Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. Poseidhon

    Poseidhon

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17


  3. tettris

    tettris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.087


  4. GregDel

    GregDel

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      255


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/10/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Η νομιμοποίηση με έκδοση ΕΕΔΜΚ γίνεται πάντοτε τσεκάροντας στα στοιχεία τις περιπτώσεις της μικρής κλίμακας π.χ. ιζ και μετά το κουτάκι προς το τέλος που λέει "Νομιμοποίηση". Τσεκάροντας αυτό το σύστημα απαιτεί να ανέβει η απόδειξη του βεβαιωτικού καταλόγου που εκδίδει η ΥΔΟΜ για τα 200 ευρώ. Η ΥΔΟΜ βεβαιώνει στους καταλόγους υποβάλλοντας αίτηση γι' αυτό με συνημμένη τη Βεβαίωση-Τεχνική Έκθεση του μηχανικού που θεωρείται ότι είναι και η "διαπίστωση" του νόμου. Αναλυτικότερες οδηγίες σχετικά με το θέμα έχουν γράψει από το "Εξοικονομώ" για τις ήδη εκτελεσθείσες εργασίες που νομιμοποιούνται εκ των υστέρων ...
    2 points
  2. Μα Παύλο το άρθρο αυτό αναφέρεται στην οριοθέτηση γενικά. Και η προσωρινή οριοθέτηση είναι απλά ο επισπεύδων την κάνει για το τμήμα που τον αφορά ώστε να βγάλει την άδεια. Γιατί θεωρούμε ότι αφορά και στα μικρά που δεν θέλουν καθόλου οριοθέτηση (πλην εξαιρετικής περίπτωσης) ; Στο άρθρο 5 φτάνουν αυτά που έχουν περάσει το άρθρο 4. Αλλιώς δεν θα είχε νόημα το 4.
    2 points
  3. Γενικά στην εξαιρετική περίπτωση που χρειάζεται οριοθέτηση το μικρό, συμβαίνει το αντίστοιχο με αυτό που συμβαίνει και με τα κανονικά υδατορέματα : πρόσθετος βαθμός προστασίας, πέραν του συνήθως προστατευόμενου, απαιτούν αυστηρότερη διαδικασία και έλεγχο.
    2 points
  4. έχει θεμελίωση η βεράντα? Προφανώς για την αποθήκη θα καλέσεις αρχικό όπως είπε ο/η συνάδελφος @veneziaπαραπάνω..
    2 points
  5. ναι. ουσιαστικά το ΔΕΔΔΗΕ τον ενδιαφέρει η μεταγωγή και όχι η πηγή....
    2 points
  6. Μιλάει για τις αποστάσεις ασφαλείας δόμησης από τη μέγιστη γραμμή πλημμύρας που στα μικρά υδατορέματα είναι το φρύδι της όχθης, γιατί β=0.
    2 points
  7. Οι αυθαιρετονόμοι θα μπορούσαν να έχουν τίτλο 'Ντανταϊσμός & δικανική σκέψη". Τώρα αν η θολούρα είναι αποτέλεσμα ασχετοσύνης, βλακείας ή σκοπιμότητας (ή κάποιο εκρηκτικό κοκτέιλ αυτών) δεν γνωρίζω. Αυτό που ξέρω είναι ότι μέσα σε αυτό το πλαίσιο είμαστε αναγκασμένοι να αποφασίζουμε. Το σκεπτικό για το συγκεκριμένο το ανέφερα στη δεύτερη παράγραφο.
    2 points
  8. Ναι. Αν και δεν είμαι 100% σίγουρος... πληρώνεις (20€) όταν καταθέτεις αίτηση για πιστοποιητικό πυρασφάλειας. Δεν έτυχε ακόμα να βγάλω. Επίσης είχα την εντύπωση ότι πληρώνεις και όταν εγκριθεί η μελέτη την εκδώσεις, αλλά τελικά δε μου ζήτησε κάτι τέτοιο. Πάντως σε κάθε περίπτωση πρέπει να τσεκάρεις αν απαιτείται θεώρηση μελέτης από ΠΥ. Και στη συνέχεια αν απαιτείται έκδοση πιστοποιητικού. Ποιες είναι οι περιπτώσεις σου;
    1 point
  9. Ανάρτηση έντυπης εγκεκριμένης μελέτης. Απλά τσέκαρε πριν ότι απαιτείται η έκδοση πιστοποιητικού, αλλιώς όταν το ζητήσεις θα απορριφθεί από την ΠΥ... και θα έχεις πληρώσει τσάμπα το παράβολο και θα έχεις κάνει όλη τη διαδικασία (scanning κλπ)... Την έχω πατήσει έτσι!
    1 point
  10. Ανήκεις στην κατηγορία Β και συγκεκριμένα στην αα περίπτωση για την αποθήκη και στην ββ περίπτωση για την βεράντα β) Κατηγορία Β : δύο (2) έλεγχοι, ένας αρχικός που διενεργείται από έναν ελεγκτή και ένας τελικός που διενεργείται από έναν ελεγκτή από το μητρώο των ελεγκτών δόμησης, είτε της Κατηγορίας II είτε της Κατηγορίας III, του άρθρου 156 του ν.4389/2016, σε : αα) νέα κτίρια, συνολικής επιφάνειας έως και δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., ανεξάρτητα από τη χρήση τους, ββ) προσθήκες κατ’ επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια, όταν η συνολική επιφάνεια της προσθήκης είναι έως και δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., ανεξάρτητα από τη χρήση τους, γγ) προκατασκευασμένα κτίρια, ανεξάρτητα από τη χρήση και την επιφάνειά τους. Άρα κανονικά δύο έλεγχοι, ένας πριν την σκυροδέτηση της θεμελίωσης και ένας τελικός. Εννοείται ότι τον αρχικό έλεγχο μπορείς να τον κάνεις και για τις δύο θεμελιώσεις σου.
    1 point
  11. Στο τί είναι νόμιμο έγκειται ο ενδοιασμός μου, γιατί -εκτός και αν έχεις γνώσεις δικηγόρου-, πολλά θέματα λόγω της θολούρας (των κειμένων του νόμου) δεν γίνεται να προσεγγιστούν χωρίς λογική. Ο Ιάσονας έχει κατά καιρούς αναφέρει ότι η γνώμη του απορρέι έχοντας ζητήσει αντίστοιχη νομική συμβουλή.
    1 point
  12. Άρθρο 90 ν. 4915/24-3-2022 Μεταφορά υπαγωγών των νόμων 4014/2011 και 4178/2013 κατηγορίας 5 στον ν. 4495/ 2017 Τροποποίηση περ. ε) και προσθήκη περ. στ) στην παρ. 1 του άρθρου 128 ν. 4759/2022 Στην παρ. 1 του άρθρου 128 του ν. 4759/2020 (Α’ 245), περί αναστολής των κυρώσεων του ν. 4495/2017 (Α’ 167), τροποποιείται η περ. ε) ως προς την αναφορά στο έτος 2020, προστίθεται περ. στ) και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν. 4495/2017 (Α’ 167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε: α. ακίνητα που αποκτώνται μέσω αναγκαστικού πλειστηριασμού, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της κατακυρωτικής έκθεσης ή μέχρι τις 31.12.2025, β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, γ. ακίνητα που εκμισθώνονται με σύμβαση leasing και επανέρχονται στη χρήση του κυρίου ή επικαρπωτή τους μετά τη λύση ή λήξη της σύμβασης, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την αποβολή του μισθωτή ή την απόδοση του μισθίου στον κύριο ή επικαρπωτή τους και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, δ. ακίνητα που μεταβιβάζονται στην Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε., σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 196 του ν. 4389/2016 (Α’ 94), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την καταχώρηση ή εγγραφή της μεταβίβασής τους στα οικεία κτηματολόγια ή υποθηκοφυλακεία, αντίστοιχα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, και ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός των ετών 2020 και 2021 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 4662/2020 (Α’ 27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ακίνητα που βρίσκονται στις παραπάνω περιοχές, οι προσαυξήσεις των περ. β’στ’ της παρ. 3 του άρθρου 102 του ν. 4495/2017 ισχύουν μόνον όταν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος, στ. περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 (Α’ 209) ή στον ν. 4178/2013 (Α’ 174), οι οποίες μεταφέρονται στον ν. 4495/2017. Ακίνητα των περ. α’δ’ της παρ 4915 , για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος». Ετσι ισχυει σημερα μετα τον 4915 Εναρξη ισχυος "του παροντος" ειναι η 24-3-22.
    1 point
  13. Άρθρο 4- Ν.4258/2014 2. Για μικρά υδατορέματα, όπως αυτά ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 1 του παρόντος, δεν απαιτείται η οριοθέτησή τους. ... Κατ΄ εξαίρεση και εφόσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι προστασίας αυτών, είναι δυνατή η οριοθέτησή τους με απόφαση ... Για αυτές τις περιπτώσεις, δόθηκε η διευκόλυνση του άρθρου 5 : 2α. Στα μικρά υδατορέματα, όπως ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 1, των οποίων οι οριογραμμές δεν έχουν καθοριστεί, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, δύναται να εφαρμόζεται για τις περιπτώσεις του τρίτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 4, κατ’ εξαίρεση, ύστερα από αίτημα του ενδιαφερόμενου για έκδοση οικοδομικής άδειας δόμησης πλησίον αυτών ή για έργα διευθέτησης μικρών υδατορεμάτων, η διαδικασία της προσωρινής οριοθέτησης της παρ. 2, μη εφαρμοζομένης της επιφύλαξης της υποπερ. 4 της Α’ και της υποπερ. 4 της παρ. Β’ της παρ. 4 του άρθρου 3.
    1 point
  14. Αυτό που κάνουμε εμείς είναι να αποτυπώνουμε την υφιστάμενη κατάσταση. Νομικό έλεγχο και ιδίως στο ιδιοκτησιακό δεν μπορούμε να κάνουμε. Αρα περνάμε κανονικότατα τα 1000ά της σύστασης και από κει και πέρα αν θέλει η συμβολαιογράφος μπορεί να τα τροποποιήσει όλα. Δε μας αφορά καθόλου. Η τροποποίηση της σύστασης θα φέρει τροποποίηση και του πίνακα κατανομής ώστε να λυθούν όλα όπως πρέπει. Στη συνέχεια θα αρχειοθετηθούν οι οριζόντιες ιδιοκτησίες από το ΤΕΕ. Την συγχώνευση των χιλιοστών σε καμία περίπτωση δεν θα την έκανα...
    1 point
  15. Δεν ασχολείσαι με αυτό! Ευτυχώς ή δυστυχώς οι αυθαιρεσίες που το πρόστιμο τους υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό και προφανώς αποτελούν και παραβάσεις π.χ. κάλυψης ή πλαγίων αποστάσεων κ.λπ., έτσι όπως είναι φτιαγμένη η εφαρμογή από το αγαπητό μας ΤΕΕ, δεν μας αφήνει να τους βάλουμε και ΥΚ κ.λπ. Οπότε το ξεχνάμε!
    1 point
  16. και... πάντα οι ΗΜ μετράνε σε Συντ. Κάλυψης. Δεν υπάρχουν ντεμί ΗΜ
    1 point
  17. Για να πω την αλήθεια, δεν θα έμπλεκα ούτε εγώ στην προσέγγιση που πρότεινα ειδικά αν μιλάμε για τέτοιες επιφάνειες (θα έβαζα μόνο ΥΔ και ό,τι άλλο "Υ"). Να ξεκαθαρίσω ωστόσο τη λογική μου, γιατί δεν τη βασίζω σε "αλχημεία", ούτε γενικότερα θα πρότεινα κάτι -για συζήτηση έστω-, αν προηγουμένως δεν είχα κάποιο επιχείρημα και την απουσία σαφούς διάταξης. Θεωρώ ότι η παράγραφος αυτή για το 5% είναι για να συμπεριλάβει τις μικροδιαφορές πάνω του 2%. Το μεν 2% καταλαβαίνω πως κατά βάση υπάρχει για να συμπεριλάβει τις διαφορετικές τεχνικές μέτρησης, αλλά και της ρεαλιστικής διαφοράς μεταξύ κατασκευής και σχεδίου, γι' αυτό όμως είναι τόσο μικρό. Το 5%, θεωρώ, θέλει να συμπεριλάβει τις μικροδιαφορές μεταξύ παλαιότερων μελετών (με τα ελαττώματα(*) που είχαν) και της πραγματικότητας, ίσως και της τάσης να μην ενημερώνονται οι φάκελοι μετά την κατασκευή για τέτοιες παρατυπίες, αλλά σε ένα βαθμό και τη "μικρή" παραβατικότητα (υπενθυμίζω η εγκύκλιος αναφέρεται σε έρκερ και μάλλον υπονοεί εκεί που στην άδεια δεν υπήρχαν). Επομένως, γιατί να χάνεται το δικαίωμα υπαγωγής σε αυτή τη διάταξη, υπό το πρίσμα που περιέγραψα, αν πχ εκτός από τις αποκλίσεις αυτές του περιγράμματος, έχει κλείσει και ένας ημιυπαίθριος, ενώ στο ίδιο κτίριο χωρίς την ΥΔ του η/χ, θα μπορούσαν οι μικροαποκλίσεις να μπουν κατ3; Είναι σαν το κλείσιμο του η/χ να επηρεάζει έμμεσα ("ντόμινο") τις άλλες μικροπαραβάσεις. Έστω και αν πει κανείς ότι στο παράδειγμα με τον η/χ, άσχετα από την ΥΔ, το νόμιμο περίγραμμα δεν αλλάζει, η βάση του επιχειρήματός μου παραμένει. Τούτων λεχθέντων, αν δεν έχουν βάση αυτά που είπα (αν και νομίζω λογική υπάρχει), καλά έκανες Ιάσονα και το επισημαίνεις, για να μην δημιουργηθούν λανθασμένες εντυπώσεις. (*) Ελαττωματικό δεν μπορεί να είναι προφανώς το νούμερο που γράφει πάνω στην αρχιτεκτονική μελέτη όσο παλιά και αν είναι, αλλά πχ. σε ένα ΔΚ που αποτύπωθηκε υφιστάμενο κτίσμα θα μπορούσε εύκολα να ήταν στο περίπου.
    1 point
  18. @philpitou στο άρθρο 16, παρ. 5 περιγράφονται οι προϋποθέσεις κατασκευής έρκερ. Δεν μετράει στη δόμηση σύμφωνα με το άρθρο 11, παρ. 6, ιστ. Δεν μετράει στην κάλυψη σύμφωνα με το άρθρο 12, παρ. 4, δ. Δεν μετράει στον όγκο σύμφωνα με το άρθρο 13, παρ. 2, β.
    1 point
  19. Συμπληρωματικά στα προηγούμενα : Στον ΓΟΚ 29 η όψη του κτηρίου θεωρείται ως η αφετηρία των εξοχών ή εσοχών. Στον ΓΟΚ 73 γίνεται αναφορά για περιορισμούς της όψης «εφ’ ής» η προεξοχή. Και γενικά : erker (γερμανικά) προεξοχή, σαχνισί (τουρκικά), bay window (αγγλικά). Έρκερ (για τους ελληνικούς οικοδομικούς κανονισμούς κλειστός εξώστης) είναι προεξοχή συμφυής του κτηρίου με λειτουργικούς σκοπούς (ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ και όχι ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ προεξοχή). Έρκερ στους κανονισμούς ανέκαθεν υπήρχε, επιτρεπόταν πάνω από κοινόχρηστους και γινόταν ο έλεγχος του συντελεστή εκμετάλλευσης (ΣΔ) με προσμέτρηση της επιφανείας του. Από το 1929 ως το 1937 μπορούσε να προεξέχει της κύριας όψης μέχρι 1,1 μ. και σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 1,4 μ., από 1937 έως 1986 μέχρι 0,4 μ., απαγορεύτηκε από 1986 έως 2012 και έκτοτε επιτρέπεται πάλι μέχρι 0,8 μ. χωρίς να περιλαμβάνεται πλέον στην κάλυψη ή στον ΣΔ.
    1 point
  20. Καλησπέρα Γιάννη. Δες εδώ. το επίσημο guidance του ICE - FAQ. Δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφορά των μελών ως προς τον τρόπο εγγραφής τους, κάποια διαφοροποίηση μεταξύ των μελών, όπως και κανένας άλλος επαγγελματικός τίτλος πέραν των γνωστών. Επίσης, τον τρόπο που γίνεται κάποιος μέλος τον γνωρίζει μόνο αυτός, το ICE, και ο Θεός για εκείνους που πιστεύουν. Το ICE δεν δέχεται ως μέλη του μόνο Civil Engineers. Δέχεται άτομα που ασκούν κάποια δραστηριότητα του Civil Engineer. Πχ, πέραν από Civil, Τοπογράφοι μπορούν να γίνουν μέλη του, Γεωλόγοι, Surveyors κτλ. Αυτοί πρώτα περνάνε academic assessment. Τσεκαρισμένο και έχω και δικό μου άνθρωπο. Δες και εσύ το FAQ. Κατά τα άλλα, Chartered = Engineering Council (καμία μα καμία σχέση με το ICE) , FICE/MICE = ICE (καμία σχέση με το Engineering Council). Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Civil Engineer ο καθένας μπορεί να δηλώνει διότι το επάγγελμα δεν είναι regulated. Το επάγγελμα όμως του Chartered Engineer είναι, και αυτό δεν μπορεί να το δηλώσει κάποιος που δεν είναι. Τώρα, το σε ποιον θα συστηθεί κάποιος στο HB (σε μία χώρα που και το καλημέρα με shortcut το λένε) ως "Good afternoon είμαι ο Chartered Civil Engineer Thanasis Παπαγεωργακοπουλοκωνσταντινογιαννόπουλος" δεν μπορώ να το φανταστώ Κλείνοντας, έχω επισυνάψει τον τίτλο μας όταν υπογράφουμε μία μελέτη (in accordance with the requirements of DMRB BD02/12). Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Οποιοσδήποτε θέλει να λάβει τεκμηριωμένη απάντηση => [email protected] . Την επομένη θα σας έχουν απαντήσει.
    1 point
  21. δεν μετράνε στον όγκο. ΝΟΚ αρθ-13§2β σε συνδυασμό με αρθ- 11§6ιστ και αρθ- 16§5
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.