Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. smartos11

    smartos11

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      95


  2. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.460


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.558


  4. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.689


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/04/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Ναι , γιατί μόνο στα φύλλα αυτά εμφανίζεται η πραγματική εικόνα τ.μ. των ορόφων .
    2 points
  2. 4.632 downloads

    Χρονικός Προγραμματισμός Έργου - Διάγραμμα Gantt για έκδοση Άδειας Δόμησης
    1 point
  3. Από τη στιγμή που επιτρέπεται να εκδόσουμε ΠΕΑ είτε για όλο το κτίριο (και για συγκεκριμένη χρήση), είτε για μεμονωμένα διαμερίσματα (ακόμη κι αν δεν έχει σύσταση), ο συμβ/φος είναι υποχρεωμένος να το δεχτεί
    1 point
  4. Δεν φαίνεται να δουλεύει πάντως Βγάζει τις διαφορές αλλά δεν μπορώ να υποβάλλω αίτηση
    1 point
  5. https://www.taxheaven.gr/news/63276/apo-shmera-se-leitoyrgia-h-yphresia-epistrofhs-eisforwn-2019-2020-se-emmisooys-dikhgoroys-misowtoys-mhxanikoys-kai-ygeionomikoys Σπεύσατε
    1 point
  6. Προφανώς από ό,τι κι εσύ καταλαβαίνεις, συνεχίζεις "και έχεις" μια απολύτως αυθαίρετη "σοφίτα" ή οποία χρήζει ρύθμισης.... Οι πληροφορίες όμως που δίδονται δεν οδηγούν στην επιλογή του ενδεδειγμένο τρόπου αντιμετώπισης του θέματος...
    1 point
  7. Σωστά τα βγάζει το ψαχτήρι. EPS200 για γέμισμα και μετά τσιμεντοκονία για τελική επίστρωση. Φαίνεται απλό, έχει κάποιες λεπτομέρειες, μίλα με μηχανικό αλλιώς μην το κάνεις. Και πετροβάμβακα μπορείς να σκεφτείς για ηχομόνωση.
    1 point
  8. Αν και εδώ λέμε την γνώμη μας για ένα σχέδιο- περιοχή που ΔΕΝ γνωρίζουμε, μπορώ όμως να πω πως Χρησιμοποιούμε πάντα και είναι νομίζω λογικό, τα ορόσημα που "πατάν", στον ίδιο "άξονα" - ευθεία, για τον θεωρητικό υπολογισμό της γωνίας διεύθυνσης -αζιμούθιου αυτόυ του άξονα. Αν είναι απέναντι τότε, με μαθηματικούς υπολογισμούς, τα μεταφέρουμε στην άλλη πλευρά!
    1 point
  9. 13εκ γέμισμα θα παρακαλάς να στεγνώσει και δεν θα τα βρίσκετε. Το ξύλο δεν την θέλει την υγρασία... Και υγρασία, μετράμε στα 2/3 του πάχους. Βάλε eps200, ένα έτοιμο σακιασμενο ή πρέσας να στεγνώσει γρήγορα.
    1 point
  10. Για πόσο πάχος μιλάμε? Διότι μπορεί να μη χρειάζεται να το ψάξεις τόσο Τα γεμίσματα θα γίνουν μετά την τοιχοποιία και η διαδιακασία είναι: - Γέμισμα έως 2.5 κάτω από την επιφάνεια έδρασης των πλακιδίων - Τσιμεντοκονία (χωρίς άλλα πρόσθετα) για αλφάδιασμα της επιφάνειας - Στρώσιμο πλακιδίων Σε κάθε, όμως, περίπτωση γεμίσματος επέλεξε την πιο στιβαρή λύση Δες και την περίπτωση του κυψελωτού σκυροδέματος (αφρομπετον)
    1 point
  11. Υπάρχει μία και μόνο ρημάδα διάταξη που μιλάει για ΔΔ σε κοινόχρηστους. Υπάρχει η άποψη της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων. Αλλά όχι, η δική σου άποψη είναι η πραγματική γνώση και οι άλλοι είναι τεμπέληδες και άσχετοι. Τώρα τι να σχολιάσω σε αυτό; Καλό βράδυ.
    1 point
  12. Εάν εκδόθηκε ένα ΠΕΑ και για τις δύο χρήσεις, είναι (σοβαρό) λάθος. Εάν έχει εκδοθεί ΠΕΑ για κάθε χρήση, τότε μπορείς να ζητήσεις ανάκληση αυτού που αφορά στο κατάστημα (με αιτιολογία την αλλαγή χρήσης) και να εκδόσεις καινούριο.
    1 point
  13. Από που κι ως που τα κοινόχρηστα με τον ΓΟΚ του 85 δεν μετράνε στην δόμηση κύριε νομικέ μου; Τι είναι αυτά που λες; Η Μπακλατσή δεν είναι εγκυκλιάρχης. Κι εγώ μπορώ να κάνω site και να λέω ό,τι μου κατέβει. Μόνος σου το λες: αν οι κοινόχρηστοι μετράνε στην δόμηση είναι ΔΔ. Που διαφωνούμε δεν καταλαβαίνω. Οκ συνάδελφε. Καλή τη πίστη συνεχίζω την συζήτηση. Με ποιον τρόπο η διαμερισμάτωση παραβιάζει τα παραπάνω; Η απάντηση είναι με κανέναν. Ο νόμος κι οι επίσημες ερμηνείες τους μιλάνε για ΔΔ σε κοινόχρηστους. Διαφωνούμε κάπου; Οφείλει να το εφαρμόσει ο κάθε μηχανικός ως διαμερισμάτωση. Αυτό λέει ο νόμος. Εδώ δεν διαφωνούμε με την ερμηνεία του νόμου, η οποία ξαναλέω ξεκάθαρα μιλάει για διαμερισμάτωση κοινοχρήστων. Εσύ δεν εφαρμόζεις τον νόμο γιατί πριν την εγκύκλιο τον εφάρμοζες όπως έκρινες και καλά έκανες. Και το δέχομαι αυτό που έκανες. Εσύ επιμένεις όμως. Δεν έγινε και κάτι που το κατάλαβες λάθος. Δέξου το και προχώρα. Και καμία άδεια δεν θα θιχτεί από αυτήν την ανοησία. Είτε έτσι είτε αλλιώς. Σχετικά με τις άδειες. Πως μπορεί πιστεύεις μία οικοδομική άδεια 30 ή 40 χρόνων πριν να τιναχτεί στον αέρα; Προφανώς με κανέναν τρόπο. Δυστυχώς αυτό που κάνεις είναι να κινδυνολογείς ανέφελα (όπως άλλωστε συνηθίζεται σε αυτό το forum) για να υποστηρίξεις την πεποίθησή σου, η οποία καταρρίφθηκε μέσω της εγκυκλίου. Και το ξαναλέω είτε έτσι είτε αλλιώς είναι αποδεκτό στα ματάκια μου. Λυπηθείτε μας ρε μέντορες.
    1 point
  14. Πριν την εγκύκλιο δεκτή κάθε διαφωνία. Άποψη μου πως είτε έτσι είτε αλλιώς ήταν σωστό αφού θεραπεύεται η αυθαιρεσία. Μετά την εγκύκλιο, η οποία μιλάει ξεκάθαρα για διαμερισμάτωση σε κοινόχρηστους χώρους, και ξαναλέω ξεκάθαρα, εάν κάτι είναι λάθος είναι το ΥΔ. Προσωπικά οποιαδήποτε αντιμετώπιση του θέματος την θεωρώ σωστή, ακόμα και ως λοιπή παράβαση. Ακόμα και πριν την εγκύκλιο είναι άτοπο το ΥΔ καθώς χρεώνεις ως αυθαίρετη επιφάνεια κάτι που δεν είναι αυθαίρετη επιφάνεια, αλλά πολλές φορές βόλευε καθότι μείωνε το πρόστιμο, αλλά οκ. ΥΓ1 Ο νόμος ερμηνεύτηκε από το υπουργείο. Οποιαδήποτε προηγούμενη προσωπική πεποίθηση εντός του θολού πλαισίου του νόμου τίθεται στην άκρη αν και εθιμικά οφείλει να θεωρείται αποδεκτή από όλους μας. ΥΓ2 Μου κάνει εντύπωση πως πολλοί ακόμα και τώρα μετά την σαφέστατη εγκύκλιο επιμένουν πως το ΥΔ είναι το σωστό. Δεν είναι κακό να πεις "οκ, το κατάλαβα αλλιώς". Δεν έγινε και κάτι. Και ούτε καν λάθος δεν είναι που κατανοήθηκε διαφορετικά. Αλλά το να επιμένει κάποιος πως οι άλλοι είναι λάθος στερείται λογικής. ΥΓ3 Αν τα περί απειλών αναφέρονται σε εμένα, απολογούμαι εάν έδωσα αυτήν την εντύπωση. Σχολίασα τη συμπεριφορά ενός συναδέλφου όπως αυτή περιεγράφηκε σε ένα ποστ, τον οποίον και προφανώς δεν γνωρίζω, η οποία κατ' εμέ ήταν αντισυναδελφική, αντιδεοντολογική και απαράδεκτη, για το συγκεκριμένο θέμα πάντα. Δηλαδή, αν έπεφτε μία σχετική τακτοποίηση στα δικά μου τα χέρια οπού το ΥΔ το θεωρώ ΔΔ τι θα έπρεπε να κάνω? Να σε βάλω να την ξανακάνεις όπως θεωρώ εγώ; Αν είναι δυνατόν. Σεβασμός στον συνάδελφο ακόμα και αν διαφωνούμε πλήρως. Δεν επιτρέπεται να εκθέτουμε ο ένας τον άλλο. Η διαμερισμάτωση, η οποία πολεοδομικά δεν έχει ορισμό και νόημα, εμφανίζεται πρώτη φορά στους αυθαιρετονόμους για ένα και μόνο λόγο. Για να μπορέσουν να λυθούν θέματα ιδιοκτησιακής φύσης. Για να μπορέσει να πατήσει κάπου ο συμβολαιογράφος και να διορθώσει τις αμαρτίες των προηγούμενων δεκαετιών. Η διαμερισμάτωση δεν σχετίζεται με το μικρότερο ή μεγαλύτερο αλλά με την αλλαγή του περιγράμματος, είτε λιγότερο είτε περισσότερο, είτε προς όμορο είτε προς κοινόχρηστο. Για να μπορέσει να γίνει με ενημέρωση και όχι με τακτοποίηση πρέπει να ισχύουν σωρευτικά τα παρακάτω: 1) Να συμφωνεί η ΣΟΙ με την πραγματική κατάσταση και 2) Να έχει γίνει κατά την κατασκευή της οικοδομής. Επιπλέον, η ενημέρωση της άδειας ενδεχομένως να αποτελεί ταλαιπωρία καθώς μπορεί να χρειάζεται ενημέρωση των Η/Μ μελετών, η οποία πολλές φορές είναι ουσιαστικά αδύνατη. Η Κολυμβήθρα του Σιλωάμ που ακούει στο όνομα Αυθαιρετονόμοι, είναι ένα υπέροχο εργαλείο που έχουμε στα χεράκια μας, το οποίο όμως γίνεται βραχνάς αν υπάρχει κατάχρηση, υπερβολή και εμμονή. Συγνώμη για το μακροσκελές της απάντησης αλλά δεν έχει και πολλή δουλειά σήμερα.
    1 point
  15. Συμφωνώ εν πολλοίς και προσθέτω 1. Για την αυτονόμηση απαιτείται συναίνεση ή η διαδικασία του αρθ. 127 (αυτονομείσαι ακόμα και χωρίς συναινέσεις κλπ) 2. Η ενεργειακή αναβάθμιση προκύπτει με έκδοση ΠΕΑ όπου στο σενάριο φαίνεται η αναβάθμιση με το νέο σύστημα θέρμανσης. Γι αυτό εξάλλου στην ΕΕΔΜΚ ζητάει ΠΕΑ 3. Η ΕΕΔΜΚ ζητάει μελέτη κατανομής δαπανών, ΕΦΟΣΟΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ. Άρα, αν δεν υπάρχει μελέτη --> ενημερωτικό σημείωμα. Αν υπάρχει -->επιμερισμός στα υπόλοιπα διαμερίσματα (θεωρώντας ότι τα υπόλοιπα διαμερίσματα συμφωνούν με τη σύσταση...). Δεν υποχρεούσαι να ελέγξεις όλες τις οριζόντιες βέβαια. Νομίζω ότι δε χρειάζεται να διευκρινιστεί κάτι. Να αλλάξει, μπορεί...
    1 point
  16. Τι πάει να πει δεν έγινε δεκτή από τον μηχανικό του αγοραστή; Άρα θα μπορούσε να συμβεί και το ανάποδο. Να μην το δέχεται συνάδελφος ως ΥΔ και να το θέλει ως ΔΔ. Ντροπή στον "συνάδελφο" ο οποίος είναι για το πειθαρχικό, καθώς έχει και άδικο. Τι πάει να πει την γύρισαν πίσω οι συμβολαιογράφοι; Δεν έχουν καμία δουλειά να το κάνουν αυτό και ούτε ξέρουν. Να γυρνάμε και εμείς πίσω συμβόλαια αν δεν συμφωνούμε με το λεκτικό. Κομπλεξισμός λέγεται όλο αυτό. Δυστυχώς στον κλάδο έννοιες όπως συναδελφικότητα, κλαδική συνείδηση και συναδελφική αλληλεγγύη είναι πλήρως απούσες. Δεν πειράζει. Ας συνεχίσουμε να μαλώνουμε αν το ΥΔ έπρεπε να είναι ΔΔ ή το ανάποδο γιατί έτσι στουμπώθηκε στο κομπλεξικό μυαλό κάποιου. Συγχύστηκα πρωί πρωί. Την καλημέρα μου. Όχι. Στην ΔΔ συγκρίνουμε την κάτοψη της άδειας με την πραγματική κατάσταση. Αν δεν συμφωνούν τακτοποίηση ως ΔΔ άσχετα τι λέει η ΣΟΙ. Αν η ΔΔ είναι από την κατασκευή (που κατά κανόνα είναι) ή είναι ίδια σε όλους τους ορόφους ή συμφωνεί με την ΣΟΙ τότε ούτε συναινέσεις ούτε τίποτα. Αν δεν ισχύει ένα από τρία τότε συναινέσεις. Αν δεν υπάρχουν συναινέσεις εφόσον απαιτούνται τότε τακτοποίηση γιοκ και το ακίνητο εγκλωβίζεται. Το ιδιοκτησιακό το λύνουν οι δικηγόροι και οι συμβολαιογράφοι με τροποποίηση ΣΟΙ κλπ. Εμείς θεραπεύουμε το πολεοδομικό. ΥΓ Εάν η ΔΔ είναι από κατασκευής και η ΣΟΙ συμφωνεί με την πραγματική κατάσταση μπορεί κάλλιστα να πάει και με ενημέρωση αδείας. ΥΓ2 Επαναλαμβάνω, η ρύθμιση αυθαιρέτων δεν λύνει ιδιοκτησιακά ζητήματα ή ζητήματα αστικής φύσης. Απλά καθιστά το ακίνητο νόμιμο πολεοδομικά και τίποτε άλλο, ώστε μετά αν χρειάζεται να μπορούν λυθούν και άλλα ζητήματα.
    1 point
  17. Το τεχνικό σκέλος θα το ορίσει ο μηχανικός σου. Τα νερά δεν θα πέφτουν στο πεζοδρόμιο, αλλά κάτω από αυτό στο ρείθρο του δρόμου.
    1 point
  18. Όταν λες "υπολογισμός μοτέρ" φαντάζομαι σε ενδιαφέρει ο ρυθμός απαγωγής (κ.μ./ώρα) του ανεμιστήρα. Υπάρχει μια ωραία μέθοδος που έχει δημοσιευθεί από τον CIBSE η οποία λαμβάνει υπόψη της (α) το είδος και την ισχύ της μαγειρικής συσκευής (β) το είδος του καυσίμου και (γ) τη διάταξη-γεωμετρία των συσκευών και σου υπολογίζει την απαραίτητη απαγωγή ανά συσκευή. Τα αθροίζεις, κάνεις μια εκτίμηση του πόσες συσκευές θα δουλεύουν μαζί και έτοιμος. Αν δεν γνωρίζεις τι ακριβώς συσκευές θα μπουν στην κουζίνα σου δίνω σαν σημείο αναφοράς τις 40 εναλλαγές/ώρα που είναι το minimum για σωστό εξαερισμό κουζίνας. Αν υπάρχουν πολλές συσκευές μεγάλης ισχύος σε μικρή σχετικά κουζίνα μπορεί να δεις μέχρι και 120 εναλλαγές/ώρα. Ελπίζω να βοήθησα
    1 point
  19. Για το συγκεκριμένο θέμα πάντα... για το πόσα μέλη είναι ενεργά και έχουν άποψη μπορούμε να την κάνουμε αν θες την κουβέντα. Δεν ξέρω πραγματικά, αν υπάρχει η δυνατότητα κάποιας "δημοσκόπησης" στο φόρουμ ώστε να οπτικοποιήσουμε τους ισχυρισμούς μας. Η διαμερισμάτωση του ορόφου αναφέρεται στον όροφο και δεν περιορίζεται στα διαμερίσματα όπως επικαλείσαι με συσταλτική ερμηνεία. Σ' αυτή την περίπτωση θα μιλούσε για διαφορετική διαμερισμάτωση μεταξύ αυτοτελών χώρων. Και έπειτα, έρχεται η εγκύκλιος ερμηνεύοντας πως στην έννοια του "ορόφου" περιλαμβάνονται και τα κοινόχρηστα, με την απαίτηση συναίνεσης του 98.
    1 point
  20. @Pavlos33 τώρα για να λέμε του στραβού το δίκιο, εκεί έξω, η "κρατούσα άποψη" είναι ότι η επέκταση σε ΚΝΧ υπολογίζεται ως ΔΔ (αν έχει προσμετρηθει στον ΣΔ) αφού και η εγκύκλιος το γράφει, και το ΤΕΕ το επικοινωνεί σε όλες τις Ε/Α του, και αντίστοιχα fora την υιοθετούν, αλλά και σε προσωπικές συζητήσεις με αρμόδιους -και έμπειρους αν θες, σε καίριες θεσεις- υπαλλήλους βεβαιώθηκε επανειλημμένως, οπότε δεν αισθάνομαι μόνος όπως λες, ίσα ίσα. Και ακριβώς επειδή μας διαβάζουν και νέοι μηχανικοί θέλω να αναδειχθεί η αντίθετη, η ορθή, και για μενα, άποψη και ευχαριστώ για το βήμα. Φυσικά δεν έχει πραγματικά κανένα νόημα, το όποιο γνωσιακό μπραντεφερ όταν οι στόχοι της καλειδοσκοπικής αυτής νομοθεσίας είναι η απασχόληση μιας μερίδας επαγγελματιών και ο εισπρακτικός χαρακτήρας της. Και για να κλείσω πάνω στο θεωρητικό πλαισιο, που τελικά είναι η στάχτη στα μάτια του ΣτΕ (βλ4014), θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι λόγω του συνόλου των ΥΔ προκύπτει και η υποχρέωση για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος αρθ77 αν θυμάμαι καλά. Άρα στην γενικότερη εικόνα θα πρέπει να αναρωτηθούμε: ποια είναι η συνολική υπέρβαση δόμησης σε επίπεδο δήμου; Τι ανάγκες προκύπτουν από αυτήν; και γιατί τμήμα της δόμησης που έχει ήδη προσμετρηθει στην περιοχή, επαναυπολογιζεται;
    1 point
  21. Προσωπικά δεν κατάλαβα τίποτα από την περιγραφή. Καλύτερα ανέβασε σχετικά σχέδια για να γίνει κατανοητό το ερώτημά σου. Δείξε γραμμές Φ.Ε και Δ.Ε σε τομές και υψόμετρα στην διαμόρφωση Π.Χ. Ο κανόνας στα εκτός σχεδίου-οικισμού είναι ότι "η στάθμη της οροφής του υπογείου δεν επιτρέπεται να είναι υψηλότερη των 0,80 μέτρων από το διαμορφωμένο γύρω έδαφος." (παρ 11. άρθ. 1 ΦΕΚ 270/Δ/85)
    1 point
  22. 10.675 downloads

    Υπόδειγμα ΣΔΑ για έκδοση άδειας δόμησης
    1 point
  23. Πήρα απάντηση από την Πολεοδομία ότι τις βεβαιώσεις αν επιτρέπεται η εγκατάσταση και λειτουργία ιατρείου - οδοντιατρείου στο συγκεκριμένο Ο.Τ. τις δίνουν πλέον οι ίδιοι οι μηχανικοί. Ακόμη για κατάστημα εκθέσεων - πωλήσεων δεν χρειάζεται καμία αλλαγή χρήσης προκειμένου να εγκατασταθεί ιατρείο.
    1 point
  24. από κώδικα πρακτικής της ΕΠΑ για ΕΕΝΟ σελ 16 απαγορεύεται η εγκατάσταση της συσκευής σε υπνοδωμάτιο. Kodikes_Praktikis(1).pdf
    1 point
  25. Απόφαση 59241/72/14-9-89 Εγκύκλιος 72/89 "Διευκρινίσεις στην παρ.3 του άρθρου 3 του Π.Δ. 6-12-82 ως προς την τελική κάλυψη για δόμηση περιοχών μέχρι 500 κατοίκους ". 'Εχοντας υπόψη: 1. Το Ν.1558/85 "Κυβέρνηση και Κυβερνητικά όργανα". 2. Τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 27 του Ν.1577/85. 3. Τις δ/ξεις του άρθρου 3 παρ. 3 του Π.Δ. 6-12-82 ΦΕΚ 588Δ'/82 που αφορά στη δόμηση των στασίμων οικισμών με πληθυσμό μικρότερο των 500 κατοίκων. 4. Το Έγγραφο 17866/21-3-89 της ΔΟΚΚ. 5. Το Έγγραφο 953/5.29.3/89/9-5-89 της Δ/νσης Οικισμού Αθηνών με το οποίο αμφισβητείται το περιεχόμενο του ανωτέρω υπό α/α 4 εγγράφου. 6. Τη γνωμοδότηση του Κεντρ. Συμβουλίου ΧΟΠ που διατυπώθηκε με την 359 πράξη του στην 23/12-7-89 συνεδρίαση του. Επειδή: 1. στην παρ. 3 του άρθρου 3 του Π.Δ. 6-12-82 σαφώς αναφέρεται ότι η συνολική κάλυψη και η επιφάνεια των ορόφων της οικοδομής δεν μπορεί να ξεπερνά τα 200 τ.μ. 2. Οι ημιϋπαίθριοι χώροι προσμετρώνται στην κάλυψη του οικοπέδου. Αποφασίζουμε : 'Οτι στην περίπτωση που κατασκευάζεται, κατά τις διατάξεις του Π.Δ. 6-12-82, ισόγεια οικοδομή με επιφάνεια 200 τ.μ. δεν επιτρέπεται, πέραν της επιφάνειας αυτής και η κατασκευή ημιϋπαιθρίων χώρων.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.