Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.552


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.595


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.665


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.111


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/10/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Συνάδελφε σε απασχολεί το ίδιο που απασχολεί και όλους τους υπολοίπους δηλαδή Αυτές είναι ερωτήσεις για το helpdesk βασικά κι όχι για εδώ. Από το πρόγραμμα θα σου πουν ότι εφόσον έχεις σωστή κατατεθημένη ΗΤΚ, γιατί να κολλήσει κάπου στο μέλλον? Δεν υπάρχει φόβος απένταξης. Σωστό μεν, αλλά εγώ είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και έχω πελάτες ιδιώτες (idiots κατά την αγγλική) και ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΥΠΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ. Και κολώνουν οι περισσότεροι. Και καλά κάνουν. Και προφανώς δεν θα τρέχει και το εξάμηνο που θα πρέπει να εκτελέσεις και να πληρώσεις το 30% των εργασιών. Πέστο στον πελάτη ότι η ημερομηνία για ΗΤΚ λήγει σε 5 μήνες και τουλάχιστον μέχρι τότε δεν θα έχει οριστική υπαγωγή κατά 99,99% όπως έχει δείξει η φάση με τους αρχικά ενταχθέντες με τα μόρια και δες συμπεριφορά.. Οι μισοί αιτούντες τουλάχιστον έχουν ήδη αποθαρρυνθεί γιατί βλέπουν ότι φέτος κάηκε η χρονιά ανεξάρτητα πότε μπήκαν γιατί το πρόγραμμα πάει πολύ αργά. Ποιος εμπιστεύεται την ομαλή συνέχεια? Έχει πάει κανείς για δάνειο από τους πρώτους? Έχει κανείς οριστική υπαγωγή από τους πρώτους?
    2 points
  2. Version X6.2

    81.035 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    101.994 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Η ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ενός σκυροδεματος ( DURABILITY) εξαρταται από πολλούς παράγοντες : πχ από τον λόγο Νερού/Τσιμέντου =0.50 , από την επικάλυψη του σιδηροπλισμου >40-45 mm , απο την επιτυχή Διάστρωση - Συμπύκνωση - Συντηρηση ( Curing) του Σκυρόδεματος >7 ημέρες και από την ελαχιστη περιεκτικοτητα σε τσιμεντο > 300-320 κιλα /κυβικο , που συνεπάγεται πχ μια ελαχιστη συμβατική αντοχη … πχ C30/37. Βλεπε Πινακα : Β2-7 του ΚΤΣ -2016 και Annex F and F1 /EN 206 -2021 Βλεπε και Διαγραμμα : 44 παραγοντες για την ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ενός σκυροδεματος . Ας μην συγχεουμε την διαρκείας ζωής - Ανθεκτικότητα - ενός Σκυρόδεματος με την Κατηγορία Αντοχής του . διαγραμμα-ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ-2015 (1).pdf
    1 point
  5. Γειά και πάλι, σχετικά με αυτά που ρωτάς: 1) Το Ε9 θα πρέπει να ταυτίζεται με το τελικό άθροισμα νόμιμων + αυθαίρετων τετ. μέτρων αν κάνεις υπαγωγή. Δεν αναφέρεις αν στο κτίσμα υπάρχει σύσταση, αν ναι τότε χρειάζεται για κατ.1 μία υπαγωγή ανά οριζόντια. Αν όχι τα κάνεις όλα σε μία δήλωση. 2) Ναι αν ειναι σωστές οι επιφάνεις + χρήση αρκεί ως αποδεικτικό παλαιότητας. Έχε υπόψη σου ότι αν έχεις αυθαίρετες προσθήκες μετά το 1920 το κτίσμα θα πάει με την δυσμενέστερη παλαιότητα, όπως επίσης και ότι αν δεν έχεις σύσταση τότε θα δηλωθούν ολα τα μέτρα σε 1 γραμμή με την ψηλότερο όροφο. Ρώτα και τον φοροετεχνικό του πελάτη. 3) Στο ερώτημα 2 αναφέρεις για έτος 1950, προφανώς κάτι που έχει γίνει αρκετά μετά το 1950 φαίνεται και κατασκευαστικά αν αυτό εννοείς. 4) Μέχρι τώρα στους νόμους αυθαιρέτων δεν αναφέρονται τα σ.ε. ως αποδεικτικά παλαιότητας.
    1 point
  6. Τότε κάποιο λάθος κάνω εγώ που νόμιζα ότι οι σταβλικές γίνονται υπαγωγή ακόμα και τώρα...
    1 point
  7. Τα εκτός σχεδίου ονομάζονται γήπεδα και όχι οικόπεδα. Επί του ερωτήματος, θα πρέπει να μας πεις με ποιους όρους δόμησης εκδόθηκε η Ο.Α, το εμβαδόν γηπέδου και αν συστήθηκε πράξη οριζόντιων ιδιοκτησιών.
    1 point
  8. Προφανώς το πάχος του τοίχου (στο σχέδιο) είναι 0,25 μ. Αν βάλεις από 2,5 εκ επίχρισμα εκατέρωθεν, έχεις πάχος 30 εκ. και εξωτερική διάσταση 4.75 +2*0.025=4.80 μ άρα, δεν υπάρχει πρόβλημα
    1 point
  9. Η ανθεκτικότητα ενός σκυροδέματος (DURABILITY) εξαρτάται από πολλούς παράγοντες : πχ από τον λόγο Νερού/Τσιμέντου =0.50 , από την επικάλυψη του σιδηροπλισμου >40-45 mm, από την επιτυχή Διάστρωση - Συμπύκνωση - Συντήρηση ( Curing) του Σκυροδέματος >7 ημέρες και από την ελάχιστη περιεκτικότητα σε τσιμέντο > 300-320 κιλά /κυβικό , που συνεπάγεται πχ μια ελάχιστη συμβατική αντοχή… πχ C30/37. Βλέπε Πίνακα : Β2-7 του ΚΤΣ -2016 και Annex F and F1 /EN 206 -2021 Βλέπε και Διάγραμμα : 44 παράγοντες για την ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ενός σκυροδέματος. Ας μην συγχέουμε την διαρκείας ζωής - Ανθεκτικότητα - ενός Σκυροδέματος με την Κατηγορία Αντοχής του. Διάγραμμα-ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ-2015.pdf
    1 point
  10. Καλά το έβλεπα να έρχεται.. 😁 Θες να φωτίσεις τον ΗΧ από το διπλανό οικόπεδο.. Όχι δεν μπορείς ούτε να το σκεφτείς.
    1 point
  11. Τα κλιμακοστάσια που οδηγούν σε κύρια χρήση έχουν πάντοτε κύρια χρήση (δουλείες διόδου).
    1 point
  12. Aν διαβάσει κανείς προσεκτικά (όποιος αντέχει να διαβάσει αυτές τις ασυναρτησίες που γράφουν) θα παρατηρήσει ότι δεν γίνεται ευθεία απαγόρευση χρήσης του Ε9, αλλά γίνεται αναφορά για την "δήλωση Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων/Πράξης Προσδιορισμού Φόρου, που προκύπτει από τη μηχανογραφική σύνθεση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9)" και όχι για το Ε9 Αν ανατρέξετε στο my taxisnet θα δείτε ότι το Ε9 σας φέρει τίτλο " βεβαίωση δηλωθείσας περιουσιακής κατάστασης" και δεν έχει καμία σχέση με την πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου του Ν. 4223/13 (ΕΝΦΙΑ) Στην παρ. 1 του άρθρου 87 του ν. 4495/2017 (Α΄ 167), περί απόδειξης του χρόνου εκτέλεσης αυθαίρετων κα- τασκευών, α) στην περ. β) εξειδικεύεται η απόδειξη του τρόπου κατασκευής, γ) καταργείται το τρίτο εδάφιο περί τεκμηρίου ως προς τον χρόνο αλλαγής χρήσης και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφω- τογραφίας. Αν δεν προκύπτει με βεβαιότητα ο χρόνος εκτέλεσης της αυθαίρετης κατασκευής ή της εγκατάστα- σης της αυθαίρετης χρήσης από την αεροφωτογραφία, για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής: α) ο χρόνος της αλλαγής χρήσης από κύρια χρήση σε άλλη κύρια αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, εξαιρουμένης της δήλωσης Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων/Πράξης Προσ- διορισμού Φόρου, που προκύπτει από τη μηχανογρα- φική σύνθεση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9), στο οποίο εμφαίνονται το ακίνητο και η χρήση, όπως περιγράφονται κατά την υπαγωγή, EDIT: Δημήτρη πολύ σωστά το τοποθέτησες. Έχουμε να κάνουμε για μια ακόμη φορά με άσχετους και επικίνδυνους που νομοθετούν όπως να ναι, ότι να ναι. Μαντέψτε την εξέλιξη. Θα εκδοθεί εγκύκλιος που θα περιπλέκει περισσότερο τα πράγματα (ελπίζω να βγει στην αφρικανική γλώσσα διότι θα έχουμε περισσότερες πιθανότητες να την καταλάβουμε από τα "κατάπτυστα" ελληνικά που γράφουν).
    1 point
  13. Καλημέρα σε όλους τους συναδέλφους! Για άλλη μια φορά το τιτανοτεράστιο ΤΕΕ κατάφερε με ανακοίνωση που πρέπει να είσαι η Πυθία για να καταλάβεις τι θέλει να πει ο ποιητής, να φέρει το μπάχαλο μεταξύ μας. Προσωπικά μιλώντας είμαι υπέρ της έκδοσης ΗΤΚ με συνεργασία και συμμετοχή όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων που χρειάζονται για τον σωστό έλεγχο της πολεοδομικής νομιμότητας ή όχι ενός κτιρίου όπως πολύ σωστά προανέφεραν κάποιοι συνάδελφοι ΠΕ και συμφωνώ μαζί τους. Ξέχασαν όμως να επισημάνουν πως στην ανακοίνωση του ΤΕΕ στις ειδικότητες των συναδέλφων συμπεριλαμβάνονται και οι ΑΤΜ. Αυτοί γιατί λοιπόν; Ποιες γνώσεις έχουν πέραν του ελέγχου του τοπογραφικού διαγράμματος (άντε και τις τυχόν υπερβάσεις δόμησης και κάλυψης) στις υπόλοιπες μελέτες που συνοδεύουν μια οικοδομική άδεια; Γνωρίζουν από στατικές μελέτες; Από ηλεκτρολογικά; Από μηχανολογικά; Νομίζω την απάντηση την γνωρίζουμε όλοι και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας. Αντί να εστιάσουμε στο πως θα μπορούσε να διαμορφωθεί πιο σωστά ο θεσμός της ΗΤΚ και να συμμετέχουν όλες οι αρμόδιες ειδικότητες έτσι ώστε αυτή να συμπληρώνεται και να εκδίδεται σωστά, λογομαχούμε μεταξύ μας και μας έχουν πάρει "φαλάγγι" οι συμβολαιογράφοι και κάνουν και υποδείξεις επί της εργασίας μας πολλές φορές. Φυσικά δεν έχω κάτι συνολικά με τους συμβολαιογράφους αλλά μιλάω για περιπτώσεις που τις έχω συναντήσει σε καθημερινή βάση στην εργασία μας. Καλοί και οι προβληματισμοί για την ΗΤΚ αλλά βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος....οι αμοιβές πολλές φορές είναι στα τάρταρα, το ΤΕΕ είναι τελείως διακοσμητικό, η νομοθεσία έχει γίνει τέτοια που μας έχει κάνει να πεταγόμαστε σαν ελατήρια στις 02:00 τα μεσάνυχτα μήπως μας ξέφυγε η άνω τελεία και είμαστε καθημερινά έρμαια του κάθε δημοσίου υπαλλήλου που μπορεί να ξύπνησε στραβά. "Τι θες εσύ τώρα εδώ μεσημεριάτικα έλα αύριο το πρωί" μου είπε η Χ υπάλληλος της πολεοδομίας Καλαμάτας προχθές κυρίες και κύριοι αξιότιμοι συνάδελφοι....έτσι ακριβώς....και κάτι τελευταίο....χθες ήμουν παρών σε συμβολαιογραφική πράξη πώλησης αγροτεμαχίου διότι είχα συντάξει το τοπογραφικό, για να πληρωθώ. Εγώ έλαβα 300 ευρώ συν το ΦΠΑ και ο μεσίτης έλαβε από το σχήμα πωλητή-αγοραστή 8000 ευρώ τα οποία δεν φάνηκαν και πουθενά.....εντάξει είμαστε; Εντάξει είμαστε! (που λέει και μια ψυχή) Συγνώμη αν κούρασε η μακροσκελής ανάρτηση μου αλλά πραγματικά φτάνει με αυτή τη φαγωμάρα μεταξύ μας.
    1 point
  14. Η ΗΤΚ είναι στιγμιαία ενημερωμένη αποτύπωση του πολεοδομικού και κτιριοδομικού καθεστώτος του ακινήτου η οποία χρησιμοποιείται ΚΥΡΙΩΣ σαν υπόβαθρο ελέγχου της "νομιμότητας πολεοδομίας" (έστω Α) και ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΩΣ ως υπόβαθρο τεκμηρίωσης της "νομιμότητας συμβολαιογράφου" (έστω Β). Το πρώτο υπόβαθρο είναι το υπερσύνολο ενώ το δεύτερο είναι υποσύνολο του πρώτου. Η τομή μεταξύ τους είναι η πολεοδομική νομιμότητα των ΟΙ του ακινήτου-οικοπέδου-γηπέδου (Β) που πιστοποιείται ανά ΟΙ για να γίνει η πράξη συμβολαιογράφου. Στα Β εξαντλούνται όλα τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα επί του οικοπέδου, ενώ στην αφαίρεση συνόλων Α-Β δεν υπάρχουν πλέον ιδιοκτησιακά δικαιώματα παρά μόνον δικαιώματα χρήσης. Ένας χώρος που έχει χαρακτηριστεί ως κοινόχρηστος σε σύσταση ΟΙ μπορεί να είναι κλειστός ή ανοικτός χώρος. Κοινόχρηστα όμως είναι και τα εκ του νόμου κοινόχρηστα για τα οποία δεν γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη σύσταση (η οποία σύσταση μπορεί και να μην υπάρχει). Όταν λοιπόν απαιτείται έλεγχος νομιμότητας Α χρειάζεται να είναι καταχωρημένα, ενημερωμένα και νομίμως υφιστάμενα όλα τα περιεχόμενα του υπερσυνόλου. Μετά τον έλεγχο εκδίδεται η όποια άδεια και καταχωρούνται οι αλλαγές που αυτή επέφερε στη συνολική ή επιμέρους ΗΤΚ. Όταν πρέπει να γίνει πράξη για την οποία απαιτείται να πιστοποιηθεί η νομιμότητα Β γίνεται είτε καταχώρηση μη υπάρχουσας ΗΤ του μεταβιβαζόμενου αντικειμένου είτε επαναβεβαιώνεται υπάρχουσα πληρότητα ΗΤ αυτού. Αν ο κοινόχρηστος χώρος δεν έχει εικόνα ΗΤ κατά τη στιγμή της βεβαίωσης υπάρχουν δύο ενδεχόμενα : - είτε ο πρώτος επισπεύδων συντάσσει την ΗΤΚ για τα κοινόχρηστα προς διασφάλιση του αγοραστή (και όχι κατ' απαίτηση του νόμου με ποινή ακυρότητας), οπότε όλοι οι επόμενοι τη βρίσκουν έτοιμη και ανέξοδα διασφαλίζουν τον δικό τους επίσης, - είτε δεν ασχολείται κανείς μαζί της μέχρι να εμφανιστεί/ούν μπροστά στο μηχανικό για να του αναθέσει/ουν κάποια άδεια στο ακίνητο. Σε κάθε περίπτωση, η πράξη που θα αφορά τη μεταβίβαση μιας ΟΙ δεν εμποδίζεται από την αδυναμία αποτύπωσης κοινόχρηστης αίθουσας ορόφου ή δώματος επειδή δεν βρέθηκε το κλειδί από τον διαχειριστή ή από την αδυναμία συνεννόησης μεταξύ των συνιδιοκτητών για τακτοποίηση μιας αυθαίρετης αποθήκης στην αυλή. Οι οδηγίες τύπου "θεωρείται" ή τύπου "εγώ θέλω" να γράφει ή "καλύτερα είναι να λέει" ή να "βοηθήσουμε την κατάσταση" αποτελούν επικίνδυνες παρεκτροπές επαγγελματιών που έχουν καθήκοντα πιστοποίησης και των δύο παραπάνω συνόλων πολεοδομικής και κτιριοδομικής νομιμότητας. Οι αγαπητοί συμβολαιογράφοι καλό είναι να μη θεωρούν την ΗΤΚ ως δικό τους τσιφλίκι και να ακούνε τον αρμόδιο για αυτή μηχανικό χωρίς να του μεταβιβάζουν ποσοστά ευθύνης που δεν του ανήκουν. Αυτοί να προσέχουν τα ποσοστά συνιδιοκτησίας στο οικόπεδο που μόνο με πράξη τους αλλάζουν και την ακριβή θέση και είδος των χρήσεων που περιγράφουν στο ακίνητο με τα στοιχεία που μηχανικός τους παρέχει. Εκεί έξω υπάρχουν σήμερα μηχανικοί που απονέμουν ποσοστά ιδιοκτησίας και συμβολαιογράφοι που ελέγχουν εμβαδομετρήσεις κάτοψης... Το ΤΕΕ να βοηθά τον αρμόδιο επαγγελματία να κάνει τη δουλειά του όπως πρέπει και όχι όπως βολεύει ... το helpdesk ή τον ισχυρότερο κλάδο.
    1 point
  15. ....δεν υπαρχει....λεμε https://www.zougla.gr/sports/die8nis-idisis/real/article/real-fila8los-efige-apo-to-mpernampeou-ke-akouse-tous-panigirismous-on-air
    1 point
  16. Το ΥΠΕΚΑ μιλαει για Στη μεταποίηση πρωτογενούς τομέα υπάγονται βιοτεχνίες – βιομηχανίες συσκευασίας και μεταποίησης προϊόντων, δηλ. παραγωγικές μονάδες (γεωργικές, κτηνοτροφικές, αλιευτικέςιχθυοκαλλιεργητικές) του πρωτογενούς τομέα και μεταποιητικές εγκαταστάσεις τροφίμων αλλως...χαθηκαν οι σταυλικες με την απαραιτητη αποθηκη ζωοτροφων και εργαλειων.?
    1 point
  17. οι αυθαίρετες κατασκευές είναι του 1993 ? Εχεις βρει κάποιο αποδεικτικό στοιχείο ?
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.