Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.018


  2. kfil

    kfil

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      294


  3. jedi.Yannis

    jedi.Yannis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.465


  4. sir-topo

    sir-topo

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      25


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/09/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Μου έτυχε προσωπικά (μήνυση και αγωγή με απαίτηση αποζημίωσης 1.000.000 ευρώ!!) και τραβιόμουν στα δικαστήρια 7 χρόνια. Οι δαπάνες μου για τα δικαστήρια (με όλα τα έξοδα περιλαμβανόμενων) ανήλθαν στα 47000 ευρώ. Άντε τώρα φτου από την αρχή να έκανα εγώ αγωγές κ.λ.π (διάρκεια τουλάχιστον 10 χρόνια λόγω πρωτόδικων,εφετείων , Αρείου Πάγου ) με κόστος για μένα και πάλι πολύ μεγάλο (και βεβαία όχι 100% σίγουρος ότι θα κερδίσεις και θα αποζημιωθείς) Πες μου τώρα πόσο αντοχή πρέπει να έχει κάποιος για όλα αυτά.Βέβαια εξαρτάται και από τον άνθρωπο. Συνάδελφος μου (και συμφοιτητής μου ) που τώρα είναι επίκουρος καθηγητής του ΕΜΠ με πήρε τηλ. και μου είπε οτι τον απειλούσαν έμμεσα τάχατες να κάνει σωστή πραγματογνωμοσύνη για να μην έχει μπλεξίματα (δηλ. "ότι θέλουν αυτοί") και παραιτήθηκε. Είχα κάνει 27 πραγματογνωμοσύνες και σε 1 (αλλά .....) μου έτυχαν τα παραπάνω. Δεν το εύχομαι σε κανέναν συνάδελφο να αντιμετωπίσει τέτοιες καταστάσεις.
    3 points
  2. Αν θυμάμαι καλά την περίπτωση, στο τέλος θα επαληθευτώ. Μόνοι τους θα τα κάνουν όλα, αγανακτισμένοι (και με το δίκιο τους...).
    2 points
  3. Καλησπέρα Με αφορμή διάλογο με γνωστή μου και πελάτισσα, έψαξα και βρήκα ότι με την ΥΑ Γ1/9900/74 ΦΕΚ 1266Β_3-12-1974, έγινε υποχρεωτική η κατασκευή τουαλέτας σε όλα τα κτίσματα της επικράτειας, σε επαφή με αυτά και με πρόσβαση σε αυτήν από το εσωτερικό. Η εφαρμογή της είχε χρονικό περιορισμό τους 3 μήνες και με ευθύνη της αστυνομίας. Δεδομένου του μικρού χρονικού διαστήματος απαίτησης εφαρμογής της διάταξης, μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτή ακριβώς η κατασκευή δεν απαιτεί οικοδομική άδεια; Δεν είναι σαφές από την διάταξη, εάν θα πρέπει να προηγηθεί εντολή από την αστυνομία ή πρέπει να υπακούσουν όλοι και να μεριμνήσει απλώς η αστυνομία ώστε να το πράξουν όλοι.
    1 point
  4. Καλημέρα! Προς το παρόν είναι θεσμοθετημένος μόνο ο έλεγχος απόκλισης επί του εμβαδού.
    1 point
  5. Προφανώς όλα αυτά είναι άκυρα και "παράνομα". Το απαρακολούθημα συνοδεύει την ΟΙ, με άλλα λόγια όταν υφίσταται αυθαιρεσία στο παρακολούθημα, την "πληρώνει" η ΟΙ. Δεν πρόκειται να ξεμπλέξει εύκολα.... Ξανασκέψου τη δική σου ανάμειξη.... Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή!!!!
    1 point
  6. Όχι δεν κάνεις λάθος αλλά επειδή είναι και εντός σχεδίου θα σου πρότεινα να δημιουργήσεις δύο οικόπεδα. Ένα για κάθε κάθετη ώστε στο μέλλον να μπορεί να γίνουν οριζόντιες στο κάθε ένα χωρίς να χρειαστεί να κάνεις αρχειοθετήσεις και λοιπά κόλπα....
    1 point
  7. Επειδή κι εγώ (αλλά θεωρώ πως και άλλοι πολλοί) δεν έχω συναντήσει αυτό ξανά, δεν αντιλαμβάνομαι για ποιό λόγο παίρνεις τέτοιες πρωτοβουλίες. Η δήλωση αναθέσεων αφορά σε συγκεκριμένες μελέτες-επιβλέψεις και δεν μπορεί να τσουβαλιάζει (έστω και με γνήσιο υπογραφής) κάθε περίπτωση κι εκ των υστέρων. Πρέπει να είναι σαφής, χωρίς γενικολογίες Δεν είναι "φιλοσοφικό" θέμα, αλλά σοβαρό νομικό Σωστά, λοιπόν, το απέρριψαν
    1 point
  8. καλημερα συναδελφε Pavlos33 με την γνωμοδοτηση του ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ & ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΩΝ που επισυναπτω το θεμα πιστευω οτι ληγει οταν υπάρχουν κτίσματα προϋφιστάμενα του 1955 ειναι σαν να εχουμε οικοδομικη αδεια και εντασουμε κανονικα στην κατηγορια 4 Πράξη-39-Προϋφιστάμενα-του-1955-κτίσματα-υπαγωγή-στο-ν-4495-2017.pdf
    1 point
  9. Version b.0.1

    296 downloads

    Spreadsheet το οποίο υπολογίζει τα φορτία χιονιού κατά EC1, για τις συνήθεις περιπτώσεις στεγών. Κάθε sheet είναι μια περίπτωση στέγης (μονοκλινής, δικλινής, πολλαπλών ανοιγμάτων, κυλινδρικές, στέγες κοντά σε υψηλότερες κατασκευές) Τα κίτρινα πεδία είναι επεξεργάσιμα.
    1 point
  10. Όπως αναφέρει και ο συνάδελφος παραπάνω το πιθανότερο-σύμφωνα με τα δημοσιεύματα-είναι να δωθεί παράταση. Όμως, από περιπτώσεις κατάργησης προϊσχύοντων διατάξεων (πχ περίπτωση ισχύος ΣΧΟΟΑΠ/ΓΠΣ σε μια περιοχή) η συνήθης αντιμετώπιση είναι να επιτρέπεται η εκτέλεση της εκδοθείσας Ο.Α με τα εγκεκριμένα μεγέθη της, είτε η αναθεώρησή της χωρίς μεταβολή των μεγεθών. Οπότε, κανείς δεν μπορεί να τον διασφαλίσει ότι αν υπάρξει προέγκριση για μικρότερη προς υλοποίηση κτιριακή επιφάνεια, ότι θα επιτραπεί στο μέλλον η έκδοση Ο.Α με μεγαλύτερη επιφάνεια. Μη ξεχνάς ότι στον ήδη κακογραμμένο και με πολλές ασάφειες Ν. 4759/20, το άρθρο 40 δίνει κατ΄ εξαίρεση οικοδομησιμότητα, σε κατά παρέκκλιση άρτια -ως την έναρξη ισχύος του νόμου- γήπεδα επιφάνειας μικρότερης των 4.000 τμ και ουδείς γνωρίζει κάτω από ποιες προυποθέσεις θα συνεχιστεί αυτή η εξαίρεση. Οπότε, η προσωπική μου γνώμη είναι ότι αν η δυναμική της περιοχής παρουσιάζει μεγάλες και αυξανόμενες αξίες γης (πχ τουριστική, παραθαλάσσια περιοχή), να σπεύσει σε έκδοση Ο.Α ή έστω σε προέγκριση με εξάντληση της επιτρεπόμενης δόμησης. Ενδεχομένως να είναι επιτρεπτή μια αναθεώρηση στο μέλλον από μεγαλύτερα σε μικρότερα εγκεκριμένα πολεοδομικά μεγέθη.
    1 point
  11. Απλά να παραδεχτώ για άλλη μια φορά τις ικανότητες των συναδέλφων σε αυτό το forum να μας καθοδηγούν στη σωστή πληροφόρηση για τη πολεοδομική νομοθεσία. Εννοείται οτι μετράει το 100% του νερού πισίνας στη φύτευση και οχι το 50%. Με μπέρδεψε το μη επικαιροποιημένο pdf του σεμιναρίου της Λεμπέση που τώρα το έσβησα τελείως από τα αρχεία μου.
    1 point
  12. Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω πως ασχολείσαι μόνο με το 30% αφού είναι εξ αδιαιρέτου η ιδιοκτησία του.... Δηλαδή αν σε κάποιο τμήμα του γηπέδου υπάρχει κτίσμα τι κάνεις? Αδόμητο θα το δηλώσεις αν εκείνο το τμήμα είναι (θεωρητικά) των άλλων (άγνωστων) κληρονόμων
    1 point
  13. εδω εχουμε το ιδιο προβλημα, με την εκδοση βεβαιωσης σε αδομητο ή σε ΟΙ που δεν εχει καμμια αυθαιρεσια. Επομενως, ουτε τακτοποιηση εχει να κανει, ούτε επιβαρυνει καποιον "εναντιον της θελησεως του" Θελει μονον βεβαιωση νομιμοτητας. Και υπαρχουν περιπτωσεις που οι υπόλοιποι ειτε αρνουνται ειτε δεν "βρισκονται" Δεν γινεται να σταματησει αυτη η αγοραπωλησια εξ αδιαιρετου ποσοστου, που δεν εχει αυθαιρεσιες. Αυτο που λεγαμε ειναι οτι δηλωνει 100% και στις σημειωσεις οτι κατεχει το 30% του 100% ενος ακινητου στο το οποιο δεν υπαρχουν αυθαιρεσιες. Για την ταυτοτητα περιμενουμε οδηγιες. τοιχεία Ιδιοκτητών Περιγραφή Ιδιότητα* Η σχέση με το έργο (πλήρης κύριος, ψιλός κύριος, επικαρπωτής, μισθωτής, εξουσιοδοτημένο πρόσωπο) Ποσοστό* Το ποσοστό εμπράγματου δικαιώματος του υπόχρεου. Απαιτείται άθροισμα 100% στο σύνολο της ιδιότητας που αφορά είδος ιδιοκτησίας, δηλαδή πλήρη κύριο, επικαρπωτή, ψιλό κύριο. Επώνυμο/μία* Επώνυμο/όνομα κλπ ή η επωνυμίαΌνομα* Όνομα πατέρα* Υπόχρεος* Υπόχρεος για τη συμπλήρωση της ταυτότητας κτιρίου/ιδιοκτησίας. Επιλογή ΝΑΙ ή ΟΧΙ. Διεύθυνση Στοιχεία της διεύθυνσης του υπόχρεουΠόλη ΤΚ Τηλέφωνο Κινητό ΑΦΜ** ΑΔΤ ΑΦΜ εξωτερικού** e-mail* Τα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά, ενώ επίσης υποχρεωτικά συμπληρώνεται ένα από τα πεδία με (** αυτο που λενε οι οδηγιες για το αθροισμα 100%, δεν βγαζει καποιο "νοημα" Το ποσοστό εμπράγματου δικαιώματος του υπόχρεου. Απαιτείται άθροισμα 100% στο σύνολο της ιδιότητας που αφορά είδος ιδιοκτησίας, δηλαδή πλήρη κύριο, επικαρπωτή, ψιλό κύριο. πηγη εδω TAYTOTHTA_manual_v1.pdf
    1 point
  14. δεν είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ η δήλωση του αμβαδού του τίτλου ΠΡΟΣΟΧΗ (προφανώς δεν έχετε ασχοληθεί αρκετά με το κτηματολόγιο) οπότε προσοχή τι γράφουμε, πολύς κόσμος διαβάζει το φόρουμ ###################################################################### κατά τα άλλα, οι απαντήσεις βρισκονται στο φορουμ εδω, και μετά από αναζήτηση παραθέτω: ναι η 461/08 και η 462 αποφαση ανακληθηκε και ισχυει το εξης ΕΓΚ 6η//2009: ΕΓΚ.ΣΣ.6/09:Ανάκληση αποφάσεων ΟΚΧΕ περί βεβαίωσηςσυμβατότητας τοπογρ.διαγρ.ακινήτου (475975) Αρθρο0 ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 6η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα, 17 Μαρτίου 2009 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Αρ. Πρωτ. 508 ΕΦΕΤΕΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ Α Θ Η Ν Α Προς τα Μέλη του Συλλόγου _____ Ταχ.Δ/νση : Γ.Γενναδίου 4 - Τ.Κ. 10678,Αθήνα Τηλέφωνα : 210 330 7450,-60,-70,-80,-90 FAX : 210 384 8335 E-mail : [email protected] ΘΕΜΑ: Ανάκληση αποφάσεων του Ο.Κ.Χ.Ε. περί βεβαίωσης της συμβατότητας επί τοπογραφικού διαγράμματος ακινήτου, ευρισκομένου σε κτηματογραφηθείσες περιοχές Αρθρο ΜΟΝΟ Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στις 9 Μαρτίου 2009 κοινοποιήθηκε στο Συμβολαιογραφικό Σύλλογο Εφετείων Αθηνών, Πειραιώς, Αιγαίου και Δωδεκανήσου και στους λοιπούς Συμβολαιογραφικούς Συλλόγους της χώρας η υπ` αριθμ. 5/4-3-2009 γνωμοδότηση του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Βασιλείου Μαρκή, επί ερωτήματος, που υποβλήθηκε από την Ενωση Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων Ελλάδος, σχετικά με την εφαρμογή του άρθρ. 5 παρ. 1 εδ. τελευταίο του Ν. 651/1977, όπως προστέθηκε με το άρθρ. 3 παρ. 3 του Ν. 3481/2006. Η γνώμη του κ. Εισαγγελέα είναι ότι, "μετά την έκδοση και νόμιμη δημοσίευση της 461/03/21-7-2008 απόφασης του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε., ενεργοποιήθηκε το άρθρο 13α του Ν. 2664/1998 και το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του Ν. 651/1977, όπως προσ. με το άρθρο 3 του Ν. 3481/2006 και ως εκ τούτου κατά τη σύνταξη συμβολαίων πώλησης των παραπάνω ακινήτων, (εννοείται στις περιοχές που έχουν κτηματογραφηθεί και στις οποίες λειτουργεί Κτηματολόγιο) υπάρχει η υποχρέωση του συντάκτη του τοπογραφικού διαγράμματος μηχανικού ή υπομηχανικού να διαλάβει σ` αυτό τη βεβαίωση της συμβατότητας προς τις καταχωρήσεις στο κτηματογραφικό διάγραμμα του ακινήτου. Τυχόν μη τήρηση της υποχρεώσεως αυτής θα μπορούσε να επιφέρει στον μεν συντάκτη του τοπογραφικού διαγράμματος τις ποινικές κυρώσεις της παραγράφου 2 του Ν. 651/1977, σε συνδ. με το άρθρο 22 παρ. 6 Ν. 1599/1986, στον δε συμβολαιογράφο τις πειθαρχικές κυρώσεις της παρ. 3 του ίδιου άρθρου 5 παρ. 3 του Ν. 651/1977. Τα παραπάνω δεν μπορεί να παραλλάξει η έκδοση της 462/03/5-8-2008 απόφασης του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε., αφού αυτή, αποτελεί εσωτερικό έγγραφο, που δεν μπορεί να έχει έννομες συνέπειες έναντι τρίτων, δεδομένου ότι δεν δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και μέχρι τη δημοσίευση αυτή, δεν καταργείται αλλά εξακολουθεί να είναι ισχυρή και να παράγει έννομα αποτελέσματα η με αριθμ. 461/03/31-7-2008 (ΦΕΚ Β, 1510/31-7-2008) προηγούμενη απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε." Αμέσως μετά την κοινοποίηση της ανωτέρω εισαγγελικής γνωμοδοτήσεως ο Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Νικόλαος Στασινόπουλος, ως Πρόεδρος και της Συντονιστικής Επιτροπής Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος, επικοινώνησε με τον Πρόεδρο και την Νομική Υπηρεσία της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΑΕ και τον Πρόεδρο της Ένωσης Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων Ελλάδος κ. Χρήστο Χριστόπουλο και τους ενημέρωσε σχετικά, επειδή ακόμη δεν τους είχε κοινοποιηθεί η ανωτέρω εισαγγελική γνωμοδότηση. Η γνώμη όλων ήταν να καθυστερήσει λίγες μέρες η κοινοποίηση της εισαγγελικής γνωμοδότησης σε συμβολαιογράφους και υποθηκοφύλακες, ώστε να δοθεί χρόνος να εξευρεθεί η ενδεδειγμένη νομική λύση. Από τον κ. Στασινόπουλο τονίστηκε ότι οι συμβολαιογράφοι, ανεξάρτητα από την ορθότητα ή μη της εισαγγελικής γνωμοδότησης, αφ` ότου τους κοινοποιηθεί, είναι υποχρεωμένοι να την εφαρμόσουν, με συνέπεια να σταματήσουν οι συναλλαγές στις περιοχές όπου λειτουργούν κτηματολογικά γραφεία, λόγω της αδυναμίας των μηχανικών να βεβαιώσουν τη συμβατότητα του σχεδιαγράμματος με τις καταχωρήσεις στο κτηματογραφικό διάγραμμα του ακινήτου. Η αδυναμία αυτή προκύπτει από το γεγονός ότι η συμβατότητα δεν αφορά αποκλειστικά και μόνο το εμβαδόν του ακινήτου, για το οποίο και μόνο έχει προσδιοριστεί η ανεκτή απόκλιση, γεγονός το οποίο άλλωστε εύκολα αποδεικνύεται, αλλά και το σχήμα και τα όρια του ακινήτου, για τα οποία δεν έχουν ακόμα προσδιοριστεί από τον Ο.Κ.Χ.Ε. οι σχετικές προδιαγραφές. Ενόψει των ανωτέρω σε κοινή σύσκεψη στις 16 Μαρτίου 2009 στο Κτηματολόγιο, υπό την προεδρία του κ. Χρήστου Γούλα, προέδρου της Κτηματολόγιο ΑΕ και του Ο.Κ.Χ.Ε., των υπευθύνων του Κτηματολογίου και των Προέδρων της Συντονιστικής Επιτροπής Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος και της Ενωσης Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων Ελλάδος συζητήθηκαν διάφορες εναλλακτικές λύσεις και τελικά προς άρση κάθε ερμηνευτικής αμφιβολίας, κρίθηκε ότι θα έπρεπε να ανακληθούν αναδρομικά και οι δύο ανωτέρω αποφάσεις του Ο.Κ.Χ.Ε. με άμεση δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της ανακλητικής απόφασης της πρώτης, για τις περιοχές όπου ήδη λειτουργούν ή θα λειτουργήσουν Κτηματολογικά Γραφεία, για τις οποίες και μόνο προβλέπεται η προ-σάρτηση τοπογραφικού διαγράμματος με βεβαίωση για τη συμβατότητα. Την ίδια μέρα (16 Μαρτίου 2009, μετά από σχετικές εισηγήσεις της ΚΤΗΜΑΤΟ-ΛΟΓΙΟ ΑΕ, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Κ.Χ.Ε. εξέδωσε τις εξής αποφάσεις: 1) Την υπ` αριθμόν 475/06/16-3-200 απόφαση, η οποία διαβιβάστηκε για άμεση δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με την οποία ανακλήθηκε αφ` ης εξεδόθη και δεν ισχύει η υπ` αριθμόν 461/03/21-7-2008 απόφασή του, πε-ρί καθορισμού του τρόπου υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβα-δού κατά το άρθρο 13α του Ν. 2664/1998, μόνο στις περιοχές που έχει αντι-κατασταθεί ή αντικαθίσταται στο μέλλον το σύστημα μεταγραφών και υποθη-κών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το Ν. 2664/1998. 2) Την υπ` αριθμόν 475/07/16-3-2009 απόφαση, με την οποία ανακλήθηκε η 462/02/5-8-2008 απόφασή του. 3) Την υπ` αριθμόν 475/08/16-3-2009 απόφαση, με την οποία καθορίζεται πιλοτικός τρόπος υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του Ν. 2664/1998 στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί ή αντικαθίσταται στο μέλλον το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα Εθνικού Κτηματολογίου κατά το Ν. 2664/1998. Σημειώνεται ότι ο σχετικός μαθηματικός τύπος υπολογισμού της αποδεκτής απόκλισης εμβαδού ανά ακίνητο θα λαμβάνει υπόψη το μέγιστο ποσοστό ανοχής 10%, η δε δημοσίευση της απόφασης αυτής στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και η έναρξη ισχύος της αναβάλλονται έως την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων από την πιλοτική εφαρμογή της. Μέχρι τότε η ως άνω προσδιοριζόμενη απόκλιση παραμένει ενδεικτική και μη δεσμευτική για τις συναλλαγές στα Κτηματολογικά Γραφεία. Κατόπιν των ανωτέρω αποφάσεων του Ο.Κ.Χ.Ε. θεωρείται ότι δεν έχει ενεργοποιηθεί ποτέ το άρθρο 13α του Ν. 2664/1998 και επομένως δεν υπήρξε ούτε υπάρχει υποχρέωση στα τοπογραφικά διαγράμματα του Ν. 651/1977 που συντάσσονται για ακίνητα, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές που έχουν κτηματογραφηθεί και λειτουργεί κτηματολόγιο, ο συντάσσων μηχανικός να βεβαιώνει αν το διάγραμμα είναι συμβατό, ως προς το σχήμα, τα όρια και το εμβαδόν του ακινήτου, προς τις αντίστοιχες καταχωρήσεις στο κτηματογραφικό διάγραμμα του ακινήτου. Συνημμένα αποστέλλονται: 1) Η υπ` αριθμ. 5/4-3-2009 γνωμοδότηση του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Βασιλείου Μαρκή. 2) Το υπ` αριθμ. 202/11.01/17-3-2009 έγγραφο του Ο.Κ.Χ.Ε. και της Κτηματολόγιο ΑΕ. Με τιμή Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας Νικόλαος Στασινόπουλος Ελένη Κοντογεώργου ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ο ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΥΣ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ Αθήνα 4-3-2009 Αριθ. Πρωτ 4056 Αριθ. Γνωμ. 5 ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΤΗΛ. 2106411526 ΦΑΞ 2106411523 Προς Την Ενωση Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων Ελλάδος ΘΕΜΑ: Εφαρμογή άρθρου 5 παρ. 1 εδ. τελευταίο Ν. 651/1977, όπως προστέθηκε με το άρθρο 3 παρ. 3 Ν. 3481/2006 Σχετικά με το ερώτημα που περιέχεται στο από 2.10.2008 έγγραφο σας, όπως αυτό διευκρινίστηκε με το από 7.11.2008 υπόμνημα, σας γνωρίζω τα εξής: Ι.- Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 5 παρ. 1 Ν. 651/1977 "...εις πάσαν δικαιοπραξίαν έχουσαν ως αντικείμενον μεταβίβασιν λόγω πωλήσεως οικοπέδου ή αγροτεμαχίου μετά ή άνευ κτισμάτων επισυνάπτεται εις το πωλητήριον συμβόλαιον τοπογραφικόν διάγραμμα, υπογραφόμενον υπό των συμβαλλομένων και του συντάσσοντος τούτο μηχανικού ή υπομηχανικού εις το οποίον αναγράφονται τα μήκη των πλευρών, τα όρια προς τους όμορους ιδιοκτησίας, τα ονόματα των γνωστών ιδιοκτητών των ως και το εμβαδόν του πωλουμένου ακινήτου. Επί του διαγράμματος δηλούται υπευθύνως υπό του συντάσσοντος τούτο μηχανικού ή υπομηχανικού εάν επί του μεταβιβαζομένου επιτρέπεται ή ου η ανοικοδόμησις κατά τας κειμένας πολεοδομικός διατάξεις. Εάν το μεταβιβαζόμενον αποτελεί τμήμα μεγαλυτέρας εκτάσεως, βεβαιουται εις το αυτό σχεδιάγραμμα υπό του μηχανικού ή υπομηχανικού εάν και το εναπομένον εις τον πωλητήν πληροί ή όχι τους όρους δομήσεως...... Με το άρθρο 3 του Ν. 1078/1980, προστέθηκε στην παραπάνω διάταξη εδάφιο σύμφωνα με το οποίο ".... Της κατά το προηγούμενον εδάφιον υποχρεώσεως εξαιρούνται οι λόγω πωλήσεως μεταβιβάσεως αγροτεμαχίου, μετά ή άνευ κτισμάτων, κειμένων εις καθαρώς αγροτικός περιοχάς...". Με την παράγραφο 3 του άρθρου 3 του Ν. 3481/2006, προστέθηκε στην παράγραφο 1 του Ν.651/1977 τελευταίο εδάφιο, σύμφωνα με το οποίο "Στα τοπογραφικά διαγράμματα που συντάσσονται για ακίνητα, τα οποία ευρίσκονται σε περιοχές που έχουν κτηματογραφηθεί και στις οποίες λειτουργεί κτηματολόγιο, ο συντάσσων μηχανικός υποχρεούται να βεβαιώνει αν το διάγραμμα είναι συμβατό, ως προς το σχήμα, τα όρια και το εμβαδόν του ακινήτου, προς τις αντίστοιχες καταχωρήσεις στο κτηματογραφικό διάγραμμα του ακινήτου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 13σ του Ν. 2664/1998". Εξ άλλου σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 2, του άρθρου 5 του Ν. 651/1977 "... εάν ο συντάξας το διάγραμμα και οι συμβαλλόμενοι δηλούν ή βεβαιούν , εν γνώσει, ψευδή ως προς τα ανωτέρω γεγονότα, τιμωρούνται με την ποινήν του άρθρου 2 του Ν.Δ. 105/1969.." (ήδη άρθρο 22 παρ. 6 Ν. 1599/86), ενώ σύμφωνα με τη παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου 5 του Ν. 651/1977 "Ο κατά παράβασιν της διατάξεως ταύτης συντάσσων συμβολαιον συμβολαιογράφος υπέχει την κατά τας κειμένας διατάξεις πειθαρχικήν ευθύνην .." II.- Στο άρθρο 13° του Ν. 2664/1998, όπως αυτό προστέθηκε μετά την τροποποίηση με το Ν. 3481/2006, προβλέπεται, ότι με απόφαση του Οργανισμού Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας (Ο.Κ.Χ.Ε.). καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού, επί το μείζον ή επί το έλασσον, της "αποδεκτής αποκλίσεως" της τιμής του καταχωρισθέντος στο κτηματολογικό φύλλο του ακινήτου εμβαδού, σε σχέση προς την τιμή που προκύπτει από την εμβαδομέτρηση με μέθοδο ακριβέστερη από την προβλεπόμενη στις τεχνικές προδιαγραφές σύνταξης του Εθνικού Κτηματολογίου. Η "αποδεκτή απόκλιση" αποτελεί στοιχείο του αποσπάσματος του κτηματολογικού διαγράμματος και του κτηματογραφικού διαγράμματος του ακινήτου, που προβλέπονται στο άρθρο 14 παρ. 4 του ίδιου νόμου 2664/1998. Εντός του ως άνω πλαισίου της αποδεκτής αποκλίσεως η καταχωρισθείσα στο κτηματολόγιο τιμή του εμβαδού και η προκύπτουσα από ακριβέστερη εμβαδομέτρηση τιμή αυτή θεωρούνται συμβατές. III.- Με την υπ` αριθμ. 461/03/21.7.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε., που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β`, 1510/31.7.2008 και εκδόθηκε με την παραπάνω εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 13α του Ν. 2664/1998, και ειδικότερα στο άρθρο 2 αυτής καθορίστηκε ο μαθηματικός τύπος υπολογισμού της αποδεκτής απόκλισης εμβαδού ανά ακίνητο, ενώ στο άρθρο 3 της απόφασης αυτής ορίστηκε ότι για τις υπό κτηματογράφηση περιοχές η αποδεκτή απόκλιση δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά ποσοστό 7% το εμβαδόν του συγκεκριμένου γεωτεμαχίου, όπως αυτό έχει συμπεριληφθεί στην κτηματολογική βάση. Μετά όμως από λίγο χρονικό διάστημα το ίδιο Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. με την 462/3/5.8.2008 απόφαση τροποποίησε την 461/03/21.7.2008 παραπάνω απόφαση, ώστε να προβλέπεται ότι στις κτηματογραφούμενες κατά το νόμο 2308/1995 περιοχές μετά την έναρξη ισχύος του Κτηματολογίου η αποδεκτή απόκλιση, που υπολογίζεται σύμφωνα με το μαθηματικό τύπο του άρθρου 2 της προαναφερομένης απόφασης για κάθε ακίνητο χωριστά, δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά ποσοστό 10% το εμβαδόν του συγκεκριμένου γεωτεμαχίου, όπως αυτό έχει συμπεριληφθεί στη κτηματολογική βάση. Η δεύτερη αυτή απόφαση δεν φαίνεται να έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αλλά αντιθέτως στο άρθρο 2 αυτής αναφέρεται ρητά ότι " Αναβάλλεται η δημοσίευση της τροποποιητικής απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και η έναρξη ισχύος της εως την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων από την πιλοτική εφαρμογή της jo " IV- Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, έχουμε την γνώμη, ότι μετά την έκδοση και νόμιμη δημοσίευση της 461/03/21.7.2008 απόφασης του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε., ενεργοποιήθηκε το άρθρο 13α του Ν. 2664/1998 και το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του Ν. 651/1977, όπως προστ. με το άρθρο 3 του Ν. 3481/2006 και ως εκ τούτου κατά τη σύνταξη συμβολαίων πώλησης των παραπάνω ακινήτων, υπάρχει η υποχρέωση του συντάκτη του τοπογραφικού διαγράμματος μηχανικού η υπομηχανικού να διαλάβει σ` αυτό την βεβαίωση της συμβατότητας προς τις καταχωρήσεις στο κτηματογραφικό διάγραμμα του ακινήτου. Τυχόν μη τήρηση της υποχρέωσης αυτής, θα μπορούσε να επιφέρει στον μεν συντάκτη του τοπογραφικού διαγράμματος, τις ποινικές κυρώσεις της παραγράφου 2 του Ν. 651/1977, σε συνδ. με αρθρ. 22 παρ. 6 Ν. 1599/1986, στον δε συμβολαιογράφο, τις πειθαρχικές κυρώσεις της παραγράφου 3 του ίδιου άρθρου 5 παρ. 3 του Ν.651/1977. Τα παραπάνω δεν μπορεί να παραλάξει η έκδοση της 462/03/5.8.2008 απόφασης του Δ.Σ. το Ο.Κ.Χ.Ε., αφού αυτή, αποτελεί εσωτερικό έγγραφο, που δεν μπορεί να έχει έννομες συνέπειες έναντι τρίτων, δεδομένου ότι δεν δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και μέχρι την δημοσίευση αυτή, δεν καταργείται άλλα εξακολουθεί να είναι ισχυρή και να παράγει έννομα αποτελέσματα η με αριθμ. 461/03/31.7.2008 (ΦΕΚ Β`, 1510/31.7.2008) προηγούμενη απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: 1) Δ.Σ. του Οργανισμού Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεως (Ο.Κ.Χ.Ε.) 2) Συμβολαιογραφικούς Συλλόγους της Χώρας ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ. Αθήνα, 17.03.2009 Α.Π.: Οικ. ΠΡ 202/11.01 0909199 j Προς {Πίνακα Αποδεκτών} Παρακαλούμε όπως ενημερωθείτε για τα ακόλουθα: 1. Με την υπ΄αρ. 461/03/21.7.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. (ΦΕΚ τ.Β 1510/31.7.2008) καθορίστηκε ο τρόπος υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του ν. 2664/1998. Στη συνέχεια εξέδόθη η υπ΄ αρ. 462/02/5.8.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε., με την οποία τροποποιήθηκε η υπ΄αρ. 461/03/21.7.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. (ΦΕΚ τ.Β 1510/31.7.2008) και προστέθηκε άρθρο 5 με το ακόλουθο περιεχόμενο: "Η κατά το άρθρο 2 της παρούσας υπολογιζόμενη τιμή της "αποδεκτής απόκλισης" του εμβαδού στις κτηματογραφημένες περιοχές, που οι εργασίες κτηματογράφησης εκπονήθηκαν σύμφωνα με την υπ΄αρ. 71154/4228/12.7.1995 απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (ΦΕΚ τ. Β, 639/19.7.1995) περί "έγκρισης τεχνικών προδιαγραφών, περιεχομένου κτηματολογικών διαγραμμάτων, πινάκων και τιμολογίων για τις εργασίες κτηματογράφησης του Εθνικού Κτηματολογίου μέχρι τις πρώτες εγγραφές στα κτηματολογικά βιβλία", δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά ποσοστό 10% το εμβαδόν του γεωτεμαχίου, όπως αυτό έχει καταμετρηθεί και συμπεριληφθεί στην κτηματολογική βάση.". Η απόφαση αυτή δεν δημοσιεύτηκε και αναβλήθηκε η δημοσίευσή της και η έναρξη ισχύος της μέχρι την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων από την πιλοτική εφαρμογή της. 2. Μετά την έκδοση και εφαρμογή της υπ΄αρ. 461/03/21.7.2008 απόφασης του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. (ΦΕΚ τ.Β 1510/31.7.2008) εξεδόθη η υπ` αρ. 5/4.3.2009 γνωμοδότηση του Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Βασιλείου Μαρκή , η οποία ερμήνευσε ότι μετά την έκδοση και νόμιμη δημοσίευση της απόφασης αυτής ενεργοποιήθηκε το άρθρο 13α του ν. 2664/1998 και το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του ν. 651/1977, όπως προστέθηκε με το άρθρο 3 του ν. 3481/2006 και ως εκ τούτου κατά τη σύνταξη συμβολαίων πώλησης των ακινήτων, τα οποία ευρίσκονται σε περιοχές που έχουν κτηματογραφηθεί και στις οποίες λειτουργεί Κτηματολόγιο, υπάρχει υποχρέωση του συντάκτη του τοπογραφικού διαγράμματος μηχανικού ή υπομηχανικού να διαλάβει σε αυτό τη βεβαίωση της συμβατότητας προς τις καταχωρίσεις στο κτηματογραφικό διάγραμμα του ακινήτου. Κατόπιν τούτου προέκυψε ερμηνευτική αμφιβολία για την εφαρμογή των συνεπειών του άρθρου 13α του ν. 2664/1998 και του άρθρου 5 του ν. 651/1977, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. 3. Προς άρση οιασδήποτε ερμηνευτικής αμφιβολίας και αποφυγή της τυχόν συνακόλουθης αναστάτωσης των συναλλαγών, εξεδόθησαν οι ακόλουθες αποφάσεις του Δ.Σ. του Οργανισμού Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδος, κατόπιν σχετικών εισηγήσεων της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε.: α) Η υπ` αρ. 475/06/16.3.2009 απόφαση του Δ.Σ του Ο.Κ.Χ.Ε., με την οποία ανακλήθηκε αφ` ης εξεδόθη και δεν ισχύει η υπ` αρ. 461/03/21.7.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε (ΦΕΚ τ. Β, 1510/31.7.2008) περί καθορισμού του τρόπου υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του ν. 2664/1998 μόνο στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί ή αντικαθίσταται στο μέλλον το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. Κατά τα λοιπά η απόφαση αυτή συνεχίζει να ισχύει στις αναφερόμενες στο άρθρο 3 αυτής υπό κτηματογράφηση περιοχές και εν γένει στις κηρυχθείσες και κηρυχθησόμενες υπό κτηματογράφηση μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 3481/2006 περιοχές και μέχρι την αντικατάσταση στις περιοχές αυτές του συστήματος μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. β) Η υπ` αρ.475/07/16.3.2009 απόφαση του Δ.Σ του Ο.Κ.Χ.Ε., με την οποία ανακλήθηκε η 462/02/5.8.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε.. γ) Η υπ` αρ. 475/08/16.3.2009 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε., με την οποία καθορίστηκε πιλοτικός τρόπος υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του ν. 2664/1998 στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί ή αντικαθίσταται στο μέλλον το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. Ειδικότερα: ι) Με την υπ΄αρ. 475/06/16.3.2009 απόφαση του Δ.Σ του Ο.Κ.Χ.Ε., η οποία έχει διαβιβαστεί για άμεση δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αναμένεται να δημοσιευθεί άμεσα, ανακλήθηκε αφ΄ ης εξεδόθη και δεν ισχύει η υπ΄αρ. 461/03/21.7.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε (ΦΕΚ τ. Β, 1510/31.7.2008) περί καθορισμού του τρόπου υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του ν. 2664/1998 μόνο στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί ή αντικαθίσταται στο μέλλον το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. Κατά τα λοιπά η απόφαση αυτή συνεχίζει να ισχύει στις αναφερόμενες στο άρθρο 3 αυτής υπό κτηματογράφηση περιοχές και εν γένει στις κηρυχθείσες και κηρυχθησόμενες υπό κτηματογράφηση μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 3481/2006 περιοχές και μέχρι την αντικατάσταση στις περιοχές αυτές του συστήματος μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. Με τον τρόπο αυτό στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών και έχουν ενταχθεί σε σύστημα Λειτουργούντος Κτηματολογίου δεν τίθεται ζήτημα εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 13α του ν. 2664/1998 και της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του ν. 651/1977 περί υποχρέωσης βεβαίωσης της συμβατότητας από τον συντάκτη του τοπογραφικού διαγράμματος, που επισυνάπτεται στην εγγραπτέα πράξη. Η ανάκληση δε της υπ` αρ. 461/03/21.7.2008 απόφασης του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε στις εν λόγω περιοχές ανατρέχει στο χρόνο έκδοσης της απόφασης αυτής και ως εκ τούτου θεωρείται ως μηδέποτε τεθέν σε ισχύ το άρθρο 13α του ν. 2664/1998 στις ήδη κτηματογραφημένες περιοχές και συνακολούθως η ρύθμιση της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του ν. 651/1977. Επισημαίνεται πάντως, ότι, τόσο οι διατάξεις του άρθρου 13α του ν. 2664/1998, όσο και της παραγράφου 3 του άρθρου 5 του ν. 651/1977 δεν προβλέπουν ακυρότητα των συντασσόμενων εγγραπτέων πράξεων σε περίπτωση παράλειψης βεβαίωσης της συμβατότητας, ή απαγόρευση της καταχώρισής τους εξ αυτού του λόγου στα κτηματολογικά βιβλία, αλλά περιορίζονται σε υποχρεώσεις και συνέπειες επί παραλείψεως των συντακτών τοπογράφων και συμβολαιογράφων (ποινικές ή πειθαρχικές κατά περίπτωση), όπως αναφέρεται και στην υπ΄αρ. 5/4.3.2009 γνωμοδότηση του Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Βασιλείου Μαρκή, για τις οποίες ισχύουν όσα προαναφέρθηκαν περί της αναδρομικής άρσης τους. ιι) Επειδή στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών και έχουν ενταχθεί σε σύστημα Λειτουργούντος Κτηματολογίου προκύπτει ανάγκη καθορισμού πιλοτικού τρόπου υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του ν. 2664/1998, προκειμένου οι υπηρεσίες του Κτηματολογίου (Ο.Κ.Χ.Ε. και ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε) να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα, προτού καθιερωθεί η συμβατότητα των κτηματολογικών στοιχείων, όπως αυτή ορίζεται στη διάταξη του άρθρου 13α του ν. 2664/1998, με την υπ` αρ. 475/08/16.3.2009 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. καθορίζεται πιλοτικός τρόπος υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του ν. 2664/1998 στις περιοχές που έχει αντικατασταθεί ή αντικαθίσταται στο μέλλον το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών από το σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου κατά το νόμο 2664/1998. Ο σχετικός μαθηματικός τύπος υπολογισμού της αποδεκτής απόκλισης εμβαδού ανά ακίνητο θα εισαχθεί στη βάση του Συστήματος Πληροφορικής του Εθνικού Κτηματολογίου και κατά την επεξεργασία των δεδομένων για κάθε ακίνητο χωριστά θα λαμβάνει υπόψη το μέγιστο ποσοστό ανοχής (10%). Το εξαγόμενο τελικό αποτέλεσμα θα εμφανίζεται στην οθόνη του χρήστη ως αποδεκτή απόκλιση για το συγκεκριμένο γεωτεμάχιο. Η δημοσίευση της απόφασης αυτής στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και η έναρξη ισχύος της αναβάλλονται η έως την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων από την πιλοτική εφαρμογή της. Μέχρι τότε η ως άνω προσδιοριζόμενη απόκλιση παραμένει ενδεικτική και μη δεσμευτική για τις συναλλαγές στα Κτηματολογικά Γραφεία. Με εκτίμηση, Ο Πρόεδρος των Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. & της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. Χρήστος Γούλας Εσωτερική Διανομή: * Νομική Διεύθυνση, κ. Λ. Κιτσαράς, κα Ρ. Κουκούτση * Διεύθυνση Λειτουργούντος Κτηματολογίου, κ. Καλημέρης * Διεύθυνση Εργων, κα Χ. Κλωνάρη
    1 point
  15. Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Για το τι ισχύει σήμερα το ξέρω. Πώς εφαρμοζόταν τότε η διάταξη θα ήθελα να διερευνήσω, καθώς υπάρχουν πάρα πολλά κτίσματα παλιά, τα οποία φαινομενικά αναγκάστηκαν να φτιάξουν τουαλέτα με "φαστ τρακ" διαδικασίες το 1974, σύμφωνα με την διάταξη, η οποία κατάσταση ίσως να κράτησε μερικά χρόνια ακόμα, μέχρι το 1983 να βγει ο τότε "νέος τρόπος έκδοσης αδειών". Μοιάζει λίγο τραβηγμένο, αλλά φαίνεται να νομιμοποιεί τις χιλιάδες τουαλέτες που κατασκευάστηκαν εκείνη την περίοδο. Ακόμα τότε υπήρχε η παράλληλη διαδικασία οικοδόμησης (για μικρές κατασκευές), με άδειες από κοινότητες και αστυνομίες. Θα κοιτάξω να βρω κανέναν πιο παλιό, μήπως θυμάται τι κάνανε τότε. Θα επανέλθω αν βρω κάτι.
    1 point
  16. αγαπητε μου φιλε θα σε απογοητευσω γιατι δεν εισαι πολυ καλα ενημερωμενος. καταρχην οταν εχουμε να κανουμε με αγροτεμαχια και οχι με κληροτεμαχια (το επισημαινω αυτο γιατι ανεφερες ανωμαλη διακιοπραξια) τοτε τα πραγματα δεν ειναι τοσο δυσκολα οσο τα παρουσιαζεις. και επειδη ζητησες νομοθεσια σου παραθετω αποσπασμα απο το βιβλιο"το δικαιο της κατατμησης των γεωτεμαχιων" του συμβολαιογραφου Ιωαννη Κωτουλα εκδοσεις σακουλα ετος 2004 που σε αναιρει. θα ηθελα σε παρακαλω να το ριξεις μια προσεκτικη ματια... Στην περίπτωση του αγροτεμαχίου, εφόσον α) δεν είναι εποικιστικό, δεν παραχωρήθηκε δηλαδή από το Υπουργείο Γεωργίας, β) δεν ευρίσκεται σε περιοχή που κηρύχθηκε ως ΖΟΕ και γ) δεν προσκρούει η κατάτμηση στα άρθρα 16 και 20 του διατάγματος του έτους 1923, δηλαδή εάν εμπίπτει μέσα σε περιμετρική ζώνη, να μην κατατέμνεται κάτω της έκτασης των 1000 Τ.μ. και να μη δημιουργούνται δρόμοι και ρυμοτομικό σχέδιο, με ιδιωτική πρωτοβουλία, μπορεί εγκύρως να κατατμηθεί μέχρι και κάτω του ορίου αρτιότητας των 4 στρεμμάτων κατά κανόνα, αφού δεν υπάρχει διάταξη που να απαγορεύει την κατάτμηση αυτή. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχουν θετικές διατάξεις που να προβλέπουν την κατάτμηση, αντίθετα, όταν δεν κωλύεται από διατάξεις νόμων, εξ αντιδιαστολής συνάγεται ότι επιτρέπεται η ζητούμενη κατάτμηση.[/color]
    1 point
  17. Οφείλεις να το αντιμετωπίσεις ως Υπέρβαση Δόμησης (αύξηση της επιφάνειας της ΟΙ με την επέκταση αυτής) σε "κοινόχρηστο χώρο", με ό,τι αυτό συνεπάγεται.....
    -1 points
  18. Όσοι απάντησαν δυστυχώς δε ξέρουν τίποτε και απλά γράφουν για να γράφουν. Ο άνθρωπος το αυτονόητο το ξέρει ότι θέλει νομικό και πολεοδομικό έλεγχο ρωτάει να απαντήσετε εάν υπάρχουν γνώστες επί του θέματος
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.