Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.015


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.376


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.559


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.597


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/10/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. ο ν. 3937 επιτρεπει την ανοικοδομηση στα ανω των 4.000 τμ., τα οποια χτιζουν συμφωνα με τις οικειες πολεοδομικες διαταξεις του Δ270/85. Η καταργηση αφορα τις παρεκκλίσεις ως προς το εμβαδον. Δεν ακυρωνει τις πολεοδομικες παρεκκλίσεις ως προς τον τροπο ανοικοδομησης... 2. α) Στις περιοχές που βρίσκονται εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεως ή εκτός ορίων οικισμών νομίμως προϋφιστάμενων του 1923 ή εκτός ορίων οικισμών με πληθυσμό μέχρι 2.000 κατοίκους και εμπίπτουν σε ΕΖΔ ή Ζ.Ε.Π., το ελάχιστο όριο αρτιότητας και κατάτμησης των γηπέδων ορίζεται σε 10.000 τ.μ., εφαρμοζομένης κατά τα λοιπά, όπως ισχύει της παρ. 1 του άρθρου 1 του π.δ. της 24−31.5.1985 (ΦΕΚ 270 Δ΄). Κατ’ εξαίρεση, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα κατά παρέκκλιση, γήπεδα έκτασης τουλάχιστον 4.000 τ.μ., τα οποία, κατά τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, σύμφωνα με τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις.
    2 points
  2. Η ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ενός σκυροδεματος ( DURABILITY) εξαρταται από πολλούς παράγοντες : πχ από τον λόγο Νερού/Τσιμέντου =0.50 , από την επικάλυψη του σιδηροπλισμου >40-45 mm , απο την επιτυχή Διάστρωση - Συμπύκνωση - Συντηρηση ( Curing) του Σκυρόδεματος >7 ημέρες και από την ελαχιστη περιεκτικοτητα σε τσιμεντο > 300-320 κιλα /κυβικο , που συνεπάγεται πχ μια ελαχιστη συμβατική αντοχη … πχ C30/37. Βλεπε Πινακα : Β2-7 του ΚΤΣ -2016 και Annex F and F1 /EN 206 -2021 Βλεπε και Διαγραμμα : 44 παραγοντες για την ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ενός σκυροδεματος . Ας μην συγχεουμε την διαρκείας ζωής - Ανθεκτικότητα - ενός Σκυρόδεματος με την Κατηγορία Αντοχής του . διαγραμμα-ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ-2015 (1).pdf
    1 point
  3. Πολύ σωστά. Για να ισχύσουν οι μειωμένες αποστάσεις των 7,50 μ απαιτείται σωρευτικά, το γήπεδο να προυφίσταται της 15/4/81 (το έχει), το ελάχιστο εμβαδόν να είναι 4.000 τμ (το έχει) και το κυριότερο, τηρουμένης της απόστασης των 15 μέτρων να μην είναι δυνατή η ανοικοδόμηση. Το τελευταίο, έχει αποδειχθεί ότι είναι "μαχητό" στις ΥΔΟΜ, πλην όμως δεν υπάρχει ενιαία πανελλαδική εφαρμογή, διότι η διατύπωση αφήνει διάφορες ερμηνείες για το τι είναι δυνατόν να οικοδομηθεί. Για παράδειγμα, αν με τήρηση των αποστάσεων 15 μ, προκύπτει ένα περίγραμμα 5 επί 10, ήτοι 50 τμ και 50 ο όροφος 100 τμ επιτρεπόμενη δόμηση, το πράγμα αρχίζει και γίνεται κάπως σύνθετο για το αν η οικοδόμηση είναι δυνατή. Επιπλέον, αν το γήπεδο συνορεύει με δασική έκταση ή δάσος, οι αποστάσεις δεν θα πάνε στα 7,50 μ (ακόμη και αν εγκριθούν) αλλά στα 10 μ. βα) Προκειμένου για ανέγερση κατοικίας σε γήπεδα που υφίστανται κατά τη 15-4-81 ημέρα δημοσίευσης του από ΠΔ/27-3-81 (ΦΕΚ-209/Δ) με ελάχιστο εμβαδόν 4000 μ2 οι πλάγιες αποστάσεις του κτιρίου από τα όρια του γηπέδου ορίζονται σε επτά και μισό (7,50) μέτρα εφόσον τηρουμένης της απόστασης των δέκα πέντε (15) μ. δεν είναι δυνατή η οικοδόμηση. Το μέγιστο πλάτος του κτιρίου στην περίπτωση αυτή πρέπει να μην υπερβαίνει τα δέκα (10) μέτρα.
    1 point
  4. Η ζωνη ισχυει για οσα εγιναν πριν την 24-4-1977 Αρα οποιαδηποτε συνενωση και αν γινει, δεν ισχυει. Τελικα, εχεις ποσοστο, οχι σε οικοπεδο, αλλα σε ενα γηπεδο και 100% σε ομορο. Δεν χτιζουν ειτε χωριστα ειτε μετα απο συνενωση.
    1 point
  5. Ήταν εκτός αντικειμενικού το 2016, άρα 850 για εντός, 550 για εκτός.
    1 point
  6. Γειά σου, πρέπει να έχω εγώ ένα παλιό έντυπο, αν δεν έχει βρεις κάτι να το σκανάρω αν θες. edit: ανεβάζω εδώ το αρχείο που μου είχαν στείλει από Βιοσώλ πριν χρόνια. 3 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΕΙΡΕΣ RUNTAL.pdf
    1 point
  7. Αυτά είναι τα ημερομίσθια της συλλογικής μεταξύ Συνδέσμων και Ομοσπονδίας Οικοδομών και Συναφών Επαγγελμάτων Ελλάδας.. Αντιγράφω από το ΑΔΑ: 9ΗΤΖ46ΜΑΠΣ-ΖΔΡ Η ΣΣΕ δεν έχει εφαρμογή όταν δεν υπάρχει συμβαλλόμενο μέλος (εργοδότης/εργαζόμενος) που να ανήκει σε όσους υπέγραψαν την ΣΣΕ.
    1 point
  8. Οι συμβολαιογράφοι μπορεί να ζητάνε ότι θέλουν ... Ο μηχανικός έχει τον ιδιοκτήτη, το συμβόλαιο, την άδεια, την πραγματικότητα και τον νόμο για να κάνει τη δουλειά του. Λέει κάπου ότι πρέπει να έχει και την κάτοψη της σύστασης ;
    1 point
  9. ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι υπάρχει καποια ασάφεια στο λεκτικό, από τις τιμές του πίνακα αντιλαμβανόμαστε ότι η τρίτη στήλη αναφέρεται σε τετραγωνικά αλλιώς (με βάση τη λογική), πώς θα μπορούσαν να χωρέσουν 40 άτομα σε ένα τετραγωνικό μέτρο αγωνιστικού χώρου?
    1 point
  10. Σύμφωνα με την διευκρινιστική εγκύκλιο για τα θερμομονωτικά λιθοσωμάτα, στον συντελεστή δόμησης δεν προσμετρούνται, οι επιφάνειες των οριζοντίων στοιχείων του φέροντος οργανισμού που αυτά πληρούν. Ενώ λοιπόν τα κατακόρυφα στοιχεία του φέροντος οργανισμού μετράνε πάντα στο συντελεστή δόμησης, δεν γίνεται καμία αναφορά αν τα οριζόντια στοιχεία (που δεν προσμετρώνται), βρίσκονται εντός του περιγράμματος των κατακόρυφων στοιχείων ή αφορούν στοιχεία (πλατύπελμοι δοκοί, πλάκες κλπ.) που προεξέχουν του περιγράμματος του κτιρίου που ορίζεται και οριοθετείται από τα κατακόρυφα στοιχεία του. Το περίγραμμα των κατακόρυφων στοιχείων του κτιρίου πολλαπλασιαζόμενο με τη διάσταση του ύψους μας δίνει τον όγκο του κτιρίου και σύμφωνα μ’ αυτόν γίνεται ο έλεγχος του επιτρεπόμενου όγκου. Αν αφαιρέσουμε από το περίγραμμα του κτιρίου τα μεταξύ των υποστυλωμάτων στοιχεία του φέροντος οργανισμού, ως μη προσμετρούμενα στη δόμηση, δεν θα πρέπει να τα προσμετρήσουμε και στον όγκο του κτιρίου, αφού σύμφωνα με το άρθρο 13 του ΝΟΚ (Ν.4067/2012), στον υπολογισμό του όγκου δεν υπολογίζονται οι επιφάνειες που δεν έχουν προσμετρηθεί στο συντελεστή δόμησης. Επίσης τα δομικά στοιχεία του περιγράμματος του κτιρίου δεν ανήκουν στις εξαιρέσεις του άρθρου 13 που ενώ δεν υπολογίζονται στη δόμηση, προσμετρούνται στον όγκο του κτιρίου. Σύμφωνα με τα ανωτέρω δεν θα προσμετρούνταν στο όγκο του κτιρίου, τα περιγράμματα των δοκών και πλακών που βρίσκονται στην περασιά των υποστυλωμάτων και καθορίζουν στη στερεομετρία του κτιρίου. Θα προέκυπτε λοιπόν κτίριο μικρότερου όγκου από τον πραγματικό όγκο που θα καταλάμβανε το κτίριο. Αυτό είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία του Νομοθέτη και μάλιστα από τη στιγμή που με το Ν.4951/22 (ΦΕΚ 199Α/4-7-2022), στο διάγραμμα κάλυψης δεν απαιτείται ο υπολογισμός της δόμησης σε σχέση με την επιτρεπόμενη, παρά μόνο του όγκου σε σχέση με τον επιτρεπόμενο. Για δε τον δόμηση, αρκεί υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α΄ 75) του μελετητή μηχανικού, στην οποία θα αναφέρεται ότι ο υπολογισμός της επιτρεπόμενης και πραγματοποιούμενης δόμησης έχουν υπολογιστεί όλες οι κατασκευές, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4067/2012. Συνεπώς (μέχρι την έκδοση νέας διευκρίνησης επί της διευκρινιστικής εγκυκλίου), τα οριζόντια στοιχεία του φέροντος οργανισμού, και κατά συνέπεια τα θερμομονωτικά λιθοσώματα πλήρωσης που φέρονται επί αυτών, δεν προσμετρούνται στη δόμηση μόνο στην περίπτωση που βρίσκονται εκτός του περιγράμματος του κτιριακού όγκου.
    1 point
  11. Διάβασε το παρακάτω για να μην προβληματίζεσαι παρ. 2 άρθρο 6 ΦΕΚ 181/Δ/85 "2." (τέως παρ.5). Το εναπομένον οικόπεδο μετά την παραχώρηση κατά τις διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων εξακολουθεί να θεωρείται άρτιο και οικοδομήσιμο όπως απομένει μετά την παραχώρηση. Το πιθανότερο είναι ο δρόμος στο πρόσωπο του οικοπέδου να έχει μεταβλητό υφιστάμενο πλάτος. Αν υποθέσουμε ότι έχει σταθερό 3,70, η ιδιοκτησία θα παραχωρήσει εδαφική λωρίδα 2-3,70/2=2-1,85=0,15 μ. Μετά την πράξη παραχώρησης (και αποδοχή από την επιτροπή του Δήμου) το οικόπεδο αποκτά πλέον την οικοδομησιμότητά του και είναι άμεσα οικοδομήσιμο. Το θέμα κτηματολόγιο είναι άλλο. Εμείς πάντοτε εξετάζουμε τις επίγειες μετρήσεις. Αν πχ υπάρχουν διαφορές με την ιδιοκτησία μας προβαίνουμε σε μεταβολές στο κτηματολόγιο.
    1 point
  12. Αρχισε η «μάχη» της αναγνώρισης των ιδιωτικών δασικών εκτάσεων απέναντι στις διεκδικήσεις του Δημοσίου. Χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων κατά την ανάρτηση και προανάρτηση του κτηματολογίου ενημερώθηκαν ότι τα ακίνητα που δήλωσαν ή τμήμα αυτών δεν υπολογίστηκαν στην ιδιοκτησία τους, αλλά καταχωρήθηκε το Ελληνικό Δημόσιο ως ιδιοκτήτης λόγω του δασικού τους χαρακτήρα. Ετσι χιλιάδες ενστάσεις έχουν κατατεθεί από τους ιδιοκτήτες ακινήτων. Προκειμένου λοιπόν να κερδηθούν οι υποβληθείσες ενστάσεις, θα πρέπει να συνοδεύονται με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά έγγραφα, που να αποδεικνύουν ότι η έκταση περιήλθε στον ιδιώτη με νόμιμο τρόπο. Από την άλλη πλευρά το κράτος ψήφισε πρόσφατα τον νόμο 4915/2022 στον οποίο ορίζεται ρητά ότι το Ελληνικό Δημόσιο σε αγρούς που δασώθηκαν δεν προβάλλει δικαίωμα κυριότητος, εκτός εάν υπάρχει τίτλος, βάσει του οποίου θεμελιώνεται δικαιώματα κυριότητας. Όσοι όμως αγροί σήμερα φέρουν μορφή δάσους θα υπάγονται στη δασική νομοθεσία και θα προστατεύονται, ενώ όσοι αγροί σήμερα φέρουν μορφή δασικής έκτασης θα εξαιρούνται της δασικής νομοθεσίας. Το κτηματολόγιο ενημέρωσε τους αναδόχους μελετητές σε ποιες περιπτώσεις δεν θα προβάλει δικαίωμα κυριότητας το δημόσιο, προκειμένου να διορθώσουν οίκοθεν τους κτηματολογικούς πίνακες και να γίνουν δεκτές οι ενστάσεις των ιδιωτών. Επίσης ξεκαθάρισε ότι στις περιπτώσεις των δασωθέντων αγρών το δικαίωμα κυριότητας ανήκει σ’ αυτόν που μπορεί να τεκμηριώσει εμπράγματο δικαίωμα, χωρίς να απαιτείται πλέον η ύπαρξη συμβολαιογραφικών τίτλων που έχουν συνταχθεί πριν τις 23-2-1946 και εφόσον το δημόσιο δεν θεμελιώνει δικαίωμα βάσει τίτλου. Ακόμη όμως ακόμα και σήμερα είναι «μπλεγμένο» τι θεωρείται ιδιωτικό δάσος ή δασική έκταση και τι ανήκει στο δημόσιο, καθώς επίσης και σε ποιες περιπτώσεις εκτός της αναγνώρισης της κυριότητας από το Κτηματολόγιο είναι δυνατή από τον ιδιώτη η μεταβίβαση δασωμένου αγρού μόνο με τη χορήγηση της βεβαίωσης από το Δασαρχείο περί μη θεμελίωσης δικαιωμάτων του Δημοσίου, χωρίς να γίνει εκ των προτέρων η κατάταξη της υπό κρίση έκτασης ως δάσος ή δασικής έκτασης από την Επιτροπή Δασολογίου. Τι θεωρείται ιδιωτικό δάσος; Σύμφωνα με το Βασιλικό Διάταγμα της 17-29ης Νοεμβρίου 1836, ιδιωτικά δάση είναι μόνον εκείνα που μεταβιβάστηκαν κατά τους νόμιμους οθωμανικούς τύπους και αποδεικνύεται ότι υφίσταντο ως ιδιόκτητα πριν την έναρξη του υπέρ της Ανεξαρτησίας Αγώνα. Επίσης ιδιωτικά δάση είναι και αυτά που βρίσκονται εντός μεγάλων ιδιωτικών κτημάτων – χωρίων (τσιφλίκια), ακόμη και αν αυτά δεν αναγράφονται ρητά στους τίτλους ιδιοκτησίας των κτημάτων, εφόσον προκύπτει ότι περιέχονται εντός των ορίων τους. Τι σημαίνει διακατεχόμενο δάσος, που αναφέρουν πολλά συμβόλαια; Η κατηγορία αυτή δασών αποτελεί μία ιδιαίτερη κατηγορία των διακατεχόμενων από ιδιώτες δασικών εκτάσεων, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των οποίων για διάφορους λόγους δεν έχει επιλυθεί. Με τις διατάξεις του Ν. 3208/2003 καθορίζονται τόσο τα δικαιώματα του Δημοσίου επί αμφισβητούμενων δασικών εκτάσεων όσο και τα δικαιώματα νομής, χρήσης και κάρπωσης των ιδιωτών επ’ αυτών, οι οποίοι ασκούσαν επί σειρά ετών πράξεις νομής και κατοχής χωρίς ενόχληση από κανέναν. Ποια η διαφορά δάσους και δασικής έκτασης; Ως δάσος ή δασικό οικοσύστημα νοείται το οργανικό σύνολο άγριων φυτών με ξυλώδη κορμό πάνω στην αναγκαία επιφάνεια του εδάφους, τα οποία, μαζί με την εκεί συνυπάρχουσα χλωρίδα και πανίδα αποτελούν μέσω της αμοιβαίας αλληλεξάρτησης και αλληλοεπίδρασής τους ιδιαίτερη βιοκοινότητα (δασοβιοκοινότητα) και ιδιαίτερο φυσικόπεριβάλλον (δασογενές). Δασική έκταση υπάρχει όταν στο παραπάνω σύνολο η άγρια ξυλώδης βλάστηση, υψηλή ή θαμνώδης, είναι αραιά. Πότε ένας ιδιώτης αναγνωρίζεται από το κτηματολόγιο ως κύριος δάσους ή δασικής έκτασης; Ενας ιδιώτης μπορεί να είναι κύριος δασικών ακινήτων στις περιπτώσεις που: 1. Αναγνωρίστηκαν ως ιδιωτικά α) Με τη διαδικασία του νόμου από 17/29 Νοεμβρίου 136 "Περί ιδιωτικών δασών". β) Με τις διατάξεις Νόμου του 1888 "Περί διακρίσεως και οροθεσίας των δασών", εφόσον συντάχθηκαν πρωτόκολλα αποτερματισμού. γ) Με αμετάκλητες αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων, στις οποίες διάδικος, αρχικός ή κατά παρέμβαση, ήταν το Ελληνικό Δημόσιο. δ) Με αποφάσεις του Υπουργού Γεωργίας, που εκδόθηκαν μετά από γνωμοδοτήσεις των Συμβουλίων επί ιδιοκτησιακών θεμάτων, καθώς και με αποφάσεις των Γενικών Διοικητών και του Επιτρόπου Διοίκησης, με τις οποίες κρίθηκαν ιδιοκτησιακές υποθέσεις. ε) Με αποφάσεις του Διοικητικού Δικαστηρίου του Υπουργείου Γεωργίας του Ν. 2201/1920 και του Ν.Δ. 21 Σεπτεμβρίου 1926. στ) Με αποφάσεις του Υπουργού Γεωργίας κατά τις διατάξεις του Ν.Δ. 841/1941 "περί λήψεως εκτάκτων μέτρων διά την εκμετάλλευσιν και διαχείρισιν των δασών, λόγω των εκ του πολέμου δημιουργηθεισών συνθηκών, του Ν.Δ. 2501/1953 "περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως ενίων διατάξεων των περί δασών νόμων) και του Δασικού Κώδικα (Ν.Δ. 86/1969). ζ) Με τις διατάξεις του διατάγματος 2468/1917 και του Ν. 1072/1917. η) Με αποφάσεις νομαρχών κατά τις διατάξεις του Ν. 998/1979. θ) Με τις διατάξεις του ν. 248/1976 και με τη διαδικασία των άρθρων 12 του ιδίου σύμφωνα με τα οποία δεν αποτελούν δάσος ή δασική έκταση και αν ακόμη απέκτησαν μεταγενεστέρως δασικό χαρακτήρα, εφόσον έχουν εκδοθεί για τις εκτάσεις αυτές ή για τμήματα τους μέχρι τις 31.3.2011 από τις αρμόδιες δασικές αρχές διοικητικές πράξεις. ι) Με τις διατάξεις του Αγροτικού Κώδικα. κ) Με τις διατάξεις του ν. δ. 2185/1952 «περί αναγκαστικής απαλλοτριώσεως κτημάτων προς αποκατάστασιν ακτημόνων καλλιεργητών και κτηνοτρόφων», που αναγνωρίστηκαν ως ιδιωτικές με τις αποφάσεις των Επιτροπών Απαλλοτριώσεων. λ) Με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 3147/ 2003. μ) Σύμφωνα με τις καταχωρήσεις στα κτηματολογικά βιβλία του Κτηματολογίου Ρόδου και Κω - Λέρου. 2. Παραχωρήθηκαν κατά κυριότητα: α) Με τις διατάξεις των νόμων με τους οποίους εκποιήθηκαν ή παραχωρήθηκαν από το Υπουργείο Οικονομικών ή την Αεροπορική Άμυνα δημόσια κτήματα, ανεξαρτήτως του χρόνου εκποίησης ή παραχώρησης και της μορφής των κτημάτων. β) Με τις διατάξεις των προϊσχυσάντων δασικών κωδίκων των νόμων 2636/1924, 3077/1924, 3542/1928, του Ν. 4173/1929, του Α.Ν. 857/1937 "περί παραχωρήσεως δημοσίων και κοινοτικών δασικών εκτάσεων διά σκοπούς γεωργικούς και δενδροκομικής εκμεταλλεύσεως" και του Ν.Δ. 86/1969. γ) Με τις διατάξεις του Ν. 4108/1929 "περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών της νομοθεσίας περί δήμων και κοινοτήτων". δ) Με το Ν.Δ. από 17/18.10.1923 "περί παραχωρήσεως κυριότητας δασών ρητινευομένων υπό ιδιωτών και το Ν.Δ. 2501/1953. ε) Με τις διατάξεις του Ν. 998/1979, του Ν. 1734/1987, καθώς και άλλων διατάξεων της δασικής νομοθεσίας. 3. Περιήλθαν «κατά κυριότητα» στις παρακάτω περιπτώσεις: α) Στους υπερθεματιστές β) Σε τρίτους, βάσει συμβιβαστικών πράξεων με το Ελληνικό Δημόσιο γ) Από διαχωρισμό υπέρ των Ταμείων Εφέδρων Πολεμιστών Κρήτης και των Μονών δ) Σε τρίτους από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος , με την προϋπόθεση ότι τα κτήματα αυτά είχαν παραδοθεί στην Ε. Τ .Ε. με πρωτόκολλο παραδόσεως και παραλαβής ε) Στην εγχώρια περιουσία των Νήσων Κυθήρων και Αντικυθήρων στ) Με τις διατάξεις του Ν.3208/2003 περί διακατεχόμενων δασών και κατασκηνώσεις - παιδικές εξοχές ζ) Κατόπιν αδείας του Υπουργού Γεωργίας. 4. Για τις περιπτώσεις των δασωμένων αγρών Το Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας σε εκτάσεις που εμφανίζονται στις αεροφωτογραφίες του 1945, ή, εφόσον αυτές δεν είναι ευκρινείς, του 1960, με αγροτική μορφή που δασώθηκαν μεταγενέστερα, ανεξάρτητα από τη μορφή που απέκτησαν αργότερα, επί των οποίων το Δημόσιο δεν θεμελιώνει δικαιώματα κυριότητας βάσει τίτλου. Υπάρχουν έγραφα (συμβόλαια προ του έτους 1885) που αποδεικνύουν έκτακτη χρησικτησία, για την οποία θα έχει συμπληρωθεί ο χρόνος της τριακονταετούς νομής με καλή πίστη έως την 11-9-1915. Εκτάσεις που έχασαν τον δασικό τους χαρακτήρα πριν τις 11.6.1975, λόγω επεμβάσεων που έλαβαν χώρα με βάση σχετική διοικητική πράξη, η οποία καλύπτεται από το τεκμήριο νομιμότητας. Σύμφωνα με τη διάταξη του ν.998/1979, όπως αυτός τροποποιήθηκε ζητούνται τα ακόλουθα: Α) για οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν πριν την 11-6-1975 να προσκομισθεί: Βεβαίωση της οικείας Υπηρεσίας Δόμησης ή Υπεύθυνη δήλωση αρμόδιου μηχ/κου περί μη ανάκλησης ή ακύρωσης της οικοδομικής άδειας. Εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα που να βεβαιώνει ο μηχανικός για τα όρια αρτιότητας που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της εν λόγω οικοδομικής άδειας, βασιζόμενος στο θεωρημένο τοπογραφικό διάγραμμα που τη συνοδεύει. Ομοίως, τα ανωτέρω υπό το Α, ισχύουν και στις περιπτώσεις οικοδομικών αδειών που έχουν εκδοθεί πριν την ισχύ του ν.4030/2011, δηλαδή από το 1975 έως 2011, για μη ανακληθείσες ή μη ακυρωθείσες επί εκτάσεων ή τμημάτων αυτών που πληρούν τους όρους αρτιότητας σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς κατά το χρόνο έκδοσής τους. Γ) Τα κτίρια προϋφιστάμενα του 1955 θεωρούνται νομίμως υφιστάμενα και η ως άνω διάταξη εφαρμόζεται για την έκταση του ακινήτου που αντιστοιχεί στην κάτοψη του κτιρίου. Στη περίπτωση αυτή προσκομίζεται εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα όπου θα προσδιορίζονται τα όρια της έκτασης του υφιστάμενου κτίσματος και θα βεβαιώνεται από τον μηχανικό ότι το κτίσμα είναι προϋφιστάμενο της ισχύος του Β.Δ/τος 09-08/30-9-1955. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου - πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]
    1 point
  13. Ρε τι μας βάζουν να κάνουμε. Πιο εύκολα βγάζεις από τη μύγα ξίγκι.
    1 point
  14. ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗ συνάδελφε!!!! Πολλές φορές η παράθεση-μάτιση των διαμήκων ράβδων στον κόμβο λειτουργεί ώστε να πραλαμβάνουν την αυξημένη ροπή στήριξης. Αν πας πχ με συνεχόμενη ράβδο χωρίς μάτιση στον κόμβο, θα πρέπει να δεις πολύ προσεκτικά το διάγραμμα ροπών και εάν απαιτείται πρόσθετος οπλισμός τον ρόλο του οποίου κάλυπτε η μάτιση, δηλαδή το σίδερο από το άλλο άνοιγμα. Μπορείς να πας με ενιαία ράβδο, αλλά έαν δεν καλύπτεις τις ροπές σου θα χρειαστείς πρόσθετα στον κόμβο.
    1 point
  15. Για όποιον τα θέλει όλα μαζί, τα έβαλα όλα σε ένα zip. Άδειες ΗΜ από την Περιφέρεια και άλλα συναφή.zip
    1 point
  16. Δεν υπολογίζεται έτσι η διαφορά στην απόδοση των σωμάτων για διαφορετική θερμοκρασία νερού προσαγωγής. Ψάξε λίγο καλύτερα στο forum και θα βρεις διάφορα θέματα που το αναλύουν. Πάρε και κάτι που μπορεί να σε βοηθήσει χωρίς τίτλο.bmp
    1 point
  17. @nik 1. Η άδεια της άδειας δεν έχει εφαρμοστεί. -> Κάνω τακτοποίηση. ΤΥΠΙΚΑ πάνω στην κάτοψη της άδειας αποτυπώνω την υπάρχουσα κατάσταση και περαιώνω δίνω ΗΤΚ και τέλος. Κάνεις τακτοποίηση ΔΔ όλων των Ο.Ι του ορόφου και τυχόν κοινοχρήστων που εμπλέκονται και μετά τροποποίηση της Σ.Ο.Ι. 2. ΌΜΩΣ πως ξέρω ότι το περίγραμμα που υπάρχει σήμερα μου ανήκει και δεν τακτοποιώ π.χ. ένα διαμέρισμα που είναι σε κοινόχρηστο χώρο - διάδρομο ή ένα δωμάτιο του έχει μπει σε διπλανό διαμέρισμα ? Με την τακτοποίηση της ΔΔ και την μετέπειτα τροποποίηση της σύστασης θα ξέρει ο καθένας τι του ανήκει !! 3. ΤΥΠΙΚΑ όντως ΔΕΝ χρειάζεται να το ελέγξω. Πρακτικά όμως ΜΠΟΡΕΙ στο μέλλον να υπάρξει πρόβλημα με ΑΛΛΟΝ αγοραστή και μηχανικό που θα πάνε να το πουλήσουν και δεν θα βγάζουν άκρη. Οι συμβολαιογράφοι πλέον έχουν ξεφύγει με τα κοινόχρηστα και θέλουν βεβαίωση από τον μηχανικό ότι δεν υπάρχουν κοινόχρηστες παραβάσεις. Αν κάνεις όλα τα παραπάνω δεν θα υπάρξει μελλοντικό πρόβλημα.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.