Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      8.375


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.559


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      11.672


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.233


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/12/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. και όμως Θόδωρε παρότι συμφωνώ απόλυτα μαζί σου σε όσα ορθότατα ανέφερες για ακόμη μεγαλύτερη απλοποίηση των περιπτώσεων που περνάνε από ΣΥΠΟΘΑ θα έπρεπε να συμπεριληφθούν και περιπτώσεις όπως π.χ ξέχασα να βάλω την αλλαγή παραθύρων ή μια αποθήκη <...τ.μ (κατηγ 3) ή κλπ (με πρόστιμο έως 250-300€) χωρίς να εξετάζεται σε τέτοιες περιπτώσεις αν η επαύξηση του προστίμου είναι >20% ενώ με τα σήμερα δεδομένα αν ρύθμισα τον Η/Χ χωρίς να βάλω την μετακίνηση παραθύρων θα συμβούν τα τραγελαφικά Να κάνω αιτήσεις στο ΣΥΠΟΘΑ να πάρω παράβαλα και να περιμένω κανα 2-3 χρόνια την αυτονόητη απόφαση ΣΥΠΟΘΑ (έχω υπόθεση 4 χρονών και ακόμη περιμένω!)
    2 points
  2. Μην επαναφέρουμε θέματα που δεν υπάρχουν. Έχουμε να λύσουμε πολλά που πραγματικά υπάρχουν. Το ερώτημα βγήκε πάλι από μια ανάρτηση σε ομάδα του fb. Έχει λυθεί όμως εδώ και πέντε χρόνια όταν στην ΥΑ του 2017 ο εξουσιοδοτημένος για τις λεπτομέρειες του ηλεκτρονικού συστήματος είπε ότι "διορθώσεις που οδηγούν σε αλλαγή προστίμου μικρότερη του 20% γίνονται αυτόματα δεκτές χωρίς άλλη διαδικασία". Προφανώς γιατί ήξερε ότι για να εξεταστούν από επιτροπές όλες οι αιτήσεις διόρθωσης χρειάζονται περισσότεροι μηχανικοί από αυτούς που κάνουν λάθη και τέτοιοι αριθμοί δεν υπάρχουν...
    2 points
  3. λέει τα αυτονόητα αλλά, όταν τα ακούς από τέτοια χείλη, αποκτούν άλλην αξία
    2 points
  4. Ποιος εχει "ιδιοκτησια" στα απαλλοτριωμένα; εδιτ Πώς υπαρχει "τμημα" ιδιοκτητο χωρίς να εχει ΚΑΕΚ; "Ξαφνικά προκύπτει η ανάγκη να εκδοθεί μια Οικοδομική Άδεια σε ένα σημείο. " Ποιός θελει να βγάλει αδεια;
    1 point
  5. Είναι τελείως διαφορετική η νομιμοποίηση από την τακτοποίηση.
    1 point
  6. Βασίλη καλησπέρα. Σαν παλιός που είσαι όφειλες να ξέρεις δύο πράγματα. Αφενός ότι η βλακεία είναι ανίκητη και αφετέρου ότι το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν. Αν έγραφες "Αλληγή χρήσης ... και διαμόρφωσή του σε κτήριο ..." δεν θα είχες καθαρίσει ;
    1 point
  7. Πραγματικά απορώ...το θεωρώ τραβηγμένο, πάρα πολύ.... Δηλαδή για οικοδομική άδεια ξενοδοχειακού συγκροτήματος που περιλαμβάνει εκτός των κτισμάτων των δωματίων και κτίσματα διαμερισμάτων, χώρους εστίασης, πισίνες, υπόγεια με μαγειρεία αλλά και με χώρους αναψυχής, στέγες, υπαίθριους και κλειστούς χώρους άθλησης και περίφραξη, αντί να έχει τίτλο "Ανέγερση ξενοδοχειακού συγκροτήματος" θα πρέπει να έχει τίτλο που να περιγράφει όλες τις κατασκευές?
    1 point
  8. Με πρόλαβε ο Ιάσονας είχα μόλις γράψει την εξής απάντηση,(εστιάζοντας σε άλλη κατέυθυνση όμως): Αναθεωρώ την απάντηση μου, ήταν λάθος-το πρόβλημα δεν είναι ο μειωτικός συντελεστής της ρύθμισης ούτε η λειτουργική εξάρτηση απ τον υποκείμενο όροφο που προφανώς υπάρχει.Είναι ότι αν συσταθούν δυο νέες αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες,δεν επιτρέπεται η σοφίτα της μιας να εκτείνεται πάνω απ την άλλη (γιατί τις δημιουργείς τώρα,δεν ήταν αυθαίρετα έτσι κατασκευασμένες).Αυτό μου διέφυγε και αναφέρεται στις τεχνικές οδηγίες.Άρα,η λύση είναι να δημιουργηθούν δύο νέες οριζόντιες 50-50 κάτω,50-50 πάνω,εφόσον αυτό είναι κατασκευαστικά εφικτό.
    1 point
  9. Λυπάμαι αλλά θεωρώ ότι, δεν μπορεί να εκδοθεί άδεια διαχωρισμού σε δύο "ιδιοκτησίες. Αυτό θα μπορούσε τελικά να επιτευχθεί ακολουθώντας δύο πιθανές διαδρομές: 1. Να το είχε φτιάξει πρώτα ο ιδιοκτήτης και στη συνέχεια να γίνονταν η αυτοψία σου και η υπαγωγή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται... Κέρδος η έκδοση της άδειας. Σε συνέχεια η διόρθωση της ΣΟΙ και η απονομή χιλιοστών. 2. Να είχε υπολογιστεί το πρόστιμο της σοφίτας κ.λπ. ως ΥΔΚΧ και στη συνέχεια η έκδοση της άδειας. Θα ακολουθούσε η διόρθωση της ΣΟΙ και η απονομή χιλιοστών από τα υπάρχοντα. Προσοχή, σε όλα τα παραπάνω αλλάζουν κάποια δεδομένα όταν υπάρχει και κατάληψη κοινόχρηστων χώρων. Σε κάθε περίπτωση το κόστος για τον ιδιοκτήτη είναι περίπου το ίδιο.
    1 point
  10. @zazeng αν και καθυστερημένα σε υπέρευχαριστώ!!! θα μπω να τα δω όλα αυτά, ωστόσο από τότε έστειλα μέιλ στον συνάδελφο να διορθώσει με 0,50 το μειωτικό. Ευχαριστώ και πάλι!
    1 point
  11. εν ολίγοις συν/φε εσύ λες Υπερέβηκα μεν, με τα δηλωμένα αυθαίρετα κατηγορίας 4 (που εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση), την επιτρεπόμενη κάλυψη και την απόσταση Δ της περιοχής, αλλά δεν υπερέβηκα δε τον επιτρεπόμενο της περιοχής σ.δ.-σ.ο κλπ και άρα γιατί να μην μπορώ να κτίσω καθ' ύψος μέχρι εξαντλήσεως και των λοιπών συντελεστών (σ.δ-σ.ο) Κατά τη γνώμη η απάντηση βρίσκεται στο άρθρο 23 του 4067/12 και στην ερμηνεία που θα δώσει η ΥΔΟΜ 1. "Ειδικότερα: α) Στην κάλυψη και στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου, που έχει πραγματοποιηθεί, προσμετρώνται τα υπάρχοντα κτίσματα, νομίμως υφιστάμενα ή όχι." ( αν μπορείς να υπερβαίνεις την κάλυψη και πάρεις τη Ο.Α) και 2. στις προσθήκες καθ΄ύψους της περίπτωσης 1δ στην οποία υπάγεται η περίπτωσή σου Άρθρο 23 Υφιστάμενα κτίρια 1. Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο: α) αν έχει ανεγερθεί με νόμιμη άδεια ή αναθεώρηση και σύμφωνα με τους όρους αυτής, β) αν έχει νομιμοποιηθεί με το εδάφιο 5 της παραγράφου 8 του άρθρου 8 του ν. 1512/1985 ή την παράγραφο 3 του άρθρου 22 του ν. 1577/1985, όπως τροποποιήθηκε με το ν. 2831/2000 ή την παράγραφο 2 του άρθρου 26 του ν. 4014/2011, γ) αν προϋπήρχε της έγκρισης του σχεδίου πόλης και συγχρόνως οποιουδήποτε κανονισμού δόμησης στην περιοχή προ της δημοσίευσης του προεδρικού διατάγματος της 23.10.1928 για τις εκτός σχεδίου δόμησης περιοχές και προ της δημοσίευσης του ν.δ. της 16.8.1923 για τις εντός σχεδίου περιοχές, δ) Αν προϋφίσταται του β.δ. της 9.8.1955 ή εξαιρέθηκε με τις διατάξεις του ν. 1337/1983 ή εξαιρέθηκε οριστικά, σύμφωνα με διατάξεις ρύθμισης, τακτοποίησης ή αναστολής επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων. ε) αν πρόκειται για κτίρια που έχουν χαρακτηρισθεί νεότερα μνημεία ή διατηρητέα είτε στο σύνολο, είτε μόνο τμήματα αυτών όπως ιδίως όψεις, φέρουσα τοιχοποιία, στ) αν πρόκειται για κτίριο που έχει ανεγερθεί με οικοδομική άδεια πριν την ισχύ του παρόντος και που έχει πρόσωπο σε οικοδομική γραμμή που βρίσκεται απέναντι από οικοδομικό τετράγωνο στα ακραία σημεία του σχεδίου και με τους όρους δόμησης του απέναντι οικοδομικού τετραγώνου. Όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.6 Άρθρο 45 ΝΟΜΟΣ 4546/2018 με ισχύ την 12/6/2018 Δες την εξέλιξη της παραγράφου 2. Για τα κτίρια ή τα τμήματα των κτιρίων της παραγράφου 1, οι συντελεστές κάλυψης, δόμησης, όγκου και ύψη υπολογίζονται σύμφωνα με τον κανονισμό και τις πολεοδομικές διατάξεις που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής τους. Ειδικότερα: α) Στην κάλυψη και στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου, που έχει πραγματοποιηθεί, προσμετρώνται τα υπάρχοντα κτίσματα, νομίμως υφιστάμενα ή όχι. β) Χώροι των προαναφερθέντων κτισμάτων που δεν υπολογίζονταν κατά το χρόνο κατασκευής τους στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου, δεν υπολογίζονται στη συνολική επιφάνεια του κτιρίου. γ) Διατάξεις του παρόντος νόμου που αφορούν στην κατασκευή στοιχείων που ορίζονται με τον παρόντα νόμο και δεν είχαν οριστεί κατά το χρόνο κατασκευής του υφιστάμενου κτίσματος, όπως είναι οι εσωτερικοί εξώστες (πατάρια), οι σοφίτες κ.ά., κατά τη μελέτη της προσθήκης κατισχύουν των διατάξεων του εδαφίου α΄ του παρόντος άρθρου. Όπως τροποποιήθηκε με την παρ.26 Άρθρο 20 ΝΟΜΟΣ 4258/2014 με ισχύ την 14/4/2014 Δες την εξέλιξη της παραγράφου 3. Προσθήκη σε νομίμως υφιστάμενο κτίριο επιτρέπεται στις ακόλουθες περιπτώσεις: α) Κατ΄ επέκταση ή και καθ΄ ύψος σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και σύμφωνα με τις ειδικές πολεοδομικές διατάξεις που ισχύουν στην περιοχή. Η συνολική εκμετάλλευση δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ισχύοντα, κατά το χρόνο χορήγησης της άδειας δόμησης προσθήκης, συντελεστή δόμησης της περιοχής με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 25 του N. 4178/2013 (Α΄ 174). β) Ειδικότερα, η επέκταση καθ΄ ύψος επιτρέπεται να εκτείνεται έως το περίγραμμα του κτιρίου, έστω και αν το τελευταίο υπερβαίνει τα όρια του οικοδομήσιμου τμήματος του οικοπέδου, όπως αυτά καθορίζονται από τον παρόντα νόμο ή από τις ειδικές διατάξεις που ισχύουν στην περιοχή. Ειδικά για τα κτίρια της παραγράφου 1δ του άρθρου 23 του παρόντος νόμου η επέκταση καθ΄ ύψος επιτρέπεται να εκτείνεται έως το νόμιμο περίγραμμα αυτών όπου αυτό ορίζεται ως το τμήμα εκείνο το οποίο δεν αντίκειται είτε στις ισχύουσες διατάξεις είτε σε εκείνες που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής του, εάν αυτές είναι ευμενέστερες. Όπως τροποποιήθηκε με την παρ.28 Άρθρο 20 ΝΟΜΟΣ 4258/2014 με ισχύ την 14/4/2014 Δες την εξέλιξη της παραγράφου
    1 point
  12. nik, η ορθή αντιμετώπιση είναι αυτή που συμφωνεί και ο Didonis! Δεν υφίσταται άλλη εναλλακτική! Η κάθε ΟΙ ρυθμίζει τις δικές της αυθαιρεσίες, με τους δικούς της συντελεστές στα δικά της ΦΚ!!! Δεν αθροίζονται κοινές αυθαιρεσίες διαφορετικών ΟΙ!!! Προσοχή, υπάρχουν διαφόρων ειδών παγίδες σε κοινή δήλωση.... Εγώ δεν θα το έκανα ποτέ!
    1 point
  13. άρθρο 107 4495 2. Αν το ακίνητο ανήκει σε περισσότερους συνιδιοκτήτες και έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μέχρι τις 28.7.2011, για τον υπολογισμό των πολεοδομικών μεγεθών και την έκδοση οικοδομικής άδειας που αναλογούν στα ιδανικά μερίδια κάθε συνιδιοκτήτη, δεν λαμβάνονται υπόψη οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία. Προσμετρούνται όλα (υπάρχει και σχετική εγκύκλιος)
    1 point
  14. Λογικό και αναμενόμενο Δικαστικές προσφυγές -«Αλήθεια τι θα πούμε στους χιλιάδες Ευρωπαίους πολίτες που αγόρασαν επί σειρά ετών με όλες τις νόμιμες διαδικασίες γήπεδα άρτια και οικοδομήσιμα και όταν αποφασίσουν κάποια στιγμή ερχόμενοι και πάλι στη χώρα μας να τα οικοδομήσουν, θα πληροφορηθούν έκπληκτοι ότι έχουν χάσει το δικαίωμα δόμησης στο οποίο επένδυσαν. Τα Ευρωπαϊκά δικαστήρια άλλωστε έχουν κρίνει ότι τα γήπεδα εκτός σχεδίου, τα οποία έχουν αποκτήσει νόμιμα το δικαίωμα δόμησης, δικαιούνται αποζημίωση από την πολιτεία, όταν αίρεται το δικαίωμα αυτό, αφού ο ιδιοκτήτης εμποδίζεται από το να εκμεταλλευθεί πλήρως την ιδιοκτησία του και συνεπώς παραβιάζονται περιουσιακά του δικαιώματα». πηγη https://ecopress.gr/mikra-oikopeda-anoigei-thema-apozimio/
    1 point
  15. εαν εχει πληρωθει το παραβολο δεν εχεις σαν νεους πελάτες τους κληρονόμους Ισχυει η αιτηση του αποβιωσαντα. Συνεχιζουν την δική του δηλωση οι νομιμοι κληρονομοι του, μετα την αποδοχη κληρονομίας. Τότε κάνεις και όποια αλλαγη μηχανικού θέλεις.
    1 point
  16. Δεν θα κάνεις τίποτα πριν να σου προσκομίσουν την πράξη αποδοχής κληρονομιάς. Δεν είναι η δική σου δουλειά να ανάγεις ποσοστά κληρονόμων τους οποίους δεν γνωρίζεις και δεν εντέλλεσαι να γνωρίζεις.
    1 point
  17. Η αλήθεια είναι πως δεν έχω δει πρόσφατα προκήρυξη για ηλεκτρολόγους μηχανικούς πάρα μόνο για τεχνολόγους ηλεκτρολόγους..βέβαια δεν είμαι στο αντικείμενο για να ξέρω,οπότε δεν έχω παρατηρήσει αν έχουν βγάλει ποτέ
    1 point
  18. 1050 ελπίζω να μην έχει πρόσοψη και στην οδό Κύμης; Είναι εκεί που τελειώνει η Νεφέλης, στο google δείχνει ότι δεν έχει διανοιχτεί ο δρόμος...
    1 point
  19. Είδες λοιπόν ότι, για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται ότι σαχλαμαρίζουν ο Πιερρακάκης και η Σια με το ψηφιακό - ηλεκτρονικό κράτος που δημιουργούν.... Μπάζουν από παντού τα συστήματά τους.... Και θέλουν και ολοκληρωμένο Κτηματολόγιο!!!! Αϊ σιχτίρ πια με δαύτους.... Πουλάνε καθημερινά φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες...
    1 point
  20. @Roukat εδώ https://firmani.gr/qna είναι όλες οι ερωταπαντήσεις ΤΕΕ χωρισμένες σε 3 σελίδες και μπορείς να κάνεις αναζήτηση με ctrl - f στο κείμενο τους. Έφτασα μέχρι την 1800~, δεν βρήκα καμμία που να αναφέρει αυτό που λέει ο καλλιτέχνης, αλλά βρήκα πολλές για το αντίθετο, σταμάτησα σε μία που παρέπεμπε στην 1659, όπου κάποιος χριστιανός ρώταγε πότε ένας υπόγειος χώρος θεωρείται αυτοτελής και του απαντάνε με τον ορισμό του λεξικού..... (αναζήτησα για "λειτουργικ", δες κ για 0.3 ή 0,3) @nikναι, η άλλη κατοικία πάει με 0.5 για τζ </= 1000 κ 0.6 για > 1000, δες στο παράρτημα.
    1 point
  21. Αυτό, δείχνει ευσυνειδησία...
    1 point
  22. Αρκετά με την ανοχή σε απαράδεκτες συμπεριφορές, διότι έχει οδηγήσει στην απαξίωσή μας. Κι επειδή δεν φταίω σε τίποτε να φορτώνομαι αμαρτίες άλλων, δεν με ενδιαφέρει αν θιχτεί ο "συνάδελφος" που θα μπει στο φόρουμ. Πρόβλημά του. Αν δεν ξέρει να μορφώνει στατικό φορέα, να μην ασχολείται με το αντικείμενο. Υπάρχουν τόσα άλλα που θα μπορούσε να κάνει.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.