Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Vasilis101

    Vasilis101

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      74


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.468


  3. ALCHEMIST23

    ALCHEMIST23

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      16


  4. kfil

    kfil

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      269


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/09/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. 9000 BTU. Είναι ίδιο με αυτό που είχε στο γραφείο του ο πατέρας μου από το μακρινό '87 με τον καύσωνα...
    2 points
  2. Version X6.0

    78.736 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Η αλήθεια είναι ότι δεν προσέχω ιδιαίτερα τον γραπτό λόγο σε φόρουμ, θεωρώ ότι το κοινό συμμετέχει για ανταλλαγή γνώσεων και δεν προσπαθεί να εντοπίσει κρυφά μηνύματα που δεν υπάρχουν. Οι αρχιτέκτονες ως αντιπρόσωποι του ιδιοκτήτη πολλές φορές καλούνται να ενσωματώσουν στις μελέτες τους απαιτήσεις του ιδιοκτήτη που δεν είναι εμπεριστατωμένες, και με τη σειρά τους μεταφέρονται και στους συναδέλφους. Δε νομίζω να επέλεγε κάποιος αρχιτέκτονας τοιχοποιία από τούβλα σε μεταλλική κατασκευή, καθώς δεν αλλάζει την αισθητική της κατασκευής και υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες για κακοτεχνίες. Φυσικά, αυτά είναι δική μου άποψη και δε σημαίνει ότι ισχύει σε κάθε περίπτωση. PS σόρι για το σπαμ, είμαστε εκτός θέματος.
    1 point
  4. Επιεικής χαρακτηρισμός. Ο σωστός όρος είναι "νομικά ανύπαρκτος". Κοινώς, πρόκειται για απατεωνιά κάποιων επιτήδειων, οι οποίοι δεν διστάζουν να διαφημίζουν ότι δεν απαιτείται άδεια!!! Φυσικά,αυτό δεν αναφέρεται σε κανένα έντυπο που να δεσμεύει τον "κατασκευαστή". Κι αν ο ατυχής αγοραστής δεν το έχει ψάξει, βρίσκεται προ εκπλήξεως. Περί αυτού, η λαϊκή σοφία έχει εκφραστεί επαρκώς: "Το φτηνό κρέας, το τρώνε τα σκυλιά"
    1 point
  5. Αυτό που μπορεί να παρερμηνευθεί (ενίοτε) είναι ο προφορικός λόγος. Ο γραπτός (και όχι γραπτώς) λόγος, θα πρέπει να είναι επαρκώς σαφής ώστε να μη δίνει αφορμή για παρερμηνείες. Εξαιρούνται περιπτώσεις (π.χ.) λεπτού και, συνάμα, καυστικού χιούμορ. Και με την ευκαιρία: Τι ήθελε να πει ο "ποιητής"? Επίσης, έτσι όπως έχουν μπλέξει οι πολυτεχνικές ειδικότητες, όσο δεν μπορεί να στερήσει κάποιος το δικαίωμα ενός π.μ. να έχει αισθητική άποψη και να την εφαρμόζει στη δουλειά του, άλλο τόσο δεν μπορεί να στερήσει από αρχιτέκτονα το δικαίωμα να είναι "ψαγμένος" σε θέματα στατικής. Και δεν το λέω λόγω κάποιας "ηθικής", αλλά μετά λόγου γνώσεως 40+ χρόνων εμπειρίας
    1 point
  6. Δεν είχα σκοπό να θίξω κανέναν ή να αμφισβητήσω την οποιαδήποτε ειδικότητα. Πολλές φορές ο γραπτώς λόγος παρερμηνεύεται εάν δε γνωρίζεις το ύφος ή αυτό που θέλει να πει ο "ποιητής".
    1 point
  7. Καλησπέρα, στον ν.4178/13 υπήρχε αναφορά σε μία Εγκ. που έλεγε ότι αν η αλλαγή χρήσης έχει γίνει προ ΓΟΚ/85 τότε δεν ήθελε άδεια. Αντίστοιχα θα μπορούσες να ισχυριστείς το ίδιο σε συνδυασμό με το διορθωμένο Ε9 όπως λες. Προσωπικά δεν θεωρώ την ύπαρξη της ο.α. του 2000 πρόβλημα στην απόδειξη της παλαιότητας.
    1 point
  8. @Didonis Άντε να σου αναλύσω. Προφανώς εννοώ σκωπτικά το "οι τεχνίτες του Αρχιτέκτονα" . Θα πρέπει ο Αρχιτέκτονας του ερωτώντα (προφανώς το ίδιο θα έλεγα και για οιανδήποτε ειδικότητα που σκέφτεται με τον ίδιο τρόπο που ανέφερε ο αρχικά ερώτων) να καταλάβει ότι αν επιμένει να χτίσει με τούβλα τις τοιχοποιίες του μεταλλικού κτιρίου δεν θα βρει τεχνίτες να το κάνουν σύμφωνα με τις αντισεισμικές απαιτήσεις . Όπως διάβασες ο ίδιος, ο ερώτων έγραψε "Οι Αρχιτέκτονες να τα ακούν αυτά ". Τώρα από που εσύ συμπέρανες ότι αναφερομαι σε όλους του Αρχιτέκτονες αυτό μόνο εσύ μπορείς να το ξέρεις. Πιστευω να σου λυθηκε η απορια.
    1 point
  9. Καλημέρα. Πριν την αποδοχή και μετά την έναρξη ισχύος του Ν. 4014/11 υπήρξε κάποιο μεταβιβαστικό συμβόλαιο; Αν όχι και προφανώς εσφαλμένα έδειξαν το διαχωρισμένο διαμέρισμα, σαν ενιαίο, θα γίνει η διόρθωση σήμερα. Εκτιμώ ότι θα πρέπει να γίνει αρχικά διόρθωση της αποδοχής κληρονομιάς. Υπαγωγή στο Ν. 4495 και έκδοση δυο ΗΤΚ με αρχειοθέτηση της αρχικής. Συζήτησέ το με την συμβολαιογράφο της υπόθεσης, για το αν χρειάζεται και η αρχική ΗΤΚ (αυτή που να αφορά το αρχικό διαμέρισμα).
    1 point
  10. Το κύριο πρόβλημα με αυτή τη διαμόρφωση είναι ότι και να εφαρμοστούν οι προτεινόμενες διατάξεις, δε μπορεί να υπολογιστεί αριθμητικά ότι επαρκούν.
    1 point
  11. Αν βγάλεις τα καπάκια ίσως βρείς κάτι μέσα
    1 point
  12. Για τους Αρχιτέκτονες να βρεις το σχετικό κείμενο που υπάρχει στο βιβλίο των ΒΑΓΙΑ-ΕΡΜΟΠΟΥΛΟΥ-ΙΩΑΝΝΙΔΗ με θέμα "Σχεδιασμός δομικών έργων από χάλυβα" σελ 463 και μετά (& 14.3.3 μη μεταλλικές προσόψεις ). Εκεί θα δεις τις ειδικές συνδεσμολογίες που πρέπει να υπάρχουν μεταξύ τοίχων από τούβλα και μεταλλικού σκελετού για ευστάθεια έναντι σεισμού . Αν καταφέρουν οι τεχνίτες του Αρχιτέκτονα (!!) να τις πετύχουν εγώ θα πάω με τα πόδια στην Ιταλία !!!
    1 point
  13. Οι αρχιτέκτονες να τα ακούνε αυτά !!! 😄
    1 point
  14. 4700/3500 αναλόγως που βλέπεις. Τα 3850 είναι η σημερινή τιμή, οπότε δεν μας ενδιαφέρει, όπως και το τι ίσχυε το 2007.
    1 point
  15. Σε αυτήν την περίπτωση πολύ μεγαλύτερη είναι η απαίτηση λόγω σεισμού (μεγάλο βάρος) παρά λόγω άνεμου. Όμως γενικά στις μεταλλικές κατασκευές οι καλύψεις δεν γίνονται με τούβλα αλλά με ελαφρά στοιχεία (τσιμεντοσανιδες,γυψοσανιδες, pannels).
    1 point
  16. Ναι αλλά την απόσταση για Δ/4 την μετράς μαζί με το ερκερ και αν έχεις μεγαλύτερη απόσταση θες ΣΑ (ερκερ και αρχιτεκτονικές προεξοχές είναι κατασκευές που επιτρέπονται στην όψη αρ. 16 )
    1 point
  17. Στην περίπτωση μεταλλικών κατασκευών με τοιχοποιία από τούβλα, θεωρώ ότι εφόσον κτίζονται υποχρεωτικά με αρμό στην επαφή με μεταλλικά στοιχεία ότι δε μεταβιβάζονται φορτία ανέμου στο μεταλλικό φορέα. Επομένως, η τοιχοποιία θα πρέπει να παραλάβει τα φορτία ανέμου. Διαισθητικά κάτι δε μου αρέσει...
    1 point
  18. Δεν αναφέρθηκα στην συγκεκριμένη κριτική σου. Αυτό είναι άποψη δικιά σου κάντην ότι θές αλλά μην αναφέρεσαι στο οτι έχουμε ίδιες απόψεις.
    1 point
  19. (Μεταφέρθηκε στην παρούσα ενότητα. Pavlos 33) Καλησπέρα σας , Υπάρχει κάποιο έτοιμο Excel ή κάποιο template Excel , για την μελέτη και δημιουργία Δ.Κ ή και για προσθήκη , βάση Ν.Ο.Κ. ? ( Δεν βρίσκω κάτι στα Downloads ) Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
    1 point
  20. Προς απάντηση απόψεων σας συνάδελφε για αυτοματοποιημένες λύσεις απλών περιπτώσεων, σίγουρα η μελέτη δεν είναι κάτι απλό στην ερμηνεία του ελληνικού χάους που λέγεται νομοθεσία-και σίγουρα ακόμα πιο δύσκολο για νέους μηχανικούς. Επειδή υπάρχουν στην αγορά προγράμματα επι πληρωμή κοιτάω μήπως μπορώ να βρω μία λύση από κάποιο template συναδέλφου και να το φτιάξω . Δεν έχει να κάνει με τις γνώσεις, καθώς θα έπρεπε να ελέγξω και το template του συναδέλφου για τυχόν λάθη. Έχει να κάνει όμως με την γνωστή έκφραση '' Ο χρόνος είναι χρήμα '' . Καλημέρα και καλή εβδομάδα
    1 point
  21. Θεωρώ ότι το Α είναι σωστό, αλλά ο έλεγχος πρέπει να γίνει στην διεύθυνση Χ, όπως το κάνεις έχεις πάνω από 1/10Π στην διεύθυνση Χ.
    1 point
  22. Σύμφωνα με τη γνωμάτευση του επιστημονικού συμβούλου (γνωστού ως ΤΕΕ) του κράτους, "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί" παρά το ότι η υπουργική απόφαση αναφέρει "εφόσον απαιτείται". Εάν στην ΥΑ δεν υπήρχε η επίμαχη φράση, πάλι η οδηγία θα ήταν "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί". Είναι δυνατόν ο συντάκτης-νομοθέτης να πρόσθεσε τη φράση "εφόσον απαιτείται" χωρίς κανένα λόγο; Μάλλον όχι. Είναι προφανές ότι κάτι άλλο εννοεί.
    1 point
  23. Το "εφοσον απαιτειται" αποτελει "επεξηγηση" για την ολη διαδικασια...εχει μεν μια ασαφή διατύπωση, αλλά εννοει οτι "θέλει ΠΕΑ, εκτος εαν προκειται για ακινητο ή για πραξη, που δεν απαιτουν έκδοση ΠΕΑ" Οπως δεν απαιτειται ΠΕΑ για τα κατωθι ακινητα, με απειλη ποινης.... μνημεία (τα αρχαία ακίνητα, κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.4 του ν.3028/2002, όπως ισχύει. Συνεπώς, για κτίρια χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα ή για κτίρια που ευρίσκονται εντός χαρακτηρισμένων ιστορικών τόπων ή παραδοσιακών οικισμών απαιτείται η έκδοση ΠΕΑ, εφόσον τα κτίρια αυτά δεν αποτελούν μνημεία.) κτίρια χρησιμοποιούμενα ως χώροι λατρείας (γνωστής θρησκείας) βιομηχανικές εγκαταστάσεις, βιοτεχνίες, εργαστήρια (Κτίρια ή κτιριακές μονάδες που στεγάζουν βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εργαστήρια, παρασκευαστήρια, υπηρεσίες με σημαντικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό.) προσωρινής χρήσης κτίρια των οποίων η διάρκεια χρήσης δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη (Κτίρια που τοποθετούνται και απομακρύνονται σε λυόμενα μέρη, δεν απαιτούν εκτεταμένη υποδομή και μόνιμη εγκατάσταση συλλογής αποβλήτων. π.χ. container – isobox, τολ κλπ) αποθήκες, κτίρια αγροτικών χρήσεων και αγροτικά κτίρια πλην κατοικιών (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για αποθήκευση αγαθών, φύλαξη αντικειμένων ή στέγαση ζώων.) χώροι στάθμευσης οχημάτων και πρατήρια υγρών καυσίμων (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για τη στάθμευση οχημάτων ή για πρατήρια υγρών καυσίμων ή για πλυντήρια αυτοκινήτων.) μεμονωμένα κτίρια με συνολική ωφέλιμη επιφάνεια, ήτοι μικτή επιφάνεια δαπέδων των κλειστών στεγασμένων χώρων του κτιρίου που προορίζονται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της κύριας χρήσης του, μικρότερη από πενήντα τετραγωνικά μέτρα (50 τ.μ.). Προσοχή: Για κτιριακές μονάδες (διαμερίσματα, γραφεία, καταστήματα που είναι μέρος πολυκατοικίας) μικρότερες από 50 τ.μ. απαιτείται ΠΕΑ. Η εξαίρεση αφορά σε αυτοτελή κτίρια μικρότερα από 50 τ.μ. Οπως δεν θα εδινες ΠΕΑ για τα ανω ακινητα, ομοιως δε θέλει και για τις γονικες παροχες, δωρεές, αποδοχές.... Απαιτειται σε μεταβιβασεις, μισθωσεις.
    1 point
  24. Δεν έχει συζητηθεί πολύ οπότε βάζεις δύσκολα με το "να μη χρησιμοποιηθεί η λογική" αλλά νομίζω ξεκαθαρίζει μόνο αν διαβάσεις τους ορισμούς του ΝΟΚ. 1. Οι ρυμοτομικές αλλά και οι οικοδομικές γραμμές είναι εξορισμού στοιχεία εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων. 2. Τα εγκεκριμένα ρυμοτομικό σχέδια εξορισμού καθορίζουν ειδικούς όρους δόμησης και χρήσεις.
    1 point
  25. ΟΚ. Η παρ. 3 Αρθρου8ΝΟΚ,αφορά ΒΙ.ΠΕ.( βλ. και Βιβλίο ΝΟΚ Λεμπέση τελευταία έκδοση). Εξ άλλου άν ίσχυε η παρ.3 άρθρου 8 και για σχέδια πόλης, τότε θα ερχόταν σε ευθεία αντίθεση με την παρ.2 άρθρου 8 ΝΟΚ, για τα ακραία ΟΤ.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.