Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.375


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.597


  3. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.916


  4. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      10.128


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/06/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι ένα και μοναδικό. Να κλείσεις ραντεβού με πολιτικό μηχανικό στο γραφείο του και να κανονίσετε να μελετήσει την υπόθεσή σου. Όλα τα άλλα είναι υποθέσεις και με υποθέσεις δεν γίνεται η δουλειά.
    1 point
  2. Για να το απλοποιήσεις λίγο στο μυαλό σου και να μην ανατρέχεις κάθε φορά στο helpdesk: Σε περιοχές με λειτουργούν Κτηματολόγιο κάθε αλλαγή στο ΚΑΕΚ (πλην της διόρθωσης ορίων) που συνοδεύει εγγραπτέα πράξη (συνένωση, κατάτμηση, σύσταση ή κατάργηση καθέτων/δουλείας κλπ...) χρειάζεται ΔΓΜ. Το απλό τοπογραφικό, ΔΕΝ μεταβάλλει το ΚΑΕΚ! Τώρα σε περιοχές που δεν είναι λειτουργούν το Κτηματολόγιο (δηλ. είναι ακόμη στο στάδιο της Κτηματογράφησης), εκεί η εγγραπτέα πράξη γίνεται μόνο με τοπογραφικό, γιατί ουσιαστικά δεν υπάρχουν ΚΑΕΚ.
    1 point
  3. Αν η πράξη της υπηρεσίας θεωρείται "διοικητική πράξη" (κατά τη γνώμη μου τέτοια είναι αφού παράγει αποτέλεσμα και δεν είναι ενημερωτική ) τότε πρέπει να ακολουθήσεις την διαδικασία που προβλέπει ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας (υπάρχει στο διαδίκτυο). Επί τη ευκαιρία προϊσταμένη αρχή των υπηρεσιών δόμησης είναι πλέον οι Δήμοι (Δήμαρχος ή αρμόδιος Αντιδήμαρχος). Πριν απ όλα όμως θα ζητήσεις (με έγγραφο αίτημα ) να σου απαντήσουν εγγράφως για τις παρατηρήσεις και σε ποιους νομικούς κανόνες στηρίζονται.
    1 point
  4. Τελικά κάτι κινείται, ελευθερώθηκε η αίτηση (έφυγαν τα κοκκινα απαγορευτικά) και επιτρέπει την αίτηση. Βέβαια έχει υπολογίσει κάτι ποσά, ποιος να μπορεί να τα ελέγξει!!!!!
    1 point
  5. 1 point
  6. Για να μην μπερδεύονται όσοι διαβάζουν τα 15 Ευρώ δεν είναι πρόστιμο αλλά τέλος υπέρ ΤΕΕ για την χρήση του συστήματος. Η υπαγωγή οικίσκου αντλητικών εγκαταστάσεων δεν απαιτεί πρόστιμο (ή παράβολο). Η συζήτηση για τις αναγκαίες διαστάσεις όπως αναφέρω είναι μεγάλη και τόσα χρόνια δεν καταλήξαμε κάπου με βεβαιότητα. Όπως αναφέρω και παραπάνω, αρκεί να μην το παρακάνουμε. Τώρα αν έχεις 3χ3 ή 3χ4 ή 2,5 χ 5 μικρή σημασία έχει από τη στιγμή που μέσα υπάρχει το σύστημα της άντλησης. Το στέγαστρο που λες και αυτό περιλαμβάνεται στην υποπαρ. γη διότι στεγάζει μέρος του συστήματος. Επειδή τα ρωτάς και αλλού και χανόμαστε. Η κατηγορία 3 όπως ξέρεις δεν απαιτεί σχέδια. Όμως, επειδή θα τα χρειαστείς (για την ΗΤ) πλεοναστικά θα το κάνεις και θα το ανεβάσεις στα προαιρετικά ώστε μετά την κάτοψη να την συνδέσεις με την πράξη της τακτ/σης στην ΗΤΚ. Τομή δεν απαιτείται.
    1 point
  7. Χωρίς σχέδια?? Και πώς θα ελεγχθεί αύριο αν παραμένει νόμιμος ο οικίσκος??? Καλό θα ήταν να προσαρτηθούν και στην τακτοποίηση, ώστε να έχουν και θεώρηση (τη δήλωση του μηχανικού περί ταυτόσημου κλπ.), αλλιώς η δουλειά δεν τελειώνει ποτέ !!!
    1 point
  8. Καλησπέρα, για το σχέδιο του οικίσκου είναι σίγουρα από τα περίεργα του νόμου καθώς για το 4495 δεν απαιτούνται σχέδια λόγω κατ.3 αλλά πλέον η ταυτότητα απαιτεί. Για να ξεμπερδεύεις, θα μπορούσες να κάνεις μία κάτοψη + τομή σχηματική του οικίσκου και να προσαρτήσεις τα σχέδια στην ταυτότητα στο πεδίο κάτοψη και τομή αποτύπωσης. Για το θέμα της συναίνεσης θα έλεγα μόνο από τον εντολέα σου, αλλά αν αφορά το ίδιο ακίνητο (δηλ. αυτό με τον οικίσκο) και είναι εξ αδιαιρέτου θα έπρεπε να είχες λάβει συναίνεση για την ρύθμιση του οικίσκου.
    1 point
  9. Θα πρέπει να υπολογίσεις την πτώση πίεσης του δυσμενέστερου κλάδου, που είναι συνήθως αυτός που βρίσκεται πιο μακρυά από τον ανεμηστήρα. Εφόσον γνωρίζεις την παροχή και τη διατομή του αεραγωγού μπορείς να βρεις την ταχύτητα του κάθε κλάδου. Μετά θα πρέπει να βρεις την πτώση πίεση σε κάθε εξάρτημα (γωνίες, διακλαδώσεις, φίλτρα, περσίδες, γρίλιες κλπ) καθώς και την πτώση πίεσης ανά μετρο του αγωγού. Προσθέτωντας όλα αυτά θα βρεις τα Pa που πρέπει να έχει ο ανεμιστήρας. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια ΤΟΤΕΕ αλλά το εγχειρίδιο της ASHRAE είναι πολύ χρήσιμο http://ftp.demec.ufpr.br/disciplinas/TM184/VENTILACAO_LOCAL_EXAUSTORA/DUCT_DESIGN.pdf Το παρακάτω βίντεο ακολουθεί την παραπάνω διαδικασία που σου ανέφερα
    1 point
  10. @semi.mos ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ (ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ).pdf
    1 point
  11. - ο βασικος νομος ειναι ο 960/79 Ακολουθουν - το ΦΕΚ Α 76/04 αφορα την Αττικη [ν 111/2004] - το ΦΕΚ Α 230/96 αφορα την λοιπη χωρα. [ν 350/96] Γκουγλαρεις και τα βρισκεις κωδικοποιημενα. Και το ΦΕΚ Δ 167/93 με τις προδιαγραφες των ΘΣΑ. υγ το ΤΕΕ εχει ειδικο προγραμμα συνδεσης με τη ΝΟΜΟΣ, με δωρεαν 5-10 ωρες. Σε φτανουν να περασεις ολους τους νομους στην επιφανεια εργασιας και να τους ξαναπερνας οταν βλεπεις καποια τροποποιηση.
    1 point
  12. Δεν απαιτείται μεταφορά!! Βεβαίωση νομιμότητας και κύριας χρήσης θέλουν. Η αναφορά για "Υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/86, ιδιώτη μηχανικού σύμφωνα με την παρ.1α του άρθρου 3 του ν.4178/2013 (ΦΕΚ 174 Α’) στην οποία να διαφαίνεται ο μοναδικός αριθμός ακινήτου, που καταγράφεται στο πληροφοριακό σύστημα της ταυτότητας του κτιρίου. " είναι επιεικώς γελοία !!
    1 point
  13. Σαχλαμάρες σου λένε και οι δύο, οι οποίες δεν έχουν απολύτως κανένα νομικό έρεισμα! Μπορείς να τους "τρέξεις" ή να τους κάνεις το "χατήρι"... Εσύ κι ο ιδιοκτήτης αποφασίζετε... Μια μεταφορά και προσαρμογή ενός ακινήτου από έναν αυθαιρετονόμο σε άλλον, αν την έκανα εγώ, θα ζητούσα αμοιβή 1.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ... Ας αποφασίσει ο ιδιοκτήτης αν έχει λεφτά για πέταμα....
    1 point
  14. Σαφώς και δεν υπάρχει αυθαίρετο και σαφώς πρέπει να προστατεύεται με ενημέρωση ο πελάτης από την πιθανή μελλοντική έκθεση σε "αυστηρό" συνάδελφο ή στην ελαττωματική μετροταινία του, όταν η απόκλιση πλησιάζει την μέγιστη ανοχή. Για του αυστηρότερους υπενθυμίζω ότι στην επιστήμη του μηχανικού δεν νοείται μέγεθος χωρίς ανοχή. Δεν πιστεύω να θεωρούμε ότι το ιδρύσαμε με τα αυθαίρετα.
    1 point
  15. Για την διαδικασία Βεβαίωσης Όρων Δόμησης (Κατηγορία 3) από το e-adeies ζητήθηκε από την ΥΔΟΜ (κατά τον έλεγχο πληρότητας): Δηλώσεις Ανάθεσης-Ανάληψης για κάθε Μελέτη και Επίβλεψη από ΠΡΙΝ για όλους του μηχανικούς της ομάδας έργου. Στην φάση της Βεβαίωσης Όρων Δόμησης θα έπρεπε να απαιτείται μόνο η ανάθεση/ανάληψη σε Μηχανικό για την διαχείριση της αίτησης στο e-adeies. Από που προκύπτει η υποχρέωση να έχει συσταθεί ομάδα έργου (π.χ. Μηχανολόγος, Στατικός κλπ) ώστε να γίνει ανάθεση/ανάληψη από το Κύριο του Έργου? Υπάρχει σχετική διάταξη ή εγκύκλιος που αναφέρεται σε ανάθεση/ανάληψη μελετών&επίβλεψης στην φάση της Βεβαίωσης όρων Δόμησης?
    1 point
  16. @Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )
    1 point
  17. 4.199 downloads

    ΓΟΚ '55 (ΦΕΚ/Α'/30-9-1955). Περιέχει τον ΓΟΚ του 1955 σε δύο εκδόσεις: - Μόνο το κείμενο - Το ΦΕΚ με όλα τα σχήματα στα οποία γίνεται αναφορά Το ΒΔ καταργήθηκε με το 'Άρθρο 127 του 8/1973 (ΦΕΚ 124/Α/1973)
    1 point
  18. 1.330 downloads

    Το αρχείο περιέχει τα εξής: Τυπικά σκάμματα αγωγών ομβρίων και ακαθάρτων Συγκεκριμένα: Ορθογωνικών αγωγών Σωληνωτών αγωγών PVC Σειράς 41 αποχέτευσης ομβρίων υδάτων Σωληνωτών αγωγών με καμπάνα και επίπεδη βάση έδρασης αποχέτευσης ομβρίων υδάτων Σωληνωτών αγωγών ύδρευσης Σωληνωτών αγωγών PVC Σειράς 41 αποχέτευσης ακαθάρτων υδάτων Κοινά σκάμματα σωληνωτών αγωγών PVC Σειράς 41 ομβρίων και ακαθάρτων υδάτων Τυπικά φρεάτια επίσκεψης ακαθάρτων Τυπικά φρεάτια επίσκεψης ομβρίων Συγκεκριμένα: Φρεάτιο αρχής Ενδιάμεσο φρεάτιο Φρεάτιο συμβολής Φρεάτιο στροφής Φρεάτιο αλλαγής διαμέτρου Ειδικά φρεάτια επίσκεψης ομβρίων και ακαθάρτων Συγκεκριμένα: Φρεάτια ομβρίων σε δρόμο πλάτους ≤ 2.00 m Φρεάτια ακαθάρτων σε διασταύρωση δρόμων πλάτους ≤ 2.00 m Το κατάλληλο αρχείο ctb για την εκτύπωση
    1 point
  19. Για να δομηθεί ένα οικόπεδο θα πρέπει να συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις και όροι που ορίζονται από τις σχετικές πολεοδομικές διατάξεις. Οι όροι εγκρίνονται με την Πολεοδομική Μελέτη της περιοχής και δημοσιεύονται σε Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ). Αποτελούν εργαλεία ελέγχου της δόμησης, σε συνδυασμό με γενικότερες διατάξεις του Γενικού Οικοδομικού κανονισμού (ΓΟΚ) και της ανεξέλεγκτης κατάτμησης των οικοπέδων. Οι όροι αυτοί περιλαμβάνουν: 1. τις ελάχιστες τιμές για το μήκος προσώπου και εμβαδού, που πρέπει να έχουν τα οικόπεδα, για να είναι άρτια και οικοδομήσιμα «κατά κανόνα αρτιότητα» και αποτελούν τη δέσμευση νέας κατάτμησης οικοπέδου με μικρότερες τιμές. Συνήθως διατυπώνονται εξαιρέσεις από τον κανόνα, που ισχύουν με προϋποθέσεις «παρεκκλίσεις», ώστε να περιληφθούν πρότερες καταστάσεις δημιουργηθέντων οικοπέδων με μικρότερες τιμές. 2. Τον μέγιστο επιτρεπόμενο συντελεστή δόμησης (ΣΔ) 3. Το μέγιστο επιτρεπόμενο ποσοστό κάλυψης. 4. τυχόν δέσμευση ύψους ορόφων ή αποδοχής κατά ΓΟΚ. 5. Τις διαστάσεις πρασιών και παρόδιων στοών, όπου προβλέπονται. Ειδικότερα οι στοές ορίζονται ως το πλάτος τους ανάλογα με το πλάτος της οδού. 6. Τυχόν άλλες δεσμεύσεις όπως α) εγγραφή ελάχιστης επιφάνειας κάτοψης κτιρίου στο οικοδομήσιμο τμήμα και ελάχιστης πλευράς β) απαγόρευση κατασκευής κτιρίων επί (PILOTIS). 7. Τα οικοδομικά συστήματα ή αλλιώς συστήματα δόμησης. Αυτά αποτελούσαν άλλοτε το βασικότερο ίσως όρο δόμησης. Στον ισχύοντα ΓΟΚ δεν υπάρχουν πια οικοδομικά συστήματα. Όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις αυτές («κατά κανόνα» ή «παρέκκλιση») το οικόπεδο χαρακτηρίζεται ως άρτιο και οικοδομήσιμο. Αν δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις αυτές, δηλαδή δεν υπάρχει η αρτιότητα του οικοπέδου, τότε αυτό τακτοποιείται για να την αποκτήσει και, αν αυτό δεν είναι δυνατό, προσκυρώνεται σε γειτονικό ακίνητο. Η αρτιότητα λοιπόν των οικοπέδων είναι στενά συνδεμένη με την τακτοποίηση και προσκύρωση. Περίπτωση άρτιου αλλά μη οικοδομήσιμου οικοπέδου είναι να έχεις εντός σχεδίου ένα τυφλό οικόπεδο το οποίο π.χ. να είναι 500τμ και η αρτιότητα στην περιοχή να είναι στα 300τμ. Τότε το οικόπεδο έιναι άρτιο αλλά μη οικοδομήσιμο λόγω έλλειψης προσώπου σε κοινόχρηστο χώρο. Για τη δόμηση σε μη άρτια οικόπεδα ισχύει το παρακάτω άρθρο: ΑΡΘΡΟΝ-27 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘ-25 ΤΟΥ Ν-1337/83 "ΑΡΘΡΟΝ-25 1. Οικόπεδα εντός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων που δεν καλύπτουν όλες τις προϋποθέσεις αρτιότητας κατά τον κανόνα ή την παρέκκλιση της περιοχής και που έχουν δημιουργηθεί πριν από την ισχύ του Ν-651/77 "περί καταργήσεως του ΝΔ-349/74 κλπ" μπορεί κατ' εξαίρεση να οικοδομηθούν εφόσον: α. 'Εχουν μια πλευρά τους τουλάχιστον 5 μ σε κοινόχρηστο χώρο. β. Μέσα σ' αυτά, βάσει του ισχύοντος ΣΔ της περιοχής και μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικά ακάλυπτων χώρων εγγράφεται κτίριο εμβαδού τουλάχιστον 50 τμ και ελάχιστης πλευράς 5 μ. Αν δύο ή περισσότερα γειτονικά οικόπεδα της παραγράφου αυτής συνενωθούν το οικόπεδο που θα προκύψει από τη συνένωση εμπίπτει στις διατάξεις της παραγράφου αυτής. Το ίδιο ισχύει και για τα οικόπεδα που καθίστανται μη άρτια λόγο ρυμοτομίας ανεξάρτητα από τον χρόνο ρυμοτόμησής τους. 2. α. Ο συντελεστής δόμησης των οικοπέδων της παρ.1 καθορίζεται με βάση το εμβαδόν της κατά παρέκκλιση αρτιότητας οικοπέδων ή του κανόνα όπου δεν ορίζεται παρέκκλιση, ως εξής: Για οικόπεδα που υπολείπονται της παραπάνω αρτιότητας σε ποσοστό μέχρι 20%, ο συντελεστής δόμησης μειώνεται κατά 10%. Για οικόπεδα που υπολείπονται μέχρι 40%, ο συντελεστής δόμησης μειώνεται κατά 20%. Για οικόπεδα που υπολείπονται άνω του 40%, ο συντελεστής δόμησης μειώνεται κατά 30%. β. Η οικοδομική άδεια στα οικόπεδα της παρ.1 χορηγείται μόνο ύστερα από έγκριση της αρμόδιας Επιτροπής Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου, που μπορεί να επιβάλλει περιορισμούς στον αριθμό των ορόφων ή στον όγκο και γενικά στη διαμόρφωση του κτιρίου σε περίπτωση που βλάπτεται εμφανώς το περιβάλλον. γ. Η δόμηση στα παραπάνω οικόπεδα γίνεται κατά τα λοιπά σύμφωνα με τους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή." 2. Οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν μέχρι την ισχύ του παρόντος νόμου στο χρόνο ισχύος τους εκτελούνται όπως εκδόθηκαν και αναθεωρούνται με τις προϊσχύουσες διατάξεις εφόσον δεν αυξάνεται η επιφάνεια και ο όγκος του κτιρίου.
    1 point
  20. Ευχαριστώ Οπότε σε κάθε οικοδομή που θα σχεδιάζουμε από εδώ και στο εξής Για να προστατέψουμε τους πελάτες μας και την πόλη μας, δημιουργώντας μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των κτιρίων Θα βάζουμε σε όλα μας τα διαγράμματα, στις περιπτώσεις που αφήνουμε απόσταση μεγαλύτερη του δ, 2 κολώνες δεξιά και αριστερά ελεύθερες στον ακάλυπτο 10χ10εκ προσμετρόμενες στη δόμηση, ακριβώς στο δ, για να εξασφαλίσουμε τον "αέρα" στους πελάτες μας και στην πόλη Wow! ΜΦΧ Βάλε ειδικότητα στο προφίλ σου Βάζε τονισμό στο κείμενο σου. Είναι υποχρεωτικό από τους κανόνες. Didonis
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.