Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      2.460


  2. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.514


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.597


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.521


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/01/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. χμ.... όσο πάει αρχίζω να έχω την σκέψη να πάει στην χαλαρή ενότητα.... αν μη τι άλλο να μη γίνονται "ρόμπα" καταστάσεις και ευκαιρία να ξυπνήσουν τα αίματα....
    2 points
  2. πάτε φιρί-φιρί, να το κάνετε "παγκοσμιοποίηση" και να κλειδώσει για κατεβάστε λίγο τους τόνους
    2 points
  3. Κογωπί είναι η σωστή προφορά. Η πρόταση σου που παρέθεσα, δείχνει ότι αγνοείς (-τε) το αντικείμενο. Απλά. Είναι να σαν να βλέπεις κάποιον να τρέχει να κουτουλήσει τον τοίχο φωνάζοντας "το'χω το'χω. Του το λες μια, του το λες δύο, ε μετά παίρνεις ποπκορν. Αυτά από μένα, δεν περιγράφω άλλο.
    2 points
  4. Γλυκούλια.... Τεσπα, εγώ σας προειδοποίησα τι σας περιμένει, κάντε ότι νομίζετε, καλού κακου βρείτε κ ένα δικηγόρο να τον έχετε εύκαιρο.
    2 points
  5. Θα μπορούσες να διαβάσεις πρώτα αυτό που παρέθεσες και μετά να κάνεις την προσπάθεια να απαντήσεις Η ορατότητα σου (φαντάζομαι) πρέπει να είναι επιλεκτική
    2 points
  6. 1Χ25 max από την στιγμή που θα έχεις ένα έργο, μια ΕΕΔΜΚ, έναν ΑΜΟΕ...
    2 points
  7. Προσωπικά δεν θα ανέβαζα δικαιολογητικό, ούτε θα προχωρούσα δήλωση με εμφανώς ψευδή στοιχεία. Αν δω στη ΑΦ οτι δεν υπάρχει το κτίριο προ83, δεν θα επιλέξω την κατ2 όσο και να χτυπιέται ο τύπος.
    2 points
  8. Τώρα κατάλαβα Δημήτρη, ευχαριστώ και πάλι για την διευκρίνιση. Καλησπέρα, είχα ρωτήσει κάτι παρόμοιο πρόσφατα στο παρακάτω: https://www.michanikos.gr/forums/topic/25598-πεα-σε-κτίριο-που-εφαρμόστηκε-κενακ/?do=findComment&comment=1166710 και όπως θα δεις οι απαντήσεις των συν/φων ήταν ότι αν διατηρείται η ίδια ενεργειακή κατάταξη δεν υπάρχει πρόβλημα.
    1 point
  9. Για λόγους δεοντολογίας, δεν επιτρέπεται να εμπλεκόμαστε σε εν εξελίξει έργο άλλου συναδέλφου
    1 point
  10. Πάλι of topic... Συνάδελφε @Apollonδεν ξέρω αν δραστηριοποιείσαι, σε μεγάλο αστικό κέντρο ή μικρή πόλη αλλά για να σε βάλω να κάνεις ενα ΠΕΑ για νοσοκομείο, φροντιστήριο ή μεγάλο εστιατόριο με <<παπάδες>> σε Η/Μ και έλα μετά να μου πιεις αν είναι επιστήμη ή όχι το ΠΕΑ και στα λέει ένας άσχετος απο ΠΕΑ. Ειδικά εσείς οι τοπογράφοι (μην πω και για άλλες ειδικότητες και γίνω ακόμη περισσότερο κακός), μέχρι <<χθες>> δεν ξέρατε ποιος είναι ο καυστήρας και τι δουλειά κάνει στη θέρμανση... λίγο rispect δεν βλάπτει!
    1 point
  11. Εντωμεταξύ τις πιο πολλές φορές η ΗΤΚ για να γίνει σωστά χρειάζεται και δικηγόρο. Συνεχίστε όμως...
    1 point
  12. Άργησα να δω το παρακάτω @avgoust συγνώμη αλλά .....
    1 point
  13. @P_G_B Είναι πιο απλό να θεωρήσεις ολόκληρο το κτίριο ως μία θερμική ζώνη (βλ. σελ. 23 ΤΟΤΕΕ, παράδειγμα ψευδοροφής). Αντίθετα, αν ορίσεις ΜΘΧ, θα πρέπει να ορίσεις κ' την επιφάνειά του, οπότε στο ΠΕΑ θα εμφανίζεται επιφάνεια κύριων χώρων 100τμ κ' συνολική επιφάνεια >100τμ.
    1 point
  14. Εσύ φίλε μου καλά θα πράξεις! Ο "τύπος" όμως θα πάει παρακάτω, που θα βρει τη λύση του.... Υ.Γ. Γι' αυτό πριν οτιδήποτε υπογράφεται η σύμβαση ανάθεσης - ανάληψης (που καλύπτει κάθε λεπτομέρεια) και εισπράττεται προκαταβολή (τουλάχιστον 50% της αμοιβής).
    1 point
  15. @Bill22δεν λέει πουθενά ότι ζήτησε την βοήθεια του πελάτη για να κάνει την αίτηση απλά του είπε την αλήθεια, ότι είναι καινούριο φρούτο και πρέπει να δει πως γίνεται.... Και τελικά, έμαθε και την έκανε.... Οπότε μήπως η αρνητική μπήκε γιατί βιάστηκες να κατακρίνεις? υ.γ. Δεν σου έβαλα αρνητική μιας και δεν αξίζει, δεν θα είχα πρόβλημα να σου το πω, άλλωστε αυτά που γράφω σαν αρνητική είναι...
    1 point
  16. Θεωρώ ότι, ο Άκης έχει δίκιο! Προφανώς στο Ελλαδιστάν με τις προχειροδουλειές που μας σερβίρουν (εφαρμογή ΤΕΕ για αυθαίρετα) μπορείς χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα να το κάνεις αυτό που ρωτάς! Η προσωπική μου άποψη όμως είναι ότι, δεν είναι ούτε "ηθικό" ούτε "νόμιμο"!!! Προφανώς εγώ δεν θα το έκανα. Κι ο λόγος είναι απλός.... Αυτά τα extra τ.μ. που θα προσθέσεις, υπάγονται σήμερα (τονίζω το "σήμερα", διότι σήμερα δεν μπορείς να υπάγεις αυθαιρεσίες στην Κατηγορία 5) για ρύθμιση κι αφορούν σε Κατηγορία 5. Μην ξεχνάς ότι, όλες οι "κινήσεις" που γίνονται καταγράφονται... Οι "δικαιολογίες" του στυλ, μα ήδη υπάρχει δήλωση κ.λπ. είναι άνευ νόμιμης ουσίας! Βεβαίως και να το κάνεις τελικώς, το πιθανότερο είναι ότι, ουδείς στο Ελλαδιστάν θ' ασχοληθεί.... P.S. Από το τοπικό ΤΕΕ σου λένε σαχλαμάρες....
    1 point
  17. Την εχω πατησει ετσι 3 φορες. Εκτοτε δηλωνα παραιτηση (με διαφορες δικαιολογιες ). Μακαρι να βγαλεις ακρη, Μονο ενημερωτικα .Το ΠΔ 696/74 αφορα μελετες (με την γενικη εννοια) του δημοσιου.Γιαυτο και δεν βασιζεται σε αυτο ο εντολεας του Υπουργειου Δικαιοσυνης (συνηθως δικαστικος) . Θα πρεπει να εχεις πειστικα παραστατικα στοιχεια δαπανων και ενα ευλογο οφελος (τρεχα γυρευε δηλαδη). Και για να καταλαβεις την συγχυση στον εγκεφαλο τους διαβασε ενα προσωπικο μου παραδειγμα. Διαταχθηκα να κανω δικαστικη πραγματογνωμοσυνη στα πλαισια προανακρισης για τον θανατο 2 ανθρωπων μετα απο καταρρευση τμηματος σπιτιου . Η αποσταση του συμβαντος απο τον τοπο διαμονης μου ηταν 50 χιλ. Πηγα στον τοπο του δυστυχηματος 2 φορες.Χρησιμοποιησα εργαστηριο για θεματα ελεγχου υλικων.Συνομιλησα με γειτονες για να εχω διαφορα στοιχεια.Αναζητησα σε πολεοδομια στοιχεια αδειας κ.λ.π Στην δικη που εγινε κατα του υπευθυνου (κατα την γνωμη του Εισαγγελεα) με καλεσε το δικαστηριο μαρτυρα. Η δικη αναβληθηκε 4 φορες και περαιωθηκε σε 3 χρονια (ευτυχως χωρις εφετειο γιατι τοτε θα πηγαινα και εκει ). Κινδυνευα με μηνυση απο τους φταιχτες (κατ εμε) με μηνυση και αγωγη . Ξερεις ποση ηταν η πληρωμη μου απο το Υπουργειο; ούτε 320 ευρω (βγαλε τον φορο 250 καθαρα).
    1 point
  18. Καλημερα συναδελφε. Σε παρεμφερη περιπτωση οπου στον πινακα ειχαν δηλωθει 2 προμηθευτες αναποδα σε 2 παρεμβασεις(ολα τα αλλα ηταν σωστα ),μετα απο 2 αναλυτικα email που τους εστειλα χωρις απαντηση και τελικα μετα απο τηλ επικοινωνια και αρκετη προσπαθεια να βρω καποιον να μιλησω ο πινακας διορθωθηκε απο αυτους και η αιτηση προχωρησε σε εκταμιευση .
    1 point
  19. To CE ...μάλλον για China Export, μου μοιάζει...
    1 point
  20. Προχώρα άφοβα, έχεις κατοχυρωμένη την ημ/νία υπαγωγής από τότε που επιτρεπόταν η κατ.5, άρα κανένα πρόβλημα σε εκ των υστέρων επέμβαση.
    1 point
  21. Συμφωνώ, δεν το 'γραψα σωστά. Ο ιδιοκτήτης δίνει τον χρόνο ανέγερσης, με τα κατάλληλα δικαιολογητικά το αποδεικνύει, και ο μηχανικός αναρτά.
    1 point
  22. Από τη μία είναι λυπηρό, από την άλλη έχει λίγο πλάκα η προσπάθεια τεκμηρίωσης του δικαιώματος ή όχι μιας ειδικότητας. Όπου οι Η/Μ στην προσπάθεια τους να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα το ξεχειλώνουν όσο μπορούν ενώ οι λοιποί ενδιαφερόμενοι εφαρμόζουν τα 2μέτρα και 2 σταθμά. Για να εξηγηθώ (με πολύ απλά λόγια καθότι δεν θα γράψω κατεβατά για λεπτομερή ανάλυση), ένας Η/Μ ουσιαστικά δεν έχει λόγο να ασχολείται με ΗΤΚ καθώς δεν εμπίπτει στο επαγγελματικό του πεδίο. Από την άλλη θα πρέπει να κατανοήσουν οι ΠΜ και λοιποί ότι (περίπου) με την ίδια (τυπική ή ουσιαστική) λογική που μπορούν να κάνουν (υπογράφουν) ΠΕΑ (κτιρίων και συστημάτων) και λοιπά συναφή, έτσι και οι Η/Μ μπορούν να κάνουν ΗΤΚ.
    1 point
  23. Σωστή τοποθέτηση. Να μείνει αυτό. Όλοι νομίζουν ότι η ΗΤ είναι απλώς μια καταχώρηση. Να θυμίσουμε σε όσους δεν έχουν ασχοληθεί σοβαρά με το αντικείμενο ότι η καταχώρηση σχεδίων και δικαιολογητικών είναι το τελευταίο μέρος του έργου. Ένα ακίνητο για να φτάσει στην ΗΤ, θα πρέπει να είναι "καθαρό" από τεχνικής και νομικής άποψης. Στο δικό μας κομμάτι (πολλές φορές -για να μην πω τις περισσότερες-αλληλένδετο με την νομική ταυτότητα του ακινήτου) πριν να έχουμε ολοκληρώσει τον έλεγχο πολεοδομικής νομιμότητας του ακινήτου δεν σκεφτόμαστε καν για σύνταξη ΗΤΚ. Ένα γενικότερο σχόλιο συνάδελφε αν μου επιτρέπεις, οι έλεγχοι όπως το σύστημα αδειών και ελέγχων υφίσταται μετά τις σαρωτικές αλλαγές τα τελευταία 10 χρόνια, επί της ουσίας αφορούν ελέγχους μεταξύ μας (δηλαδή μεταξύ μηχανικών) και εξηγούμαι. Σήμερα έλεγξες εσύ με την ιδιότητά σου ως ελεγκτής δόμησης και έβγαλες αρνητικό πόρισμα. Αύριο ελέγχω εγώ ως τεχνικός σύμβουλος πελάτη υποψήφιου αγοραστή και βλέπω σφάλματα, σε Ο.Α, τακτοποίηση, ΗΤ κλπ και τον συμβουλεύω να μην το αγοράσει προ διόρθωσης (αν βεβαίως μπορεί να διορθωθεί). Ο ιδιοκτήτης του ακινήτου θα στραφεί εναντίον του μηχανικού που τα έκανε μαντάρα. Να το πάω παραπέρα. Θα αξιώσει και αποζημίωση. Μεθαύριο θα αιτηθεί δάνειο από τράπεζα. Θα έρθει ο συνάδελφος εκτιμητής θα του ρίξει άκυρο. Πάει το δάνειο. Θα ρωτήσει ο ιδιοκτήτης γιατί δεν χορηγείται το δάνειο. Θα του εξηγήσει η τεχνική υπηρεσία (εκτιμητική εταιρία κλπ) ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις νομιμότητας κλπ. Θα τα πάρει άσχημα ο ιδιοκτήτης και σε ποιον θα στραφεί πάλι; Στον μηχανικό της δήλωσης, ΗΤ κλπ. Αργότερα θα θελήσει να ενταχθεί σε ένα επιδοτούμενο πρόγραμμα. Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο σε αναπτυξιακό νόμο. Από κόσκινο και εκεί, από όλους τους φορείς, ΥΠ.ΟΙΚ, τράπεζες κλπ. Ακόμη μια επανάληψη του ίδιου έργου. Άρα θέλω να πω με τούτο ότι ουσιαστικά, από την στιγμή που οι έλεγχοι έφυγαν από τις ΥΔΟΜ ο κλήρος (καλώς ή κακώς) έπεσε σε όλους μας. Οπότε, μην είσαι καθόλου απαισιόδοξος ότι όλοι αυτοί που κατά συρροή και κατ΄ εξακολούθηση γράφουν τους νόμους, τους κανονισμούς, την δεοντολογία και την επιστήμη του μηχανικού στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, ότι δεν πρόκειται να υποστούν ποτέ τις συνέπειες των πράξεων τους. Θα δανειστώ τα λόγια του αρχαίου Αθηναίου Νομοθέτη Σόλωνα: "μηδένα προ του τέλους μακάριζε"
    1 point
  24. Οπότε αρχικώς αν στο εν λόγω ακίνητο όλα είναι νομίμως υφιστάμενα (αν δεν είναι κάνεις υπαγωγή στον 4495 και γίνονται), δημιουργείς μια ΗΤΑ (με τις συνολικές επιφάνειες κ.λπ.), εκδίδεις το ΠΠ και υπολοιείται η ΣΟΙ. Αφού ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία, μπορεί στη συνέχεια ν' ακυρωθεί (το ΤΕΕ έχει πει τη διαδικασία γι' αυτό) αυτή η "πρώτη" ΗΤΑ και στη θέση της στο ίδιο "οικόπεδο" να δημιουργηθούν τόσες νέες ΗΤΑ, όσες και οι ΟΙ αυτού (θα σου πει ο συμβολαιογράφος τότε). Προσοχή, καλό είναι να βρεις τρόπο να το συμπεριλάβεις από τώρα στην αμοιβή σου αυτό....
    1 point
  25. Θα πρεπε να ντρεπεσαι καταρχην να λες τετοια λογια και σε συναδελφους σου, που γνωριζουμε επ ακριβως το προγραμμα σπουδων του καθενος και το τι ειναι.Στο δια ταυτα, απο που τεκμαιρεται οτι εσυ ως Πολιτικος μηχανικος κατανοεις καλυτερα απο εμενα Γοκ,Νοκ,4014,4178,4495,1337 κοκ..Ειναι δυνατον να λες εσυ σε εμενα(επαγγελματικα ως ειδικοτητες αναφερομαι στο εγω και στο εσυ) οτι δε μπορω να κατανοησω ΔΚ,Τοπογραφικο , και αν νομιζω οτι η ΗΤΚ ειναι απλη ηλεκτρονικη καταγραφη στοιχειων? Ξερω επ ακριβως τι ειναι , ολα τα αρθρα και τη κειμενη νομοθεσια, και θα πρεπε να ντρεπεσαι παρα πολυ επαναλαμβανω να μιλας ετσι σε συναδελφο....η γλωσσα που χρησιμοποιεις στους πελατες, δεν εχει θεση εδω. Τα ΝΤΑΒΑΤΖΙΛΙΚΙΑ λοιπον του τυπου, κανε μελετες ΗΜ και τις υπογραφω εγω (ΠΜ) κανε Αρχιτεκτονικα και τα υπογραφω εγω(ΠΜ) τελειωσαν(επαναλαμβανω οτι επαγγελματικα ως ειδικοτητες αναφερομαι στο εγω και στο εσυ)....Ο καθεενας θα κριθει επι του πρακτεου το αν γνωριζει καλα τη δουλεια του και το τι ποιοτητας υπηρεσιες παραδιδει. Αυτο που κανεις, ειναι τελειως αντιδεοντολογικο,καθ οτι αποθαρρυνεις ειδκοτητες συναδελφικες να υπογραφουν δουλειες, το οποιο μεταφραζεται στο οτι προσπαθεις να αυξησεις τη πιτα(με συγκεκριμενη κατευθυνση). Το αν τη κανει ενας διοικητικος υπαλληλος , γενικα, δε καταλαβες οτι η πιτα στο επαγγελμα εχει αυξηθει σε τετοιο σημαντικο βαθμο επειδη εχουν διαλυσει ολες τις υπηρεσιες ( πολεοδομιες, τεχνικες υπηρεσιες Δημους κλπ) και τα εχουν αναθεσει ολα στους ιδιωτες στους οποιος εχει περασει και η ευθυνη? Διοικητικος υπαλληλος δε θα μπορουσε οντας μηχανικος να βγαλει ΗΤΚ? τι σχεση εχει αυτο? Μα ακομα δε μπορω να το χωνεψω......το εννοουσες ως Πολ Μηχ(δε ξερω και απο που) ρωτωντας Ηλ Μηχ Μηχ ΕΜΠ αν μπορει να κατανοησει ΝΟΚ ΓΟΚ Πολεοδομικη νομοθεσια εν γενει? Παρεπιπτοντως ειμαι και Πολ Μηχ Τ.Ε. , στην οποια σχολη πηγα με κατατακτηριες,και ολα τα παραπανω τα λεω μετα πληρους λογου γνωσεως και με ιδιαιτερη βαρυτητα εχοντας περασει και απο τα δυο(Μαλιστα,εχοντας την εμπειρια το θεωρω γελοιο απλα και ως επιχειρημα το αν υπαρχει επιστημονικη επαρκεια και δυνατοτητα κατανοησης!!). Αλλα επιμενω και μιλαω ως Ηλ Μηχ Μηχ. Εγω μιλαω συναδελφικα, θεωρωντας ενιαιο το επαγγελμα των μηχανικων και ξεκινωντας απο τη βαση οτι τα συμφεροντα ειναι κοινα(πρεπει να υπαρχει αλληλουποστηριξη και οχι ανταγωνισμος), ενω εσυ εκει.....το παιρνεις συντεχνιακα και μονο. Αντι να θεσετε το θεμα των αμοιβων και σε ποιο επιπεδο εχουν φτασει,ωστε να συννενοηθουμε να υπαρχει μια κοινη βαση ωστε να μην απαξιωνεται το επαγγελμα και οι υπηρεσιες, εσυ εκει , λες και αν αμοιφθει η ΗΤΚ με 100ευρω και ειναι Πολ Μηχ θα παρασχει υπηρεσιες επιπεδου. Τελοσπαντων.....οσον αφορα αυτα τα περι ποινων και οτι τα ματια ειναι ολα πανω μου, τα ακουω εκ του περισσου, και δε ξερω σε τι αποσκοπουν και τι νοημα εχουν.
    1 point
  26. Συναδελφοι βγαλτε κανονικα ΗΤΚ.....το ΤΕΕ, δλδη οι Πολ Μηχ(και λιγοι Αρχ) , βγαλαν μια ανακοινωση που αποφασισαν μονοι τους(για το μεροκαματο τους δλδη), οτι πρεπει να συμμετεχει και Πολ Μη ή Αρχ γιατι εκδιδεται Πιστοποιητικο Πληροτητας. Με λιγα λογια, σου βαζει νταβατζη σε δουλεια δικια σου.Ειναι καθαρα θεμα αμοιβων και μεροκαματων, και φυσικα σε οποιοδηποτε δικαστηριο δε προκειται να περασει αφου υπαρχει ΦΕΚ των επαγγελματικων δικαιωματων για τους διπλωματουχους το 2018. Ειναι ξεκαθαρο τι ρολο παιζει το ΤΕΕ, και τι εξυπηρετει.Εγω ως Διπλ. Ηλ Μηχ ΕΜΠ, σαφεστατα και θα βγαζω ΗΤΚ , γιατι δε ξερει τη πολεοδομικη νομοθεσια καλυτερα απο μενα κανενας Πολ Μηχ(απο που τεκμαιρεται κατι τετοιο?), και φυσικα εχω την επιστημονικη επαρκεια να ελεγξω μια κατοψη σε σχεση με τη πραγματικοτητα, οπως επισης και να κανω αρχιτεκτονικες κατοψεις και τομες(δισδιαστατες) για οποιαδηποτε αδειοδοτηση πλην Οικ. Αδειων. Εχει καταντησει γελοιο αυτο με τα επαγγελματικα δικαιωματα.Δε τιθεται θεμα νομου. Το ΤΕΕ εστελνε οδηγιες στις πολεοδομιες απο ποιους να δεχεται τι, και εκ των πραγματων καθοριζε τη πιτα του επαγγελματος με βαση τα συμφεροντα που εκπροσωπει.Απο την αλλη δε μπορει φυσικα να μη σε αφησει να εκδοσεις ΗΤΚ, ως μελος του ΤΕΕ και ως διπλωματουχο, γιατι το πληρωνεις και συ, και θα ηταν και παρανομο βασει επαγγελματικων δικαιωματων.Βγαζουμε, γινονται δεκτες και τερμα το παραμυθι. Μη το συζητατε αλλο,δεν εχει νοημα. Συναδελφοι καντε τη δουλεια σας, και αφηστε στην ακρη τα αστεια ποιος θα υπογραφει και τι? Οποιος ειναι σε θεση να κανει μια δουλεια θα την υπογραφει, και οποιος δεν ειναι σε θεση, δε θα την υπογραφει (και μαλιστα οχι αλλωνων μελετες και δουλειες) Τερμα τα νταβατζιλικια......ειναι προτιμοτερο να λειτουργουμε συναδελφικα και ολοι οι μηχανικοι συλλογικα, παρα να κατακερματιζουμε το επαγγελμα δημιουργωντας αντιπαλοτητες λογω του μεροκαματου. Ειτε θα υπογραφει ο καθεενας την ειδικοτητα του(στην Ελλαδα δε γινεται αυτο), ητοι ο Πολ Μηχ στατικα ΜΟΝΟ, ο Αρχ αρχιτεκτονικα ΜΟΝΟ, ο Τοπογραφος τοπογραφικα ΜΟΝΟ κλπ......ή θα τα υπογραφουμε ολοι συμφωνα με τη δουλεια μας. Τα αλλα ειναι γελοιοτητες........
    1 point
  27. Και να μην βρίσκεται μια Τομή, φτιάχνουμε μια καινούργια βρε αδελφέ κι αν την περάσουμε κι από το σύστημα των δηλώσεων κ.λπ., αποκτά και τον μανδύα του "εγκεκριμένου σχεδίου"... Υ.Γ. Ορισμένες φορές, βλέποντας μακρυά, τόσο το συμφέρον του ιδιοκτήτη, όσο και το "συμφέρον" του ίδιου του ακινήτου, κάνουμε κινήσεις που ξεφεύγουν από την πεπατημένη! Δηλαδή, δεν έχει σημασία το τι σχέδια ζητά ο νόμος σε μια υπαγωγή.... Εκμεταλλευόμαστε τη δυνατότητα που μας δίνει η εφαρμογή του ΤΕΕ και υποβάλλουμε (ή δημιουργούμε) κι άλλα σχέδια κ.λπ.
    1 point
  28. Δες μήπως το έχει εδώ, είναι από προσπάθεια συναδέλφων μέσω Facebook win2.gr_KH_YDOM_ver.3.00.xlsx
    1 point
  29. Version 1.0.0

    1.586 downloads

    σε συνέχεια αυτού Ανεβάζω ως ένα άλλο γενικό δείγμα εκθέσεως κατεδάφισης -αποκατάστασης αυθαιρέτων που απαιτείται να υποβάλλεται κατά την έκδοση πράξεων έγκρισης εργασιών κατεδάφισης. Αφορά κατεδάφιση-αποκατάσταση μικρής έκτασης αυθαιρέτων του άρθρου 106 Ν.4495/17 με χειρονακτική μέθοδο
    1 point
  30. Ν 4014 (εδιτ απλά τότε δεν κάναμε νομ/σεις λόγω υψηλών αμοιβών μας κλπ) Άρθρο 27 Πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης μη δηλούμενων κατασκευών/ χρήσεων 1. Αν δεν υποβληθεί δήλωση ή αν δεν περατωθεί εμπρόθεσμα η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 24, εφαρμόζονται οι ισχύουσες, περί αυθαιρέτων, διατάξεις για την κατεδάφιση της αυθαίρετης κατασκευής ή την επαναφορά της χρήσης που προβλέπεται από την οικοδομική άδεια, τα δε πρόστιμα που επιβάλλονται υπολογίζονται ως εξής: α. Πρόστιμο ανέγερσης σε ποσοστό 30% επί της αξίας του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την επιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης. β. Πρόστιμο διατήρησης σε ποσοστό 5% επί της αξίας του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την επιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης, το οποίο επιβάλλεται για κάθε έτος διατήρησης του κτιρίου από την ανέγερσή του ή την εγκατάσταση της χρήσης μέχρι την κατεδάφιση των κατασκευών και την επαναφορά της χρήσης ή την έκδοση ή αναθεώρηση οικοδομικής αδείας.
    1 point
  31. Εκδίδω οικ. άδεια νομιμοποίησης για κατασκευή μετά την 28-7-11 και η ΥΔΟΜ μου ζητάει την ημερομηνία ανέγερσης. Της λέω μα δεν χρειάζεται πλέον γιατί τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης υπολογίζονται από το χρόνο διαπίστωσης και της παραθέτω την παρακάτω νομοθεσία Έχει δίκαιο η ΥΔΟΜ ή εγώ? Όλοι οι παλιοί νόμοι και ο Ν 4178/13 (άρθρο 26 παρ 1β -β. Πρόστιμο διατήρησης σε ποσοστό 5% επί της αξίας του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την επιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών και τα οριζόμενα στο άρθρο 22 του παρόντος νόμου κατά το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης, το οποίο επιβάλλεται για κάθε έτος διατήρησης του κτιρίου, από την ανέγερσή του ή την εγκατάσταση της χρήσης μέχρι την κατεδάφιση των κατασκευών και την επαναφορά της χρήσης ή την έκδοση άδειας δόμησης ή αναθεώρηση οικοδομικής αδείας.) αναφέρονταν σε ημερομηνία ανέγερσης -οπότε και υποβάλαμε Υ.Δ του ιδιοκτήτη για το χρόνο ανέγερσης, ενώ ο 4495/17 για μεν το ανέγερσης αναφέρει α) το πρόστιμο ανέγερσης είναι ίσο με την αξία του αυθαιρέτου (Αα) επί το συντελεστή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (Σπ). Η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται ως το γινόμενο της επιφάνειάς του, πολλαπλασιαζόμενης επί την τιμή ζώνης (Τ.Ζ.) της περιοχής του ακινήτου, όπως αυτή ισχύει κατά την ημερομηνία διαπίστωσης της παράβασης, ενώ για το διατήρησης αναφέρει β) Το πρόστιμο διατήρησης είναι ίσο με το πενήντα τοις εκατό (50%) του προστίμου ανέγερσης και καταβάλλεται από το χρόνο σύνταξης της έκθεσης αυτοψίας του αυθαιρέτου και για κάθε συνεχόμενο χρόνο, μέχρι την κατεδάφιση ή την νομιμοποίησή του. Το ελάχιστο ύψος του προστίμου διατήρησης είναι εκατό (100) ευρώ Άρθρο 92 ΝΟΜΟΣ 4495/2017 Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτου 1. Η διαπίστωση και ο χαρακτηρισμός αυθαιρέτου γίνεται ύστερα από αυτοψία δύο (2) ελεγκτών δόμησης, οι οποίοι ειδοποιούνται ύστερα από κλήρωση από το αρμόδιο Περιφερειακό Παρατηρητήριο για να διενεργήσουν την αυτοψία. Οι υπάλληλοι του Τοπικού Παρατηρητηρίου μεριμνούν για την παροχή στους Ελεγκτές Δόμησης των απαιτούμενων πληροφοριών και στοιχείων, όπως την ύπαρξη οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης και την Τιμή Ζώνης που ισχύει στην περιοχή. 2. Οι δύο Ελεγκτές Δόμησης διενεργούν επιτόπια αυτοψία και συντάσσουν έκθεση αυτοψίας, την οποία υποβάλλουν στην οικεία ηλεκτρονική πλατφόρμα σε διάστημα δύο ημερών. Την ημέρα της αυτοψίας τοιχοκολλούν στο αυθαίρετο πρόσκληση προς το φερόμενο κύριο, νομέα, κάτοχο ή κατασκευαστή να προσέλθει το νωρίτερο τρεις (3) ημέρες και το αργότερο επτά (7) ημέρες μετά τη διενέργεια της αυτοψίας στο Τοπικό Παρατηρητήριο, προκειμένου να λάβει γνώση αντιγράφου της έκθεσης αυτοψίας. Η έκθεση αυτή αφορά το αυθαίρετο και μόνο και όχι τον ιδιοκτήτη, νομέα, κάτοχο ή κατασκευαστή του. Η μη αναφορά τους ή η εσφαλμένη αναφορά τους δεν ασκεί επιρροή στην πρόοδο της διαδικασίας. 3. Στην έκθεση αυτοψίας αναφέρεται η θέση του αυθαιρέτου με συντεταγμένες σε σύστημα αναφοράς ΕΓΣΑ ‘87, συνοπτική περιγραφή με σκαρίφημα, οι διαστάσεις του και οι πολεοδομικές διατάξεις που έχουν παραβιαστεί. Η ίδια έκθεση περιλαμβάνει υπολογισμό προστίμων διατήρησης και ανέγερσης, καθώς και σημείωση ότι κάθε ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα, μέσα σε ανατρεπτική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από τη λήψη γνώσης της έκθεσης αυτοψίας, να υποβάλει ενδικοφανή προσφυγή στο κατά τόπο αρμόδιο Τοπικό Παρατηρητήριο.
    1 point
  32. Τα πράγματα είναι απλά η ΗΤΚ πλέον χρειάζεται παντού…ακομη και σε μια απλή μεταβίβαση αγροτεμαχίου… «Οι ειδικότητες» που ελέγχουν το ΤΕΕ πέταξαν ξανά έξω Ηλεκτρολόγους/Μηχανολόγους όπως έγινε και στο Κτηματολόγιο για να μοιραστούν σε λιγότερους τα έσοδα… Το αποτέλεσμα είναι να ολοκληρώνουμε την ΗΤΚ και να βάζουμε κάποιον από τις 3 ειδικότητες εικονικά στην ομάδα έργου..με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά…
    1 point
  33. τότε η ανακοίνωση θα έπρεπε να ήταν "εξουσιοδοτούμενος μηχανικός θα είναι ΜΟΝΟ ΠΜ κλπ" και θα γινόταν η μάχη του Δράμαλη...αλλά η ανακοίνωση δεν λέει κάτι τέτοιο.
    1 point
  34. Φαντάζομαι συζητάμε για αυτή την απόφαση του ΤΕΕ... https://news.b2green.gr/20377/τεε-καθορισμός-ειδικοτήτων-μηχανικώ Δεν υπάρχουν πουθενά οι λέξεις ''διαχειριστής'' ή ''εξουσιοδοτημένος'' μηχανικός, αντίθετα υπάρχουν μόνο οι λέξεις ''συμμετέχει'' και ''ομάδα έργου''. Η κατανόηση της ελληνικής γλώσσας δεν είναι θέμα ειδικοτήτων. Ο πολεοδομικός έλεγχος του ακινήτου προφανώς έχει γίνει από τον συμμετέχοντα ΠΜ ή ΑΜ ή ΑΤΜ ή ΤΕ δομικών έργων που είναι αρμόδιος και πρέπει να συμμετέχει υποχρεωτικά στην ομάδα . Από εκεί και πέρα δεν αναφέρει τίποτα για το ποιος θα πατήσει το κουμπί (διαχειριστής). Αυτό διαβάζω εγώ, αν εννοούν κάτι άλλο υπάρχει τεράστιο πρόβλημα γλώσσας και έκφρασης στο ΤΕΕ...τι να πω...
    1 point
  35. η εκ μεταφοράς από το e-adeies έννοια της "ομάδας έργου" στην νομοθεσία της ΗΤΚ δεν υπάρχει πουθενά...ίσα ίσα που λέει ακριβώς το αντίθετο η νομοθεσία ότι: απαγορεύεται η συνυπογραφή.....η εισαγωγή της προφανώς είναι αποτέλεσμα συμβιβασμού στη "μάχη" που έγινε...ώστε να βολεύει όλους...ή αλλιώς στριβειν μέσω της ομάδας!!!!!
    1 point
  36. Ευχαριστώ για την απάντηση. Στην περίπτωση που ΟΑ προέβλεπε 40 τμ ΚΧ (αποθήκη) κι εγώ με τον 4495 είχα αλλαγή από ΚΧ (αποθήκη) -> Βοηθητική Χρήση με ίδια τμ, πώς θα έκανα τις εγγραφές; ΟΑ: ΚΧ: 40 τμ 4495: ΚΧ: -40 τμ ΒΘ: 40 τμ
    1 point
  37. Αυθαίρετα συμπέρασμα βγάζεις που δεν προκύπτουν από πουθενά, για αυτό και η αντιμετώπιση από τους συμβολαιογράφους οι οποίοι προσπαθούν να τηρούν στο ακέραιο την νομοθεσία. Νομίζω όλοι καταλαβαίνουν την διαφορά του ΑΝ ή του Δεν χρειάζεται αποτύπωση. Με απλά λόγια αν το ακίνητο είναι νόμιμο, ή τακτοποιημένο τότε όλες οι ειδικότητες μπορούν να εκδώσουν την ΗΤΚ. Αν όχι τότε πρώτα θα γίνει η τακτοποίηση και μετά θα εκδοθεί η ΗΤΚ. Πιο απλά δεν μπορώ να γράψω, λυπάμαι. Είμαστε σίγουροι και για την κατάληξη που θα έχει το θέμα, την ίδια με το ΠΕΑ. Οι Αρχ. και οι Πολιτικοί Μηχανικοί θα περάσουν αυτό που θέλουν.
    1 point
  38. αν καταλαβα καλα, υπαρχει πρακτικο συμβιβασμου, επίσημο. Προφανως η αποφαση/πρακτικο δεν μεταγραφεται ετσι οπως ειναι. Η διαδικασια ειναι [ ν. 4495, αρθρο 83 παρ.1] α] εκδοση τελεσιδικης δικαστικης αποφασης ή πρακτικου β] τακτοποιηση αυθαιρεσιων απο τον νομιμο κυριο γ] ταυτοτητα δ] μεταγραφη Οποιος, μετα ταυτα, "αρνειται", υποχρεουται να διατυπωσει γραπτως την αρνηση του.
    1 point
  39. Πελάτης μου έχει λάβει στα χέρια του Πρακτικό Συμβιβαστικής Επίλυσης Διαφοράς ΑΡΘ.214Α Κ.ΠΟΛ..Δ, μέσω του οποίου μετά από αγωγή ο Ειρηνοδίκης αποφάσισε οτι ο γείτονας αναγνωρίζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς του πελάτη μου και σύμφωνα με την απόφαση αυτή ο ενάγοντας (πελάτης μου) είναι απόλυτος και αποκλειστικός κύριος του ακινήτου στο οποίο θα βγει Η.Τ.Κ. Η απόφαση αυτή σύμφωνα με το δικηγόρο δε μπορεί να μεταγραφεί στο Υποθηκοφυλακείο και με βάση αυτή θα πρέπει να προχωρήσω στη συμπλήρωση ΗΤΚ. Μπορεί να γίνει αυτό; Κάτι δε μου αρέσει... Το ΤΕΕ πέρα από το email έχει και τηλεφωνική υποστήριξη επί νομικών θεμάτων της ΗΤΚ;
    1 point
  40. Έχω την εντύπωση ότι οι ανοιχτοί ημιϋπαίθριοι δεν χρειάζεται να δηλωθούν στην ηλεκτρονική ταυτότητα... κάνω λάθος ?? Αντιθέτως πρέπει κάπως να δηλωθούν οι χώροι αποκλειστικής χρήσης με την επιφάνειά τους... Αν καταλαβαίνω καλά, στην ηλεκτρονική ταυτότητα δηλώνεται οτιδήποτε έχει "αξία" στη μεταβίβαση, οπότε και πρέπει να είναι σαφώς ορισμένο για να μπορεί ο εκάστοτε συμβολαιογράφος να συντάξει σωστά τη δήλωση υπολογισμού φόρου μεταβίβασης. edit: Λάθος απάντηση έδωσα... κανονικά δηλώνονται οι ΑΗΧ.. συγγνώμη για τη σύγχυση
    1 point
  41. Ναι με τις κάθετες είναι ένα θέμα, γιατί αν αλλάξεις τετραγωνικά, θα θέλει και τροποποίηση η σύσταση. Για αυτό και συνήθως αποφεύγουμε τα εξαρτημένα σε συστάσεις και πάμε με το παλιό τοπογραφικό της σύστασης. Πες όμως ότι σε στέλνουν να κάνεις εξαρτημένο σε ένα αυτοτελές οικόπεδο, με πολύ παλιό τοπογραφικό/άδεια. Δεν πρέπει να μπούνε τα πραγματικά τετραγωνικά; Και η Κατηγορία 3 δεν είναι τόσο απλό στην περίπτωσή μου, γιατί είμαι σε παραδοσιακό οικισμό και θα πρέπει να περάσω από ΣΑ, με τις καθυστερήσεις που συνεπάγεται (κάποιους μήνες δηλαδή). Και δεν βρίσκω λόγο να το κάνω, εφόσον ο νόμος αποδέχεται τις εξαιρέσεις του άρθρου 82.
    1 point
  42. 2.083 downloads

    Ένα αρχείο excel που ανέπτυξα και χρησιμοποιώ στη δουλειά μου για τον υπολογισμό απαιτήσεων εξαερισμού επαγγελματικής κουζίνας. Πρέπει να ενεργοποιήσετε τις μακροεντολές για να δουλέψει. Επιλέγετε τον εξοπλισμό που θα υπάρχει στην κουζίνα, τις διαστάσεις του και τον τύπο της φούσκας και σας δίνει την απαιτούμενη ροή αέρα σε m3/s και m3/h, τον αριθμό φίλτρων και τις διαστάσεις των αεραγωγών για εξαγωγή και επιστροφή. Υπάρχει και φύλλο υπολογισμού ταχύτητας ανάλογα με παροχή και διαστάσεις αγωγού. Οι υπολογισμοί είναι βάση του DW172, αγγλικού προτύπου για επαγγελματικές κουζίνες. Το αρχείο είναι στα Αγγλικά.
    1 point
  43. 13 μήνες μετά και τα πράγματα δεν είναι τόσο ιδανικά πια με το ΡΑΦ. Η φιλοσοφία του ΡΑΦ είναι τέλεια. Η υλοποίηση της όμως δυστυχώς είναι προβληματική. Σημαντικές ελλείψεις και σφάλματα στους ελέγχους με αναγκάζουν να το εγκαταλείψω σύντομα αφού ακόμα και οι τεκμηριωμένες παρατηρήσεις μου για διορθώσεις αγνούνται. Ισως πρέπει να ανοίξουμε ειδικό θέμα για τα προβλήματα, του να τα συζητάμε για να λαμβάνουν γνώση όλοι οι χρήστες.
    1 point
  44. Το ερώτημά σου τελικά αφορά ιδιοκτησιακές διαφορές ή καθαρά πολεοδομικό ζήτημα. Το αν δεν έχουν υλοποιηθεί σωστά τα όρια του γηπέδου, ή αν υπάρχουν αμφισβητήσεις αυτό δεν αφορά την πολεοδομική νομοθεσία. Αν κάποιος όμορος θεωρεί ότι του έχουν καταπατήσει τμήμα γηπέδου μπορεί να προβεί σε νομικές ενέργειες. Βλέπεις το άρθρο 29 Ν. 4495/17 (*) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Σε εκτός σχεδίου γήπεδο επιτρέπεται απλή συρματοπερίφραξη χωρίς σενάζ ή λιθοδομή μέχρι 1 μ. Αποκλείονται στοιχεία σκυροδέματος σε κάθε περίπτωση. Συνεπώς περιτοίχιση από οπλισμένο σκυρόδεμα απαιτεί πρώτα την έκδοση οικοδομικής άδειας, ανεξαρτήτως ύψους. Βλέπεις ΦΕΚ 270/Δ/85 και ΝΟΚ παρακάτω. Έχω τη γνώμη ότι το ΠΔ περί εκτός σχεδίου δόμηση, κατισχύει της διάταξης του άρθρου 17 περί ύψους περιτοίχισης και συνεχίζει να ισχύει ο περιορισμός μέγιστου ύψους περίφραξης 2,50 μ (και όχι 3μ που αναφέρει ο ΝΟΚ). (*) απλή περιτοίχιση από λιθοδομή μέχρι ύψους ενός (1,00) μέτρου ή περίφραξη από ελαφρύ υλικό γηπέδων σε εκτός σχεδίου περιοχές και σε οικισμούς που στερούνται σχέδιο πόλης. Για γήπεδα όπου προβλέπεται η λειτουργία κέντρων κράτησης παράτυπων μεταναστών δεν απαιτείται η έγκριση εργασιών, έστω και αν η περίφραξη γίνεται με χρήση οποιουδήποτε υλικού και σενάζ, άρθρο 1 ΦΕΚ 270/Δ/85: 13. Επιτρέπεται η περίφραξη των αρτίων γηπέδων με μόνιμη κατασκευή. Το ύψος του περιγράμματος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα δύο και μισό (2,50) μ. μετρούμενο από το έδαφος. Κατ' εξαίρεση το ύψος του περιφράγματος μπορεί να υπερβαίνει το ανωτέρω καθοριζόμενο ύψος όταν λόγοι ασφαλείας το επιβάλλουν σε περιπτώσεις ειδικών κτιρίων. Οι λόγοι αυτοί πιστοποιούνται από τον αρμόδιο εκάστοτε φορέα απαιτείται δε και η γνώμη της Επιτροπής Ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου. α) 'Οταν από τις κείμενες διατάξεις προβλέπεται η τήρηση προκηπίου το ύψος του συμπαγούς περιφράγματος δεν μπορεί να υπερβαίνει το ένα (1) μ. μετρούμενο από το έδαφος. β) Επιτρέπεται η περίφραξη μη αρτίων γηπέδων με πρόχειρο κατασκευή (συρματόπλεγμα κλπ.). Άρθρο 17 ΝΟΚ : 9. Περιφράγματα α) Τα οικόπεδα οριοθετούνται με σταθερούς οριοδείκτες ή με περιφράγματα. Επιτρέπεται η περίφραξη των αρτίων οικοπέδων και γηπέδων και των μη ρυμοτομούμενων τμημάτων των μη αρτίων και μη οικοδομήσιμων οικοπέδων, που βρίσκονται σε εντός σχεδίου περιοχές. Επιτρέπεται η περίφραξη μη αρτίων γηπέδων με πρόχειρη κατασκευή, όπως συρματόπλεγμα. β) Τα περιφράγματα τοποθετούνται είτε κατά μήκος των ορίων των ομόρων οικοπέδων είτε στο πρόσωπο αυτών. Όλα τα περιφράγματα κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου εντός του οικοπέδου. γ) Τα περιφράγματα του οικοπέδου ή γηπέδου σε κανένα σημείο δεν μπορεί να έχουν ύψος μεγαλύτερο από 3,00 μ. και το συμπαγές τμήμα τους μεγαλύτερο από 1,50 μ.. Τα αυλόθυρα - πορτασιές για την είσοδο πεζών και οχημάτων που κατασκευάζονται σε συνέχεια της περίφραξης έχουν μέγιστο ύψος 2,50 μ. και μπορεί να αποτελούνται από συμπαγή στοιχεία. Αφετηρία μέτρησης των υψών είναι η υψηλότερη από τις οριστικές στάθμες του εδάφους εκατέρωθεν του περιφράγματος. Για τα περιφράγματα που βρίσκονται στο πρόσωπο του οικοπέδου, τα παραπάνω ύψη μετρούνται από τη στάθμη του πεζοδρομίου. Επιτρέπεται παρέκκλιση των παραπάνω διατάξεων όσον αφορά την κατασκευή συμπαγούς περιφράγματος έως ύψους 3,00 μ., σε ειδικές περιπτώσεις, ή σε παραδοσιακούς οικισμούς, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής. δ) Αν το φυσικό έδαφος στη ρυμοτομική γραμμή είναι υψηλότερο από τη στάθμη του πεζοδρομίου από 1,00 μ. έως 2,50 μ., το περίφραγμα μπορεί να κατασκευαστεί συμπαγές έως τη στάθμη του φυσικού εδάφους. Αν από τη στάθμη του πεζοδρομίου έως τη στάθμη του φυσικού εδάφους στη ρυμοτομική γραμμή υπάρχει υψομετρική διαφορά μεγαλύτερη από 2,50 μ., το συμπαγές τμήμα του περιφράγματος μπορεί να έχει ύψος έως 2,50 μ. και το έδαφος κλιμακώνεται έτσι ώστε κάθε κλιμάκωση να έχει ύψος έως 2,50 μ. και πλάτος τουλάχιστον 1,50 μ. ε) Στα οικόπεδα και γήπεδα, στα οποία ανεγείρονται ειδικά κτίρια, επιτρέπεται, ύστερα από έγκριση του αρμόδιου από άποψη λειτουργίας του συγκεκριμένου κτιρίου φορέα να κατασκευάζεται συμπαγές περίφραγμα, με ύψος μεγαλύτερο από 3,00 μ., εφόσον απαιτείται από λόγους ασφάλειας ή λειτουργίας. στ) Οι ιδιοκτησίες που καθορίζονται με κάθετη σύσταση ιδιοκτησίας, περιφράσονται μόνον στα όρια του οικοπέδου ή του γηπέδου.
    1 point
  45. Μου έτυχε περίπτωση σύστασης ο.ι. μετά από τακτοποίηση μίας αποθήκης 40τμ (σε σοφίτα) με τον ν.4178. Τα επιπλέον τετραγωνικά της αποθήκης που τακτοποιήθηκαν μπαίνουν μαζί με όλα τα υπόλοιπα ή δεν τα λαμβάνω υπόψη για τον πίνακα ποσοστών;
    1 point
  46. απαντω μονος μου . μηπως βοηθησω και σκεψεις αλλων συναδελφων. 1) αυτη η εξωτερικη σκαλα που εξυπηρετει αποκλειστικα τον α οροφο που εχει μια ιδιοκτησια και δεν προκειται να κτιστει αλλος οροφος αφου εχει στεγη και ειναι σε οικισμο., δεν ειναι κοινοχρηστος χωρος. ισως να μπορει να μπει ως παρακολουθημα της ιδιοκτησιας αυτης ωστε να φανει στον πινακα η επιφανεια του (ισως και ο ογκος του) αλλα να μην παρει δικα του χιλιοστα. οπως μπαινει και στο παραδειγμα που υπαρχει στα downloads η αποθηκη. 2) αρα απαντω οτι δεν παιρνουν χιλιοστα τα παρακολουθηματα.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.