Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.460


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.233


  3. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.175


  4. ntanos

    ntanos

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      524


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/03/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Όχι βέβαια. Σε αυτή την περίπτωση σε κάθε βάψιμο σε καθε πλακάκι θα έπρεπε να πηγαίναμε αρχαιολογία η ΣΑ.. Βεβαιώνεις στην τεχνική του έκθεση ότι δεν απαιτείται έγκριση λόγω είδους εργασιών, πχ δε γίνονται εκσκαφές, δεν επηρεάζονται όψεις κλπ και εκδίδεις κανονικά βεβαίωση.
    1 point
  2. Στην ουσία την νομοθεσία την μαθαίνεις στην πράξη μόνος σου, στου κασίδη το κεφάλι... κακώς βέβαια... θα έπρεπε να υπάρχει μία υποχρεωτική τουλάχιστον διετούς εκπαίδευσης - άσκησης σε γραφείο / εταιρεία. Και φυσικά όχι μόνο για θέματα νομοθεσίας... Πρακτικά, ξεκινάς να διαβάσεις τα βασικά (από αυτά που αναφέρεις): Για νεα κτίρια, προσθηκες, άδειες, αναθεωρήσεις κλπ: ΝΟΚ, κτιριοδομικό κανονισμό, και τα τμήματα Α & Β του Ν.4495/17 - Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις Για αυθαίρετα διαβάζεις το τμήμα Δ του Ν.4495/17. Για ηλεκτρονική ταυτότητα το τμήμα Γ του Ν.4495/17. Τώρα, το να σου πω να κάνεις σεμινάρια, δεν ξέρω αν είναι καλή συμβουλή... Υπάρχουν πολλοί εκεί έξω που απλά θέλουν να τα αρπάξουν. Πάντως η νομοθεσία είναι αρκετά περίπλοκη και δεν θεωρώ ότι θα πρέπει να ασχολείται κάποιος νέος χωρίς την επίβλεψη κάποιου έμπειρου. Όποιος ζητάει εμπειρία πάνω στην νομοθεσία, σίγουρα δεν ζητάει απόφοιτους. Από την άλλη σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να μάθεις τη νομοθεσία του τομέα που θέλεις να εμπλακείς. Αν για παράδειγμα θες να ασχοληθείς με νέες κατασκευές οικιστικών, αυθαίρετες κατασκευές, ενεργειακές αναβαθμίσεις, τοπογραφικά, φωτοβολταϊκά, αδειοδότηση καταστημάτων, πυρασφάλειες, ξενοδοχειακά, δασικά, λιμενικά, οδοποιΐα κλπ θα πρέπει να έχεις την αντίστοιχη γνώση...
    1 point
  3. αν δεν κάνεις καμία κατασκευή στο Γήπεδα δεν αφορά την ΥΔΟΜ τι θα βάλεις μέσα και τι θα εισπράττεις για αυτό. Για τα υπόλοιπα μίσθωσης εισπράξεις ΚΗΔ κλπ ότι ζητήσει η ΔΟΥ και ο λογιστής του ιδιοκτήτη.
    1 point
  4. Εγώ ότι, "εξέχει" από 1 έως 3,4 εκ. δεν τα βλέπω (λόγω της ηλικίας μου).... Κι αφού δεν τα βλέπω, δεν ασχολούμαι καν μαζί τους...
    1 point
  5. Το σύστημα της metrica με αυτό του HEPOS δύσκολο να έχουν διαφορά 10cm. Κυρίως αναφέρομαι σε διαφορές του HEPOS με τις συντεταγμένες που θα προκύψουν από base-rover εξάρτηση από τριγωνομετρικό της ΓΥΣ, ειδικά αν το τελευταίο δεν συμμετείχε στους υπολογισμούς του συστήματος αναφοράς του HEPOS.
    1 point
  6. Η διαφορά που αναφέρει ο συνάδελφος @ntanos αναφέρεται στην διαφορά μεταξύ των διαφορετικών συστημάτων επίλυσης. Οι αποστάσεις και η θέση των μετρημένων σημείων σε κάθε σύστημα θα κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με μικρότερες αποκλίσεις και αυτές κυρίως λόγω της ακρίβειας μέτρησης του gps. .
    1 point
  7. Σε σχέδιο νόμου που αφορά σε "Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος" αναφέρεται σχετικά με το παρόν θέμα: Άρθρο 122 Προϋποθέσεις επιτρεπτής συνένωσης ομόρων γηπέδων – Αυθεντική ερμηνεία παρ. 6 άρθρου 33 ν. 4759/2020 Η παρ. 6 του άρθρου 33 του ν. 4759/2020 (Α΄ 245) περί προσθέτων προϋποθέσεων επιτρεπτής συνενώσεως ομόρων γηπέδων έχει από την έναρξη ισχύος της, την εξής έννοια: Δεν απαγορεύεται η λειτουργική συνένωση ακινήτων, υπό τους γενικούς ή ειδικούς όρους που τίθενται για κάθε περιοχή. Η λειτουργική συνένωση γηπέδων είναι επιτρεπτή και για την οικοδομική αξιοποίηση ομόρων γηπέδων και στην περίπτωση που τουλάχιστον ένα εξ αυτών ήταν, ακόμη και κατά παρέκκλιση, άρτιο και οικοδομήσιμο κατά τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι τον χρόνο ενάρξεως ισχύος του ν. 4759/2020 (Α΄ 245), αρκεί το προκύπτον από τη λειτουργική συνένωση γήπεδο να έχει εμβαδόν τουλάχιστον τέσσερις χιλιάδες (4.000) τ.μ., χωρίς να απαιτούνται για την οικοδομησιμότητά του περαιτέρω προϋποθέσεις.
    1 point
  8. Τα στέγαστρα προβλέπονται μόνο στο άρθρο 17 και επομένως επιτρέπονται μόνο στους ακάλυπτους. Δεν προβλέπονται στέγαστρα ούτε στο άρθρο 16 ούτε στο άρθρο 19.
    1 point
  9. Συνεπώς το θέμα τελείωσε. Δεν το εμφανίζεις πουθενά. Ναι, σε υπαίθριους συνάθροισης κοινού κάνουμε κανονική μελέτη με πληθυσμό, διαφυγή, εξόδους και προβλεπόμενα μέσα ενεργητικής.
    1 point
  10. εννοεί ότι πρώτα πρέπει να λυθεί να νομιμοποιηθεί δηλαδή όπως νομιμοποιείται το διαμέρισμα και μετά εκδίδεται το πιστοποιητικό πληρότητας Ηλεκτρονικής ταυτότητας του ακινήτου για να το πουλήσετε. Προφανώς έχετε απευθυνθεί σε μηχανικό που σας είπε ότι υπάρχει διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου για να πουλήσετε πρέπει να τακτοποιήσετε πρώτα αυτό, το πρόστιμο υπερ του Κράτους για την διαφορετική διαμερισμάτωση θα πρέπει να είναι τώρα 250 με 320€ περίπου αν η μόνη σας αυθαιρεσία είναι αυτή. Και την αμοιβή του Μηχανικού την συζητάτε ελεύθερα με τον Μηχανικό. Ρωτήστε να πάρετε και μια δεύτερη γνώμη. Επίσης για να τακτοποιηθεί το ακίνητο πρέπει να πληρωθεί και υπερ ΤΕΕ που παρέχει το ηλεκτρονικό σύστημα στον Μηχανικό που δουλεύει, περίπου 20€.
    1 point
  11. Μπορεί η εξάρτησή σου να είναι και με το HEPOS, δεν υπάρχει πρόβλημα. Το ίδιο ισχύει και με τα ανταγωνιστικά ιδιωτικά δίκτυα όπως METRICANET, URANUS κλπ. Μεταξύ αυτών των συστημάτων αναφοράς (διότι όντως πρόκειται για διαφορετικά μεταξύ τους "ΕΓΣΑ87"), είναι λογικό να υπάρχουν κάποιες (συνήθως) μικρές αποκλίσεις της τάξης των 0-10cm ή και παραπάνω. Αυτό όμως που είναι το πιο σημαντικό, είναι η λεπτομερής αποτύπωση σε ότι αφορά την τοπική κατάσταση, η ακριβής (όσο είναι δυνατό) εμβαδομέτρηση της ιδιοκτησίας σου και των όμορων, η ακριβής αποτύπωση της θέσης των κτισμάτων του οικοπέδου και των ομόρων που "βλέπουν" στο οικόπεδο και κυρίως η ακριβής εφαρμογή της ρυμοτομικής και οικοδομικής γραμμής σε επίπεδο Ο.Τ.
    1 point
  12. Παράδειγμα 5, Περιγραφή ανισόσταθμης θεμελίωσης με πέδιλα https://www.3dr.eu/wp-content/uploads/05-1.pdf Παράδειγμα 7, Περιγραφή θεμελίωσης με ανισόσταθμη γενική κοιτόστρωση https://www.3dr.eu/wp-content/uploads/05-1.pdf
    1 point
  13. Εκδίδεται κανονικά. Δεν εχουμε την δυνατότητα να ελέγχουμε πόσες φορές έβαψε το σπίτι του. Το θέμα είναι να μην τον τσιμπήσουν την ώρα που το φτιαχνει (και κυρίως για εκσκαφες σε αρχαιολογικούς χώρους ή βαφές σε παραδοσιακούς οικισμούς κλπ)
    1 point
  14. Άλλο ΓΠΣ, άλλο Ρυμοτομικό Σχέδιο Το πρώτο καθορίζει (κυρίως) χρήσεις γης. Το δεύτερο, καθορίζει την (συγκεκριμένη) περιοχή που ρυμοτομείται, καθώς και τους όρους δόμησης αυτής Άρα, εσύ έχεις σχέδιο πολύ πριν το 85 Τα διάφορα συστήματα (πτερύγων, συνεχές, κλπ) καταργήθηκαν με το ΓΟΚ 85.
    1 point
  15. βάζεις το Α/Α του μεταγενέστερου ελέγχου φορολογικών
    1 point
  16. Αρκεί να πέσει π.χ. το 500άρικο από τον ιδιοκτήτη και "πετάω"....
    1 point
  17. Βασίλη, ο νόμος έτσι όπως είναι γραμμένος, απαιτεί και την έκδοση ΗΤΑ. Εγώ δεν το κάνω! Το λέω στο τέλος στον ιδιοκτήτη, ζητάω την αντίστοιχη extra αμοιβή, δεν ενδιαφέρει κανέναν, δεν το κάνω.
    1 point
  18. Πρόσφατη γνωμοδότηση ΚΕΣΥΠΟΘΑ για πατάρια-σοφίτες, εκτός αλλά και εντός σχεδίου. Κατά τη δημιουργία εσωτερικού εξώστη (παταριού) που συνέχεται με όροφο σε κτήριο κατοικίας σε εκτός σχεδίου περιοχές, • το κενό που αφήνεται στον όροφο δεν καθιστά το κτήριο ή το τμήμα αυτό του κτηρίου μονώροφο και εφαρμόζεται το αντίστοιχο ύψος που προβλέπεται από τις διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης για τα διώροφα κτήρια, • το μέγιστο ύψος του κτηρίου για την επιφάνεια που καταλαμβάνει το πατάρι στον όροφο αντιστοιχεί στο ύψος διώροφης οικοδομής. Επιπλέον, σε κάθε περίπτωση, • κατά τη δημιουργία εσωτερικού εξώστη (παταριού) που συνέχεται με όροφο, δεν επιβάλλεται ο διαχωρισμός με κατακόρυφα δομικά στοιχεία, της επιφανείας που καταλαμβάνει το πατάρι από αυτήν του ορόφου, ούτε και υφίσταται προϋπόθεση/αναλογία σχέσης μεταξύ του προσμετρούμενου στον σ.δ εμβαδού του ορόφου σε συνάρτηση με την επιφάνεια (εμβαδόν) του παταριού, • το εμβαδόν σοφίτας, όταν ο υποκείμενος αυτής όροφος περιλαμβάνει και τμήμα εσωτερικού εξώστη (παταριού), υπολογίζεται επί της συνολικής επιφάνειας της κάτοψης του υποκείμενου ορόφου, όπως αυτή ορίζεται από τους περιμετρικούς τοίχους, συμπεριλαμβανομένης της επιφάνειάς τους. Πράξη-48-Εσωτερικοί-εξώστες-και-σοφίτες-σε-εκτός-σχεδίου.pdf
    1 point
  19. Σε μια πρόσφατη αναζήτηση που έκανα για τα Πρότυπα Κατασκευής Έργων (ΠΚΕ) με έτος έκδοσης-τελευταίας αναθεώρησης το 1994, τα βρήκα στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων, σε μια ανάρτησή τους για τη Μελέτη του έργου «Ολοκλήρωση του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, Τμήμα 4 Βάρδα - Α.Κ. Κυλλήνης (Χ.Θ. 37+500 έως Χ.Θ. 46+500)». Ημερομηνία ανάρτησης η 26η Ιανουαρίου 2017. Το link είναι παρακάτω: https://www.ggde.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=781:meletes_kme_dieukrinistika_pke_parartima_6_tsy_oloklirosi_autokinitodromou_patra-pyrgos_tmima_4&Itemid=217 Ο φάκελος με τα ΠΚΕ είναι το PARARTHMA_6_PKE.zip και τα αρχεία είναι σε μορφή pdf και tif. Φοβερή εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι τα σχέδια είναι και στην Αγγλική γλώσσα αν και η μετάφραση δεν είναι τόσο επιτυχής παντού (unofficial translation όπως αναγράφεται στις πινακίδες). Η ισχύς τους ή μη επαφίεται στην κρίση των συναδέλφων.
    1 point
  20. εμένα με έχει κουφάνει ότι στα δικαιολογητικά που πρέπει να βάλουμε όταν κάνουμε την ΗΤΚ ενός ακινήτου, νομίζω το τελευταίο ζητάνε να βάλουμε μέσα και το πιστοποιητικό ηλεκτρονικής ταυτότητας του ίδιου ακινήτου. Μα στην ΗΤΚ που ο μηχανικός που θα συνδεθεί μπορεί να δει το πιστοποιητικό ηλεκτρ. Ταυτότητας θέλουν να τους ξαναβάλουμε στην δήλωση του ίδιου συστήματος ένα πιστοποιητικό το οποίο ήδη υπάρχει σε αυτό το σύστημα ?
    1 point
  21. δεν χρειαζεται να πας πουθενα... αν θες μπορείς και μπορείς σκεφτεσαι και το αρ15 με αυξ ύψους, και το 19 με Χωρο κύριας χρήσης στο δωμα... 1. Εγγρ-32746-20-10-2016 Παράλληλη εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων του ΝΟΚ 2. Εγκ-51039-21-12-2016 Παράλληλη εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων του ΝΟΚ 3. Εγγρ-ΥΠΕΝ-ΔΑΟΚΑ-71750-2909-19 Παράλληλη εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων του NOK 4. Εγγρ-ΥΠΕΝ-ΔΑΟΚΑ-62412-2532-20 Σχετικά με την συνδυαστική εφαρμογή του Αρθ-15 παρ.8 και του Αρθ-19 του Ν-4067-12 5. Εγκ-31685-2017 Εγγρ-32746/16 Α. Συνδυαστική εφαρμογή Αρθ-10 παρ.1 και Αρθ-25 του ΝΟΚ Στην παρ.1 του Αρθ-10 του ΝΟΚ "Κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πυκνοδομημένες και αστικές περιοχές" παρέχεται το κίνητρο της "ποσοστιαία αύξησης του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης του οικοπέδου", υπό προϋποθέσεις (ποσοστιαία μείωση του επιτρεπόμενου ποσοστού κάλυψης του οικοπέδου και ανά περίπτωση επιπλέον προϋποθέσεων όπως πχ απόδραση σε κοινή χρήση επιφάνειας του οικοπέδου, απόσυρση κτιρίου κλπ). Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται ότι "Σε κάθε περίπτωση δίνεται κίνητρο προσαύξησης του επιτρεπόμενου ύψους έως το ανώτατο κατά το Αρθ-15 ύψος για τον προσαυξημένο συντελεστή δόμησης" Στην παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-25 του ΝΟΚ δίνεται κίνητρο αύξησης του σδ για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης χωρίς όμως στο άρθρο αυτό να προβλέπεται προσαύξηση του επιτρεπόμενου ύψους του κτιρίου για τον προσαυξημένο συντελεστή. Στην παρ.3 του Αρθ-27 του ΝΟΚ προβλέπεται ότι: "Σε περίπτωση που συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής τόσο του Αρθ-10 όσο και του Αρθ-25 η προσαύξηση του συντελεστή δόμησης υπολογίζεται ξεχωριστά για κάθε περίπτωση επί του αρχικού συντελεστή". Από τα ως άνω προκύπτει σαφώς κατά την άποψη της υπηρεσίας μας ότι σε περίπτωση παράλληλης εφαρμογής των Αρθ-10 και Αρθ-25 του ΝΟΚ η προσαύξηση του επιτρεπόμενου ύψους κατά το Αρθ-15 γίνεται αποκλειστικά και μόνο βάση του προσαυξημένου συντελεστή δόμησης που έχει υπολογιστεί κατά το Αρθ-10 του ΝΟΚ (δηλαδή δεν προσαυξάνεται το ύψος από την εφαρμογή του Αρθ-25 ). Εγκ-51039/16 Β. Σ ό,τι αφορά την σωρευτική εφαρμογή του Αρθ-10 παρ.1 και του Αρθ-25 του ΝΟΚ, αυτή είναι δυνατή αφού προβλέπεται ρητά από την παρ.3 του Αρθ-27 του ΝΟΚ, το οποίο ρυθμίζει και τον τρόπο υπολογισμού της προσαύξησης του συντελεστή. Στο Αρθ-25 ορίζονται τα κίνητρα για τη. δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης και όπως προκύπτει από την αιτιολογική έκθεση, με τις διατάξεις του, θεσπίζεται "κίνητρο αύξησης του - συντελεστή δόμησης για κτίρια που μέσω του βιοκλιματικού και ενεργειακού σχεδιασμού τους απαιτούν ελάχιστη δυνατή κατανάλωση, ενεργείας, χρησιμοποιώντας συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας καθώς και συστήματα, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ή παρουσιάζουν ταυτόχρονα εξαιρετική περιβαλλοντική απόδοση", Γ. Από τη συνδυαστική εφαρμογή του Αρθ-10 με το Αρθ-25 ως ανώτατο ύψος του κτιρίου υπολογίζεται, το προσαυξημένο από την εφαρμογή του Αρθ-10 σε συνδυασμό με το Αρθ-15 του ΝΟΚ ύψος, χωρίς δηλαδή να προσαυξάνεται περαιτέρω το ήδη προσαυξημένο από την εφαρμογή του άρθρου 10 επιτρεπόμενο ύψος του κτιρίου όπως αναφέρεται και στο ως άνω έγγραφο της ΔΑΟΚΑ.
    1 point
  22. Αυτό τί μπορεί να σημαίνει ωστόσο;.. Κατά λάθος έκανα νέο ποστ, ενώ προσπαθούσα να συμπληρώσω το προηγούμενο. Το λοιπόν, δεν κατάλαβα τί θέλει να πει ο αόρατος διαφωνών (υποθέτω δεν είναι καν ο venezia). Ότι διαφωνεί στο δικαίωμα να θέτουμε ερωτήσεις ή είναι από αυτούς που πιστεύουν στην ύπαρξη "χαζών ερωτήσεων"; Όπως και να 'χει, έχει νόημα να διαφωνείς στην άποψη κάποιου, αλλά σίγουρα δεν έχει νόημα η διαφωνία σε μία ξεκάθαρα ερώτηση. Τη ξαναθέτω λοιπόν: Τι σημαίνει το υπογραμμισμένο στο παρακάτω? Οι συνεχόμενες δημοσιεύσεις-παραθέσεις δεν επιτρέπονται. Τα μηνύματά σου συγχωνεύτηκαν. Αν προκύπτει η ανάγκη συμπλήρωσης της αρχικής δημοσίευσης, χρησιμοποίησε την επιλογή «επεξεργασία» και αν θέλεις να παραθέσεις τμήματα μηνυμάτων από περισσότερα posts επίλεξε "multiquote" . Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. -akis73
    0 points
  23. Θα το ξεκινήσω με Μικρής κλίμακας και θα δούμε που θα βγει.... Θα σας ενημερώσω
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.