Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.015


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.484


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.672


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/11/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Μερικές σκέψεις και από μένα στην προσπάθεια να λυθεί ακόμα μια φορά ο γρίφος. Το θέμα της συνένωσης μας βλέπω να το συζητάμε μερικά ακόμα χρόνια μέχρι να βγει η ερμηνευτική της εγκυκλίου που κλήθηκε να ερμηνεύσει το νόμο (τρομάρα τους!). Λοιπόν ας δούμε πρώτα τι λέει ο νόμος (*): (*) 6. Στις εκτός σχεδίου περιοχές επιτρέπεται η συνένωση όμορων γηπέδων, υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) το νέο γήπεδο που προκύπτει μετά τη συνένωση έχει εμβαδόν τουλάχιστον 4.000 τ.μ. και, β) τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Άρα, με βάση το νόμο επιτρέπεται η συνένωση όμορων γηπέδων εφόσν πληρούνται σωρευτικά δυο προυποθέσεις. Η πρώτη είναι το γήπεδο που θα προκύψει να είναι ελάχιστης επιφάνειας 4.000 τμ. Η δεύτερη είναι ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά την έναρξη ισχύος του Ν. 4759/20 Πάμε τώρα στην εγκύκλιο. Κεφάλαιο Δ-Συνένωση γηπέδων: Με τη διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 33 του ν.4759/2020, επιτρέπεται η συνένωση όμορων γηπέδων για την ενιαία λειτουργική τους αξιοποίηση, εφόσον συντρέχουν οι δύο οριζόμενες προϋποθέσεις, ήτοι προκύπτει γήπεδο εμβαδού τουλάχιστον τεσσάρων στρεμμάτων και ταυτόχρονα ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση άρτιο και οικοδομήσιμο (σχόλιο: Εδώ ξεκαθαρίζει ακόμη κάτι που για εμάς που είχαμε ασχοληθεί από την αρχή του νόμου, ήταν δεδομένο ότι εννοεί και τα άρτια κατά παρέκκλιση γήπεδα, όπως αυτά προφανώς είχαν την κατά παρέκκλιση αρτιότητα με τις προγενέστερες διατάξεις, ΦΕΚ 270/Δ/85) βάσει των διατάξεων που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του ν.4759/2020, συμπεριλαμβανομένων και των αρτίων γηπέδων της παρ.3 του άρθρου 23 του ν.3212/2003 (σχόλιο: αφορά και τα γήπεδα που είναι άρτια ως προϋφιστάμενα της 31/12/2003). Η διάταξη, που καταλαμβάνει όλες τις περιπτώσεις γηπέδων (με ή χωρίς πολεοδομικό σχεδιασμό 1 ου επιπέδου ή διατάγματα που καθορίζουν όρους και περιορισμούς δόμησης σε περιοχές εκτός σχεδίου), αποσκοπεί αποκλειστικά στη βελτίωση της αρτιότητας και οικοδομησιμότητας των γηπέδων που συνενώνονται, μπορεί να οδηγεί και σε συνενούμενα μεγαλύτερα της αρτιότητας γήπεδα και σε κάθε περίπτωση οι όροι δόμησης που επιτρέπονται είναι εκείνοι που αντιστοιχούν στο σύνολο της ενοποιημένης μέσω διοικητικής πράξης (οικοδομική άδεια) έκτασης. (σχόλιο: Μας ξεκαθαρίζει μετά από χρόνια και μεγάλη "ποικιλία" ερμηνειών, ότι το συνενωμένο γήπεδο θα έχει συντελεστή δόμησης και κάλυψης αυτούς που αντιστοιχούν στην συνολική του επιφάνεια και όχι αυτούς που αντιστοιχούν στην αρχική επιφάνεια του ενός άρτιου γηπέδου, όπως υπήρχε η ερμηνεία σε παλαιότερα έγγραφα) Το ίδιο ισχύει και για την τήρηση των λοιπών όρων και περιορισμών για τη δόμηση νέων κατασκευών ή επέκταση υφιστάμενων (αποστάσεις από τα όρια κλπ), που εφαρμόζονται για το εμβαδόν των συνενωθέντων γηπέδων. Κατ΄ εξαίρεση, εφόσον η οικοδόμηση του αρχικού άρτιου και οικοδομήσιμου γηπέδου που συνενώνεται λειτουργικά με όμορό (σχόλιο: εδώ μιλάει ξεκάθαρα για λειτουργική συνένωση, ή πιο επίσημα τοις πράγμασι συνένωση όπως την γνωρίζουμε) του απαιτούσε την εφαρμογή των κατ΄ ελάχιστον αποστάσεων από τα πλάγια όρια, (νοούνται οι κατά παρέκκλιση αποστάσεις του αρχικού άρτιου και οικοδομήσιμου γηπέδου) είναι δυνατή η διατήρηση των εν λόγω αποστάσεων και μετά τη συνένωση, εφόσον με την εφαρμογή των πλαγίων κατά κανόνα αποστάσεων δεν εξασφαλίζεται ικανό πλάτος κτιρίου. (σχόλιο: εδώ μας αφήνει πάλι ασάφεια καθώς δεν ορίζει με σαφήνεια πιο είναι το ικανό πλάτος κτιρίου. Για μένα μπορεί να είναι τα 5 μέτρα, για έναν άλλο μηχανικό τα 8μ και για την ΥΔΟΜ τα 3 μ. Άρα, αυτή την ασάφεια θα την βρούμε σίγουρα μπροστά μας) Επισημαίνεται ότι η διάταξη της παρ.6 του άρθρου 33 του ν.4759/20 δεν πρέπει να συγχέεται με τις περιπτώσεις συνενώσεων που συντελούνται με συμβολαιογραφική πράξη, καθόσον στις περιπτώσεις αυτές είναι απαραίτητη η τήρηση του συνόλου των προϋποθέσεων εμβαδού και προσώπου που ισχύουν κατά τον χρόνο δημιουργίας του γηπέδου. (Σχόλιο: Αυτό που αναφέρει είναι σωστό για τις συνενώσεις γενικώς. Εδώ έχουμε πιθανώς μια ερμηνευτική εκδοχή η οποία είναι επιεικώς άστοχη . Νομίζω ότι η παρ. 6 του Ν. 4759/20 έχει μεγάλες πιθανότητες να αναφέρεται μόνο σε συνένωση τοις πράγμασι όμορων γηπέδων ίδιου ιδιοκτήτη και να πατάει στην ερμηνεία παλαιότερων εγγράφων που έλεγαν ΄΄οτι "εάν σε ένα κατά παρέκκλιση άρτιο, προστεθεί ένα μη άρτιο, το αρχικό γήπεδο διατηρεί την αρτιότητά του). Στην ερμηνεία λοιπόν της επίμαχης διάταξης, διαφαίνεται-με μεγάλη επιφύλαξη-ότι αναφέρεται σε μια ανάλογη περίπτωση, όπου έχουμε το ένα γήπεδο άρτιο κατά παρέκκλιση ή κατά κανόνα, το άλλο γήπεδο-έστω-μή άρτιο και η συνένωση αυτών δεν υπόκειται σε κανέναν περιορισμό καθώς με την συνένωση αυτή διατηρείται η αρτιότητα του αρχικού σε κάθε περίπτωση. Με βάση τα παραπάνω, εκτιμώ (με επιφύλαξη φυσικά) ότι οι δυο άλλες περιπτώσεις συνένωσης (συμβολαιογραφική από γήπεδα όμορα που δεν ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη) ή συνενώσεις τοις πράγμασι, όπου τα γήπεδα δεν είναι άρτια, τότε ισχύουν όσα μέχρι σήμερα ξέραμε, δηλαδή θα ελέγξουμε το συνενωμένο να έχει την επιφάνεια αρτιότητας κατά κανόνα και το ελάχιστο πρόσωπο ή και βάθος (περιπτώσεις με πρόσωπο σε εθνικές, επαρχιακές οδούς κλπ). Επιπλέον, αν πάμε στην περίπτωση, τοις πράγμασι συνένωσης δυο όμορων γηπέδων-μη άρτιων-ίδιου ιδιοκτήτη, θα δούμε το πιο πρόσφατο συμβόλαιο που έχει για το ένα εκ των δυο γηπέδων και με βάση την χρονολογία του θα κρίνουμε αν το συνενωμένο είναι άρτιο. Πχ το ένα γήπεδο 2.000 τμ από το 1980 και το δεύτερο γήπεδο 2000 τμ, από το 2001. Ο ιδιοκτήτης ισχυρίζεται τοις πράγμασι συνένωση, η οποία δύναται να αρχίζει από το 2001. Άρα, έχει 4.000 τμ προ 31/12/2003 και έχει γήπεδο άρτιο ως προυφιστάμενο του Ν. 3212/03. Αυτό που τα χαλάει όλα είναι ότι στην παρ. 6 δεν κάνει διάκριση για ποιες περιπτώσεις-όπως αναλύθηκαν παραπάνω-αναφέρεται. Εξυπακούεται (σχόλιο: Δεν νομίζω ότι είναι τόσο προφανές), ότι στην περίπτωση που από τη λειτουργική συνένωση όμορων γηπέδων προκύπτει άρτιο και οικοδομήσιμο γήπεδο κατά τις ανωτέρω προϋποθέσεις, δύναται να πραγματοποιηθεί και η αντίστοιχη συμβολαιογραφική συνένωση (σχόλιο: Η λειτουργική όπως την ονομάζουν συνένωση, αφορά την γνωστή σε μας συνένωση τοις πράγμασι όμορων γηπέδων ίδιου ιδιοκτήτη ή ιδιοκτητών με ίσα ποσοστά συνιδιοκτησίας στα όμορα ακίνητα. Όταν λοιπόν έχουμε όμορα γήπεδα ίδιου ιδιοκτήτη δεν μπορεί να γίνει καμία συμβολαιογραφική συνένωση. Αυτή θα μπορέσει να γίνει μόνο εάν-μέσω κάποιας δικαιοπραξίας-διαφοροποιηθούν τα ποσοστά έστω σε ένα από αυτά, π.χ με γονική παροχή ενός ποσοστού) Σημειώνεται τέλος, ότι στο πλαίσιο εφαρμογής της παρ. 6 του άρθρου 33 του ν.4759/2020, δεν υφίσταται χρονικός περιορισμός εντός του οποίου πρέπει ή θα έπρεπε να είχε συντελεστεί η συνένωση για τη δημιουργία του ενιαίου γηπέδου. Ο χρόνος συνένωσης δεν αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για τον έλεγχο της αρτιότητας-οικοδομησιμότητας, αφού προϋπόθεση για την εφαρμογή της παρ.6 του άρθρου 33 του ν.4759/20 είναι τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του προαναφερόμενου νόμου. Συνάδελφοι, δυστυχώς αυτός ο νόμος ήρθε για να μας ταλαιπωρήσει. Το είχαμε πει από την πρώτη μέρα που δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ του.
    2 points
  2. Πάρε αυτό ΠΡΟΜΕΤΡΗΣΗ-ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ-ΚΑΙ ΙΚΑ.xlsm- ενεργοποίησε πρώτα τις μακροεντολές (δεν είναι τέλειο -γιατί δεν ξέρω καλά το exel) και πρόσεξε και εδώ
    2 points
  3. 578 downloads

    Εγκύκλιος εφαρμογής Ν. 4759/20- Οδηγίες για την δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές και ιδίως την εφαρμογή του κεφαλαίου Γ’ του ν.4759/2020 (Α’ 245), όπως ισχύει.
    1 point
  4. " ...συνεχεια σκεψεων και προβληματισμων... αυτη ηταν η παρ. 6 του αρθρου 33: 6. Στις εκτός σχεδίου περιοχές επιτρέπεται η συνένωση όμορων γηπέδων, υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) το νέο γήπεδο που προκύπτει μετά τη συνένωση έχει εμβαδόν τουλάχιστον 4.000 τ.μ. και, β) τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Αυτη ειναι η ερμηνεια της εγκυκλιου, για την συνενωση, η οποία -κατ' ουσια- αποτελει νεα νομοθετικη ρυθμιση... με αρκετες ασαφειες... : [και μονον που μια παραγραφος νομου, 5 σειρων, διερμηνευθηκε με ενα ποταμο λεξεων δυο σελιδων, ...σημαινει οτι υπηρχαν ελλειψεις και κενά στο νόμο...για δυο σχεδον χρονια] Δ) Συνένωση γηπέδων Με τη διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 33 του ν.4759/2020, επιτρέπεται η συνένωση όμορων γηπέδων για την ενιαία λειτουργική τους αξιοποίηση, εφόσον συντρέχουν οι δύο οριζόμενες προϋποθέσεις, ήτοι προκύπτει γήπεδο εμβαδού τουλάχιστον τεσσάρων στρεμμάτων και ταυτόχρονα ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση άρτιο και οικοδομήσιμο βάσει των διατάξεων που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του ν.4759/2020, συμπεριλαμβανομένων και των αρτίων γηπέδων της παρ.3 του άρθρου 23 του ν.3212/2003. Η διάταξη, που καταλαμβάνει όλες τις περιπτώσεις γηπέδων (με ή χωρίς πολεοδομικό σχεδιασμό 1ου επιπέδου ή διατάγματα που καθορίζουν όρους και περιορισμούς δόμησης σε περιοχές εκτός σχεδίου), αποσκοπεί αποκλειστικά στη βελτίωση της αρτιότητας και οικοδομησιμότητας των γηπέδων που συνενώνονται, μπορεί να οδηγεί και σε συνενούμενα μεγαλύτερα της αρτιότητας γήπεδα και σε κάθε περίπτωση οι όροι δόμησης που επιτρέπονται είναι εκείνοι που αντιστοιχούν στο σύνολο της ενοποιημένης μέσω διοικητικής πράξης (οικοδομική άδεια) έκτασης. Το ίδιο ισχύει και για την τήρηση των λοιπών όρων και περιορισμών για τη δόμηση νέων κατασκευών ή επέκταση υφιστάμενων (αποστάσεις από τα όρια κλπ), που εφαρμόζονται για το εμβαδόν των συνενωθέντων γηπέδων. Κατ ́ εξαίρεση, εφόσον η οικοδόμηση του αρχικού άρτιου και οικοδομήσιμου γηπέδου που συνενώνεται λειτουργικά με όμορό του απαιτούσε την εφαρμογή των κατ ́ ελάχιστον αποστάσεων από τα πλάγια όρια, (νοούνται οι κατά παρέκκλιση αποστάσεις του αρχικού άρτιου και οικοδομήσιμου γηπέδου) είναι δυνατή η διατήρηση των εν λόγω αποστάσεων και μετά τη συνένωση, εφόσον με την εφαρμογή των πλαγίων κατά κανόνα αποστάσεων δεν εξασφαλίζεται ικανό πλάτος κτιρίου. Επισημαίνεται ότι η διάταξη της παρ.6 του άρθρου 33 του ν.4759/20 δεν πρέπει να συγχέεται με τις περιπτώσεις συνενώσεων που συντελούνται με συμβολαιογραφική πράξη, καθόσον στις περιπτώσεις αυτές είναι απαραίτητη η τήρηση του συνόλου των προϋποθέσεων εμβαδού και προσώπου που ισχύουν κατά τον χρόνο δημιουργίας του γηπέδου. Εξυπακούεται, ότι στην περίπτωση που από τη λειτουργική συνένωση όμορων γηπέδων προκύπτει άρτιο και οικοδομήσιμο γήπεδο κατά τις ανωτέρω προϋποθέσεις, δύναται να πραγματοποιηθεί και η αντίστοιχη συμβολαιογραφική συνένωση. Σημειώνεται τέλος, ότι στο πλαίσιο εφαρμογής της παρ. 6 του άρθρου 33 του ν.4759/2020, δεν υφίσταται χρονικός περιορισμός εντός του οποίου πρέπει ή θα έπρεπε να είχε συντελεστεί η συνένωση για τη δημιουργία του ενιαίου γηπέδου. Ο χρόνος συνένωσης δεν αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για τον έλεγχο της αρτιότητας-οικοδομησιμότητας, αφού προϋπόθεση για την εφαρμογή της παρ.6 του άρθρου 33 του ν.4759/20 είναι τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του προαναφερόμενου νόμου." - Και, όσο και αν θελησουμε να ερμηνευσουμε τις "νεες διαταξεις", το βεβαιο ειναι οτι, χωρις συμπληρωματικες οδηγιες, παλι αλλες ΥΔΟΜ θα λενε "ετσι" και αλλες "αλλοιωτικα" Το λεγαμε παλαιοτερα, με τον παυλο [και το προηγουενο ποστ του τα λεει ολα] και αλλους συναδελφους, σε σχετικα ερωτηματα: "να περιμενουμε διευκρινησεις πώς γινεται η συνενωση και πώς υπολογιζεται ο σδ" Εδω, σε πρωτη αναγνωση, "φαινεται" οτι ο σδ. παει στο συνολο του νεου γηπεδου [;;;;;;] - Εχω την εντυπωση οτι, οταν λενε λειτουργικη συνενωση, αυτο αφορα ομορα γηπεδα του ιδιου ιδιοκτητη. Αυτο δεν γινεται με συμβολαιο, οπότε θα ακολουθηθει η πρακτικη της εκδοσης αδειας για συνενωμενα τοις πραγμασιν ιδιου ιδιοκτητη και μετα, με την συσταση, θα ολοκληρωθει η "συνενωση" και τυπικα. - Σαν "συμβολαιογραφικη συνενωση", πιθανον να εννοούν τα ομορα γηπεδα διαφορετικων ιδιοκτητων. Αυτο φαινεται να ειναι ευκολο.. αλλα κρυβει και παγιδες... [ αναμενουμε και καποιες συμπληρωματικες οδηγιες προς τους συμβ/φους.] παυλε, καλησπερα
    1 point
  5. σωστα, και... εαν εχουν γινει τακτοποιησεις στη υπαρχουσα οικοδομη, εαν αυτες εγιναν απο ιδιοκτητη ΟΙ, που ειναι και δικαιουχος του "αερα" τοτε αφαιρουνται τα τμ των τακτοποιησεων.
    1 point
  6. @nzerman 1) Όχι, 2) Δεν θα έχει. Η νομοθετική απαίτηση για προσάρτηση κάτοψης αναφέρεται σε δομημένες ιδιοκτησίες και όχι στη μελλοντική δόμηση.
    1 point
  7. Ο εργολάβος προφανώς θέλει να δείξει έξοδα καταθέτοντας αυτός τη μισθοδοσία στους τεχνίτες «του». Αυτό αν είναι ξεκάθαρο στη μεταξύ σύμβαση μπορεί να το κάνει. Δεν χρειάζεται να γίνει απογραφή στην επωνυμία του κάτι που παλιά τουλάχιστον γινόταν (βασικά η απογραφή γινόταν και στους δύο Εργοδότη και Εργολάβο).
    1 point
  8. @PhilCh Στην πρώτη περίπτωση θα ενημερωθεί ο ιδιοκτήτης ότι θα πληρώσει άλλο πρόστιμο. Στη δεύτερη περίπτωση πρέπει να ενημερωθεί ο συμβολαιογράφος για τη νέα κάτοψη. Και στις δύο περιπτώσεις είναι θέμα του συμβολαιογράφου τι χρειάζεται να διορθωθεί στο συμβόλαιο.
    1 point
  9. Τι να πω. Έστησαν για τον μαραθώνιο μια κοντή γέφυρα, κ σφινώνουν τα φορτηγά. https://youtu.be/ovO6L4S0XRI
    1 point
  10. Όπως λέει και το : Άρθρο 31 - Σκοπός Με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου επιδιώκεται ο περιορισμός της δόμησης σε περιοχές, για τις οποίες δεν υπάρχει πολεοδομικός σχεδιασμός πρώτου επιπέδου. Οι περιορισμοί που επιβάλλονται πλέον με το άρθρο 33 αναφέρονται μόνο στις εντελώς αρρύθμιστες πολεοδομικά περιοχές.
    1 point
  11. Εφόσον, λόγω ανικανότητας, αρνούμαστε την πολεοδόμηση, για να αποφύγουμε την "ιδιωτική" πολεοδόμηση καταφεύγουμε στην "συμβολαιογραφική" πολεοδόμηση.
    1 point
  12. ΕΔΑΦΗ - QC - Testing - English Presentation about Soils - Highway Engineering -2021 Αφορα ενα pdf για Εδάφη στα Αγγλικα -2021 Ελεγχος Ποιτητος - Soils Compaction - QC etc N.Marsellos SOILS PART A-PP (2) -8.pptx
    1 point
  13. Βασίλη χαρά στην υπομονή σου. Θα επιμείνω στην προηγούμενη μού ανάρτηση....
    1 point
  14. Μιλάμε για το έσχατο της γελοιότητας. Είχαν 10 χρόνια (αρχή από το ν. 3843/10) να φτιάξουν μια πλατφόρμα της προκοπής. Έστω να έχουν μεριμνήσει για τις πιο συχνές περιπτώσεις καταχώρησης ακινήτων και τις πιο συχνές δικαιοπραξίες. Αντί αυτού, έχουμε ένα σύστημα που ούτε για τα μπάζα δεν κάνει, το οποίο βγάζει bug (όπως η περίπτωση του Βασίλη και άλλων συναδέλφων) και σε άλλες περιπτώσεις πρέπει να είσαι μάγος για να βρεις "πατέντα" καταχώρησης και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ζητείται και το ποσό των 20 Ευρώ για κάθε ΠΠΗΤ. Με τις υγείες μας παιδιά.
    1 point
  15. Εμένα αυτό το μύνημα με το άθροισμα του εμβαδόν μου το βγάζει σχεδόν σε κάθε ταυτότητα που κάνω. Οπότε ελέγχω αν είναι σωστά και μετά το αγνοώ.
    1 point
  16. Στην κατηγορία 3 δεν συμπληρώνεις επιφάνειες στο φύλλο καταγραφής και δεν ασχολείσαι με άλλες υπερβάσεις . Έχεις τα κριτήρια υπαγωγής και τις κατηγορίες εργασιών για κατηγορία 3. Αν πληρούνται είσαι ΟΚ. Ο νόμος αναφέρει: αποθήκη μέγιστης επιφάνειας δεκαπέντε (15) τ.μ. και μέσου ύψους έως δυόμισι (2,50) μέτρα, Μην ανακαλύπτουμε ξανά τον τροχό και κάνουμε τα εύκολα δύσκολα.
    1 point
  17. @Faethon11~ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/11170/321/2020 – ΦΕΚ 313/Β/6-2-2020 (άρθρο 4, παρ. 10): "Στις περιπτώσεις που έχει εκδοθεί θετική γνωμοδότηση του Σ.Α. και κατά τον έλεγχο της αδειοδότησης για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών ή κατά την εκτέλεση του έργου προκύψουν μικρής έκτασης επουσιώδεις μεταβολές στη μελέτη οι οποίες δεν επηρεάζουν την κεντρική ιδέα, τις συνθετικές αρχές και δεν θίγουν την αρχιτεκτονική άποψη της μελέτης (όπως μικρή μετατόπιση ή αλλαγή διαστάσεων ενός ανοίγματος χωρίς πρακτικώς να αλλοιώνεται η αναλογία του, μικρές διαφοροποιήσεις των εξωτερικών διαστάσεων των όψεων χωρίς να γίνεται αντιληπτή η τροποποίηση της αναλογίας τους ή να επηρεάζεται η αντιληπτική εικόνα της ογκοπλασίας του κτιρίου), δεν απαιτείται εκ νέου γνωμοδότηση του Σ.Α."
    1 point
  18. Οτιδήποτε παρατηρήσεις σχετικά με τη μη ορθή εφαρμογή αυτής. Άρα και πάλι την ΟΑ δεν οφείλεις να την ελέγξεις...αλλά την εφαρμογή της..... γενικά αυτό που έγραψαν είναι ένα κακογραμμένο κείμενο.. @venezia αν σου είναι εύκολο και όταν βρεις χρόνο, θα ήθελα την σχετική διάταξη
    1 point
  19. Επιλέγουμε το : β) Διαπιστώθηκαν αποκλίσεις, σύμφωνα µε τα αναφερόμενα στην παράγραφο 9 του άρθρου 6του ν. 4030/2011. Ο μηχανικός κάνει μετά ενημέρωση φακέλου. Δεν απαιτείται επανέγκριση Σ.Α. όταν οι αποκλίσεις είναι μικρές και δεν επηρεάζουν την μορφολογία του κτιρίου ( δεν έχω πρόχειρη αυτή τη στιγμή τη σχετική διάταξη )
    1 point
  20. Τυχαία έψαχνα κάτι και είδα το θέμα. Εσείς λάθη δεν κάνετε? Εύκολα να το παίζετε έξυπνοι. Επίσης είναι νομικά θέματα που δεν έχετε την γνωση να αντιληφθείτε. Δεν διαφωνω σε κάτι αλλά όταν κάνω μια νομιμοποιήση δεν είμαι σίγουρη ότι τα κανω όλα σωστά και μου έτυχε περιπτωση που υπολόγισα παραπάνω πρόστιμο. Δηλάδη δύλωσα 4 τμ παραπάνω. Φαίνεται ότι ήταν λάθος εκ παραδρομής..μέτρησα μία πλευρά λάθος. Μετά από χρόνια ήθελε να το μεταβιβάσει σε συγγενη του και έδωσα βεβαίωση..(δεν ήξερα τότε το λάθος) Η μία πλευρά ήταν 10μέτρα και την έβγαλα κατά λάθος 10,1, υπέβαλα τα σχέδια με 10,1 μέτρα και δεν είχα χρόνο και ανέλαβε άλλος συνάδελφος την δουλεια...Μου έβαλε τις φωνές πως είναι απαράδεκτο να συμβαίνει σ εμηχανικο Μου φώναζε είσα μηχανικος εισαι μηχανικός είναι παραδέκτο Ο νόμος έχει 2% όριο και λοιπά, Και είπα κάτι που μου λέει η λογική μου ως μηχανικός γιατί τα άλλα είναι επι των πλειστων νομικά που οι περισσοτεροι δεν εντιλαμβάνονται και στα νομικά συμβαίνουν περίεργα πάντα που δεν συμβαδιζουν με την λογική γιατί ένας νόμος λέει το ένα και ένας άλλος άλλο. Είπα λοιπόν κακώς έκανα λάθος αλλά εδώ αυτός ο νόμος υπαρχει για να πληρώσει κάποιος πρόστιμο επειδη έκτισε αυθαίρετα και να του παρεχει το κράτος το δικαιίωμα να το διατηρήσει. Πλήρωσε λοιπόν στο κράτος 100 ευρώ παραπάνω. Υπέπεσα σε τόσο τεράραστι σφάλμα που να ρεζιλεύομια ως μηχανικός?? Η μήπως ο άλλος συνάδελφος ήταν υπερβολικά ανθρωποφάφος. Με τις δηλώσεις να είναι ανοικτές και να μπορώ να υποβάλω ένα διορθωτικό σχέδιο. Ήταν ένα εντελώς αυθαίρετο κτίριο και έδωσα βεβαίωση οτι είναι νομιμο αφού ειχε αποπληρωθεί το πρόστιμο. Το 2% που περιλαμβάνει η βεβαίωση είναι σε σχέση με την οικοδομική άδεια και όχι σε σχέση με το μέτρημα. Τι προυποθέτει ο νόμος?? νομιμοποιήση εγινε?? ναι επίσης να υποβάλω μία κάτοψη που να λέει ότι βεβαιώνω ότι αυτή έχω ανιβάσει στο πληροφοριακό σύστημα??ειπα ψέματα?? όχι οπότε τι τρομερό λάθος έγινε?? κανενα απλά το κράτος εισέπραξε 100 ευρώ παραπάνω. Κακώς είμαι μηχανικός και πρέπει να είμαι ακριβης αλλά έκανα λάθος στο μέτρημα θα πορουσα να έχω μετρησει και σωστα και να έκανα λάθος στο σχέδιο μετα στο autocad Έκανα ένα τόσο επικυνδινο σφάλμα που να κινδυνεύω?? Όταν έξω γίνονται τα απίστευτα με τις νομιμοποιήσεις και τα αυθέρεται Είπα λοιπόν στον συνάδελφο είσα υπερβολικο΄ς και τσακωθήκαμε. Μου φώναζε έχεις δώσει βεβαίωσει. Ναι έδωσα βεβαίωσει ότι νομιμοποιηθεί και έχει!! Δηλαδή αν πήγαινε η υπόθεση στο δικαστηριο και τα έλεγα όλα αυτά θα υπήρχε δικαστής που θα μου ελεγε ότι έκανα λάθος ή δημιουργησα πρόβλημα?? Καταρχήν ζήτησα να μην χρησιμοποιηθεί η βεβαίωση αφού υπάρχει λάθος αλλά και να χρησιμοποιούνταν για μένα δεν υπαρχει θέμα είναι ένα εκ παραδρομής λάθος που απλά πληρώθηκε παραπάνω πρόστιμο. Δηλαδή ως μηχανικοί τον συντελεστή ασφαλείας δεν τον ξέρετε??? Με είχε ενοχλήσει το ύφος του και ήταν παράλογο όλο αυτό. Όταν εξηγώ ότι έγινε ένα λάθος που δεν δημιουργει θέμα και για μένα δεν δημιουργεί θέμα βάση νόμου.. Έδωσα βεβαίωση ότι το κτίσμα έχει υπχθει στον νόμο και έχει αποπληρωθεί το πρόστιμο θα αποτελούσαι θέμα αν δήλωνα λιγότερα εκεί το λάθος μου θα είχε θέμα..ευτυχώς δήλωσα παραπάνω Εγώ όπως διαβάζω τον νόμο δεν αντιλαμβάνομαι κάτι που να έχω κάνει αντίθετο παρόλο που έκανα λάθος και κακώς το έκανα αλλά ήταν λάθος όχι από δόλο κατά λάθος. Και είμαι μηχανικός και οφείλω να είμαι ακριβής το γνωριζώ αλλά όκ...... Είχα διαβάσει και μία περίπτωση με έναν συνάδελφο που είχε το ίδιο θέμα. Για μένα η βεβαίωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς κανένα θέμα και στο μελλόν διορθωνεται και εύκολα Εκ παραδρομης δηλώθηκε παραπάνω φαίνεται ότι δεν γκρεμιστηκε ούτε κτίστηκε κάτι άλλο με πολλά α΄΄αλ στοιχεία και δικαιολογητικά.. Στο κτηματολογιο όταν παίρνεις συμβόλαιο που λέει παραπάνω μέτρα αλλά εν τέλη είναι λιγότρεα το γραφουν εύκολα και γρήγορα και ρώτησα 3 δικηγόρους για αυτό και το έχω διαβάσει κιόλας. Δεν λέω ότι δεν έκανα λάθος αλλά είστε μηχανικοι και όχι δικηγόροι. Στο κτηματολόγιο όταν πάνε τι έλεγχουν και γιατί?? τα μέτρα για να δουν αν το κράτος εισέπραξε λιγότερα από αυτά που έπρεπε τα περισσότερα δεν πείραξαν ποτέ κανέναν. Οπότε οκ αλλά μην είστε υπερβολικά ανθρωποφάγοι..Ναι ο καθένας οφείλει να κάνει απόλυτα σωστά την δουλειά του νομικά όμως όσοι παρανομούν δεν πληρώνουν. Μια υπόθεση που είχατε αναιβάσει εδώ υπήρχε συμβόλαιο που δεν δηλώθηκε το κτίσμα με αυθαίρετο και ο αρειος πάγος το έκρνε νόμιμο και μάλιστα υπήρχαν ποστ συναδέλφων από κάτώ ότι ηταν απαράδεκτο..Ο άρειος πάγος το έκρινε νόμιμο..Γιατί? Βασίζεται σε άλλους νόμους και νομικά ένα συμβόλαιο δεν ακυρώνεται έτσι. Ο δε νόμος είναι πολύ αόριστος για το αν πράγματι το συμβόλαιο ακυρώνεται και πως Για παράδειγμα αν περάσουν δέκα έτη ακυρώνεται ή έχει κάνει τακτική χρησικτησία? λαμβάνεται υποχρεωτικά και αναλογικά υπόψη η αξία της αυθαίρετης κατασκευής.-->οπότε για μία ασήμνατη παράβαση υπάρχει όντως πρόβλημα? β) Στους μηχανικούς της περίπτωσης α΄, ανεξάρτητα από την ποινική τους δίωξη, επιβάλλεται και προσωρινή ή οριστική απαγόρευση άσκησης του επαγγέλματος από τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα του φορέα του οποίου είναι μέλη, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας ρυθμίζεται η διαδικασία επιβολής της διοικητικής ποινής και κάθε άλλο σχετικό θέμα. Γενικά πάντα είχαμε ευθύνη και έχουμε και δυστυχώς οι αμοιβές ειναι υπερβολικά μικρές για τις ευθύνες που έχουμε και όταν πες κάτι στον πελάτη πάει σε άλλον. Όμως επειδή υπάρχουν τετοιοι μηχανικοί ΄μην γίνεστε ανθρωποφάγοι με όλους. Δεν έχω πάρει μία άδεια που να είναι σωστή..αυτοί οι μηχανικοί δεν έχουν ευθύνες?? Αφού εν γνώση τους αλλάζονταν οι άδειες και γίνονταν οι αυθαιρεσίες..οι μεγαλύτεροι μηχανικοί δεν μπορεί να αγνοείετε τι γινόταν στην αγορά τα προηγούμενα χρόνια. Έλεγαν στον πελάτη θα κτίσεις τόσο μετά θα κάνεις αυτό. Σπούδαζα ακόμα με τον νόμο των ΗΧ. Που έλεγαν οι μηχανικοι θα κόψω από εδώ για να χεις λιγότερο πρόστιμο και όποιος μηχανικός ήταν αυστηρός έμενε στα αζήτητα. Ναι υπάρχει αυτσηρο πλαίσιο γιατί αν όχι ο καθένας θα κάνει ότι θέλει και φυσικά δεν γινόταν να μηνα ναφέρετε και όχι δεν είπα να είμαστε έτσι..αλλά θα χάσω την άδεια ου επειδή μέτρησα 15 εκατοστά παραπάνω κατά λάθος?? Αν ο ιδιοκτητης μετά το έπαιζε εκβιαστικα και αρχιζε να έχει παράλογες απαιτησείς από εμένα πχ στατική ενισχυση και αλλά...πόσο ακριβά θα πλήρωνα τα 15 cm παραπάνω?? Που για μενά δεν έιναι λάθος έδωσα βεβαίωση ότι νομιμοποιήθηκε και έχει πληρωθεί το πρόστιμο. Τώρα δεν ξέρω..
    1 point
  21. με βαση το 108, ισχυουν τα εξης Έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής αποζημίωση ελεγκτών δόμησης 1. Οι δηλώσεις υπαγωγής αυθαιρέτων υπόκεινται σε δειγματοληπτικό έλεγχο, μετά από ηλεκτρονική κλήρωση που διενεργείται από το Περιφερειακό Παρατηρητήριο με αλγόριθμο που αποστέλλεται από το Κεντρικό Παρατηρητήριο. 2. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 5, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%). 3. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 4, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%). 4. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 1, 2 και 3, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%). 5. Ο έλεγχος των δηλώσεων υπαγωγής στον παρόντα διενεργείται από ελεγκτή δόμησης της κατηγορίας ΙΙ και ΙΙΙ, του μητρώου ελεγκτών του ν.4389/2016, ο οποίος ορίζεται ύστερα από ηλεκτρονική κλήρωση. Ο έλεγχος αφορά το σύνολο των στοιχείων που υποβλήθηκαν για την υπαγωγή και έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα. α) Αν διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη στον τρόπο υπολογισμού του προστίμου, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός, υποχρεούται μέσα σε ένα (1) μήνα από την έκδοση του πορίσματος να συμμορφωθεί με τις παρατηρήσεις που έγιναν. β) Αν κατά τον έλεγχο της δήλωσης υπαγωγής διαπιστωθεί ότι οι αυθαίρετες κατασκευές εμπίπτουν στις απαγορεύσεις του άρθρου 89, η δήλωση ανακαλείται και επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 94. γ) Αν ύστερα από καταγγελία και σχετική εντολή από το Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος έχει διενεργηθεί έλεγχος δήλωσης υπαγωγής από ελεγκτή δόμησης δεν απαιτείται νέος έλεγχος. 6. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος, καθώς και η διαδικασία αποζημίωσης των ελεγκτών δόμησης. Κατ' αρχας, δεν βλεπω να εχει εκδοθει η σχετικη ΥΑ [πιθανον να υπαρχει] Παντως, με βαση τα ανωτερω: - α) Αν διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη στον τρόπο υπολογισμού του προστίμου, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός, υποχρεούται μέσα σε ένα (1) μήνα από την έκδοση του πορίσματος να συμμορφωθεί με τις παρατηρήσεις που έγιναν. Αρα, η μονη ποινη που επιβαλλεται, ειναι η "συμμορφωση" του μηχανικου με τις παρατηρησεις [δξ γιατι μονον του μηχανικου ή πώς θα συμμορφωθει ο μηχανικος που εκανε μια τακτοποιηση πριν απο 10 χρονια και ειναι ηδη στην συνταξη και γιατι να μην ευθυνεται ο ιδιοκτητης...] Και περιμενουμε να δουμε τις συνεπειες της μη συμμορφωσης. Παντως, δεν οριζει ο νομος καμμια ακυροτητα των συμβολαιων, εστω και αν δεν γινει συμμορφωση για αυτες τις περιπτωσεις και δεν διαφαινεται να ειναι στις προθεσεις του νομοθέτη η δημιουργία μερικων χιλιαδων "ακυρων" συμβολαιων. Πιθανον το συστημα να δοσει την λυση με καταλογιστικη πραξη του προστιμου σε βαρος των υπευθυνων. - β) Αν κατά τον έλεγχο της δήλωσης υπαγωγής διαπιστωθεί ότι οι αυθαίρετες κατασκευές εμπίπτουν στις απαγορεύσεις του άρθρου 89, η δήλωση ανακαλείται και επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 94. Εδω υπαρχει και ανακληση της δηλωσης και επιβαλλονται οι κυρωσεις του αρθρου 94, δλδ.αντιμετωπιζονται σαν αυθαιρετα μετα την 28-7-2011. Η ανακληση, προφανως οδηγει σε ακυρωσιες, αλλα πρεπει να διευκρινισθουν οι σχετικες διαδικασιες, αφου μιλαμε για μία ή και περισσότερες μεταβιβασεις χιλιαδων ακινητων μετα απο 5 ή 10 χρονια απο την αρχικη υπαγωγη. Εν τελει, σαν σκεψη και μονον, αφου η "παρατυπια" διορθωνεται με μονη την συμμορφωση στις παρατηρησεις του ελεγκτη, χωρις να ζητειται επαναληψη/διορθωση των συμβολαιων θα μπορουσαμε να θεωρησουμε οτι, και μετα απο "αυτοκαταγγελια", δικαιουται καποιος να "αυτοσυμμορφωθει" και να "νομιμοποιησει" οριστικα μια υπαγωγη.
    1 point
  22. Γειά σου φίλτατε Βασίλη.... Μήπως από τη διορατικότητα κάποιου.... Δεν είναι εγωιστικό, αλλά συμβάλλει σε αυτό το πλήθος των "υποθέσεων"... Λένε ένα και το χαζομυαλό μου καταλαβαίνει επτά... Ας μας πει όμως ο φίλτατος συνάδελφος.... Εσύ, πολύ σωστά τα λες, αλλά δεν έφτασε ακόμα στην πολεοδομία κ.λπ. το θέμα!!! Να 'σαι καλά λεβέντη μου... Μου λείπουν οι συζητήσεις μας.... Τα φιλιά μου στα εγγόνια σου!!!
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.