Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      2.467


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.664


  3. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.204


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.594


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/03/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Μονώσεις και επιστρώσεις / επικαλύψεις δεν μετράνε πουθενά ούτε σε ύψος, ούτε σε όγκο, ούτε σε συντελεστή δόμησης. Το ίδιο ισχύει και για την μόνωση της οροφής της πιλοτής. "οριζόντιες όψεις" ή "5η όψη" . Μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίου είναι το ύψος του ανώτατου επιπέδου του κτιρίου, πάνω από το οποίο απαγορεύεται κάθε δόμηση εκτός από τις εγκαταστάσεις που επιτρέπονται ειδικά και περιοριστικά. Η μόνωση και η επίστρωση- επικάλυψη της τελικής άνω επιφάνειας του ανώτατου επιπέδου του κτιρίου, δύνανται να βρίσκονται πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίου. Ύψος κτιρίου σε κάθε σημείο είναι η κατακόρυφη απόσταση από το σημείο τομής της όψης του κτιρίου με το οριστικά διαμορφωμένο έδαφος έως τη στάθμη της τελικής άνω επιφάνειας του τελευταίου ορόφου στη θέση αυτήν, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνεται η μόνωση και η επίστρωση-επικάλυψη. Σε περίπτωση κτιρίου με στέγη, το ύψος κτιρίου σε κάθε σημείο είναι η κατακόρυφη απόσταση από το σημείο τομής της όψης του κτιρίου με το οριστικά διαμορφωμένο έδαφος έως τη στάθμη της κάτω επιφάνειας της χαμηλότερης από τις εδράσεις της στέγης. Το μεγαλύτερο από τα ύψη που πραγματοποιούνται είναι το μέγιστο πραγματοποιούμενο ύψος του κτιρίου.
    4 points
  2. καλή επιτυχία στα κέρδη και στα έσοδα. Το θέμα έχει ολοκληρωθεί και κλειδώνει. Συγχαρητήρια στους συναδέρφους που αφιέρωσαν τον χρόνο τους (χωρίς κανένα κέρδος)
    3 points
  3. καταρχήν συγχωρέστε με για την άγνοια μου, έχω καιρό να βγάλω άδεια και δεν το ήξερα ότι πλέον δεν ισχύει ότι η μόνωση ως τα 6εκ δεν μετράει στον ΣΔ. Ευχαριστώ και για την διευκρίνηση σας. Αυτό τώρα με το αν επιτρέπεται στηθαίο >30 εκ στα εκτός σχεδίου, δεν το ξέρω σίγουρα τι ισχύει σήμερα, τελευταία μου άδεια κατέθεσα το 2018 και εκδόθηκε αργότερα, εμένα μου είχε επιτραπεί τότε να κάνω πάνω από 30εκ. Τι ισχύει όμως σήμερα δεν το γνωρίζω.
    2 points
  4. Πολύ σωστά . Θερμομόνωση οποιουδήποτε πάχους συν επένδυση κτιρίου 20 εκατοστών. Δεν μετράνε πουθενά .
    2 points
  5. ο περιορισμός των 6εκ έχει αρθεί εδώ και καιρό...
    2 points
  6. Συμφωνώ με @dimitris GM Αδεια: αντιπαραβάλουμε τα σχέδια αποτύπωσης με αυτά της αδείας. Αν έχει μετατοπιστεί η διαχωριστική τοιχοποιία στο όμορο ή και σε κοινόχρηστο, προκύπτει διαφορετική διαμερισμάτωση (παρ14/100) και 250 € παράβολο (πχ επέκταση 30εκ στο δίπλα ή στο κλιμακοστάσιο). Αν υπάρχει καθαίρεση της διαχωριστικής τοιχοποιίας και έχει συνεννοηθεί με το όμορο, χωρίς καμία περαιτέρω επέκταση, προκύπτει λειτουργική συνένωση άρα ΠΠ με αναλυτικό προϋπολογισμό (πχ ενοποίηση καταστημάτων). Σύσταση: αντιπαραβάλουμε τα σχέδια αποτύπωσης με αυτά της σύστασης. Αν το εμβαδόν και το περίγραμμα της αποτύπωσης ταυτίζεται με αυτά της σύστασης, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην μεταβίβαση. Αν το εμβαδόν ή το περίγραμμα της αποτύπωσης δεν ταυτίζεται με αυτά της σύστασης, τότε μιλάμε για: Υποχρεωτική τροποποίηση της σύστασης στην περίπτωση 1.1. για την μεταβίβαση της ιδιοκτησίας. Αν η επέκταση έγινε εις βάρος κοινοχρήστων χώρων ελέγχουμε με το 98 (συνήθως χωρίς συναίνεση). Αν η επέκταση έγινε εις βάρος όμορης ιδιοκτησίας απαιτείται συναίνεση του συνόλου των συνιδιοκτητών και υπήρχε πρόβλημα. Το ανωτέρω άρθρο 98Α που παραθέτει ο @dimitris GM περιμένουμε από μέρα σε μέρα να ψηφιστεί... Προαιρετική τροποποίηση της σύστασης στην περίπτωση 1.2 και μεταβίβαση με ανεξάρτητα συμβόλαια.
    2 points
  7. Αρχικα σας ευχαριστω ολους για τις απαντησεις σας. Εν τω μεταξυ ο υπαλληλος διαβασε ξανα κ ξανα την εγκυκλιο ( με εμενα πανω απο το κεφαλι του) και το δέχτηκε- αντιλήφθηκε, αφου μου τονισε πως εχω Υπ. Δηλωση μεσα στο διαγραμμα δομησης που δηλωνω πως εχω την ευθυνη για τη δομηση και τον υπολογισμο της ;)) Οπότε ολα οκ. Στην συγκεκριμενη περιπτωση, εγω τοποθετω τα τουβλα προσωπο με τα μπετά στην εξωτερική πλευρα του κελύφους, και επιπλεον θα τοποθετησω και περιμετρικη μονωση, ώστε να μη δημιουργουνται θερμογεφυρες στα σημεια που τα τουβλα συναντιουνται με τις κολωνες. καλο σας βραδυ
    1 point
  8. Σε εκτός νομίζω όχι, δε θυμάμαι...
    1 point
  9. έγραψα απλά ότι συμφωνώ με την άποψη σου, μην το βλέπεις περίεργα
    1 point
  10. Δεν θέλω να σε απογοητεύσω αλλά, με 40 χρόνια ένσημα, (κι έτσι όπως είναι η νομοθεσία) ακόμη μαθαίνουμε...
    1 point
  11. Με τους Τεχνολόγους τι γίνεται; Έχει κάποιος ενημέρωση; Τα τηλέφωνα δεν απαντάνε εδώ και 3 μέρες. Αν είναι κάποιος που έχει ενημερωθεί για εξετάσεις σε ειδικότητα ΤΕΣΑ-1 ας μας απαντήσει εδώ μην περιμενουμε άδικα. Ευχαριστω
    1 point
  12. Ναι, αυτό όμως που δεν μπορείτε όμως να κατανοήσετε είναι ότι για κάθε εργασία απαιτείται διαφορετικός χειρισμός και διαφορετική άδεια έγκριση κλπ. Δεν αποφασίζετε εσείς τι άδεια θα εκδοθεί!!! Δεν έχετε ούτε την αρμοδιότητα ούτε την γνώση. Γι'αυτό άλλωστε βρεθήκατε εδώ , να ρωτάτε πως θα αντιμετωπίσετε τις καταγγελίες σας. Φαντάζομαι δεν αποφασίζετε τι φάρμακα θα πάρετε, ουτε αποφασίζετε τις προτάσεις του δικηγόρου σας, ούτε τέλος πάντων τι ρούτερ θα βάλετε στην 50αρα σύνδεση σας... Είστε πραγματικά εκτός τόπου. Χωρίς παρεξήγηση πάντα, και με όλο το θάρρος. Αν σας ρίξουν ένα πρόστιμο της τάξης των 13000€ (1100*12τμ) και με τα μισά ανά έτος, θα λιποθυμήσετε και η αξία του ακινήτου θα είναι να'χαμε να λέγαμε...
    1 point
  13. Υπάρχουν οικισμοί και οικισμοί (προ 23) Βασική προϋπόθεση για να ενταχθεί κάποιος σε αυτή την κατηγορία, είναι να φαίνεται στην απογραφή του 1921. Τα όρια (κάποιων εξ) αυτών, έχουν καθοριστεί (κυρίως τη 10ετία του 70). Για τους υπόλοιπους, προκειμένου για έκδοση άδειας, γίνεται αυτοψία. Οι όροι δόμησής τους έχουν καθοριστεί με ΒΔ (1968) & ΠΔ (μετέπειτα). Αυτό που ισχύει σήμερα είναι το ΠΔ του 81. Μετά το ΠΔ της 24-4-1985, ως προ 23 θεωρούνται όσοι δεν οριοθετήθηκαν ως <2000 κατ.
    1 point
  14. Μέχρι το 2020 η διάταξη 17 - 7.ια έλεγε "ια) Στέγαστρα σε οποιαδήποτε θέση και εφόσον αυτά αναπτύσσονται εντός των υποχρεωτικών ακαλύπτων μπορούν να κατασκευάζονται με πλάτος μέχρι 1/4 Δ ή δ." όμως δεν υπήρχε αναφορά στο άρθρο 4 της παρ. 17 που αφορά στο τι επιτρέπεται "Μέσα στις ελάχιστες αποστάσεις Δ ή δ του υποχρεωτικού ακάλυπτου χώρου" Το 2020 αφαιρέθηκε το Δ/4 από την παρ. 7.ια αλλά αναφέρεται το ίδιο ουσιαστικά στο άρθρο 17 παρ. 4 όπου προστέθηκε η περίπτωση στ που μας λέει: "στ) Αρχιτεκτονικές προεξοχές και αρχιτεκτονικά στοιχεία, ογκοπλαστικές προεξοχές και διακοσμητικά στοιχεία, κινητά ή σταθερά συστήματα σκίασης, κατασκευές για τη συντήρηση του κελύφους, αγωγοί τεχνικών συστημάτων, όπως καμινάδες, αεραγωγοί, υδρορροές, προστεγάσματα και στέγαστρα. Το μέγιστο πλάτος όλων των παραπάνω ισούται με 1/4 Δ ή 1/4 δ." Επιπλέον από τον ορισμό του ακάλυπτου άρθρο 2 παρ. 3 οι υποχρεωτικές αποστάσεις αποτελούν υποχρεωτικό ακάλυπτο. "3. Ακάλυπτος χώρος είναι ο χώρος του οικοπέδου, που δεν δομείται. Περιλαμβάνει τον υποχρεωτικά ακάλυπτο και προαιρετικούς ακάλυπτους. α. Υποχρεωτικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι ο χώρος, που δεν δομείται και παραμένει ακάλυπτος λόγω εφαρμογής του ρυμοτομικού σχεδίου, τήρησης των υποχρεωτικών αποστάσεων από τα όρια του οικοπέδου, προκειμένου να μην υπάρχει υπέρβαση της επιτρεπόμενης κάλυψης της περιοχής. β. Προαιρετικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι αυτός, που αφήνεται αδόμητος πέραν του υποχρεωτικώς ακαλύπτου." Σχετικά με την δημοσίευση του 2017 από τότε έχουν αλλάξει ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ και ένα πολύ βασικό είναι ο ορισμός του στεγάστρου. Γενικά θεωρώ ότι ισχύει η εγκύκλιος του 19. Βέβαια όπως έγραψε και η συνάδελφος Δασκαλάκη υπάρχει ένα θέμα σχετικά με τους όρους "οικόπεδο" αλλά και εγώ τελικά θεωρώ ότι έχουν εφαρμογή και εκτός σχεδίου, ειδικά εφόσον υπάρχει και η συγκεκριμένη εγκύκλιος ( γιατί η διατύπωση ως οικόπεδο στο ΝΟΚ υπήρχε και πριν το 2020)
    1 point
  15. Στην ουσία την νομοθεσία την μαθαίνεις στην πράξη μόνος σου, στου κασίδη το κεφάλι... κακώς βέβαια... θα έπρεπε να υπάρχει μία υποχρεωτική τουλάχιστον διετούς εκπαίδευσης - άσκησης σε γραφείο / εταιρεία. Και φυσικά όχι μόνο για θέματα νομοθεσίας... Πρακτικά, ξεκινάς να διαβάσεις τα βασικά (από αυτά που αναφέρεις): Για νεα κτίρια, προσθηκες, άδειες, αναθεωρήσεις κλπ: ΝΟΚ, κτιριοδομικό κανονισμό, και τα τμήματα Α & Β του Ν.4495/17 - Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις Για αυθαίρετα διαβάζεις το τμήμα Δ του Ν.4495/17. Για ηλεκτρονική ταυτότητα το τμήμα Γ του Ν.4495/17. Τώρα, το να σου πω να κάνεις σεμινάρια, δεν ξέρω αν είναι καλή συμβουλή... Υπάρχουν πολλοί εκεί έξω που απλά θέλουν να τα αρπάξουν. Πάντως η νομοθεσία είναι αρκετά περίπλοκη και δεν θεωρώ ότι θα πρέπει να ασχολείται κάποιος νέος χωρίς την επίβλεψη κάποιου έμπειρου. Όποιος ζητάει εμπειρία πάνω στην νομοθεσία, σίγουρα δεν ζητάει απόφοιτους. Από την άλλη σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να μάθεις τη νομοθεσία του τομέα που θέλεις να εμπλακείς. Αν για παράδειγμα θες να ασχοληθείς με νέες κατασκευές οικιστικών, αυθαίρετες κατασκευές, ενεργειακές αναβαθμίσεις, τοπογραφικά, φωτοβολταϊκά, αδειοδότηση καταστημάτων, πυρασφάλειες, ξενοδοχειακά, δασικά, λιμενικά, οδοποιΐα κλπ θα πρέπει να έχεις την αντίστοιχη γνώση...
    1 point
  16. για αδεια/εγκριση ναι, απαιτείται.
    1 point
  17. Υπαρχει αυτο υπο ψηφιση, που λυνει το θεμα της επεκτασης υπερ ή κατα ομορης ΟΙ. Άρθρο 232 Μονομερής υπαγωγή και τροποποίηση συστάσεως οριζοντίου ιδιοκτησίας – Τροποποίηση άρθρου 98 ν. 4495/2017 1. Στο τέλος της περ. β) της παρ. 5 του άρθρου 98 του ν. 4495/2017 (Α΄ 167), περί παραβάσεων σε οριζόντιες ιδιοκτησίες, προστίθενται οι λέξεις «άνωθεν του ισογείου», και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής: «5. Ειδικώς στις περιπτώσεις οριζόντιας ιδιοκτησίας με παραβάσεις που αφορούν την επέκταση αυτής καθ’ ύψος ή κατά πλάτος (οριζόντιας) και την κατάληψη κοινοχρήστου ή κοινοκτήτου χώρου, είναι δυνατή η υπαγωγή αυτών στον παρόντα, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών, μόνο στις εξής περιπτώσεις: α) όταν η αυθαίρετη επέκταση υφίσταται από την ανέγερση-κατασκευή της οικοδομής ή β) όταν η ίδια αυθαίρετη επέκταση υφίσταται σε όλους τους ορόφους της οικοδομής, άνωθεν του ισογείου.». 2. Στο άρθρο 98 του ν. 4495/2017 προστίθεται παρ. 9Α ως εξής: «9Α. Ειδικώς στην περίπτωση αυθαίρετης επέκτασης ή απομείωσης αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας εις βάρος ή υπέρ όμορης οριζοντίου ιδιοκτησίας του αυτού ή άλλου ιδιοκτήτη, είναι δυνατή η υπαγωγή αυτής στον παρόντα, αν η αυθαίρετη επέκταση ή απομείωση της αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας υφίσταται από την ανέγερση – κατασκευή της οικοδομής. Με τον ίδιο τρόπο οι ιδιοκτήτες των οριζοντίων ιδιοκτησιών που επηρεάζονται από τη διαφοροποίηση αυτή, έχουν δικαίωμα να προβούν από κοινού σε συμβολαιογραφική πράξη μονομερούς τροποποιήσεως της πράξεως συστάσεως οριζοντίου ιδιοκτησίας, προκειμένου να ενσωματώσουν ή κατανείμουν, αμοιβαίως, τον υπαγόμενο στις διατάξεις του παρόντος χώρο, στις οριζόντιες ιδιοκτησίες τους ή να τον εξαιρέσουν από αυτήν, χωρίς να θίγονται υφιστάμενα συνολικά ποσοστά συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου και κατανομής κοινοχρήστων δαπανών των αμοιβαίως θιγομένων οριζοντίων ιδιοκτησιών. Στην περίπτωση αυτή, η σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων συνιδιοκτητών τεκμαίρεται.». Εσυ εχεις αλλη αδεια και αλλη συσταση, αλλα στην συσταση εχουν "περασθει" οι εκατερωθεν επεκτασεις. Εχεις μονον ΔΔ χωρις τροποποιηση συστασης
    1 point
  18. Σε σχέδιο νόμου που αφορά σε "Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος" αναφέρεται σχετικά με το παρόν θέμα: Άρθρο 122 Προϋποθέσεις επιτρεπτής συνένωσης ομόρων γηπέδων – Αυθεντική ερμηνεία παρ. 6 άρθρου 33 ν. 4759/2020 Η παρ. 6 του άρθρου 33 του ν. 4759/2020 (Α΄ 245) περί προσθέτων προϋποθέσεων επιτρεπτής συνενώσεως ομόρων γηπέδων έχει από την έναρξη ισχύος της, την εξής έννοια: Δεν απαγορεύεται η λειτουργική συνένωση ακινήτων, υπό τους γενικούς ή ειδικούς όρους που τίθενται για κάθε περιοχή. Η λειτουργική συνένωση γηπέδων είναι επιτρεπτή και για την οικοδομική αξιοποίηση ομόρων γηπέδων και στην περίπτωση που τουλάχιστον ένα εξ αυτών ήταν, ακόμη και κατά παρέκκλιση, άρτιο και οικοδομήσιμο κατά τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι τον χρόνο ενάρξεως ισχύος του ν. 4759/2020 (Α΄ 245), αρκεί το προκύπτον από τη λειτουργική συνένωση γήπεδο να έχει εμβαδόν τουλάχιστον τέσσερις χιλιάδες (4.000) τ.μ., χωρίς να απαιτούνται για την οικοδομησιμότητά του περαιτέρω προϋποθέσεις.
    1 point
  19. Ε, αφού καταλήξατε τι είδους άδεια απαιτείται, εμείς οι μηχανικοί τι να πούμε; Λυπάμαι πραγματικά!
    1 point
  20. Καλησπέρα. Γνωρίζω να σας πω μόνο για «συμπλήρωση φακέλου οικοδομικής αδείας» στην Πολεοδομία Θεσσαλονίκης που κάνω τώρα. Μερική ανασύσταση δηλαδή που όμως την ονομάζουν συμπλήρωση φακέλου.
    1 point
  21. Στον ΚΕΝΑΚ ορίζει τα θερμομονωτικά στοιχεία πλήρωσης. Νομίζω μιλάει για λ<0,30. TOTEE-20701-2-2021 σελ 52. Πήγαινε με την σελίδα της ΤΟΤΕΕ και το λ του υλικού στον υπάλληλο να τα δείξεις (ή στείλε τα με email). To πιθανότερο είναι να μην τα έχει διαβάσει ακόμα. Γίνεται διάκριση τι θεωρείται θερμομονωτικό και τι όχι, με βάση το λ του.
    1 point
  22. Δεν είναι καλή εποχή για υγρομόνωση. και 20 μέρες ηλιοφάνεια να έχεις χρήσιμες θα είναι. (όχι απλά χωρίς βροχή) Υ.Γ. επικουρικά, προσωπικά δεν θα επέλεγα σε καμία περίπτωση ασφαλτόπανο, σου συνιστώ να μιλήσεις με τον Μηχανικός εμπιστοσύνης σου.
    1 point
  23. όχι ήταν για τον Aenor. Γενικά ο ν.4495/2017 τακτοποιεί αυθαίρετα που έγιναν και όχι κάτι που ΔΕΝ έγινε. Σε τέτοιες περιπτώσεις το μόνο σχετικό "νομοθέτημα" είναι η Ε/Α 23 της Εγκυκλίου 3 του 4178 και πρέπει να ελέγξεις εάν η μη υλοποίηση τμήματος κτιρίου επηρεάζει τη νομιμότητα των υπολοίπων. Προσωπικά το έχω χρησιμοποιήσει και στον 4495. Όσον αφορά την κατ3 δες αν μπορείς να κλέψεις (προς τα πάνω!!! Μάζεψε το laser και βγάλε μετροταινία) μερικά εκ για να το βάλεις εκεί. Ταιριάζει γάντι στην περίπτωσή σου. Αν το φέρεις και εντός 5τμ (ανοχή ΔΟΥ σε μεταβιβάσεις), δε χρειάζεται να αλλάξει καν το Ε9.
    1 point
  24. Κάθισα και διάβασα όλη τη συζήτηση και ειδικά προς το τέλος. Ειρωνεία, ασέβεια, αυταρχισμός, νεύρα, εμπάθεια, ισχυρογνωμοσύνη, κι άλλα νεύρα κλπ κλπ. Δεν οδηγεί κάπου αυτό ρε παιδιά. Επί της ουσίας. Ο νόμος είναι σαφής και το ΤΕΕ εντέλει επιτρέπει σε όλους με την προυπόθεση να έχουν έναν πολύ καλό φίλο "κατάλληλης ειδικότητας". Αυτό λέει ο νόμος και το ΤΕΕ μας αρέσει δε μας αρέσει. Και μέχρι εκεί επιτρέπεται να φτάνει η γνώμη μας. Ο καθένας, σαν μεγάλα παιδιά που είμαστε, παίρνει την ευθύνη του και προχωράει. Και μία παράκληση στους διαχειριστές αυτού του φόρουμ. Συνέλθετε, σεβαστείτε και μην είστε προσβλητικοί. Τους κανόνες συμμετοχής να τους εφαρμόζετε πρώτα στον εαυτό σας και με σκοπό την ανάπτυξη διαλόγου και απόψεων που θα μας βοηθήσουν ΟΛΟΥΣ, και όχι για να "τρομοκρατείται" απόψεις που είναι αντίθετες με τις δικές σας. Φιλικά. ΥΓ.1 Δείξτε σεβασμό στον συνάδελφο (κάθε ειδικότητας) ΥΓ.2 Το επίπεδο σε αθλητικά σάιτ είναι υψηλότερο.
    1 point
  25. Of topic... Συνάδελφε γι' αυτό και μόνο... +1! Σιγά μην άφηναν το <<μηχανικό της Ελλάδος>>... εκτός πίτας! 😜 Γι' αυτό άλλωστε είναι τόσο αναλυτικές οι ΤΟΤΕΕ 1,2,3... (ειδικά η 1). Δεν έχω τίποτα με τις άλλες καθόλα άξιες ειδικότητες μηχανικών, αλλά ορισμένα πράγματα πρέπει να λέγονται με το όνομα τους.
    1 point
  26. Σε ισχύ τίθεται από σήμερα, 17 Φεβρουαρίου 2022, η νέα διαδικασία για την κυκλοφορία των ρυμουλκούμενων οχημάτων, η οποία προβλέπει τη χορήγηση ανεξάρτητης άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας, με βάση την Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος Με την παραπάνω Απόφαση (Β΄ 4966), σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, επιλύεται ένα χρόνιο πρόβλημα, καθώς έως σήμερα, τα ρυμουλκούμενα κυκλοφορούσαν χωρίς έντυπο άδειας κυκλοφορίας, αλλά με ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης, το οποίο συνδεόταν με συγκεκριμένο μηχανοκίνητο όχημα. Πλέον, αποσυνδέεται η κυκλοφορία των ρυμουκλούμενων με συγκεκριμένο όχημα, με σκοπό τη διευκόλυνση της μεταφορικής δραστηριότητας. Η διαδικασία προβλέπει ότι όσοι ιδιοκτήτες ρυμουλκούμενων κατηγορίας Ο1 κατέχουν ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης θα πρέπει εντός δύο ετών να μεταβούν στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών, υποβάλλοντας τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στην Απόφαση, κατά περίπτωση, με βάση το πλαίσιο που έχει εκδοθεί το ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης κάθε οχήματος. Ειδικότερα: Α) Όταν το ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης έχει εκδοθεί βάσει εθνικής έγκρισης τύπου ή έγκρισης τύπου ΕΕ, απαιτούνται: 1. Αίτηση για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας 2. Το πρωτότυπο σημείωμα ρυμούλκησης 3. Τουλάχιστον τέσσερις έγχρωμες φωτογραφίες του οχήματος σε έντυπη και ψηφιακή μορφή, με ανάλυση τουλάχιστον 640x480p, διαστάσεων 7×10 cm, ούτως ώστε στις δυο από αυτές να φαίνεται ευκρινώς η οπίσθια όψη του (φώτα, θέση πινακίδας κυκλοφορίας), η πλάγια και η εμπρόσθια όψη του (διάταξη σύνδεσης με το ρυμουλκό όχημα) και στις άλλες ο χαραγμένος αριθμός αναγνώρισης του οχήματος και το πινακίδιο του κατασκευαστή, 4. Αποτύπωμα του 17/ψήφιου αριθμού αναγνώρισης του οχήματος στην περίπτωση που αυτός δύναται να αποτυπωθεί (π.χ. είναι εγχάρακτος ή ανάγλυφος) Στην περίπτωση αυτή εκδίδεται άμεσα η άδεια κυκλοφορίας και χορηγούνται κρατικές πινακίδες. Β) Όταν το ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης έχει εκδοθεί βάσει της υπ’ αριθμ. οικ. 34075/3603/1999 (Β΄ 2117) υ.α., αρχικά κατατίθενται στην Υπηρεσία τα ανωτέρω 1 έως και 4 δικαιολογητικά της περίπτωσης Α). Στη συνέχεια η Υπηρεσία χορηγεί 17ψηφιο νέο αριθμό αναγνώρισης του οχήματος, ο οποίος χαράσσεται με ευθύνη μηχανικού σε αυτό. Τέλος, ο ενδιαφερόμενος καταθέτει εκ νέου στην Υπηρεσία τα επιπρόσθετα κάτωθι δικαιολογητικά για την ολοκλήρωση της έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας και τη χορήγηση των κρατικών πινακίδων: 1. βεβαίωση μηχανικού ότι χάραξε τον νέο αριθμό αναγνώρισης, 2. νέες έγχρωμες φωτογραφίες, με ανάλυση τουλάχιστον 640x480p, διαστάσεων 7×10 cm, στις οποίες φαίνεται ο νέος εγχάρακτος αριθμός αναγνώρισης του οχήματος και το πινακίδιο του κατασκευαστή (θα πρέπει να φαίνεται η διακριτή γραφή του υπάρχοντος αριθμού αναγνώρισης) και 3. το νέο αποτύπωμα του εγχάρακτου αριθμού αναγνώρισης του οχήματος. Γ) Όταν το ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης έχει εκδοθεί βάσει της υπ’ αριθμ. 23780/1978 (Β΄ 42) υ.α. πριν την τροποποίησή της από την υπ’ αριθμ. οικ. 34075/3603/1999 (Β΄ 2117) υ.α., αρχικά κατατίθενται στην Υπηρεσία τα ανωτέρω 1 έως και 4 δικαιολογητικά της περίπτωσης Α) και η Υπηρεσία χορηγεί 17ψηφιο νέο αριθμό αναγνώρισης του οχήματος. Στη συνέχεια, ο ενδιαφερόμενος απευθύνεται σε Μηχανικό, ο οποίος συντάσσει νέα δήλωση και χαράσσει τον νέο αριθμό αναγνώρισης. Τέλος, ο ενδιαφερόμενος καταθέτει εκ νέου στην Υπηρεσία τη νέα δήλωση μηχανικού και τα επιπρόσθετα δικαιολογητικά (2) και (3) της περίπτωσης (Β) για την ολοκλήρωση της έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας και τη χορήγηση των κρατικών πινακίδων. Κατά τη χορήγηση των αδειών κυκλοφορίας για την κατηγορία ρυμουλκούμενων ιδιωτικής χρήσης καταβάλλεται τέλος αδείας ως εξής: – Για την κατηγορία Ο1 θα καταβάλλεται το ποσό των 30 Ευρώ, με κωδικό παράβολου 2992 (κωδικός ανταλλακτικών πινακίδων), μέχρις ότου δημιουργηθεί αντίστοιχος κωδικός αδείας. – Για τις κατηγορίες Ο2 και άνω καταβάλλεται το αντίστοιχο τέλος αδείας που προβλέπεται για την κυκλοφορία ιδιωτικής χρήσης οχημάτων (75 ευρώ). Τέλος, για τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας και πινακίδων ρυμουλκούμενων κατηγορίας Ο2 και άνω, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να ακολουθήσουν τις προβλέψεις της Απόφασης (Β΄ 4966) και να απευθυνθούν στις κατά τόπου Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας, ανάλογα με την κατηγορία κάθε ρυμουλκούμενου.
    1 point
  27. Αγαπητε χωρις να θελω να σας προσβαλλω, ειπα πιο πανω ότι η αξία του ακινήτου, δεν σηκώνει για κάτι άλλο. Δεν θα έδινα ποτέ 2.000-3.000ευρω για αδεια ενός ακινήτου αξίας 8.000ευρω. Αν καταφέρω με μικρής κλίμακας θα το κάνω αλλιώς θα το αφήσω ως έχει.... Για να προχωρησεις σε μια εργασία θα πρέπει να μου προσφέρει και το ανάλογο έσοδο ή κέρδος...
    -1 points
  28. Ειναι ντροπή να συζητάμε σε ποιο επιστημονικό πεδίιο εμπίπτει η ΗΤΚ , ενώ ξεκάθαρα το ζήτημα είναι ζήτημα κατανομής της πίτας. Ο νόμος είναι ξεκάθαρος(όλες οι ειδικότητες που έχουν δικαίωμα μελέτης επίβλεψης Ο.Α.....και φυσικά υπερβαίνει τις όποιες ανακοινώσεις του ΤΕΕ(δεν έχει νόημα να λέμε ξανά τα ίδια, τι είναι το Τεε και ποιοί αποφασίζουν και για ποιό λόγο...είναι αυτονόητα σε εμάς τους μηχανικούς).Από εκεί και πέρα βέβαια, το θέμα είναι οτι στη πράξη, αφου το ΤΕΕ μπορεί να στείλει την απόφαση του π.χ. στους Συμβολαιογράφους και να δέχονται από αυτους που θα του πει. Επί της ουσίας για να επανέλθω, είναι ντροπή να ισχυρίζεται κάποιος εδώ μέσα οτι ο Πολ Μηχ έχει επιστημονικές γνώσεις για ΗΤΚ ενώ οι Μηχ Μηχ Ηλ Μηχ κλπ δεν έχουν.Μεταξύ μας μιλάμε συναδελφοι.....συνέλθετε, το καταλαβαίνω να το λέτε σε πελάτες σας, σε κάποιον τρίτο - άσχετο, τον οποίο και θέλετε για πελάτη....όχι όμως μεταξύ μας.Οπότε ας κάνει ο καθέενας αυτό που νομίζει και σύμφωνα με αυτά που εχει μελετήσει και μελετάει...και αφήστε τις συμβουλές και τις υποδείξεις περί δικηγόρων κλπ......... Παρατήρηση Παρακαλώ βάζε τονισμό στο κείμενο σου. Είναι υποχρεωτικό από τους κανόνες για να μη διαγραφεί. πατάς τις 3 τελίτσες άνω δεξιά του κειμένου και επιλέγεις επεξεργασία. Didonis
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.