Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.376


  2. Bill22

    Bill22

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      799


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.597


  4. Gousgounis

    Gousgounis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.565


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/11/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Πρώτον και σημαντικο το ρεύμα σκοτώνει, ειδικά ανθρώπους μη επαγγελματίες που πιστεύουν μπορούν να κάνουν εξειδικειμενες εργασίες, όπως αυτές που περιγράφονται. Επίσης παραδεχεστε ότι δε είναι σωστό αλλά θέλετε να το κάνετε. Από αυτό το σημείο και μετά παύει η ουσία και το νόημα της κουβέντας.
    3 points
  2. Έχει οριστεί η πιλοτική δίκη στο ΣΤΕ για τις 12 Δεκεμβρίου 2022. Η όσο το δυνατόν μαζικότερη συμμετοχή μας, πιστεύω θα βοηθήσει σε μία ευνοϊκή απόφαση για όλους μας (νυν και μελλοντικούς συνταξιούχους) Δείτε και αυτό... https://www.facebook.com/groups/2401372886856988/permalink/3338643506463250/
    2 points
  3. Εγκύκλιο με θέμα: Οδηγίες για την δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές και ιδίως την εφαρμογή του κεφαλαίου Γ’ του ν.4759/2020 (Α’ 245), όπως ισχύει εξέδωσε το ΥΠΕΝ, η οποία αναφέρει: Η παρούσα οδηγία αποσαφηνίζει τις διατάξεις του κεφαλαίου Γ’ του ν.4759/2020 «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥΣ ΥΠΟΔΟΧΕΙΣ», όπως αυτές τροποποιήθηκαν με τους ν. 4764/2020 (Α’ 256), 4819/2021 (Α’ 129), 4872/2021 (Α’ 247) και 4964/2022 (Α’150). Α) Γενικό πλαίσιο ΣΚΟΠΟΣ: Στο άρθρο 31 του ν. 4759/2020 προσδιορίζεται ότι ο σκοπός του κεφαλαίου Γ’ του ως άνω νόμου είναι ο περιορισμός της δόμησης σε περιοχές, για τις οποίες δεν υπάρχει πολεοδομικός σχεδιασμός πρώτου επιπέδου. ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ: Στην παράγραφο 1 του άρθρου 32 του ανωτέρω νόμου διευκρινίζεται ότι οι διατάξεις του κεφαλαίου Γ εφαρμόζονται στα γήπεδα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών (προ του έτους 1923 και οριοθετημένων κάτω από 2000 κατοίκων) στις οποίες δεν έχουν καθοριστεί χρήσεις γης ή όροι και περιορισμοί δόμησης από διατάγματα ή αποφάσεις1 ή από πολεοδομικό σχεδιασμό 1ου επιπέδου2. Κατ’ επέκταση στα γήπεδα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός ορίων των νομίμως υφιστάμενων οικισμών (προ του έτους 1923 και οριοθετημένων κάτω των 2000 κατοίκων) στις οποίες έχουν καθοριστεί χρήσεις γης ή όροι και περιορισμοί δόμησης από διατάγματα ή αποφάσεις ή από πολεοδομικό σχεδιασμό 1 ου επιπέδου (όπως ενδεικτικά ΓΠΣ, ΣΧΟΑΠ, ΖΟΕ) δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του κεφαλαίου Γ’ του ν. 4759/2020 εκτός από τις περιπτώσεις που ρητά ορίζεται στις διατάξεις αυτού. Ως προς τα γήπεδα της παραγράφου 2 του άρθρου 32 που βρίσκονται σε περιοχές εκτός ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός ορίων των οικισμών (προ του έτους 1923 και οριοθετημένων κάτω από 2000 κατοίκων), αλλά στις οποίες, μετά την θεσμοθέτηση του ν. 4759/2020, προωθείται καθορισμός/αναθεώρηση χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης από εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου οι διατάξεις του κεφαλαίου Γ’ του ν. 4759/2020 λαμβάνονται υπόψη προκειμένου να υπολογιστούν οι επιτρεπόμενοι όροι δόμησης, οι οποίοι θα θεσμοθετηθούν μέσω των πολεοδομικών εργαλείων. Δόμηση: Για τα γήπεδα της παρ.1 του άρθρου 32 του ν.4759/2020 τα οποία εμπίπτουν σε περιοχές που στερούνται οποιουδήποτε σχεδιασμού, επιδιώκεται, όπως προκύπτει από την ακριβή διατύπωση της παραγράφου 1 του άρθρου 33 του ν.4759/2020, ο περιορισμός της δόμησης, ο οποίος επιτυγχάνεται μέσω της μείωσης των όρων αλλά και των προϋποθέσεων δόμησης που θέτουν τα από 24.5.1985(Δ΄270/1985) και 6.10.1978(Δ΄ 538) π.δ. Εφαρμόζονται οι καθοριζόμενοι όροι και περιορισμοί δόμησης που θέτει ο ν.4759/2020 στα άρθρα 33 και 40, ενώ κατά τα λοιπά οι προβλέψεις των από 6.10.1978 π.δ. και 24.5.1985 π.δ. εξακολουθούν να ισχύουν μόνον κατά το μέρος που δεν έρχονται σε αντίθεση με τις νέες διατάξεις. Όσον αφορά τα γήπεδα που βρίσκονται μεν σε περιοχές εκτός ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός ορίων των οικισμών (προ του έτους 1923 και οριοθετημένων κάτω από 2000 κατοίκων) αλλά στις οποίες έχουν καθορισθεί χρήσεις γης και όροι και περιορισμοί δόμησης από εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού 1ου επιπέδου ή από διατάγματα που καθορίζουν όρους και περιορισμούς δόμησης σε περιοχές εκτός σχεδίου3, αυτά δεν επηρεάζονται από τις ρυθμίσεις του ν.4759/2020 εκτός από τις περιπτώσεις που ρητά ορίζεται στις διατάξεις αυτού. Για τα γήπεδα της παρ.2 του άρθρου 32 του ν.4759/2020 όπου προωθείται σχεδιασμός πρώτου επιπέδου, δίνεται η δυνατότητα, η αρτιότητα και οι όροι δόμησης που ορίζονται με εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου να είναι ευνοϊκότεροι από τους ισχύοντες για τα γήπεδα της παρ. 1. Ειδικά ο συντελεστής δόμησης, η κάλυψη, το ύψος και ο όγκος μπορούν να ορίζονται ευνοϊκότεροι για τη δόμηση από τους αντίστοιχους όρους στα γήπεδα της παρ. 1 μέχρι δέκα τοις εκατό (10%). Ωστόσο διευκρινίζεται ότι σε κάθε περίπτωση, οι όροι αυτοί δεν επιτρέπεται να είναι ευνοϊκότεροι, δηλαδή να καθιστούν ευχερέστερη τη δόμηση, σε σχέση προς τους ισχύοντες στις περιοχές εντός σχεδίου, εντός ορίων οικισμών και εντός οργανωμένων μορφών ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή ή να οδηγούν στην εν τοις πράγμασι δημιουργία νέων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο πολεοδομικό σχέδιο. Συμπερασματικά λοιπόν, ο ν.4759/2020 δεν αποσκοπεί, ούτε και προβαίνει στην οριζόντια τροποποίηση των προϊσχυουσών διατάξεων περί της δόμησης εκτός σχεδίου των από 24.5.1985 π.δ. και 6.10.1978 π.δ. Επίσης, δεν μεταβάλλει τον τρόπο και τις διατάξεις δόμησης στα γήπεδα που βρίσκονται σε περιοχές για τις οποίες ισχύουν πολεοδομικές ρυθμίσεις, ούτε και στην περίπτωση που τα σχετικά εργαλεία ή π.δ (ή ΚΥΑ) παραπέμπουν γενικώς στις διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης των από 24.05.1985 και από 6.10.1978 π.δ. Αναλυτικά η Εγκύκλιος εδώ: Ορθή Επανάληψη - https://diavgeia.gov.gr/doc/ΩΖ5Ρ4653Π8-5ΓΠ και ΥΠΕΝ-ΔΑΟΚΑ-117814-3961 Οδηγίες για την δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές και ιδίως την εφαρμογή του κεφαλαίου Γ του ν.47592020 (Α’ 245) Ορθή Επανάληψη ΩΖ5Ρ4653Π8-5ΓΠ.pdf Τα αρχικά αρχεία εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/Ψ56Β4653Π8-ΓΞ3 ΥΠΕΝ-ΔΑΟΚΑ-117814-3961 Οδηγίες για την δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές και ιδίως την εφαρμογή του κεφαλαίου Γ του ν.47592020 (Α’ 245) Ψ56Β4653Π8-ΓΞ3.pdf
    1 point
  4. 578 downloads

    Εγκύκλιος εφαρμογής Ν. 4759/20- Οδηγίες για την δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές και ιδίως την εφαρμογή του κεφαλαίου Γ’ του ν.4759/2020 (Α’ 245), όπως ισχύει.
    1 point
  5. Συνάδελφε, για διάβασε τη παργ. 2 του άρθρου 3 της Υ.Α. 136860... μάλλον είναι αυτό που είπα πριν. Για δες τη περίπτωση σου αν ανήκεις εκει.
    1 point
  6. χωρίς πολλά γιατί , το νήμα να κλειδωθεί........
    1 point
  7. αφού σας ευχαριστήσω όλους για την συμμετοχή και τη συμπαράσταση σας να προσθέσω επίσης ότι το ΤΕΕ μου πρότεινε και τα εξής: 1. το στέγαστρο μπαίνει στις Λοιπές κατασκευές με αναγραφή του εμβαδού του και 2. ότι ο καθορισμός των χρήσεων στην καρτέλα "χρήσεις" αφορά αποκλειστικά την χρήση των χώρων Κ/Χ και Β/Χ της καρτέλας "επιφάνειες" (τις επισημαίνω με κίτρινο) και δεν μας ενδιαφέρει: ούτε ποια χρήση έχουν οι κόκκινες ούτε και αυτό το μήνυμα Μάλιστα μου είπε "μα η πυλωτή τη χρήση να έχει συνάδελφε!" οπότε και της απάντησα "μα από σας περιμένω την απάντηση" και "όχι να μου θέτετε εσείς το ίδιο ερώτημα με το δικό μου!"
    1 point
  8. Εμένα αυτό το μύνημα με το άθροισμα του εμβαδόν μου το βγάζει σχεδόν σε κάθε ταυτότητα που κάνω. Οπότε ελέγχω αν είναι σωστά και μετά το αγνοώ.
    1 point
  9. Τελικά μετά από επικοινωνία με το ΤΕΕ μου πρότειναν (προφορικά βέβαια) να μην λάβω υπόψη μου του μήνυμα αυτό και να προχωρήσω στην ολοκλήρωση της Η.Τ.Α
    1 point
  10. Πρόβλημα του συστήματος δεν είναι.... Σου βγάζει τις δόσεις από τον επόμενο μήνα που πληρώθηκε το παράβολο (έγινε δηλαδή η υπαγωγή για το ΤΕΕ).... Αν έχει ο ιδιοκτήτης τις πληρώνει.... Αν δεν έχει πληρώνει ό,τι μπορεί να πληρώσει... Τόκους υπερημερίας δεν έχουν καταφέρει ακόμα να βάλουν... Υποθέτω ότι, δεν πρόκειται να βάλουν...
    1 point
  11. Θα την κάνει ο "από κάτω" όταν με το καλό αποφασίσει να ρυθμίσει την αυθαιρεσία του... Υ.Γ. Κανόνας για τους αυθαιρετονόμους είναι να μην ασχολούμαστε με "ντόμινο αυθαιρεσίες" και τις συνέπειες αυτών!
    1 point
  12. Γιατί όχι. Αναθεώρηση μιας εργασίας κάνεις όποτε θέλεις.
    1 point
  13. Για να μη μπερδέψουμε τις έννοιες, η απογραφή γίνεται στο όνομα του ιδιοκτήτη. Δηλαδή ο ιδιοκτήτης είναι υπόχρεος να ασφαλίσει όσους εργάζονται στην ιδιοκτησία του. Τα ένσημα "μπαίνουν" στο όνομα του εκάστοτε εργαζόμενου με την ΑΠΔ. Για εστεγασμένες επιχειρήσεις (δηλαδή όταν ένα συνεργείο έχει εργαζόμενους με πρόσληψη που τους ασφαλίζει αυτό) πάλι προκύπτουν ένσημα που υπολογίζονται με πίνακα 2, όμως δεν καλύπτει ΕΕΔΜΚ αλλά νέες κατασκευές. Θεωρητικά προσκομίζοντας συμφωνητικά και ΤΠΥ της εστεγασμένης επιχείρησης, αφαιρούνται τα αντίστοιχα ένσημα απο τον πίνακα 3. Όμως επειδή θέλει διαδικασία (νομίζω ότι περνάει επιτροπή) όλα τα συνεργεία έχουν συνεργαζόμενους εργάτες μη εστεγασμένους για να τους κολλάει ο ιδιοκτήτης τα ένσημα που υποχρεωτικά προκύπτουν και ο εργολάβος κάνει την αντίστοιχη έκπτωση στην τιμή.
    1 point
  14. Βασίλη, δοκίμασε να καταχωρήσεις όπως σου έγραψα παραπάνω, σε κάθε σειρά του πίνακα χρήσεων να είναι η χρήση κατοικία και να το δούμε πάλι το πρωί.
    1 point
  15. παίζει ρόλο και το είδος της αυθαιρεσίας και αν όντως αλλάζουν τα μ2. Η πιο συντηρητική προσέγγιση είναι αυτη που αναφέρατε (επανάληψη κτλ) Η πιο επιθετική και σύμφωνη με το νόμο είναι καταγγελία του μηχανικού που συνέταξε ψευδή βεβαίωση, καταγγελία του ιδιοκτήτη (αν έχει πεθάνει -> οι κληρονόμοι, αν δεν ενδιαφέρονται -> θα ενδιαφερθούν μόλις δουν το πρόστιμο να έρχεται). Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει το γαϊτανακι ανακριβών δηλώσεων και διορθώσεων τους γιατί διατηρείται ένας φαύλος κύκλος που δεν κάνει καλό στους σωστούς επαγγελματίες. όλοι μας έχουμε χάσει δουλειές από άλλους μηχανικούς που βρέθηκαν να δώσουν βεβαιώσεις καθαρές γιατί ήταν πιο φτηνοι και πιο γρήγοροι. Μετά καλούμαστε να ξελασπώσουμε
    1 point
  16. Ναι αυτό το ξέρω άλλη είναι η ερώτηση μου. Αν θες διάβασε προσεκτικά την ερώτηση μου και δες και το σχέδιο που έχω επισυνάψει. Σε ευχαριστώ.
    1 point
  17. Αν είναι μέσα στο προκήπιο παραπάνω από 20 εκ που προφανώς θα είναι απαγορεύεται, άσχετα αν το ποσοστό ΥΔ μπορεί να είναι <20%. Άρα περιμένεις μέχρι να ενεργοποιηθεί εκ νέου η κατ.5 που από ότι φαίνεται δεν θα αργήσει αν έχεις διαβάσει και τις τελευταίες ειδήσεις.
    1 point
  18. Σαφώς και πρέπει να γίνεται έλεγχος επί τόπου κατά την κατασκευή, όχι όμως μελέτη αποτίμησης. Με έναν φορητό ανιχνευτή μετάλλων (πχ Bosch D-tect ή GMS, έχουν συνήθως οι ηλεκτρολόγοι) θα βρείτε ένα σημείο που δεν περνάει οπλισμός και θα τρυπήσετε εκεί. Εννοείται με καροτιέρα, σε καμία περίπτωση δε μπαίνει κομπρεσέρ. Επειδή οι οπές γίνονται συνήθως κοντά σε δοκάρια ο οπλισμός της πλάκας είναι πάνω και ανιχνεύεται ευκολότερα.
    1 point
  19. Άδεια να βγαίνει σε σοβαρές επέμβασεις επιβάλλεται. Για μία οπή όμως... Ας πούμε ότι προχωράς και βγάζεις άδεια. πως θα προσομοιώσεις την οπή 10εκ στην επίλυσή σου; Έχεις δει σε πολλές οικοδομικές άδειες να προσομοιώνεται η οπή των Η/Μ εγκαταστάσεων (ύδρευση, αποχέτευση, θέρμανση); Εκτός βέβαια αν είναι μέσω φρεατίου/φωταγωγού. Αν σκεφτείς η αντικατάσταση αγωγών είναι στο άρθρο 30, που δε θέλει κάν άδεια. Αν ο νέος αγωγός είναι μεγαλύτερος, δεν εξυπακούεται ότι θα μεγαλώσει η οπή;
    1 point
  20. Στο κέντρο της Αθήνας (για δήμο Αθηναίων μιλάω) υπάρχουν πολλές περιοχές με πλάτη όχι ακέραια, μη πω σχεδόν όλες. Υπάρχουν δρόμοι με ΡΓ μη παράλληλες, και καθορισμό ρυμοτομικών βάσει υφιστάμενης τότε κατάστασης (το τότε μπορεί να ήταν 1930-1940). Έχω δει ρυμοτομικά να καθορίζουν πλάτος 11.65, 9.30, 10.30. Επομένως αυτά για ακέραια πλάτη στο κέντρο Αθήνας (μιλάω μόνο για κέντρο) δεν παίζει σίγουρα. Ειδικά για Δήμο Αθηναίων, υπάρχει ηλεκτρονική αίτηση βεβαίωση πλάτους οδού, που θέλει τοπογραφικό και παράβολο. Μπες στο site του Δήμου και θα τη βρεις. Χοντρικά ισχύουν αυτά που λέει @tetris.
    1 point
  21. Θα υποβληθεί αίτηση με τοπογραφικό εξαρτημένο. Για περισσότερες λεπτομέρειες (για το διάγραμμα), συνεννοήσου με Υ.ΔΟΜ.
    1 point
  22. Version 1.0.0

    2.261 downloads

    Πίνακας κατηγοριών οικοδομικών αδειών
    1 point
  23. 1. Ο δισταγμός τους δεν δικαιολογείται, διότι στο σώμα του νόμου, αλλά και στα ερμηνευτικά έγγραφα, είναι σαφές ότι επιτρέπεται η αλλαγή χρήσης σε τακτοποιημένους χώρους, εφόσον η χρήση επιτρέπεται σύμφωνα με τις σημερινές διατάξεις. 2. Αν το άνοιγμα στον τοίχο προϋπάρχει και πρόκειται να αλλαχθεί, τότε δεν απαιτείται άδεια δόμησης, αλλά γνωστοποίηση προ 48 ωρών. Αν η επέμβαση αφορά διάνοιξη ανοίγματος, απαιτείται άδεια δόμησης.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.