Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/06/2023 σε όλες τις περιοχές
-
Μπορείς να το εποδείξεις εύκολα με βεβαίωση από την Τ.Υ. του Δήμου Η ύπαρξη οχήματος εντός, δεν νομιμοποιεί την κλήση2 points
-
Οκ τότε δεν είσαι απλά ένας εξωτερικός συνεργάτης του Δήμου, οπότε ενημερώνεις τον Δήμο ότι υπάρχει μία υποχρέωση προς τον ΕΦΚΑ και βλέπεις τι τροπή θα πάρει το θέμα.2 points
-
Τα αυθαίρετα εντός στάσιμου οικισμού, προυφιστάμενα του 83 εμπίπτουν στις εξαιρέσεις και δύνανται να μεταβιβάζονται άνευ τακτοποίησης. Λογικά ως δικαιολογητικό ρευματοδότησης σε μια τέτοια περίπτωση θα αποτελεί η άλλοτε βεβαίωση νομιμότητας του άρθρου 83 η οποία αντικαταστάθηκε με το ΠΠΗΤ όπου στην Τ.Ε θα αναγράφεται ότι εμπίπτει στις εξαιρέσεις του νόμου. Όμως, τώρα μπαίνει στο τραπέζι και η άδεια επισκευής, για την οποία δεν μας δίνεις πληροφορίες. Επιπλέον εντύπωση μου κάνει γιατί κάποιος να επισκευάσει ένα σπίτι και να μην θέλει να συνδεθεί με το ρεύμα. Μήπως υπάρχει κάτι που δεν γνωρίζουμε για το ακίνητο; (καταγγελίες, αυθαίρετες κατασκευές μετά το 83 κλπ);1 point
-
ανάποδα το είχες γράψει πάμε πάλι..... αν το ακίνητο είχε υπαχθεί στον τότε νόμο του Τρίτση και έχει σφραγίδες και τις 3 φάσεις (που θα μπορούσε να κάνει μόνο αν η περιοχή έχει μπεί στο σχέδιο πόλης,. και αν δεν έχει καμία μα καμία άλλη υπέρβαση των τότε σχεδίων του 1337 τότε ναι είσαι εντάξει ...... Το΄/α προ 1981 σαν γενική αναφορά ότι γενικά είναι όλο νόμιμα σήμερα ήταν το φάουλ..... Υ.Γ. Γενικό στατιστικό από την υποκειμενική μου εμπειρία Λίγα έκαναν και την 3η φάση Ακόμα πιο λίγα απο το 1985 και μετά δεν έκαναν πρόσθετες αυθαιρεσίες μια για να χωρέσει το νέο παιδί ή η πεθερά ή έτσι από βίτσιο 'η από Δημοκρατικό ένστικτο.... έλα όλοι το έκαναν.... ) Οπότε κάνεις καλό τσεκ1 point
-
Συμφωνώ απολύτως (+1). Στην πράξη βέβαια βλέπουμε ότι μπορούμε (ή δεν μπορούμε) να φανταστούμε μπροστά από τέτοια "απαγορευτικά". Με την λογική του "Ελληνάρα" ιδιοκτήτη ότι βάζει το απαγορευτικό όπου γουστάρει, μπορούμε και εμείς με τη σειρά μας να επικαλεστούμε παρακώλυση συγκοινωνίας και να του σκάσει ένα τσουχτερό πρόστιμο και αν κάποιος θέλει να το τραβήξει, σε έναν αυθαίρετο υποβιβασμό πεζοδρομίου μπορεί να αξιώσει και αποζημίωση γιατί...σκόνταψε και έπεσε. Οι "εξυπνακισμοί" πρέπει κάποια στιγμή να τελειώνουν με όλα αυτά τα δήθεν νόμιμα απαγορευτικά μπροστά σε πόρτες (ακόμη και σε αδόμητα οικόπεδα υπάρχουν) και τις καταλήψεις δρόμων με χαρτόκουτα, τελάρα, καρέκλες κλπ για το καβάτζωμα θέσης στάθμευσης.1 point
-
Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν μπορείς να κάνεις εξωτερική μόνωση, την κάνεις εσωτερικά1 point
-
Σε μια γραμμή και το Event αφορά το σύνολο των ανεμιστήρων (προσαγωγής, επιστροφής). Και σαν m3/h δεν βάζεις τον νωπό αλλά τον αέρα που προσάγεις. Ανάλογα με την περίπτωση μπορεί και να συμπίπτουν. Αν πχ Rh=0.1 point
-
Δοκίμασε το παρακάτω fix από πιο παλιά: https://www.facebook.com/notes/1772511979562806/1 point
-
Θα έλεγα να ακολουθήσεις κατά αναλογία την διαδικασία της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας. Συγκεκριμένα να ακολουθήσεις την 8η ερώτηση από το ΤΕΕ: 8. Τι εισάγουμε στην καρτέλα «Πράξεις» για κτίσμα προ του 1955, το οποίο δεν διαθέτει άδεια, ούτε έχει υπαχθεί σε νόμο αυθαιρέτων; Κατά τη συμπλήρωση Ιδιοκτησίας με κτίσμα προ 1955, στην καρτέλα «Πράξεις», στον Τύπο πράξης επιλέγετε «Β.Δ. 9-8-1955 (προ του 1955)» και εισάγετε τα στοιχεία της βεβαίωσης προ 1955, εφόσον έχει δοθεί. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει σχετική βεβαίωση, στον Α/Α πράξης εισάγετε το μηδέν (0), στην Ημ/νία έκδοσης την 9η-8-1955 (ημερομηνία έκδοσης του ΦΕΚ) και στην Εκδούσα Αρχή επιλέγετε «Αρμόδια αρχή». Στα Έγγραφα Πράξεων, στα «Αποδεικτικά στοιχεία κατασκευής προ του 1955» επισυνάπτετε τη βεβαίωση προ 1955 ή, ελλείψει αυτής, Τεχνική Έκθεση μηχανικού, συνοδευόμενη από οποιοδήποτε έγγραφο αποδεικνύει την παλαιότητα της κατασκευής (αεροφωτογραφίες, συμβόλαιο, κλπ). Σύμφωνα με την παρ. 1 του αρθρ. 54 του ν. 4495/2017 και την παρ. 1Β.γ. του άρθρου 2 της ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 (ΦΕΚ 334Β/29.01.2021), η καταχώριση ιδιοκτησίας συνοδεύεται από τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών». Επομένως, εφόσον έχει εξασφαλιστεί η νομιμότητα της κατασκευής και δεν υπήρξε υποχρέωση σύνταξης σχετικών σχεδίων, εκπονείτε νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών.1 point
-
Το χαμηλότερο σημείο της στέγης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 8.501 point
-
https://nomosphysis.org.gr/22402/pe-ste-109-2023-egkrisi-eidikoy-poleodomikoy-sxedioy-eps-perioxis-sti-thesi-kolympithres-d-k-naoysas-paroy-kathorismos-xriseon-gis-kai-oron-kai-periorismon-domisis-kai-perivallo/1 point
-
Από την προηγούμενη εβδομάδα έχει hackαριστεί ολόκληρο το site του ΥΠΠΟ.1 point
-
Χαρακτηρισμός τιμολογίου τραπεζικών προμηθειών: Χαρακτηρισμός Ε3 Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα (Ε3_586)" Χαρακτηρισμός ΦΠΑ Κατηγορία: "Χαρακτηρισμοί ΦΠΑ" Είδος: "Αγορές και δαπάνες στο εσωτερικό της χώρας (κωδ.361-Φ2)" Το έξοδο λαμβάνεται υπ' όψιν και για το βιβλίο εσόδων-εξόδων και για την περιοδική δήλωση ΦΠΑ.1 point
-
Άλλο πράγμα η υπαγωγή στο ν. 4495 και άλλο η έκδοση Ο.Α σε τακτοποιημένο. Στην υφιστάμενη κατάσταση έχεις ένα διώροφο κτίριο (ισόγειο + Α όροφο). Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις στην κατάσταση που βρίσκεται το κτίριο,, ο χώρος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί υπόγειο και θα μετρήσει στη δόμηση ασχέτως αν η χρήση παραμένει αποθήκη και θέση στάθμευσης.1 point
-
1 point
-
Παραθέτω και την σχετική απόφαση με την οδηγία της συντονιστικής των Συμβολαιογράφων. Δείτε διατύπωση για να γελάσετε. "...καθώς και το έντυπο που εκδίδεται από το σύστημα για τα νομίμως προϋφιστάμενα του 1955 κτίρια, όπως κατάσταση δήλωσης περαιωμένη, συνοδευόμενη από το αντίστοιχο φύλλο καταγραφής (εάν αυτό εκδίδεται)". Πάμε να το αποδομήσουμε: Γίνεται αναφορά σε "έντυπο". Οι φάσεις των δηλώσεων έχουν θεσμοθετημένη ονομασία. Προσωρινή υποβολή, υπαγωγή, οριστική υ παγωγή, περαιωμένη υπαγωγή. Δεν ονομάζονται "έντυπα". Το σύστημα δεν εκδίδει έντυπα για νομίμως υφιστάμενα προ 55 κτίρια. Προφανώς, εδώ η άγνοια χτυπάει κόκκινο. Ενδεχομένως εννοούν την βεβαίωση του μηχανικού για μεταβίβαση (άρθρου 83) η οποία αντικαταστάθηκε από το πιστοποιητικό πληρότητας ΗΤΚ. ΜΕτά συνεχίζουν και γράφουν "όπως.." δηλαδή μας δίνουν παράδειγμα την κατάσταση δήλωσης περαιωμένη, ενώ ήδη πριν αναφέρουν (και σωστά) ότι τα προ 55 είναι νομίμως υφιστάμενα (και προφανώς βάσει του άρθρου 82 δεν απαιτείται η υπαγωγή τους). Επειδή όμως, ο συντάκτης φάνηκε να ήθελε να φυλαχτεί, έγραψε και στο τέλος ένα..."εάν αυτό εκδίδεται" και καθάρισε. .. Αυτά συμβαίνουν όταν συντάσσουν κείμενα σε έγγραφα και εγκυκλίους, άνθρωποι που δεν σχετίζονται με το αντικείμενο. Εγκύκλιος-Συντονιστικής-46-2021-Διευκρινίσεις-για-υπολογισμό-παλαιότητας-ακινήτων.pdf1 point
-
Αυτό που σου λείπει, είναι η εμπειρία. Το εργοτάξιο (ειδικά αν έχεις δίπλα σου ανθρώπους που σε βοηθούν) είναι μεγάλο σχολείο. Αν είσαι "καλός μαθητής", και όλα πάνε καλά, σε λίγα χρόνια θα έχεις γίνει σαϊνι. Κι αν έχεις ικανότητες στη διαχείριση των έργων, θα φτάσεις ψηλά. H γνώση τοπογραφίας εργοταξίου είναι επιθυμητή, και η γνώση cad απαραίτητη. Παράλληλα, αν έχεις χρόνο και διάθεση, φρόντιζε να ενημερώνεσαι και για το υπόλοιπο κομμάτι (άδειες, κλπ) Συνεπώς, μη σκέφτεσαι τη δημιουργία οικογένειας αν πρώτα δεν σταθείς καλά (οικονομικά και τεχνικά) στα πόδια σου. Κι εδώ είμαστε, για οτιδήποτε προκύψει Και μια γενική παρατήρηση: Να είσαι σωστός κι έντιμος μηχανικός. Μπορεί τα λαμόγια να επιπλέουν για λίγο, αλλά οι αξίες είναι διαχρονικές1 point
-
Μπορείς να απασχολείσαι σε έναν ή δύο αντισυμβαλλόμενους–εργοδότες, και το εισόδημα να προέρχεται αποκλειστικά από αυτούς. 'Η να απασχολείσαι σε έναν εργοδότη ως μισθωτή και να παρέχεις υπηρεσίες σε άλλους δύο (ή έναν) αντισυμβαλλόμενους–εργοδότες.1 point
-
Συμφωνώ απολύτως. Όπως τα ίδια αναφέρω και παραπάνω. Ακόμη και υπαγωγή για κάποια μεταγενέστερη του 1955 αυθαιρεσία να υπάρξει, η τεκμηρίωση του υφιστάμενου κτίσματος θα γίνει από εμάς μέσω της τεχνικής μας έκθεσης. Να μείνουμε σε αυτό που εύστοχα σχολίασες στο τέλος συνάδελφε: ..."κάπου έχει ξεφτιλιστεί το πράγμα".1 point
-
Εγώ πάντως βασιζόμενος - όπως πολύ σωστά ειπώθηκε - στο άρθρο 82 δεν θα έκανα για κανένο λόγο υπαγωγή κι ούτε καν δήλωση στον Ν.4495/17. Πλήρη και ξεκάθαρη Τ.Ε. (όπου θα τκμηριώνα τα πάντα σχετικά με την προ του 55 ύπαρξη του κτηρίου) στο σχετικό πεδίο της Η.Τ.Κ. με μία σωστή αποτύπωση-κάτοψη του κτηρίου αρκούν. Αυτό λέει ο Νόμος, αυτό θα κάνουμε. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο. Σε λίγο θα δείνουμε και τους κωδικούς μας του ΤΕΕ στους Συμβολαιογράφους να γράφουν ό,τι θέλουνε γιατί έτσι τους εξυπηρετεί!!! Κάπου έχει ξεφτυλιστεί το πράγμα. Είπαμε να έχουμε μία συνεργασία μαζί τους αλλά όχι και να κάνουμε δηλώσεις επειδή δεν καταλαβαίνουν τις διατάξεις του Νόμου.1 point
-
αν αλλάξουν όμως οι επιφάνειες χωρίς τακτοποίηση θεωρώ πως 9 στις 10 δεν θα βγάλεις άκρη με το συμβολαιογράφο. Οπότε συμφωνώ κι εγώ με το συνάδελφο, ότι αφήνεις το εμβαδόν ως είχε.1 point
-
Καλησπέρα, πας με την ΠΔ 17/2016 ΓΡΑΦΕΙΑ όπου περιλαμβάνει τα εργαστήρια αισθητικής και κάνεις κοινή μελέτη Παθητικής-Ενεργητικής και την αναρτάς στο e-adeies.1 point
-
β) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2 : Αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται πριν από την 1η.1.1983 : Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε, ζ, ι, και ια του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας και δεν απαιτούνται λοιπά στοιχεία και σχέδια. Άρθρο 99 α) αίτηση : β) Υπεύθυνη Δήλωση του ν.1599/1986 του αιτούντος, γ) Τελευταία δήλωση του εντύπου Ε9 δ) Τεχνική έκθεση εξουσιοδοτημένου αρμόδιου μηχανικού ε) Φωτογραφίες ζ) δημόσια έγγραφα ή αεροφωτογραφίες ι) παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ΜΣΕ και ΤΕΣΕ προβλέπονται στην παρ.η1 point
-
Θα εκπονήσεις τη μελέτη όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς, χωρίς εκπτώσεις και παραχωρήσεις. Θα εξηγήσεις στον ιδιοκτήτη ότι δεν μπορεί να παίζει με αυτά, διότι υπάρχει και ΠΕΑ πριν το ΠΕΚ, και θα του πεις ότι αναλαμβάνει τη ευθύνη για οποιαδήποτε απόκλιση σε σχέση με τη μελέτη.1 point
-
Η μεταβολή, άνευ τίτλων, μπορεί να οφείλεται είτε σε ορθότερη εμβαδομέτρηση, είτε σε καταπατήσεις-χρησικτησίες, είτε σε εκούσια (άτυπη) τροποποίηση ορίων1 point
-
Στον «αέρα» είναι η δόμηση στα εκτός σχεδίου πόλεως αγροτεμάχια μετά από πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, η οποία επιτάσσει όλα τα ακίνητα που βρίσκονται εκτός σχεδίου, έστω κι αν έχουν εμβαδόν άνω των 4.000 τ.μ., προϋφιστάμενα της ισχύος του του Ν. 3212/2003, να έχουν πρόσοψη 25 μέτρων σε κοινόχρηστο δρόμο αναγνωρισμένο με διοικητική πράξη αρμόδιου οργάνου. Ωστόσο, με ευθύνη της πολιτείας, δεν έχει οριστεί ξεκάθαρα η διαδικασία με την οποία καθορίζεται ένας δρόμος ως κοινόχρηστος, ενώ οι κατά καιρούς εγκύκλιοι από το αρμόδιο υπουργείο έχουν δημιουργείται σύγχυση, τόσο στους αρμόδιους υπαλλήλους όσο και στους ιδιώτες μηχανικούς. Στο πρόβλημα προσπαθεί να δώσει λύση το Υπουργείο Περιβάλλοντος με την κύρωση δικτύου κοινοχρήστων δρόμων και την σύνταξη μελετών Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων που προωθεί. Όμως η διαδικασία απαιτεί τουλάχιστον μια πενταετία για να ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων εκτός σχεδίου να βρίσκονται σε ομηρία. Σήμερα με τις μέχρι τώρα κατευθύνσεις και οδηγίες των προγενεστέρων εγκυκλίων, δυνάμει των οποίων έχουν εκδοθεί ήδη χιλιάδες οικοδομικές άδειες, υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες δρόμων που θεωρούνται κοινόχρηστοι. Ποιοι δρόμοι είναι κοινόχρηστοι; Κοινόχρηστοι δρόμοι είναι: Εθνικοί δρόμοι, που ορίζονται με Προεδρικό Διάταγμα. Επαρχιακοί δρόμοι, που ορίζονται με απόφαση Υπουργού Συγκοινωνιών. Δρόμοι που ενώνουν οικισμούς μεταξύ τους και με διεθνείς, εθνικές, επαρχιακές οδούς και αναγνωρίστηκαν ως κύριοι ή μοναδικοί, με απόφαση νομάρχη (πριν γίνει αιρετός). Δρόμοι στο όριο του σχεδίου πόλεως, που καθορίζονται με τη κύρωση της πολεοδομικής μελέτης και έχουν τεθεί σε κοινή χρήση. Δρόμοι που επιτρέπουν τη πρόσβαση σε ακτές, αρχαιολογικούς χώρους, σημαντικά δημόσια έργα. Δρόμοι προϋφιστάμενοι του 1923. Δρόμοι που έχουν τεθεί σε κοινή χρήση με οιανδήποτε νόμιμο τρόπο. Ποιοί δρόμοι θεωρούνται ότι δημιουργήθηκαν με βούληση της πολιτείας ή με άλλο νόμιμο τρόπο; α) Οδοί που προβλέπονται από αναδασμό του Υπουργείου Γεωργίας ή δρόμοι που έχουν διανοιχτεί σε εκτέλεση παραχωρητηρίων του Ελληνικού Δημοσίου, αποφάσεων αναδασμού ή πράξεων απαλλοτριώσεως κατά τις διατάξεις της αγροτικής ή εποικιστικής νομοθεσίας, όπου υπάρχει σχετική πρόβλεψη ότι το αντίστοιχο τμήμα παραμένει δημόσια οδός ή δίοδος και αφήνεται στην κοινή χρήση, β) η καθορισμένη ζώνη παραλίας, που εξυπηρετεί τις ανάγκες κυκλοφορίας, εφόσον είναι διανοιγμένη και διαμορφωμένη οδός, γ) οδοί που έχουν νομίμως κατασκευαστεί με τη βούληση της πολιτείας και επιτρέπουν την πρόσβαση σε ακτές, αρχαιολογικούς χώρους, εθνικούς δρυμούς, χιονοδρομικά κέντρα ή σε σημαντικά δημόσια έργα (όπως φράγματα, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, νοσοκομεία, Δημοτικές Εγκαταστάσεις Ύδρευσης (δεξαμενές, αντλιοστάσια) και Αποχέτευσης (εργοστάσια βιολογικών καθαρισμών), Επεξεργασίας και ταφής στερεών αποβλήτων, Νεκροταφείων, Ιερών Ναών κ.λπ.). Πώς μπορώ με σιγουριά να γνωρίζω ότι ο δρόμος είναι κοινόχρηστος για να αγοράσω ένα αγροτεμάχιο για να κτίσω; Μέχρι την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών, είναι επιτρεπτή η μεμονωμένη αναγνώριση εκτός σχεδίου οδών που προϋφίστανται του 1923 και κύριων/μοναδικών δημοτικών οδών που ενώνουνοικισμούς, κατά βάση με την έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, με πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετά τη γνωμοδότηση του αρμόδιου ΣΥΠΟΘΑ τηςοικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Επειδή η διαδικασία είναι χρονοβόρα και κοστίζει ακριβά, οι ιδιώτες μηχανικοί και οι κατά τόπους πολεοδομίες εξετάζουν τα αποδεικτικά στοιχεία απο τα οποία προκύπτει ότι ο δρόμος προϋφίσταται του έτους 1923 ή εάν ο δρόμος διανοίχθηκε με νόμιμο τρόπο. Σε κάθε άλλη περίπτωση που δεν αποδεικνύεται η κοινοχρηστία, υπάρχει ο κίνδυνος της μη έκδοσης οικοδομικής άδειας ή της ακύρωσης της μετά από δικαστική απόφαση. Ποια αποδεικτικά ζητά σήμερα η Πολεοδομία για να εκδώσει οικοδομική άδεια σε αγροτεμάχια με πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο; α) Συμβόλαια ή άλλα στοιχεία, που να αποδεικνύουν ότι οι αγροτικοί δρόμοι προϋφίστανται της 16-4-24, ημερομηνίας ισχύος του Νομοθετικού Διατάγματος του 1923. β) Την απόφαση του Υπουργείου Γεωργίας, με την οποία έγινε ο αναδασμός σε αγροτική περιοχή. γ) Την χάραξη του αιγιαλού και της παραλίας, απ’ όπου να προκύπτει ότι η καθορισμένη ζώνη παραλίας εξυπηρετεί τις ανάγκες της κυκλοφορίας και εφόσον έχει τεθεί σε κοινή χρήση και είναι διαμορφωμένη οδός. δ) Την απόφαση του γενικού γραμματέα της οικείας Περιφέρειας, με την οποία διαπιστώνεται ότι ο δρόμος έχει κατασκευαστεί από τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσίου και επιτρέπει την πρόσβαση σε ακτή, αρχαιολογικό χώρο, εθνικό δρόμο, χιονοδρομικό κέντρο ή σε σημαντικό δημόσιο έργο (όπως φράγματα, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, νοσοκομεία κ.λπ). ε) Διοικητικές Πράξεις από τις οποίες να διαπιστώνεται ότι ο δρόμος έχει κατασκευαστεί από τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσίου. στ) Την απόφαση του Δικαστηρίου με την οποία κρίθηκε ως κοινόχρηστο το συγκεκριμένο τμήμα της οδού που έχει πρόσωπο η ιδιοκτησία. Είναι αποδεικτικό στοιχείο ότι ο Δρόμος έχει ΚΑΕΚ στο κτηματολόγιο; Πράγματι σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για τη σύνταξη των μελετών καταγραφής του υπάρχοντος οδικού δικτύου της χώρας (ΦΕΚ 2671/Β/31-5-2022), είναι βασικό στοιχείο κοινοχρηστίας ο δρόμος να φαίνεται σε αεροφωτογραφίες πλησιέστερης ημερομηνίας προ 27.07.1977 καθώς και να αποτυπώνεται ως δρόμος στα κτηματολογικά διαγράμματα του Εθνικού Κτηματολογίου. Όμως από μόνα τους αυτά τα στοιχεία σήμερα, και μέχρι την κύρωση του οδικού δικτύου, δεν αποτελούν αποδεικτικό στοιχείο κοινοχρηστίας του δρόμου Υπάρχουν δρόμοι εκτός σχεδίου, που διανοίχθηκαν από τις Κοινότητες, έχουν περάσει ΔΕΗ, ΟΤΕ, δημοτικός φωτισμός και ύδρευση και έχουν ασφαλτοστρωθεί. Αυτοί δηλαδή δεν θεωρούνται κοινόχρηστοι; Πράγματι υπάρχουν πολλοί αγροτικοί δρόμοι, οι οποίοι χρησιμοποιούνται ως κοινόχρηστοι «εν τοις πράγμασι», είναι ασφαλτοστρωμένοι και διέρχονται μέσω αυτών κοινόχρηστα δίκτυα, συντηρούνται από τις τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων, κ.λπ., όμως δεν έχουν την «πολεοδομική νομιμότητα» και δεν θεωρούνται κοινόχρηστοι εάν δεν αποδειχθεί ότι διανοίχτηκαν με νόμιμο τρόπο. Άφησα ένα δρόμο να περάσει μέσα από το χωράφι μου και συνεχίζει και σε άλλα χωράφια. Μπορώ τώρα να τον φράξω και να τον κλείσω; Οι αγροτικοί δρόμοι, που δεν αποτελούν κοινόχρηστα πράγματα, αλλά δημιουργήθηκαν με συνεισφορά των ιδιοκτητών των όμορων ακινήτων για την εξυπηρέτηση τους, παραμένουν στην κυριότητα εκείνων οι οποίοι συνεισέφεραν για τη δημιουργία τους και αποβλέπει στην εξυπηρέτηση των ιδίων. Σε περίπτωση (κάτι το συνηθισμένο) που δεν έγινε μονομερής συμβολαιογραφική δήλωση παραίτησης δικαιωμάτων κυριότητας, οι παρόδιοι ιδιοκτήτες μπορούν να αποφασίσουν χωρίς δυνατότητα αντιδράσεως από την πολιτεία ή οποιοδήποτε τρίτο για την κατάργησή τους. Εδώ και 30 χρόνια, για να φτάσω στο χωράφι μου, διέρχομαι από αγροτικό δρόμο ιδιωτικό και ο ιδιοκτήτης μού λέει ότι του ανήκει και θα τον κλείσει. Έχει αυτό το δικαίωμα; Ο δρόμος που είναι ιδιωτικός, σε περίπτωση που χρησιμοποιείται από τρίτους, θεωρείται απλώς δουλεία. Από τη στιγμή που εσείς διέρχεστε συνεχώς και αδιαλείπτως επί 20ετίας από αυτόν τον δρόμο και δεν έχετε άλλη πρόσβαση, τότε μπορείτε να ζητήσετε από το δικαστήριο την επιβολή δουλείας διόδου, έναντι αποζημιώσεως. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]1 point
-
Όταν η διαφορά των μετρήσεων είναι εντός της ανοχής δεν αλλάζεις τίποτα. Το εμβαδόν και για την τακτοποίηση και για την ηλεκτρονική ταυτότητα είναι 50 τ.μ.1 point
-
1 point
-
Δημοσια διαβουλευση της ΕΕΤΤ .... την παροχή δυνατότητας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής στις συμβάσεις τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών των παρόχων, λόγω υπερβολικής και άνω του φυσιολογικού ρυθμού αύξησης του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ), όπως καταγράφεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή. https://www.eett.gr/diavoulefsis/dimosia-diavoyleysi-tropopoiisi-kanonismoy-genikon-adeion/ https://www.eett.gr/wp-content/uploads/2023/06/ΔΔ-Τιμαριθμική-προσαρμογή-Τηλεπικοινωνίες.pdf1 point
-
Σε αυτό το φόρουμ το γεγονός ό,τι ρωτάς ένα πολύ συγκεκριμένο πράγμα και ο καθένας γράφει από κάτω απλά για να γράψει αυτό που έχει στο μυαλό του είναι απίστευτο. Να ενημερώσω ότι στην περίπτωση μου έχω συμβολαιογραφικά την ιδιοκτησία και νόμιμη χρήση της συγκεκριμένες έκτασης στην ταράτσα, οπότε θεωρώ ότι αυτά που αναφέρονται μέχρι στιγμής είναι άτοπα. Επανέρχομαι λοιπόν στο αρχικό ερώτημα και ξαναλέω, σε τι βάθος μπορεί να βρίσκεται ο οπλισμός του δώματος και μέχρι πόσο βαθιά θα μπορούσα να τρυπήσω το δώμα? Ένας προμηθευτής βάσεων μου πρότεινε για το συγκεκριμένο υψόμετρο και δώμα ντίζα Μ10x150mm και βάθος αγκύρωσης τα 120mm.1 point
-
Καλησπέρα συνάδελφοι, έχει κανένας άλλος πρόβλημα με την ανάρτηση στο Κτηματολόγιο για ΚΗΔ? Μάλλον έχει πέσει η πλατφόρμα πάλι. Αύριο θα τους πάρω να τους κάνω bullying. Πάρτε τους και σεις μια για να ακουστούμε. Καλό θα είναι να μας ενημερώνουν όταν πέφτει, τα νούμερα...1 point
-
Ο οποίος τι λέει επί του συγκεκριμένου θέματος? υγ. Συνάδελφοι οι αρνητικές ψήφοι δεν σημαίνουν τίποτα από μόνες τους. Ενώ η αντίθετη στοιχειοθετημένη άποψη προσφέρει στην εξέλιξη της κουβέντας...1 point
-
Πιθανότατα αναφέρεσαι σε διαμέρισμα το οποίο ευρίσκεται σε εσοχή, έναντι του υποκείμενου ορόφου και έτσι σχηματίζεται ανοιχτή βεράντα (όχι εξώστης). Μόνο αν ήταν ισόγειος βοηθητικός χώρος θα έπαιρνε μειωτικό συντελεστή. Σε όροφο δεν υπάρχει μείωση, ασχέτως αν ο χώρος είναι μια απλή αποθήκη. Για να προσδιορίσεις τους συντελεστές προσαύξησης βάζεις στον παρανομαστή τα χιλιοστά του διαμερίσματός, αυθαίρετη προσθήκη του οποίου ρυθμίζεις και αυτά πολλαπλασιάζονται με το σημερινό Σ.Δ του οικοπέδου (εκφρασμένο φυσικά σε τ.μ). Αν και υπάρχει διχογνωμία στο θέμα, προσωπικά στην περίπτωση αυτή δεν θα έβαζα υπέρβαση κάλυψης.1 point
-
Δημήτρη δες αυτό: αρθρο 4 παρ.2 ΑΠΌΦΑΣΗ 299/ΦΕΚ57/16-01-2014: τελικός έλεγχος-κατηγορία Α΄ : "Διενεργείται μετά την ολοκλήρωση των εργασιών και αφορά στη διαπίστωση των εκτελεσθεισών εργασιών σύμφωνα με την άδεια δόμησης" Νομίζω ότι πολύ καλά έκανε ο ελεγκτής, η άδεια δεν περιορίζεται στο να ρίξεις το κατεδαφιστέο κάτω,υπάρχει και συνέχεια ( απομάκρυνση των αποβλήτων με τον νόμιμο και εγκεκριμένο τρόπο). Μην ξεχνάτε ότι μετά τον έλεγχο και την πιστοποίηση ότι τελείωσαν οι εργασίες, η άδεια παύει να ισχύει και δεν επιτρέπονται εργασίες.-1 points
-
η κατεδάφιση είναι κατηγορία Α΄ , και σύμφωνα με αρθρο 4 παρ.2, ο έλεγχος "αφορά στη διαπίστωση των εκτελεσθεισών εργασιών σύμφωνα με την άδεια δόμησης" Εκτός της Υ.Α 299, ισχύει και ο Ν.4030-1 points
-
Ελέγχεις με βάσει το νόμιμο περίγραμμα. Ό,τι εξέχει αυτού είναι ΥΔ και ΥΚ.... Για ό,τι είναι "μικρότερο" αυτού δεν ασχολείσαι. Αν "τρώει" τ.μ. από κοινόχρηστους χώρους είναι ΥΔ και ΥΚ κ.λπ.... Αν "τρώει" ή "δίνει" τ.μ. στο όμορο διαμέρισμα είναι "διαφορετική διαμερισμάτωση.... Προσοχή, το "νόμιμο εμβαδόν" μιας ΟΙ δεν το ελέγχουμε μόνο συγκεντρωτικά.... Η εγκεκριμένη δόμηση και κάλυψη αφορούν σε απολύτως συγκεκριμένους χώρους....-1 points
-
Η πλάκα είναι μέρος του φέροντα οργανισμού, ο οποίος είναι κοινόχρηστος και κοινόκτητος Άρα, για οποιαδήποτε επέμβαση σε αυτόν, απαιτείται απόφαση γενικής συνέλευσης συμπλ. σε περίπτωση που αυτό επιτραπεί, θα κάνεις τη μικρότερη δυνατή επέμβαση με επίβλεψη από τον πολιτ. μηχανικό που θα ορίσει η γ.σ.-1 points
-
οπότε κλειδώνει το θέμα ως απίστευτο, μέχρι να το δει αρμόδιος συντονιστής. Η προσβολή συνομιλητών δεν είναι επιτρεπτή από τους κανόνες του Φόρουμ και λαμβάνεις ποινή.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
Engineer posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.
Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).
Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».
Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις.
-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.
Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας-
- 4 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-