Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/04/2023 σε όλες τις περιοχές
-
Με χτεσινό email από την νομική εταιρία που μας εκπροσωπεί, ενημερωθήκαμε ότι η υπόθεσή μας θα συζητηθεί κανονικά στο ΣΤΕ, την προσεχή Δευτέρα 24 Απριλίου. Η παρουσία όλων μας κρίνεται σημαντική!2 points
-
Η Ελληνική Ναυτιλία Η Ελληνική Ναυτιλιακή Παράδοση Η μοναδικότητα του ελληνικού ναυτιλιακού παραδείγματος έγκειται στο γεγονός ότι μία μικρή νησιωτική χώρα λίγων εκατομμυρίων κατοίκων στην ανατολική γωνιά της Μεσογείου κατόρθωσε μέσα στις δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες τόσο του 19ου όσο, κυρίως, του 20ού αιώνα να χτίσει και να λειτουργήσει έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους σε παγκόσμιο επίπεδο, ανταγωνιζόμενη οικονομικούς γίγαντες της εποχής όπως η Ιαπωνία, οι ΗΠΑ, η Βρετανία και η Νορβηγία. Η εκπληκτική ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας κατά τη μεταπολεμική περίοδο μπορεί εύκολα να καταδειχθεί από τα διαθέσιμα ποσοτικά στοιχεία. Το 1938, μόλις λίγο πριν το ξέσπασμα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο ελληνόκτητος στόλος άγγιζε ολική χωρητικότητα της τάξεως των 1,8 εκατομμυρίων κόρων. Το 1949, λίγα χρόνια μετά τη λήξη του Πολέμου, η χωρητικότητα του στόλου αυξήθηκε στα 2,4 εκατομμύρια κόρους για να φτάσει το 1976 στα εκπληκτικά μεγέθη των 50,6 εκατομμυρίων κόρων, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να αναδεικνύονται στους πλέον ισχυρούς παίκτες στον χώρο της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Αξίζει να αναφερθεί ότι ακόμη και σήμερα, στα μέσα περίπου της δεύτερης δεκαετίας ενός νέου αιώνα, του 21ου, ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος στον κόσμο τόσο σε όρους ολικής χωρητικότητας όσο και σε όρους χωρητικότητας εκτοπίσματος, αν και διαθέτει σε απόλυτο αριθμό λιγότερα πλοία σε σχέση, για παράδειγμα με την Κίνα ή την Ιαπωνία. Ενδεικτικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες στα τέλη του 2014 -όπως ισχύει άλλωστε και σήμερα- παρέμεναν πρώτοι στα δεξαμενόπλοια (1.217), δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (1.878) και δεύτεροι, επίσης, στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Δεκεμβρίου 2014, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε ένα σύνολο 4.894 πλοίων, ενώ η διεθνής εταιρεία εκτιμήσεων Vesselsvalue.com εκτιμά πως η αξία του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου τον Αύγουστο του 2015 άγγιξε τα επίπεδα των 109 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Έτσι, σήμερα οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαθέτουν τον μεγαλύτερο ποντοπόρο εμπορικό στόλο στον κόσμο, ο οποίος αποτελεί επί της ουσίας και τη ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας. Και το ερώτημα είναι ένα: πώς πέτυχαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες να καταλάβουν αυτή την κυρίαρχη θέση στην ιεραρχία της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας; Η απάντηση στο ερώτημα δεν θα πρέπει να αναζητηθεί μόνο στη “ναυτική φύση” των Ελλήνων ή -με απλά λόγια- σε αυτό που έχουμε μάθει να αποκαλούμε ως “ναυτικό DNA” τους. Αντιθέτως, όπως έχει δείξει η ιστορική έρευνα στα αρχεία των μεγάλων και ιστορικών ελληνικών ναυτότοπων, των Σπετσών, της Κεφαλονιάς, της Ύδρας, της Χίου, της Σύρου, της Κάσου κ.ά., η ελληνική θαλασσινή κυριαρχία θα πρέπει να αναζητηθεί στις βασικές επιχειρηματικές στρατηγικές και αξίες πάνω στις οποίες επέλεξαν να χτίσουν το ναυτιλιακό τους θαύμα οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήδη από τον 19ο αιώνα και με αποκορύφωμα, βεβαίως, τον 20ό αιώνα. Ποιές ήταν αυτές οι στρατηγικές επιλογές και αξίες των Ελλήνων; Η δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου γραφείων και πρακτορείων, η στελέχωση των επιχειρήσεών τους με βάση τη συγγένεια και τον κοινό τόπο καταγωγής, η αξιοποίηση ελληνικών πληρωμάτων στα πλοία τους, η πρόσβαση στα διεθνή ναυτιλιακά και χρηματοπιστωτικά κέντρα, η εξειδίκευση στην μεταφορά χύδην εμπορευματικών φορτίων, η χρήση διαφόρων σημαιών, η άμεση πρόσβαση σε ναυλωτές, η επιλογή του παραδοσιακού επιχειρηματικού μοντέλου της αγοράς κα λειτουργίας μεταχειρισμένων πλοίων, και βεβαίως η διαχρονική επιχειρηματική αρχή των Ελλήνων πλοιοκτητών, που όριζε πως όταν μπορούν να “αγοράζουν φτηνά και να πωλούν ακριβά”. Είναι μία μεγάλη πρόκληση το ναυτιλιακό θαύμα των Ελλήνων πλοιοκτητών αλλά και των ναυτικών του 20ού αιώνα να γίνει περισσότερο γνωστό στο ευρύ κοινό για να γνωρίσουν ή και να ξαναδιαβάσουν τη μοναδική ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας του 20ού αιώνα και να αισθανθούν, υπερήφανοι για το παρελθόν αλλά και το παρόν της ελληνικής ναυτιλίας. Το Ελληνικό Ναυτιλιακό Παράδειγμα Η Ελληνική ναυτιλιακή παράδοση μετρά χιλιετίες, από τα αρχαία χρόνια μέχρι και την αρχή της σύγχρονης Ελληνικής ναυτιλίας, η οποία ουσιαστικά ξεκινά από την συνθήκη του Κιουτσούκ-Καϊναρτζή το 1774. Στο διάβα των αιώνων η Ελληνική ναυτιλία αναπτύχθηκε με γοργούς ρυθμούς και έφτασε σήμερα να είναι η ισχυρότερη ναυτιλία του πλανήτη, με τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως. Πώς κατόρθωσε όμως να φτάσει σε αυτά τα μεγέθη; Ο 19ος αιώνας υπήρξε αιώνας ορόσημο. Κατά την διάρκειά του αναπτύχθηκαν από τους Έλληνες του Ιονίου και του Αιγαίου ισχυρά εμπορικά και ναυτιλιακά δίκτυα που διακινούσαν το μεγαλύτερο μέρος του εμπορίου της Μεσογείου και της Μαύρης θάλασσας, με ονόματα όπως αυτά της οικογένειας Ράλλη να πρωτοστατούν. Ο 20ος αιώνας έφερε πολλές αλλαγές μαζί του, με την σημαντικότερη να είναι η μετάβαση από τα ιστιοφόρα στα σιδερένια ατμόπλοια. Ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος αποδεκάτισε τον Ελληνικό στόλο, ο οποίος από τα 475 ατμόπλοια που αριθμούσε στην αρχή του πολέμου βρέθηκε με λιγότερα από τα μισά κατά τη λήξη του (205 πλοία). Παρ’ όλ’ αυτά, η Ελληνική ναυτιλία σταδιακά ανάρρωσε, διατηρώντας σταθερά την 9η θέση στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα. Το ξεκίνημα όμως του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου το 1939 θα προκαλέσει νέες αρνητικές έως και καταστροφικές εξελίξεις όχι μόνο για την χώρα αλλά και για τον ελληνικό εμπορικό στόλο. Οι απώλειες για την ελληνική ναυτιλία ήταν μεγάλες και η αντικατάσταση, μετα τη λήξη του Πολέμου, των πλοίων που είχαν χαθεί ήταν άκρως προβληματική, καθώς οι περισσότερες ναυπηγικές εγκαταστάσεις σε όλο τον κόσμο είχαν καταστραφεί και ελάχιστα μεγάλης ηλικίας, κυρίως, πλοία είχαν καταφέρει να γλιτώσουν από τον όλεθρο. Μοναδική εξαίρεση, ο τεράστιος εφεδρικός στόλος των ΗΠΑ, αποτελούμενος από πλοία τύπου Λίμπερτυ και Βίκτορυ, καθώς και από δεξαμενόπλοια τύπου Τ2. Ωστόσο, μέσα από τις στάχτες αυτής της μεγάλης καταστροφής θα γεννηθεί και το ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα. Ο εφεδρικός στόλος από Λίμπερτυ και Βίκτορυ των ΗΠΑ αποτέλεσε για τους Έλληνες πλοιοκτήτες την χρυσή ευκαιρία να επανέλθουν στο ναυτιλιακό στίβο και να θέσουν τις βάσεις του ελληνικού ναυτιλιακού θαύματος του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα. Τα πλοία αυτά έδωσαν στην ελληνική ναυτιλία το έναυσμα που χρειαζόταν για να διεκδικήσει τα ινία της διεθνούς ναυτιλίας, κάτι που κατάφερε το 1982 με στόλο 4.257 πλοίων. Σήμερα, η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη με τον ελληνόκτητο στόλο να αριθμεί περισσότερα από 4.700 πλοία, αξίας 105.600.000.000 δολαρίων. Ο σύγχρονος στόλος των Ελλήνων Σύμφωνα με τα ετήσια στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Co-operation Committee), τα οποία προέρχονται από την εταιρεία αναλύσεων IHS Markit και αφορούν τα ελληνόκτητα πλοία χωρητικότητας άνω των 1.000 GT, ανεξαρτήτως σημαίας, ο ελληνόκτητος στόλος εξακολουθεί να αυξάνεται σε όρους DWT και GT. Συγκεκριμένα στις 19 Μαρτίου του 2018 ο στόλος αποτελούνταν από 4.148 πλοία διαφόρων κατηγοριών, συνολικής χωρητικότητας 199.286.013 GT και μεταφορικής ικανότητας 341.925.357 DWT. Συγκριτικά με τον Μάρτιο του 2017, ο αριθμός των πλοίων ελληνικών συμφερόντων αυξήθηκε κατά 63 πλοία. Η χωρητικότητα και η μεταφορική ικανότητα των πλοίων αυξήθηκαν σημαντικά, 6.855.494 κατά GT και 13.161.590 DWT, αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά τη νηολόγηση, τα ελληνόκτητα πλοία φέρουν 41 διαφορετικές σημαίες. Φαίνεται να ισοψηφούν στις πρώτες θέσεις δύο ανοιχτά νηολόγια, καθώς το 19% των ελληνόκτητων πλοίων (824 πλοία) φέρουν σημαία της Λιβερίας, και επίσης το 19% φέρουν σημαία των Marshall Islands. Ακολουθεί η σημαία της Ελλάδας με 723 πλοία συνολικής χωρητικότητας 74.537.350 τόνων, η σημαία της Μάλτας με 694 πλοία, του Παναμά με 355 πλοία και της Κύπρου και οι Μπαχάμες με 274 και 247 πλοία, αντίστοιχα. Συγκριτικά με τα στοιχεία της περασμένης χρόνιας, προκύπτει αύξηση στα πλοία που επέλεξαν σημαία των Marshall Islands, της Λιβερίας, της Κύπρου και της Μάλτας, ενώ μείωση καταγράφηκε της ελληνικής σημαίας κατά 24 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 672.557 DWT και χωρητικότητας 317.788 GT. Το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου στον παγκόσμιο στόλο, ανέρχεται σε 7,6% σε αριθμό πλοίων, σε 13,8% σε χωρητικότητα και σε 16,4% σε όρους μεταφορικής ικανότητας. Τα πλοία με ελληνική σημαία σε όρους αριθμού πλοίων, GT και DWT αντιπροσωπεύουν το 1,3%, 3 % και 3,6%, αντίστοιχα, του παγκόσμιου στόλου. Ματιά στο παρελθόν πηγή: https://www.isalos.net/i-elliniki-naftilia/2 points
-
2 points
-
Version 1.0.0
936 downloads
Συνάδελφοι μια πρόταση-απόπειρα για απαλλαγή από ΣΑΥ ΦΑΥ για αρκετές εργασίες ΕΕΜΚ Μπορεί να σταθεί σαν έντυπο για ανέβασμα εκεί όπου απαιτείται το ΣΑΥ ΦΑΥ ή είμαι υπερβολικά απλοϊκός και γενικόλογος Παρακαλώ την γνώμη σας , θα ήθελα αν μπορείτε και τυχών διορθώσεις-επεμβάσεις-βελτιώσεις. Ευχαριστώ πολύ Μη απαιτηση Σ.Α.Υ. - Φ.Α.Υ. .pdf ΜΗ ΑΠΑΙΤΗΣΗ σαυ φαυ .docx1 point -
Καλησπέρα Μήπως κάποιος συναδελφος έχει ασχοληθεί με εκδοση αδειας καταστήματος πλυντηρίων (ρούχων) self service. Εχω ψαξει παντού για νομοθεσία, προδιαγραφές χωρου, κτλ και δεν βρίσκω τίποτα το μόνο που έχω βρεί είναι ο κωδικός ΚΑΔ της δραστηριότητας : 96.01.11 Υπηρεσίες πλυντηρίου με κερματοδέκτη κατα τα άλλα τίποτα... Μίλησα με έναν πωλητή τέτοιον πλυντηρίων ο οποίος μου είπε οτι δεν μπορεί να μου "αποκαλύψει" τον τρόπο εκδοσης της άδειας (τρέχα γύρευε) και το μόνο που μου είπε είναι οτι παίρνει απαλλαγή. Ευχαριστώ1 point
-
Η ΥΔΟΜ δεν το ελέγχει ως προς τα όμορα και η ευθύνη ανήκει εξ ολοκλήρου στο μηχανικό. Σε περίπτωση ψευδούς διαγράμματος, η άδεια είναι ανακλητέα. Γιαυτό, αν δεν έχουμε πλήρη εικόνα των ομόρων, δεν ασχολούμαστε.1 point
-
Καλησπέρα και χρόνια πολλά. Από τα γραφόμενά σου αντιλαμβάνομαι ότι έχεις προχωρήσει σε τελική υποβολή και ως εκ τούτου δεν μπορείς να κάνεις καμία μεταβολή στα στοιχεία του έργου. Η γνώμη μου είναι να ανοίξεις νέο έργο αφού την συγκεκριμένη αναφορά αμοιβών δεν πρόκειται να την χρησιμοποιήσεις. Όμως, για να είσαι απόλυτα σίγουρος, στείλε το ερώτημά σου και στο [email protected], μήπως και σου γυρίσουν το έργο σε υποβολή και έτσι διαγράψεις τις αναφερόμενες εργασίες.1 point
-
@janna Η βεβαίωση (ΠΠΗΤ πλέον) αφορά τη νομιμότητα της περίφραξης ή άλλων λοιπών κατασκευών. Το οικόπεδο (ή γήπεδο) είναι επί της ουσίας, αδόμητο. Αυτό, αναφέρεται στην τεχνική έκθεση (π.χ οικόπεδο με περίφραξη τακτοποιημένη βάσει ν. 4495, χωρίς κτίριο) και φαίνεται στο τοπογραφικό διάγραμμα που απαιτείται για την σύνταξη του συμβολαίου. Επομένως, για την φορολογική του αντιμετώπιση δεν αλλάζει κάτι. Ο υπολογισμός της αντικειμενικής αξίας θα γίνει με το έντυπο Ε3 (οικόπεδο)1 point
-
Καλησπέρα. Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά. Εκτιμώ ότι η φράση "από κοινού" στην παρακάτω παράγραφο ορίζει ότι οι θιγόμενοι ή ωφελούμενοι όμοροι ιδιοκτήτες θα πρέπει να συνυπογράψουν την μονομερή τροποποίηση της σύστασης. 9Α. Ειδικώς στην περίπτωση αυθαίρετης επέκτασης ή απομείωσης αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας εις βάρος ή υπέρ όμορης οριζοντίου ιδιοκτησίας του αυτού ή άλλου ιδιοκτήτη, είναι δυνατή η υπαγωγή αυτής στον παρόντα, αν η αυθαίρετη επέκταση ή απομείωση της αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας υφίσταται από την ανέγερση - κατασκευή της οικοδομής. Με τον ίδιο τρόπο οι ιδιοκτήτες των οριζοντίων ιδιοκτησιών που επηρεάζονται από τη διαφοροποίηση αυτή, έχουν δικαίωμα να προβούν από κοινού σε συμβολαιογραφική πράξη μονομερούς τροποποιήσεως της πράξεως συστάσεως οριζοντίου ιδιοκτησίας, προκειμένου να ενσωματώσουν ή κατανείμουν, αμοιβαίως, τον υπαγόμενο στις διατάξεις του παρόντος χώρο, στις οριζόντιες ιδιοκτησίες τους ή να τον εξαιρέσουν από αυτήν, χωρίς να θίγονται υφιστάμενα συνολικά ποσοστά συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου και κατανομής κοινοχρήστων δαπανών των αμοιβαίως θιγομένων οριζοντίων ιδιοκτησιών. Στην περίπτωση αυτή, η σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων συνιδιοκτητών τεκμαίρεται.1 point
-
Ναι απαιτείται πλήρης μελέτη υδραυλικής εγκατάστασης για την υπόγεια υδατοδεξαμενή, με υπολογισμό αντλία αναρρόφησης και δίκτυο σωληνώσεων στο που πηγαίνει το νερό, οποτε θα χρειαστείς μηχανολόγο. Για μελέτη αποχέτευσης, εξαρτάται για ποια χρήση είναι το νερό...αν είναι για πότισμα χωραφιών δεν χρειάζεται, αν είναι για άλλη χρήση που δημιουργούνται υγρά απόβλητα τότε απαιτείται.1 point
-
https://www.fireservice.gr/el_GR/-/koinopoiese-tes-yp-arith-20-2023-pyrosbestikes-diataxes https://www.fireservice.gr/documents/20184/3499166/FEK-2023-Tefxos+B-02549-downloaded+-20_04_2023.pdf/8e6fc584-768a-4121-ab24-c2180eef13201 point
-
1 point
-
Σήμερα δουλεύει κανονικά και η αίτηση για τον 2ο εργοδότη.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Κατ' αρχας, δεν βλεπω να υπαρχει καμμια κατατμηση. Η αποφαση μιλαει για "ακεραια κληροτεμαχια" και επικυρωνει την "μεταβιβαση" τους με βαση το συμφωνητικο του 2003. Αρα, κατ΄ αρχάς, χρονος δημιουργιας ειναι πριν την 31-12-2003, που εκδοθηκε ο 3212. Επομενως, υπαγεσαι στις "απαγορευσεις" της ΣτΕ 176/2022 για τα ανω των 4 στρ. μεταξυ 1985 και 2003. Για τα κατω των 4 στρ. ο ν. 3937 εχει καταργησει τις παρεκκλίσεις του Δ 270.... ΟΜΩΣ, ανεξαρτητα αυτων, προκειται για αυτοτελεις κληρους που "με καποιον τροπο" μεταβιβασθηκαν χωρις να φαινεται οτι εχει γινει περαιτερω κατατμηση. Ωστε παραμενουν ακεραια και αυτοτελη γηπεδα, με βαση το παραχωρητηριο του αρχικου κληρουχου, πριν το ετος 1972, και αυτο αποδειχνεται απο το παραχωρητηριο του αρχικου κληρουχου. Επομενως, εχουν αρτιοτητα και οικοδομησιμοτητα, α] εαν και εφοσον παραμενουν ιδια κατα εμβαδον και ορια με τα αρχικα γηπεδα του παραχωρητηριου, σαν "δημιουργηθεντα" πριν το 1972 αρα πριν απο το Δ270/85 β] αλλα και εφοσον δεν ανηκουν στις καταργημενες παρεκκλίσεις του ν 3937/2011.. [διατηρω καποιες "αμφιβολιες" για την ολη διαδικασια... τεσπα, εάν μεταγραφει η αποφαση, ολα καλα. Αλλως, τα ξαναλεμε]1 point
-
Σε παλαιότερη δικιά μου περίπτωση είχαμε αιτηθεί στο αρμόδιο υποκ/μα της ΔΕΗ για μετακίνηση στύλου μαζί με το επίτονο όπου ζητήσαν τοπογραφικό με την θέση του στύλου. Οπότε αν υπάρχει άδεια και τοπογραφικό, μάρκαρε εκεί την θέση του στύλου και κάνε μία αίτηση για απομάκρυνση. Δες και το παρακάτω: https://deddie.gr/el/upiresies/sundesi-me-to-diktuo/metatopiseis-stulou-kalwdiou-paroxismetriti/metatopisi-stulou-i-kalwdiou-tis-dei-pou-empodizei/1 point
-
Κοίτα, όντως ειδικά όπου δεν υπάρχει λειτουργούν κτηματολόγιο (και κατ' επέκταση διαθέσιμη έρευνα στο gov.gr), είναι σχεδόν πάντα αδύνατον να βρεις συμβόλαια. Αυτό που έχει σημασία είναι να υπολογιστεί το εμβαδό των όμορων οικοπέδων ώστε να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να απαιτείται βάσει πολεοδομικής νομοθεσίας, κάποια πράξη τακτοποίησης ορίων, προσκύρωσης κλπ. Εκεί που ο μηχανικός είναι τελείως στο σκοτάδι, είναι όταν τα όμορα οικόπεδα θα μπορούσαν να είναι άρτια κατά παρέκκλιση, αλλά δεν υπάρχει διαθέσιμο συμβόλαιο ώστε να εξακριβωθεί ο χρόνος δημιουργίας του οικοπέδου. Τότε κλαίμε λίγο και ψαχνόμαστε συνήθως.1 point
-
Αφου υπαρχει δικαστικη αποφαση περι επικυρωσης ανωμαλου δικαιοπραξιας, εκει αναφερεται το έτος δημιουργιας. Αυτο λαμβανεις υποψη σου. Οταν την μεταγραψουν, μπορεις αναλογως να προχωρησεις.1 point
-
Θα βγάλεις μία ΕΕΔΜΚ για το α) και το β). Μετά προχωράς στην τροποποίηση της σύστασης.1 point
-
Κατά πάσα πιθανότητα αν είναι κάτι να αλλάξει με την διόρθωση θα είναι το Κτηματολόγιο και όχι το Τοπογραφικό της άδειας. Αν το τοπογραφικό για την άδεια συντάσσεται λαμβάνοντας υπ' όψιν: Τι υφιστάμενες διαμορφώσεις και κατασκευές στην εγγύς και ευρύτερη περιοχή του ακινήτου Τους τίτλους Τα πολεοδομικά στοιχεία, σχέδια, χάρτες και διαγράμματα Λοιπά δημόσια στοιχεία σε περίπτωση που απαιτούνται και τις υποδείξεις του ιδιοκτήτη , τότε είναι σχεδόν απίθανο να προκύπτει "καταπάτηση" εν αγνοία του συντάξαντα οπότε αυτό που θα αλλάξει είναι η θέαση στους ορθοφωτοχάρτες του Κτηματολογίου, το σχήμα και η επιφάνεια στην βάση δεδομένων του κτηματολογίου και όχι το Τοπογραφικό.1 point
-
Αυτά είναι μάλλον ξεκαθαρισμένα. Για τον ΣΔ αφαιρείται ότι υπάρχει, από κολώνα σε κολώνα, από την εξωτερική μέχρι την εσωτερική παρειά του τοίχου (θερμομόνωση, λιθοσώματα, κουφώματα) και οτιδήποτε θερμομονωτικό υπάρχει πέραν των εξωτερικών επιφανειών των δοκών και υποστυλωμάτων (θερμομόνωση ή λιθόσωμα). Επίσης αφαιρείται και η θερμομόνωση όταν βρίσκεται εντός της τοιχοποιίας. Η εμβαδομέτρηση προφανώς θα γίνεται μόνον αριθμητικά, δηλαδή : Σi (απόσταση μεταξύ υποστυλωμάτων ή ενδιάμεση σε περίπτωση διαφορετικού πάχους τοίχου)*(πάχος τοίχου εντός περιγράμματος διαστάσεων κτίστη) ή/και Σi (μήκος εσωτερικής θερμομόνωσης)*(πάχος θερμομόνωσης), όπου i οι περιμετρικοί τοίχοι του ορόφου ή τμήμα τους. Για τον υπολογισμό ΣΔ του ορόφου, το σύνολο αυτό θα αφαιρείται από το εμβαδόν του ορόφου εντός περιγράμματος του κτηρίου. Τα αξεκαθάριστα θέματα είναι πλέον τα εξής : - Αν τα λιθοσώματα πρέπει να ικανοποιούν τον ΚΕΝΑΚ μόνα τους ή μπορούν και σε συνδυασμό με άλλη θερμομόνωση. - Αν η απαλλαγή θα επεκτείνει τη "λογική" του παραπάνω πολυ-υπολογισμού σε κάλυψη ή/και όγκο του κτηρίου (το εδάφιο που ακολουθεί λέει μάλλον όχι). Σε κάθε περίπτωση, με την αφαίρεση του υπολογισμού του ΣΔ από το ΔΚ, που έρχεται οσονούπω, η ευθύνη της διαδικασίας ελέγχου των υπολογισμών αυτών έχει φύγει από τη δημόσια αρχή και παραμένει με ΥΔ στο μηχανικό. Και εδώ όμως υπάρχει το ερώτημα, που έθεσε η Λεμπέση στη διαβούλευση, αν στην περίπτωση δειγματοληπτικού ελέγχου θα ελέγχεται και η αλήθεια της ΥΔ...1 point
-
@maroudas Αναλόγως της παλαιότητας. Υποθέτω ότι είναι κατηγορία 4 (μετά την 1/1/1983).1 point
-
οδηγοί για ευρωκώδικα 3: https://www.steelconstruction.info/Eurocode_Design_Guides και συγκεκριμένα για κοίλες διατομές: https://www.aisc.org/technical-resources/cidect-design-guides/ μεγάλο κομμάτι από αυτό είναι πλέον στο ec3.1.8.7 αλλά βοηθάει πολύ στην περίπτωση που δεν καλύπτει κάποιος πίνακας1 point
-
Για την αδειοδότηση (ερωτηματολόγιο) Y.A. ARITHM. 483/35/F.15 (FEK 158 / Β / 03-02-2012) Για την αντιστοίχηση σε βαθμό όχλησης Υ.Α. Αριθ. 3137/191/Φ.15 (ΦΕΚ 1048 / B / 04-04-2012) Για την αντιστοίχηση περιβαλλοντικά Υ.Α. Αριθ. 1958 / 2012 (ΦΕΚ 21 / Β / 2012) Για την πυροπροστασία APOF. 5905 / F15 / 839 (FEK 611 / B' / 12-07-1995)1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
Engineer posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.
Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).
Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».
Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις.
-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.
Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας-
- 4 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-