Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.015


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. pggiotas

    pggiotas

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      587


  4. Geo-engineer

    Geo-engineer

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      169


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/11/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 1.0.0

    969 downloads

    Στο αρχείο υπολογίζεται : Προσμέτρηση επιφανειών Υπολογισμός ανά κατηγορία επιφανειών Έλεγχος πολεοδομικών μεγεθών Προσδιορισμός απόκλισης ΚΑΕΚ Άρθρα 10 και 25 Πίνακας 1 ΙΚΑ Διάγραμμα Κάλυψης Προτείνω την εισαγωγή δεδομένων μέσω data extraction από το σχεδιαστικό πρόγραμμα(θεωρώ τα επίπεδα polylines ορθότερη επιλογή διότι μια επιφάνεια μπορεί να προκύψει με μικρές διαφορές ανάλογα με το τρόπο επιμερισμού της σε απλά σχήματα και την στρογγυλοποίηση). Ωστόσο στο αρχείο υπάρχει η δυνατότητα να εισάγονται πληκτρολογημένα τα δεδομένα στα πεδία με την γαλάζια γραμματοσειρά.
    3 points
  2. Το ΠΕΑ βγαίνει ή σε όλο το κτήριο ή σε κάθε οριζόντια ιδιοκτησία …. Όχι σε όροφο ….. Η μόνη περίπτωση να βγει σε όλον τον όροφο (εξαιρουμένων των ΚΧ) είναι αν οι οριζόντιες ιδιοκτησίες είναι λειτουργικά συνενωμένες ….
    3 points
  3. Εκανα μια διορθωση/διαγραφη στην ανω απαντηση μου...για την εφαρμογη του αρθρου 98. Υπαρχει αυθαιρετη αποθηκη η οποια ανηκει σαν παρακολουθημα σε ενα διαμερισμα. Κατ' αρχας ουτε εξαφανιζεται ουτε διαγραφεται απο την "μεριδα" του διαμερισματος. Αυτή, ειναι μια αυθαιρετη κατασκευη, η οποια εχει αποδοθει και "ανηκει" σαν αποκλειστικη χρηση σε τριτον με συμβολαιο. Αυτος εχει δικαιωμα τακτοποιησης και, επειδη αναφερεται μεσα σε συμβολαιο, δεν απαιτειτα, ουτε συναινεση ουτε τροποποιηση της συστασης, για να "παρει" αυτο που ηδη "κατεχει" Θα αφορουσε κοινοχρηστα και θα απαιτουσε γενικη συναινεση εαν επροκειτο για αυθαιρεσια που εξυπηρετει τα κοινοχρηστα [πχ. λεβητοστασιο στον ακαλυπτο] Εδω εχει παρει την χρηση καποιος. Αυτος που εχει το συμβολαιο, αυτος τακτοποιει. [το ιδιο κανει και καθε ενας απο τους υπολοιπους ως προς το δικο "του"]
    2 points
  4. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.208 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Version X6.0

    78.011 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. δε μ ερχεται κατι άλλο, μήπως εχεις κλειστα η freeze τα layers η έχεις μικρή κλίμακα στο σχέδιο, ή πολύ μικρό size text σημείου κ υψομέτρου.
    1 point
  7. κανε regen kai enter η δες μήπως έχεις επιλέξει στο point group να είναι κλειστά τα σημεία.
    1 point
  8. Δεν έχουν βγάλει ακόμη των μηχανολόγων από 17/10,οπότε μάλλον αργούν ακόμη
    1 point
  9. H κάνεις edit το standard και το τροποποιείς όπως θές, ή φτιάχνεις ένα δικό σου πχ scrats1, με τα χαρακτηριστικά που θές να εμφανίζονται τα σημεία.
    1 point
  10. Καμία. Το μόνο που είπαν είναι σε τουλάχιστον 1 βδομάδα... Αλλά η 1 βδομάδα μπορεί να είναι κ ένας μήνας. Πιστεύω πριν το 10ημερο, δεν υπάρχει περίπτωση
    1 point
  11. Οταν στο ισόγειο υπάρχει οποιαδήποτε χρήση εκτός κατοικίας τότε το υπόλοιπο κτήριο ανεξάρτητα από πόσους ορόφους και ιδιοκτησίες αποτελείται (εννοείται με την χρήση κατοικίας όλα) μπορεί να βγει σε ένα ΠΕΑ με τον ορισμό "ολόκληρο κτήριο"..... Στο οποίο κτήριο θα συμπεριλάβεις και όλους τους ΚΧ και το υπόγειο αν υπάρχει.... Εκτός του τυχόν χώρου του υπογείου που μπορεί να συνδέεται με το ισόγειο....
    1 point
  12. ν 2664 Άρθρο 16 Έλεγχος των αιτήσεων και των συνυποβαλλόμενων δικαιολογητικών- Άρνηση καταχώρισης-Διαδικασία επίλυσης διαφορών 1. Ο διενεργούμενος στο Κτηματολογικό Γραφείο έλεγχος κάθε αίτησης και των συνυποβαλλόμενων δικαιολογητικών είναι έλεγχος νομιμότητας. Κατ’ αυτόν ελέγχεται περιοριστικώς: α) αν το Κτηματολογικό Γραφείο είναι αρμόδιο κατά τόπο, β) αν το δικαίωμα στο οποίο αφορά η αίτηση και η πράξη της οποίας ζητείται η καταχώριση στα Κτηματολογικά φύλλα περιλαμβάνονται μεταξύ εκείνων των οποίων ο νόμος επιτάσσει την καταχώριση, γ) αν για την πράξη της οποίας ζητείται η καταχώριση, συντρέχουν όλες οι απαιτούμενες από τον νόμο προϋποθέσεις για την επέλευση των έννομων αποτελεσμάτων της. Ο έλεγχος αφορά αποκλειστικώς και μόνο στη νομιμότητα της πράξεως, της οποίας ζητείται η καταχώριση, χωρίς να δύναται να επεκταθεί σε άλλες πράξεις, σε προγενέστερο τίτλο κτήσης, σε εξέταση και συσχετισμό μεταγεγραμμένων τίτλων ή στον έλεγχο της ορθότητας της πρώτης έγγραφης και περιορίζεται στο αν από το περιεχόμενο της πράξης προκύπτει ότι έχουν τηρηθεί εκείνες οι διατυπώσεις, που αν δεν τηρηθούν, ο νόμος ρητώς απαγορεύει την καταχώριση, δ) αν για την πράξη της οποίας ζητείται η καταχώριση, συνυποβάλλονται με την αίτηση, με πληρότητα και ακρίβεια, τα αναφερόμενα στο άρθρο 14 δικαιολογητικά, ε) αν το πρόσωπο, το οποίο προβαίνει σε εκποίηση ή του οποίου δικαίωμα επιδιώκεται να επιβαρυνθεί ή δεσμευτεί, αναγράφεται στο Κτηματολογικό βιβλίο ως δικαιούχος, στ) αν ο εμφανιζόμενος κατά την υποβολή της αιτήσεως ως πληρεξούσιος, νόμιμος αντιπρόσωπος ή εκπρόσωπος νομικού προσώπου, νομιμοποιείται να προβεί στη ζητούμενη καταχώριση.
    1 point
  13. Ψάχνετε ψύλο στα άχυρα. Άντε και αποδείξατε ότι ο πίνακας είναι "άδικος". Μετα τι ? Η ζωη είναι άδική. Εαν δεν συμφωνήσουν όλοι ο πίνακας δεν αλλάζει, ο θεός ο ίδιος να κατέβει κάτω. Οι γονείς αφού είδαν την "αδικία" γιατι δεν τροποποίησαν τότε τον πίνακα και μεινανε στο προφορικό ? Το ίδιο ακριβώς θα συνεβαινε εαν κάποιος πουλούσε και ερχόταν κάποιος "ξένος" στην πολυκατοικία. Λέτε να συμφωνούσε να πληρώνει με βάση μια προφορική συμφωνία των ιδιοκτητών? Στην πράξη δεν υπάρχει μονοσήμαντος τρόπος να συνταχθεί ένας πίνακας δαπανών. Υπάρχουν διάφοροι εμπειρικοι και λογικοι κανόνες που δεν θα τους αναφέρω γιατι περισσότερο θα περιπλέξουν την κατάσταση. Ο μηχανικός κάνει μια κατανομή και οι ιδιοκτήτες την αποδέχονται. Δεν υπάρχει "σωστό και λάθος", αν και μπορούν πάντα να βρεθούν επιχειρήματα προς μια πιο δικαιη κατανομή. Συμπέρασμα : Μοναδική λύση η ομοφωνη αποδοχή ενος νέου πίνακα, σε διαφορετική περίπτωση απλά ατυχήσατε
    1 point
  14. Έχουμε 3 μέρη (πωλητης αγοραστης τράπεζα). Ο πωλητής έχει μηχανικό που βεβαιώνει, η τράπεζα έχει μηχανικό που κοιτάει οσα την ενδιαφέρουν (δεν ταυτίζονται με το δικό σας συμφέρον) και ο αγοραστης δεν κάνει απολύτως τίποτα για να διασφαλίσει το συμφέρον του. Εγω δεν σας χαρακτηρισα, αλλα όποιος έχει τη μυγα..... Κατα τα άλλα είμαι πολύ ήρεμος με τις ιδιότητες. Δεν απαγορεύεται να το κοιτάτε, αλλά δεν έχετε τη γνωση να βγάλετε συμπεράσματα απο το διάγραμμα δόμησης
    1 point
  15. Σε κάθε άδεια σε ισχύ , ο ιδιοκτήτης μπορεί να αντικαταστήσει τον μελετητή για τροποποίηση μελέτης ή και τον επιβλέποντα για υπολειπόμενες ή νέες εργασίες κατά το δοκούν .
    1 point
  16. Πρώτον, εισαι σε λαθος νημα. Οι πυρασφάλειες είναι στα μηχανολογικά (με άπλετη πληροφορία ) Δεύτερον, τώρα πια οι πυρασφάλειες είναι μεσω πλατφόρμας ΤΕΕ οπότε πρέπει να έχεις δώσει εξετάσεις στο ΤΕΕ. Και τρίτον, θέλει διάβασμα αρκετό και οποιαδήποτε απορία έχεις, εμείς εδώ είμαστε.
    1 point
  17. Γειά σου Βάγια, εφόσον σε όλο τον όροφο η χρήση είναι κοινή, ήτοι γραφεία, δεν υπάρχει πρόβλημα να εκδοθεί 1 ΠΕΑ για όλο τον όροφο.
    1 point
  18. Απαιτειται συναινεση και μονομερης στην περιπτωση που επεκταθηκες χωρις τιτλο. Αμα εχεις τιτλο τι συναινεση να ζητησεις; [και μην βρισκει σαν δικαιολογια το Κτηματολογιο...] γ) Στις περιπτώσεις που στη σύσταση της οριζόντιας ιδιοκτησίας έχει συμπεριληφθεί στην επιφάνεια της οριζόντιας ιδιοκτησίας και η επι- φάνεια αυθαίρετης κατασκευής, δεν απαιτείται καμία τροποποίηση της σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας. Παράδειγμα: Έστω, στη με αριθμό 2000/1998 σύ-σταση του συμβολαιογράφου Α.Β. το Α1 διαμέρισμα έχει επιφάνεια 60 τ.μ. Σήμερα, η βεβαίωση κανονικότητας του Ν. 4014/2011 σε συνδυασμό με την ολοκληρωμένη υπαγωγή, που εκδίδει ο μηχανικός Χ αναγράφει 56 τ.μ. με άδεια και 4 τ.μ. αυθαίρετο. Στην περίπτωση αυτή δεν απαιτείται τροποποίηση σύστασης, η σύσταση παραμένει ως έχει. https://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2016/02/Egkl-35-12_SimvSil.pdf υγ προσφατα εγινε σχετικη τροποποιηση στην απλουστευση διαταξεων για το ΕΚ και αναγραφηκε ρητα "τι ελεγχει ο κτηματοφυλακας"
    1 point
  19. Αν όντως είναι σε "υπόγεια στάθμη" (οδηγός το εγκεκριμένο σχέδιο της Τομής της ΟΑ) και ταυτοχρόνως είναι"αυτοτελής χώρος", βεβαίως και παίρνει μειωτικό συντελεστή 50% για τον υπολογισμό του προστίμου!
    1 point
  20. Όντως είναι τυπογραφικό λάθος και η διευκρίνιση γίνεται στην Εγκύκλιο με θέμα: "Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (80 Α’/7-5-2018)" στην τελευταία παράγραφο του Άρθρου 6 "Σημειώνεται ότι στον πίνακα 15, η σωστή υποσημείωση που αναφέρεται στο ποσοστό ανοιγμάτων της περίπτωσης γ) είναι η (3) η οποία εκ παραδρομής αναγράφεται ως (4)."
    1 point
  21. Λυπάμαι αλλά η συμβολαιογράφος λέει και κάνει βλακείες! Δεν ωφελείται ουδείς όταν επιδεικνύεται ανοχή στις σαχλαμάρες των συμβολαιογράφων... Απλώς τα "σκουπίδια μπαίνουν κάτω από το χαλί"! Όταν όμως σηκωθεί το χαλί....
    1 point
  22. Νομίζω πως δεν μπορείς να επικαλεστείς συνυπευθυνότητα της Υπηρεσίας, δεδομένου ότι οι μελέτες δεν ελέγχονται πλέον. Άσε το όπως έχει, και βλέπεις...
    1 point
  23. Mέχρι στιγμής έως 31/12/2022 , αλλά έχει ουρά αυτό.......Εκτιμώ προσωπικά πως θα πάει πίσω .....και πιθανότατα το 2022 θα κλείσει από άποψη προθεσμιών όπως και το 2021.
    1 point
  24. Ναι. Στους προ 23 οικισμούς δεν υπάρχει η "θεωρητική" αρτιότητα όπως σε οικόπεδα εν μέρει εντός και εν μέρει εκτός οριοθετημένων οικισμών. Δες και εδώ
    1 point
  25. Εγκύκλιος 50441/15 Έλα πες την αλήθεια τώρα... ούτε έψαξες ούτε ρώτησες... 😁 Φαντάζομαι τον ΝΟΚ τον έχεις συμβουλευτεί.
    1 point
  26. Δεν το έχω καν δοκιμάσει. Όμως να σε ρωτήσω.... πες πως επειδή το "σύστημα" είναι χαζό και το κορόιδεψες ....ακόμα κι αν έχεις 50% προσαύξηση και κάνεις αρκετές φορές το +10%... και το χάψει και δεν σε πάει απο έλεγχο... Εσύ ως Μηχανικός που το έκανες με δική σου ευθύνη και με βάση τις απαιτήσεις της Νομοθεσίας, αν μετά 5 ή δέκα χρόνια ή ακόμα περισσότερο περάσει από έλεγχο ή από κόντρες με άλλους ή οτιδήποτε το δει ανθρώπινο μάτι και όχι το "χαζό σύστημα" που το έχαψε..... Τι θα κερδίσεις? ή πιο σωστά τι θα χάσεις ή θα σε τρέχουν.... Αν δεν σε πειράζει να έχεις ανοικτά νομικά ζητήματα και ευθύνες στο μέλλον απο πράξεις σου τότε κάνεις ότι νομίζεις...
    1 point
  27. Απλά να παραδεχτώ για άλλη μια φορά τις ικανότητες των συναδέλφων σε αυτό το forum να μας καθοδηγούν στη σωστή πληροφόρηση για τη πολεοδομική νομοθεσία. Εννοείται οτι μετράει το 100% του νερού πισίνας στη φύτευση και οχι το 50%. Με μπέρδεψε το μη επικαιροποιημένο pdf του σεμιναρίου της Λεμπέση που τώρα το έσβησα τελείως από τα αρχεία μου.
    1 point
  28. Άρθρο 17, παρ.2.ζ : Σε κτίρια όπου δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί η φύτευση μέχρι τα 2/3 του υποχρεωτικού ακαλύπτου, κατ’ εξαίρεση δύναται να συμμετέχουν στον υπολογισμό της φύτευσης και οι διάδρομοι διέλευσης των οχημάτων εφόσον επιστρώνονται από διάτρητες πλάκες.[ 1] [ 1]Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/2020)
    1 point
  29. Το ίδιο λέμε Πάντως η αλλαγή έγινε το 2020, δηλαδή μετά το 2018!!!! http://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2013/04/ΛΕΜΠΕΣΗ.pdf Το Τεύχος Τεχνικών Οδηγιών είναι το http://portal.tee.gr/portal/page/portal/teetkm/EPAGGELMATIKA/SYNERGASIA_TEETKM_YPHRESIES_DOMHSHS/xrhsimoi_syndesmoi/1-24.pdf
    1 point
  30. Συγνώμη αλλά αυτό δεν είναι στις Τ.Ο. αλλά στο σεμινάριο της κ. Λεμπέση...... Πρώτα εκδόθηκε ο ΝΟΚ και μετά οι Τ.Ο. ......
    1 point
  31. Δυστυχώς σε όλα όσα αναφέρεις έχεις μείνει πίσω ... ο νόμος έχει αλλάξει (πολλές φορές).
    1 point
  32. Θα πρέπει να διαθέτεις ηλεκτρονικό κωδικό (κλειδί) του κάθε σχεδίου για να δεις τα υπόλοιπα σχέδια πέραν του τοπογραφικού και του δ. κάλυψης.
    1 point
  33. Εμένα η εμπειρία μου με την ΑΝΑΚΕΜ ήταν ιδιαίτερα δυσάρεστη. Σου αλλάζουν το ΣΔΑ, χωρίς να επικοινωνήσουν πρώτα μαζί σου ή έστω να σε ενημερώσουν ότι έκαναν αλλαγές στο email που το επισυνάπτουν, και έπειτα έχουν την απαίτηση να το στείλεις πίσω υπογεγραμμένο ως συντάκτης. Αν δε το ελέγξεις την πατάς. Μου έχει συμβεί παραπάνω από μία φορές οπότε το έχουν σύστημα. Τις ποσότητες που δηλώνεις επαχρησιμοποιούμενες (πχ εκσκαφές για μπάζωμα) τις κάνουν αποκτώμενες, χωρίς καν να διαβάσουν την τεχνική έκθεση που τεκμηριώνεται και ούτε δέχονται χαμηλότερες ποσότητες απο αυτές του τύπου λόγω ιδιαιτεροτήτων της κατασκευής (πχ τοιχοποιία απο Ytong έχει χαμηλότερη πυκνότητα απο οπτοπλινθοδομή). Αν λέει έχεις λιγότερα μπάζα θα πρέπει μετά να το τεκμηριώσεις με τεχνική αιτιολογική έκθεση ή/και φωτογραφική αποτύπωση. Δουλειά που δε πρόκειται να πληρωθεί. Οι ποσότητες που υπολογίζουν τις βασίζουν στην παρακάτω μελέτη: https://ypen.gov.gr/wp-content/uploads/2021/02/Final-Report-3.1-CDW-management-20200826_final-GR_12.pdf (σελ 32) Η εταιρία ανακύκλωσης θα πρέπει να συμπεριφέρεται ως συνεργάτης, και όχι ως ένας ακόμη ελεγκτής της δουλειάς μας.
    1 point
  34. Καλησπέρα μάλλον τα έχεις μπερδέψει λίγο, η Πολ/μία ουδεμία σχέση έχει με τον Πιν.3 του ΙΚΑ τον οποίο καταθέτεις αρχικά στο αρμόδιο υποκ/μα προκειμένου να πάρει το έργο ΑΜΟΕ. Εσύ μιλάς για Πιν.3 του ΙΚΑ που ζητάει τελικά η Πολ/μία (δεν το είχες διευκρινίσει στο αρχικό σου ερώτημα); Ο συγκεκριμένος πίνακας 3 του ΙΚΑ μία χαρά ισχύει και δεν έχει καταργηθεί, αν σου είναι εύκολο διεύκρινισε τι ακριβώς τρέχει για να βοηθήσουμε.
    1 point
  35. nbr με τις καλησπερες μου και οταν λεμε "πληρεις" εννοούμε... πλήρεις Αθήνα, 27/2/14 Αρ. Πρωτ : οικ.1037 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΘΕΜΑ: «Διευκρινίσεις σχετικά με την έκδοση οικοδομικών αδειών μέσα στα όρια περιοχών του δικτύου Natura» Αρθρο ΜΟΝΟ Με αφορμή ερωτήματα υπηρεσιών και ιδιωτών που αφορούν σχετικά με την έκδοση οικοδομικών αδειών μέσα στα όρια περιοχών του δικτύου Natura 2000, διευκρινίζονται τα ακόλουθα. Με την παρ.5 του άρθρου 21 του Ν.3937/2011 ορίστηκε ότι: 5.α) Οικοδομικές άδειες μέσα στα όρια περιοχών του δικτύου Natura 2000 που έχουν νομίμως εκδοθεί και ισχύουν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, εκτελούνται όπως εκδόθηκαν. β) Αιτήσεις για έκδοση οικοδομικών αδειών μέσα στα όρια περιοχών του δικτύου Natura 2000, για τις οποίες έχουν υποβληθεί πλήρεις φάκελοι στις αρμόδιες υπηρεσίες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, εκδίδονται σύμφωνα με τις προϊσχύουσες διατάξεις. γ) Επιτρέπεται η αναθεώρηση οικοδομικής άδειας υφιστάμενου κτίσματος σε μη άρτια οικόπεδα, κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου, εφόσον δεν επέρχεται αύξηση της κάλυψης ή του όγκου του. Περαιτέρω κατά την παρ.1 του άρθρου 23 του Ν.4067/2012 ορίζεται ότι: 1. Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο: α) αν έχει ανεγερθεί με νόμιμη άδεια ή αναθεώρηση και σύμφωνα με τους όρους αυτής, β) αν έχει νομιμοποιηθεί με το εδάφιο 5 της παραγράφου 8 του άρθρου 8 του ν. 1512/1985 ή την παράγραφο 3 του άρθρου 22 του ν. 1577/1985, όπως τροποποιήθηκε με το ν. 2831/2000 ή την παράγραφο 2 του άρθρου 26 του ν. 4014/2011, γ) αν προϋπήρχε της έγκρισης του σχεδίου πόλης και συγχρόνως οποιουδήποτε κανονισμού δόμησης στην περιοχή προ της δημοσίευσης του προεδρικού διατάγματος της 23.10.1928 για τις εκτός σχεδίου δόμησης περιοχές και προ της δημοσίευσης του ν.δ. της 16.8.1923 για τις εντός σχεδίου περιοχές, δ) αν προϋφίσταται του βασιλικού διατάγματος της 9.8.1955 ή εξαιρέθηκε με τις διατάξεις του ν. 1337/1983 και μόνο για το τμήμα που δεν αντίκειται είτε στις ισχύουσες διατάξεις είτε σε εκείνες που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής του εάν αυτές είναι ευνοϊκότερες, ε) αν πρόκειται για κτίρια που έχουν χαρακτηρισθεί νεότερα μνημεία ή διατηρητέα είτε στο σύνολο, είτε μόνο τμήματα αυτών όπως ιδίως όψεις, φέρουσα τοιχοποιία, στ) αν πρόκειται για κτίριο που έχει ανεγερθεί με οικοδομική άδεια πριν την ισχύ του παρόντος και που έχει πρόσωπο σε οικοδομική γραμμή που βρίσκεται απέναντι από οικοδομικό τετράγωνο στα ακραία σημεία του σχεδίου και με τους όρους δόμησης του απέναντι οικοδομικού τετραγώνου. Από την ανάγνωση των διατάξεων καθίσταται σαφές ότι: 1. Οικοδομικές άδειες μέσα στα όρια περιοχών του δικτύου Natura 2000 που έχουν νομίμως εκδοθεί και ισχύουν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, εκτελούνται όπως εκδόθηκαν ήτοι σύμφωνα με τους όρους δόμησης που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας. 2. Αιτήσεις για έκδοση οικοδομικών αδειών μέσα στα όρια περιοχών του δικτύου Natura 2000, για τις οποίες έχουν υποβληθεί πλήρεις φάκελοι στις αρμόδιες υπηρεσίες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, εκδίδονται σύμφωνα με τις προϊσχύουσες διατάξεις ήτοι σύμφωνα με τους όρους δόμησης που ίσχυαν κατά το χρόνο υποβολής του πλήρους Φακέλου και ανεξαρτήτως των περιορισμών κατά τις διατάξεις του Ν.3937/2011. 3. Επιτρέπεται η αναθεώρηση οικοδομικής άδειας υφιστάμενου κτίσματος σε μη άρτια οικόπεδα, κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου, εφόσον δεν επέρχεται αύξηση της κάλυψης ή του όγκου του. Ειδικότερα με την σχετική διάταξη (περ.γ της παρ.3) θεσπίζεται ότι ακόμη και σε υφιστάμενο κτίριο κατά την έννοια του Ν.4067/2012 επιτρέπεται η αναθεώρηση της άδειας (ορθότερη διατύπωση λαμβάνοντας υπόψη την σχετική διάταξη του Ν.Ο.Κ αλλά και του προϋφισταμένου πλαισίου του Ν.1577/1985 θα ήταν η έκδοση νέας άδειας) εφόσον δεν επέρχεται αύξηση της κάλυψης ή του όγκου του. 4. Σε περιπτώσεις εκδοθεισών αδειών δόμησης σύμφωνα με τις οποίες δεν έχουν εκτελεστεί οικοδομικές εργασίες και δεν υφίσταται υφιστάμενο κτίριο προφανώς επιτρέπεται η αναθεώρηση αυτών κατά τις κείμενες διατάξεις. Άλλωστε κατά το σκοπό των διατάξεων δεν μπορούν να προσβληθούν τα ήδη υφιστάμενα δικαιώματα πολιτών οι οποίοι είτε είχαν εκδώσει άδεια είτε είχαν υποβάλλει πλήρη φάκελο στην αρμόδια υπηρεσία κατά το χρόνο δημοσίευσης του Ν.3937/2011. Βεβαίως σε κάθε περίπτωση δεν θα πρέπει να αυξάνεται η κάλυψη και όγκος σύμφωνα με την αρχική άδεια. Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ
    1 point
  36. Οτι δεν έχει αντικατασταθεί->ισχύει. Το οτι δεν αναφέρεται στο pdf του ΝΟΚ δεν σημαίνει κάτι. Αναφέρεται στις οδηγίες Λεμπέση. Αρα το 50% συνεχίζει να ισχύει.
    -1 points
  37. NΟΚ χωρίς εγκύκλιους δεν υφίσταται. Βγαίνουν τόσο συχνά νέες αποφάσεις που είναι αδύνατον να συμπεριλαμβάνονται όλες αυτές οι αλλαγές σε ένα κείμενο/νόμο. Κάποιες λέξεις αφαιρεθήκανε με νομοθετήματα, αλλά δεν καταργηθήκανε. Θα καταργόντουσαν μόνο αν υπήρχε αντικατάσταση τους με κάποιο νέο μέγεθος. Εφαρμόζοντας τον ΝΟΚ πρέπει να διαβάζουμε παράλληλα όλες τις ΔΑΟΚΑ και τις Τ.Ο. και να καταλαβαίνουμε το γιατί νομοθετούνται κάποια πράγματα και όχι παπαγαλία. Συνεπώς όσον αφορά τις πισίνες με τον Ν.4759/20 αφαιρέθηκε η λέξη 50%, αλλά παρέμεινε στις Τ.Ο. άρα συνεχίζει να ισχύει. Δεν θα ίσχυε αν αναφερόταν η λέξη "ολόκληρη" όπως έγραψες στο μήνυμα σου αλλά συγχώρεσε με δεν τη βρίσκω πουθενά αυτή τη λέξη. Οφείλουμε να κάνουμε περισσότερη φύτευση και όχι μεγαλύτερες πισίνες. Με το ίδιο σκεπτικό πάλι με τον 4759/20 στο Αρθρο 6 παρ ιθ αφαιρέθηκε το ελάχιστο πάχος της εξωτερικής θερμοπρόσοψης, αλλά δεν αντικαταστάθηκε. Αρα συνεχίζουν να ισχύουν τα 7εκ και άνω των Τ.Ο. Φαντάζεσαι κάποιος να κάνει τη μελέτη του πχ με 3εκ θερμοπρόσοψη; Eπειδή αναφερόμαστε σε φελιζόλ και τίποτα άλλο, όσο παχύτερες είναι οι πλάκες τόσο καλύτερη μόνωση και ειδικά με τον τελευταίο ΚΕΝΑΚ που απαιτεί πια τα κτίρια να είναι κατηγορία Α. Επίσης για τη φύτευση του δώματος, αναφέρεις το 50%. Μάλλον αναφέρεσαι στο 1/5 που πάλι περιγράφεται στις Τ.Ο. και όχι στον ΝΟΚ. Το 1/5 είναι ένα μέγεθος που απαραίτητα το χρησιμοποιείς για να βγάλεις σωστά τον Κ.Χ. στο δώμα. Δηλ για να υπολογίσεις πόσα μ² κύριου χώρου βγαίνουν στο δώμα πρέπει να συντρέχουν τρείς συνιστώσες: 1. Πραγματοποιούμενη φύτευση>80% επιφάνειας δώματος πλήν του κλιμακοστάσιου. 2. Κύριος χώρος<35μ² 3. Κύριος χώρος<1/5 πραγματοποιούμενης φύτευσης (Τ.Ο.)
    -1 points
  38. Σελ. 65 "Στον υπολογισμό της φύτευσης συμμετέχουν: - οι ασκεπείς κατασκευές για την υποδοχή στοιχείων νερού και οι πισίνες σε ποσοστό 50% της επιφάνειάς τους" Κάποιες παράγραφοι απο τις Τ.Ο. τις είχαν αντιγράψει και στον ΝΟΚ μάλλον για να τονίσουν την σημαντικότητα τους και μετά για κάποιο λόγο τις αφαιρέσανε. Δεν τις καταργήσανε. Αν είχε αντικατασταθεί με κάποιο όρο πχ "ολόκληρη η πισίνα" θα ήταν κατάργηση.
    -1 points
  39. Καλησπέρα σε όλους! Έχει δοκιμάσει κάποιος συνάδελφος να κάνει σταδιακή αύξηση του προστίμου μήπως έτσι το σύστημα δεν αντιληφθεί την προσάυξηση αθροιστικά πάνω από 20% ; Δηλαδή: Εστω οτι έχουμε μεταβολή 20 % του προστίμου μετά από διόρθωση δήλωσης που ήταν σε οριστική υπαγωγή. Εαν επαναφέρουμε την δήλωση σε υπαγωγή και κάνουμε αύξηση προστίμου έστω 10% και μετά οριστική υπαγωγή, κατόπιν ξαναεπαναφέρουμε την δήλωση σε υπαγωγή και κάνουμε αύξηση το υπόλοιπο 10 % με πλέον σωστά όλα τα στοιχεία της δήλωσης μήπως τελικά δεν το διαβάσει ως συνολική μεταβολή >20% ; Ξέρουμε δηλαδή στα σίγουρα οτι το σύστημα συγκρίνει όλες τις μεταγενέστερες μεταβολές προστίμου με το πρόστιμο της πρώτης οριστικής υπαγωγής και όχι με το πρόστιμο της πιο πρόσφατης οριστικής υπαγωγής ; Σας ευχαριστώ θερμά για οποιαδήποτε γνώμη καθότι εκκρεμεί συμβόλαιο και η πίεση είναι μεγάλη...
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.