Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      6.764


  2. ilias

    ilias

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.386


  3. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.949


  4. Alexios

    Alexios

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      348


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/06/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Ο συνάδελφος tasanto έπραξε το αυτονόητο, όπως θα πρέπει να το κάνει καθείς θέλει να λέγεται μηχανικός, όταν πέφτει στην αντίληψή του κάτι τόσο ακραίο που θεωρεί ότι γίνεται επικίνδυνο. Αλλοίμονο αν επικαλούμεθα τη δεοντολογία επιλέγοντας τα κάθισμα επί του καναπέως, αδιαφορώντας επί της ουσίας για το διπλανό και τη κοινωνία γενικότερα. Ισως αυτό το τίμημα πληρώνουμε σαν κοινωνία και μάλιστα με πολύ πρόσφατο χρονικό ορίζοντα.
    3 points
  2. @JohnnyHoliday φυσικά και είναι δυνατό αυτό και καλά κάνεις και το ψάχνεις και είναι και επιτακτικό για όλους μας, καθώς πρέπει να βεβαιωθείς ότι έχουν αποδώσει την παρακράτηση 20% πριν κάνεις δήλωση, αλλιώς τη χάνεις !!! Θα βρεις όλες τις χρήσιμες πληροφορίες πηγαίνοντας στο taxis / ΑΑΔΕ στις δηλώσεις φόρου εισοδήματος 2023, όπου θα επιλέξεις: Ενημέρωση Εισοδημάτων - Δαπανών Υπόχρεου (κάτω από τα Ε1,2,3 κλπ.)
    2 points
  3. Καλέ μου Παύλο......... Αν μου επιτρέπεις τέτοια θέματα είναι εξαιρετικά χρήσιμα, ίσως λιγότερο τεχνικά και μάλλον περισσότερο ουσιώδη ως μοχλοί διαμόρφωσης της κουλτούρας του Μηχανικού και κυρίως αυτής των νεότερων συναδέλφων. Ακόμα και οι τόνοι να ανεβαίνουν είναι εποικοδομητικά στο να βλέπει κάποιος και να αξιολογεί νοοτροπίες και κυρίως ανθρώπους. Μα πάνω απ΄ όλα την αδιαφορία τους για το διπλανό. Η σοβαρότητα του θέματος δεν έχει να κάνει μόνο με τον τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος που έθεσε αρχικά ο συνάδελφος @tasanto. Αυτή είναι μία περίπτωση που θα βρει το δρόμο της, θα αντιμετωπιστεί με τον Α ή Β τρόπο όπως εκείνος κρίνει καλύτερα και κατάλαβα ότι θα πράξει το σωστό, καθώς τα μηνύματά του αποδεικνύουν πως πρόκειται περί ευσυνείδητου ανθρώπου-Μηχανικού. Μέσα όμως από αυτή την περίπτωση δόθηκε η ευκαιρία να αναδειχτεί ότι το πραγματικά σοβαρό πρόβλημα είναι άλλο. Και αυτό είναι οι σάπιες απόψεις που επικρατούν σε κάποια 40+ χρόνων "εμπειρίας" μυαλά που έχουν μάθει από την εποχή των παχέων αγελάδων της δεκαετίας του 80+ να ισοπεδώνουν τα πάντα μέσω συντεχνιακών λογικών, να κρύβουν τα κακώς κείμενα κάτω από το χαλάκι και να οδηγούν ένα ολόκληρο κλάδο σε ηθική απαξίωση υπονομεύοντας το επαγγελματικό μέλλον νεότερων συναδέλφων.........επί των οποίων......φευ..........θέλουν να το παίξουν και δάσκαλοι!!! Και όλα αυτά με το μανδύα της δεοντολογίας κλείνοντας τα μάτια στην αξία της ηθικής έναντι της κοινωνίας. Και έχουν επιπλέον το ΘΡΑΣΣΟΣ να τους κατηγορούν – άκουσον, άκουσον τους κατηγορούν– ΟΤΙ ΕΠΕΠΕΣΑΝ εκείνοι σε παράπτωμα επειδή ΒΟΗΘΗΣΑΝ τον πολίτη να καταλάβει ότι κτίζει ίσως και κάτι επικίνδυνο και μπήκαν στα χωράφια ενός "συναδέλφου". Αν αυτή η κοινωνία μας αξίζει όποιος θέλει ας σιωπήσει, εγώ θα μιλάω ελεύθερα αντικρούοντας το σκοταδισμό .
    2 points
  4. Βασική αρχή της δεοντολογίας μας, είναι να μην εμπλεκόμαστε σε δουλειές άλλων συναδέλφων, ειδικά όταν αυτοί έχουν ενεργή συμμετοχή στο έργο. Αν παραιτηθούν, κανένα πρόβλημα Αυτή τη στιγμή, ανεξαρτήτως ποιότητας μελέτης, εσύ είσαι αυτός που έχει υποπέσει σε παράπτωμα.
    2 points
  5. ειχε προηγηθει αυτο...για 17.000 "ψευδείς" βεβαιωσεις... https://news.b2green.gr/34058/17-000-ψευδείς-βεβαιώσεις-μηχανικών-περί-μ και εδω η απαντηση απο το ΤΕΕ https://ecopress.gr/tee-katapeltis-pros-symvolaiografou/
    1 point
  6. Σχολιάζοντας ως συνάδελφος το θέμα. Συμφωνώ με την άποψη ότι δεν εμπλεκόμαστε σε υποθέσεις άλλων συναδέλφων. Ολα όμως έχουν και ένα όριο. Όταν θα αντιληφθώ ότι υπάρχει σοβαρό θέμα ασφάλειας , ότι υπάρχει πιθανόν κίνδυνος για την ανθρώπινη ζωή δεν μπορώ να μείνω αμέτοχος , θα παρέμβω, όπως σωστά κατά την γνώμη μου έπραξε ο συνάδελφος @tasanto . Στο τέλος στην συνείδησή μου αντί του (απαρχαιωμένου) κώδικα δεοντολογίας υπερισχύει ο όρκος που έδωσα όταν πήρα το δίπλωμα : ".... ΟΥΤΩ ΧΡΗΣΙΜΟΝ ΕΜΑΥΤΟΝ ΚΑΤΑΣΤΗΣΩ ΠΡΟΣ ΑΠΑΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΔΕΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ ΕΜΗΣ ΑΡΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΝ ΠΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ,.."
    1 point
  7. Το θέμα ξανανοίγει. Αφαιρέθηκαν εμπρηστικά σχόλια και προσωπικές επιθέσεις. Παρακαλώ να συνεχίσουμε σε πιο ήπιους τόνους.
    1 point
  8. @dadabook Καλησπέρα. Αυτό το οποίο υποθέτω ότι εννοείς είναι το επιτρεπτό της υπαγωγής σε απόσταση 50% αυτής που ορίζουν τα μέτρα ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας (*). Στο ΠΔ 209/98(**) αναφέρεται ότι σε περιπτώσεις χαρακτηρισμένων δημοτικών οδών ως κύριες με απόφαση Νομάρχη η ελάχιστη απόσταση δόμησης από το όριο της οδού είναι 3 μ. Άρα, σε μια τέτοια περίπτωση η επιτρεπόμενη απόσταση από την οριογραμμή του δρόμου θα ήταν 1,50 μ για να επιτρέπεται η υπαγωγή. Οπότε εδώ πάμε σε διερεύνηση. Εξετάζεις εάν ο οικισμός σου έχει ρυμοτομικό σχέδιο (το πλάτος των 10 μ πιθανώς να παραπέμπει σε ρυμοτομικό) και εάν έχει δεν έχει, μήπως ο δρόμος αυτός δεν είναι χαρακτηρισμένος ως δημοτικός. Αν δεν είναι χαρακτηρισμένος ως δημοτικός, εξετάζεις μήπως υπάρχει απόφαση Νομ/χη για τον οικισμό ή τους οικισμούς της Π.Ε που ορίζεται η απαιτούμενη γραμμή δόμησης (συνήθως προσεγγίζει αυτή που ορίζεται από τα μέτρα ασφαλείας). Να δούμε πρώτα αυτά και μετά πάμε στον υπολογισμό προστίμου. (*) δ) παρά το όριο των διεθνών, εθνικών, επαρχιακών ή δημοτικών ή κοινοτικών οδών, εντός ζώνης διάστασης ποσοστού πενήντα τοις εκατό (50%) των οριζόμενων από τη νομοθεσία περί μέτρων για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας, οι οποίοι ίσχυαν κατά την εκτέλεση ή εγκατάστασή τους. Εξαιρούνται αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις σε κτίρια για τα οποία έχει χορηγηθεί νομίμως οικοδομική άδεια, σε μικρότερη απόσταση από τα οριζόμενα στην παρούσα περίπτωση, καθώς και αυτοτελείς κατασκευές που περιλαμβάνονται στην παρ.7 του άρθρου 17 του ν.4067/2012, εκτός της περίπτωσης δ αυτής, καθώς και αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετες αλλαγές χρήσης τουριστικών εγκαταστάσεων που βρίσκονται σε επαφή με τα όρια δημοτικών ή κοινοτικών οδών, σε απόσταση μικρότερη από τα οριζόμενα στην παρούσα αλλά σε κάθε περίπτωση εκτός των ορίων απαλλοτρίωσης και με την προϋπόθεση ότι λειτουργούσαν και είχε χορηγηθεί άδεια λειτουργίας από τον Ε.Ο.Τ. πριν από τις 28.7.2011, (**) ζ) Στις Κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδούς 3 μέτρα από το όριο της οδού ή η απόσταση που καθορίζεται από τη διαμορφωμένη με πυκνή δόμηση σε ικανό μήκος οικοδομική γραμμή. Οι κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί χαρακτηρίζονται με απόφαση του Νομάρχη, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος του Νομού και είναι οι Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί που εξυπηρετούν την υπεραστική συγκοινωνία.
    1 point
  9. @killertomato Σωστά τα όσα λες... Αφού ξεμπερδέψεις με ΠΕΚ, θεωρεί την άδεια η ΥΔΟΜ (στο μέλλον ηλεκτρονικά) και εκδίδεις μια βεβαίωση για κάθε παροχή που προβλέπεται από την άδεια + 1 κοινόχρηστη και μαγκώνει και το ΤΕΕ το δεκαρικάκι του για κάθε μια !!! Δεν αναβάζεις σχέδια κλπ., δεν απαιτούνται και δεν ζητούνται. Η ανάθεση μπορεί να γίνει μόνο από τον ιδιοκτήτη της κάθε οριζόντιας ιδιοκτησίας. Αν ο κατασκευαστής έχει πουλήσει ένα διαμέρισμα, τότε θα πρέπει ο νέος ιδιοκτήτης να σου αναθέσει. Μετά τη θεώρηση της άδειας δεν υπάρχει κύριος του έργου, υπάρχει μόνο ιδιοκτήτης.
    1 point
  10. Δεν λύνεται το θέμα των συμβολαιογράφων με νομοθετικές ρυθμίσεις. Ευσεβείς πόθοι του Ρούσκα είναι που βλέπει το λαό του να έχει περιοριστεί σε 2 στα 10, ενώ κάποτε είχε τα 8. Η λύση είναι συμβόλαια κλειστό κουτί που ο καθένας βάζει τη δική του ευθύνη και παράγει νόμιμη πράξη, κοιτώντας μόνο μια οθόνη. Καμία επαφή μηχανικών με συμβολαιογράφους και αυτών με υποθηκοφύλακες, συμβαλλόμενους κλπ. Δεν υπάρχει η "πράξη μου" και το "έλα να τα βρούμε" ... είμαστε στο 2023, υπάρχει πλέον το gov, η τηλεδιάσκεψη και όλοι οι μηχανισμοί διασφάλισης των δικαιωμάτων, αρκεί να θέλουμε. Και ας μην αποσβέσουν και κάποια πολυτελή γραφεία στο ιστορικό κέντρο, ας μετατραπούν σε πολυτελείς κατοικίες, δεν χάθηκε δα και ο κόσμος.
    1 point
  11. Ναι, μπορείς με αναλυτικό (το αναγράφει και στην εγκ. 2 Ν. 4495 όπως και στην εγκ. 4 Ν. 4178)
    1 point
  12. όχι δεν είναι διαφορετική διαμερισμάτωση, είναι υπέρβαση δόμησης κύριας χρήσης. Προφανώς όταν θα εμβαδομετρήσεις το διαμέρισμα, θα προσμετρηθούν και αυτά, αφού πρέπει να αναφέρεις τα πραγματικά τετραγωνικά μέτρα όπως υφίστανται σήμερα.
    1 point
  13. Εικάζω σαν μια παρόμοια που είδα εγώ όπου "συνάδελφος" είχε δοκάρι 7,85 μ, επέλεξε διατομή 20/55, το δοκάρι εδραζόταν σε τοιχίο 25 εκ πλάτους και είχε οπλισμο κάτω 6Φ20 και συνδετήρα Φ12/12! Δηλαδη αν αφαιρέσουμε 7 εκ επικάλυψη (δεν λέω καν 4+4=8) και αφαιρέσουμε και 2,4 εκ συνδετήρα μένει καθαρό 20-7-2,5=11,5 εκ μέσα στα οποία θα έπρεπε να χωρέσουν 6φ20......και τα οποία θα αγκυρώνονταν σε 25 εκ τοιχίο.... Αν κάποιος με αμφισβητήσει ανεβαζω τώρα το τμήμα εκείνο του δοκαριου, τώρα όμως! Φυσικά χωρίς όνομα και λοιπά στοιχεία γιατί είναι και αντιδεοντολογικο......................
    1 point
  14. Μπορείς, με την προϋπόθεση που ανέφερα
    1 point
  15. Νομίζω πως ναι, ως αντιμετωπίζων το πρόβλημα εκ του μακρόθεν. Βασικό χαρακτηριστικό, της όποιας εμπλοκής μας σε παρόμοιες περιπτώσεις, είναι η αποφυγή (συναισθηματικής) ταύτισης με κάθε πλευρά. Και, κυρίως, η αποφυγή εύκολων κρίσεων και χαρακτηρισμών. Θα μπορούσες, π.χ., να μην πάρεις εμφανώς θέση, αλλά να συστήσεις διακριτικά στο φίλο σου την περαιτέρω διερεύνηση μέσω νομικής οδού, και να είσαι (σε περίπτωση πραγματογνωμοσύνης ή δικαστικής οδού) ο τεχνικός του σύμβουλος. Αν παρακολουθήσεις αναρτήσεις μου σχετικά με παρόμοια θέματα, θα διαπιστώσεις ότι είμαι (ίσως) πιο "σκληροπυρηνικός" από σένα. Πάντα όμως στα πλαίσια που ορίζει η δεοντολογία. Και σε καμιά περίπτωση δεν το παίζω εισαγγελέας ή θεός. Υπάρχουν πιο αρμόδιοι γι αυτό... Προσοχή λοιπόν σε ανάλογες περιπτώσεις στο μέλλον, μιάς και τώρα έχεις ήδη εκτεθεί. Αυτά, δέξου τα ως απόσταγμα εμπειρίας και όχι ως επιθετική αντιμετώπιση. Έτσι κι αλλιώς δεν γνωριζόμαστε, ούτε έχω κάποια σχέση με την υπόθεση...
    1 point
  16. Εχει ξεκινήσει η θεμελίωση......εκεί όμως είναι που έχει γίνει της κακομοίρας. Πραγματικά απορώ με αυτά που είδα στην μελέτη. (να πω ότι δεν πρόλαβα να διαβάσω τα προηγούμενα μηνύματα στο νήμα και ζητώ συγγνώμη για αυτό,θα το κάνω όμως γιατί ,έχουν "πολύ ψωμί")
    1 point
  17. Στη σελίδα 37 της Έκδοσης Τοπογραφικά Διαγράμματα 1:5000 της ΓΥΣ (https://www.gys.gr/hmgs-psifiak-ekdosis.html) μπορεί κανείς να βρει ένα ευκρινές υπόμνημα. Το λινκ που παρέθεσες δεν λειτουργεί και αντικαταστάθηκε με το σωστό αρχείο. akis73 ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.pdf
    1 point
  18. Version 1.0.0

    727 downloads

    Αποσυμπιέστε μέσα στο φάκελο C:\Users\UserName\AppData\Roaming\Autodesk\AutoCAD 2021\R24.0\enu\Support Τα hatch είναι πάνω από 900, τα linetypes είναι by YIANNIS SYNGROS 1987-99.
    1 point
  19. Φ10 τουλάχιστον αν είσαι σε περιβάλλον αυξημένης υγρασίας (ψηλή στάθμη υπόγειων υδάτων) ή πολύ κοντά στη θάλασσα, μπορείς να εφαρμόσεις την επόμενη διάμετρο από αυτή της μελέτης (π.χ να αντικαταστήσεις το Φ10 με Φ12)
    1 point
  20. Από τη μικρή εμπειρία που έχω στο θέμα κ εγώ αυτό έχω καταλάβει. Το ξανακοίταξα πάντως με την ευκαιρία κ στον κτιριοδομικό έχει μόνο το εξής: ε. Η ελεύθερη απόσταση μεταξύ του ανώτατου σημείου της οροφής του θαλάμου και του κατώτατου σημείου της οροφής του φρέατος πρέπει να είναι τουλάχιστο 1,15 μ. Κ αυτό μόνο για υδραυλικούς ανελκυστήρες. Επίσης αναφέρει την ΥΑ 18173/30.8.88 (ΕΛΟΓ-ΕΝ 81.1/88) "Κατασκευή, εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτροκίνητων ανελκυστήρων" (ΦΕΚ 664/1/4) η οποία καταργήθηκε από την Υ.Α. Φ.9.2/οικ. 32803/1308/1997 (ΦΕΚ των/β) η οποία με τη σειρά της αντικαταστάθηκε από την Υ.Α. 39507/167/Φ.9.2/2016 (ΦΕΚ 1047/Β` 13.4.2016) η οποία λέει μονο 2.2. Ο ανελκυστήρας πρέπει να κατασκευάζεται και να σχεδιάζεται ούτως ώστε να εμποδίζεται τυχόν σύνθλιψη όταν ο θαλαμίσκος βρίσκεται σε μια από τις οριακές θέσεις της διαδρομής του. Τούτο μπορεί να επιτευχθεί εφόσον προβλεφθεί ελεύ− θερος χώρος ή καταφύγιο πέραν των οριακών θέσεων. Σε ειδικές περιπτώσεις, ενώ επαφίεται στα κράτη μέλη η δυνατότητα προηγούμενης σύμφωνης γνώμης τους, ιδίως όσον αφορά υφιστάμενα κτίρια, όταν δεν είναι δυνατόν να εφαρμοσθεί η προαναφερόμενη λύση μπορούν να προβλέπονται άλλα κατάλληλα μέσα για την αποφυγή του κινδύνου αυτού. Στο παράρτημα Ι. Τον κτιριοδομικό τον κοίταξα από τη σελίδα του ΤΕΕ, στις τροποποιησεις που έριξα μια ματιά στους τίτλους δεν είδα ανελκυστήρες. Τις ΥΑ τις βρήκα στην ΕΛΙΝΥΑΕ.
    1 point
  21. 2.665 downloads

    Τυποποιημένα σχεδιάκια σε DWG. Δουλεύονται με την εντολή Express/ Draw/ Super Hatch του ACAD R2008 και δίνουν συνεχή επιφάνεια όψης πετρόχτιστων τοίχων. Υπάρχουν και οι αντίστοιχες γωνίες (αγκωνάρια). Είναι από επεξεργασία φωτογραφικής αποτύπωσης πραγματικών τοίχων, από όπου και οι ονομασίες.
    1 point
  22. Ορίστε...ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΧΑΡΤΗ ΓΥΣ 5Κ.rar
    1 point
  23. Πας καλά συνάδελφε? Θα αφήσουμε τους άσχετους και τα λαμόγια να ξεφτιλίζουν τον χώρο μας? Βλέπω μελέτη "κουρέλι" και δεν θα το πω,σε αυτόν είναι ο κύριος του έργου? Ο επιβλέπων δεν πατάει στο εργό,δηλώνει ότι ολα είναι οκ και ο άλλος θα κάτσει να τον ακούει? Τον πήρε τηλέφωνο (ο κύριος του έργου) από το έργο (προφανώς λέγοντας ότι τηλεφωνεί απο το γραφείο του) και του είπε ότι είναι στο έργο (ο επιβλέπων) !!!!!! Μα τι είναι αυτά που λες?
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.