Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      1.949


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.018


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      11.775


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.116


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/05/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. @gamvro στρογγυλή σφραγίδα σε αντίγραφο άδειας σημαίνει επικυρωμένο αντίγραφο και όχι θεώρηση άδειας. Η θεώρηση είναι αυτή που περιγράφει ο Άκης και μάλιστα πρέπει να την διαβάσουμε και να βεβαιωθούμε ότι αφορά κάθε οριζόντια ιδιοκτησία με την οποία θα ασχοληθούμε, γιατί μπορεί να είναι τμηματική θεώρηση ή εργοταξιακή ή οτιδήποτε άλλο από αυτό που θέλουμε!!! Επίσης καλό είναι να κινούμαστε με βάση το θεωρημένο στέλεχος της υπηρεσίας (του αρχείου) και όχι του ιδιοκτήτη, το οποίο μπορεί να μην είναι ενημερωμένο. Και σε καμία περίπτωση δεν εμπιστευόμαστε φωτοτυπίες ή σκαναρισμένα στελέχη χωρίς την ανάγλυφη σφραγίδα αφού πρώτα διαβάσουμε προσεχτικά τη σφραγίδα της θεώρησης. Γενικά συνιστώ μεγάλη προσοχή στην έκδοση βεβαιώσεων σύνδεσης με τα δίκτυα. Αν έχετε έστω και 1% αμφιβολία για την εγκυρότητα των εγγράφων ή των διαδικασιών τότε να είστε σίγουροι 100% ότι θα προκύψει πρόβλημα πολύ σύντομα. Στην πραγματικότητα πολύ κακώς μετέφεραν την ευθύνη ελέγχου των θεωρημένων αδειών (δηλαδή πόσων ετών νομοθεσίες οφείλουμε να γνωρίζουμε ???) σε εμάς τους ιδιώτες μηχανικούς χωρίς καμία οδηγία σε αντίθεση με τις ΥΔΟΜ οι οποίες είχαν δεκάδες εγκυκλίους για κάθε νέα νομοθεσία που αφορούσε οικοδομικές άδειες και συνδέσεις με δίκτυα. Τέλος όταν έχουμε κτίσμα με Ο.Α. στο οποίο έγιναν και τακτοποιήσεις, πρώτα θα θεωρηθεί η άδεια και μετά θα γίνει οποιαδήποτε σύνδεση με τα δίκτυα. Οι οριζόντιες ιδιοκτησίες που προβλέπονταν από την άδεια συνδέονται βάσει της άδειας (περίπτωση 1β) σε συνδυασμό με την τακτοποίηση (κατατίθεται στα λοιπά στοιχεία αν απαιτείται), ενώ μόνο οι Ο.Ι. που είναι ΕΞ’ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ αυθαίρετες συνδέονται με την τακτοποίηση (περίπτωση 1ε) αφού πρώτα θεωρηθεί η οικοδομική άδεια και φυσικά ανεβαίνει και αυτή στα λοιπά στοιχεία. *** Εδώ να σημειώσουμε ότι αν οι αυθαιρεσίες έγιναν ενώ η άδεια δεν είχε θεωρηθεί (και άρα ήταν σε ισχύ), τότε όλα τα ανωτέρω καλό είναι να γίνουν σε συνεννόηση με τον επιβλέποντα μηχανικό ή ακόμα καλύτερα μόνο από αυτόν. Προσωπικά σε μη θεωρημένη άδεια ούτε τακτοποίηση αναλαμβάνω (εκτός και αν το ζητήσει ο επιβλέποντας μηχανικός), ούτε σύνδεση με τα δίκτυα, αν δεν φροντίσει πρώτα ο ιδιοκτήτης να λύσει ΟΛΑ τα προβλήματα με τον επιβλέποντα που έχει ήδη.
    3 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    102.086 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  3. @gamvro Άρα μιλάμε για νέα αυθαίρετη ανεξάρτητη ιδιοκτησία π.χ. διαμέρισμα που προέκυψε από κάποιο χώρο, ο οποίος δεν είχε δικές του παροχές. Σε κάθε περίπτωση εφόσον όλα είναι σωστά ανεβάζεις τεύχος τακτοποίησης και τη βεβαίωση σύνδεσης με τα δίκτυα (αφού είναι από ν. 4178/13 ή ν. 4495/17) και στα λοιπά στοιχεία ανεβάζεις το θεωρημένο στέλεχος. Να πούμε εδώ ότι οι βεβαιώσεις αυτές ελέγχονται από την υπηρεσία και καλό είναι να έχουν όλα τα απαραίτητα αναρτημένα προς διευκόλυνση και τεκμηρίωση.
    2 points
  4. Επειδή το θέμα αφορά το Ν. 4759 και την ερμηνευτική εγκύκλιο. Ρίξε μια ματιά στην ερμηνεία που δόθηκε από την εγκύκλιο, αναφορικά αν έχεις περιοχή με πρώτο επίπεδο πολεοδομικού σχεδιασμού ή όχι.
    2 points
  5. https://www.pomida.gr/newspost.php?nsl=aade-pote-oi-poliseis-akiniton-apo-idioti-theoroyntai-os-epixeirimatiki-drastiriotita
    2 points
  6. @vmavro ΦΕΚ 94/τ. Β'/01.02.1980. (Βλέπεις και σελ. 12 του παρόντος νήματος)
    2 points
  7. Δηλαδή Δημήτρη, μιλάμε για καθαρή ληστεία, όταν έρχεται το κράτος σε καθόλα νόμιμη πώληση ακινήτου, όπου δε φτάνει που έχει πληρωθεί φόρος μεταβίβασης και εισφορά υπέρ Δήμου, θέλει να εισπράξει και φόρο από την υπεραξία μεταξύ αξίας κτήσης και αξίας πώλησης και μάλιστα με την δυσμενή φορολογική κλίμακα φυσικών προσώπων και με συμπληρωματικούς φόρους (πχ φόρος αλληλεγγύης). Από τη μια έχουν αναστείλει τον φόρο υπεραξίας μέχρι τις 31.12.2024 και από την άλλη έρχονται μετά το 2019 και δύνανται να επιβάλλουν φόρο ακόμη και αν κατά την κρίση της φορολογικής διοίκησης μια μεμονωμένη συναλλαγή πώλησης ακινήτου δείχνει ότι έχει αποφέρει κέρδος (τιμή κτήσης μικρότερη από τιμή πώλησης). Πραγματικά έλεος σε αυτή τη χώρα. Σαν αρπακτικά μυρίζουν το θήραμα ( ιδιώτες) για να βάλουν φορολογικά έσοδα στα ταμεία, ενώ τα μεγάλα πορτοφόλια συνεχίζουν ανενόχλητα. Αυτό που θα έπρεπε να τους ενδιαφέρει δεν είναι το όφελος που θα αποκομίσει ο πωλητής αλλά το πόθεν έσχες του αγοραστή για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος.
    2 points
  8. Version 1.0.0

    828 downloads

    AutoCAD Dynamic Blocks Pack με πληθώρα από dynamic blocks για αρχιτεκτονικό σχεδιασμό 2D, εξαιρετικά χρήσιμα και βοηθητικά, που μειώνουν σημαντικά τον χρόνο της αρχιτεκτονικής διαρρύθμισης. Τα dynamic blocks μπορούν αυτόματα και κατ' επιλογή του χρήστη να αλλάξουν παραμέτρους όπως μέγεθος, σχήμα, διάταξη κλπ, με κυριολεκτικά δύο κλίκ. Για εκδόσεις AutoCAD 2018 - 2023.
    1 point
  9. Η υποχρέωση αυτή (με την έννοια ότι τα αποτελέσματα θα ακολουθούν τους τίτλους ιδιοκτησίας) καταργήθηκε με τον Κανονισμό Τεχνολογίας Σκυροδέματος 2016. Από την άλλη ο Κανονισμός απαιτεί διαφορετικό αριθμό δοκιμίων , αν το εργοστάσιο προμήθειας δεν έχει την κατάλληλη πιστοποίηση (βλ. αναλυτικότερα τον ΚΤΣ 2016 "σκυρόδεμα με πιστοποίηση ελέγχου παραγωγής")) ή αν έχει . Σε κάθε περίπτωση ο κανονισμός είναι υποχρεωτικά εφαρμόσιμος ,μόνο που με τον του 2016 αφαιρέθηκε η υποχρέωση να ακολουθεί τους τίτλους ιδιοκτησίας (πράγμα που και αυτό είχε αμφισβητηθεί ως προς την υποχρεωτικότητα του από Συμβολαιογράφους) . Αν δεν πάρεις δοκίμια και ο ιδιοκτήτης αμφισβητήσει την ποιότητα τότε θα πας υποχρεωτικά με την (πολύ επίπονη) διαδικασία του ΚΤΣ (καρότα κ.λ.π βλ. &Γ2). Όμως η νομιμότητα της οικοδομικής αδείας δεν αναιρείται.
    1 point
  10. Σημασία έχει αν θα προκληθεί καθίζηση στην όμορη . Το αν θα πας πάνω ή κάτω λίγη σημασία εχει.Εκτος αν πας πολύ κάτω και οι πρόσθετες ,υπό γωνία διανομής, τάσεις δεν επηρεάζουν την όμορη. Επιμένω ότι θέλει οπωσδήποτε επικοινωνία με τον γεωτεχνικό μελετητή .
    1 point
  11. Σας ευχαριστώ πολύ, μετά όμως απο επικοινωνία με την πολεοδομία τελικά ισχυεί οτι βάζεις το Α/Α του μεταγενέστερου ελέγχου φορολογικών και βγάινει εκεί ηεπιλογή για ενημέρωση της αδειας.
    1 point
  12. 1 point
  13. Η άδεια εκδόθηκε χωρίς τη συναίνεση των συνιδιοκτητών;
    1 point
  14. @orestis_evg94 Όπως τα λέει ο Προφέσορας είναι. Να προσθέσω μόνο κάτι-με κάθε επιφύλαξη. Το μόνο που πρέπει να προσέξεις είναι να μη δηλώσεις κάποιον καδ που θεωρείται εμπορικός, καθότι μετά θα χρειαστεί να εγγραφείς στο ΓΕΜΗ και δε ξέρω και με τι άλλο συνοδεύεται αυτό.. Τους εμπορικούς μπορείς να τους δεις εδώ: 96618 13-08-2022 ΚΑΔ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΔΡ.pdf
    1 point
  15. εγκ 2/19 άρθρο 81 Σε κάθε περίπτωση, εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας κατά το άρθρο 30 του ν.4495/2017, δεν συνιστούν αυθαίρετες κατασκευές ούτε και πολεοδομικές παραβάσεις
    1 point
  16. αν η κατασκευή είναι χαρακτηρισμένη ως επικίνδυνη, πας με το άρθρο 29 παρ 4β Ν 4495 (πράξη εκτέλεσης εργασιών "εφαρμογής μέτρων ασφαλείας" που καθορίζονται από την ΥΔΟΜ)
    1 point
  17. καλησπέρα, περίπτωση που έχουμε επέκταση μιας οριζόντιας ιδιοκτησίας εις βάρος της όμορης και πάμε με την πρόσφατη Παρ.9Α του Άρθρου 98 του Ν.4495/17. Θα γίνει μονομερής τροποποίηση της σύστασης (υπάρχει συναίνεση) και μικρή αλλαγή των επιφανειών των 2 διαμερισμάτων. Ερώτημα: οι ηλεκτρονικές ταυτότητες των 2 όμορων ιδιοκτησιών θα πρέπει χρονικά να προηγηθούν ή να έπονται της μονομερούς τροποποίησης? ευχαριστώ
    1 point
  18. εχμ δεν τα λες σωστά.... και τώρα θυμήθηκα κάτι.... νομίζω αφορούσε κτήριο με επικινδυνότητα ... Αν ναι πας όλα και τα κάνεις ΑΜΕΣΑ χτες στέλνεις επιστολή στην ΥΔΟΜ χτες βάζεις κορδέλες προστασίας να μη περνάει κανένας στα όρια κατάρευσης χτες κάνεις και στηρίξεις κλπ κλπ.... Από αύριο μιλάς με ΥΔΟΜ, με Δήμο, Αστυνομία ή και Τροχαία για μέτρα προστασίας. (πρέπει όμως να είσαι εδώ ή εσύ ή άνθρωπος σου για αυτά. Δεν μπορείς εξ αποστάσεως ..... ειδικά μεγάλης απόστασης)
    1 point
  19. -Η πράξη, με την οποία ένας χώρος κηρύσσεται ως αρχαιολογικός, δε θίγει το ιδιοκτησιακό καθεστώς ούτε συνεπάγεται απόλυτη απαγόρευση εκμετάλλευσης του χώρου, η μόνη δε συνέπεια που απορρέει από το νόμο είναι η γνωστοποίηση στους ιδιοκτήτες του χώρου, και σε κάθε ενδιαφερόμενο, ότι ο χώρος παρουσιάζει αρχαιολογικό ενδιαφέρον και η εκτέλεση οποιουδήποτε έργου σ’αυτόν υπόκειται στον έλεγχο του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο μπορεί να επιβάλει σχετικούς περιορισμούς προκειμένου να ικανοποιηθεί ο κατά το Σύνταγμα και το νόμο σκοπός της προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς. https://nomosphysis.org.gr/13733/ste-5902016-anaoriothetisi-toy-arxaiologikoy-xoroy-nayplioy/?st=αναοριοθετηση αρχαιολογικου χωρου
    1 point
  20. Τους "ειδικούς περιορισμούς" (μορφή, υλικά, θέση, συμμορφώσεις κ.λ.π.) θα τους επιβάλει η Αρχαιολογία κατά την έκγριση της μελέτης που θα της υποβοληθεί. Στο τοπογραφικό θα πρέπει να αναφέρεται ότι είναι εντός Αρχαιολογικού χώρου (ΦΕΚ ..τάδε, Ζώνη ...τάδε) και στους όρους δόμησης στις εγκρίσεις: Αρχαιολογία. Σημ.: Θα πρέπει να μελετηθούν, ανάλογα με την ζώνη, οι νόμοι που αναφέρονται στο ΦΕΚ αναοριοθέτησης.
    1 point
  21. Διαβάζοντας όλα τα δεδομένα, προσωπικά θα ανησυχούσα πρωτίστως και ιδιαίτερα για την όμορη πενταόροφη, παρά για όλα τα άλλα........
    1 point
  22. Υπόγειο θα ήταν αν διαχωρίζονταν από το ισόγειο. Τώρα είναι όλο ισόγειο....
    1 point
  23. Λογικά μόνο τεχνική έκθεση και φωτογραφίες, όπως είναι στα δικαιολογητικά της κατηγορία 3. Στο τοπογραφικό σου αποτυπώνεις το περίγραμμα του οικίσκου και αναγράφεις εμβαδόν κατά τα γνωστά.
    1 point
  24. έχεις ελέγξει αν ήταν υποχρεωτικό για την Άδεια που έχεις και τον χρόνο που έχει εκδοθεί ότι αυτές οι δύο μελέτες ήταν υποχρεωτικό να υπάρχουν? Στο στέλεχος τις αναφέρει?
    1 point
  25. σωστά στα λέει η υπάλληλος. υ.γ αν η οικοδομή δεν εφάπτονταν στο όριο θα ήσουν o.k γιατί η στάθμη της οροφής θα λογίζονταν από το διαμορφωμένο δικό σου έδαφος. Τώρα όμως η στάθμη λαμβάνεται από το πέριξ έδαφος (όπου πέριξ νοείται και το έδαφος του όμορου)
    1 point
  26. Το ζήτημα είναι να υπάρχει κάποια πιστοποίηση από κάποιον ευρωπαικό φορέα κατά την εισαγωγή του στην EU ή από κάποιο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα πως πληρεί τα χαρακτηριστικά των προδιαγραφών του . Η κακή χρήση και τα κακά δίκτυα είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.
    1 point
  27. Να ενημερώσω τους συναδέλφους που ίσως δεν το γνωρίζουν ότι στην πολεοδομία της Συγγρού, έχουν αγοράσει καινούριο μηχάνημα εκτύπωσης μικροφιλμ οπότε σε περιπτώσεις που μέχρι πέρσι έδιναν βεβαίωση απώλειας (καταστροφής μικροφιλμ)...τώρα δίνουν ωραιότατα σχέδια...!
    1 point
  28. @evapal Καταρχήν η κλίμακα 1:5000 είναι πάρα πολύ καλή !!! Δείτε στο preview αν φαίνεται καθαρά το ακίνητο και αν η αεροφωτογραφία είναι φωτεινή (ζωντανή). Αν φαίνεται καθαρά μη φοβηθήτε, τα 400 dpi συνήθως αρκούν. Μόλις γίνει η πληρωμή με κάρτα, μπορείτε αμέσως να κάνετε λήψη αεροφωτογραφίας (θα δείτε κουμπάκι στο site) και μετά από μια εργάσιμη μπορείτε να κατεβάσετε και το τιμολόγιο ή την απόδειξη, πηγαίνοντας στο: "Οι αιτήσεις μου". Στο ίδιο σημείο θα μπορείτε να μπείτε και στο μέλλον και να ξανακατεβάσετε όσες Α/Φ έχετε πληρώσει.
    1 point
  29. Μετέτρεψε το στην επιθυμητή έκδοση εδώ
    1 point
  30. Σαφέσταστα αν ειναι εκ κατασκευής μπορεί να κάνει υπαγωγή. Αλλά δεν νομιζω ότι σε ενα υπόγειο που δεν μετρούσε τιποτα στην δόμηση (ουτε οι αποθηκες , ουτε ο διαδρομος κτλ) επειδή κατέλαβε διάδρομο ειναι Υπερβαση Δομησης Χωρου με μειωμενο συντελεστή. Πολλες ΥΔΟΜ παντως προ e-αδειες εκαναν ενημερωση για επεκταση διαμερισματος σε κοινοχρηστο διαδρομο.
    1 point
  31. Κατάλαβα τι λες. Πάντως αρκετές πολεοδομίες (προ e-αδειες) δεχόντουσαν ενημέρωση αλλαγής της κάτοψης με επέκταση ενός διαμερίσματος προς κοινόχρηστο χώρο (διαμερισματωση δλδ). Επίσης στην περιπτωση αυθαίρετων αλλαγών εσωτερικής διαρρύθμισης πας υποχρεωτικά με ενημέρωση ή μπορείς και να επιλέξεις αναλυτικό προϋπολογισμό;
    1 point
  32. βάζεις το Α/Α του μεταγενέστερου ελέγχου φορολογικών
    1 point
  33. @orestis_evg94 Μπορείς να δηλώσεις τον 71120000 χωρίς να επιλέξεις άλλον. Εάν επιθυμείς να χρησιμοποιήσεις και δευτερεύοντες, θα βάλεις κάποιον που περιγράφει τις δραστηριότητες που πρόκειται να έχεις. Φερ' ειπείν, 71121910 για υπηρεσίες μελετών χημικού μηχανικού γενικά, 71121101 για υπηρεσίες εκπόνησης μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων τεχνικών έργων.
    1 point
  34. Η παράγραφος 8 μοιάζει να έχει ξεμείνει από τότε που οι ΕΕΔΜΚ εκδίδονταν από τις ΥΔΟΜ ... Στο άρθρο 7 του ν. 4495/17 που αφορά τις αρμοδιότητες των ΣΑ δεν βλέπω πουθενά να υπάρχει αρμοδιότητα για γνωμοδότηση για επισκευές στα προ του 1955... Το μόνο που υπάρχει είναι για κατεδάφιση στα προ του 1955. Είναι αυτονόητο ότι αναφερόμαστε πάντα σε ακίνητα προ του 1955 που ΔΕΝ βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους, σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους.
    1 point
  35. @Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )
    1 point
  36. Σωστά Paul-γι αυτό πρότεινα να μπει ο αιτών πατέρας επικαρπία 100% και οι γιοί με ψιλή 50-50 να δώσουν συναίνεση, αφενός γιατί είναι ψιλοί κύριοι και αφετέρου για να φανεί η ιδιοκτησία τους..Σου πρότεινα δε να ανεβάσεις και τα Ε9 των γιών προς απόδειξη του δικαιώματος κυριότητας...εν ολίγοις,στην καρτέλα στοιχεία ιδιοκτητών,εννοούσα ότι συμπληρώνεις μόνο τον αιτούντα πατέρα (100% άθροισμα).Εναλλακτικά,συμπληρώνεις τους 2 γιούς με 50%-50%(100% άθροισμα) και πας ανάποδα-συναίνεση επικαρπωτή πατέρα,+έγγραφο Ε9 επικαρπωτή πατέρα☺️
    1 point
  37. Δεν το λες και σε εμάς μπας και φανεί χρήσιμο και σε άλλους?
    1 point
  38. 321 downloads

    Υπόδειγμα Τεχνικής Συγγραφής Υποχρεώσεων (ΤΣΥ για περιφερειακά έργα) , για κονιάματα και επιχρίσματα.
    1 point
  39. Συνάδελφε (επειδή γέρασα και τα πρόλαβα αυτά) Προφανώς ναι μεν η άδεια εκδόθηκε το 1985 (οπότε και η έναρξη ισχύς του ΓΟΚ/85) αλλά αν προστρέξεις στην ημερομηνία της αίτηση της σίγουρα είναι με τις διατάξεις του ΓΟΚ/73 (γενικά αυτό πρέπει να το ψάχνουν όλοι, όσοι αναφέρονται σε άδειες μετά το 1985 –γιατί τότε τις άδειες τις εκδίδαμε και μετά από 1-2,5 χρόνια-δεν υπήρχε το 6/μηνο ή το καθιερωθέν σήμερα 9/μηνο για την επιστροφή του φακέλου της) Δες εδώ ΑΡΘΡΟΝ-15 Η δόμησις κατά το συνεχές σύστημα Χώροι περιλαμβανόμενοι και μη περιλαμβανόμενοι εις τον συντελεστήν δομήσεως. - Χώροι κυρίας χρήσεως. 7. Πάντες οι κατά τας διατάξεις των οικείων άρθρων κατασκευαζόμενοι επί του δώματος πάσης φύσεως χώροι δεν περιλαμβάνονται εις τον συντελεστήν δομήσεως του οικοπέδου. ΑΡΘΡΟΝ-87 ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΑΙ ΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΟΜΗΣΕΩΣ Κατασκευαί επιτρεπόμεναι υπεράνω του μεγίστου ύψους των κτιρίων 1. Υπεράνω του ανωτάτου ύψους των κτιρίων περί ων το άρθ.13 του παρόντος επιτρέπονται επί του δώματος μόνον αι κάτωθι κατασκευαί εφ' όσον εξ ειδικών διατάξεων δεν απαγορεύονται αύται. α) Κιγκλιδώματα ύψους 0,90 - 1,10 μ. από της τετελεσμένης στάθμης του δώματος. β) Διαχωριστικά κιγκλιδώματα ύψους μέχρι 1,80 μ. από της τετελεσμένης στάθμης του δώματος. γ) Απολήξεις κλιμακοστασίων. δ) Χώροι οιασδήποτε χρήσεως επιφανείας εξωτερικώς μετρουμένης 5% της επιφανείας του κτιρίου δυναμένης να μην υπολείπηται των 12 τ.μ.ουχί όμως μεγαλυτέρας των 50 τ.μ. Οι χώροι ούτοι δύνανται να συμπληρούν τμήμα του τελευταίου ορόφου του περιλαμβανομένου εντός του μεγίστου επιτρεπομένου ύψους και αριθμού ορόφων. (Σ.Σ. Το εδαφ. δ' της παρ. 1 του άρθρου 87 τίθεται ως αντικατεστάθη δια της παρ. 61 του άρθ. 1 ΝΔ-205/74 (ΦΕΚ-363/Α/7.12.74). ε) Απολήξεις ανελκυστήρων με εγκαρσίας διαστάσεις τας απολύτως αναγκαίας δια την λειτουργίαν αυτών. Εφ' όσον εκ του ανελκυστήρος εξυπηρετείται το δώμα αι ως άνω απολήξεις δεν επιτρέπεται να περιλαμβάνουν το μηχανοστάσιον. 2. Τα ως άνω υπό στοιχεία γ, δ και ε κτίσματα περί ων η παράγραφος 1, κατασκευάζονται ως ενιαίον σύνολον με ύψος τα μεν υπό στοιχεία γ και δ 2,70 μέτρων συμπεριλαμβανομένης της πλακός επικαλύψεως και της τυχόν μονώσεως, το δε υπό στοιχείον ε, 4.50 μέτρων. Υπεράνω των στοιχείων τούτων επιτρέπεται η κατασκευή μόνον στηθαίων τυχόν φωταγωγών ύψους μέχρι 0,30 μ. και καπνοδόχων. Εις ην περίπτωσιν η θέσις των υπό στοιχεία γ, δ και ε κτισμάτων είναι τοιαύτη, ώστε να μη είναι δυνατή η κατασκευή ενιαίου συνόλου, τα διάφορα κτίσματα συνδέονται μεταξύ των δια πέργολας ύψους 2,70 μ., ανοικτής κατά τα πλάγια και την οροφήν. Εξαίρεσις του κανόνος τούτου επιτρέπεται μετά γνώμην της Επιτροπής ενασκήσεως αρχιτεκτονικού ελέγχου των κτιρίων. προσθέτω και αυτό ΑΡΘΡΟΝ-22 Μέγιστον ύψος κτιρίο Ελάχιστον ελεύθερον ύψος ορόφου 1. Τα μέγιστα ύψη των κτιρίων είτε εν προσόψει βάσει του επιτρεπομένου αριθμού των ορόφων κατά την πρόσοψιν είτε εις το σύνολον αυτών βάσει του συνολικώς επιτρεπομένου αριθμού των ορόφων υπολογίζεται βάσει της σχέσεως Η=ν.3,30 + C ένθα Η το κατά την πρόσοψιν ή το μέγιστον ύψος του κτιρίου από της νομίμου αφετηρίας μετρήσεως αυτού, ν ο κατά την πρόσοψιν ή ο συνολικός αριθμός των ορόφων αντιστοίχως συμπεριλαμβανομένου και του ισογείου, 3,30 το μικτόν ύψος ορόφου εις μέτρα και C = 1 μέτρον εις περίπτωσιν ισογείου χρησιμοποιουμένου ως κατοικίας ή καταστήματος άνευ ανοικτού εξώστου εν αυτώ και C =2 μέτρα εις περίπτωσιν ισογείου χρησιμοποιούμενου ως καταστημάτων καθ' όλην την κυρίαν όψιν του κτιρίου ή εν περιπτώσει γωνιαίου κτιρίου καθ' όλην την μίαν των κυρίων όψεων μετά ανοικτού εξώστου εν αυτώ ή εγκαταστάσεως κεντρικού συστήματος κλιματισμού του κτιρίου ή και διαμορφώσεως του ισογείου χώρου επί υποστυλωμάτων δια στάθμευσιν αυτοκινήτων. 2. Εις περίπτωσιν προσθήκης ορόφων επί υφισταμένων κτιρίων ανεγερθέντων βάσει προϊσχυσασών διατάξεων επιτρεπουσών μεϊζον ύψος κτιρίων ή ορόφων ή βάσει τροποποιηθείσης υψομετρικής μελέτης της οδού επιτρέπεται αύξησις του συνολικού ύψους του κτιρίου υπολογιζομένου κατά τας διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου κατά την τυχόν εμφανιζομένην εκ των ως άνω λόγων διαφοράν χωρίς η αύξησις αύτη του ύψους να δύναται να υπερβή το 1 μέτρον δι' έκαστον των ως άνω λόγων και τα 1,50 μέτρα δια την περίπτωσιν της συνδρομής αμφοτέρων των ως άνω λόγων. 3. Αι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 έχουσι γενικήν εφαρμογήν εξαιρέσει των περιπτώσεων καθ' ας προς προστασίαν αρχαιολογικών χώρων ή τοπίων και παρομοίων θέσεων ειδικαί διατάξεις καθορίζουσιν εις ωρισμένας περιοχάς των πόλεων ειδικά ύψη κτιρίων ως και των περιπτώσεων καθ' ας το ύψος των κτιρίων ορίζεται δι' απολύτου υψομέτρου. 4. Το ελεύθερον ύψος ορόφου κυρίας χρήσεως δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,70 μέτρων. 5. Προκειμένου περί ισογείου καταστήματος οιασδήποτε επιφανείας το ελεύθερον ύψος δεν δύναται να είναι μικρότερον των 3,00 μέτρων ή των 2,70 μέτρων από ψευδοροφής κάτωθεν της οποίας ουδεμία προεξοχή στοιχείου οργανικού ή διακοσμητικού επιτρέπεται. "Εν περιπτώσει κατασκευής ανοικτών εξωστών εντός των ισογείων καταστημάτων το ελεύθερον ύψος τούτων δεν δύναται να είναι μικρότερον των 5,00 μ." (Σ.Σ. Το εντός "..." εδαφ. τίθεται ως αντικατεστάθη δια της παρ. 21 του άρθ. 1 ΝΔ-205/74 (ΦΕΚ-363/Α/7-12-74). 6. Το ελεύθερον ύψος μαγειρείων εν υπογείω των ξενοδοχείων ή εστιατορίων, λουτρικών εγκαταστάσεων, αρχείων και λοιπών συναφών κτιρίων δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,70 μέτρων. 7. Το ελεύθερον ύψος βοηθητικών χώρων εν υπογείω δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,20 μέτρων. 8. Το ελεύθερον ύψος ορόφου χρησιμοποιουμένου δια στάθμευσιν αυτοκινήτων δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,20 μέτρων. 9. Οσάκις το κτίριον κατασκευάζεται επί υποστηλωμάτων επί τω σκοπώ όπως ο ισόγειος χώρος αφιέμενος εξ ολοκλήρου κενός χρησιμεύση δι' απλήν και μόνον στάθμευσιν αυτοκινήτων, επιτρέπεται όπως ο πρώτος (ισόγειος) όροφος υπερυψωθή αναλόγως του ύψους του κτιρίου μη υπερβαίνοντος το ύψος το προκύπτον εκ της κατά την παράγραφον 1 του παρόντος άρθρου σχέσεως δια C=2. Ο ως άνω χρησιμοποιούμενος δια στάθμευσιν των αυτοκινήτων ισόγειος χώρος δεν περιλαμβάνεται εις τον συντελεστήν δομήσεως του οικοπέδου και δεν προσμετρείται εις τον αριθμόν των ορόφων. Εν τη περιπτώσει ταύτη δεν περιλαμβάνονται εις τον συντελεστήν δομήσεως και άπαντες οι εν τω χώρω τούτω αντιστοιχούντες χώροι κλιμακοστασίων, ανελκυστήρων και εισόδων, μέχρις επιφανείας 25 μ2, δι' έκαστον συγκρότημα κλιμακοστασίου, ανελκυστήρος και εισόδου και εν συνόλω μέχρι 10ο)ο της όλης επιφανείας του κτιρίου κατ' ανώτατον όριον". (Σ.Σ. Η παρ. 9 του άρθ. 22 τίθεται ως αντικατεστάθη δια της παρ. 22 του άρθ. 1 ΝΔ. 205/74 (ΦΕΚ 363/Α/7.12.74). (Σ.Σ. Τα εδάφ. 8 και 9 θεωρούνται κατηργημένα με τον Ν-697/79 (βλ. εγκ 4218)80).
    1 point
  40. Χα χα! Φίλε μου, καμία σχέση. Λοιπόν, το χλώριο κάνει κακό στα σίδερα. Αν δεν μπορείς να το αποφύγεις, υπάρχουν λύσεις που κάνουν το κακό λιγότερο κακό. Αλλά το σωστό είναι ένα και μοναδικό: Όχι αλατοπίπερα στην οικοδομή! Προσωπικά, σαν στρέιτ μηχανικός θα επέλεγα λύσεις χωρίς αλάτι. Ή έστω χωρίς πολύ αλάτι... Τώρα, έτσι όπως τα λές, μάλλον τα μπετά σου έχουν από μόνα του αρκετό χλώριο. Αν είναι έτσι, ρίξε όση άμμο θαλάσσης θές. Υ.Γ: Σε ποια περιοχή γίνονται όλα αυτά; Άμμο ποταμίσια βρίσκεις και σε νησιά... καραβίσια, αλλά όχι απαγορευτικά ακριβή.
    1 point
  41. Αυτό αποτελεί αυθαιρεσία, χρήζει υπαγωγής στον 4495 και δεν ρυθμίζεται προφανώς ως "διαφορετική διαμερισμάτωση" αλλά, ως Υπέρβαση Δόμησης Χώρου με μειωμένο συντελεστή (δηλαδή, η αποθήκη, η οποία είναι αυτόνομη και ανεξάρτητη ΟΙ, κατέλαβε υπέρ της τ,μ, από τον κοινόχρηστο διάδρομο). Μπορεί, αν συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις, ο ιδιοκτήτης αυτής να υποβάλλει δήλωση υπαγωγής 4495 μόνος του και να τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη των συνιδιοκτητών. Ψάξτο...
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.