Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/05/2023 σε όλες τις περιοχές
-
μπας και πρέπει να ψάξεις με τον Μηχανικό σου τι έχεις δικαίωμα να κάνεις κατά κανόνα και να μη ψάχνεις "παντέντες" κλπ.... Νέα επιχείρηση ετοιμάζεις.... ότι ¨πατέντα" και να βρεις θα την βρεις μπροστά σου με πιο έντονα προβλήματα μετά..... Δες ακόμα αν το γήπεδο ή ο αιγιαλός που αναφέρεις αν δεν είναι οι σωστές επιλογές και να βρεις άλλες ....4 points
-
Πρώτα βγήκαν εγκύκλιοι συμβολαιογράφων οι οποίοι κατάλαβαν πρώτοι το πρόβλημα: Εκτυπωμένα Σχέδια χωρίς έγκριση/θεώρηση = Υλικό για ανακύκλωση Να μη γράψω όλο το ιστορικό γιατί έχει και τραγελαφικά στοιχεία (κάποτε μας έλεγε να γράφουμε ότι: "...τα σχέδια ΘΑ αναρτηθούν ..." στη δευτέρα παρουσία ίσως??) ... Μετά ήρθε και ο νόμος 4495/17 και μετά ο 4546/18 και ίσιωσαν τα πράγματα. Όλοι οι μηχανικοί που ελέγχουν σχέδια και εκδίδουν βεβαιώσεις θα έπρεπε να το γνωρίζουν: Κάθε σχέδιο αναγράφει το σκοπό τον οποίο εξυπηρετεί με σφραγίδα του αρμόδιου να βεβαιώσει το σκοπό αυτό. Υπάρχουν πολλών ειδών σχέδια: Σχέδια αδειών, Σχέδια σύστασης, Σχέδια συμβολαίων, Σχέδια τακτοποιήσεων κλπ. , Σχέδια πρόχειρα (αυτά που δεν αναφέρουν ότι συνοδεύουν κάτι με ή χωρίς σφραγίδα/υπογραφή μηχανικού) Τα σχέδια που δεν αναγράφουν το σκοπό ή δεν έχουν σφραγίδα / υπογραφή δεν είμαστε υποχρεωμένοι να τα δεχόμαστε, ούτε μας καλύπτουν για έκδοση οποιασδήποτε βεβαίωσης. Ναί. Δεν υπάρχουν σχέδια τακτοποίησης χωρίς το κειμενάκι ή χωρίς σφραγίδα/υπογραφή, που να μπορούν να μπορούν να γίνουν αποδεκτά σε καμία περίπτωση !!! Αυτό ακριβώς και τίποτα άλλο !!!!3 points
-
@TheoX , υπάρχει μέχρι και απόφαση του Αρείου Πάγου , όπου αναφέρει ότι μια κατασκευή για να θεωρηθεί ότι δεν είναι μόνιμη πρέπει να μπορεί να μετακινηθεί άμεσα με συνήθη μέσα. Η μετακίνηση με γερανό και νταλίκα δεν είναι κάτι τέτοιο. Επίσης δες το πρόσφατο ΦΕΚ 1432Β 10-3-2023 που σου επισυνάπτω περί καθορισμού όρων, προϋποθέσεων, τεχνικών θεμάτων, αναγκαίων λεπτομερειών και διαδικασίας για την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας. Αρκετοί δεν το έχουν πάρει είδηση και πήγαν με τα περσινά και την πάτησαν. ".. Άρθρο 2 Σκοπός παραχώρησης Η παραχώρηση του δικαιώματος της απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης, παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και πλεύσι- μου ποταμού, γίνεται για την άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού, ιδίως για εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων ανα- ψυχής, τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων, ομπρελών, ξαπλωστρών και την λειτουργία αυτοκινούμενου ή ρυμουλκούμενου τροχήλατου αναψυκτηρίου, με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία, που προ- βλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 13 και 15 του ν. 2971/2001, όπως ισχύουν και την παρούσα απόφαση. Η άσκηση άλλων δραστηριοτήτων, που δεν προβλέ- πονται από τις ως άνω διατάξεις, επιφέρει τις κυρώσεις.." FEK2023_B παραχωρηση αιγιαλου.pdf2 points
-
@dimitris GM άδεια και σύσταση ταυτίζονται. Στην πραγματικότητα υπάρχει απομείωση εμβαδού εις βάρος της ιδιοκτησίας. ΔΔ2 points
-
@venezia Δεν είναι θέμα διύλισης, ούτε είναι από τα ασαφή θέματα. Είναι ξεκάθαρο. Διαφοροποίηση περιγράμματος με απομείωση εμβαδού εις βάρος της ιδιοκτησίας. Αντιμετωπίζεται ακριβώς όπως το αντίστροφο, με την επέκταση σε κοινόχρηστο. Έχει διαδικασία για την τακτοποίηση (τροποποίηση ΣΟΙ, ΕΝΦΙΑ, Ε9, ΤΑΠ κλπ) αλλά αυτό είναι το προβλεπόμενο. Βέβαια κι αυτό που λέει ο @Didonis μπορεί να γίνει, αλλά θα αντιμετωπίσει προβλήματα με τους γείτονες και θα πρέπει να εξηγεί, καθώς και θα πρέπει να τροποποιήσει ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και δάπεδα... Κάτι τελευταίο που μπορείς να κάνεις @Marianna Vasilaki για να πάρεις μία εικόνα (όχι βέβαια πως μπορεί να σε κατευθύνει σωστά), είναι να μπεις κτηματολόγιο και να δεις αν υπάρχουν πρόσφατες τροποποιήσεις σύστασης από άλλους συνιδιοκτήτες...2 points
-
Καλησπέρα! Απαντάω στον εαυτό μου μετά από επικοινωνία που είχα με τα κεντρικά του ΑΔΜΗΕ σε περίπτωση που κάποιος έχει απορία μελλοντικά... (εξυπηρετική κ κατατοπιστική η κυρία που μίλησα).... Συντεταγμένες των πυλώνων υπάρχουν αλλά είναι προσεγγιστικές από το εσωτερικό σύστημα gis που έχουν.... οπότε με προέτρεψε εάν θέλω ακρίβεια στην θέση του άξονα διέλευσης καλύτερα να πάω να μετρήσω τους πυλώνες έξω στο πεδίο... επίσης τους έστειλα ηλεκτρονικό αίτημα με email (με ένα ζεύγος Χ/Υ της περιοχής που με ενδιαφέρει) για να με ενημερώσουν τι ισχύει στην περιοχή (ΦΕΚ απαλλοτρίωσης / σύστασης δουλείας κλπ). Εν αναμονή της απάντησής τους λοιπόν...2 points
-
τι άλλο θα δουν τα ματια μας. Έχετε πρόβλημα στο ακίνητο σας. καμία εταιρεία δεν μπορεί να σας πει τι να κάνετε,παρά μόνο ο μηχανικός σας2 points
-
Το σκεπτικό σου (μεταφορά με γερανό, κλπ) δεν στέκει. Πώς να θεωρηθεί "τροχήλατο" αυτό το πράγμα??? Ακόμη και ρόδες να του βάλεις, θα πρέπει να έχει έγκριση από το Συγκοινωνιών2 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
101.991 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Ένα σημαντικό ζήτημα στον σχεδιασμό των κτιρίων και των δημόσιων χώρων, αποτελεί και η ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων των ατόμων ανεξαρτήτως ηλικίας ή/και φυσικής κατάστασης. Σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία και τις Οδηγίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, απαιτείται ο σχεδιασμός των κτιρίων καθώς και των κοινόχρηστων χώρων να γίνεται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η προσπέλαση των ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Γι’ αυτό το λόγο μέχρι 31 Μαρτίου 2023 θα πρέπει όλα τα κτίρια στη χώρα μας, να έχουν προβεί στις κατάλληλες παρεμβάσεις δεδομένου ότι πέρα των ατόμων με κινητικά προβλήματα, τα άτομα με παροδικές αναπηρίες και τα λοιπά εμποδιζόμενα άτομα (έγκυες, νήπια, μικρά παιδιά, υπερήλικες κ.λπ.) αποτελούν το 50% περίπου του πληθυσμού της χώρας (δηλ. ένας στους δύο πολίτες) με αυξητικές ανάγκες. Τι θα ισχύει από 1η Απριλίου 2023; Από την 1η Απριλίου 2023 γίνεται υποχρεωτική στις νέες οικοδομικές άδειες η σύνταξη μελέτης προσβασιμότητας με ευθύνη του μηχανικού. Τα ιδιωτικά κτίρια κατοικίας, που έχουν ανεγερθεί με οικοδομική άδεια από τις 9/4/2012 που είναι η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής του ΝΟΚ (Ν.4067/2012) και μετά, και στα υφιστάμενα κτίρια, αυτά που έχουν ανεγερθεί με οικοδομική άδεια προ της 9/4/2012 πρέπει να έχουν γίνει έργα και να τηρούνται οι κανόνες προσβασιμότητας. Επίσης στα κτίρια του δημοσίου και των δήμων και πλήθος άλλων κτιρίων δημοσίου ενδιαφέροντος επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, ώστε οι λειτουργικοί χώροι τους να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα. Ποιες είναι οι συνέπειες σε όσους δεν συμμορφωθούν; Τα έργα καθώς και οι μελέτες προσβασιμότητας στα κτίρια επαφίενται στους ιδιοκτήτες, ωστόσο όσοι δεν τηρήσουν το νόμο θα έλθουν αντιμέτωποι με την υποχρέωση πλήρους προσαρμογής και τις κυρώσεις που προβλέπονται με την πρώτη δυνητική πράξη, όταν θελήσουν να μισθώσουν, να μεταβιβάσουν, να τροποποιήσουν ή να τακτοποιήσουν αυθαίρετες χρήσεις για να μπουν σε επιδοτούμενα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας είτε να εκδώσουν οικοδομική άδεια του ακινήτου τους, για οποιοδήποτε πολεοδομικό η κατασκευαστικό σκοπό. Οι κυρώσεις έχουν προβλεφθεί από το άρθρο 26 του ΝΟΚ από το 2012. Η αναστολή των κυρώσεων αρχικά έληγε την 31.12.2020 παρατάθηκε για μια διετία έως την 31/12/2022 και τώρα θεσμοθετήθηκε νέα τρίμηνη παράταση μέχρι στις 31 Μαρτίου 2023. Ποιες είναι οι Βασικές Τεχνικές Προδιαγραφές; Βασική αρχή των Τεχνικών Προδιαγραφών Μελέτης Προσβασιμότητας είναι η δημιουργία «προσβάσιμης αλυσίδας», δηλαδή η κατασκευή έργων με στόχο τη συνεχόμενη, αλυσιδωτή προσβάσιμη μετακίνηση στον χώρο, χωρίς ασυνέχειες και εμπόδια. Βασικές τεχνικές προδιαγραφές για κτίρια: Προσβάσιμη είσοδος (>0,90μ) και πρόσβαση από την εξωτερική θύρα στον ανελκυστήρα (ελάχιστου αποδεκτού πλάτους 0,90μ με ταυτόχρονη πρόβλεψη χώρων ελιγμών αμαξιδίου) Κατακόρυφη κυκλοφορία (προσβάσιμος ανελκυστήρας ή αναβατόριο) Προσβάσιμες οδεύσεις διαφυγής και προστατευμένων προσβάσιμων χώρων αναμονής σε περίπτωση έκτακτων αναγκών Ενας τουλάχιστον προσβάσιμος χώρος υγιεινής Βασικές προδιαγραφές για τον υπαίθριο χώρο: Οριζόντια κυκλοφορία και πρόσβαση στον δημόσιο χώρο με ελάχιστο πλάτος χωρίς εμπόδια 1,50μ. Προβλέπεται οδηγός τυφλών και ράμπες για προσβάσιμα πεζοδρόμια και πεζοδρόμους, οδούς ήπιας κυκλοφορίας και πλατείες. Προσβάσιμες διαβάσεις και στάσεις Μέσων Μαζικής Μεταφοράς Θέσεις στάθμευσης αναπηρικών αυτοκινήτων Τι ισχύει με τα νέα κτίρια κατοικιών; Στις νέες κατοικίες, που ανεγείρονται εντός ή εκτός σχεδίων, για τα άτομα με αναπηρία και τα «εμποδιζόμενα» άτομα, θα πρέπει να εξασφαλίζονται: Αυτόνομη (χωρίς τη βοήθεια κανενός) & ασφαλής (από κάθε άποψη) οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση, σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες του ΥΠΕΚΑ «Σχεδιάζοντας για όλους» (με διαδρόμους, ράμπες, μηχανικά μέσα κλπ) Συνθήκες εύκολης μετατρεψιμότητας των κατοικιών σε κατοικίες μελλοντικών χρηστών με αναπηρία/εμποδιζόμενων ατόμων, χωρίς να θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου. Προσβάσιμος χώρος αναμονής μίας θέσης αμαξιδίου Τι ισχύει για τις παλιές κατοικίες; Για τις κατοικίες που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα και δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα, είναι δυνατή η τοποθέτηση διάταξης ράμπας ή αναβατορίου, που θα διασφαλίζει την πρόσβαση των ΑμεΑ κλπ. από το πεζοδρόμιο στους εσωτερικούς/εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους κατά παρέκκλιση κάθε ισχύουσας διάταξης ή κανονισμού. Τι ισχύει όταν γίνεται αλλαγή χρήσης στο κτίριο; Σε περίπτωση, που γίνεται αλλαγή χρήσης σε όλο ή σε τμήμα (π.χ. όροφος) του κτιρίου θα πρέπει να διασφαλίζεται υποχρεωτικά η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου με την προϋπόθεση να μην θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου. Σε αντίθετη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. Οταν τα κτίρια είναι υφιστάμενα τι υποχρεώσεις έχουν; Ειδικά για την περίπτωση των υφιστάμενων κτιρίων, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση: Α) Ανελκυστήρας με ελάχιστες εσωτερικές διαστάσεις θαλάμου: πλάτος 0,90 μ και μήκος 1,20μ, ελεύθερο άνοιγμα πόρτας στη μικρότερη από τις παραπάνω διαστάσεις 0,80μ. Β) Ενός τουλάχιστον προσβάσιμου σε άτομα με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενα άτομα χώρου υγιεινής με κοινή χρήση ανδρών/γυναικών. Γ) Υφιστάμενα κτίρια με χρήσεις εμπορίου, γραφείων και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους. Ποιες είναι οι εξαιρέσεις γενικά για όλα τα κτίρια; Εξαιρούνται όλα τα κτίρια που έχουν μοναδική πρόσβαση σε δρόμο με βαθμίδες ή βρίσκονται σε οικόπεδα στα οποία η ελάχιστη διαφορά στάθμης του φυσικού εδάφους στην οικοδομική γραμμή από την επιφάνεια του πεζοδρομίου είναι μεγαλύτερη από 2.50 μ. Απαλλάσσονται τα νέα κτίρια από την υποχρέωση διαμόρφωσης πρόσβασης στους πάνω από το ισόγειο ορόφους ή τους εσωτερικούς εξώστες ή αναβαθμούς τα κτίρια, εφόσον: α) Το εμβαδόν των εσωτερικών εξωστών (πατάρια) ή αναβαθμών αποτελεί ποσοστό μέχρι 50% του εμβαδού της κυρίως αίθουσας και όχι περισσότερο των 100.0 τ.μ. και η χρήση του είναι ίδια με αυτή της κυρίως αίθουσας ή οι εσωτερικοί εξώστες ή αναβαθμοί έχουν βοηθητική χρήση. β) Το συνολικό μικτό εμβαδόν των πάνω από το ισόγειο ορόφων είναι μικρότερο των 200,00 τ.μ. και συγχρόνως γ) το μικτό εμβαδόν κάθε ορόφου είναι μικρότερο των 70,0 τ.μ. Προσοχή! Οι εξαιρέσεις αυτές δεν ισχύουν, αν η χρήση του κτιρίου είναι η μοναδική στον οικισμό και ταυτόχρονα στους πάνω από το ισόγειο ορόφους υπάρχουν χρήσεις για εξυπηρέτηση κοινού διαφορετικές από αυτές που υπάρχουν στον ισόγειο όροφο. Τι γίνεται όταν δεν συμφωνούν οι συνιδιοκτήτες, για να γίνουν οι διαμορφώσεις; Μπορούν να γίνουν οι διαμορφώσεις από τον ενδιαφερόμενο και με δαπάνες του, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών, κατά παρέκκλιση των προβλεπόμενων στον Κανονισμό του κτιρίου, κατόπιν απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής Προσβασιμότητας, που εκδίδεται μετά από σχετική αίτηση του ενδιαφερόμενου, η οποία συνοδεύεται από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (έγγραφη πρόσκληση συνιδιοκτητών, τεχνική έκθεση μηχανικού, μελέτη στατικής επάρκειας).1 point
-
1 point
-
@maranti Τρείς δημοσιεύσεις πιο πάνω υπάρχει το ίδιο ερώτημα.1 point
-
Θα κοιτάξεις μόνο το νόμο βάσει του οποίου μπορείς να υπάγεις στην κατηγορία 3 κάθε αποθήκη που πληροί τα παραπάνω κριτήρια.1 point
-
Εγώ βάζω κάτι σαν κι αυτό: ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Δηλώνω ότι, αναφορικώς με την υπ’ αρίθμ. 128544444 ΔΗΛΩΣΗ Ν.4495/2017, που έχει ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΚΩΔΙΚΟ 0BE7D0AEB7B125LLL, όλα τα δικαιολογητικά στοιχεία, μελέτες, έγγραφα, σχέδια κ.λπ. αυτής, έχουν υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης από το Ν.4495/2017 προθεσμίας στο ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ & ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ ΤΟΥ Ν.4495/2017 του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Το παρόν σχέδιο είναι ταυτόσημο με αυτό, που έχει εισαχθεί σε ηλεκτρονική μορφή. O μηχανικός (σφραγίδα - υπογραφή)1 point
-
https://www.michanikos.gr/index/articles/επικαιρότητα/εισαγγελική-παραγγελία-για-έρευνα-αναφορικά-με-τις-οικοδομικές-αυθαιρεσίες-στη-μύκονο-r13630/ Αφήνω αυτό εδώ... και εκεί έψαχναν με το μηχανικό τους "λύσεις" και εκεί ονόμαζαν το κρέας ψάρι και εκεί είναι τοπ τοποθεσία. Άλλοι τα βλέπουν σαν προσωρινές κατασκευές, άλλοι σαν καντίνα και άλλοι σαν τσαντίρι. Ευτυχώς υπάρχει νομοθεσία για όλα αυτά, δυστυχώς δεν τηρείται πάντα.1 point
-
1 point
-
μπά.... δεν νομίζω ότι κατασκευαστικά θα έχει ιδιαίτερα προβλήματα..... Βγάζει την πόρτα και την τοποθετεί μπροστά.... μεταφορά το μπουτόν για το κουδούνι της πόρτας και κανένα άλλο ηλεκτρολογικό πρόβλημα... Το δάπεδο αν δεν είναι το ίδιο μπορεί εύκολα να βρεθεί μία λύση και με λαμινέιτ το τμήμα που αλλάξει και να βάλει και άλλο χρωματάκι να το κάνει "ντιζαϊνάτο" κλπ κλπ.... Τώρα με τους γείτονες έιναι άλλου πάτερ ευαγγέλιο... όμως δεν αλλάζει κίνηση άλλων στον υφιστάμενο κοινόχρηστο χώρο και φυσικά δείχνει και τα επίσημα σχέδια της άδειας και του τίτλου και λογικά ξεμπερδεύει (λογικά ε....) Κατά τ άλλα ναι ως είναι είναι καραμπινάτη Διαμερισμάτωση αν δεν αλλάξει κάτι.1 point
-
Συμφωνώ ότι είναι πατέντες. Όπως συμφωνείς νομίζω ότι οι περιπτώσεις είναι άπειρες μια και οι αμαρτίες του παρελθόντος ήταν αναρίθμητες. Η απάντηση στο ερώτημά σου και βάσει του προβληματισμού μου και μόνο, χωρίς να ξέρω εμπεριστατωμένα αν η προσέγγισή μου είναι σωστή, είναι πως όχι. και αυτό γιατί στην περίπτωση της επέκτασης προς ΚΧ, η ιδιοκτησία είναι αυτή που "προσβάλλει" τον κοινόχρηστο. Φυσικά, δεν έχω ανάλογη εμπειρία, και προφανώς το ερώτημα είναι υποθετικό, αλλά αφού είχα τον προβληματισμό, είπα να τον εκθέσω σε συνάδελφο προφανέστατα πιο έμπειρο από εμένα! 😅1 point
-
Σχέδια που υποβάλλονται σε ρύθμιση μέσω αυθαιρετονόμου, αποτελούν πλέον τα "εγκεκριμένα" σχέδια για το ακίνητο, τα οποία συνυποβάλλονται σε οποιαδήποτε άλλη μελλοντική απαίτηση για το ακίνητο (π.χ. ΗΤΑ κ.λπ.). Αυτά τα σχέδια πάνω τους φέρουν, την υπεύθυνη δήλωση, την υπογραφή και τη σφραγίδα του μηχανικού ότι, είναι ταυτόσημα με εκείνα που υποβλήθηκαν στο σύστημα αυθαιρέτων, τον αριθμό της δήλωσης υπαγωγής και το αντίστοιχο "κλειδί"!1 point
-
Αν μπορεις να το μετακινήσεις με τη μυική σου δύναμη τότε δεν θέλει άδεια οικοδομής. Αν είναι τροχοφόρο και μετακινείται με βοήθεια μηχανης τότε θέλει εγκριση τύπου, πινακίδες, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια κτλ κτλ. Ακόμα κι ένα παροπλισμένο τροχόσπιτο σε ένα χωράφι, εφόσον δεν έχει τα απαραίτητα για να κυκλοφορήσει, θεωρείται μόνιμη κατασκευή και συνεπώς θέλει άδεια οικοδομής. Λέγοντας οικοδομική άδεια συμπεριλαμβάνω όλες τι πολεοδομικές άδειες π.χ. και ΕΕΔΜΚ.1 point
-
Αυτό που αγόρασες είναι "κτίριο". Δεν υπάρχει άλλη ανάγνωση. Όπως κι αν το πεις, καντίνα, περίπτερο, τροχόσπιτο, διαστημόπλοιο, θα πρέπει να έχει είτε άδεια οικοδομής είτε άδεια κυκλοφορίας ως όχημα.1 point
-
και μία σκέψη ακόμα.... βλέποντας το σχέδιο που ανέβασες.... Θα μπορούσαν να βάλουν την πόρτα εισόδου του Διαμερίσματος τους εκεί που το δείχνουν τα σχέδια..... γλυτώνουν έξοδα τίτλων κλπ.... και κερδίζει και 1 τμ επιφάνεια περίπου το διαμέρισμα που του ανήκει .....1 point
-
@venezia Γιατί να μην θέλει τακτοποίηση; Υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος από τα εγκεκριμένα της αδείας (διαμερισμάτωση).1 point
-
Αν η κάτοψη που ανέβασες είναι της άδειας και ταυτίζεται με την κάτοψη της Σ.Ο.Ι. , ο χώρος της εισόδου ( σε επέκταση του κοινόχρηστου διαδρόμου) , ακόμα και χωρίς πόρτα , εξακολουθεί να αποτελεί μέρος της οριζόντιας και δεν θέλει καμία τακτοποίηση . Αν θες να είσαι τυπικά εντάξει , κάνε και μια ενημέρωση φακέλου πριν την ΗΤΚ .1 point
-
Όχι απλά είναι θέμα χρόνου να σε καλέσουν αυτοί, οπότε όσο πιο γρηγόρα πας εσύ τόσο καλύτερα.1 point
-
@Marianna Vasilaki Δες αρθ98 παρ.5,6 (για την δυνατότητα ρύθμισης), παρ8/αρθ100 (Διαμερισμάτωση) και αρθ98 παρ7 για την μονομερή τροποποίηση της σύστασης από την συμβολαιογράφο με νέα κάτοψη για την ΗΤΚ. Την έννοια "ελαφρώς" δεν την χρησιμοποιείς πάντως ξανά... Είναι "βαρέως"1 point
-
Μάλλον σας ο πελάτης σας έφερε το έντυπο βεβαίωσης δήλωσης στο κτηματολόγιο, το οποίο δεν μπορεί να έχει το ΚΑΕΚ. Στην περιοχή του ακινήτου υπάρχει λειτουργούν κτηματολόγιο;1 point
-
Ο Οδηγός εφαρμογής του Προγράμματος «Εξοικονομώ - Ανακαινίζω για νέους»:1 point
-
Θερμά συγχαρητήρια. Εξαιρετική επιτυχία. Πάντα πίστευα ότι οι ελληνικές εφαρμογές και προγράμματα δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν τις ξένες και σε πολλές περιπτώσεις όπως χαρακτηριστικά στην επίλυση οδεύσεων είναι κατά πολύ ανώτερες από τα πακέτα με προγράμματα - θηρία των ξένων. Γι'αυτό δεν πετάμε τα λεφτά μας σε ξένους, αλλά στηρίζουμε τους ντόπιους καλούς συναδέλφους (δεν αναφέρω το Έλληνες, γιατί δυστυχώς στην εποχή μας θεωρείται ταμπού και σε χαρακτηρίζουν κάτι παλιόπαιδα). Νιώθω διπλά περήφανος λοιπόν, καθως είχα και την τιμή και τύχη να είμαι ένας από τους τυχερούς που κέρδισαν μια δωρεάν άδεια. Θα ήθελα να ρωτήσω όμως... Μπορώ την υπάρχουσα ελληνική άδειά μου να τη μεταφράσω στην αγγλική ή για την αγγλική χρειάζεται και διαφορετικό κλειδί?1 point
-
1 point
-
Η υποχρέωση αυτή (με την έννοια ότι τα αποτελέσματα θα ακολουθούν τους τίτλους ιδιοκτησίας) καταργήθηκε με τον Κανονισμό Τεχνολογίας Σκυροδέματος 2016. Από την άλλη ο Κανονισμός απαιτεί διαφορετικό αριθμό δοκιμίων , αν το εργοστάσιο προμήθειας δεν έχει την κατάλληλη πιστοποίηση (βλ. αναλυτικότερα τον ΚΤΣ 2016 "σκυρόδεμα με πιστοποίηση ελέγχου παραγωγής")) ή αν έχει . Σε κάθε περίπτωση ο κανονισμός είναι υποχρεωτικά εφαρμόσιμος ,μόνο που με τον του 2016 αφαιρέθηκε η υποχρέωση να ακολουθεί τους τίτλους ιδιοκτησίας (πράγμα που και αυτό είχε αμφισβητηθεί ως προς την υποχρεωτικότητα του από Συμβολαιογράφους) . Αν δεν πάρεις δοκίμια και ο ιδιοκτήτης αμφισβητήσει την ποιότητα τότε θα πας υποχρεωτικά με την (πολύ επίπονη) διαδικασία του ΚΤΣ (καρότα κ.λ.π βλ. &Γ2). Όμως η νομιμότητα της οικοδομικής αδείας δεν αναιρείται.1 point
-
Καλησπέρα, όχι δεν έκανες καλά αλλά μπορείς πάντα να κάνεις τροπ/κη και να ανεβάσεις το σχετικό αρχείο του ΠΕΑ εφόσον αυτό εκπονηθεί.1 point
-
Μα έχουν επάνω αυτοκόλλητο CE (απο το China Export .... ) γιατί να μην είναι αξιόπιστα; Πέρα απο την πλάκα, για το ζήτημα της ελκυστικά χαμηλής τιμής, οι δέκτες αυτοί χρησιμοποιούν τεχνολογία που πλέον έχει γίνει εμπορικά διαθέσιμη απο μαζική παραγωγή (πχ uBlox δέκτες για αγώνες drone, δέκτες που αναπτύχθηκαν μαζικά για αυτόνομη οδήγηση, συστήματα iot και χίλιες δυο άλλες εφαρμογές που δεν υπήρχαν πριν 20 χρόνια) και λογισμικό βασισμένο σε ανοιχτού κώδικα projects πχ RTKLIB. Δεν είναι απαραίτητα μάπα. Ο σωστός επαγγελματίας ξέρει πως δε θα εμπιστευτεί μέτρηση κάτω απο δέντρο ή δίπλα σε ψηλό κτίριο ή υπο κλίση αβίαστα. Θα χτυπήσεις και με το total station για επιβεβαίωση. Αυτό που θα πρέπει να κάνει κάθε αντιπροσωπεία που τα εισάγει κινεζιές, είναι τουλάχιστον να τα δοκιμάσει σε ένα ήδη μετρημένο δίκτυο πριν τα πουλήσει. Το ίδιο πρέπει να κάνει και ο υποψήφιος αγοραστής. Επίσης έγκλημα είναι να κρύβεται η προέλευση του Mitsos 3000 απο τον έμπορο και σου σερβίρει παπαρίες του τύπου θυγατρική της trimble επειδή φοράει πλακέτα trimble. Εγώ ως μη τοπογράφος θεωρώ πως ένα φθηνο gnss μπορεί να βοηθήσει σε απλές εργασίες που η ακρίβεια ήταν πάντα αμφίβολη (πχ γώνιασμα θεμελίωσης ή έλεγχος καθετοτήτων κατά την αποτύπωση σε κάποιο αυθαίρετο)1 point
-
Καλημέρα και Χρόνια Πολλά. Αν εννοείς ότι έγινε συμψηφοσμός προστίμου Ν. 3843/10 η δήλωση του τότε νόμου δεν σε απασχολεί. Η πράξη τακτοποίησης που θα δηλωθεί είναι αυτή του Ν. 4495.1 point
-
Επανέρχομαι σε αυτό, προκειμένου να επισημάνω το άτοπο της ΥΑ. Αν μιλάμε για σοβαρό έλεγχο, θα πρέπει να ελεγχθεί όλο το κτίριο, όχι μόνον σε ό,τι αφορά στις αλλαγές της διαρρύθμισης, αλλά και ως προς τη φέρουσα ικανότητα του φορέα. Αλλιώς, τι νόημα έχει ο "έλεγχος"?1 point
-
Και σ' εμένα έτυχε περίπτωση σε ΥΔΟΜ Αττικής "Εμείς έχουμε αποφασίσει να ισχύει το 50% απ' ό,τι μετράει στη δόμηση από τον υποκείμενο (πχ μείον οπές κλιμα/σίων, αίθρια κλπ)". Στο λαιμό τους κάθεται η σοφίτα.. #πεταειογαϊδαρος1 point
-
Αγαπητε iromich. Αν ξαναδιαβασεις ολες τις απαντησεις με προσοχη θα δεις οτι ολες σου οι αποριες εχουν απαντηθει. Ερωτησεις βεβαια του τυπου "πως αντικαταστω την στατικη ισσοροπια " δεν μπορουν να απαντηθουν ετσι απλα αφου η απαντηση ειναι ενας ολοκληρος τομεας του Πολιτικου Μηχανικου. Αν λοιπον κατα την γνωμη σου δεν εχεις απαντησεις σε συγκεκριμμενα ερωτηματα, που να δεχονται απαντησεις μεσω ενος φορουμ ,τοτε καντα και παλι με αριθμηση .1,2,3 ...1 point
-
παυλε, σωστα και, επι της διαδικασιας...εδω https://limnos.gov.gr/files/007/OikonomikiEpitropi/praktiko_11-2019-oik.pdf1 point
-
Όχι στο e adeies . Τα στέλνεις στο ΚΕΣΑ ηλεκτρονικά αρχικά (email : [email protected] - τηλ.γραμματείας 2106475102 )και μετά την γνωμάτευση στέλνεις φυσικό φάκελλο στο ΚΕΣΑ για θεώρηση των σχεδίων .1 point
-
Συνάδελφε καταρχάς καλωσήρθες στο φόρουμ. Θα σε συμβούλευα γενικότερα να δωσεις μεγάλη βαση στο διάβασμα και στη κατανόηση της νομοθεσίας αφού καλώς ή κακώς είναι το νούμερο 1 εργαλείο της δουλειάς μας σήμερα. Επίσης, αν έχεις τη δυνατότητα θα ήταν καλό να συνεργαστείς με κάποιον παλαιότερο συνάδελφο στις πρώτες σου δουλειές. Και φυσικά υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι εδώ στο φόρουμ με διάθεση να βοηθήσουν όπου μπορούν. Σχετικά με το θέμα της αλλαγής χρήσης να σου πω καταρχάς κάποια βασικά γιατί βλέπω ότι μάλλον τα έχεις λίγο μπερδεμένα. Υπάρχουν 3 βασικές περιπτώσεις αλλαγής χρήσης. α)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια εφόσον δεν δημιουργείται υπέρβαση του συντελεστή δόμησης. π.χ. σε εντός σχεδίου περιοχή έχουμε μια κατοικία που έγινε κατάστημα. Η περίπτωση αυτή υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. Δηλαδή καταγράφεις τις εργασίες που έγιναν για την αλλαγή της χρήσης στον πίνακα του παραρτήματος και ανάλογα με τον προϋπολογισμό που προκύπτει καταχωρείς 1 λοιπή παράβαση/15.000. Αν δεν έχουν γίνει εργασίες ή δεν είναι εύκολα υπολογίσιμες μπορείς να βάλεις 1 λοιπή παράβαση κατ' αποκοπη. β)Αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια με υπέρβαση δόμησης. Στην περίπτωση αυτή καταχωρείς τα τετραγωνικά που λόγω της αλλαγής χρήσης δημιουργούν υπέρβαση της δόμησης και δεν τσεκάρεις το κουτάκι της αλλαγής χρήσης (1,4). π.χ. ισόγεια θέση στάθμευσης που κατά τη έκδοση της άδειας δεν υπολογίστηκε στη δόμηση και μετατράπηκε σε κατοικία. Καταχωρείς όλα τα τετραγωνικά με ΥΔ. γ)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια η οποία δημιουργεί όμως υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης. Η περίπτωση αυτή συναντάται κατά βάση σε εκτός σχεδίου περιοχές επειδή εκεί έχουμε διαφορετικούς συντελεστές δόμησης ανάλογα με τη χρήση. π.χ. αν έχει βγεί άδεια για ένα κατάστημα 600τμ (που είναι η επιτρεπόμενη δόμηση εκτός σχεδίου για καταστήματα) και μετατράπηκε όλο σε κατοικία. Για την χρήση της κατοικίας η επιτρεπόμενη δόμηση είναι 200τμ. Επομένως υπολογίζεις με αναλυτικό προϋπολογισμό τα πρώτα 200τμ (περίπτωση α) και τα υπόλοιπα 400τμ τα καταχωρείς επιλέγοντας και το συντελεστή της αλλαγής χρήσης 1,4. Συμπληρωματικά: - Όπως διευκρινίστηκε και με την εγκύκλιο 3 του 4178 "∆εν προκύπτει υποχρέωση υπαγωγής αυθαίρετης αλλαγής χρήσης χώρων από κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) σε κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) προ 1.1.1983, δεδοµένου ότι η έννοια της αλλαγής χρήσης καθιερώθηκε µε το άρθρο 5 του ν. 1577/85. Εξαιρείται η εγκατάσταση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κύριων χώρων σε χρήση ειδικών κτιρίων υπολογιζοµένου του προστίµου σύµφωνα µε την παρ. 5β του άρθρου 18 του ν. 4178/13. Οι περιπτώσεις αυθαίρετης αλλαγής χρήσης βοηθητικών χώρων σε χώρους κύριας χρήσης προ 1.1.1983 υπάγονται στις διατάξεις της κατηγορίας αυτής και υποβάλλονται δηµόσια έγγραφα αποδεικτικά του χρόνου της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης." -Σε περίπτωση που έχουμε αλλαγή χρήσης βοηθητικού χώρου ο οποίος όμως μέτρησε στη δόμηση τότε δεν προκύπτει υπέρβαση δόμησης για να υπολογιστεί με την περίπτωση β, οπότε υπολογίζεται όπως στην περίπτωση α με αναλυτικό (με την επιφύλαξη του γ). Ελπίζω να σε βοήθησα να τα ξεδιαλύνεις κάπως. Αν κατάλαβα καλά από την περιγραφή σου εσύ έχεις αλλαγή χρήσης από βοηθητικό σε κύριο ο οποίος όμως είχε μετρήσει στη δόμηση και άρα πας με αναλυτικό. Ο αναλυτικός συμφέρει από άποψη προστίμου σε κάθε περίπτωση.1 point
-
Ρε παιδιά σοβαρολογείται που επικροτείται και δίνετε και συγχαρητήρια για μία τεχνική έκθεση που στην ουσία είναι σαν να επρόκειτο για μία εξαρχής και εκ του μηδενός μελέτη νέου κτιρίου( από όπου δηλαδή κοπιαρίστηκαν και τα αντίστοιχα κείμενα). Δηλαδή θέλετε να πείτε ότι για όλα αυτά τα πρότυπα και κανονισμούς που αναφέρονται , τα ελέγχετε ότι ισχύουν και τα υπογράφετε κιόλας και μετά κοιμάστε και ήσυχοι? . Και αν επιτρέπετε πόσα χρήματα χρεώνεται για αυτό?1 point
-
Με την ίδια λογική θα έπρεπε να υπογράφουν αρχιτεκτονικά στις άδειες μόνο οι αρχιτέκτονες συνάδελφε.. αυτό είναι ''η όλη αλήθεια και όχι η μισή όπως μας βολεύει'' Εγώ ήξερα οτι το πανίσχυρο λόμπι ευνοεί τους ΠΜ που μπορούν και υπογράφουν τα πάντα..και τα τραγικά επακόλουθα είναι αυτή η ασχήμια των ελληνικών πόλεων όπου ο καθείς ανεγείρει οικοδομές αμφιβόλου αισθητικής, λειτουργικότητας, προσανατολισμού, προσβάλοντας το τοπικό ύφος της εκάστοτε περιοχής και πάει λέγοντας..αναφέρομαι στους ανάξιους συναδέλφους σας όχι όλους. Δεν θα έπρεπε να τα βάζουμε ούτε με τους ΠΜ ούτε με τους ΑΤΜ ούτε με τους ΑΜ επειδή ο νόμος είναι προχειρογραμμένος και αποτυγχάνει (εσκεμμένα) να ορίσει σωστά αρμοδιότητες..αλλά κακώς συνάδελφε γενικεύετε και επιτίθεστε.. Κανείς μας δεν ζήτησε δικαίωμα υπογραφής σε στατικά. άρα τα αρχιτεκτονικά στους ΑΜ, τα στατικά στους ΠΜ, τα τοπογραφικά στους ΑΤΜ. Φτιάξτε τα πρώτα έτσι και μετά ελάτε να μου πείτε δεν μπορείς να αποτυπώσεις οικόπεδο. Εσύ πώς αποτυπώνεις κτίσμα;1 point
-
Δεν υπάρχει επίσημο , παρά μόνο εθιμικά , όπως και με τα χιλιοστά του πίνακα ποσοτών . Στην μισή Ελλάδα μετράνε και τα κοινόχρηστα στα τμ των διαμερισμάτων , οπότε τι να πούμε .1 point
-
Καθείς να υπογράφει τα της ειδικότητάς του και όχι άλλα αντί άλλων. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και δεν βολεύομαι με τίποτα, αλλά προφανώς έχεις καταλάβει λάθος (δες την ειδικότητά μου και θα καταλάβεις). Ολες τις ειδικότητες τις καπελώνουν οι ΠΜ που υπογράφουν τα πάντα όλα, από αρχ. τοπογρ. μηχαν. ηλεκτρ. περιβαλλοντικά και ότι άλλο υπάρχει !!! Αλλά πρέπει οι αρχ. να κατανοήσουν ότι δεν έχουν καμία μα καμία σχέση με τα στατικά - τοπογραφικά. Και για τα μεν τοπογραφικά αναφέρθηκα πριν. Τα στατικά όμως είναι έγκλημα να τα καπηλεύονται -γιατί περι καπηλείας πρόκειται- οι αρχ. Αν θέλουμε να σεβόμαστε τον εαυτό μας και τη κοινωνία πρέπει να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Οι ΠΜ σας ρίχνουν το ξεροκόμματο της μελέτης των στατικών -εγκληματικό- και σεις ποιείτε την νήσσα. Μελετάτε υποτίθεται κτίρια (στατικά) με ανύπαρκτες γνώσεις και το χειρότερο τα κατασκευάζετε κιόλας πλασάροντας γνώση ανύπαρκτη. Πως το δέχεστε αυτό εσείς οι ευαίσθητοι στην αισθητική και λειτουργικότητα αρχ. ? Οσο για την αποτύπωση κτίσματος που αναφέρεις θα έπρεπε να γνωρίζεις οτι η επιστήμη της αποτύπωσης είναι μία, δεν διαχωρίζεται σε οικόπεδα κτίσματα δρόμους γέφυρες κλπ.0 points
-
Ακολούθα την τεχνική νομοθεσία όπου υφίσταται ξεκάθαρη και μην σε νοίαζει αν υπάρχουν ευνοικά σημεία για κάποιους και παραθυρακια. Αλλωστε δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Όταν υπάρχουν νούμερα που προκύπτουν από Κανονισμούς είναι αυτονόητο ότι πρέπει να τα σεβαστείς. Με αυτό τον τρόπο απαντώνται όλες σου οι απορίες. Και ο δικαστής τον Κανονισμό θα έβλεπε όχι θολές και αυθαίρετες προσεγγίσεις.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
Engineer posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.
Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).
Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».
Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις.
-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.
Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας-
- 4 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-