Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.015


  3. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      10.130


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.376


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/11/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Ολική κατεδάφιση ή μερική; σε ολική τίποτα... Αφού θα πρέπει να δει κενό οικόπεδο. Σε μερική, το ΔΚ, ώστε να ελέγξει αυτό που έπρεπε να κατεδαφιστεί.
    3 points
  2. Αυτά τα δύο δεν μπορεί να συμβαίνουν ταυτόχρονα. Δεν μπορεί να υπάρχει ένα κτήριο που δεν εμφανίζεται στο Τοπογραφικό και στο ΔΚ της άδειας. Άρα δεν είναι όλα εντάξει και το πόρισμα κοκκινίζει. Την καλησπέρα μου.
    3 points
  3. το ξαναγραφω... Αν η "αποθηκη" πουληθηκε -αυτοτελης - στα λογια σε μη ιδιοκτητη ομορου υπογείου με το οποιο να μην εχει ηδη συνενωθει, κατ' επεκταση, τοτε δεν μπορει. χωρις τιτλο δεν τακτοποιειται.... [οσες αρνητικες και να βαλει καποιος...]
    2 points
  4. Version 1.0.0

    1.640 downloads

    Διατάξεις περί ΑμεΑ και εμποδιζομένων ατόμων, εν όψει της υποχρεωτικής προσαρμογής αρκετών κατηγοριών υφισταμένων κτιρίων μέχρι το 2020 (άρθρο 26 παρ. 4 ΝΟΚ). Το υλικό παρουσιάστηκε σε ημερίδα της ΕλΕΜ
    1 point
  5. Μερικά πράγματα που μάλλον δεν σημειώθηκαν στα παραπάνω. Η αποθήκη δεν έχει αλλάξει ούτε πρόκειται να αλλάξει ποτέ χέρια. Ανήκει και θα ανήκει πάντοτε στα κοινόχρηστα. Μιλάμε μόνο για τη δυνατότητα τακτοποίησής της ως αυθαίρετος κοινόχρηστος χώρος για να μπορέσει να καταχωρηθεί σε σύσταση και τίτλο ως παρακολούθημα κάποιας ΟΙ. Αυτή τη στιγμή είναι ένας χώρος που η ύπαρξή του δημιουργεί πρόβλημα σε όλα τα κοινόχρηστα.
    1 point
  6. Για όποιον ενδιαφέρεται ανακοινώθηκαν αποτελέσματα μεταλλειολόγων!Συγχαρητήρια στους επιτυχόντες
    1 point
  7. ΟΙ υπάρχει του διαμερίσματος. Αν κατάλαβα καλά χρήστης είναι κάτοχος διαμερίσματος της πολυκατοικίας. Τροποποίηση θα κάνει μονομερή για την εγγραφή του παρακολουθήματος (ενοχικό όχι εμπράγματο) στη σύσταση και διόρθωση του τίτλου. Στο Ε9 θα γράφεται πλέον ως ΒΧ στην ίδια γραμμή με το διαμέρισμα.
    1 point
  8. Θα διαφωνήσω με τους εκλεκτούς φίλους, λέγοντας ότι, κατά τη γνώμη μου στην ερμηνεία του νόμου, μπορεί να γίνει τροποποίηση αν συντρέξουν : α) η αυθαίρετη αποθήκη υπάρχει από την κατασκευή, β) έχουν περάσει δέκα χρόνια έκτοτε, γ) δεν υπάρχει δικαστική απόφαση κατεδάφισης, δ) "ενσωματωθεί" ως παρακολούθημα ενοχικό (χωρίς χιλιοστά) της υπάρχουσας ΟΙ του διαμερίσματος (που έχει χιλιοστά).
    1 point
  9. Καλησπέρα. Προσοχή στις παραπάνω περιπτώσεις στη διάκριση του νομίμου όγκου από τις υπόγειες στάθμες. Πολεοδομικά λογίζονται ως διαφορετικές περιπτώσεις οι υπόγειες στάθμες από τον υπέργειο όγκο του κτηρίου. Το ίδιο εκφράζει και η διατύπωση της παρ. 7 : ... συντελείται εντός νόμιμου όγκου του κτιρίου ή σε νόμιμη ή μη υπόγεια στάθμη, ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ... Επίσης το "ενσωμάτωση" δεν σημαίνει αποκλειστικά "επέκταση" ή "χωριστά χιλιοστά"... υγ. μαζί γράφαμε nik.
    1 point
  10. Ναι, μπορεί. Στον διαχειριστή ανατίθεται η διαχείριση της αίτησης και στους αρμόδιους μηχανικούς οι μελέτες και οι επιβλέψεις.
    1 point
  11. @efkou Δεν είναι απαραίτητο. Οι εξαιρέσεις συνεχίζουν να ισχύουν.
    1 point
  12. Η απάντηση ακούει στο αρτικόλεξο ΔΓΜ. Τα δικαστήρια τα ίδια έχουν εκδώσει άπειρες αποφάσεις που συνηγορούν στην αλλαγή των ορίων του Κτηματολογίου. Άρα κάθε άλλο παρά εκ προοιμίου απόφαση "κατά" σου θα εκδώσουν!
    1 point
  13. Οπότε αφήνεις αναπάντητα ερωτήματα? Όταν δεν φτάνει ο χρόνος.....οκ θα το ψάξω ευχαριστώ. Σας είπαν πότε θα βγούνε αποτελέσματα? Εύχομαι να είσαι στους επιτυχόντες!!!
    1 point
  14. @BAS σε κάθε έλεγχο πρέπει κανονικά να έχεις το στέλεχος και τα σχέδια που συνοδεύουν την άδεια. Αν και λόγω του ότι αναρτούνται όλα στο σύστημα των ΕΔ και ο ελεγκτής τα έχει ήδη στην διάθεσή του, είναι καθαρά τυπικό. Στην ολική κατεδάφιση απλά βεβαιώνεται η ολική κατεδάφιση, πρέπει δηλ να δει ο ελεγκτής ένα κενό οικόπεδο
    1 point
  15. Μην πτοείσαι, πότε δεν ξέρεις, άλλωστε παίζει ρόλο και πως τα πήγαν οι άλλοι οπότε κανείς δεν μπορεί να ξέρει...ο χρόνος σου έφτασε?
    1 point
  16. @Mitsosrezerve Για το τελευταίο ερώτημα: Θα υπολογίσεις τη συνολική επιτρεπόμενη δόμηση στο οικόπεδο και θα την πολλαπλασιάσεις με το ποσοστό συνιδιοκτησίας που αντιστοιχεί στον πελάτη σου (στον ιδιοκτήτη του ημιωρόφου). Το ποσοστό υπέρβασης είναι το πηλίκον της αυθαίρετης επιφάνειας (όλου του ημιωρόφου) δια του γινομένου που μόλις βρήκες. Να έχεις υπ' όψιν σου ότι μεταβίβαση με διαφορετικό εμβαδόν τακτοποίησης από την τιμή που αναφέρεται στη σύσταση δεν γίνεται. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να γίνει τροποποίηση σύστασης (δύσκολη διαδικασία). Γι' αυτό κάνε μία καλή αποτύπωση αξιοποιώντας την επιτρεπόμενη ανοχή.
    1 point
  17. Νομιζω οτι η ανω ρυθμιση αφορα την μειωση των 200 σε 186, οπότε "αναπροσαρμοζει" τον τύπο με βαση τα 186... Την ειχαν ξεχασει στην αρχη και την εβαλαν μετα απο την αρνηση των ΥΔΟΜ να αποδεχονται ορους δομησης "κατα συμπερασμα"... Αλλα αν πας με την παρ. 2, αυτη σε παραπεμπει στους όρους δομησης του ΓΠΣ και μπορει να ειναι ευνοικωτεροι της παρ. 1. Αν το ΓΠΣ, οριζει διαφορετικους ορους, θα κρατησεις τους ορους του ΓΠΣ που "επιτρεπεται να ειναι ευνοικότεροι της παρ. 1" Αν απλα σε παραπεμπει στο Δ 270, θα πας με αυτο και με δομηση 186, αφου στο Δ270 τα 200 εχουν γινει 186. [θα μας πει και καποιος συναδελφος την γνωμη του...] Θα τα συζητησεις και με την ΥΔΟΜ.
    1 point
  18. Ε, όχι δα... Είναι η ερώτηση τέτοια που ακόμη και αναλυτικότερη απάντηση να πάρεις, και επώνυμα από κάποιον συνάδελφο, πάλι θέλει προσοχή. Σου εύχομαι καλή συνέχεια, δεν υποτιμώ, ούτε μειώνω κανέναν.
    1 point
  19. προφανως προκειται για τον χωρο ανωθεν της εισοδου. Αυτος ειναι κοινοχρηστος και κοινοκτητος Το 1992 μεταβιβασθηκε με την ψευδη δηλωση οτι χτισθηκε πριν το 1885 Επομενως, εχει δημιουργηθει νεος χωρος, χωρις αδεια, εντος του νομιμου ογκου, αλλά με συσταση ΟΙ και χιλιοστα. Τακτοποιεις χωρις συναινεση των λοιπων και δεν απαιτειται μονομερης τροποποιηση της συστασης ΟΙ, επειδη ηδη υπαρχει. εγκ. 35/12 συμβολαιογραφων: "γ) Στις περιπτώσεις που στη σύσταση της οριζόντιας ιδιοκτησίας έχει συμπεριληφθεί στην επιφάνεια της οριζόντιας ιδιοκτησίας και η επιφάνεια αυθαίρετης κατασκευής, δεν απαιτείται καμία τροποποίηση της σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας" Η μικρη διαφορα των τμ. μπορει να οφειλεται σε υπολογισμο "χωρις τα επχρισματα" Για τους υπολογισμους θα ενημερωσει καποιος πιο ειδικος...
    1 point
  20. σωστα, το τι ειδους και εάν και πόση εισφορα θα αντιστοιχει μετα την ΠΕ ... ειναι μελλον και αβεβαιον, παντως δεν ειναι γνωστο σημερα. - ισχυει η σελ. 4, εδω https://www.maltzis.gr/cms/admin2/admin/files/ForologiaKefalaiou-EntypoAA-GHS.pdf - και να διαβαστει αυτο εδω με προσοχη https://www.notarius.gr/uploads/files/3ia_ghs_entos__1.pdf
    1 point
  21. Αυτός που σου είπε κάτι τέτοιο (για τις εισφορές) είναι πολύ άσχετος. Όσο για το ΓΠΣ, βεβαίως και θα το αναφέρεις . Και για να ξεκαθαρίσουμε: Τα ΓΠΣ καθορίζουν κυρίως χρήσεις γης. Εφόσον δεν υπάρχει εγκεκριμένη Π.Μ., οποιαδήποτε αναφορά σε εισφορές είναι ανυπόστατη. Και για να μη φοβάσαι για την τύχη του οικοπέδου σου, η Π.Ε. ΔΕΝ δημιουργεί μη άρτια.
    1 point
  22. Αν και σε κατεύθυνε ο συνάδελφος πριν με την εγκύκλιο του '19, σχετικά με το αρχικό σου ερώτημα... μήπως να μην ασχοληθείς καθόλου συνάδελφε με τα ΠΕΑ, γιατί το άθροισμα των προστίμων που θα σου επιβάλουν θα είναι πολλαπλάσια των αμοιβών απο τα ΠΕΑ που θα κάνεις? Για ξανασκέψου το...
    1 point
  23. Μετά από συζήτηση με συναφελφο παραθέτω την απόφαση ΝΣ που βρήκε. Σελίδα 4 Γνωμοδότηση-ΝΣΚ-173-2003.pdf
    1 point
  24. avgoust Εναλλακτικά αν δεν γνωμοδοτήσουν εντός 2 μηνών , στείλε την αίτηση στο ΚΕΣΑ , με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και αντίγραφο της αίτησης προς ΕΦΑ ... και ας πάνε να ...bip..
    1 point
  25. δεν χρειαζεται να πας πουθενα... αν θες μπορείς και μπορείς σκεφτεσαι και το αρ15 με αυξ ύψους, και το 19 με Χωρο κύριας χρήσης στο δωμα... 1. Εγγρ-32746-20-10-2016 Παράλληλη εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων του ΝΟΚ 2. Εγκ-51039-21-12-2016 Παράλληλη εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων του ΝΟΚ 3. Εγγρ-ΥΠΕΝ-ΔΑΟΚΑ-71750-2909-19 Παράλληλη εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων του NOK 4. Εγγρ-ΥΠΕΝ-ΔΑΟΚΑ-62412-2532-20 Σχετικά με την συνδυαστική εφαρμογή του Αρθ-15 παρ.8 και του Αρθ-19 του Ν-4067-12 5. Εγκ-31685-2017 Εγγρ-32746/16 Α. Συνδυαστική εφαρμογή Αρθ-10 παρ.1 και Αρθ-25 του ΝΟΚ Στην παρ.1 του Αρθ-10 του ΝΟΚ "Κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πυκνοδομημένες και αστικές περιοχές" παρέχεται το κίνητρο της "ποσοστιαία αύξησης του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης του οικοπέδου", υπό προϋποθέσεις (ποσοστιαία μείωση του επιτρεπόμενου ποσοστού κάλυψης του οικοπέδου και ανά περίπτωση επιπλέον προϋποθέσεων όπως πχ απόδραση σε κοινή χρήση επιφάνειας του οικοπέδου, απόσυρση κτιρίου κλπ). Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται ότι "Σε κάθε περίπτωση δίνεται κίνητρο προσαύξησης του επιτρεπόμενου ύψους έως το ανώτατο κατά το Αρθ-15 ύψος για τον προσαυξημένο συντελεστή δόμησης" Στην παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-25 του ΝΟΚ δίνεται κίνητρο αύξησης του σδ για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης χωρίς όμως στο άρθρο αυτό να προβλέπεται προσαύξηση του επιτρεπόμενου ύψους του κτιρίου για τον προσαυξημένο συντελεστή. Στην παρ.3 του Αρθ-27 του ΝΟΚ προβλέπεται ότι: "Σε περίπτωση που συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής τόσο του Αρθ-10 όσο και του Αρθ-25 η προσαύξηση του συντελεστή δόμησης υπολογίζεται ξεχωριστά για κάθε περίπτωση επί του αρχικού συντελεστή". Από τα ως άνω προκύπτει σαφώς κατά την άποψη της υπηρεσίας μας ότι σε περίπτωση παράλληλης εφαρμογής των Αρθ-10 και Αρθ-25 του ΝΟΚ η προσαύξηση του επιτρεπόμενου ύψους κατά το Αρθ-15 γίνεται αποκλειστικά και μόνο βάση του προσαυξημένου συντελεστή δόμησης που έχει υπολογιστεί κατά το Αρθ-10 του ΝΟΚ (δηλαδή δεν προσαυξάνεται το ύψος από την εφαρμογή του Αρθ-25 ). Εγκ-51039/16 Β. Σ ό,τι αφορά την σωρευτική εφαρμογή του Αρθ-10 παρ.1 και του Αρθ-25 του ΝΟΚ, αυτή είναι δυνατή αφού προβλέπεται ρητά από την παρ.3 του Αρθ-27 του ΝΟΚ, το οποίο ρυθμίζει και τον τρόπο υπολογισμού της προσαύξησης του συντελεστή. Στο Αρθ-25 ορίζονται τα κίνητρα για τη. δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης και όπως προκύπτει από την αιτιολογική έκθεση, με τις διατάξεις του, θεσπίζεται "κίνητρο αύξησης του - συντελεστή δόμησης για κτίρια που μέσω του βιοκλιματικού και ενεργειακού σχεδιασμού τους απαιτούν ελάχιστη δυνατή κατανάλωση, ενεργείας, χρησιμοποιώντας συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας καθώς και συστήματα, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ή παρουσιάζουν ταυτόχρονα εξαιρετική περιβαλλοντική απόδοση", Γ. Από τη συνδυαστική εφαρμογή του Αρθ-10 με το Αρθ-25 ως ανώτατο ύψος του κτιρίου υπολογίζεται, το προσαυξημένο από την εφαρμογή του Αρθ-10 σε συνδυασμό με το Αρθ-15 του ΝΟΚ ύψος, χωρίς δηλαδή να προσαυξάνεται περαιτέρω το ήδη προσαυξημένο από την εφαρμογή του άρθρου 10 επιτρεπόμενο ύψος του κτιρίου όπως αναφέρεται και στο ως άνω έγγραφο της ΔΑΟΚΑ.
    1 point
  26. 1.479 downloads

    Στο 2ο μέρος της σειράς των άρθρων με γενικό τίτλο «Η βεβαίωση για την μεταβίβαση ακινήτου και οι παγίδες που κρύβει» θα αναφερθούμε στο περιεχόμενο των βεβαιώσεων που χορηγούμε και τους κινδύνους που κρύβουν οι ασαφείς και αντιφατικές διατυπώσεις τους.
    1 point
  27. 1.208 downloads

    Μετά από ένα χρόνο εφαρμογής του νόμου 4014 όλοι οι μηχανικοί καταλάβαμε τι «καυτή πατάτα» μας έδωσαν να κρατήσουμε. Οι ασάφειες και τα κενά του νόμου, οι αντικρουόμενες διατάξεις, οι αυθαίρετες ερμηνείες, και οι εξοντωτικές συνέπειες σε περίπτωση λανθασμένης εφαρμογής των διατάξεων του νόμου, συνθέτουν ένα εφιαλτικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο είναι αδύνατον να εργασθούμε, χωρίς να εκτεθούμε στους κίνδυνους που αρχίσαμε πλέον να συνειδητοποιούμε ότι μάλλον είναι αδύνατο να αποφύγουμε. Και τι κάνουμε; Αποσυρόμαστε και αφήνουμε το πεδίο ελεύθερο για δράση στους «τολμηρούς» και ριψοκίνδυνους»; Οι καιροί δεν επιτρέπουν τέτοιες πολυτέλειες. Οπότε ένας δρόμος μας μένει: να απαιτήσουμε από την πολιτεία μέσω των φορέων που μας εκπροσωπούν (ΤΕΕ, Σύλλογοι) να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Μέχρι τότε όμως, επειδή θα πρέπει να ενδιαφερθούμε και για τον επιούσιο, θα πρέπει να οργανώσουμε την άμυνά μας. Σ΄ αυτό μπορεί να συμβάλει ο κάθε συνάδελφος με τις ιδέες του και έτσι όλοι μαζί να βρούμε ένα ασφαλή δρόμο για να πορευτούμε. Η σειρά των άρθρων που θα δημοσιεύσω, βασίζονται στις προσωπικές μου εμπειρίες και στις συζητήσεις και προβληματισμούς που ανταλλάσσω με άλλους συναδέλφους. Θεωρώ ότι η κατάσταση αυτή δεν παίρνει άλλο και είναι καιρός πια όλα αυτά που λέμε μεταξύ μας να αρχίσουμε να τα φωνάζουμε.
    1 point
  28. @OLINAPAL, 1. Στα εκτός σχεδίου δεν ισχύει το άρθρο 14 του ΝΟΚ για τη θέση του κτηρίου. 2. Δεν ισχύει επίσης στα εκτός σχεδίου το άρθρο 3 που ορίζει την έννοια του Δ. 3. Στο άρθρο 35 καταργούνται μόνον οι διατάξεις που αντίκεινται στις διατάξεις του ΝΟΚ. 4. Η εγκύκλιος 12/86 διευκρινίζει το πρόβλημα με το Δ που είχε δημιουργηθεί στο ΓΟΚ85, όπου το αντίστοιχο άρθρο 9 (για τη θέση του κτηρίου) ίσχυε και στα εκτός. Επομένως, σύμφωνα με το ΝΟΚ, εννοείται ότι παραμένουν σε ισχύ οι διατάξεις του 270/Δ και όσες άλλες δεν αντίκεινται στον παρόντα νόμο (ΝΟΚ). Άρα και η διευκρίνιση της 12/86 με Δ το οριζόμενο κατά ΓΟΚ85.
    1 point
  29. Δεν απαντηθηκε ακομα ποιος ειναι ιδιοκτητης και αν εχει ΟΙ στην οικοδομη. Κατα τα λοιπα, η συζητηση ηταν ενδιαφέρουσα και εποικοδομητικη, αλλά, παραμενει ο προβληματισμος μου εαν ειναι "σταθμη" το υπεδαφος κατω απο τον ακαλυπτο... [ειναι και εκεινο το "προς τον δρομο" που λεει η ερωτηση...ελπιζω να μην ειναι κατω απο το προκηπιο..]
    0 points
  30. Σχέδια από Ο.Α. χρειάζονται όταν γίνεται σύσταση ή τροποποίηση σύστασης (τοπογραφικό, Δ.Κ., κατόψεις, τομές και όψεις).
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.