Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      2.465


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      6.721


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.899


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.091


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/04/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. venezia: "Το άνωθεν του ισογείου δεν υπήρχε στον αρχικό νόμο , προστέθηκε με το Άρθρο 230 του ν.5037/23. Πως να το ερμηνεύσουμε αυτό ? Δηλαδή δεν ισχύει για το ισόγειο ? " αυτο ειναι το μονο σωστο ...διοτι Ποτέ δεν ειναι το υπογειο και το ισογειο "ιδιο" με τους ανωθεν οροφους. Τα εβγαλαν , οπότε μπορεις τωρα να επικαλεσθεις οτι η παραβαση ειναι ιδια σε ολους τους οροφους, χωρις να σε νοιαζει πώς ειναι το υπογειο/ισογειο... ενω πρωτα που περιλαμβανε και το υπογειο και το ισογειο...δεν μπορουσες. Τα υπολοιπα ειναι τα "δυσκολα"...
    3 points
  2. Αφού λοιπόν θέλεις εμπεριστατωμένες απαντήσεις, λάβε: 1. Ο κανονισμός της ΔΕΥΑ είναι οιονεί νόμος. Όποιος τον παραβαίνει, υφίσταται τις συνέπειες 2. Ακόμη και στην περίπτωση που είχες παντορροϊκό σύστημα (όλα μέσα), θα έπρεπε να υπάρχουν τα εξής βασικά: - Φρεάτιο καθίζησης, προκειμένου να μη φράξει ο μηχανοσίφωνας, και θέλεις κάθε τρεις και λίγο ξεβούλωμα - Σιφώνι για τις οσμές - Κλαπέτο για τη μη επιστροφή των λυμάτων στην περίπτωση που φράξει ο μηχανοσίφωνας Αφού λοιπόν αυτά δεν υπάρχουν και το σύστημα ΔΕΝ είναι παντορροϊκό, ετοιμαστείτε για μάχη με τη ΔΕΥΑ, διότι είναι μαθηματικά βέβαιο ότι με τις πρώτες οσμές θα υπάρξει καταγγελία
    3 points
  3. Πριν από ενάμιση μήνα η ΑΑΔΕ κοινοποίησε απάντηση σχετικά με τις ασφαλιστικές εισφορές.
    2 points
  4. Ανέκαθεν αυτό ίσχυε. Άλλο η διαδικασία της αυτονόμησης αυτής καθ αυτής και ο τρόπος που επιτυγχάνεται (συναινέσεις συνιδιοκτητών, αιτιολόγηση της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα θέρμανσης, τροποποίηση μελέτης κατανομής δαπανών κλπ), όπου απαιτούνται για οποιοδήποτε νέο αυτόνομο σύστημα θέρμανσης, και άλλο οι εργασίες για την ''ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ επιτοίχιων λεβήτων αερίου για θέρμανση και παραγωγή ζεστού νερού χρήσης σε υφιστάμενα κτίρια, σύμφωνα με την παρ. 10 του αρθ. 16 του Ν. 4067/2012''. Αν έχεις ήδη αυτόνομο διαμέρισμα ή μονοκατοικία βάζεις λέβητα αερίου χωρίς ΕΕΔΜΚ και βάσει του αρθ. 30.
    2 points
  5. Πας με ΔΔ . Δες και το Άρθρο 230 ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 5037/23 Μονομερής υπαγωγή και τροποποίηση συστάσεως οριζοντίου ιδιοκτησίας - Τροποποίηση άρθρου 98 ν. 4495/2017 , αν σε καλύπτει . Η υπέρβαση στις εξωτερικές διαστάσεις αφορά το περίγραμμα κτιρίου ή μόνο το οροφοδιαμέρισμα ?
    2 points
  6. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    101.132 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Version X6.1

    80.079 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024)[Α1] Αλλαγή με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024)[Α2] [Α1]Προσθήκες με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024): - άρθρο 40, παρ.1 - άρθρο 82, παρ.1 [Α2]Αλλαγή με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) : - άρθρο 122 Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Παρακαλώ για την ψηφοφορία των μελών του Φόρουμ.
    1 point
  9. Pavlos33 , μετά και την διευκρίνηση ότι : Αφορά και το περίγραμμα του κτιρίου και το οροφοδιαμέρισμα. Θεωρώ ότι υπάρχει και ΔΔ** σύμφωνα με τα παρακάτω . Όσο για την μονομερή φυσικά εφόσον ισχύουν τα του άρθρου 98. Άρθρο 100 8. Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας , υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος. .... Η διαμερισμάτωση ορόφου κατά την παρ.8 εφαρμόζεται υποχρεωτικά όταν υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Η διαμερισμάτωση ορόφου μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη χωρίς απαίτηση συναίνεσης. **Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98. Άρθρο 98 5. Ειδικώς στις περιπτώσεις οριζόντιας ιδιοκτησίας με παραβάσεις που αφορούν την επέκταση αυτής καθ’ ύψος ή κατά πλάτος (οριζόντιας) και την κατάληψη κοινοχρήστου ή κοινοκτήτου χώρου, είναι δυνατή η υπαγωγή αυτών στον παρόντα, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών, μόνο στις εξής περιπτώσεις : α) όταν η αυθαίρετη επέκταση υφίσταται από την ανέγερση - κατασκευή της οικοδομής ή β) όταν η ίδια αυθαίρετη επέκταση υφίσταται σε όλους τους ορόφους της οικοδομής, άνωθεν του ισογείου. Υ.Γ. Το άνωθεν του ισογείου δεν υπήρχε στον αρχικό νόμο , προστέθηκε με το Άρθρο 230 του ν.5037/23. Πως να το ερμηνεύσουμε αυτό ? Δηλαδή δεν ισχύει για το ισόγειο ?
    1 point
  10. Υπάρχουν σαφείς οδηγίες για το πώς εμβαδομετρούμε κατά τη σ.ο.ι. Δεν είναι θέμα κοινής λογικής (μόνον) αλλά και αστικού κώδικα
    1 point
  11. Μην ξεχνάμε την όποια φορολογική επιβάρυνση. Δηλ. μετά την, εκ των πραγμάτων, συνένωση ακολουθεί σύσταση κατακορύφων (=διανομή) ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ανεξάρτητων κτισμάτων (αν τους ενδιαφέρει κάτι τέτοιο)
    1 point
  12. Το πρώτο απαντήθηκε. Το δεύτερο εν μέρει γιατί αν αρχίσεις με τη μούχλα δεν ξεμπερδεύεις εύκολα. Πρέπει ξυστεί καλά ο τοίχος να κανασπατουλαριστεί και να βάλεις ειδικό χρώμα που μειώνει τις πιθανότητες επανεμφάνισης.
    1 point
  13. Εφόσον πραγματοποιήθηκε η κατεδάφιση και το οικόπεδο είναι άνευ κτισμάτων , εκδίδεις ΗΤΚ σαν αδόμητο . Αν όμως απομένει κάποια κατασκευή ( πχ μαντρότοιχος κλπ ) , τότε δεν είναι αδόμητο , και θα πρέπει να δικαιολογηθεί η νομιμότητα της οποιαδήποτε υφιστάμενης κατασκευής. Στα φύλλα καταγραφής το αναφέρουμε σαν υλοποιημένη και την καταγράφουμε στις λοιπές κατασκευές . edit Για τον μεταγενέστερο έλεγχο μάλλον αναφέρεσαι στον έλεγχο φορολογικών , ο οποίος δεν επηρεάζει την ΗΤΚ.
    1 point
  14. Συστημικό είναι το θέμα μην ασχολείσαι με την ημερομηνία που αναγράφεται. Η βεβαίωση του άρθρου 30 δεν αποτελεί βεβαίωση νομιμότητας. Διάβασε στο παρόν θέμα όπου υπάρχουν προηγούμενες δημοσιεύσεις.
    1 point
  15. Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Είμαι κατηγορία 2 γιατί πρόκειται για κτίριο γραφείων
    1 point
  16. Καλημέρα, το σωστό είναι να γίνουν μελέτες ύδρευσης και αποχ/σης που να απεικονίζουν την προκύπτουσα κατάσταση. Τώρα πρακτικά, αμφιβάλλω αν και πόσοι το κάνουν.
    1 point
  17. Αν δεν έχουν ολοκληρωθεί, αγνόησε τα 2 έργα προς το παρόν και χρεισιμοποίησέ τα αργότερα σε άλλα έργα τροποποιώντας τα στοιχεία. Αν δεν τροποποιούνται αγνόησέ τα τελείως.
    1 point
  18. Για μια ομάδα εργασιών, η μείωση της δαπάνης της έως το 20% μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε άλλη ομάδα. Παραπάνω μείωση μειώνει αντίστοιχα και το κονδύλι της σύμβασης. Το σύνολο των παραπάνω μετακινήσεων από ομάδα σε ομάδα δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% της σύμβασης.
    1 point
  19. Η υπέρβαση εις βάρος του Κ.Χ δεν αντιμετωπίζεται (κατά την γνώμη πολλών έγκριτων συναδέλφων την οποία και προσωπικώς υιοθετώ όλα αυτά τα χρόνια) ως Δ.Δ αλλά ως Υ.Δ. Πέραν όμως του υπολογισμού προστίμου, το ζήτημα είναι στο πως μπορεί να αποκτηθεί η κυριότητα στο χώρο αυτό και το αν μπορεί να υπάρξει μονομερής τροποποίηση. Για την διαφορετική διαμερισμάτωση, η οποία αφορά τις διαφοροποιήσεις μεταξύ όμορων διαμερισμάτων μπορείς να δεις την τροποποίηση του Ν. 5037/23 που αφορά τα όρια διαμερισμάτων μεταξύ τους όχι την καταπάτηση σε κοινόχρηστο χώρο. "Ειδικώς στην περίπτωση αυθαίρετης επέκτασης ή απομείωσης αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας εις βάρος ή υπέρ όμορης οριζοντίου ιδιοκτησίας του αυτού ή άλλου ιδιοκτήτη, είναι δυνατή η υπαγωγή αυτής στον παρόντα, αν η αυθαίρετη επέκταση ή απομείωση της αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας υφίσταται από την ανέγερση - κατασκευή της οικοδομής. Με τον ίδιο τρόπο οι ιδιοκτήτες των οριζοντίων ιδιοκτησιών που επηρεάζονται από τη διαφοροποίηση αυτή, έχουν δικαίωμα να προβούν από κοινού σε συμβολαιογραφική πράξη μονομερούς τροποποιήσεως της πράξεως συστάσεως οριζοντίου ιδιοκτησίας, προκειμένου να ενσωματώσουν ή κατανείμουν, αμοιβαίως, τον υπαγόμενο στις διατάξεις του παρόντος χώρο, στις οριζόντιες ιδιοκτησίες τους ή να τον εξαιρέσουν από αυτήν, χωρίς να θίγονται υφιστάμενα συνολικά ποσοστά συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου και κατανομής κοινοχρήστων δαπανών των αμοιβαίως θιγομένων οριζοντίων ιδιοκτησιών. Στην περίπτωση αυτή, η σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων συνιδιοκτητών τεκμαίρεται". Ενώ για την καταπάτηση του Κ.Χ βλέπεις το άρθρο 98 παρ. 7 όπως ισχύει
    1 point
  20. Συγχαρητήρια στους νικητές της 2ης κλήρωσης: @Λαζαρίδης & @nzerman Σύντομα θα λάβουν τα δώρα τους.
    1 point
  21. 1. Η εφαρμογή θερμομόνωσης είναι υποχρεωτική από το 1979 (Κανονισμός Θερμομόνωσης Κτιρίων). Για το ότι δεν εφαρμοζόταν, ή εφαρμοζόταν πλημμελώς, η ευθύνη ανήκει σε εμάς τους μηχανικούς 2. Η οροφή πρέπει να θεμομονωθεί υποχρεωτικά, διότι από εκεί έχεις τις μεγαλύτερες απώλειες σε θέρμανση. Αν δεν μπορείς να την κάνεις εξωτερικά, κάνε την κάτω από την οροφή (εσωτερικά)
    1 point
  22. Μπούσουλας των προ55: ΓΟΚ29 Άρθρον 84. 1. Οι εξωτερικοί τοίχοι του κτιρίου ήτοι οι απτόμενοι κοινοχρήστων χώρων ή εσωτερικών αυλών και εν γένει ερχόμενοι εις άμεσον επαφήν με τον ατμοσφαιρικόν αέρα ως επίσης και οι εξωτερικοί τοίχοι οι αποτελούντες στοιχεία του φέροντος οργανισμού (υποβαστάζοντες πχ. πατώματα) πρέπει να είναι αρίστης ποιότητος, τα δε συνήθη αυτών πάχη ορίζονται ως εξής : Α ́. Τοιχοποιίας εξ αργών λίθων: α ́. Τοίχοι θεμελίων 0,75μ. β ́. Τοίχοι υπογείου 0,70μ. γ ́. Τοίχοι ισογείου 0,60μ. δ ́. Τοίχοι υπερκειμένων ορόφων 0,50μ. Β ́. Τοιχοποιίας εξ οπτοπλίνθων ή παρεμφερών τεχνητών λίθων : α ́. Τοίχοι θεμελ. πάχος τριών πλίνθων 0,77μ. περίπου. β. Τοίχοι υπογείου παχ. 2 1⁄2 πλίνθων 0,64 μ. περίπου γ ́. Τοίχοι ισογείου και του υπέρ τούτο ορόφου πάχους δύο πλίνθων 0,51 μ. περίπου. δ ́. Τοίχοι υπερκειμένων ορόφων πάχος μίας και ημισείας πλίνθου 0,κ38 μ. περίπου. Ως μέτρον δια την μέτρησιν των πλίνθων λαμβάνεται κατά μέσον όρον πλίνθος κανονικών διαστάσεων ήτοι 25Χ12Χ26,5 εκατοστά του μέτρου. 2. Τα άνω πάχη δύνανται να μειώνται εφ ́ όσον επιτρέπει τούτο η στατική και ο τρόπος κατασκευής, ήτοι η αντοχή των αποτελούντων την τοιχοποιίαν λίθων και πλίνθων, προς δε η αντοχή και το πάχος (δια τας οπτοπλινθοδομάς) του συνδετικού κονιάματος. Χρησιμοποίησις τοιχοποιίας εξ αργών λίθων δεν επιτρέπει μείωσιν του πάχους κάτω των 0,50 μ. εις πάσαν περίπτωσιν. 3. Επιτρέπεται κατά παρέκκλισιν των ανωτέρω ορίων χρησιμοποιήσις λεπτών τοιχωμάτων εξ ειδικών σκευασιών εφ ́όσον υπαρχουσιν έγκυροι βεβαιώσεις περί της στερότητος του αφλέκτου και του αμεταβλήτου αυτών υπό των ατμοσφαιρικών επιδράσεων. 4. Οι περί ών ο λόγος τοίχοι πρέπει να κατασκευάζονται εξ υλικών αρίστης ποιότητος, η δε σύνδεσις των λίθων κ.π. πρέπει να γίνεται δι ́ υδραυλικού κονιάματος ή εξ ασβέστου και καθαράς άμμου, απαγορευμένης της χρησιμοποιήσεως αντί της τελευταίας αργιλωδών, και οιονδήποτε ετέρων γαιωδών ουσιών. Εις τας οικοδομάς περί ών το άρθρον 69 παραγρ. 2 επιτρέπεται χρήσις τοίχων εκ ομοπλίνθων πάχους τουλάχιστον 0,60 μ. ως επίσης και παρέκκλισις από των άνω διατάξεων ως προς το κονίαμα και την ποιότητα της άμμου. - (Καταργήθηκε από το άρθρο 81 του Β.∆. 9-8/30-9-1955).
    1 point
  23. @rgelena Kαλημέρα. Εύλογο το να μην μπορεί να κριθεί το πάχος λιθοδομής υπογείου αν δεν υπάρχει το παραμικρό άνοιγμα στον τοίχο. Όμως, επειδή αναφερόμαστε σε φέρουσα λιθοδομή, η οποία κατασκευαστικά ξεκινάει από το θεμέλιο και καταλήγει στην ανωδομή, μια σωστή τεχνικά παραδοχή είναι να θεωρήσεις πάχος λιθοδομής υπογείου, όσο και αυτό του ισογείου, το οποίο μπορεί να μετρηθεί.
    1 point
  24. Σε αυτό αναφέρομαι, το οποίο αντιστοιχεί στην Διαφορετική Διαμερισμάτωση μεταξύ όμορων ιδιοκτησιών. Το 98 ρυθμίζει ιδιοκτησιακά θέματα και με την παρ.8/100 καθορίζεται το πρόστιμο. Την καλημέρα μου σε όλους!
    1 point
  25. Μην ξεχνάμε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να πετύχουμε ακριβώς τις διαστάσεις των σχεδίων. Πρέπει να ελέγξεις αν είσαι εντός του ±2% αφαιρώντας επιχρίσματα / επικαλύψεις. Για την στρεβλότητα είσαι 100% σίγουρος; Μήπως απλά δεν έχεις καμία παράβαση;
    1 point
  26. Για το συγκεκριμένο θέμα πάντα... για το πόσα μέλη είναι ενεργά και έχουν άποψη μπορούμε να την κάνουμε αν θες την κουβέντα. Δεν ξέρω πραγματικά, αν υπάρχει η δυνατότητα κάποιας "δημοσκόπησης" στο φόρουμ ώστε να οπτικοποιήσουμε τους ισχυρισμούς μας. Η διαμερισμάτωση του ορόφου αναφέρεται στον όροφο και δεν περιορίζεται στα διαμερίσματα όπως επικαλείσαι με συσταλτική ερμηνεία. Σ' αυτή την περίπτωση θα μιλούσε για διαφορετική διαμερισμάτωση μεταξύ αυτοτελών χώρων. Και έπειτα, έρχεται η εγκύκλιος ερμηνεύοντας πως στην έννοια του "ορόφου" περιλαμβάνονται και τα κοινόχρηστα, με την απαίτηση συναίνεσης του 98.
    1 point
  27. @Pavlos33 τώρα για να λέμε του στραβού το δίκιο, εκεί έξω, η "κρατούσα άποψη" είναι ότι η επέκταση σε ΚΝΧ υπολογίζεται ως ΔΔ (αν έχει προσμετρηθει στον ΣΔ) αφού και η εγκύκλιος το γράφει, και το ΤΕΕ το επικοινωνεί σε όλες τις Ε/Α του, και αντίστοιχα fora την υιοθετούν, αλλά και σε προσωπικές συζητήσεις με αρμόδιους -και έμπειρους αν θες, σε καίριες θεσεις- υπαλλήλους βεβαιώθηκε επανειλημμένως, οπότε δεν αισθάνομαι μόνος όπως λες, ίσα ίσα. Και ακριβώς επειδή μας διαβάζουν και νέοι μηχανικοί θέλω να αναδειχθεί η αντίθετη, η ορθή, και για μενα, άποψη και ευχαριστώ για το βήμα. Φυσικά δεν έχει πραγματικά κανένα νόημα, το όποιο γνωσιακό μπραντεφερ όταν οι στόχοι της καλειδοσκοπικής αυτής νομοθεσίας είναι η απασχόληση μιας μερίδας επαγγελματιών και ο εισπρακτικός χαρακτήρας της. Και για να κλείσω πάνω στο θεωρητικό πλαισιο, που τελικά είναι η στάχτη στα μάτια του ΣτΕ (βλ4014), θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι λόγω του συνόλου των ΥΔ προκύπτει και η υποχρέωση για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος αρθ77 αν θυμάμαι καλά. Άρα στην γενικότερη εικόνα θα πρέπει να αναρωτηθούμε: ποια είναι η συνολική υπέρβαση δόμησης σε επίπεδο δήμου; Τι ανάγκες προκύπτουν από αυτήν; και γιατί τμήμα της δόμησης που έχει ήδη προσμετρηθει στην περιοχή, επαναυπολογιζεται;
    1 point
  28. Παυλάκο…. Καμία αντίρρηση….. Αλλά η σειρά βαρύτητας όταν κι αν βρεθείς σε Δικαστήριο ή σε ΣΥ ΠΟΘΑ ή κάτι ανάλογο είναι Τι λέει 1. Ο Νόμος 2. Η Εγκύκλιος 3. Ερμηνευτικά επίσημα επιμελητηρίου ή συλλογικών οργάνων 4. Τι είπαν με ισχυρά επιχειρήματα έμπιστοι σε εμένα και εσένα Μηχανικοί – Δικηγόροι σε Φόρουμ ή όπου αλλού θες Στο δια ταύτα Ναι είδα και εγώ στην Εγκύκλιο και έχει πολλές άρες μάρες ….. ε και λοιπόν? Την έχουν ακόμα σε ισχύ. Εγώ έχω σχεδόν δεδομένο στην συγκεκριμένη υπαγωγή που είχα ως παράδειγμα για το ερώτημα για λόγους ειδικούς θα περάσει από δικαστικές περιπέτειες για κόντρες όμορων που υπάρχουν. Το πιο πιθανό μέχρι να βρω κάτι επίσημο να το γράφει, θα ενημερώσω και την ιδιοκτησία ότι ενδεχόμενα δεν είναι αναγκαίο να μπει + το Διαμερισμάτωση στον υπολογισμό του προστίμου αλλά θα πρέπει να πείσουμε την όποια αρχή πάει (ΣΥΠΟΘΑ, Δικαστήρια) ότι μια εγκύκλιος του κράτους γράφει άρες μάρες κουκουνάρες….. Οπότε συνιστώ έντονα να μπει και η Διαμερισμάτωση για να μη πρέπει να αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες…. Ελπίζω να έγινα κατανοητός…. Εσύ θα έκανες κάτι διαφορετικό έχοντας δεδομένο ότι ο «αντίπαλος» θα ψάχνει το «οτιδήποτε» ….. και το κάθε παραθυράκι νόμου, εγκυκλίου κλπ. κλπ.…. Υ.Γ. Και το "δεν είμαστε υποχρεωμένοι να εφαρμόσουμε εγκύκλιο" είναι τεράστια κουβέντα και εγώ προσωπικά δεν θα την έλεγα χωρίς να συμβουλευόμουν τον δικηγόρο μου, ειδικά αν πρέπει να το υποστηρίξω σε Δικαστήριο.
    1 point
  29. έχουμε ή έχει κάποιος πρόχειρη την εγκύκλιο 2? λάθος ή ξελάθος είναι εγκύκλιος ή είναι αυτή έδιτ το απόσπασμα που μας αφορά είναι αυτό ή υπάρχει και άλλο?
    1 point
  30. Η ΔΔ αφορά παραβάσεις που έχουν προκύψει από την υλοποίηση διαφορετικού περιγράμματος. Αν οι χώροι δεν έχουν προσμετρηθεί στην δόμηση το πρόστιμο υπολογίζεται με τις διατάξεις για υπέρβαση δόμησης. Αν έχουν προσμετρηθεί τότε καταβάλλεται το παράβολο της 8/100 ανεξαρτήτως αν βρίσκονται σε κοινόχρηστο ή μη χώρο. Το 98 λύνει τα θέματα των συναινέσεων και των μονομερών, όχι το ύψος των προστίμων/παραβόλων. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που δεν έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΥΔ. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΔΔ.
    1 point
  31. Ένσταση! Στην εγκ2 αναφέρει: Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98." Αρα, δεν περιορίζεται μονάχα στο διαμέρισμα η "διαμερισμάτωση" αλλά περιλαμβάνει διαφοροποιήσεις και στους κοινόχρηστους και γενικότερα στις αλλαγές του περιγράμματος της ιδιοκτησίας (που έχουν φυσικά προσμετρηθεί στο συντελεστή δόμησης). @Eleni St 1. Δ.Διαμερισματωση μόνο αν και εφόσον η επιφάνεια που έχει καταλάβει με την επέκταση, έχει ήδη προσμετρηθεί στην δόμηση. Και φυσικά με την παρ5 και παρ7/98. 2. Ίσως να ψάξεις και τα μισθωτήρια... 3. Σχέδια υπαγωγής 4495 σύμφωνα την στ99. Στα σκαναρισμένα της πολεοδομίας "σημειώνονται οι θέσεις των αυθαιρέτων κατασκευών" και φυσικά με τους υπολογισμούς που προβλέπονται (έλεγχος κατηγορίας 4 ή 5 και έλεγχος συντελεστή προστίμου 0-50%, 50-100% κλπ). Αν χρειάζονται τοπικά συμπληρωματικά σχέδια για την πληρέστερη κατανόηση, τα κάνεις. Λόγω όμως και της υποχρεωτικής ΗΤΚ για την "επέλευση των συνεπειών υπαγωγής" (παρ1, αρθ102/4495), κάνεις και μια αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης. Προσωπικά κάνω δύο σχέδια (σήμανσης κ αποτύπωσης) και τα αντιπαραβάλλω σε μία πινακίδα. Μεγάλη προσοχή στο διατηρητέο (αρθ117), ακόμα και για αντικατάσταση κουφωμάτων!! 4. Μετά την υπαγωγή και την ΗΤΚ, ελέγχεις για αλλαγή χρήσης σύμφωνα με την παρ1 κ παρ2 αρθ5/ΝΟΚ. Αν δε απαιτείται αλλαγή χρήσης, εκδίδεις την ΕΕΔΜΚ για διαρρυθμίσεις κλπ, και μετά ενημερώνεις την ΗΤΚ με νέα χρήση και νέες διαρρυθμίσεις.
    1 point
  32. Η διαφοροποίηση του περιγράμματος της ιδιοκτησίας ενεργοποιεί τον ορισμό της διαφορετικής διαμερισματωσης ΔΔ παρ14/100. Αν οι αυθαίρετες επεκτάσεις έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις βάσει ΔΔ. (πχ επέκταση μόνο στον διάδρομο ή στον φωταγωγό, ή στο όμορο) Αν δεν έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις με ΥΔ.(πχ επέκταση μόνο στον εξώστη, και κάτι περιπτώσεις κλιμακοστασιων που δεν προσμετρουσαν) Αν ισχύουν και τα δύο (πχ και στον εξώστη, και στον διάδρομο) τότε χρεώνεις και τα δύο.
    1 point
  33. @mariannagΗ διατύπωση αν θέλεις να βγάλεις ΕΕΔΜΚ του άρθρου 29 έχει ως εξής: ζ) εσωτερικές διαρρυθμίσεις, καθώς και εργασίες αλλαγής χρήσης για τις οποίες σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν.4067/2012, όπως ισχύει, δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και δεν μεταβάλλονται προς το δυσμενέστερο τα φορτία και η κατηγορία σεισμικής σπουδαιότητας σύμφωνα με τον ΕΑΚ. Παίρνεις το φάκελο Ο.Α (στέλεχος, κατόψεις, δ. κάλυψης, τοπογραφικό). Βλέπεις τις θέσεις στάθμευσης που έχουν δεσμευτεί. Εξετάζεις τις απαιτούμενες θέσεις που θα προκύψουν εξαιτίας της αλλαγής χρήσης (πχ μπορεί να λέει ο νόμος για κατοικίες 1 θέση/ 200 τμ για γραφεία 1 θέση ανά 80 για καταστήματα 1 Θ.Σ ανά 50 κλπ). Η κατηγορία σπουδαιότητας δεν αλλάζει (Σ2 παραμένει) και τα φορτία σχεδιασμού μέχρι 50 τμ ίδια με των κατοικιών και αν δεν υπάρχει υπόγειο από κάτω (δηλαδή πλάκα οροφής υπογείου) τα φορτία εφαρμόζονται σε μπάζωμα επί εδάφους οπότε δεν αυξάνουν κάτι. Απόσπασμα άρθρου 5 ΝΟΚ. 1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται "υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στις επόμενες παραγράφους," μόνον αν η νέα χρήση προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. "Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών – μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους" απαιτείται έκδοση 'Αδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. 2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί άδεια δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και "δεν επέρχονται αλλαγές της παρ.1 του παρόντος άρθρου"(*). "Σε αυτήν την περίπτωση"(**) απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση άδειας δόμησης. (....) 4. Σε κάθε περίπτωση μεταβολής της χρήσης κτιρίου ή χώρου κτιρίου πρέπει να διασφαλίζεται υποχρεωτικά η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου με την προϋπόθεση να μην θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου. Σε αντίθετη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη.
    1 point
  34. Σύμφωνα με τη γνωμάτευση του επιστημονικού συμβούλου (γνωστού ως ΤΕΕ) του κράτους, "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί" παρά το ότι η υπουργική απόφαση αναφέρει "εφόσον απαιτείται". Εάν στην ΥΑ δεν υπήρχε η επίμαχη φράση, πάλι η οδηγία θα ήταν "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί". Είναι δυνατόν ο συντάκτης-νομοθέτης να πρόσθεσε τη φράση "εφόσον απαιτείται" χωρίς κανένα λόγο; Μάλλον όχι. Είναι προφανές ότι κάτι άλλο εννοεί.
    1 point
  35. Η συνολική κ' ωφέλιμη επιφάνεια θα είναι 110τμ. Η στέγη θα καταχωρηθεί στα αδιαφανή του κελύφους ως "οριζόντια οροφή κάτω από μη θερμομονωμένη στέγη", βλ. σελ. 59 ΤΟΤΕΕ.
    1 point
  36. Version V6 και v5

    7.089 downloads

    Ένα excelaki για τις δοκιμές εκτός πλατφόρμας αυθαιρέτων του ΤΕΕ ... v2. Με διορθώσεις και ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. Και σε μορφή αρχείου *.xls. v3. Με ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. v3.1 Διόρθωση σε κατά λάθος προστατευτικό κλείδωμα της ΤΖ. v4. Διόρθωση της λανθασμένης συμβολής παραβάσεων ύψους χωρίς ΥΔ στον υπολογισμό του παραβόλου. v5. Διόρθωση συντελεστών πισίνας. V6. ΝΕΑ έκδοση με διαφορετική μορφή ...
    1 point
  37. Συμφωνώ ότι η περιγραφή θα πρέπει να είναι η απολύτως απαραίτητη. Ακόμη και σε κάποιες διαδικτυακές ημερίδες είχαν πει ότι δεν χρειάζεται να αντιγράφονται οι Τ.Ε δηλώσεων αυθαιρέτων (και ορθώς κατά τη γνώμη μου).
    1 point
  38. 1 point
  39. Το Fespa δεν βολεύει για μεταλλικά. Δεν το δουλεύω για μεταλλικά αλλά από τα παιδιά στο γραφείο που το δουλεύουν είναι δύσκολο σε 2d και μέχρι κάποια στιγμή που το κοίταζα έχει και τους άξονες ανάποδα. Πάντα εξαρτάται από τα μεταλλικά που κάνει κανείς. Για απλά μεταλλικά δεν υπάρχει λόγος κάποιος να πηγαίνει σε πολύ ακριβά προγράμματα.
    1 point
  40. τελικά το έντυπο που έβαλες εδώ myri το χρησιμοποίησα μια χαρά! έκανα απλά μερικές αλλαγές για να είναι πιό σύγχρονο. Το ανεβάζω εδώ αλλά νομίζω πρέπει να μπεί και στα downloads. Ρίξτου μια ματιά να θέλεις. ae_oeue_garage_159.doc
    1 point
  41. δλδ δεν μπορώ να κάνω τακτοποιηση όλο το ακίνητο μαζί με το "προβληματικό" τμήμα αλλά να αναγραφω πως αυτό δεν περιλαμβάνεται στο ακίνητο εν γνώσει των ιδιοκτητών? Βέβαια ανα καταλαβαίνω τέτοια μεταβίσβαση δεν γίνεται να πραγματοποιηθεί αφου εκτός των αλλών θα "κόβω" και την κατοικία .
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.