
    2 points
  5. Δε νομίζω ότι θα πάρεις κάποια σαφή απάντηση. Το ότι θα λειτουργήσουν... θα λειτουργήσουν, με την έννοια ότι θα στείλουν κάποιο ρεύμα προς τη γη. Το θέμα είναι αν θα πετύχουν αυτό που θες, δηλαδή να προστατεύσουν τις συσκευές σου. Αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως το ύψος και η μορφή από την καμπύλη της κρουστικής υπέρτασης, η ευαισθησία της συσκευής, η απόσταση των συσκευών από τα αντικεραυνικά, η απόσταση των αντικεραυνικών από τη γείωση, η διατομή των αγωγών κ.α. Είναι όλα σχετικά. Όσο μικρότερη γείωση τόσο καλύτερα. Προσωπικά θα έβαζα αντικεραυνικά και με μεγαλύτερη τιμή γείωσης. Άλλωστε, στα τεχνικά χαρακτηριστικά των αντικεραυνικών δεν αναφέρεται κάποια τιμή γείωσης πάνω από την οποία δε δουλεύουν.
    2 points
  6. 1o και πιο εύκολο αν το πετύχεις. Ζητάς να σου δώσει το τηλέφωνο και όνομα του συναδέρφου που έκανε την νομιμοποίηση και τον ρωτάς τι έχει ή τι έγραψε. Αν όχι ζητάς να σου δώσει το Α/Α υπαγωγής οπότε με αίτηση στο ΤΕΕ ζητάς (εκ μέρους της ιδιοκτησίας σου) να σου δώσουν όλο το αρχείο και την υπαγωγή. 2ο πας Αιγάλεω στο αρχείο και ζητάς τα βιβλία αδειών. +-2 έτη απο την πιθανή ημερομηνία που θα είχε βγει η Άδεια. Φρόντισε να έχεις όλα τα εναλλακτικά ονόματα που μπορεί να είχε εκδοθεί τότε η Άδεια, έχεις ένα καλό ταπεράκι με καφέ άντε και ένα τοστάκι μαζί και τα ψάχνεις ένα προς ένα..... Τα περισσότερα βιβλία είναι ανα έτος και με αλφαβητική σειρά αυτού που έκανε την αίτηση τότε. (Οικοπεδούχος, αντιπαρροχέας, εργολάβος ακόμα και Μηχανικός). Όταν το βρεις κάτι που να έχει κάποιο απο το ονόματα που έχεις (έχουμε και πολλούς Παπαδόπουλους γμτ) τσεκάρεις οδό και αριθμό αν είναι αυτός ο αριθμός. (οπότε ρώτα τους ιδιοκτήτες αν ο δρόμος έχει αλλάξει ονόματα στον χρόνο) αυτά... και καλή διασκέδαση. Ενημερώνεις τον πελάτη ότι για να μη πληρώνει εσένα να τα κάνεις αυτά έχει κάθε δικαίωμα να πάει και μόνος του. Αν όχι εσυ χρεώνεις κάθε φορά που θα πας ένα "μεροκάματο" και δεν δίνεις εγγύηση αν μετά 2 ή 3 φορές που θα πας θα βγει θετικό αποτέλεσμα.
    2 points
  7. Άρθρο 4- Ν.4258/2014 2. Για μικρά υδατορέματα, όπως αυτά ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 1 του παρόντος, δεν απαιτείται η οριοθέτησή τους. ... Κατ΄ εξαίρεση και εφόσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι προστασίας αυτών, είναι δυνατή η οριοθέτησή τους με απόφαση ... Για αυτές τις περιπτώσεις, δόθηκε η διευκόλυνση του άρθρου 5 : 2α. Στα μικρά υδατορέματα, όπως ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 1, των οποίων οι οριογραμμές δεν έχουν καθοριστεί, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, δύναται να εφαρμόζεται για τις περιπτώσεις του τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 4, κατ’ εξαίρεση, ύστερα από αίτημα του ενδιαφερόμενου για έκδοση οικοδομικής άδειας δόμησης πλησίον αυτών ή για έργα διευθέτησης μικρών υδατορεμάτων, η διαδικασία της προσωρινής οριοθέτησης της παρ. 2, μη εφαρμοζομένης της επιφύλαξης της υποπερ. 4 της Α’ και της υποπερ. 4 της παρ. Β’ της παρ. 4 του άρθρου 3.
    2 points
  8. Αγαπητέ @kostasinjeyan , μετα από αρκετό καιρό επιστρέφω για να δώσω λεπτομέρειες . Μετα από 6 μήνες τελικά βρήκαμε ένα μηχανικό που ασχολείται σοβαρά με εγκαταστάσεις θέρμανσης και αντλίες θερμότητάς, εξου και η απουσία μου τόσο καιρό. Ήρθε , είδε και θα κάνει μελέτη για τις παρεμβάσεις. Μέσες άκρες προτείνεται η αντλία να θερμαίνει μόνο τα σώματα (και οχι ολο το buffer με τα ΖΝΧ). τα ΖΝΧ ξεχωριστά. Επιπλέον Σοτάρισμα της αντλίας με αντιστάθμιση και αυτονομία ανά σώμα . Τέλος κάποιοι υαλοπίνακες θα πρέπει να αντικατασταθούν με ενεργειακούς. Αυτά εν ολίγοις Να ευχαριστήσω και πάλι όλη την παρέα, @antloukidis, @mechpanos, @sso
    2 points
  9. Ακόμη και σε άρτιο και οικοδομήσιμο οικόπεδο, έχω την γνώμη, σύμφωνα με τα παρακάτω, ότι απαιτείται η ύπαρξη νόμιμου κτιρίου για να εκδοθεί ΕΕΔΜΚ της υποπερίπτωσης λα. λα) στέγαστρα και προστεγάσματα των παραγράφων 72 και 79 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, υπό την προϋπόθεση της παρ.6ιστ του άρθρου 11 του ν.4067/2012, ορισμός στεγάστρου παρ. 72 άρθρο 2. 79. Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του, "Το στέγαστρο είτε τοποθετείται σε επαφή με μία όψη χωρίς να αποτελεί συνέχεια του φέροντος οργανισμού υπό την προϋπόθεση, ότι είναι κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό είτε απέχει ελάχιστη απόσταση δ/4 από οποιαδήποτε όψη του κτιρίου, χωρίς να ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί. Επιτρέπονται, κατόπιν γνωμοδότησης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΣΑ), κάθετα στοιχεία πλήρωσης, αποκλειόμενης της δημιουργίας κλειστού χώρου."
    2 points
  10. Δεν υπάρχει τέτοιο παράβολο. Η συμβολαιογράφος το είπε αυτό γιατί πιστεύει (λανθασμένα) ότι η άδεια είναι περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας. Εάν ίσχυε κάτι τέτοιο, τότε θα υπήρχε αυτό το χαρτόσημο 3,6% επί της αξίας του στοιχείου. Εξήγησέ της ότι η άδεια συνοδεύει το ακίνητο και αρκεί απλή αναφορά στη συμβολαιογραφική πράξη που θα συντάξει. Στη συνέχεια με μία ενημέρωση φακέλου αλλάζεις το όνομα του ιδιοκτήτη.
    2 points
  11. @Giallou Για να μην αναφέρεις παλαιότητα των αυθαιρεσιών συμπεραίνω ότι δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις την κατηγορία 2. Σωστή είναι η κατανομή στα φύλλα καταγραφής.
    2 points
  12. Μια πρώτη ερώτηση και σημαντική. Ποια είναι η υφιστάμενη θέση του βόθρου σήμερα σε σχέση με το κτήριο? Κάτω από το κτήριο (δηλαδή κάτω από το υπόγειο του) Έξω από το περίγραμμα του κτηρίου. Αν έξω, σε πόση απόσταση από το περίγραμμα του κτηρίου. Συνολικοί όροφοι του κτηρίου? Πέραν αυτού. Άποψη μου είναι να γίνει ανάθεση σε Μηχανολόγο Μηχανικό να σας κάνει μια νέα μελέτη εφαρμογής ώστε να επιδιώξει όλοι οι άνω της στάθμης του ισογείου η κεντρική κάθετη στήλη αποχέτευσης να καναλατζαριστεί προς τον αγωγό αποχέτευσης (με τις δέοντες προδιαγραφές και ανεπίστροφο), οπότε το μεγαλύτερο ποσοστό των αποχετεύσεων δεν θα εξαρτηθούν ούτε από ρεύμα ούτε θα είναι ο συνολικός όγκος που θα απαιτεί και μεγαλύτερες αντλίες να τα υπερυψώσει αν πήγαιναν στον βόθρο. Οι Τουαλέτες που είναι κάτω από την στάθμη του κεντρικού αγωγού, για αυτές και μόνο αυτές η μελέτη να προβλέψει να πηγαίνουν προς την αγωγό με μοτεράκι. (πολύ λιγότερες οι απαιτήσεις και για οποιοδήποτε πρόβλημα δεν θα το έχει όλο το κτήριο). Φυσικά και ειδικά για την στάθμη του υπογείου διπλή ανάγκη να μπει ανεπίστροφο.
    2 points
  13. *Μαίρη Λουλ η περίπτωση σου είναι η "κβ) περίφραξη με πρόχειρη κατασκευή, όπως συρματόπλεγμα, σε οικόπεδα μη ρυμοτομούμενα σε εντός σχεδίου περιοχές". Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά θα τα βρεις στην Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174/2020 – ΦΕΚ 1843/Β/13-5-2020. Στο άρθρο 3 τα γενικά δικαιολογητικά και στο άρθρο 4 – παρ. 1κβ τα ειδικά δικαιολογητικά.
    1 point
  14. Παύλο, αυτό ακριβώς νομίζω ότι λέει και ο νόμος... Η οριοθέτηση ορίζει τις οριογραμμές του υδατορέματος : 9. Οριογραμμές υδατορέματος: οι πολυγωνικές γραμμές και από τις δύο πλευρές της βαθιάς γραμμής του υδατορέματος, που περιβάλλουν σωρευτικά : α) τις όχθες του υδατορέματος, β) τις γραμμές πλημμύρας και γ) οποιοδήποτε φυσικό ή τεχνητό στοιχείο, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του υδατορέματος, το οποίο έχει περιβαλλοντική αξία και χρήζει προστασίας. Όταν δεν απαιτείται οριοθέτηση (στα μικρά) δεν απαιτείται να οριστεί το μέγεθος β, εκτός και υπάρχει περίπτωση αναζήτησης του μεγέθους γ) οπότε δύναται να υπάρξει οριοθέτηση μόνο για τον ορισμό του, όπως λέει η παρ.2 του άρθρου 4. Οπότε οι γραμμές δόμησης λαμβάνονται από τις γραμμές που ορίζει το α ή το α+γ.
    1 point
  15. Στο ότι, η κάθε ΟΙ έχοντας τις "δικές" της αυθαιρεσίες, έχει τους "δικούς" της συντελεστές υπερβάσεων για τον ορθό εντοπισμό του "δικού" της προστίμου υπαγωγής κ.λπ., οι οποίοι δεν πρέπει να "μπερδεύονται" με τους αντίστοιχους άλλων ΟΙ του ιδίου ακινήτου. Π.χ. ένα "χοντρό" παράδειγμα για να γίνει κατανοητή η δική μου ερμηνεία του νόμου: Όταν μια ΟΙ έχει ΥΔ 35% και μια άλλη στο ίδιο ακίνητο 45%, δεν είναι ούτε ορθό ούτε νόμιμο να συμψηφιστούν οι δύο ΥΔ και να καταλήξουμε στο γεγονός ότι, και οι δυό μαζί έχουν ΥΔ 40% κ.λπ. (ήθελα να ήξερα πως οι φωστήρες του ΤΕΕ θ' απαντούσαν σ' αυτό).. Για αυτό που επιμένω περισσότερο είναι το παράδειγμα με τις Κατηγορίες 3 ή αναλυτικό. πχ Στο κτίριό που δηλώνω τώρα υπάρχουν παντού μικροδιαφορές <5% στις περιμετρικές διαστάσεις και αλλαγές στις θέσεις των ανοιγμάτων και θεωρώ παράλογο να φτιάξω 6 φύλλα καταγραφής (όσες και οι Ο.Ι.) και να πληρώσει 250*6=1.500 ευρώ για παραβάσεις κατηγορίας 3. tettris χρόνο να μάθω πράγματα και να ανταλλάξω απόψεις έχω, χρόνο να ρωτάω πράγματα αν είχα διαβάσει (πολλές φορές) την απάντηση δεν έχω.
    1 point
  16. Θα την αντιμετωπίζαμε ως ξεχωριστή αυτόνομη και ανεξάρτητη ΟΙ, όπως κι όλες τις υπόλοιπες. Δεν έχουμε απολύτως κανένα νόμιμο δικαίωμα να κάνουμε κάτι διαφορετικό.
    1 point
  17. Σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ ότι το φόρουμ "κουράζεται" και ίσα ίσα που θεωρώ γόνιμη την επιμονή όταν ένα θέμα δεν έχει διαλευκανθεί. Για το συγκεκριμένο απλά πιστεύω ότι έχουν γίνει αρκετές αναφορές και, ειδικά αν δεν έχεις χρόνο να το υπεραναλύσεις, το λογικό είναι να ακολουθήσεις την ασφαλή οδό. Αυτή είναι η γνώμη μου. Μακάρι να μπορούσα να σε βοηθήσω περισσότερο.
    1 point
  18. Από την στιγμή που εκδίδουν ΠΕΑ αυθημερόν για ενοικίαση με 30€-50€ , μπορείς να φανταστείς τι μπορούν να κάνουν για 200€ ή και παραπάνω € … Ισως η έκδοση του 2ου ΠΕΑ για την ηλεκτροδότηση με κλήρωση όπως υποτίθεται ότι θα γίνει με το Εξοικονομώ 2021 δώσει κάποια λύση …. Υ.Γ. Πραγματικα εξοργίζομαι που λόγω κάποιων γελοίων συναδέλφων (λέμε τώρα), μου φαίνεται λογική η ιδέα να θεωρούμε εκ των προτέρων πειραγμένα τα ΠΕΑ αποπεράτωσης ….
    1 point
  19. Συνάδελφε @Κώστας Γκότσης, αφου λες οτι ήσουν σύμβουλος του φίλου σου αγοραστή. πήρες τη ΜΕΑ και τα τιμολόγια/δελτία αποστολής να επαληθεύσεις τα σχετικά με τη ΜΕΑ ή αρκέστηκες στα λόγια του γαμ@ω πολ. μηχανικού και στο ΠΕΑ που εξέδωσε φίλος και συνεργάτης του μηχανολόγου του κατασκευαστή? Προσωπικά έχω κάνει έλεγχο σε περίπου 30 μεζονέτες/μονοκατοικίες με ΚΕΝΑΚ για έκδοση ΠΕΑ (όλα προ 2017?), απο αυτές 22 ήταν εντός των ορίων της κατηγορίας Β ή και στο όριο του Β, οι υπόλοιπες ήταν εκτός ορίων ΜΕΑ και συνιστούσα να κάνουν τα προβλεπόμενα που λέει η ΤΟΤΕΕ. Απο τις 8, κανένας δεν μου ενόχλησε πάλι κι όπως καταλαβαίνεις, βρέθηκαν ''καλοθελητές συνάδελφοι'' (όλων των ειδικοτήτων) και έβγαλαν το ''κουτσουρεμένο ΠΕΑ''.
    1 point
  20. Είναι σαφές ότι καμία φωτογραφία δεν δείχνει λυγισμό. Επίσης, όπως τα βλέπω, όλα μου μοιάζουν για χτύπημα.
    1 point
  21. Αυτό που κάνουμε εμείς είναι να αποτυπώνουμε την υφιστάμενη κατάσταση. Νομικό έλεγχο και ιδίως στο ιδιοκτησιακό δεν μπορούμε να κάνουμε. Αρα περνάμε κανονικότατα τα 1000ά της σύστασης και από κει και πέρα αν θέλει η συμβολαιογράφος μπορεί να τα τροποποιήσει όλα. Δε μας αφορά καθόλου. Η τροποποίηση της σύστασης θα φέρει τροποποίηση και του πίνακα κατανομής ώστε να λυθούν όλα όπως πρέπει. Στη συνέχεια θα αρχειοθετηθούν οι οριζόντιες ιδιοκτησίες από το ΤΕΕ. Την συγχώνευση των χιλιοστών σε καμία περίπτωση δεν θα την έκανα...
    1 point
  22. Το ότι δεν μπορώ να υποβάλλω σε ένα φύλλο καταγραφής παραβάσεις που αφορούν όλο το κτίριο ή και κοινόχρηστους χώρους (πχ ξεμπάζωμα) όταν κάνω δήλωση για όλο το κτίριο, έστω κι αν υπάρχει σύσταση Ο.Ι. και πολλοί συνιδιοκτήτες που το βασίζεις; Ξέχνα την έκπτωση λόγω αναπηρίας. Ας υποθέσουμε ότι δεν την δικαιούται.
    1 point
  23. Πάντως νομίζω με τις τελευταίες αλλαγές του ΝΟΚ Άρθρο 17, παρ. 9.γ. ισχύει και για τα εκτός το μαξ 3μ. περιφράγματος [...]Τα περιφράγματα του οικοπέδου ή γηπέδου σε κανένα σημείο δεν έχουν ύψος μεγαλύτερο από τρία (3,00) μ. και το συμπαγές τμήμα τους μεγαλύτερο από ενάμισι (1,50) μ. [...], το αναφέρω απλά επειδή μου έτυχε μια υπόθεση και μιας και το είδα είπα να το γράψω κιόλας, μην διαβάζω μονάχα εδω μέσα.
    1 point
  24. Το ζήτημα είναι καθαρά νομικής φύσεως. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να απευθυνθείς σε δικηγόρο που ασχολείται με θέματα αγωγών και αποζημιώσεων. Αυτός θα κρίνει αν χρειάζεται τεχνική έκθεση μηχανικού ή οτιδήποτε άλλο.
    1 point
  25. Ναι, η διαφορετική διαμερισμάτωση είναι μία παράβαση ξεχωριστά.
    1 point
  26. Διάβασε προσεκτικά τι σου γράφω. Αν τυχόν δεν έχεις ασχοληθεί ξανά με οριοθετημένους οικισμούς σε παραπέμπω στα σχετικά θέματα του φόρουμ. Επιγραμματικά για να δημιουργήσεις άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα στο εντός οικισμού τμήμα (είπες ότι η αρτιότητα στον οικισμό είναι 500 τμ) χρειάζεσαι να έχεις για το εντός οικισμού τμήμα ελάχιστη επιφάνεια 1000 τμ (500+500 για μετά την κατάτμηση), ελάχιστο πρόσωπο 20 (10+10 μετά την κατάτμηση) και φυσικά το πρόσωπο να είναι σε κοινόχρηστο δρόμο του οικισμού ελάχιστου πλάτους 4 μ. Το οικόπεδο, όπως φαίνεται δεν διαθέτει την ελάχιστη επιφάνεια της κατά κανόνα αρτιότητας (επί δυο) ούτε και πρόσωπο σε δρόμο στο εντός οικισμού τμήμα. Για το εκτός οικισμού τμήμα, θα πρέπει η ελάχιστη επιφάνεια να είναι 8.000 (4.000+4.000) και αναλόγως τι είναι ο δρόμος (πχ κύριος δημοτικός, αγροτικός), υπάρχει και η απαίτηση προσώπου (πχ κύριος δημοτικός 45 μ/50 μ βάθος, αν είναι αγροτικός πρέπει να υπάρξει αναγνωριστική πράξη προ 23 Αποκεντρωμένης Διοίκησης και να έχεις 50 μ (25+25 μετά την κατάτμηση). Επομένως την κατάτμηση την ξεχνάς διότι δεν γίνεται. Το πρόβλημα με το εντός οικισμού τμήμα είναι ότι δεν έχει πρόσωπο σε δρόμο και επομένως δεν έχεις οικοδομησιμότητα για να την "μεταφέρεις" στο εκτός οικισμού τμήμα. Υπάρχει ένα έγγραφο της ΠΕ.ΧΩ Κρήτης που αναφέρει ότι εφόσον το εκτός οικισμού τμήμα έχει πρόσωπο σε δρόμο και αυτός αποτελεί συνέχεια του δημοτικού οδικού δικτύου, μπορεί να θεωρηθεί οικοδομήσιμο το "τυφλό", πλην όμως κανείς δεν σου εγγυάται ότι το έγγραφο αυτό έχει γενική εφαρμογή, αφού το σχετικό Π.Δ δεν αναφέρει κάτι τέτοιο. Τέλος, και στο έχω επαναλάβει αρκετές φορές, διάβασε το έγγραφο ενημέρωσης του ΑΔΜΗΕ, επικοινώνησε μαζί τους για να λάβεις τις απαιτούμενες πληροφορίες για την δουλεία των εναέριων γραμμών μεταφοράς Υ.Τ και αν εντός της ιδιοκτησίας υπάρχουν τετράγωνα βάσεων πυλωνων να λάβεις και την απαλλοτρίωση.
    1 point
  27. Μάλλον δεν γνωρίζεις ότι όλα τα δίκτυα κατασκευάζονται σύμφωνα με εγκεκριμένες μελέτες, στις οποίες (μηκοτομές) φαίνονται τα βάθη εκσκαφής κάθε κλάδου. Σε κάθε περίπτωση, και σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, οι αγωγοί αποχέτευσης πρέπει να είναι πιο βαθιά από τους αγωγούς ύδρευσης, οι οποίοι τοποθετούνται το πολύ σε βάθος 1 μ.
    1 point
  28. Όχι, αφορά τους μισθωτούς και όχι τους ελ.επαγγελματίες με μπλοκάκι.
    1 point
  29. @ams Το ύψος των στηθαίων (συμπαγή ή όχι) είναι 1,00 μ - 1,20 μ. Όπου κρίνεται σκόπιμο για λόγους ασφάλειας, επιτρέπεται η κατασκευή στηθαίων ύψους μεγαλύτερου του 1,20 μ., αλλά το τμήμα που βρίσκεται πάνω από ύψος 1,20 μ. πρέπει να κατασκευάζεται αποκλειστικά από κιγκλίδωμα. Στην ταράτσα επιτρέπονται συγκεκριμένες κατασκευές από τον οικοδομικό κανονισμό.
    1 point
  30. ΓΟΚ 73 - Συνεχές - άρθρο 20 5. Δια μαγειρεία η ελαχίστη επιφάνεια Ε του ακαλύπτου τμήματος δίδεται υπό της σχέσεως Ε = 2 + ν, ένθα ν ο αριθμός των ορόφων υπέρ τον όροφον του θεωρουμένου μεγειρείου χωρίς ουδεμία διάστασις του ακαλύπτου τμήματος να είναι μικροτέρα του 1,50 μέτρου. Η επιφάνεια αύτη αφίεται καθ' όλον το ύψος του κτιρίου άνωθεν του θεωρουμένου μαγειρείου. ΓΟΚ 73 - Πανταχόθεν ελεύθερο - άρθρο 39 3. Δια χώρους βοηθητικής χρήσεως δι' ους απαιτείται φωτισμός ή και αερισμός ως και μαγειρεία επιφανείας μικροτέρας των 4 τετραγωνικών μέτρων αι ελάχισται διαστάσεις του ακαλύπτου τμήματος εφ' ου τα ανοίγματα των εν λόγω χώρων ορίζονται εις 1,20χ1,20 μ. 4. Δια μαγειρεία επιφανείας μεγαλυτέρας των 4 τετραγωνικών μέτρων η ελαχίστη επιφάνεια Ε του ακαλύπτου τμήματος δίδεται υπό της σχέσεως Ε = 2,5+1,5 ν, ένθα ν ο αριθμός των ορόφων υπέρ τον όροφον του θεωρουμένου μαγειρείου χωρίς ουδεμία διάστασις του τμήματος να είναι μικροτέρα των 2 μέτρων. Η επιφάνεια αύτη αφίεται καθ' όλον το ύψος του κτιρίου άνωθεν του θεωρουμένου μαγειρείου. ΓΟΚ 73 - Σε όλα τα συστήματα - άρθρο 81 1. Οι κυρίας χρήσεως χώροι των κτιρίων ως και τα μαγειρεία πρέπει να δέχωνται τον αναγκαίον φωτισμόν και αερισμόν αμέσως εκ των κοινοχρήστων εκτάσεων του οικισμού ή και των υποχρεωτικώς ή προαιρετικώς αφιεμένων ακαλύπτων τμημάτων των οικοπέδων. 5. Μαγειρεία εστιατορίων, ξενοδοχείων, νοσοκομείων, κέντρων διασκεδάσεως εφ' όσον αρμοδίως κέκτηνται άδειαν λειτουργίας, κλίβανοι νοσοκομείων και άλλαι συναφείς εγκαταστάσεις κατασκευαζόμενα εν υπογείω δέον να κέκτηνται πλήρες σύστημα μηχανικού εξοπλισμού.
    1 point
  31. μ αρέσει η έκφραση "υποψιασμένος" ..... πλάκα έχει. Δεν έχει όμως καθόλου πλάκα >>ο Βόρθος κάτω απο το οίκημα<< άρα και κάτω απο τα θεμέλια του κλπ κλπ... Οπότε τέλος ο Δημοκρατικός Διάλογος. 1η και πιο σημαντική προτεραιότητα είναι να σφραγιστεί όσο το δυνατό πιο σύντομα και ΣΩΣΤΑ με σκυρόδεμα κιόλας ο υφιστάμενος βόθρος. Πίστεψε με αν έστω και λίγο μπορούσες να "υποψιαστείς" πόσο πρόβλημα ήταν και είναι μέχρι να ολοκληρωθεί αυτό δεν θα κοιμόσουν τα βράδια και δεν θα ήταν η ανησυχία σου αν συμφέρει τάδε αντλία ή άλλο. Προσωπικά δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω.
    1 point
  32. Αυτές που έχω βάλει εγώ ήταν συνδεδεμένες δίπλα στα καζανάκια των τουαλετών και εν συνεχεία τα στέλνανε σε ένα φρεάτιο ελέγχου πριν την αποχ/ση που ήταν πιο ψηλά, για τον βόθρο είσαι σίγουρος ότι θα σε αφήσουν να τον δουλέψεις έστω και έτσι όπως περιγράφεις ή θα πρέπει να τον μπαζώσεις/καταργήσεις; Σε 1η φάση θα πρότεινα και εγώ μελέτη από συνάδελφο ΜΜ όπως προτείνεται πιο πάνω.
    1 point
  33. Η παραχώρηση σε κοινή χρήση δεν επηρεάζει την αρτιότητα του οικοπέδου. Αν υπάρχει περίφραξη, αν και εφόσον ο Δήμος θελήσει να υλοποιήσει έργα στο παραχωρημένο, θα αποξηλωθεί.
    1 point
  34. Απαιτείται να έχει το πλάτος των τεσσάρων μέτρων σε κάθε δρόμο οπου έχει πρόσωπο. Να ελέγξεις μήπως με μεταγενέστερη απόφαση Νομάρχη έχει θεσπιστεί μεγαλύτερο πλάτος οδού.
    1 point
  35. Ποιόν δεν συμφέρει; Εσένα ή τον ιδιοκτήτη; Δεν είναι νόμιμο αυτό! Η κάθε ΟΙ δηλώνει στα δικά της ΦΚ τις δικές της αυθαιρεσίες! Σε καμία απολύτως περίπτωση δεν εμπλέκονται αυθαιρεσίες πολλών και διαφορετικών ΟΙ. Όχι δεν δικαιούται! Ο επικαρπωτής δεν είναι "συγκύριος" του ακινήτου. Απλώς "υπάρχει" και καρπούται το ακίνητο. Τίποτα περισσότερο.... Ακόμα κι όταν μια δήλωσης υπαγωγής γίνεται από τον επικαρπωτή, οφείλει ο διαχειριστής μηχανικός να υπολογίσει το πρόστιμο λαμβάνοντας υπόψην τα δεδομένα του ψιλού κύριου! Προφανώς ναι, μόνο όμως στην περίπτωση που ο έχων την αναπηρία επιβαρύνει φορολογικά τον ψιλό κύριο (υποβάλλεται το Ε1 του) και ταυτοχρόνως καλύπτονται και οι εισοδηματικές απαιτήσεις κ.λπ.
    1 point
  36. @Ymeorter ο κτηριοδομικός είναι του 89 οπότε δεν υπήρχε κατα την ανέγερση της οικοδομής. @nav θα πρέπει να ψάξεις στον ΓΟΚ του 73 αν αναφέρει τίποτα για χειρολισθήρες, διαφορετικά σε σχετική νομοθεσία της εποχής. Πάντως ασχέτως με την υποχρέωση ή όχι του εργολάβου να τοποθετήσει κάγκελα, θα έπρεπε να το είχαν κάνει οι ενοικοί. Είναι εξόφθαλμα επικίνδυνο.
    1 point
  37. @joanne Δεν επιτρέπεται. Απαιτείται (κατ' ελάχιστον) ελεύθερο ύψος 2,20 μ.
    1 point
  38. Καλησπέρα, δεν είναι δυνατόν να απαντηθεί το ερώτημα αυτό από εδώ. Θα πρέπει να απευθυνθείτε σε μηχανικό ο οποίος θα ανασύρει την στατική μελέτη της οικοδομής από την αρμόδια Πολεοδομία και μελετώντας τις παραδοχές της στατικής μελέτης θα σας απαντήσει επί του θέματος.
    1 point
  39. Αυτό έχει να κάνει με το Κτηματολογικό Γραφείο της περιοχής σου. Σε άλλα «περνάνε» οι διαφορές και σε αλλά για τέτοιες αλλαγές απαιτείται η συναίνεση όλων των συνιδιοκτητών. Εγώ πάντως έχω διαφορετική προσέγγιση όταν υπάρχει διαφορά στα τ.μ. εντός 2%. Εφόσον είναι μέσα στις ανοχές του νόμου και δεν είναι αυθαιρεσία, δεν αναφέρω τίποτα στην έκθεση μου. Μόνο προβλήματα επάγονται συνήθως. 300 στη σύσταση μπορεί να είναι γιατί μετρήθηκαν και οι μεσότοιχοι προς κοινόχρηστους χώρους ή όμορα διαμερίσματα.
    1 point
  40. Ο συμβολαιογράφος ζητάει τα ίδια μ2 της σύστασης γιατί λεει ,μου έχει συμβεί και μένα ,οτι στο κτηματολόγιο δεν θα γινει έτσι μεταγραφή .Επομένως ή βαζεις τα ίδια ή κανεις τροποποίηση λέει.
    1 point
  41. Επειδή το δώμα είναι κοινόχρηστο, πρώτα θα συνεννοηθείς με τη διαχείριση Εάν πάρεις έγκριση για επέμβαση, θα φροντίσεις μόνο για τη συντήρηση του αρμού (με ειδικό έμπειρο συνεργείο). Μην επιχειρήσεις γέμισμα της "λακκούβας" διότι μπορεί να προκύψουν άλλα προβλήματα. Ψάχνεις για μια λύση σωστή. Το οικονομικό έπεται.
    1 point
  42. Δεν είναι δική μας δουλειά να υποδείξουμε τρόπους. Εμείς επιμετρούμε και βεβαιώνουμε αναγράφοντας τα πραγματικά εμβαδά και όχι αυτά που θέλει ο συμβ/φος για να μην οχληθεί ο πελάτης του. Η αυθαίρετη κατασκευή στο δώμα, αν έχει φερόμενο ιδιοκτήτη βρίσκεται σε κοινόχρηστο χώρο. Οπότε, γι αυτή την κατασκευή πέραν της απαίτησης ή μη, συναίνεσης (πχ να έγινε εκ κατασκευής), θα πρέπει να βρεθεί και τρόπος κτήσης της και δεν βλέπω κάποιον άλλο πέραν της τροποποίησης ΠΣΟΙ (κάτι που σημαίνει, έγγραφη συναίνεση από το 100% των συνιδιοκτητών). Για τις διαφορές, η τροποποίηση μοιάζει και η επικρατέστερη λύση, διότι παρουσιάζεται στη σύσταση μια οριζόντια με περίπου 5 τμ περισσότερα από την πραγματική επιφάνεια. Άρα, υπάρχει αναντιστοιχία σε επιφάνεια και ποσοστό συνιδιοκτησίας στο οικόπεδο. Πως αυτό μπορεί να διορθωθεί, αν όχι με τροποποίηση της σύστασης; Η σκυτάλη στον συμβολαιογράφο για τα περαιτέρω. (μη ξεχνάς έχεις και την Η.Τ.Κ)
    1 point
  43. @vagiasΑρχικά ελέγχεις εάν υπάρχει πολεοδομική παράβαση. Αν έχεις απόκλιση στις διαστάσεις βάσει Ο.Α μέχρι 2% δεν θεωρείται αυθαιρεσία (άρθρο 81 παρ. 2α). Αν λοιπόν διαπιστώσεις ότι δεν υφίσταται αυθαιρεσία, αναγράφεις το πραγματικό εμβαδόν (μικτό) της οριζόντιας. Βεβαίως, θα πρέπει να δεις -αν δεν έχεις υπόθεση οροφοδιαμερίσματος- μήπως η Ο.Ι έχει καταπατήσει Κ.Χ ή όμορη οριόντια. Ο συμβ/φος ζητάει την ευκολία του για να κάνει μια ακόμη μεταβίβαση χωρίς να "σπάσει αυγά" κ γι αυτό σου ζητάει να γράψεις την επιφάνεια βάσει σύστασης. Αν δεν υπάρξει κάτι συνταρακτικό στην όλη σου έρευνα, εκτιμώ ότι θα απαιτηθεί τροποποίηση σύστασης.
    1 point
  44. Οι τοίχοι (ως φαίνεται) είναι φέροντες μόνο για το πατάρι, οπότε μπορούμε (χωρίς φόβο στατικής επικινδυνότητας για την πολυκατοικία) να "παίξουμε" μαζί τους. Η μόνη λύση που βλέπω να "περπατάει" είναι η καθαίρεση των τριών δρομικών τοίχων και του παταριού και η ανακατασκευή τους, αφού γίνει σωστός υπολογισμός των φορτίων. Ναι μεν μπορεί να "θέλει ό,τι θέλει" ο ιδιοκτήτης. Ξέρει όμως που πάει να μπλέξει? Και δεν αναφέρομαι μόνο στο όποιο κόστος και φασαρία, αλλά (κυρίως) στην επιδίωξή του να δημιουργήσει κουκέτα-τάφο. Αξίζει τον κόπο? Σωστός μηχανικός δεν είναι αυτός που αποδέχεται ασμένως τις ιδιοτροπίες του πελάτη, αλλά αυτός που προσπαθεί να τον καθοδηγήσει σωστά, χωρίς να φοβάται τις όποιες επιπτώσεις.
    1 point
  45. Αν κατεδαφίστηκαν τα πάντα κι έγινε ανέγερση νέου κτιρίου,τότε πρέπει να υπολογίσεις επιφάνεια.
    1 point
  46. κανόνας καλός και πριν τον παραβείς να το προσέξεις σημαντικά είναι, σε κτίρια 70ετών με φέρουσα τοιχοποιία αν κατάλαβα καλά αποφεύγουμε ως ο διάολος το λιβάνι να διαταράξουμε την ιστορική στατική ισορροπία που έχει το κτίριο... Εκτός κι αν κάνεις ειδική προεργασία και πιθανά με μελέτη του τι αφαιρείς και πως αντικαθιστάς την "ισορροπία" που είχε.... (ο εργοδότης αντέχει τέτοιο κόστος? (τα πάντα γίνονται μεν αλλά όχι χωρίς κόστος)
    1 point
  47. Καλημέρα, Το ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ Π.Ε. Βορείου Τομέα Αθηνών δεν είναι στην Λεωφόρο Κηφισίας 18, & 20, Μαρούσι. Πλέων στεγάζεται στο Δημαρχείο Αμαρουσίου, Βασ. Σοφίας 9, Μαρούσι 151 24 και τα τηλεφώνα είναι 2132038147, 2132038112 και το email [email protected] *¨όταν συμπληρώνουμε την αίτηση υπάρχει ένα πεδίο «συμπληρωματικά στοιχεία» εκεί πρέπει να συμπληρώσεις το email σου. **Λόγο Αυγούστου (κλειστά) 2,5 μήνες αναμονή (ενημέρωση από την γραμματεία)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.