Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. Volcanus

    Volcanus

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      37


  3. dib

    dib

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.939


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.375


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/01/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. αυτές οι προυποθέσεις αναφέρονται στα cour anglaises.
    2 points
  2. γκρίζα ζώνη αγαπητέ συνάδελφε. Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα. Πάντως, τείνω στην άποψη ότι μπορεί να εκδοθεί βεβαίωση άρθρου 30 (εφόσον φυσικά δεν απαιτούνται εγκρίσεις) καθώς αυτή δεν αφορά νομιμότητα κτιρίου. Με άλλα λόγια μπορεί κάποιος να κατασκευάσει κάτι από τις περιπτώσεις του άρθρου 30 χωρίς καμία άδεια, χωρίς ΕΕΔΜΚ και φυσικά δεν θεωρούνται αυθαίρετες. Άρα, εμείς θα πρέπει να εστιάζουμε σε αυτές τις εργασίες και ενδεχομένως, όχι στο αν το υφιστάμενο κτίσμα είναι καθόλα νόμιμο. Θα μπορούσε, αν δεν ηταν απαιτητή αυτή η βεβαίωση (τονίζω ξανά ότι δεν αποτελεί βεβαίωση νομιμότητας) ο ιδιοκτήτης να έκανε μόνος του τις εργασίες, χωρίς συνδρομή μηχανικού και προφανώς δεν θα ήξερε, ούτε θα μπορούσε να γνωρίζει, αν το ακίνητό του ήταν καθόλα νόμιμο.
    2 points
  3. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.208 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Version X6.0

    78.010 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Άν δέν τό χαρακτηρίσεις, δέν χρεώνεται σάν έξοδο καί δέν θά μπεί στό Ε3!
    1 point
  6. Αν ο συνάδελφός μας έχει φάει φέσι από τον ιδιοκτήτη μονόδρομος θα έπρεπε να είναι να πληρώσει ο ιδιοκτήτης την επίβλεψη.
    1 point
  7. Έλεγξε εάν έχει τα ίδια στοιχεία (ΑΑ, σειρά, ημερομηνία). Αφού βεβαιωθείς ότι δεν έχει γίνει κάποια διόρθωση στην αρχική διαβίβαση, τότε να απορρίψεις τη δεύτερη καταχώρηση. Η ανάλυση σε διαφορετικές γραμμές των ειδών που αγόρασες είναι αδιάφορη για την ηλεκτρονική καταχώρηση. Αυτό που χρειάζεται είναι μία γραμμή ανά συντελεστή ΦΠΑ. Πρέπει να απορρίψεις τη μία καταχώρηση γιατί αλλιώς θα φαίνεται στα έξοδά σου δύο φορές το ποσό.
    1 point
  8. Γενικά ισχύει το εξής: Προθεσμία για τις παραλείψεις του 2022:
    1 point
  9. Στο παράδειγμα που αναφέρεις είναι προφανές ότι απαιτούνται εγκρίσεις. Το ερώτημα του συναδέλφου δεν έχει να κάνει με αυτή την περίπτωση αλλά με το αν είναι νόμιμο να χορηγηθεί βεβαίωση του άρθρου 30 σε ακίνητο που έχει ανεγερθεί κτίριο χωρίς Ο.Α και συμπληρώνω και την περίπτωση, που έχει εκδοθεί Ο.Α αλλά υπάρχουν μη τακτοποιημένες αυθαιρεσίες ή αυθαιρεσίες μετά το 2011 που δεν δύνανται να τακτοποιηθούν.
    1 point
  10. Συγγνώμη για την παράλειψη,για Βορρά!!
    1 point
  11. Καλημέρα, Πέρασα την συνέντευξη με την επιτροπή των ΕΛΠΕ στις 13/1 για την θέση ΤΕΔΥ Όταν ρώτησα ποτέ θα γνωρίζουμε για τα αποτελέσματα η κυρία από το ανθρώπινο δυναμικό είπε ένα με ενάμιση μήνα περίπου.
    1 point
  12. Αν δεν έχεις διαφορά στα τετραγωνικά δεν υπάρχει πρόβλημα. Σύμφωνα με το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι-Α του οδηγού (παρ.1) : ".... Σε περίπτωση που υπάρχουν εκκρεμότητες νομιμοποίησης/τακτοποίησης στο ακίνητο, η αρχική δήλωση υπαγωγής σε νόμο τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών θα πρέπει να έχει γίνει πριν την υποβολή της αίτησης στο Πρόγραμμα. Μεταγενέστερη δήλωση, από την υποβολή αίτησης στο Πρόγραμμα, για υπαγωγή σε νόμο τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών, δύναται να υποβληθεί σε περίπτωση απόκλισης της Ωφέλιμης επιφάνειας του ακινήτου μέχρι του ορίου των επτά (7) τετραγωνικών μέτρων, προκειμένου οι ενεργειακές παρεμβάσεις να είναι σύμφωνες με την κείμενη νομοθεσία....."
    1 point
  13. γιατί νομίζεις πως δεκάδες χιλιάδες συστάσεις που έγιναν τις δεκαετίες του 60-70-80-90 και είχαν πρόβλεψη υψούν είχαν υπόλοιπο δόμησης ?? Το 99,9% μηδέν είχαν και ακόμα έχουν περιγραφή ναι την χρήση
    1 point
  14. @KF Με τις ερήμην τιμές ,οριακά ''βγαίνει'' η στατικότητα .Φαντάσου οτι το κτηριο δεν είχε αυθαιρεσία ως προς τις διαστάσεις και τα υποστυλώματα είναι σύμφωνα με την Στατική Μελέτη αν πάρω ερήμην επισυνάπτω μια εκτίμηση τοτε ναυαγησε το καράβι.... Συνδετήρες ανά 30 ανοικτοί απομείωση οπλισμου >>5% , χλωριόντα θα φτασουν στο θεό καθώς είναι sprayzone (άυριο έχω ραντεβού για εργαστηριακούς ελέγχους) και αντοχη στα τάρταρα . Σκοπέυω να του πώ να πάρει 4 καρότα από πλάκα πρόβολου στο πρόσωπο του κτηριου (spray zone) σύμφωνα με και με το ''ΜΕΘΟΔΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΟΠΟΥ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ'' κεφάλαιο 4 πίνακας 4.1 (εκεί αναφέρουν δε τον παλιά ΚΤΣ και την Εγκύκλιο 7 και οχι ΚΑΝΕΠΕ-κτσ 2016 κτλ γιατί είναι προ αυτών οι οδηγίες αυτές το 2006) και 4.2 . Εκει κάνει αναφορά για 3 πυρηνες και οχι 6 όπως η εγκυκλιος 7 . Θα κρουσιμετρήσω στις θέσεις λήψης των πυρήνων και στοι συνέχεια θα κρουσιμετρήσω υποστυλώματα για να έχω μια εικόνα γενικά . Θα γίνουν σκαναρίσματα οπλισμών και ΕΛΕΓΧΟΙ για ενανθρακωση ,χλωριοντα κτλ.Νομίζω είμαι καλυμμένος από αυτα που αναφέρει ο ΚΑΝΕΠΕ.Οι πυρήνες από πιστοποιημένο θα γίνουν
    1 point
  15. Πάλι of topic... Συνάδελφε @Apollonδεν ξέρω αν δραστηριοποιείσαι, σε μεγάλο αστικό κέντρο ή μικρή πόλη αλλά για να σε βάλω να κάνεις ενα ΠΕΑ για νοσοκομείο, φροντιστήριο ή μεγάλο εστιατόριο με <<παπάδες>> σε Η/Μ και έλα μετά να μου πιεις αν είναι επιστήμη ή όχι το ΠΕΑ και στα λέει ένας άσχετος απο ΠΕΑ. Ειδικά εσείς οι τοπογράφοι (μην πω και για άλλες ειδικότητες και γίνω ακόμη περισσότερο κακός), μέχρι <<χθες>> δεν ξέρατε ποιος είναι ο καυστήρας και τι δουλειά κάνει στη θέρμανση... λίγο rispect δεν βλάπτει!
    1 point
  16. Of topic... Συνάδελφε γι' αυτό και μόνο... +1! Σιγά μην άφηναν το <<μηχανικό της Ελλάδος>>... εκτός πίτας! 😜 Γι' αυτό άλλωστε είναι τόσο αναλυτικές οι ΤΟΤΕΕ 1,2,3... (ειδικά η 1). Δεν έχω τίποτα με τις άλλες καθόλα άξιες ειδικότητες μηχανικών, αλλά ορισμένα πράγματα πρέπει να λέγονται με το όνομα τους.
    1 point
  17. Ναι δεν έχεις άδικο @tettris αλλά ούτε μπορώ να διαφωνήσω με τον @Didonis. Γνώμη μου λοιπόν είναι ότι ακόμη και στις περιπτώσεις κατηγοριών αυθαιρέτων 3 όπου δεν απαιτείται κάτοψη ή υπόδειξη στο ΔΚ των αυθαιρεσιών, πολλές φορές είναι 'παράλογο' να μην πραγματοποιούνται. Γιατί πχ. στη περίπτωσή μου όπου υπάρχει αλλαγή διαστάσεων έστω και έως 5% (κατ. δλδ 3 και ΥΔ σε κοινόχρηστο), γιατί να μην συντάσσεται κάτοψη? Θα χρειαστεί σε τόσα επόμενα στάδια, από ΗΤ έως και στη τροποποίηση σύστασης.. Εσύ δηλαδή σε αντίστοιχη περίπτωση στην ΗΤ τι θα ανέβαζες? Τη κάτοψη/τομή/ΔΚ αδείας? (αυτά τα αναφέρω μαζί γιατί πάνε 'πακέτο' στο αρθ.96/κατηγορία 3 ότι δεν απαιτούνται)..
    1 point
  18. @spiroskap Kαλησπέρα και καλή χρονιά. Θα συμφωνήσω με το συνάδελφο @tetris και να προσθέσω ότι η έννοια μεσοτοιχία υπήρχε (και περιγράφεται αναλυτικά) στον ΓΟΚ 29 (το επισυνάπτω στην περίπτωση που δεν έχεις το ΦΕΚ) . Θέλω να πω με αυτό ότι η "μεσοτοιχία" δηλαδή ο τοίχος κτίσματος να ανήκει εξ ημισείας σε δυο οικόπεδα (ήταν σύστημα δόμησης κατά το μακρινό παρελθόν) θα πρέπει και να αποδειχθεί. Πέραν τούτου όμως η χρήση της θεωρητικής μεσοτοιχίας δεν σχετίζεται με την πρότερη ύπαρξη μεσοτοιχίας. Είναι καθαρά θεωρητική-προς βοήθεια των οικοπέδων-τα οποία χάνουν την αρτιότητα για ελάχιστο πρόσωπο ή εμβαδόν, ώστε να μην καταστούν μη άρτια. (άρθρο 3 ΝΔ 690/48 παρ. 1: 1. Η εκ των κειμένων διατάξεων επιβαλλομένη προσκύρωσις οικοπέδων στερουμένων του ελαχίστου εμβαδού αποκλείεται εάν το εμβαδόν του οικοπέδου, συνυπολογιζομένου εις τούτο και του εμβαδού του υπό των υπαρχόντων ή δυναμένων ν' ανεγερθούν κατά τας σχετικάς διατάξεις επί των ορίων του οικοπέδου μεσοτοίχων καταλαμβανομένου ή δυναμένου να καταληφθή εδάφους των ομόρων οικοπέδων, ανταποκρίνεται εις το απαιτούμενον εν εκάστη περιπτώσει ελάχιστον εμβαδόν, εφ' όσον το τελευταίον τούτο μετά τον συνυπολογισμόν δεν είναι έλασσον των 30 τετραγωνικών μέτρων. Κατά την εφαρμογήν της παρούσης ο κατά τα άνω συνυπολογισμός του εμβαδού εδάφους των ομόρων οικοπέδων εν ουδεμία περιπτώσει συνεπάγεται την αφαίρεσιν ή προσκύρωσιν του εδάφους τούτου. Τ' ανωτέρω εφαρμόζονται κατ' αναλογίαν και ως προς το ελάχιστον πρόσωπον ή το ελάχιστον βάθος, εφ' όσον αποκλείεται συνεπεία υπάρξεως οικοδομών ή δια τακτοποιήσεως απόκτησις τούτων. Πάντως δια την εφαρμογήν των ανωτέρω το πάχος του μεσοτοίχου υπολογίζεται εν πάση περιπτώσει εις 0,60 μέτρα. Βλέπε και την πιο πρόσφατη απόφαση ΣτΕ 1442/15 όπου αναφέρεται ότι αν δεν είναι δυνατόν να γίνει τακτοποίηση του οικοπέδου ως προς το πρόσωπο, μπορεί αυτό να καταστεί άρτιο και οικοδομήσιμο με το συνυπολογισμό θεωρητικών μεσοτοιχιών πάχους 0,60, (0,30 μ. ένθεν και ένθεν του οικοπέδου) ΓΟΚ 29 ΦΕΚ 155Α 22.4.29.pdf
    1 point
  19. Στο άρθρο 14 του ΝΟΚ, γράφει: Ως ελεύθερο ανοιχτό χώρο εννοεί και κατακόρυφο διαμπερές φρεάτιο (κοινώς φωταγωγό)? Δηλαδή αντί βάσει κτιριοδομικού να απαιτείται για β.χ. α*1,20, πλέον απαιτείται 2,00*1,20? (και αντίστοιχα για κ.χ. αντί για α*2,50 απαιτείται δ*2,50? Αν δεν ισχύει αυτό, τότε τι θέλει να πει ο νομοθέτης?
    1 point
  20. Σχετικά με τη συζήτηση για την αγκύρωση του οπλισμού των δοκών στους ακραίους κόμβους (και στη θεμελίωση), θα ήθελα την άποψή σας στο παρακάτω ζήτημα που συναντώ σε οικοδομές από αρκετά συνεργεία. Έχω έρθει αρκετές φορές σε σύγκρουση με σιδεράδες όταν έχουν να τοποθετήσουν ένα σίδερο μεγάλης διατομής άρα και με άγκιστρο >35cm. "Δεν περνάει το σίδερο, θα πρέπει να κόψω το τσέρκι, όλοι βάζουν άγκιστρο max20cm για να μπορεί να περάσει από τσέρκι" είναι μερικές από τις κουβέντες που ακούω συχνά από τους μάστορες κατά την εφαρμογή. Με προβληματίζει το θέμα της εφαρμογής και θα βοηθούσε η άποψή σας επ' αυτού. Ευχαριστώ πολύ!
    1 point
  21. Άν και οι δέκτες αυτοί (Sokkia Stratus - μονής συχνότητας) είναι παλαιοί, πολλοί συνάδελφοι τους χρησιμοποιούν γιατί αποδείχθηκαν αξιόπιστοι, εύχρηστοι και με εύκολο λογισμικό επεξεργασίας ( Spectrum Survey ). Δυστυχώς η εταιρεία δέν τους υποστηρίζει πλέον και μετά το τελευταίο rollover δέν ανακοίνωσε νέο firmware για να αναγνωρίζει σωστά τίς ημερομηνίες. Έτσι, οι δέκτες είναι κατάλληλοι για επιλύσεις βάσεων που μετρήθηκαν με ίδιους δέκτες (Status) όμως δέν μπορεί να γίνει επίλυση με μετρήσεις από άλλον δέκτη, ή από το HEPOS. Για όποιον ενδιαφέρεται η λύση που έχω βρεί, είναι η εξής: Αφού κατεβάσω το αρχείο μετρήσεων από τον δέκτη στο spectrum survey, μετατρέπω το αρχείο σε rinex. Εν συνεχεία, με χρήση ενός editor (πχ WordPad) αντικαθιστούμε την ημερομηνία που έχει καταγραφεί με την σωστή (αυτήν δηλαδή που έχει καταγραφεί από τον άλλο δέκτη, ή το HEPOS). Αποθηκεύουμε το αρχείο rinex μετά την αλλαγή που κάναμε και επιλύουμε με το spectrum survey. Τίποτα άλλο! Άν κάποιος συνάδελφος ενδιαφέρεται και θέλει λεπτομέρειες, πολύ ευχαρίστως!
    1 point
  22. Μετά τη 10ετία, οι σχετικές υποθέσεις μπαίνουν στο αρχείο, και ο φάκελος κλείνει. Επειδή ανακίνησες το θέμα, είναι πιθανό να γίνει αυτοψία και να καταλογιστούν ημερομίσθια με πρόστιμο εκπρόθεσμου. Σε κάθε περίπτωση, ο αριθμός των ημερομισθίων (βάσει των συντελεστών) που έχει καθορίσει το ΙΚΑ, είναι μαχητός. Αν τελικά πας στην επιτροπή, θα ισχυριστείς αυτό ακριβώς. Ότι έχουν περάσει πάνω από 7 χρόνια από τα τελευταία ημερομίσθια και δεν έχει γίνει καταγγελία από εργαζόμενο. Θα σου πρότεινα να παγώσεις το θέμα (αν το ΙΚΑ δεν σας στείλει στο μεταξύ κανα "σημείωμα¨) μέχρι να περάσει η 10ετία.
    1 point
  23. Οι πρώτες που αναφέρεις αφορούν στις : Δηλώσεις ανάθεσης/ανάληψης μελέτης & Δηλώσεις ανάθεσης – ανάληψης επίβλεψης που γίνονται προς[=ανάθεση] τον μηχανικό(-ούς) και η αντίστοιχη(-ες) αποδοχή(-ές)[=ανάληψη(-εις)] από τον(-ους) τελευταίο(-ους). Οι δεύτερες που αναφέρεις αφορούν στις: Δηλώσεις ανάθεσης/ανάληψης για την διαχείριση της υποβολής αίτησης, που γίνονται προς[=ανάθεση] τον Διαχειριστή της Αίτησης και η αντίστοιχη αποδοχή[=ανάληψη] από τον τελευταίο.. Ήτοι, την Δήλωση ανάθεσης, ότι για την ηλεκτρονική διαδικασία που αφορά στο έργο τάδε γίνεται η ανάθεση από τον κύριο του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα για την ανάθεση της διαχείρισης της αίτησης στον Διαχειριστή της αίτησης και αντίστοιχα η ανάληψη την αίτησης για διαχείρισης από τον Διαχειριστή της αίτησης. [Thomas Matsios 😁]
    1 point
  24. tetris ευχαριστώ για την απάντηση! συμφωνώ με όσα λες όμως έχω μπροστά μου συμβόλαιο του 2000 που αφορά μεταβίβαση μίας μονοκατοικίας ως 3 αυτοτελών οριζόντιων ΕΝΙΑΊΩΝ (υπόγειο, ισόγειο κ Α όροφος), σε συγκρότημα μονοκατοικιών. Το συμβόλαιο περιγράφει ακριβώς την κατάσταση, δεν λέει κάπου "ψέματα" παρά μόνο στο αυτοτελείς και ανεξάρτητες : «.....τις παρακάτω αυτοτελείς και ανεξάρτητες οριζ. ιδιοκτησίες ήτοι α)την Ι1 οριζόντια ιδιοκτησία του ισογείου η οποία αποτελείται από ένα δωμάτιο το οποίο επικοινωνεί με κλίμακα με την οριζ. ιδιοκτησία Α1 του Πρώτου ορόφου με την οποία αποτελεί ενιαίο σύνολο.....» Τέλος πάντων εγώ έχω απαντήσει ήδη στον πελάτη μου ότι δε γίνεται, απλά τώρα θυμήθηκα κ βρήκα αυτό το συμβόλαιο. Επιπλέον ΑΠΟΡΩ πως γίνεται να μην υπάρχει πρόβλημα συμβολαιογραφικά? Θέλω να πω, μήπως γνωρίζεις κάποιο νόμο που το λέει ρητά? Αν και το ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ & ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ τα λέει όλα.....ή μήπως οι συμβολαιογράφοι το ρίχνουν στο μηχανικό, λέγοντας ότι αυτοί γράφουν στο συμβόλαιο ότι πει ο μηχανικός στον πίνακα χιλιοστών, οπότε αποποιούνται τις ευθύνες? Anyway , εν κατακλείδι ΔΕΝ γίνεται.
    1 point
  25. Θα μπορούσες να διαβάσεις πρώτα αυτό που παρέθεσες και μετά να κάνεις την προσπάθεια να απαντήσεις Η ορατότητα σου (φαντάζομαι) πρέπει να είναι επιλεκτική
    -1 points
  26. Κουραστική η ιστορία με το ΠΕΑ. Δηλαδή μηχανολόγος να λέει "εσείς δεν πρέπει να κάνετε ΠΕΑ, μόνο εμείς" είναι απλά κουραστικό και ανούσιο. Απλά γελάω, είναι πολύ κλισέ. Δέκα χρόνια τώρα με αυτές τις ιστορίες, κάποιοι απλά συνεχίζουν το ίδιο τροπάριο. Νομίζεται δηλαδή ότι κάνετε καμία επιστήμη "λύνοντας" ένα ΠΕΑ για ένα διαμέρισμα 60μ2? Και για την ΗΤ τα ίδια. Δεν είναι επιστήμη να δεις εάν έχει χτιστεί ένα δωμάτιο παραπάνω η όχι. Για να λέμε όμως τα πράγματα με το όνομα τους, το πρόβλημα σε αυτές τις διαδικασίες είναι το κενό του νόμου, το κενό του συστήματος. Δηλαδή περιπτώσεις τις οποίες δεν έχει προβλέψει ο νόμος ή απλά το σύστημα δεν σου δίνει την δυνατότητα να τις ορίσεις. Εκεί υπάρχει πρόβλημα, αλλά για αυτό υπάρχουν οι αντίστοιχοι φορείς και οι έμπειροι μηχανικοί, να δώσουν οδηγίες. Κοινώς, δεν υπάρχει ανάγκη να χρειάζεσαι υπογραφή δικηγόρου για να πας τουαλέτα. Ούτε ότι οι υδραυλικοί έχουν την κατεξοχήν αρμοδιότητα να φτιάχνουν τις βρύσες που τρέχουν.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.