Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      6.557


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      8.375


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      17.232


  4. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.739


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/06/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Λυπάμαι πατριώτη αλλά κακώς ανακατεύεσαι....
    5 points
  2. Νομίζω πως ναι, ως αντιμετωπίζων το πρόβλημα εκ του μακρόθεν. Βασικό χαρακτηριστικό, της όποιας εμπλοκής μας σε παρόμοιες περιπτώσεις, είναι η αποφυγή (συναισθηματικής) ταύτισης με κάθε πλευρά. Και, κυρίως, η αποφυγή εύκολων κρίσεων και χαρακτηρισμών. Θα μπορούσες, π.χ., να μην πάρεις εμφανώς θέση, αλλά να συστήσεις διακριτικά στο φίλο σου την περαιτέρω διερεύνηση μέσω νομικής οδού, και να είσαι (σε περίπτωση πραγματογνωμοσύνης ή δικαστικής οδού) ο τεχνικός του σύμβουλος. Αν παρακολουθήσεις αναρτήσεις μου σχετικά με παρόμοια θέματα, θα διαπιστώσεις ότι είμαι (ίσως) πιο "σκληροπυρηνικός" από σένα. Πάντα όμως στα πλαίσια που ορίζει η δεοντολογία. Και σε καμιά περίπτωση δεν το παίζω εισαγγελέας ή θεός. Υπάρχουν πιο αρμόδιοι γι αυτό... Προσοχή λοιπόν σε ανάλογες περιπτώσεις στο μέλλον, μιάς και τώρα έχεις ήδη εκτεθεί. Αυτά, δέξου τα ως απόσταγμα εμπειρίας και όχι ως επιθετική αντιμετώπιση. Έτσι κι αλλιώς δεν γνωριζόμαστε, ούτε έχω κάποια σχέση με την υπόθεση...
    3 points
  3. Δείτε το ενημερωτικό σημείωμα της δικηγορικής εταιρίας που μας εκπροσωπεί : https://mhn2020.gr/ενημερωτικο-σημειωμα-για-την-πιλοτικ/ και του συλλόγου ΜΗΝ : https://mhn2020.gr/πιλοτικη-δικη-στο-στε-για-την-συνταξη-τ/
    3 points
  4. γηράσκω αεί διδασκόμενος... όταν ο "μαθητευόμενος μάγος" είναι επιλογή του ασθενούς (διότι ήταν πιθανώς φθηνότερος), ποιός έχει την ευθύνη??? σε ό,τι αφορά στην ηθική, μάλλον τα μπερδεύεις μίλησα για δεοντολογία η οποία, σε αντίθεση με την προσωπική ηθική του καθενός μας, είναι θεσμοθετημένη πριν, λοπόν, ρίξεις βέλη ή αρνητικές ψήφους, φρόντιζε να διαβάζεις (και να κρίνεις) χωρίς εμπάθειες...
    2 points
  5. Άδειες και μελέτες χωρίς προέλεγχο.......Όλοι η ευθύνη λέει ο Νόμος στους Μηχανικούς......και ο κάθε πολίτης να κάνει το σταυρό του να μην πέσει σε άσχετο...............Υπέγραψε ο συνάδελφος και μέχρι να έρθει ο σεισμός να το ρίξει, δεν έχει καμία ευθύνη! Αλήθεια ως Civil Engineer συνάδελφοι τι θα πρέπει να μας νοιάζει περισσότερο; Η τήρηση της ηθικής έναντι της κοινωνίας και του πολίτη (civil βλέπεται.....!) ή η τήρηση της ηθικής έναντι του συναδέλφου μην του χαλάσουμε τη μόστρα; Αλλά όταν θα μας εγχειρίζει ο μαθητευόμενος μάγος και θα είμαστε σε αναισθησία, πραγματικά πολύ θα θέλαμε να μιλούσε ο Καθηγητής δίπλα του, να του πει "Μα τι είναι αυτό που πας να κάνεις"........ και να μας έσωζε.........ναι εμάς τους πολίτες.....τους civil ! ............Αλλά φυσικά εκεί θα θέλαμε την παρέμβαση γιατί είναι η ζωή μας, εκεί δεν είναι αντιδεοντολογικο, εδώ είναι όμως γιατί αφορά άλλον.....αλλά πάνω απ΄ όλα η ηθική!!!!........................ ΠΟΙΑ ΗΘΙΚΗ ΟΜΩΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ; Έναντι ποιανού;;;; Ο καθένας ας υπερασπιστεί ΟΠΟΙΑ ηθική του λέει η ΗΘΙΚΗ του.
    2 points
  6. Πάντως για να λέμε και "του στραβού το δίκιο", αν το δικό μου παιδί πήγαινε στην ίδια τάξη του Δημοτικού με ένα άλλο παιδάκι, του οποίου ο πατέρας (γνώριζε ότι, είμαι μηχανικός) και ήθελε να βγάλει μια άδεια για να κατασκευάσει ένα ακίνητο και δεν με προτιμούσε, θα τον έγραφα "στα παλιά μου τα παπούτσια", (το γράφω κομψά γιατί μας διαβάζουν και οι διαχειριστές) χωρίς περαιτέρω σχέσεις κ.λπ.
    2 points
  7. Καλημέρα. Τώρα παρατήρησα ότι όταν έχεις υποβάλει αίτηση δανείου και περιμένεις απάντηση (Τρέχουσα Κατάσταση : 04.γ Αξιολόγηση οικονομικής προέγκρισης), στην καρτέλα "Στοιχεία δανείου" τέρμα κάτω υπάρχει η επιλογή "Ακύρωση Αίτησης Δανείου".
    2 points
  8. Version X6.0

    77.995 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  9. ειχε προηγηθει αυτο...για 17.000 "ψευδείς" βεβαιωσεις... https://news.b2green.gr/34058/17-000-ψευδείς-βεβαιώσεις-μηχανικών-περί-μ και εδω η απαντηση απο το ΤΕΕ https://ecopress.gr/tee-katapeltis-pros-symvolaiografou/
    1 point
  10. Μπορείς, με την προϋπόθεση που ανέφερα
    1 point
  11. Μια άλλη λύση, πριν τα δικαστήρια, είναι να αγνοηθεί η "απαγόρευση" παρκαρίσματος στο δρόμο (ακριβώς έξω από τον "ιδόχρηστο χώρο"), εάν κι εφόσον το σημείο αυτό δεν αποτελεί εγκεκριμένη (από το Δήμο) απότμηση πεζοδρομίου. Θυμίζω ότι, προκειμένου να δεσμευτεί χώρος στο δρόμο (με κίτρινη διαγράμμιση) για ανεμπόδιστη πρόσβαση σε parking οικοδομής, θα πρέπει να υπάρχει σχετική απόφαση του δημ. συμβουλίου. Στην περίπτωση αυτή, εκτός της διαγράμμισης του οδοστρώματος, θα πρέπει να υπάρχει και το σχετικό απαγορευτικό σήμα (σε εμφανές σημείο της οικοδομής) με αναγραφή της ανωτέρω απόφασης. Μόνον τότε (και σε καμία άλλη περίπτωση) δικαιούται να παρέμβει η τροχαία
    1 point
  12. ο κατασκευαστής είναι υπεργολάβος; Τί σχεση έχει με το έργο και τον ιδιοκτήτη; Με τί ιδιοήτητα εξανάγκασε τον μελετητή όπως ανέφερθηκε; και σε τί τον εξανάγκασε;
    1 point
  13. @tasanto αν κατάλαβα καλά, είναι γνωστοί σου οι ιδιοκτήτες και προσπαθείς να τους συμβολέψεις για το συμφέρον τους. Συμφωνώ με τον Ιάσονα: Μείνε μακρυά!!! Προς το παρόν ο ιδιοκτήτης έχει επιβλέποντα μηχανικό, ο οποίος είναι και ο μόνος που μπορεί και πρέπει να παρεμβαίνει στα θέματα που αναφέρατε ή να παραιτείται αν δεν ακολουθούν τις οδηγίες του. Ο ιδιοκτήτης αν θέλει μπορεί να φέρει προ των ευθυνών τους, όσους δεν εκτελούν ή δεν εκτέλεσαν σωστά το έργο που τους ανατέθηκε και έχει και τη δυνατότητα να ορίζει ποιός συνεχίζει στο έργο και ποιός παύεται. Όταν το έργο δεν παει καλά από την αρχή, δεν θα ισιώσει ποτέ. Αν ήμουν επιβλέποντας θα πρότεινα ανεπίσημη παύση εργασιών, να διορθωθεί η μελέτη, να ενημερωθεί ο φάκελος και μετά να συνεχίσουμε το έργο. Φυσικά αν έβλεπα άρνηση στο παραμικρό από τα ανωτέρω, η μόνη επιλογή μου θα ήταν η παραίτηση! Έχει συμβεί και σε εμένα ως εξής: η στατική μελέτη δεν ταίριαζε με την αρχιτεκτονική μελέτη... ήταν άλλο υλικό (Ω.Σ. vs ΦΕΡΟΥΣΑΣ ΤΟΙΧΟΠΟΙΙΑΣ)!!! Είχαν κάνει αναθεώρηση μόνο ως προς τα αρχιτεκτονικά!! Λύση: pause, νέα στατική μελέτη, ενημέρωση φακέλου, reboot Στο reboot όσοι διαφωνούν μένουν εκτός έργου, μηδενός εξαιρουμένου, ακόμα και του ιδιοκτήτη.
    1 point
  14. Οκ, αν όντως είναι τόσο χάλια η μελέτη συμβουλέυεις τον ιδιοκτήτη να σταματήσουν άμεσα όλες οι εργασίες, όσο κι αν γκρινιάζει ο εργολάβος, αφού τίθεται θέμα ασφάλειας της κατασκευής. Δες αν υπάρχει περιθώριο συνεννόησης με τον αρχικό μελετητή ώστε να διορθωθεί η μελέτη, υπάρχει δυνατότητα αναθεώρησης της στατικής μελέτης, αλλιώς θα πρέπει να προχωρήσεις εσύ στην αναθεώρηση με ταυτόχρονη αλλαγή μηχανικού. Σε κάθε περίπτωση διασφάλισε ότι θα έχεις επίσημο ρόλο και ότι θα διασφαλίσεις την αμοιβή σου.
    1 point
  15. Συμφωνώ με τον Ιάσονα. Με πρόσχημα τις αποκλίσεις όλοι θέλουν το κουκούλωμα των υπολοίπων τεράτων. Επίσης η κόντρα είναι προσχηματική, η μέχρι τώρα συνεργασία των "αντιπάλων" αυτό δείχνει.
    1 point
  16. Καταγγελία στην οικεία πολεοδομία για αυθαίρετες κατασκευές και αγωγή...
    1 point
  17. https://www.tokoulouri.com/science/7g/?fbclid=IwAR0OZL6680vJGakHEH4snChM3CEpnvmhD3ZxQx-IKkzwPaK-Ej_PSENC-5U
    1 point
  18. Υποθέτω ότι όποιος ζήτησε μεταφορά δεν είναι μηχανικός και νομίζει ότι η βεβαίωση θα είναι του 4178. Όμως, όπως γνωρίζουμε, θα είναι του Ν 4495 είτε η δήλωση είναι στον 4178 είτε στον 4495. Θα εκδώσεις τη βεβαίωση κανονικά (χωρίς να προηγηθεί μεταφορά) και κανείς δεν πρόκειται να έχει πρόβλημα, αφού αυτή εκδίδεται βάσει του ισχύοντος νόμου.
    1 point
  19. Κριτήριο είναι η ολοκλήρωση της αυθαίρετης κατασκευής.
    1 point
  20. @HAROUL Συμφωνώ με τον Άκη. Θα βάλεις την επιφάνεια της σοφίτας χωρίς αφαίρεση και μάλιστα θα πρέπει με κάποιο τρόπο να έχεις και τη σκάλα μέσα. Οπότε, επειδή η σκάλα σε προβολή αντιστοιχεί στις διαστάσεις της οπής, μπορείς να γυρίσεις τη δήλωση πίσω και αφενός να προσθέσεις στην ΥΔ το τμήμα αυτό, αφετέρου να συμπληρώσεις την Τ.Ε της δήλωσης. Στα πλαίσια της ΗΤΚ δεν μπορείς να αλλάξεις τίποτα. Το δεύτερο ερώτημα με την εξωτερική μόνωση χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. Λογικά έχεις άδεια βάσει ΝΟΚ και μάλλον η μόνωση δεν έχει προσμετρήσει στο Σ.Δ. Το πιθανότερο είναι και στη σύσταση να έχει γίνει το ίδιο. Θα μπορούσες στις καταχωρήσεις στις επιφάνειες της ΗΤΚ τους χώρους χωρίς την επιφάνεια της εξωτερικής μόνωσης, αναγράφοντας και στα σχόλια (πλεοναστικά) τις επιφάνειες που προκύπτουν βάσει της μόνωσης επισημαίνοντας ότι στην τάδε Ο.Α βάσει των διατάξεων του ΝΟΚ δεν προσμέτρησαν στον Σ.Δ
    1 point
  21. Η οικοδομική άδεια εκδίδεται είτε σε συνέχεια της προέγκρισης είτε σε συνέχεια των όρων δόμησης. Εννοείται πως δεν υπάρχει περιορισμός στο να τρέξεις και τις δύο διαδικασίες, αλλά θα πρέπει να επιλέξεις μία για να συνεχίσεις.
    1 point
  22. Οπότε μπορείς να υποβάλλεις μια δήλωση υπαγωγής στον 4495 της Οριζόντιας Ιδιοκτησίας (υπόγειο, ισόγειο, πατάρι) μέσω τις οποίας θα ρυθμίσεις όλες τις υπάρχουσες αυθαιρεσίες (και την αποθήκη στο υπόγειο κ.λπ.). "Ψεκάζεις, σκουπίζεις, τελειώνεις"... Στη συνέχεια εκδίδεις Πιστοποιητικό ΗΤΑ και γίνεται η μεταβίβαση.
    1 point
  23. Γειά σου, προσωπικά την τρύπα της σοφίτας δεν θα την αφαιρούσα και το πάχος της μόνωσης θα έλεγα ότι δεν χρειάζεται.
    1 point
  24. δεν είναι μόνον αυθαίρετα, αλλά και η επιτομή της κακογουστιάς (κιτς, κατά το ελληνικότερον)
    1 point
  25. Κατηγορία Α οι πισίνες, ένας έλεγχος, άρα δε θελει
    1 point
  26. @SotirisP. Σε κάθε φάση θεμελίωσης θα πρέπει να καλείς ελεγκτή δόμησης για ΑΡΧΙΚΟ έλεγχο. Ν. 4495/17, Άρθρο 44, παρ. 2, περ. α: "Οι έλεγχοι διενεργούνται στα εξής στάδια: α) αρχικός : αμέσως μετά την ολοκλήρωση ξυλοτύπων, οπλισμού θεμελίωσης και τοιχίων υπογείου, εφόσον υπάρχουν." Προτείνω ανεπιφύλακτα να διαβάσεις ολόκληρο το άρθρο 44, αν ασχολείσαι με επίβλεψη οικοδομικών έργων... έχει και ειδική επεξήγηση παρακάτω για την περίπτωσή σου: "Αν με την ίδια άδεια δόμησης προβλέπεται η ανέγερση περισσοτέρων του ενός κτιρίων σε απόσταση μεταξύ τους, τα οποία δεν ανεγείρονται ταυτόχρονα, καθώς και όταν ένα κτίριο αποτελείται από περισσότερα ανεξάρτητα τμήματα τα οποία δεν ανεγείρονται ταυτόχρονα, απαιτείται κάθε φορά έλεγχος από διαφορετικό Ελεγκτή Δόμησης."
    1 point
  27. Οι οδηγίες είναι κάνε ότι νομίζεις προκειμένω να βγει ένα πόρισμα προσβασιμότητας και να μπορέσουν να κανουν κοστολόγηση επεμβάσεων για τη λειτουργία της υπηρεσίας σύμφωνα με τις αρχές προσβασιμότητας. Κατά τον έλεγχο σημειώνεις σε ένα σχέδιο κάτοψης, που καλό θα είναι να το εξασφαλίσεις πριν πας, προβληματικά σημεία για την κίνηση ΑΜΕΑ, σκαλοπάτια, υψομετρικές διαφορές και μήκη κλιμακοστασίων, πλάτη θυρών και να έχεις στο μυαλό σου τι δυνατότητες έχει ένα ΑΜΕΑ φθάνοντας στην περίφραξη του οικοπέδου ή στην πόρτα κτιρίου , ώστε να μπορεί να φθάσει σε όλους τους χώρους. Κατόπιν θα κάνεις προσαρμογή του ερωτηματολογίου πάνω στο κτίριο. Αν δεν έχεις θύρα εισόδου στο κτίριο, όπως στην περίπτωση μου, ασχολείσαι με τη διαδρομή που πρέπει να κάνει ένα ΑΜΕΑ για να φθάσει σε κάθε πόρτα αίθουσας. Στα σχόλια μπορείς να εξηγήσεις τις όποιες ιδιαιτερότητες κτιρίου και το σκεπτικό με το οποίο προτείνεις τις όποιες παρεμβάσεις. Προσοχή στην επιφάνεια που καλείσαι να ελέγξεις, σε εμένα υπήρχε απόκλιση στην επιφάνεια ελέγχου περί τα 2.000τμ. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται διόρθωση, μέσω της υπηρεσίας που ελέγχεις, στο ΤΕΕ που χειρίζεται το σύστημα ελέγχων. Όπως καταλαβαίνεις το θέμα του παραστατικού δεν με έχει ενοχλήσει ακόμα...
    1 point
  28. Τρίμηνο εκκίνησης είναι, για έργα κάτω του 1.500.000 €, αυτό της δημοπράτησης. Συνεπώς, θα πας με βάση αυτό. Ως προσωρινούς, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τους συντελεστές Δ2022. Αλλιώς, θα περιμένεις μέχρι να βγουν οι σωστοί. Μην ξεχνάς ότι, σε περίπωση που οι κανονικοί βγουν μικρότεροι από τους προσωρινούς, θα πρέπει να επιστρέψεις τη διαφορά
    1 point
  29. @tetris έχεις πολύ γούστο που λες στον Ηλία ότι δεν έχει πάρει χαμπάρι από δεοντολογία!! Πραγματικά πολύ γούστο όμως!! Επίσης, αν και μεγάλος και έμπειρος όπως δεν χάνεις την ευκαιρία να δηλώσεις εμμέσως ή και σαφώς στην συντριπτική πλειοψηφία των μηνυμάτων σου, υπέπεσες σε βασικό σφάλμα "απειρίας" : "Ό,τι κι αν λέει κανείς, τον ΕΑΥΤΟ του δείχνει πρώτα απ'όλους" . Αυτό, αναφορικά με τον χαρακτηρισμό εμμονικός..
    1 point
  30. Αυτά που έχω γράψει είναι οι προσωπικές μου απόψεις τις οποίες τις έχω εφαρμόσει ύστερα από προσεχτική μελέτη του Ν.Ο.Κ και των αλλαγών του και ύστερα από συζήτηση με συμβολαιογράφο και προϊστάμενο Υ.Δ.Ο.Μ. Φυσικά και μπορείς να έχεις τις δικές σου απόψεις...
    1 point
  31. Version 1.0.0

    4.075 downloads

    Δύο 2 νέα ερμηνευτικά σκαριφήματα για την εφαρμογή του Ν.4759/20 που αφορούν 2όροφα κτίρια κατοικιών - εκτός σχεδίου καθώς και Τρία 3 νέα σκαριφήματα που αφορούν ισόγεια κτίρια κατοικιών στην εκτός σχεδίου δόμηση ενημερωμένα Σημείωση: Τα σκαριφήματα αποτελούν προσωπικές απόψεις επί του ΝΟΚ Θωμάς Νικολάου Αρχιτέκτων Μηχανικός Υπάλληλος του τμήματος έκδοσης οικοδομικών αδειών (ΤΕΟΑ) της Δ/νσης Πολεοδομίας Θέρμης.
    1 point
  32. Βάλτε τα στο autocad, όλες ως κλειστές polylines. Σχεδιάστε και τις οπές παρομοίως, εντός του κάθε σχήματος. Μετατρέψτε όλα τα polylines σε regions. Κάντε subtract τις οπές από τη συνολική διατομή. Τρέξτε massprop. Εκεί θα βρείτε τα σημεία του κέντρου βάρους. Βγείτε και πληκτρολογηστε po(enter). Δώστε - διαχωρίζοντας τις δύο τιμές με κόμμα - τα x και y, που έχετε εντοπίσει από την παραπάνω εντολή. Πατήστε enter. Είστε έτοιμη.
    1 point
  33. Το σχετικό υπολογιστικό φύλλο, μπορεί να το φτιάξει οποιοσδήποτε γνώστης. Αυτά που χρειάζονται (για το συγκεκριμένο τρίμηνο), είναι οι ποσότητες των εργασιών και οι συντελεστές Ανεβάζω σελίδα (εκτυπωμένη από ειδικό λογισμικό για ενσωματωση σε λογαριασμό), και φύλλο υπολογισμού Αυτό με τους Δήμους, δεν το κατάλαβα... EC_StatementItem.pdf EC_AdjustmentItem.docx
    1 point
  34. Καλησπέρα συνάδελφε όπως τα λέει ο 4442 είναι, τα συνεργεία κάτω των 2500 τ.μ. απαλλάσσονται από μελέτη και πιστοποιητικό. Επίσης τα πιστοποιητικά που λήγουν δεν χρειάζονται ανανέωση.
    1 point
  35. Επαναφέρω ύστερα απο καιρό το θέμα τελικά χρείαζονται πιστοποιητικό πυροπροστασίας τα συνεργεια αυτοκινητων ή απαλλάσσονται? Βρήκα στο διαδίκτυο το νομο 4512/2018 άρθρο 165 που αναφέρει '' 2. Στο άρθρο 49 του ν. 4442/2016 προστίθενται παράγραφοι 5, 6 και 7 ως εξής: «5. Απαλλάσσονται από την υποχρέωση εφοδιασμού με μελέτη ενεργητικής πυροπροστασίας και πιστοποιητικό ενεργητικής πυροπροστασίας οι εγκαταστάσεις συνεργείων οχημάτων με επιφάνεια μικρότερη των 2.500 τ.μ. και οι εγκαταστάσεις πλυντηρίων, λιπαντηρίων οχημάτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής α) της οικ. 81590/1446/Φ.4.2. (Β΄ 3002) ΚΥΑ και β) της οικ. 16085/Φ.700.1. (Β΄ 770) ΚΥΑ. οπότε δεν χρειάζονται ανανέωση τα πιστοποιητικά?
    1 point
  36. Βασική αρχή της δεοντολογίας μας, είναι να μην εμπλεκόμαστε σε δουλειές άλλων συναδέλφων, ειδικά όταν αυτοί έχουν ενεργή συμμετοχή στο έργο. Αν παραιτηθούν, κανένα πρόβλημα Αυτή τη στιγμή, ανεξαρτήτως ποιότητας μελέτης, εσύ είσαι αυτός που έχει υποπέσει σε παράπτωμα.
    0 points
  37. Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας και τις απόψεις σας,απλά πριν λίγο ενημερώθηκα ότι ανελαβε δικηγόρος και θα κύριος του έργου θα κινηθεί νομικά και κατά του κατασκευαστή και του μελετητή (που είναι και ο επιβλέπων,αλλά δεν είχε εμφανιστεί ποτέ). Θα ελεγχθούν όλες οι μελέτες από πραγματογνωμονες του ΤΕΕ,αλλά και από ανεξάρτητους μηχανικούς.Απέφυγα την πρόταση να ελέγξω κάτι επίσημα γιατί,δεν έχω όρεξη (έστω μετά από 3-4 χρόνια) να τρέχω στα δικαστήρια.
    0 points
  38. Είμαι στην δυσάρεστη θέση,να έχω μια περίπτωση,κακής (και ελλιπούς μελέτης),αλλά και πίεσης και εξαναγκασμό από τον κατακευαστή στον μελετητή μηχανικό, να "δείξει" στα σχεδια της μελέτης,"άλλα" από αυτά που έχει υπολογίσει στο τεύχος (της κακής) μελέτης. Η μελέτη ήρθε στα χέρια μου από τον κύριο του έργου και είναι αυτή ακριβώς που έχει ανέβει στο σύστημα αδειών. Επειδή ποτέ δεν έχω συναντήσει κάτι ανάλογο,τι ακριβώς γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις? Το ΤΕΕ,έχει κάποιο τμήμα που ασχολείται με τέτοιες περιπτώσεις ή να πάει το θέμα σε δικηγόρο και να ακολουθήσει τη νομική οδό?
    -1 points
  39. Εχει ξεκινήσει η θεμελίωση......εκεί όμως είναι που έχει γίνει της κακομοίρας. Πραγματικά απορώ με αυτά που είδα στην μελέτη. (να πω ότι δεν πρόλαβα να διαβάσω τα προηγούμενα μηνύματα στο νήμα και ζητώ συγγνώμη για αυτό,θα το κάνω όμως γιατί ,έχουν "πολύ ψωμί")
    -1 points
  40. Πας καλά συνάδελφε? Θα αφήσουμε τους άσχετους και τα λαμόγια να ξεφτιλίζουν τον χώρο μας? Βλέπω μελέτη "κουρέλι" και δεν θα το πω,σε αυτόν είναι ο κύριος του έργου? Ο επιβλέπων δεν πατάει στο εργό,δηλώνει ότι ολα είναι οκ και ο άλλος θα κάτσει να τον ακούει? Τον πήρε τηλέφωνο (ο κύριος του έργου) από το έργο (προφανώς λέγοντας ότι τηλεφωνεί απο το γραφείο του) και του είπε ότι είναι στο έργο (ο επιβλέπων) !!!!!! Μα τι είναι αυτά που λες?
    -1 points
  41. Δεν εχω άποιο επίσημο ρόλο,απλά επειδή είμαστε γνωστοί (τα παιδιά μας είναι συμμαθητές στο δημοτικό),μου ζητήθηκε να περάσω από το έργο και να πω μια γνώμη. Αλλά με αυτά που είδα θεώρησα σωστό να δω και την μελέτη. Ειδα και είπα την γνώμη μου,αλλά εννοείται πως δεν θέλω να ασχοληθώ άλλο,γιατί και χρήματα δεν θέλω να ζητήσω (θα πρέπει να δώσει αρκετά σε δικηγόρους μάλλον) ,αλλά και γιατί δεν θέλω να ζορίζομαι με τα λάθη άλλων.
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.