Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      8.375


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.597


  3. desptsouk

    desptsouk

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      550


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.557


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/07/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Κατά τα γνωστά του Ν.4495/2017 (αρθ. 44) 2. Οι έλεγχοι διενεργούνται στα εξής στάδια : α) αρχικός : αμέσως μετά την ολοκλήρωση ξυλοτύπων, οπλισμού θεμελίωσης και τοιχίων υπογείου, εφόσον υπάρχουν. Ο έλεγχος αφορά την τήρηση του ξυλοτύπου, του βάθους θεμελίωσης, της θέσης του κτιρίου στο οικόπεδο ή στο γήπεδο, των πλαγίων αποστάσεων και των διαστάσεων του κτιρίου, έχει συζητηθεί εκτενώς το θέμα νομίζω σχετικά με το αν οι ελεγκτές δόμησης έχουν υποχρέωση ελέγχου της ορθότητας της άδειας, ο έλεγχος γίνεται μόνο για την ορθή εφαρμογή αυτής
    2 points
  2. Σε κάθε όμως περίπτωση, μην παρασύρεσαι από τους αετονύχηδες της αγοράς που πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες Βρες έναν έμπειρο κι έντιμο μηχανικό, και ξεκίνα μαζί του. Είναι πολλά αυτά που πρέπει να γνωρίζεις (και θα μάθεις) για την κατασκευή, οπότε αυτό που σου προτείνω είναι μονόδρομος.
    1 point
  3. Σωστά. Ίσως να σε συμφέρει τα ανοίγματα να τα ενσωματώσεις στην μια λοιπή παράβαση (αν έχεις και άλλες μικροαυθαιρεσίες) και να μην τα βάλεις κατηγορία 3.
    1 point
  4. Οδηγίες εφαρμογής εγκυκλίων ηλικίας 40 ετών. Θέμα: Εφαρμογή των υπ’ αρ. 117/1982 και 124/1982 εγκυκλίων σε οικισμούς υφιστάμενους προ του έτους 1923. ΩΥ3Γ4653Π8-ΩΦΛ.pdf
    1 point
  5. Αν όμως με βάση το αρχικό του έγγραφο, έγιναν πράγματα τα οποία σήμερα αναιρεί, τρώει μια θαυμάσια μήνυση με απαίτηση αποζημίωσης. Μην ξεχνάμε ότι ο δικός μας ραγιαδισμός έχει εκθρέψει το τέρας (όλους αυτούς τους ανευθυνοϋπεύθυνους καρεκλοκένταυρους που μας δυναστεύουν). Διότι του Έλληνος ο τράχηλος έχει εθιστεί στους ζυγούς...
    1 point
  6. Προς το παρόν δεν κάνουμε κάτι. Περιμένουμε Φυσικά και αλλάζουν, βασικά προστίθενται. Δεν είναι και σωστό και δίκαιο να φορολογηθούν εντός του '23. Κάποιος μπορεί πχ να είχε το '19 και '20 χαμηλό εισόδημα άρα η φορολογική επιβάρυνση να ήταν χαμηλή αν εξαρχής γινόταν η σωστή παρακράτηση εισφορών ΕΦΚΑ. Ενώ το 2023 μπορεί να εμφανίζει υψηλά εισοδήματα άρα μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση για τις επιστροφές εισφορών. Στα αναδρομικά, το Ε1 πρέπει να τροποποιηθεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου την χρονιά όπου εμφανίστηκαν τα αναδρομικά στο σύστημα. Πχ αν εντός του 2023 εμφανιστούν αναδρομικά οποιοδήποτε έτους, ο ιτροποποιητικές πρέπει να γίνουν μέχρι 31/12/2023. Η δική μας περίπτωση δεν είναι ακριβώς αναδρομικά καθώς ο συνολικός μικτός μισθός δεν μεταβάλλεται αλλά μεταβάλλεται το φορλογητέο καθώς άλλαξε το ποσό των καταβληθέντων ασφαλιστικών εισφορών. Σίγουρα κάποια στιγμή θα υπάρξει κάποια οδηγία για την δική μας περίπτωση. Δες πιο πάνω
    1 point
  7. Από το πρωί δουλεύει κανονικά, θα πρέπει όμως να μεριμνήσουν να μην πέφτει τόσο συχνά όπως γίνεται τελευταία...👎
    1 point
  8. Εγώ πάλι πιστεύω ότι το εισόδημα που αλλάζει είναι αυτό του 2023 και θα περιμένω να το βρω προσυμπληρωμένο στην δήλωσή μου την επόμενη χρονιά. Αν δεν το βρω τότε θα απευθυνθώ στην ΑΑΔΕ ή λογιστή. Εκτός και αν έχετε λύσει τον γρίφο εδώ νωρίτερα.
    1 point
  9. Πέραν του σκέλους της τακτοποίησης για τον διαχωρισμό της οριζόντιας και την αλλαγή χρήσης σε κύρια χρήση σε μέρος της αρχικής επιφάνειας, το αν μπορεί να γίνει μονομερής τροποποίηση της σύστασης θα πρέπει να αναγράφεται ρητά στην ΠΣΟΙ και τον κανονισμό. Ρώτησε τη συμβ/φο.
    1 point
  10. Κρίνω ότι δεν απαιτείται, όπως και δεν απαιτείται και για ρύθμιση μεγαλύτερου εξώστη. Ναι μεν οι όψεις είναι κοινόκτητα πράγματα πλην όμως, υπάρχει θα λέγαμε μια αποκλειστική χρήση στην όψη κάθε διαμερίσματος. Π.χ για τους εξώστες σε πολλούς κανονισμούς αναφέρεται ότι έχουν τα διαμερίσματα την αποκλειστική χρήση επ αυτών στην όψη τους αναλογεί.
    1 point
  11. γενικά μη κάνεις κομπίνες. Κάνεις συνεργασίες. (και βάζε τονισμό στα κείμενα σου. Είναι υποχρεωτικό από τους κανόνες)
    1 point
  12. Πριν λίγο μπήκα χωρίς πρόβλημα, συνήθως όμως κολλάει στο σημείο που πρέπει αν πατήσεις τα τετράγωνα κουμπιά. Επέμεινε εκεί πατώντας καρφωτά το κουμπί μερικές φορές και λογικά θα σε βάλει. Διαφορετικά δοκίμασε με άλλο φυλλομετρητή (πχ. Mozilla, Opera, Chrome).
    1 point
  13. @mariannag Μικρή σημασία έχει αν θα γράψεις Δ.Δ ή μια λοιπή παράβαση. Σημασία έχει να γίνει η υπαγωγή και να φαίνονται τα σωστά σχέδια με την αποτύπωση που θα κάνεις. Λόγω αυτοτελούς οικοδομής θα ελέγξεις τόσο το κτίριο όσο και το οικόπεδο για διαφορές σε σχέση με τα εγκεκριμένα σχέδια της Ο.Α
    1 point
  14. @kosvas Γράφεις παραπάνω "...Κατα την μέτρηση του γεωτεμαχίου απο κοντά παρατήρησα πιθανό ρέμα μέσα στην ιδιοκτησία του πελάτη κάτι το οποιο επιβεβαιώθηκε απο το 5ρι της γυς και ..." οπότε αυτό θα εμφανιστεί στο τοπογραφικό (έστω και σαν όρια βλάστησης) και θα αναγράψεις ότι το γήπεδο δισχίζεται από ρέμα. Ως "οριοθετημένο" πιθανώς να εννοείς ότι δεν φαίνεται με σαφήνεια επιτόπου ποια είναι τα όριά του, ενώ συνήθως εννούμε τις θεσμικές γραμμές (όρια) του ρέματος που προκύπτουν μετά από υδραυλική μελέτη. Αν είναι οριοθετημένο ή όχι ένα ρέμα, δεν διαπιστώνεται επιτόπου. Εσύ θα απεικονίσεις ότι φαίνεται επιτόπου (όριο βλάστησης, αναβαθμοί εδάφους, πρανή κ.λ.π.). Τα όρια του ρέματος, αν ποτέ χρειαστεί, θα τα ορίσει η Υπηρεσία.
    1 point
  15. δεν είναι υποχρεωτική η αναγραφή του ΚΑΕΚ εφόσον αυτό δεν υπάρχει θα πρέπει να αντιμετωπίσεις αυτή την περίπτωση σαν σύνταξη ΗΛ.ΤΑ. στα πλαίσια της υπαγωγής στον Ν.4495/2017, οπότε και δεν συμπληρώνεις χιλιοστά, στοιχεία συμβολαίου κλπ ίσως μια επικοινωνία με το helpdesk του ΤΕΕ να βοηθούσε
    1 point
  16. Εφόσον η προσθήκη θερμοπρόσοψης μπορεί να γίνει με ΕΕΔΜΚ βάσει του άρθρου 29 (περ. ιθ), αλλά αυτή δεν εκδόθηκε ποτέ, βάσει του άρθρου 28, εκδίδεις ΕΕΔΜΚ εκ των υστέρων, η οποία νομιμοποιεί την αυθαιρεσία ι) «Άδεια νομιμοποίησης» είναι η οικοδομική άδεια ή η έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας, που εκδίδεται, μετά την εκτέλεση εργασιών ή κατασκευών ή αλλαγών χρήσης χωρίς την έκδοση της απαιτούμενης διοικητικής πράξης, εξαιρουμένων των προστατευόμενων από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού μνημείων για τις οποίες θα πρέπει να προηγηθεί των εργασιών η έγκριση δυνάμει του ν.3028/2002, προκειμένου να νομιμοποιηθούν αυτές, εφόσον είναι σύμφωνες είτε με τις ισχύουσες κατά τον χρόνο έκδοσης της άδειας νομιμοποίησης διατάξεις, είτε με αυτές που ίσχυαν, κατά τον χρόνο εκτέλεσής αυτών. Και η παρ. 5 του άρθρου 29 αυτό λέει: 5. Σε περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής, που τηρεί τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις ή αυτές που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής της, αυτή είναι δυνατόν να νομιμοποιηθεί ύστερα από έκδοση ή αναθεώρηση ή ενημέρωση της άδειας δόμησης είτε μετά από την έκδοση έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας για τις εργασίες της παραγράφου 2. Μετά την έκδοση ή αναθεώρηση της παραπάνω οικοδομικής άδειας ή έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας, η κατασκευή παύει να είναι αυθαίρετη και κατεδαφιστέα. Δεν υπάρχει διαδικασία επιβολής προστίμου (άλλωστε δεν υπάρχει και καταγραφή της αυθαιρεσίας, σωστά;)
    1 point
  17. Γιατί δεν καταθέτεις ενημερωμένη κάτοψη στην ΕΕΜΚ περιγράφοντάς και στην τεχνική έκθεση τις εργασίες που θα γίνουν;
    1 point
  18. 1 point
  19. Μα, όταν λέει ότι ισχύουν όλες οι διατάξεις που αφορούν τα εντός των ορίων οικόπεδα, τι άλλο μπορεί να εννοεί?
    1 point
  20. Το Μέγιστο Σχολείο θα συμπλήρωνα, απαραίτητο για την ολοκλήρωση Μηχανικού. Τα υπόλοιπα είναι απλά μιά απασχόληση, αντίθετα στο εργοτάξιο υλοποιείς ένα τεχνικό έργο και αντιλαμβάνεσαι πλήρως την αξία του και τη χρησιμότητά του. Επίσης οι δύσκολες συνθήκες και η αντιμετώπιση προβλημάτων σε οδηγούν αυτόματα στην εύρεση - διερεύνηση νέων μεθοδολογιών και βέλτιστων λύσεων. Εν κατακλείδι θα έλεγα οτι ενα σοβαρό εργοτάξιο είναι απείρως προτιμότερο από ένα Master.
    1 point
  21. @Betty_ το ποσό της απόσβεσης προστίθεται στα έξοδα, όπως φαίνεται στον πίνακα Ζ'2 του Ε3. Μετά τη διαβίβαση, ο σχετικός κωδικός (587) έχει προσυμπληρωθεί σωστά. Σωστά, λοιπόν, περιλαμβάνεται στο σύνολο των εξόδων του συνοπτικού βιβλίου. Επαναλαμβάνω ότι βάσει των εγγραφών του συνοπτικού βιβλίου προσυμπληρώνεται το Ε3. Άρα σωστά έπραξες και διαβίβασες την απόσβεση.
    1 point
  22. Το θέμα λεβέντες μου δεν είναι απλώς η δυνατότητα της υπαγωγής, αλλά το "μπικικίνι" που θα χρειαστεί να καταβάλλει ο πολυιδιοκτήτης (που μάλλον δεν είναι προετοιμασμένος)!!! Δηλαδή, το αυθαίρετο διαμέρισμα στο δώμα, δεν έχει χιλιοστά από τη ΣΟΙ οπότε στον 4495, είναι μεγάλο το πρόστιμο, ιδιαίτερη προσοχή στην κατηγορία, στη ΜΣΕ κ.λπ. .... Βασίλη, προφανώς πρώτα θα ρυθμιστεί το αυθαίρετο, στη συνέχεια θα βγουν Πιστοποιητικά ΗΤΑ για όλες τις ενυπάρχουσες ΟΙ του ακινήτου και ένα για τους κοινόχρηστους χώρους αυτού (υποθέτω ότι, δεν υφίστανται άλλες αυθαιρεσίες), κατόπιν θα γίνει τροποποίηση της ΣΟΙ και θ' αποδοθούν στο πρώην αυθαίρετο νυν νόμιμο διαμέρισμα του δώματος χιλιοστά από τα υπάρχοντα (είτε του δώματος, είτε κάποια από αυτά, είτε ανακατανομή όλων κ.λπ.) και στη συνέχεια θ' ανεξαρτητοποηθεί αυτό ως ΟΙ. Αν βεβαίως υπάρχει υπόλοιπο ΣΔ θα παραμείνει υπόλοιπο χιλιοστών για το δικαίωμα υψούν.
    1 point
  23. ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ αυτή η θεώρηση. Το δ ή το Δ είναι μέγεθος που εξαρτάται μόνο από το ύψος (Η) του κτηρίου. Όπου και να είναι ο εξώστης και ότι και να έχει γίνει με το 9μετρο του κτηρίου, το μέγιστο πλάτος του θα είναι δ/4 ή Δ/4 (ανάλογα αν βλέπει σε πλάγιο ή πίσω όριο αντίστοιχα). Επίσης, αυτό το πλάτος δεν θα πρέπει να παραβιάζει το τελευταίο 1μ προς το όριο του οικοπέδου, με ότι αυτό συνεπάγεται για την απόσταση του κτηρίου από το όριο του οικοπέδου ή το πλάτος του εξώστη.
    1 point
  24. Καλησπέρα, αναφορικά με την παρ/ση σου. Ο πίνακας που παραθέτεις δεν ξέρω την πηγή του...μήπως είναι οι σημερινές τ.ζ.; H περιοχή Δ στην Σύρο είχε τιμή ζώνης 1200 από το 2008, μπες στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.minfin.gr/web/a-t-epaa/pinakas_6 Άρα με την μείωση πάει στα 1050. Για το άλλο θα σου απαντήσω σε λίγο. 1500 αν βλέπεις στην Διάκου αποκλειστικά, 2400 αν βλέπεις και στις 2. 800 1650 αν έχεις όψη επί της Τρικούπη αποκλειστικά, 1900 αν βλέπεις και στην Τατοϊου.
    1 point
  25. Μου έχει συμβεί κάποιες φορές το λογισμικό να ζητάει ξαφνικά ενεργοποίηση χωρίς καμία αλλαγή στο σύστημα. Το εκνευριστικό με αυτήν την διαδικασία είναι το ότι καίγεσαι να τελειώσεις κάποια πράγματα και πρέπει να περιμένεις την ενεργοποίηση. Πρέπει όμως να παραδεχτώ πως η ενεργοποίηση γίνεται σχετικά γρήγορα από τον ιδιοκτήτη.
    1 point
  26. Τελικά η τροπολογία για την απαγόρευση της υπέρβασης ύψους και συντελεστή δόμησης δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 91Α/13-04-2023, στο άρθρο 120. Αφορά όχι μόνο τον δήμο Φιλοθέης - Ψυχικού, αλλά και τις περιοχές που αναφέρονται στο ΦΕΚ 132Δ/29-07-1968, περί εξαίρεσης περιοχών από προσαύξηση ύψους. Δηλαδή και τμήματα της Αθήνας, του Πειραιά, της Κηφισιάς, της Ν. Ερυθραίας, της Εκάλης, και άλλων.
    1 point
  27. Καλησπέρα, στον παρακάτω σύνδεσμο έχει αναρτήσει το ΤΕΕ οδηγίες για χρήση της πλατφόρμας. Εκεί πέρα αναφέρει τι χρειάζεται να κάνεις για προσωρινή σύνδεση. https://web.tee.gr/wp-content/uploads/ΟΔΗΓΙΕΣ-ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ-ΣΥΝΔΕΣΗΣ_2022-09-20.pdf
    1 point
  28. Αρχισε η «μάχη» της αναγνώρισης των ιδιωτικών δασικών εκτάσεων απέναντι στις διεκδικήσεις του Δημοσίου. Χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων κατά την ανάρτηση και προανάρτηση του κτηματολογίου ενημερώθηκαν ότι τα ακίνητα που δήλωσαν ή τμήμα αυτών δεν υπολογίστηκαν στην ιδιοκτησία τους, αλλά καταχωρήθηκε το Ελληνικό Δημόσιο ως ιδιοκτήτης λόγω του δασικού τους χαρακτήρα. Ετσι χιλιάδες ενστάσεις έχουν κατατεθεί από τους ιδιοκτήτες ακινήτων. Προκειμένου λοιπόν να κερδηθούν οι υποβληθείσες ενστάσεις, θα πρέπει να συνοδεύονται με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά έγγραφα, που να αποδεικνύουν ότι η έκταση περιήλθε στον ιδιώτη με νόμιμο τρόπο. Από την άλλη πλευρά το κράτος ψήφισε πρόσφατα τον νόμο 4915/2022 στον οποίο ορίζεται ρητά ότι το Ελληνικό Δημόσιο σε αγρούς που δασώθηκαν δεν προβάλλει δικαίωμα κυριότητος, εκτός εάν υπάρχει τίτλος, βάσει του οποίου θεμελιώνεται δικαιώματα κυριότητας. Όσοι όμως αγροί σήμερα φέρουν μορφή δάσους θα υπάγονται στη δασική νομοθεσία και θα προστατεύονται, ενώ όσοι αγροί σήμερα φέρουν μορφή δασικής έκτασης θα εξαιρούνται της δασικής νομοθεσίας. Το κτηματολόγιο ενημέρωσε τους αναδόχους μελετητές σε ποιες περιπτώσεις δεν θα προβάλει δικαίωμα κυριότητας το δημόσιο, προκειμένου να διορθώσουν οίκοθεν τους κτηματολογικούς πίνακες και να γίνουν δεκτές οι ενστάσεις των ιδιωτών. Επίσης ξεκαθάρισε ότι στις περιπτώσεις των δασωθέντων αγρών το δικαίωμα κυριότητας ανήκει σ’ αυτόν που μπορεί να τεκμηριώσει εμπράγματο δικαίωμα, χωρίς να απαιτείται πλέον η ύπαρξη συμβολαιογραφικών τίτλων που έχουν συνταχθεί πριν τις 23-2-1946 και εφόσον το δημόσιο δεν θεμελιώνει δικαίωμα βάσει τίτλου. Ακόμη όμως ακόμα και σήμερα είναι «μπλεγμένο» τι θεωρείται ιδιωτικό δάσος ή δασική έκταση και τι ανήκει στο δημόσιο, καθώς επίσης και σε ποιες περιπτώσεις εκτός της αναγνώρισης της κυριότητας από το Κτηματολόγιο είναι δυνατή από τον ιδιώτη η μεταβίβαση δασωμένου αγρού μόνο με τη χορήγηση της βεβαίωσης από το Δασαρχείο περί μη θεμελίωσης δικαιωμάτων του Δημοσίου, χωρίς να γίνει εκ των προτέρων η κατάταξη της υπό κρίση έκτασης ως δάσος ή δασικής έκτασης από την Επιτροπή Δασολογίου. Τι θεωρείται ιδιωτικό δάσος; Σύμφωνα με το Βασιλικό Διάταγμα της 17-29ης Νοεμβρίου 1836, ιδιωτικά δάση είναι μόνον εκείνα που μεταβιβάστηκαν κατά τους νόμιμους οθωμανικούς τύπους και αποδεικνύεται ότι υφίσταντο ως ιδιόκτητα πριν την έναρξη του υπέρ της Ανεξαρτησίας Αγώνα. Επίσης ιδιωτικά δάση είναι και αυτά που βρίσκονται εντός μεγάλων ιδιωτικών κτημάτων – χωρίων (τσιφλίκια), ακόμη και αν αυτά δεν αναγράφονται ρητά στους τίτλους ιδιοκτησίας των κτημάτων, εφόσον προκύπτει ότι περιέχονται εντός των ορίων τους. Τι σημαίνει διακατεχόμενο δάσος, που αναφέρουν πολλά συμβόλαια; Η κατηγορία αυτή δασών αποτελεί μία ιδιαίτερη κατηγορία των διακατεχόμενων από ιδιώτες δασικών εκτάσεων, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των οποίων για διάφορους λόγους δεν έχει επιλυθεί. Με τις διατάξεις του Ν. 3208/2003 καθορίζονται τόσο τα δικαιώματα του Δημοσίου επί αμφισβητούμενων δασικών εκτάσεων όσο και τα δικαιώματα νομής, χρήσης και κάρπωσης των ιδιωτών επ’ αυτών, οι οποίοι ασκούσαν επί σειρά ετών πράξεις νομής και κατοχής χωρίς ενόχληση από κανέναν. Ποια η διαφορά δάσους και δασικής έκτασης; Ως δάσος ή δασικό οικοσύστημα νοείται το οργανικό σύνολο άγριων φυτών με ξυλώδη κορμό πάνω στην αναγκαία επιφάνεια του εδάφους, τα οποία, μαζί με την εκεί συνυπάρχουσα χλωρίδα και πανίδα αποτελούν μέσω της αμοιβαίας αλληλεξάρτησης και αλληλοεπίδρασής τους ιδιαίτερη βιοκοινότητα (δασοβιοκοινότητα) και ιδιαίτερο φυσικόπεριβάλλον (δασογενές). Δασική έκταση υπάρχει όταν στο παραπάνω σύνολο η άγρια ξυλώδης βλάστηση, υψηλή ή θαμνώδης, είναι αραιά. Πότε ένας ιδιώτης αναγνωρίζεται από το κτηματολόγιο ως κύριος δάσους ή δασικής έκτασης; Ενας ιδιώτης μπορεί να είναι κύριος δασικών ακινήτων στις περιπτώσεις που: 1. Αναγνωρίστηκαν ως ιδιωτικά α) Με τη διαδικασία του νόμου από 17/29 Νοεμβρίου 136 "Περί ιδιωτικών δασών". β) Με τις διατάξεις Νόμου του 1888 "Περί διακρίσεως και οροθεσίας των δασών", εφόσον συντάχθηκαν πρωτόκολλα αποτερματισμού. γ) Με αμετάκλητες αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων, στις οποίες διάδικος, αρχικός ή κατά παρέμβαση, ήταν το Ελληνικό Δημόσιο. δ) Με αποφάσεις του Υπουργού Γεωργίας, που εκδόθηκαν μετά από γνωμοδοτήσεις των Συμβουλίων επί ιδιοκτησιακών θεμάτων, καθώς και με αποφάσεις των Γενικών Διοικητών και του Επιτρόπου Διοίκησης, με τις οποίες κρίθηκαν ιδιοκτησιακές υποθέσεις. ε) Με αποφάσεις του Διοικητικού Δικαστηρίου του Υπουργείου Γεωργίας του Ν. 2201/1920 και του Ν.Δ. 21 Σεπτεμβρίου 1926. στ) Με αποφάσεις του Υπουργού Γεωργίας κατά τις διατάξεις του Ν.Δ. 841/1941 "περί λήψεως εκτάκτων μέτρων διά την εκμετάλλευσιν και διαχείρισιν των δασών, λόγω των εκ του πολέμου δημιουργηθεισών συνθηκών, του Ν.Δ. 2501/1953 "περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως ενίων διατάξεων των περί δασών νόμων) και του Δασικού Κώδικα (Ν.Δ. 86/1969). ζ) Με τις διατάξεις του διατάγματος 2468/1917 και του Ν. 1072/1917. η) Με αποφάσεις νομαρχών κατά τις διατάξεις του Ν. 998/1979. θ) Με τις διατάξεις του ν. 248/1976 και με τη διαδικασία των άρθρων 12 του ιδίου σύμφωνα με τα οποία δεν αποτελούν δάσος ή δασική έκταση και αν ακόμη απέκτησαν μεταγενεστέρως δασικό χαρακτήρα, εφόσον έχουν εκδοθεί για τις εκτάσεις αυτές ή για τμήματα τους μέχρι τις 31.3.2011 από τις αρμόδιες δασικές αρχές διοικητικές πράξεις. ι) Με τις διατάξεις του Αγροτικού Κώδικα. κ) Με τις διατάξεις του ν. δ. 2185/1952 «περί αναγκαστικής απαλλοτριώσεως κτημάτων προς αποκατάστασιν ακτημόνων καλλιεργητών και κτηνοτρόφων», που αναγνωρίστηκαν ως ιδιωτικές με τις αποφάσεις των Επιτροπών Απαλλοτριώσεων. λ) Με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 3147/ 2003. μ) Σύμφωνα με τις καταχωρήσεις στα κτηματολογικά βιβλία του Κτηματολογίου Ρόδου και Κω - Λέρου. 2. Παραχωρήθηκαν κατά κυριότητα: α) Με τις διατάξεις των νόμων με τους οποίους εκποιήθηκαν ή παραχωρήθηκαν από το Υπουργείο Οικονομικών ή την Αεροπορική Άμυνα δημόσια κτήματα, ανεξαρτήτως του χρόνου εκποίησης ή παραχώρησης και της μορφής των κτημάτων. β) Με τις διατάξεις των προϊσχυσάντων δασικών κωδίκων των νόμων 2636/1924, 3077/1924, 3542/1928, του Ν. 4173/1929, του Α.Ν. 857/1937 "περί παραχωρήσεως δημοσίων και κοινοτικών δασικών εκτάσεων διά σκοπούς γεωργικούς και δενδροκομικής εκμεταλλεύσεως" και του Ν.Δ. 86/1969. γ) Με τις διατάξεις του Ν. 4108/1929 "περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών της νομοθεσίας περί δήμων και κοινοτήτων". δ) Με το Ν.Δ. από 17/18.10.1923 "περί παραχωρήσεως κυριότητας δασών ρητινευομένων υπό ιδιωτών και το Ν.Δ. 2501/1953. ε) Με τις διατάξεις του Ν. 998/1979, του Ν. 1734/1987, καθώς και άλλων διατάξεων της δασικής νομοθεσίας. 3. Περιήλθαν «κατά κυριότητα» στις παρακάτω περιπτώσεις: α) Στους υπερθεματιστές β) Σε τρίτους, βάσει συμβιβαστικών πράξεων με το Ελληνικό Δημόσιο γ) Από διαχωρισμό υπέρ των Ταμείων Εφέδρων Πολεμιστών Κρήτης και των Μονών δ) Σε τρίτους από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος , με την προϋπόθεση ότι τα κτήματα αυτά είχαν παραδοθεί στην Ε. Τ .Ε. με πρωτόκολλο παραδόσεως και παραλαβής ε) Στην εγχώρια περιουσία των Νήσων Κυθήρων και Αντικυθήρων στ) Με τις διατάξεις του Ν.3208/2003 περί διακατεχόμενων δασών και κατασκηνώσεις - παιδικές εξοχές ζ) Κατόπιν αδείας του Υπουργού Γεωργίας. 4. Για τις περιπτώσεις των δασωμένων αγρών Το Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας σε εκτάσεις που εμφανίζονται στις αεροφωτογραφίες του 1945, ή, εφόσον αυτές δεν είναι ευκρινείς, του 1960, με αγροτική μορφή που δασώθηκαν μεταγενέστερα, ανεξάρτητα από τη μορφή που απέκτησαν αργότερα, επί των οποίων το Δημόσιο δεν θεμελιώνει δικαιώματα κυριότητας βάσει τίτλου. Υπάρχουν έγραφα (συμβόλαια προ του έτους 1885) που αποδεικνύουν έκτακτη χρησικτησία, για την οποία θα έχει συμπληρωθεί ο χρόνος της τριακονταετούς νομής με καλή πίστη έως την 11-9-1915. Εκτάσεις που έχασαν τον δασικό τους χαρακτήρα πριν τις 11.6.1975, λόγω επεμβάσεων που έλαβαν χώρα με βάση σχετική διοικητική πράξη, η οποία καλύπτεται από το τεκμήριο νομιμότητας. Σύμφωνα με τη διάταξη του ν.998/1979, όπως αυτός τροποποιήθηκε ζητούνται τα ακόλουθα: Α) για οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν πριν την 11-6-1975 να προσκομισθεί: Βεβαίωση της οικείας Υπηρεσίας Δόμησης ή Υπεύθυνη δήλωση αρμόδιου μηχ/κου περί μη ανάκλησης ή ακύρωσης της οικοδομικής άδειας. Εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα που να βεβαιώνει ο μηχανικός για τα όρια αρτιότητας που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της εν λόγω οικοδομικής άδειας, βασιζόμενος στο θεωρημένο τοπογραφικό διάγραμμα που τη συνοδεύει. Ομοίως, τα ανωτέρω υπό το Α, ισχύουν και στις περιπτώσεις οικοδομικών αδειών που έχουν εκδοθεί πριν την ισχύ του ν.4030/2011, δηλαδή από το 1975 έως 2011, για μη ανακληθείσες ή μη ακυρωθείσες επί εκτάσεων ή τμημάτων αυτών που πληρούν τους όρους αρτιότητας σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς κατά το χρόνο έκδοσής τους. Γ) Τα κτίρια προϋφιστάμενα του 1955 θεωρούνται νομίμως υφιστάμενα και η ως άνω διάταξη εφαρμόζεται για την έκταση του ακινήτου που αντιστοιχεί στην κάτοψη του κτιρίου. Στη περίπτωση αυτή προσκομίζεται εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα όπου θα προσδιορίζονται τα όρια της έκτασης του υφιστάμενου κτίσματος και θα βεβαιώνεται από τον μηχανικό ότι το κτίσμα είναι προϋφιστάμενο της ισχύος του Β.Δ/τος 09-08/30-9-1955. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου - πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]
    1 point
  29. Ο ΝΟΚ γράφει... "Το κτίριο πλην εξωστών με τα κιγκλιδώματα και τα στηθαία ασφαλείας, αρχιτεκτονικών προεξοχών και αρχιτεκτονικών στοιχείων, ογκοπλαστικών προεξοχών και διακοσμητικών στοιχείων, κινητών συστημάτων σκίασης και κινητών προστεγασμάτων, που μπορεί να κατασκευαστεί στο οικόπεδο οφείλει να εγγράφεται στο ιδεατό στερεό" Γράφει εξώστες γενικά και δεν διευκρινίζει ανοιχτούς εξώστες άρα μήπως είναι και οι κλειστοί εξώστες μέσα...
    1 point
  30. Δεν απαιτείται να έχεις σε κάθε σημείο του γηπέδου το ελάχιστο απαιτούμενο βάθος. Αρκεί σε μια μόνο θέση να υπάρχει. εγγραφο 84961 για βαθος γηπεδου εκτος σχεδιου.pdf
    1 point
  31. το θεμα ειναι οτι δεν εχω γτ ειμαι 25 χρονων μολις βγηκα στην εργασία και δεν ξερω οι παλιοι επιθεωρητες αν θα εκαναν αυτη τη κομπινα με εναν νεο Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33
    0 points
  32. καλησπερα, υπάρχει κάποιο κόλπο για να αποφύγω το ασυμβιβαστο για σπιτι που ειναι 50% σε συγγενη α βαθμου και 50% σε συγγενη γ βαθμου; Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33
    0 points
  33. Ίσως άσχετο. Τί είναι αυτή η ιστορία μέ τό «Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων»? Έλαβα ένα μέιλ από τό Υπ.Οικ. στίς 31/10/2022, νά βιαστώ νά υποβάλω στοιχεία μέχρι τίς ... 31/10/2022! γιά τό ποιός είναι ο πραγματικός δικαιούχος τού ... «Νομικού Προσώπου» ή τής «Νομικής Οντότητας», που ... εκπροσωπώ. Επιπλέον μέ απειλούν καί μέ πρόστιμα μέχρι καί 5000€. Εγώ δέν είμαι παρά ένας απλός μηχανικός ελεύθερος επαγγελματίας. Γιατί μέ πρήζουν μέ αυτήν τήν ιστορία? Ξέρει κανείς κάτι? Εδώ τό λίνκ
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.