Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      18

    • Περιεχόμενα

      2.460


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      17.597


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.482


  4. Hangman

    Hangman

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      46


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/03/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.203 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    3 points
  2. Ο όρος της ενημέρωσης τέθηκε στο άρθρο 100 παρ. 14 (*)του Ν. 4495 . υπό την έννοια του να μην απαιτείται η τακτοποίηση αυτής. Επομένως, ο νόμος, πριν την υποχρεωτική ισχύ της ΗΤΚ θεώρησε ότι θα πρέπει αφενός να αποτυπωθεί η υφιστάμενη κατάσταση, αφετέρου να υπάρξει συσχέτιση νομιμότητας με το σχέδιο αποτύπωσης. Από τη στιγμή όμως, που η νομιμότητα έχει καλυφθεί από την υπαγωγή δεν απαιτείται καμία ενημέρωση. Αντίστοιχα, εφόσον εκδόθηκε ΕΕΔΜΚ για την διαφορετική διαρρύθμιση, θα εισαχθεί η πράξη της έγκρισης στην ΗΤΚ και η κάτοψη που προσαρτήθηκε και δεν θα απαιτηθεί ενημέρωση Ο.Α λόγω της διαφορετικής διαρρύθμισης. (*) 14. Σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υφίσταται απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, αλλά ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ενημερώσει το σχετικό φακέλου της άδειας για τη συντελεσθείσα αλλαγή διαρρύθμισης κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου.
    3 points
  3. Θα βάλεις την επιφάνεια της αποτύπωσης και θα αναφέρεις στην τεχνική περιγραφή πως προκύπτει η διαφορά. Ο συμβολαιογράφος θα το αναφέρει κι αυτός χωρίς τροποποίηση της σύστασης. Κάτι αντίστοιχο που κάνουν με την αύξηση του εμβαδού λόγω ημιυπαίθριων χώρων.
    2 points
  4. Εφόσον, στα σχέδια της δήλωσης Ν. 4495 έχεις αποτυπώσει την υφιστάμενη κατάσταση δεν έχεις άλλη υποχρέωση. Ανεβάζεις την κάτοψη της περαιωμένης δήλωσης.
    2 points
  5. Σύμφωνα με το άρθρο 55 ν. 4495 η χρήση επαγγελματικής αποθήκης δεν ανήκει στην κατηγορία κτιρίων Ι για τα οποία απαιτείται να εκδοθεί ΗΤΚ εντός πενταετίας. Επομένως, το κτίριο ανήκει στην κατηγορία ΙΙ του ανωτέρω άρθρου και η ΗΤΚ συντάσσεται κατά την μεταβίβαση όπως αναφέρεται στην παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου.
    2 points
  6. Παρακαλώ για την ψηφοφορία των μελών του Φόρουμ.
    1 point
  7. Εγώ τους βγάζω αν δεν τους αφορά η εργασία από συμμετέχοντες μηχανικούς
    1 point
  8. Αν δεν έχει μετρήσει ο φωτγος στην δόμηση, ΥΔ. Αν έχει μετρήσει, Διαφ. Διαμερισμάτωση με επέκταση στον κοινόχρηστο άρα παρ5&7/98 και εντός νόμιμου όγκου. (Βλ.σχετικη παρουσίαση ΤΕΕ στην συντονιστική συμβολαιογράφων) Η αποθήκη, πολεοδομική παράβαση της παρ3/81και υπολογισμός με την παρ5/100
    1 point
  9. Συμφωνώ με την εξάντληση των ελέγχων και το πως προέκυψαν οι διαφορές. Αντίστοιχη περίπτωση που δημιούργησε ημιυπαίθριο χώρο εις βάρος της ιδιοκτησίας του, (που νομίζω ότι είχαμε συζητήσει και εδώ), δεν είχε τη δυνατότητα ο συμβολαιογράφος να τροποποιήσει την σύσταση μονομερώς. Αν ήταν στον κοινόχρηστο γινόταν (αρθ98).
    1 point
  10. Δεν έχω καταλάβει το ερώτημα. Έχεις αυθαίρετο και θες να νομιμοποιήσεις; Αν έχεις εξαντλήσει δόμηση, τα ξεχνάς όλα.
    1 point
  11. Τι ακριβώς σημαίνει απόληξη φρεάτιο ανελκυστήρα; Στάση κανονική; Αν έχεις στάση σημαίνει ότι το δώμα είναι προσβάσιμο άρα από την πυροπροστασία να απαιτείται η διαφυγή... Αν δεν έχεις σταση και μιλάς μόνο για τον απαιτούμενο χώρο τότε έχεις ένα μη προσβάσιμο δώμα... Άρα καμία απαίτηση.
    1 point
  12. Κανονικά θες δυο ΥΔΕ και θα βάλεις τον ίδιο αριθμό παροχής. Εγώ αυτό έκανα με τις στέγες στο προηγούμενο πορογραμμα.
    1 point
  13. Πίστευα πως θα έγραφες κάτι μετά τις απαντήσεις -παρατηρήσεις μας. Για το σημείο του κειμένου σου που ασχολείσαι με .... τα εμβαδά των τμημάτων πρέπει να γνωρίζεις πως, στο τελικό σχέδιο μετά την πράξη, υποθέτω- λέω υποθέτω, πως τίποτα δεν θα ισχύσει από αυτά τα νούμερα. Θα προκύψουν "νέες" ιδιοκτησίες με νέα γεωμετρία (μπορεί και με μορφή (Ν)έου οικοπέδου σε κάποια άλλη περιοχή!). Τα "κλιμακωτά" κ.λ.π. συστήματα τα ξεχνάμε. Υπάρχουν πλέον, από την Ρ.Μ. για την περιοχή, Νέοι όροι δόμησης από ένα νέο "διάταγμα ρυμοτομίας".
    1 point
  14. Έχουμε πει πολλές φορές ότι ακόμη και αν στην πλατφόρμα των αυθαιρέτων δεν ζητηθούν απαιτούμενα δικαιολογητικά (για κάποιο συστημικό λόγο) εμείς θα τα ανεβάσουμε, διότι φέρουμε στο ακέραιο την ευθύνη βάσει του νόμου. Επομένως, δεν έχει καμία σημασία τι "βγάζει" το σύστημα, αλλά τι ορίζει ο νόμος. Πολύ σωστή η επισήμανση περί επιλογής της διαφορετικής διαμερισμάτωσης, στο σχετικό κουτάκι της πλατφόρμας των αυθαιρέτων, μόνο όταν η παράβαση αυτή είναι και η μοναδική της δήλωσης. Υπάρχει σχετική αναφορά σε εγχειρίδιο χρήσης ΤΕΕ για το Ν. 4178/13.
    1 point
  15. Αν θέλεις να ασχοληθείς με Η/Μ μελέτες για έκδοση οικοδομικών αδειών, τα προγράμματα των ti soft και 4m σε καλύπτουν. Από όσο γνωρίζω η 4μ δίνει manual και κάνει webinars επί πληρωμή για την εκμάθηση του προγράμματος. Η ti-soft έχει βίντεο στο youtube με μελέτες και έχει στη σελίδα της βοήθεια με παραπομπές σε νομοθεσία και πίνακα. Αυτά είναι ανοιχτά σε όλους και μπορείς να κατεβάσεις ως demo το λογισμικό της και να δουλέψεις μια μελέτη για εξάσκηση
    1 point
  16. Έτσι..... Πουρνο πουρνο Μπονζούρ
    1 point
  17. Καλημέρα, θα πρέπει να απευθυνθείς στην ΥΔΟΜ Δήμου Διονύσου, το αρχείο του Καπανδριτίου έχει μεταφερθεί εκεί. Λεωφ. Γρ. Λαμπράκη 19, Δροσιά Καλά όμως θα ήταν πριν πας από εκεί, να παρεις ένα τηλέφωνο επειδή η άδεια είναι παλιά, μήπως βρίσκεται στα αρχεία στον Ασπρόπυργο (και να ρωτήσεις και αν δέχονται ηλεκτρονική αίτηση) 2132140118
    1 point
  18. @Didonis εεε καλά τι κάνουμε τώρα? Κριτσίνια σπάμε??? 😆 Ας το δοκιμάσουμε να δούμε.... Από αύριο βέβαια...
    1 point
  19. 1 point
  20. Σε αυτό αναφέρομαι, το οποίο αντιστοιχεί στην Διαφορετική Διαμερισμάτωση μεταξύ όμορων ιδιοκτησιών. Το 98 ρυθμίζει ιδιοκτησιακά θέματα και με την παρ.8/100 καθορίζεται το πρόστιμο. Την καλημέρα μου σε όλους!
    1 point
  21. Το 1 μπορείς με μονομερή για απομείωση με το 98 παρ5, το 2 ΔΔ με συναίνεση του όμορου ιδιοκτήτη αλλά δεν μπορείς ακόμα. Περιμένεις να βγει το ΦΕΚ. Ψηφίστηκε, δεν εκδόθηκε ακόμα.
    1 point
  22. * ( Το πρώτο link που δίνει ο Δημήτρης δεν το ανοίγω). * το σχέδιο όπως το δίνεις ΔΕΝ είναι προσανατολισμένο. Ο Βορράς αριστερά? * Το γεωτεμάχιο σου δεν μπαίνει εξ' εξολοκλήρου στο Σχέδιο παρά μόνο ένα μικρό τριγωνάκι από το (2). Ποια χρονική περίοδο χαράχτηκαν οι κάθετες αφού αυτό δεν μπορούσε να γίνει στις εκτός σχεδίου περιοχές? Και αυτό ήταν και παραμένει εκτός σχεδίου. *Αφού αυτό το σχέδιο, απο την Δυτική πλευρά (Δυτική πρέπει να ονομάζεται), δεν δίνει δηλ. στα απέναντι Πράσινη και κόκκινη, ταυτόχρονα, γραμμή θα έχει δυσκολία στο να κτίσει με τους όρους δόμησης της πολεοδομικής αυτής μελέτης (Δες & Ρωμαλιάδη). Πάντως από τις αριθμήσεις που βλέπω στο σχέδιο η μελέτη χρησιμοποιεί δύο κτηματικούς αριθμούς. τον αριθμό 022 για να υπολογίσει τα ρυμοτομούμενα τμήματα που θα υπάρξουν και για όλη την υπόλοιπη ιδιοκτησία (δεν λαμβάνει υπ' όψη τις κάθετες και είναι λογικό) χρησιμοποιεί τον αριθμό, μάλλον, 045 Πάντα υπάρχουν, σε κάθε ανάρτηση, περίοδοι για τεκμηριωμένες ενστάσεις! Πάντως την πλήρη ευθύνη για την εκπόνηση της μελέτης την έχει μόνο ο μελετητής/τες αυτής της μελέτης.
    1 point
  23. Μην ξεχνάμε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να πετύχουμε ακριβώς τις διαστάσεις των σχεδίων. Πρέπει να ελέγξεις αν είσαι εντός του ±2% αφαιρώντας επιχρίσματα / επικαλύψεις. Για την στρεβλότητα είσαι 100% σίγουρος; Μήπως απλά δεν έχεις καμία παράβαση;
    1 point
  24. σταυρό πάνω και δεξιά στήλη αναθεώρηση ΕΕΔΜΚ (προγενέστερη πράξη η αρχική), λόγω πρόδηλου σφάλματος και όλους όσους είχες βάλει στην αρχική π.χ. αλλαγη χρησης, εργασιες... ανεβάζεις τα ίδια αρχεία + μια έκθεση με τον λόγο που ανέφερες. δεν θυμάμαι αν θέλει και κάποιο επιπλέον αρχείο, αλλά θα είναι κανένα τυπικό το πολύ...
    1 point
  25. Για το συγκεκριμένο θέμα πάντα... για το πόσα μέλη είναι ενεργά και έχουν άποψη μπορούμε να την κάνουμε αν θες την κουβέντα. Δεν ξέρω πραγματικά, αν υπάρχει η δυνατότητα κάποιας "δημοσκόπησης" στο φόρουμ ώστε να οπτικοποιήσουμε τους ισχυρισμούς μας. Η διαμερισμάτωση του ορόφου αναφέρεται στον όροφο και δεν περιορίζεται στα διαμερίσματα όπως επικαλείσαι με συσταλτική ερμηνεία. Σ' αυτή την περίπτωση θα μιλούσε για διαφορετική διαμερισμάτωση μεταξύ αυτοτελών χώρων. Και έπειτα, έρχεται η εγκύκλιος ερμηνεύοντας πως στην έννοια του "ορόφου" περιλαμβάνονται και τα κοινόχρηστα, με την απαίτηση συναίνεσης του 98.
    1 point
  26. @Pavlos33 τώρα για να λέμε του στραβού το δίκιο, εκεί έξω, η "κρατούσα άποψη" είναι ότι η επέκταση σε ΚΝΧ υπολογίζεται ως ΔΔ (αν έχει προσμετρηθει στον ΣΔ) αφού και η εγκύκλιος το γράφει, και το ΤΕΕ το επικοινωνεί σε όλες τις Ε/Α του, και αντίστοιχα fora την υιοθετούν, αλλά και σε προσωπικές συζητήσεις με αρμόδιους -και έμπειρους αν θες, σε καίριες θεσεις- υπαλλήλους βεβαιώθηκε επανειλημμένως, οπότε δεν αισθάνομαι μόνος όπως λες, ίσα ίσα. Και ακριβώς επειδή μας διαβάζουν και νέοι μηχανικοί θέλω να αναδειχθεί η αντίθετη, η ορθή, και για μενα, άποψη και ευχαριστώ για το βήμα. Φυσικά δεν έχει πραγματικά κανένα νόημα, το όποιο γνωσιακό μπραντεφερ όταν οι στόχοι της καλειδοσκοπικής αυτής νομοθεσίας είναι η απασχόληση μιας μερίδας επαγγελματιών και ο εισπρακτικός χαρακτήρας της. Και για να κλείσω πάνω στο θεωρητικό πλαισιο, που τελικά είναι η στάχτη στα μάτια του ΣτΕ (βλ4014), θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι λόγω του συνόλου των ΥΔ προκύπτει και η υποχρέωση για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος αρθ77 αν θυμάμαι καλά. Άρα στην γενικότερη εικόνα θα πρέπει να αναρωτηθούμε: ποια είναι η συνολική υπέρβαση δόμησης σε επίπεδο δήμου; Τι ανάγκες προκύπτουν από αυτήν; και γιατί τμήμα της δόμησης που έχει ήδη προσμετρηθει στην περιοχή, επαναυπολογιζεται;
    1 point
  27. Η ΔΔ αφορά παραβάσεις που έχουν προκύψει από την υλοποίηση διαφορετικού περιγράμματος. Αν οι χώροι δεν έχουν προσμετρηθεί στην δόμηση το πρόστιμο υπολογίζεται με τις διατάξεις για υπέρβαση δόμησης. Αν έχουν προσμετρηθεί τότε καταβάλλεται το παράβολο της 8/100 ανεξαρτήτως αν βρίσκονται σε κοινόχρηστο ή μη χώρο. Το 98 λύνει τα θέματα των συναινέσεων και των μονομερών, όχι το ύψος των προστίμων/παραβόλων. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που δεν έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΥΔ. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΔΔ.
    1 point
  28. ή τακτοποίηση αφορά το ΟΛΟ κτήριο (διαμερίσματα και όλους τους κοινόχρηστους).... οπότε οπουδήποτε έχουμε υπερβάσεις δόμησης έχουν προσμετρηθεί κανονικά
    1 point
  29. Η διαφοροποίηση του περιγράμματος της ιδιοκτησίας ενεργοποιεί τον ορισμό της διαφορετικής διαμερισματωσης ΔΔ παρ14/100. Αν οι αυθαίρετες επεκτάσεις έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις βάσει ΔΔ. (πχ επέκταση μόνο στον διάδρομο ή στον φωταγωγό, ή στο όμορο) Αν δεν έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις με ΥΔ.(πχ επέκταση μόνο στον εξώστη, και κάτι περιπτώσεις κλιμακοστασιων που δεν προσμετρουσαν) Αν ισχύουν και τα δύο (πχ και στον εξώστη, και στον διάδρομο) τότε χρεώνεις και τα δύο.
    1 point
  30. @JOANN Το σίγουρο είναι ότι βάσει της νομοθεσίας οι ΕΕΔΜΚ κοινοποιούνται στον ΕΦΚΑ (ΙΚΑ). Για τις εργασίες του άρθρου 30 (δεν απαιτείται καμία Ο.Α), συντάσσεται ηλεκτρονικά η βεβαίωση η οποία αναφέρει ότι δεν απαιτούνται εγκρίσεις από φορείς. Ως σήμερα, δεν έχει ακουστεί το παραμικρό για σύνδεση βεβαιώσεων του άρθρου 30 με τον ΕΦΚΑ. Εξυπακούεται ότι όπως ορθώς αναφέρει ο Άκης, η υποχρέωση για άνοιγμα ΑΜΟΕ και πληρωμή ενσήμων υπάρχει σε κάθε περίπτωση.
    1 point
  31. η εφαρμογή που αναφέρετε αφορά αυτούς που χρειάζονται θεώρηση από κάποιον σύλλογο για την υπογραφή τους. Οι μηχανικοί καταθέτουν ΥΔΕ μέσα από την ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ στο πεδίο εξυπηρέτηση. Είσοδος με ή χωρίς taxis, επιλογή νέου αιτήματος και μετά κατηγορία ΥΔΕ. Η ψηφιακή υπογραφή μπορεί να είναι μέσω token ή μέσω GOV. Αν προχωρήσετε τη διαδικασία έχει αναφορά και για τη διαδικασία υπογραφής από τους πελάτες. Η διαδικασία είναι πιο μπελαλίδικη απότι θα έπρεπε. Ο υπεύθυνος του ΔΕΔΔΗΕ ωστόσο είναι πολύ εξυπηρετικός και συνεννοήσιμος. Στην πορεία θα δούμε τι μπορεί να βελτιωθεί. Οφείλω να φτιάξω ένα κείμενο σχετικά με το ΔΕΔΔΗΕ και τις ηλεκτρονικές διαδικασίες και να διανεμηθεί μέσω ΤΕΕ αλλά δυστυχώς δεν έχω βρει χρόνο να ασχοληθώ.....
    1 point
  32. Γενικά όταν υπάρχει πρόβλημα στο πιό απομακρυσμένο σώμα, είναι συνήθως πρόβλημα κακού ballancing. Η λύση είναι μικρό στραγγάλισμα των βανών σε όλα τα σώματα (πλην του απομακρυσμένου)
    1 point
  33. Version 1.0.0

    695 downloads

    Αποσυμπιέστε μέσα στο φάκελο C:\Users\UserName\AppData\Roaming\Autodesk\AutoCAD 2021\R24.0\enu\Support Τα hatch είναι πάνω από 900, τα linetypes είναι by YIANNIS SYNGROS 1987-99.
    1 point
  34. @Pavlos33 Το άρθρο 98 αναφέρεται στις απαιτούμενες (ή μη) συναινέσεις χωρίς να εξετάζει το είδος της παράβασης (π.χ. υπέρβαση δόμησης). Επισημαίνω ότι τα κλιμακοστάσια μετρούσαν στην δόμηση. Άρα, λοιπόν, τι αυθαιρεσία υπάρχει; Υπέρβαση δόμησης;
    1 point
  35. Να προτείνω κάποιου είδους paypal προαιρετική δωρεά σε τέτοια πονήματα ώστε ο δημιουργός να λαμβάνει κάποια ανταπόδοση των κόπων του .
    1 point
  36. Δεν απαιτείται καμία διαδικασία. Αν έχεις επαρκείς αποδείξεις και μπορείς με ασφάλεια να κρίνεις την παλαιότητα του προ 55, το κάνεις με τεχνική έκθεση.
    1 point
  37. 1 point
  38. Version 1.0.0

    368 downloads

    Τεχνική Περιγραφή Υγραερίου (φιάλες έξω)
    1 point
  39. άρθρο 107 Ν 4495/17 Αν το ακίνητο ανήκει σε περισσότερους συνιδιοκτήτες και έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μέχρι τις 28.7.2011***, για τον υπολογισμό των πολεοδομικών μεγεθών και την έκδοση οικοδομικής άδειας που αναλογούν στα ιδανικά μερίδια κάθε συνιδιοκτήτη, δεν λαμβάνονται υπόψη οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία. Εγκύκλιος 2/2019 Από τα αναφερόμενα στην παρ.2 σε συνδυασμό με τα οριζόμενα στην παρ.3 του άρθρου 23 του ν.4067/12 προκύπτει ότι δεν εμποδίζεται η χορήγηση διοικητικών πράξεων του άρθρου 28 από την ύπαρξη στο οικόπεδο/γήπεδο αυθαιρέτων κατασκευών άλλων ιδιοκτητών. Συνεπώς, στην περίπτωση που εκδίδεται διοικητική πράξη σε αυτοτελή οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, δεν απαιτείται έλεγχος νομιμότητας των υπολοίπων αυτοτελών ιδιοκτησιών. ***προσοχή στην ημερομηνία της σύστασης δηλαδή δεν ισχύει για πρόσφατες συστάσεις καθέτων
    1 point
  40. Το όριο της ιδιοκτησίας είναι μέχρι την γραμμή αιγιαλού και η ζώνη παραλίας είναι ιδιωτική έκταση προς απαλλοτρίωση. Από την γραμμή αιγιαλού και προς την θάλασσα δεν ήταν ποτέ ιδιωτική έκταση (όπως και να περιγράφονταν στο συμβόλαιο).
    1 point
  41. Η κήρυξη της απαλλοτρίωσης ισχύει πράγματι. Η συντέλεση της απαλλοτρίωσης όμως γίνεται όταν καταβληθούν οι αποζημιώσεις, και μέχρι τότε το απαλλοτριωθέν ανήκει στον ιδιοκτήτη.
    1 point
  42. Συνάδελφε, εκτιμώ ότι είναι υπερβολικό να θεωρήσουμε αντικείμενο ρύθμισης την απομείωση θέσης στάθμευσης. Εκτός αυτού, δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στον νόμο. Το μόνο πρόβλημα που, ενδεχομένως, υπάρχει είναι στο παρκάρισμα. Αυτό μπορούν να το λύσουν μεταξύ τους οι ένοικοι. Ούτε πολεοδομικό πρόβλημα ούτε πρόβλημα μεταβίβασης βλέπω.
    1 point
  43. @grmaster Ο μοναδικός τρόπος μεταβίβασης κοινόχρηστων χώρων είναι μαζί με —ολόκληρο— το υπόλοιπο κτίριο. Συνεπώς, η σκοπούμενη μεταβίβαση δεν μπορεί να γίνει. Για τον ίδιο λόγο, τακτοποίηση αυθαίρετων κοινόχρηστων κατασκευών μπορεί να γίνει μόνο με δήλωση για όλη την οικοδομή. Η μετατροπή ενός χώρου από κοινόχρηστο σε ιδιόκτητο σημαίνει τροποποίηση της σύστασης, διότι εκεί καθορίζονται τα κοινόχρηστα και οι οριζόντιες ιδιοκτησίες.
    1 point
  44. Version 1.0.0

    319 downloads

    Τεχνική Περιγραφή Υγραερίου (φιάλες μέσα)
    1 point
  45. Παναγιώτης ΠαπασωτηρίουΔες τα παρακάτω Εγκ-19899/61/89. "Δίνονται οδηγίες για την εφαρμογή του Aρθρον-7 του ΓΟΚ/85 Δυνατότητα κατασκευής WC στο υπόγειο της κατοικίας Με αφορμή ερωτήματα που μας υποβάλλονται σχετικά με την δυνατότητα κατασκευής WC. στο υπόγειο της κατοικίας, σας γνωρίζουμε τα παρακάτω: 1) Βάσει του άρθ.2 της ΑΠΟΦ-3046/304/88 απόφασης Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ (Κτιριοδομικός Κανονισμός), ορίζεται σαν χώρος βοηθητικής χρήσης, οι χώροι κυκλοφορίας (διάδρομοι, προθάλαμοι, κλιμακοστάσια) οι χώροι υγιεινής κλπ. 2) Οι χώροι κυκλοφορίας και υγιεινής στην συγκεκριμένη περίπτωση βρίσκονται στο υπόγειο όπου είναι δυνατή η κατασκευή τους σύμφωνα με την πιο πάνω παράγραφο, πλην όμως αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα της κατοικίας και απαραίτητα για την λειτουργία τους. Με τα δεδομένα αυτά είναι δυνατή η κατασκευή WC στο υπόγειο της κατοικίας με την προϋπόθεση ότι θα υπολογισθούν στον Σ.Δ. (Συντελεστή Δόμησης) ο χώρος του WC το κλιμακοστάσιο και ο διάδρομος προσπέλασης αυτού". Εγκ-19433/23/90. "Διευκρίνηση της ΕΓΚ-61/89 εγκυκλίου". Χώροι υγιεινής και κυκλοφορίας, οι οποίοι κατασκευάζονται στο υπόγειο της οικοδομής, θα προσμετρηθούν στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου, μόνον όταν αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα της κατοικίας, η λειτουργία της οποίας είναι αδύνατη χωρίς αυτούς. Με αφορμή ερωτήματα που μας υποβάλλονται σχετικά με την εφαρμογή της πιο πάνω σχετικής εγκυκλίου σας γνωρίζουμε ότι οι χώροι υγιεινής και κυκλοφορίας, οι οποίοι κατασκευάζονται στο υπόγειο της οικοδομής, θα προσμετρηθούν στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου, μόνον όταν αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα της κατοικίας, η λειτουργία της οποίας είναι αδύνατη χωρίς αυτούς. Η κατασκευή βοηθητικού χώρου υγιεινής στο υπόγειο για εξυπηρέτηση συμπληρωματικών λειτουργιών της οικοδομής και του οικοπέδου εν γένει, είναι δυνατή, χωρίς ο χώρος αυτός να προσμετρηθεί στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.