Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      17.329


  2. ilias

    ilias

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.387


  3. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.514


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.949


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/02/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Παιδιά για να το παίξουμε Μηχανικάρες (ΔΕΝ αναφέρομαι σε κανέναν από εσάς παραπάνω) ζητάμε μερικές φορές πράγματα ιδεατά, γραμμένα ποοολυυυυύ όμορφα και ωραία στη βιβλιογραφία, τα οποία όμως ΔΕΝ έχουν επί της ουσίας κανένα τέτοιο όφελος που να δημιουργούν ποιοτική διαφορά σε ένα έργο. Ναι μια χαρά θα ήταν να ρίχναμε τα πάντα κοστούμι...... Όμως σκέφτηκε ο συνάδελφος που το ζητάει: 1. Πως ο ΚΤΣ είναι σαφής με τους αρμούς (το επιτρέπει) και μάλιστα έχει και προβλέψεις επί αυτού; 2. Πως ο ΚΤΣ ορίζει ελάχιστο ύψος σκυροδέτησης ώστε να μην υπάρχει απόμιξη υλικών και σαφώς το 3,30 - 3,60 το ξεπερνάει; 3. Πως υπάρχει τρομερός κίνδυνος να είναι ανέφικτη η σωστή δόνηση στα υποστυλώματα τόσο λόγω ύψους όσο και λόγω πυκνού οπλισμού στους κόμβους και από εκεί που πάει να παροσουσιάσει μία ουαου σκυροδέτηση να βρεθεί να έχει τόσες φωλιές όσες και οι τρύπες σ' ένα ελβετικό τυρί; 4. Πως θα γ@μήσει τον εργολάβο και τελικά ποιος θα πληρώσει τα επιπλέον μεροκάματα; (Ναι κύριοι....ο Εργολάβος είναι συνεργάτης μας και αν βγάλει @ρχίδια δουλειά και εμείς χαμένοι θα είμαστε, αν κάνει μερακλίδικη δουλειά κερδισμένοι θα είμαστε). 5. Πως θα υπάρχει τεράστια φύρα ξυλείας και τελικά ποιος θα την πληρώσει; 6. Πως υπάρχει δυσκολία στη σωστή συγκράτηση του ξυλοτύπου; Στατικά δεν υπάρχει καμία διαφορά, μόνο προβλήματα. Ας μεριμνήσουμε να κάνουμε σωστά τις αγκυρώσεις στα δοκοσίδερα, ας φροντίσουμε να έχουμε σωστές επικαλύψεις, ας πάρουμε και κανένα δοκίμιο, ας πάμε στο έργο κάθε μέρα για μία ματιά και όχι μόνο για παραλαβή που τότε πολλές ατέλειες πρακτικά ΔΕΝ διορθώνονται και ας μην γίνει και κουστούμι ρε αδερφέ........
    6 points
  2. Η ΔΟΥ δεν έχει καμία δουλειά να ασχολείται με νομιμότητα κτισμάτων. Προ ΗΤΚ εκδίδονταν βεβαίωση ότι το κτίσμα ανήκει στις εξαιρέσεις του άρθρου 82 και στην τεχνική έκθεση της βεβαίωσης υπήρχε η σχετική τεκμηρίωση. Η ίδια λογική ακολουθείται και κατά την σύνταξη της ΗΤΚ. Εμείς αναρτούμε τεχνική έκθεση και στο τέλος εκδίδεται το πιστοποιητικό πληρότητας με το ίδιο κείμενο της άλλοτε βεβαίωσης του άρθρου 83. Δεν υπάρχει εκ του νόμου υποχρέωση υπαγωγής σε κτίσμα προ 55. Κάποιος επιτέλους πρέπει να τους βάλει στη θέση τους ΄όσους την έχουν δει βασιλικότεροι του βασιλέως.
    2 points
  3. σελ 79 "Για την χρήση της προκαταβολής επιχορήγησης η οποία θα βρίσκεται δεσμευμένη στον τραπεζικό λογαριασμό εξυπηρέτησης του, ο ωφελούμενος θα πρέπει υποχρεωτικά να έχει διακινήσει πρώτα τα ίδια κεφάλαια ή/και την προβλεπόμενη προκαταβολή (70%) του δανείου."
    2 points
  4. κανουν λαθος στην ΔΟΥ Θεωρειται νομιμο όποιο εχει χτισθει προ 55. "εχει χτισθει προ 1955" Αυτο καλυπτει τα οσα απαιτει ο νομος. [βαλε και λιγη.... σαλτσα να τους κανεις το χατηρι... "και δεν εχουν γινει κατασκευές/ μεταβολες μετα το 1955"] Να ξαναδιαβασουν το αρθρο 82 εκει στην Τριπολιτσά...
    2 points
  5. Τα διάφορα σκουπίδια μπορούν να συγκεντρωθούν σε κάθε φάση Γιαυτό καθαρίζουμε τη βάση προσεκτικά πριν το κλείσιμο της κολώνας (κι αφού έχει ολοκληρωθεί το σιδέρωμα της πλάκας), ειδικά δε με νερό. θυρίδες καθαρισμού??? κι όμως δεν έχεις πάρει χαμπάρι από δεοντολογία το ερώτημα δεν το απηύθυνε συνάδελφος αλλά ο "αντίδικός" του εργολάβος η δεοντολογία λέει ότι, σε αυτές τις περιπτώσεις, η θέση μας είναι "ό,τι πει ο επιβλέπων" μιας και είναι ο μοναδικός υπεύθυνος της κατασκευής αν όμως το ερώτημα το έθετε συνάδελφος, θα μπορούσαμε κάλλιστα να εκφράσουμε τις απόψεις μας σε έναν ωραίο διάλογο
    2 points
  6. Καλέ μου φίλε, το ένα δεν αναιρεί το άλλο.... Ακόμα και στα παζλ, οφείλουμε να κάνουμε τη ζωή μας εύκολη!!! Υ.Γ. Κι όχι σαν τον κόπανο τον συμβολαιογράφο τις προάλλες, που έβαλα πελάτη μου να του ζητήσει αντίγραφο του πίνακα κατανομής χιλιοστών! Τι το απλό; Ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε! Ξέρεις τι ζήτησε ο βλαξ; Θέλω λέει μια εξουσιοδότηση από τον μηχανικό προς τον ιδιοκτήτη ότι, χρειάζεται το αντίγραφο του ΠΚΧ... Την στείλαμε! Θέλω λέει στη συνέχεια αντίγραφο της εξουσιοδότησης του μηχανικού από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου ότι, θα υπάγει το ακίνητο στο νόμο τάδε.... Την στείλαμε! Θέλω ένα αντίγραφο των τίτλων του ιδιοκτήτη.... Το στείλαμε! Τώρα θέλω 8 ευρώ και θα σας στείλω το αντίγραφο με courier... Τα στείλαμε! Eίναι ή δεν είναι μαλάκ@ς με περικεφαλαία;
    2 points
  7. Μπορείς. Αναγράφεται ρητά στην βεβαίωση του 83,2γ: Οι εξαιρέσεις της 2θ του 82: οι περιπτώσεις της 3 του 81: διαγράφω την περίπτωση στ) επειδή συμπεριλαμβάνεται στην περίπτωση ζ) - (γιστ, αρθ96) Κατα συνέπεια οι περιπτώσεις της γδ,αρθ96 - "μετατόπιση ανοιγμάτων" είναι στις εξαιρέσεις. Το στοιχείο που μπερδεύει είναι η υποχρέωση που προκύπτει από το αρθ54:
    2 points
  8. Περάστηκε η αυτόματη παράταση στις αιτήσεις, μέχρι 31/05/23.
    2 points
  9. Κάποια στιγμή την επόμενη 50ετία θα το πάρουν απόφαση κ τα νοτόρια κ θα τα κάνουν ηλεκτρονικά τα συμβόλαια. Μέχρι τότε έχω ένα ΜΣΦΡ κ ένα ΧΣΦΡ πδφ στο φάκελο. Το παράλογο είναι ότι γράφω στη δήλωση ότι τα έχω ανεβάσει εντός της προθεσμίας και μπλαμπλαμπλα και τα ανεβάζω μετά αλλά οκ, έχουμε δει και μεγαλύτερους παραλογισμούς σε αυτή τη δουλειά. Επειδή βαριέμαι τους καυγάδες για τέτοιες βλακείες, ότι συνδυασμό και να δω από άλλους το δέχομαι, αλλά επειδή κάποιος άλλος μπορεί να έχει όρεξη... μσφρ-χσφρ. @Faethon11 νομίζω το τερμάτισες το θέμα παντως, πολύ σωστή αντιμετώπιση. ΥΓ είχαμε δεν είχαμε το κάναμε το debate, νομίζω ήρθε η ώρα για καινούριο νόμο ή έστω μια σαρωτική αλλαγή μετά τις εκλογές, να φρεσκαριστεί το πράγμα, αν και έχουμε την ΗΤΚ να περνάει η ώρα προς το παρόν.
    2 points
  10. Τo σχέδιο που ανεβάζω έχει μόνο την υπογραφή του μελετητή χωρίς την υπογραφή στην βεβαίωση. Στην συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει να βεβαιώσει πως το σχέδιο είναι ταυτόσημο με αυτό που έχει ανέβει στο σύστημα... Δεν είναι παράλογο.... από το σύστημα θα τοα πάρει... Άλλωστε δεν αναφέρει πουθενά ο νόμος πως η βεβαίωση πρέπει να είναι επάνω στο σχέδιο. Συνοδευόμενα λέει. Θα μπορούσε να είναι και σε ένα άλλο Α4.... Επαναλαμβάνω, πως ο ιδιοκτήτης παίρνει μια σειρά με πλήρως σφραγισμένα σχέδια. Αν τα καταστρέψει, τι φταίω εγώ? Αν τα δώσει στον συμβολαιογράφο, τι φταίω εγώ? Ας ζητήσει επικυρωμένα αντίγραφα από τον συμβολαιογράφο.
    2 points
  11. Δεν απαιτείται ευθέως από το νόμο. Όλα όμως αυτά τα σχέδια οφείλουν να έχουν πάνω τους την υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού, στην οποία περιγράφεται με σαφήνεια ότι, συνοδεύουν την τάδε δήλωση κ.λπ. και ήδη έχουν υποβληθεί στο σύστημα. Δηλαδή, με άλλα λόγια, απαιτείται εμμέσως!
    2 points
  12. @avgoust Αν δεν το αναφέρουν ΗΔΗ, τότε ΔΕΝ είναι τα σχέδια που συνοδεύουν την τακτοποίηση.
    2 points
  13. Έτσι είναι όπως τα λέει ο συνάδελφος @katrmp, στο κομμάτι της αποδέσμευσης των χρημάτων επιδότησης. Πρέπει πρώτα να καταναλωθούν τα ίδια κεφάλαια της συμμετοχής στο προγραμμα, να εμφανιστούν στη πλατφόρμα και μετά θα ανοίξει ο λογαριασμός με το 70% της επιδότησης. Είναι όρος του προγράμματος... αλλά δεν θυμάμαι σε ποιο σημείο το λέει.
    1 point
  14. 1. τα λεφτα θα τα χρησιμοποιήσει οταν αποδεσμευτούν όπως προβλέπει ο οδηγός. Καλό ειναι να είναι έστω και δεσμευμένα στο λογαριασμό διότι θα μπορείς οταν τα αποδεσμεύσεις να τα διακινήσεις αμέσως 2. ΤΑ δάνεια λογικά θα ανοιξουν πιά 3. Η προθεσμία τμηματικής μέχρι στιγμής δεν βλέπω να επηρεάζεται και να απαιτείται κάποια παράταση. Χώρια οτι μάλλον αναμένονται και τροποποιήσεις του οδηγού οπότε ας εχουμε υπομονή τι θα περιλαμβάνουν και εκει. Εξηγούμαι για την τμηματική. Απαιτεί μόνο το 25%. Εχουν κατατεθει χρήματα δεσμευμένα. Για να αποδεσμευτούν απαιτείται να δωθούν τα ιδια κεφάλαια. Αφου έχεις λεφτα στο iban θα θέλεις να το αποδεσμευσεις και αρα θα δώσεις τα ιδια κεφάλαια. Το ποσό μετα που θα διακινήσεις ειναι πολύ μεγάλο (και το μεγαλο πλεονεκτημα αυτου του εξοικονομω) . 70%. Πέρασαν 2 μήνες της τμηματικής? Ε και? Πες οτι εισαι ακόμα και 70-30. Δινεις το 30%. Αποδεσμευεις το ποσό. Αντε να σου φάει ενα μηνα ακόμα? Ε και? Με 30% ιδία και 70% επιχορήγησης δεν θα προλάβεις το 25%???. Χώρια λέω ας περιμένουμε τις τροποποιησεις 2.
    1 point
  15. Τι να κάνουμε Ιάσονα; Μηχανικοί είμαστε, μας δώσαν αυτό το παζλ για 'μανιουαλ' που λες κ εσύ, βαλθήκαμε να το λύσουμε. Ε νομίζω 5 χρόνια μετά φτάσαμε στις γωνίες.
    1 point
  16. Καλησπέρα, υποτίθεται ανεβάζεις τις μελέτες ανά πράξη, οπότε αν υπήρχε παλιά κτίριο με ο.α. τότε όσο παράλογο και αν φαίνεται αφού πλέον έχει απομακρυνθεί, χρειάζεται κάτι να ανεβάσεις χωρίς να είναι 100% ξεκάθαρο για μένα. Οπότε αν θες, ανέβασε μόνο τα βασικά, δηλ. στέλεχος, τοπογραφικό, αρχ/κα και ξυλοτύπους.
    1 point
  17. κάνε ένα έλεγχο σήμερα. ανανεώθηκε εμένα έως 29/02/2024
    1 point
  18. Άρθρο 2 Διαδικασία καταχώρισης στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας 1. Η διαδικασία καταχώρισης στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Αυτοτε- λούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας υλοποιείται σε δύο βασικά βήματα: Α) Καταχώριση Οικοπέδου / Γηπέδου: Προσδιορισμός του οικοπέδου ή γηπέδου με αναφορά των κτισμάτων και της σύστασης οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας επί αυτού, εφόσον υφίστανται. α. Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο, αντιστοιχεί μία καταχώ- ριση Οικοπέδου / Γηπέδου. Σε περίπτωση ύπαρξης σύ- στασης καθέτου ιδιοκτησίας, δύναται να γίνει ξεχωριστή καταχώριση για κάθε τμήμα του οικοπέδου ή γηπέδου που αποτελεί κάθετη ιδιοκτησία. Εφόσον έχει συσταθεί οριζόντια ιδιοκτησία επί καθέτου, γίνεται υποχρεωτικά ξεχωριστή καταχώριση Οικοπέδου / Γηπέδου για κάθε κάθετη ιδιοκτησία. β. Εξουσιοδοτημένος μηχανικός εισέρχεται στο πληρο- φοριακό σύστημα του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ταυτό- τητας Κτιρίου και προβαίνει σε αναζήτηση καταχώκλπ. ΦΗΜΕΡΙ∆Α ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ E 29 Ιανουαρίου 2021 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 334
    1 point
  19. Συμφωνούμε 120% και θεωρώ ότι την υποχρέωσή σου απέναντι στον ν. 4495/17 κλπ. την έχεις εξαντλήσει και με το παραπάνω ... εδώ τους πήρε 7 χρόνια (ν. 4546/2018) μέχρι να καταλάβουν ότι τα σχέδια που ανεβάζαμε ή παραδίδαμε από τον 4014/11 μέχρι τότε ήταν απλά πατσαβούρια... ΓΙΑΤΙ δεν θέλησαν να δώσουν στο ΤΕΕ την αρμοδιότητα/εξουσιοδότηση να βάζει barcode με ΑΑ και ηλ. κωδικό σχεδίου, αλλά προτίμησαν να το αφήσουν ανοιχτό, μέχρι που δημιουργήθηκε πρόβλημα με τους συμβολαιογράφους ... Έχω βαρεθεί να εξηγώ σε πελάτες ότι τα σχέδια που έχουν στα χέρια τους ΔΕΝ είναι της άδειας, ΔΕΝ είναι της σύστασης και ΔΕΝ είναι καμίας τακτοποίησης γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει κανένα στοιχείο πάνω τους που να αποδεικνύει τον ισχυρισμό τους. Είναι απλά draft του εκάστοτε μηχανικού *** @Faethon11 Δεν αναφέρομαι στα δικά σου, αφού πολύ σωστά όπως λες ότι τους παρέδωσες ήδη αντίγραφα και σε κάθε περίπτωση είσαι διαθέσιμος να τους δώσεις και ότι άλλο χρειαστεί ... Και συμφωνώ για τη δήλωση σε χωριστό Α4 και μάλιστα μήπως εννοεί ότι θα μπορούσε να είναι και από άλλο μηχανικό, εφόσον παραλάβει αντίγραφα από το ίδιο το ΤΕΕ... Η εικόνα αυτή είναι τελείως αποκαρδιωτική... Μιλάμε για την επιτομή της γραφειοκρατίας στον ιδιωτικό τομέα με ταυτόχρονη διάλυση της έννοιας των ψηφιακών εγγράφων... Μας βλέπω να γινόμαστε αρχειοφύλακες...
    1 point
  20. ...Κι αν γίνει και κανένας σεισμός την ώρα της σκυροδέτησης, μπορεί να έχουμε κι ανθρώπινες απώλειες! Καθόσον οι σκυροδετημένες κολώνες μας προστατεύουν από οριζόντιες δυνάμεις! Αυτό όμως που εξασφαλίζουμε στους αρμούς διακοπής εργασίας, είναι καθαρές, αλλά άγριες επιφάνειες. Όταν έχουμε ενιαία σκυροδέτηση στύλων-δοκών-πλάκας στη βάση των στύλων είναι δυνατόν να συγκεντρωθούν ροκανίδια, σκουπιδάκια κλπ που, επειδή ποτέ δεν κατασκευάζουμε θυρίδες καθαρισμού, θα μείνουν εκεί! Κι ένα επί πλέον πρόβλημα: Πόσο σίγουροι είμαστε ότι με τις πυκνότητες οπλισμών που έχουμε το σκυρόδεμα στην επικάλυψη των στύλων δεν θα αποτελείται αποκλειστικά από τσιμενοπολτό;
    1 point
  21. Κανονική άδεια. Αναθεώρηση γίνεται εντός χρόνου ισχύος.
    1 point
  22. 1 point
  23. για να κάνω το δικηγόρο του διαβόλου - Η σκυροδέτηση με αρμό διακοπής, γίνεται μόνον με συγκεκριμένες κατασκευαστικές προϋποθέσεις - Για τις περιπτώσεις δυσκολίας δόνησης, υπάρχουν οι ρευστοποιητές - Ο εργολάβος οφείλει, πριν την προσφορά του, να έχει λάβει γνώση των απαιτήσεων της μελέτης και του μηχανικού. Η ασφάλεια της κατασκευής δεν μπαίνει σε κανένα παζάρι. Και στην τελική, αν γίνει οποιαδήποτε στραβή μετέπειτα, ο μηχανικός είναι αυτός που θα πληρώσει τη νύφη (ως συνήθης ύποπτος) Και μην ξεχνάμε ότι με τις εκπτώσεις στην ποιότητα της δουλειάς μας και τα χατιράκια στους εργολάβους, στρώνουμε το δρόμο στον κο Εγκέλαδο
    1 point
  24. @Faethon11 με αυτό τον τρόπο όμως όταν σταματήσεις να σφραγίζεις σχέδια τακτοποιήσεων και αιτηθεί κάποιος αντίγραφα από το ΤΕΕ θα τα πάρει ανυπογραφα και άρα ακατάλληλα για μεταβίβαση ή ΗΤΚ... σωστά?
    1 point
  25. Να πεις στον αγαπητό κατά τα άλλα συμβολαιογράφο πως στις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 του Ν4495/17 (όπως αναγράφει και η βεβαίωση) αναφέρει εκτός των υπαγωγών στον Ν4495 και άλλες και μία από αυτές είναι τα προ 55 κτίρια....
    1 point
  26. Κοίτα αν θα τη βάλεις τη δήλωση στο σχέδιο που θα ανεβάσεις στον 4495 είναι debatable, (αν και δεν αξίζει το debate, τη βάζεις κ τελειώνεις), για οποιαδήποτε άλλη χρήση έντυπη ή μη είναι απαραίτητη (και νομίζω το λένε οι διατάξεις της απλής λογικής). Καλημέρα.
    1 point
  27. Υποβάλλεις μια δήλωση υπαγωγής για μια "συγκεκριμένη ιδιοκτησία". Αυτή η "συγκεκριμένη ιδιοκτησία" έχει κάποιους νόμιμους εξώστες συνολικά και κάποιες αυθαίρετες επεκτάσεις αυτών συνολικά. Σύγκρινε τα μεγέθη που προκύπτουν.... Ίσως (δια του αρραβώνος) γλυτώνεις τη ΜΣΕ.
    1 point
  28. είναι, για τον εργολάβο που θα πρέπει να κόψει την ξυλεία των υποστυλωμάτων στο συγκεκριμένο ύψος
    1 point
  29. H χ'ωρα αυτή γέννησε τα Ελληνικά αλλά κανείς δεν τα μιλάει πλέον....
    1 point
  30. Κατά τη γνώμη μου για την έκδοση Πιστοποιητικού ΗΤΑ είναι απαραίτητο η δήλωση υπαγωγής αυτού να έχει περαιωθεί.
    1 point
  31. ΤΟΤΕΕ 20701-1/2017 και βοήθεια του προγράμματος ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ…. Μια καλή ανάγνωση-επανάληψη θα βοηθήσει απίστευτα…..
    1 point
  32. Την μέση κατανάλωση θα την υπολογίσεις από τον Πιν. 2.5, επειδή δεν έχεις σύστημα ΖΝΧ τότε θα βάλεις το θεωρητικό σύστημα (ηλεκτρικό θερμοσίφωνα με βα=1, δίκτυο με βα=1, αποθ/ση με βα=0,98).
    1 point
  33. Δείτε στο Ν. 4495/17 το άρθρο 107 §6 και 7. Νομίζω στο 4178 το έλεγε πιο ξεκάθαρα ότι για να βγει άδεια λειτουργίας απαιτείται εξόφληση του 30%.
    1 point
  34. Τελικά μίλησα με ΤΕΕ. Μου είπαν ότι κακώς ο ελεγκτής έγραψε παρατήρηση στην προέγκριση για παραίτηση του προηγούμενου Μηχανικού. Δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο, και δεν υπάρχει ηλεκτρονική διαδικασία. Αυτό γίνεται μετά την προέγκριση, στην φάση έκδοσης της άδειας.
    1 point
  35. Καταργήθηκε η παλιά σελίδα και έγινε μια καινούρια, στα πρότυπα των αναρτημένων. https://gis.ktimanet.gr/gis/forestfinal Ενημερωμένη με τις νέες Κυρώσεις Δ.Χ.
    1 point
  36. Καλησπέρα, έχει κάποιο πρόβλημα η σελίδα των κυρωμένων δασικών χαρτών? Προσπαθώ από εχτές και δεν μπαίνει...
    1 point
  37. Ν 4495 Άρθρο 49 Μητρώο μελετητών και επιβλεπόντων μηχανικών και καθήκοντα 1. Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τηρείται Μητρώο, στο οποίο περιλαμβάνονται αυτοδίκαια όλοι οι μηχανικοί που είναι μέλη του ΤΕΕ και έχουν το επαγγελματικό δικαίωμα να μελετούν, να επιβλέπουν, να ελέγχουν και να εκτελούν εργασίες στα κτηριακά έργα που αδειοδοτούνται σύμφωνα με τον παρόντα νόμο. 2. Τα στοιχεία των μηχανικών που περιλαμβάνονται στο Μητρώο παρέχονται από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας μέσω του Μητρώου Μελών και του Βιβλίου Τεχνικών Επωνυμιών που αυτό τηρεί και παρέχεται σε αυτά δωρεάν πρόσβαση. Οι προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος που ισχύουν στα ανωτέρω μητρώα εφαρμόζονται αυτόματα στη δυνατότητα υποβολής μελετών και διενέργειας επιβλέψεων στο πλαίσιο του παρόντος νόμου. Αυτό περιλαμβάνει τον τίτλο σπουδών, την ειδικότητα, την άδεια άσκησης και τα ειδικά επαγγελματικά δικαιώματα. Επιπλέον παρέχεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξατομικευμένη πρόσβαση στον προσωπικό φάκελο των μητρώων ύστερα από αίτημα. 3. Οι μελετητές μηχανικοί ευθύνονται για την εκπόνηση όλων των επιμέρους μελετών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. 4. Οι επιβλέποντες μηχανικοί ευθύνονται ανά τομέα επίβλεψης για: α) Την επίβλεψη των οικοδομικών εργασιών σύμφωνα με τις μελέτες που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις των άρθρων 341 και 342 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (π.δ. της 14.7.1999, Δ΄580). ΔΙΑΤΑΓΜΑ 14/27-7-99 (ΦΕΚ 580 Δ) Κώδικας βασικής πολεοδομικής νομοθεσίας Άρθρο 341 : Ευθύνες επιβλεπόντων (άρθ. 1 και 2 β.δ. 15.12.23/21.1.24) 1. Το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση και η επαγγελματι­κή ειδικότητα (αρχιτέκτονας, μηχανικός, εμπειροτέχνης κτλ) του σύμφωνα με το άρθ. 338 αναλαμβάνοντας την επίβλεψη της εκτέλεσης εργασιών δόμησης καθορίζο­νται απαραίτητα στην αίτηση που υποβάλλεται για τη χο­ρήγηση της απαιτούμενης για την εκτέλεση των εργα­σιών άδειας. Τα (δια στοιχεία περιλαμβάνονται και στη σύμφωνα με το ίδιο άρθ. 338 δήλωση του αναλαμβάνο­ντας την επίβλεψη αυτή. 2. Εάν οι επιβλέποντες την εκτέλεση ενός έργου είναι περισσότεροι από ένας, ο καθένας από αυτούς οφείλει να ορίζει στην κατά τα παραπάνω δήλωση του σαφώς τις ερ­γασίες, την επίβλεψη των οποίων αναλαμβάνει. Στην πε­ρίπτωση αυτή η αρμόδια υπηρεσία για τη χορήγηση της απαιτούμενης άδειας εκτέλεσης των παραπάνω εργα­σιών, καθορίζει εγγράφως τις ευθύνες του κάθε επιβλέ­ποντος ανάλογα με τη φύση των εργασιών, των οποίων την επίβλεψη αυτός αναλαμβάνει. Πάντως ο αναλαμβάνων την επίβλεψη της αρχιτεκτονικής και κτιριολογικής διάταξης της οικοδομής είναι υπεύθυνος για την εφαρμο­γή του σχεδίου και την τήρηση των περιορισμών που επι­βάλλονται για λόγους υγιεινής και αισθητικής και των υ­πόλοιπων όρων σύμφωνα με τους οποίους χορηγήθηκε η άδεια. Ο αναλαμβάνων την επίβλεψη της δόμησης των με­ταλλικών και από οπλισμένο σκυρόδεμα ή και από άλλα υ­λικά μερών της οικοδομής είναι υπεύθυνος για τη στερε­ότητα τους. 3. Ο επιβλέπων οφείλει μετά την αποπεράτωση των ερ­γασιών δόμησης να το αναφέρει εγγράφως στην υπηρε­σία που χορήγησε τη σχετική άδεια, η οποία τότε οφείλει να προβαίνει στον έλεγχο των εργασιών που εκτελέστη­καν. 4. Εάν ο αναλαμβάνων την επίβλεψη μέρους μόνο των εργασιών που απαιτούνται για την κατασκευή ενός έρ­γου, δεν αναφέρει εγγράφως στην αρμόδια υπηρεσία την τυχόν έναρξη εκτέλεσης των υπόλοιπων εργασιών, ή δεν καθορίσει τον αναλαμβάνοντα την επίβλεψη τους, θεω­ρείται αυτοδικαίως ότι αποδέχεται την επίβλεψη και των τελευταίων αυτών εργασιών. Άρθρο 342 : Αντικατάσταση επιβλεπόντων (άρθ. 3 β.δ. 15.12.23/21.1.24) 1. Ο επιβλέπων θεωρείται ότι απέχει από την επίβλεψη των εργασιών δόμησης που ανέλαβε και απαλλάσσεται των ευθυνών του σύμφωνα με το νόμο για τις εφεξής εκτελούμενες εργασίες, μόνο εάν το δηλώσει εγγράφως στην αρμόδια για τη χορήγηση των οικοδομικών αδειών υ­πηρεσία τρεις τουλάχιστον ημέρες πριν πραγματικά από­σχει από την επίβλεψη. Αυτός που ζήτησε την άδεια για την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών οφείλει μέσα στις τρεις αυτές, πριν από την πραγματική αποχή του επιβλέ­ποντος, ημέρες να τον αντικαταστήσει. Για την αντικατάσταση του επιβλέποντος πρέπει να υ­ποβληθεί σχετική αίτηση αυτού που εκτελεί τα έργα και δήλωση του αντικαταστάτη, η οποία θα περιλαμβάνει τα στοιχεία που αναφέρονται στο προηγούμενο άρθ. 341. Εάν παρέλθει άπρακτη η παραπάνω τριήμερη προθεσμία, ο εκτελών τα έργα οφείλει μέχρι να καθοριστεί ο αντικαταστάτης να τα διακόπτει, διαφορετικά εφαρμόζονται κατ' αυτού οι σχετικές διατάξεις. 2. Εάν ο επιβλέπων απέχει από την επίβλεψη του έργου λόγω ασθένειας ή άλλης ανώτερης βίας και δεν συμμορ­φωθεί στις διατάξεις της προηγούμενης παρ., θεωρείται ότι απέχει από την επίβλεψη και απαλλάσσεται των σχετικών ευθυνών του για την περαιτέρω συνέχιση των εργασιών, μόνο εάν αποδείξει ενώπιον του δικαστη­ρίου ότι η ασθένεια ή η ανωτέρα βία κατέστησαν αδύνατη την υποβολή της δήλωσης της προηγούμενης παρ.. Στην περίπτωση όμως αυτή ο εκτελών τα έργα οφεί­λει μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την πραγματική αποχή του επιβλέποντος και εφόσον αυτός δεν ορίζει σύμφωνα με τις διατάξεις της επόμενης παρ. αναπληρωτή του, να τον αντικαταστήσει κατ' εφαρμογή των παραπά­νω διατάξεων. 3. Ο επιβλέπων δικαιούται, σε περίπτωση ασθένειας ή άλλου κωλύματος να ορίζει, με προσωπική του ευθύνη, προσωρινό αναπληρωτή του με έγγραφη κοινοποίηση προς τον εκτελούντα τα έργα, ο οποίος δεν μπορεί να φέ­ρει αντίρρηση γι' αυτό, εφόσον δεν έχει συμφωνήσει διαφορετικά με τον επιβλέποντα. ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΑΔΕΙΑ.pdf
    1 point
  38. Αριθμ. οικ.: 297/7.1.2014 Τροποποίηση του περιεχομένου του Παραρτήματος Α΄ του Ν. 4178/13 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.» (Α΄ 174) Αριθμ. οικ.: 297 (ΦΕΚ Β' 39/14-01-2014) Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις του άρθρου 59 του Ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.» (Α΄ 174 ). 2. Το άρθρο 90 του Π. Δ/τος 63 της 21/22.4.2005, «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα» (Φ.Ε.Κ. Α΄ 98). 3. Την υπ’ αριθμ. 2876/07.10.2009 Απόφαση του Πρωθυπουργού «Αλλαγή τίτλου Υπουργείων» (ΦΕΚ Β΄ 2234). 4. Τα άρθρα 1, παρ. 2 και 6 του Π.Δ/τος 189/2009 «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» (ΦΕΚ Α΄ 221), όπως ισχύει. 5. Το Π.Δ. 86/2012 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α΄ 141). 6. Την υπ’ 46/09.07.2012 Απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού ΠΕΚΑ Σταύρου Καλαφάτη» (ΦΕΚ Β΄ 2101), όπως τροποποιήθηκε με τις υπ’ αριθμ. Υ157/9−8−12 (Β΄ 2312) και Υ331/11−7−2013 (Β΄ 1717) όμοιες αποφάσεις και ισχύει. 7. Την ανάγκη τροποποίησης του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α΄ του Ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.» (Α΄ 174 ). 8. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, αποφασίζουμε: Την τροποποίηση του περιεχομένου, του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Α΄ του Ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.» που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Α΄ 174. Το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α΄ όπως τροποποιείται με την παρούσα αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτής. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αθήνα, 7 Ιανουαρίου 2014 Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ 20140107 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ.pdf
    1 point
  39. Προσωπικά θα σου πρότεινα αν με τα σχέδια και τη μελέτη του αρχικού μηχανικού έμεινες ευχαριστημένος να παραμείνεις σε εκείνον χωρίς να ψάχνεις μελέτες απ' αγνώστους και επιβλέψεις από απομακρισμένους μηχανικούς (μελέτη και επίβλεψη είναι τα βασικότερα στο εγχείρημά σου! Τα λίγα στο τέλος μπορούν να σου βγούνε ακριβά) Με μια ειλικρινή συζήτηση μαζί του όλα μπορούν να διευθετηθούν και να επανέλθει το καλό κλίμα της αρχικής συνεργασίας σας
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.