Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.221


  2. ioannis73

    ioannis73

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      57


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.520


  4. Νώντας Α

    Νώντας Α

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      27


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/10/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Η Τιμή Οικοπέδου υπολογίζεται με βάση πίνακα από το Υπουργείο Οικονομικών και εξαρτάται από την Τιμή Ζώνης (που είναι η αξία 1 μ2 νεόδμητου διαμερίσματος, πρώτου ορόφου με πρόσοψη σε ένα δρόμο στην περιοχή) και τον Συντελεστή Αξιοποίησης Οικοπέδου (Σ.Α.Ο., που είναι ο συντελεστής δόμησης). Άρα, εάν κάποιος βρει από την επίσημη ιστοσελίδα, για την περιοχή ενδιαφέροντος του ακινήτου την Τιμή Ζώνης και γνωρίζει και τον Σ.Α.Ο./Σ.Δ., μπορεί να βρει την Τ.Ο. π.χ. Για Τ.Ζ. 3.000€/μ2 και Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 0,80, η Τ.Ο. είναι 1.593€/μ2. Εάν στην ίδια Τ.Ζ. ο Σ.Α.Ο./Σ.Δ. είναι 2,0, η Τ.Ο. είναι 3.525€/μ2. Εάν στην ίδια Τ.Ζ. ο Σ.Α.Ο./Σ.Δ. είναι 4,2, η Τ.Ο. είναι 6.758€/μ2. Στην συνέχεια γίνεται εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας που διαφοροποιεί τον υπολογισμό ανάλογα με τον Σ.Δ. Α. Για Σ.Δ. < 1, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το εμβαδόν θέσης (20μ2). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα με Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 0,80, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 1.593€/μ2 x 5 θέσεις x 20μ2/θέση και η τελική εισφορά είναι 159.300€. Β. Για 1 < Σ.Δ. < 4, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το ανηγμένο εμβαδόν θέσης (25μ2/Σ.Δ.). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα για Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 2,0, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 3.525€/μ2 x 5 θέσεις x (25μ2/θέση / 2,0) και η τελική εισφορά είναι 220.312,50€. Γ. Για Σ.Δ.> 4, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το εμβαδόν θέσης (5μ2). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα για Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 4,2, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 6.758€/μ2 x 5 θέσεις x 5μ2/θέση και η τελική εισφορά είναι 168.950€. Επί της τελικής εισφοράς υπάρχει σε ορισμένες περιπτώσεις η χρήση του μειωτικού συντελεστή 25% για τον τελικό υπολογισμό της. Οι περιπτώσεις αυτές είναι: α. Απαγόρευση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή β. Λόγω διαστάσεων οικοπέδου (μία από τις ακόλουθες προϋποθέσεις: πρόσωπο 8μ, βάθος 10μ, εμβαδόν 200μ2) γ. Οικόπεδα με πρόσωπο σε οδό πλάτους <7,5μ ή με πρόσωπο επί οδού κλίσεως μικρότερης του 15% δ. Προσθήκη καθ' ύψος υφιστάμενων κτιρίων, με νόμιμη οικοδομική άδεια κατά το χρόνο εκδόσεως της οποίας δεν υπήρχε υποχρέωση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης ε. Προσθήκη κατ' επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια, με την προϋπόθεση ότι το τμήμα του οικοπέδου που απομένει μετά την αφαίρεση του υφιστάμενου κτιρίου (κάλυψη), υπάγεται στις παραπάνω περιπτώσεις β και γ. στ. Μεταβολή χρήσης υφιστάμενου κτιρίου ζ. Οικόπεδα στα οποία δεν επιτρέπεται η κατασκευή υπογείου για λόγους προστασίας αρχαίων, μετά από βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού. η. Οικόπεδα στα οποία δεν επιτρέπεται η κατασκευή υπογείου/ων λόγω διέλευσης Μετρό, μετά από βεβαίωσητης αρμόδιας Υπηρεσίας του Μετρό και με την επισήμανση ότι η βεβαίωση αφορά μόνο τις θέσεις που δεν μπορούν να υλοποιηθούν. θ. Προσθήκη κατ' επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια ως προς διηρημένες κάθετες ιδιοκτησίες. Νομίζω ότι είναι οκ τα παραπάνω. Δεκτές οι επισημάνσεις για αλλαγές.
    3 points
  2. Kαλημέρα Βασίλη. Σωστά αναφέρεις για την εύρεση τιμών ζώνης έτους 2018 (η πρώτη αναπροσαρμογή μέσω εκτιμητών) και έτους 2021 (η δεύτερη αναπροσαρμογή) από τον διαδικτυακό τόπο του Υπ. Οικονομικών. Όμως, το 2016 έγινε μια οριζόντια αναπροσαρμογή σε όλη τη χώρα (χωρίς εισηγήσεις εκτιμητών). Για την υπαγωγή στο Ν. 4495 ο υπολογισμός προστίμου βασίζεται στις τιμές ζώνης έτους 2016 όπως ορίστηκαν με την ΠΟΛ 1009/16 (ΦΕΚ 48/Β 20.1.2016) και για τον προσδιορισμό τους μπορεί κανείς να ανατρέξει στους σχετικούς πίνακες αξιών έτους 2011 και 2007 και να εφαρμόσει πολύ εύκολα την Τ.Ζ της ΠΟΛ 1009 βάσει των πινάκων που εμπεριέχονται σε αυτή. Προσοχή λοιπόν, διότι οι τιμές ζώνης έτους 2016 δεν ταυτίζονται με αυτές του 2018. Σύμφωνα με το Ν. 4495, βάσει του άρθρου 100 παρ.1 η τιμή ζώνης για τις υπαγωγές λαμβάνεται σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπ. Οικονομικών της 20ης.01.2016. ΠΟΛ 1009 2016.pdf
    2 points
  3. 101.812 downloads

    Το αρχείο περιλαμβάνει τα εξής: 1. ΙΚΑ - Αίτηση - Δήλωση απογραφής οικοδομοτεχνικού έργου 2. ΙΚΑ Πίνακας 1 - Μη εστεγασμένων επαγγελμάτων 3. ΙΚΑ Πίνακας 1α - Υπολογισμός ημερομησθίων 4. ΙΚΑ Πίνακας 1β - Κατανομής ημερομησθίων 5. ΙΚΑ Πίνακας 2 - Εστεγασμένων επαγγελμάτων 6. Έντυπο ΙΚΑ για έκδοση οικοδομικής άδειας 7. Πίνακας 3 ΙΚΑ - Αριθμός ημερομισθίων εργατοτεχνιτών 8. Πίνακας 3 ΙΚΑ
    1 point
  4. Χρειάζεται μελέτη μηχανολόγου...Χωρίς μελέτη μην περιμένεις να σου απαντήσει κανένας υπεύθυνα
    1 point
  5. 20 KV σε ξύλινη κολόνα? Είναι δυνατόν ?
    1 point
  6. Καλησπέρα, επειδή το θέμα των αντλιών θερμότητας είναι πολύ ευαίσθητο, καλό είναι να γίνεται πάντα μελέτη από μηχανολόγο. Ερωτήματα όπως : "α) Θέλει πρωτεύων - δευτερεύων κύκλωμα; β) Θέλει δοχείο αδρανείας ή υδραυλικό διαχωριστή; γ) Μήπως θέλει απλά ένα μικρό δοχείο στην επιστροφή και είναι ΟΚ; δ) τα σώματα θα αποδίδουν επαρκώς ή όχι; ε) Μήπως τα υφιστάμενα κυκλώματα μονοσωληνίου δεν έχουν περιθώριο να δεχτούν αντλία θερμότητας;..." μπορούν να απαντηθούν μόνο με μία μελέτη. Πάντως, για να σου δώσω μια απάντηση αποκλειστικά και μόνο στο θέμα υδραυλικού διαχωριστή ή δοχείου αδρανείας, εγώ αυτό που εφαρμόζω είναι ότι αν ο όγκος του νερού στην εγκατάσταση είναι ικανοποιητικός, τότε δεν χρειάζεται το δοχείο, αλλά ο υδραυλικός διαχωριστής είναι υπεραρκετός. Και για το θέμα αν θέλει πρωτεύων - δευτερεύων κύκλωμα, εκείνο που λαμβάνω εγώ υπόψη μου είναι αν η ελάχιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα που αποδέχεται η Α/Θ χωρίς να βγάζει σφάλμα, είναι κατάλληλη για να τη στείλω στην εγκατάσταση. Αν ναι, δεν χρειάζεται ούτε δοχείο ούτε υδραυλικός διαχωριστής. Αν όχι, χρειάζεται!
    1 point
  7. Δεν νομίζω ότι ασχολείται κανείς με διαφορά δεκαδικών του βαθμού..... που πιθανά θα υπάρχει στα δύο σημεία. Ούτε και οι περισσότεροι θερμοστάτες που χρησιμοποιούνται, έχουν τέτοια διακριτική ικανότητα.
    1 point
  8. kan62: "Η υποχρέωση της χωροθέτησης θέσεων στάθμευσης και η συνακόλουθη δέσμευση με πράξη του ν.1221/81 είναι πολεοδομική διάταξη ελεγχόμενη στο ΔΚ." Θεοδωρε, πολυ σωστα, πλην ομως, στο ερωτημα του Βασιλη, η αδεια και η 1221 ταυτιζονται. Στα "χαρτια" δεν υπαρχει αντινομια. Αν μεταξυ τους συμφωνησαν να σταθμευει ο ενας αριστερα και ο αλλος... πιο απεναντι απο αριστερα αυτο δεν το ξρει ο μηχανικος -και καθε αλλος μηχανικος, ουτε υποχρεουται να αποδεχθει καποιες βοηθιτικες διαγραμμισεις....[που μπορει κιολας να μην υπαρχουν...]
    1 point
  9. @Aenor Καταρχάς έχεις τις υποχρεωτικές πλάγιες και οπίσθιες αποστάσεις και την απόσταση της γραμμής δόμησης. Οι πρώτες καθορίζονται σε συνδυασμό με την ημεροχρονολογία δημιουργίας γηπέδου-επίκλησης της σχετικής κατά παρέκκλιση αρτιότητας και με τα τα μήκη προσώπου και βάθους. Η απόσταση γραμμής δόμησης για δημοτική οδό σε εκτός σχεδίου περιοχή είναι 15 μ από τον άξονα του δρόμου δυνάμει των διατάξεων του ΠΔ 209/98. Όπως, πολύ σωστά αναφέρει ο Δημήτρης, το φλέγον θέμα είναι αν το γήπεδο είναι οικοδομήσιμο, αφενός λόγω της απαίτησης για προέγκριση Ο.Α κλπ σύμφωνα με το Ν. 4759/20, αφετέρου (επίκειται εναρμόνιση της νομοθεσίας, άγνωστο το πότε) λόγω της με αρ. 176/23 απόφασης ΣτΕ που απαιτεί αναγνωρισμένο δρόμο.
    1 point
  10. 1. Σωστός φαίνεται ο συλλογισμός σας 2. Ναι. 3. Το οικόπεδο για να είναι άρτιο πρέπει να έχει πρόσωπο σε δημοτικό δρόμο μήκους όσο ορίζει το ΦΕΚ για την αρτιότητα. Δεν παίζει ρόλο αν ο δημοτικός δρόμος είναι εντός ή εκτός του οικισμού. Τουλάχιστον μέχρι τώρα δεν έχω πετύχει ΦΕΚ να λέει ότι για την αρτιότητα απαιτείται πρόσωπο εντός του οικισμού.
    1 point
  11. Παντως, εγω το βλεπω αλλοιως... " Διαφορετικη χωροθετηση" θα ειχαμε εαν στην συσταση υπηρχε διαφορα σε σχεση με την αδεια, οπότε θα πηγαιναμε με το 100 παρ. 9 Με συσταση και αδεια "ιδιες", δεν ψαχνουμε να δουμε τι και πώς "ζωγραφισαν" το δαπεδο. τις καλημερες μου
    1 point
  12. Υπόψη ότι στη σύσταση και στον πίνακα αναλογισμού, ενώ ο χώρος του δεξιά υπογείου έχει κάποιο εμβαδό, το εμβαδό του παραλείπεται εντελώς στη σύσταση και εμφανίζονται μόνο τα 3 εμβαδά των 12,42τ.μ με τα αντίστοιχα ονόματα τους και τα ποσοστά τους και επιπρόσθετα όλος ο χώρος; αναγράφεται ως "χώρος στάθμευσης" Οπότε μάλλον δεν θα βάλω καμία παράβαση για την αλλαγή θέσεων τους (γιατί αλλαγή θέσεων κατά τη γνώμη μου θα ήταν, μόνο αν οι θέσεις κατασκευαζόταν αντί στο δεξιό υπόγειο, στο αριστερό υπόγειο)
    1 point
  13. Κύριε Tetris και υπόλοιποι του συγκεκριμένου θέματος χαίρετε. Είναι η πρώτη φορά που έρχομαι στην ανάγκη να αφήσω μήνυμα γι’ αυτό συγχωρήστε με αν κάνω κάποιο λάθος ή αν έχει απαντηθεί ξανά η ερώτηση, δεν γνωρίζω ακόμα καλά το forum ώστε να ψάξω παραπάνω. Πρόκειται για μια περίπτωση όμοια με τις τελευταίες σας συζητήσεις. Γεωτεμάχιο 789τμ (προ 1968). Εν μέρει εντός οικισμού (μόλις τα 12 τμ) άρα άρτιο ως έχει. Οικισμός Αρτεμώνας – Σίφνος – Κυκλάδες άρα μιλάμε για Παραδοσιακό Οικισμό και όροι σύμφωνα με το γνωστό ΦΕΚ 594Δ’/1978. Καθορισμός των ορίων έχει γίνει με Απόφαση Νομάρχη με μαρκαδόρο πάνω σε χάρτη όπως πολύ σωστά περιέγραψε προηγουμένως ο κ. Tetris. Έχω προφορική οδηγία να ακολουθώ μόνο συμβουλευτικά τον χάρτη αυτό (δηλαδή να μην τον ψηφιοποιήσω ή να μην χρησιμοποιήσω την polyline που έχει προκύψει από αυτόν). Ο χάρτης αναφέρει ρητά στο υπόμνημα ότι οι κορυφές των ορίων υλοποιούνται από γωνίες κτιρίων και οδούς. Άρα εγώ προσωπικά, αποτυπώνω τις κορυφές των δύο κτιρίων που αντιλαμβάνομαι ότι αποτελούν κορυφές της γραμμής ορίου οικισμού και με αυτό τον τρόπο την χαράσσω στο σχέδιο, με μεγάλη προσοχή κατά την αποτύπωση, μην τυχόν στο μεταξύ έχει αλλάξει το σημερινό περίγραμμα των κτιρίων σε σχέση με αυτό που φαίνεται στον χάρτη καθορισμού ορίων. ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Πράττω ορθά ως προς την χάραξη του ορίου οικισμού; ΕΡΩΤΗΣΗ 2: -Αρχικά, αυτά τα μόλις 12 τμ μου δημιουργούν οικοδομησιμότητα; Αν ναι: -Έχω ρωτήσει συναδέλφους εδώ στο νησί που δραστηριοποιούνται με έκδοση αδειών και μου έχουν πει ότι η γραμμή οικισμού ΔΕΝ περιορίζει την επιφάνεια του κτιρίου που θα προκύψει από τυχούσα οικοδομική άδεια. Μπορείτε να μου επιβεβαιώσετε αν πράγματι θα εγκριθεί μια άδεια που θα προβλέπει οικοδομή στο εντός και στο εκτός οικισμού τμήμα ταυτόχρονα; Υποθέτω ότι αυτό εξαρτάται από την εκάστοτε Πολεοδομία, θα μου πείτε. ΕΡΩΤΗΣΗ 3 (Και η σημαντικότερη) Το πρόσωπο του ακινήτου είναι έξω από το εντός οικισμού τμήμα. Ρωτώντας συναδέλφους, με ενημέρωσαν ότι σ’ αυτή την περίπτωση το ακίνητο είναι ΜΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΟ. Ισχύει; Παρακάτω θα βρείτε printscreen με δικές μου σημειώσεις επί του σχεδίου για να σας βοηθήσω. Σας ευχαριστώ.
    1 point
  14. τιμη ζωνης εννοει η ανα τμ. αξια σε "γη" χωρις το κτισμα εδω αναλυτικα https://www.michanikos.gr/forums/topic/2284-εξαγορά-θέσεων-στάθμευσης/
    1 point
  15. @Κακαλος σημαίνει ότι έχουν δικαίωμα υπογραφής των σχεδίων για ηλεκτρο-μηχανολογικές αδειοδοτήσεις (πλην αδειών δόμησης) σε υφιστάμενα κτήρια που δεν έχουν χαρακτηριστεί διατηρητέα (ή μνημεία) και δεν βρίσκονται σε παραδοσιακούς οικισμούς και σύνολα.
    1 point
  16. Με βαση τις αποφασεις του ΣτΕ, υποθετω οτι εισαι αρτιος και οικοδομησιμος δες τα ΠΜ
    1 point
  17. Δεν μπορείς, γιατί η αυθαίρετη επέκταση δεν έχει συντελεσθεί εντός νόμιμου όγκου του κτιρίου.
    1 point
  18. Συμφωνώντας με τον Ιάσονα, θα προσθέσω και καταγγελία στον επιθ. δημ. διοίκησης, με κοινοποπίηση στα πειθαρχικά όργανα του τεε (αν κι αυτό το τελευταίο δεν πρόκειται να χαλάσει τη ζαχαρένια του). Στο εξώδικο, να ζητείται και τεκμηρίωση των παράλογων απαιτήσεων του υπαλλήλου, με παράλληλη επίρριψη ευθυνών στον υπογράφοντα (προϊστάμενο, δ/ντή, κλπ), διότι αυτός είναι στην ουσία ο κύριος υπεύθυνος. Υπάρχει, βέβαια, κι άλλος τρόπος, αλλά αυτά δεν μπορούν να γραφούν εδώ...
    1 point
  19. @Artemiscv για να υπογραφεί συμφωνητικό πρέπει να συνεργάζονται και τα δύο μέρη. Η μηδενική ή η συμβολική (εικονική) αμοιβή είναι ακριβώς το ίδιο προβληματικές σε ενδεχόμενο έλεγχο από την εφορία. Η σύναψη τέτοιου είδους συμφωνητικού αποτελεί επιλογή όταν υπάρχει διάθεση συνεννόησης από ιδιοκτήτη, μηχανικό, πολεοδομία για να λυθεί το πρόβλημα. Από φορολογικής απόψεως δεν μπορεί εύκολα να στηριχθεί. Στην περίπτωσή σου θα πρέπει να καταβληθεί το ποσό της νόμιμης αμοιβής. Αφού δεν το δέχεται ο μηχανικός, θα πρέπει να γίνει κατάθεση στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Τι γίνεται, όμως, με τον ΦΕΜ; Δεν μπορεί να γίνει από εσένα ή τον ιδιοκτήτη κατάθεση ποσού για λογαριασμό του μηχανικού χωρίς εξουσιοδότηση. Η απόδοση του ΦΕΜ (αλλά και του ΦΠΑ) στην εφορία είναι υποχρεώσεις του ελεύθερου επαγγελματία. Το θέμα είναι ότι η ΥΔΟΜ μπορεί να ζητήσει την απόδειξη πληρωμής του φόρου, παρ' όλο που δεν υποχρεούται να ελέγξει κάτι τέτοιο. Πριν προβείς σε οποιαδήποτε ενέργεια, να ρωτήσεις εγγράφως την ΥΔΟΜ εάν αρκεί το αποδεικτικό κατάθεσης της αμοιβής επίβλεψης (συν τον ΦΠΑ) στο ταμείο. Πάντως, για να αρνείται ένας επαγγελματίας να λάβει αμοιβή για εργασία που έχει κάνει θα συντρέχει κάποιος σοβαρός λόγος. Ίσως θα ήταν χρήσιμο να βρεις ποιος είναι αυτός ο λόγος.
    1 point
  20. 9/10/2023 Update! Στις κρατήσεις υπέρ ΔΟΥ, ενημερώθηκαν οι κωδικοί πληρωμής οι οποίοι πληρώνονται πλέον μέσω e-paravolo. Συγκεκριμένα οι 11100489001 & 1110403001 πληρώνονται με eparavolo κωδικός 201
    1 point
  21. Αν είναι οικόπεδο εντός σχεδίου πόλεως ισχύει ο ίδιος συντελεστής δόμησης για όλες τις χρήσεις και μπορείτε, αν υπάρχει, να τον βρείτε εδώ: http://gis.epoleodomia.gov.gr/v11/index.html#/23.8183/38.6426/6 Αν είναι εκτός σχεδίου τότε έιναι μη οικοδομήσιμο μάλλον. Σε κάθε περίπτωση με ένα τηλεφώνημα στην Πολεοδομία μπορεί να λυθεί η απορία σας.
    1 point
  22. καλησπέρα, η πρώτη ανάρτηση έγινε το 2012, μήπως κάποιος γνωρίζει αν έχουν αλλάξει οι συντελεστές από τότε και αν είναι ενημερωμένοι οι πίνακες; Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας
    1 point
  23. δλδ δεν μπορώ να κάνω τακτοποιηση όλο το ακίνητο μαζί με το "προβληματικό" τμήμα αλλά να αναγραφω πως αυτό δεν περιλαμβάνεται στο ακίνητο εν γνώσει των ιδιοκτητών? Βέβαια ανα καταλαβαίνω τέτοια μεταβίσβαση δεν γίνεται να πραγματοποιηθεί αφου εκτός των αλλών θα "κόβω" και την κατοικία .
    1 point
  24. Αγαπητέ Δημήτρη μας, είναι λογικό που δεν κατάλαβες γιατί και πως…. Αν ήσουν μηχανικός και είχες κάνει τις μελέτες του κτηρίου και βγάλει την άδεια και έχεις και υποχρέωση κατασκευής του υποσταθμού της ΔΕΗ θα καταλάβαινες. 1ον Όλα τα κοστολόγια για να υλοποιηθεί τα πληρώνει ο ιδιοκτήτης – εργοδότης στον στους εργολάβους κλπ. και μεταααααα αρκετά μεταααααα μπορεί να καταθέσει τα χαρτιά στην ΔΕΗ, η ΔΕΗ να κάνει αυτοψίες και όταααααν το εγκρίνει να ξεκινήσει η αποζημίωση. Η οποία φυσικά πάει με τιμές μονάδες που η ίδια η ΔΕΗ θεωρεί ότι πρέπει να πληρώσει. 2ον Εκσκαφές (πχ στην πρασιά ή όπου ζητήσουν) οι οποίες αν πέσεις σε βράχο και ειδικά αν είναι σκληρός βράχος πίστεψε με το κόστος ανεβάζει σημαντικά….. το οποίο φυσικά και δεν αποζημιωθεί. Ο Χρόνος που ενδεχόμενα θα επιμηκυνθεί σημαντικά αν έχεις και τέτοιο πρόβλημα στις εκσκαφές σε τραβάει πίσω όλη την οικοδομή αφού αφορά την στάθμη της θεμελίωσης 3ον η ΔΕΗ αρκετές φορές ειδικά αν δεν υπαρχει πρασιά απαιτεί να δώσεις τμήμα του υπογείου για υποσταθμό κι ακόμα αν δεν προβλέπεις να φτιάξεις υπόγειο σε υποχρεώνει και φυσικά όλα με κόστος δικό σου και όταν και τι θα εισπράξεις στο τέλος 4ον Συχνά πυκνά η ΔΕΗ δεν κάνει προστατευτικά μαγνητικών πεδίων (που έχουν οι υποσταθμοί) ειδικά όταν είναι σε υπόγειο τμήμα με σημαντικά προβλήματα υγείας Κλπ. κλπ. (αυτά όσα πρόχειρα θυμάμαι που μου έτυχαν έως τώρα….. ) Και φυσικά ενδεχόμενα και η αναγκαιότητα τους είναι σχετική με βάση ότι ορισμένες περιπτώσεις εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Οι κακές γλώσσες λένε για αγνό παρθένο ελαιόλαδο ή τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση…. Αλλά αυτά είναι φήμες …. Οπότε ναι, που να καταλάβεις αν δεν το φας κατάμουτρα ….. 😄
    1 point
  25. Δύο αρνήσεις (δέν / όχι) κάνουν μία κατάφαση? Διατύπωσε τό ερώτημά σου μέ πιό απλά λόγια.
    -1 points
  26. Μιλώ γιά τό Κονονικό Καθεστώς ΦΠΑ. Τό δικαίωμα έκπτωσης τό καθορίζει τό προϊόν που αγοράζεις σέ συνδυασμό μέ τό επαγγελματικό σου status. Π.χ. ο ΦΠΑ τής βενζίνης (μή επαγγελματικού αυτοκινήτου) δέν εκπίπτει (άρα Κατηγορία → 2.5). Ο ΦΠΑ τού τηλεφώνου τσέπης (κι άς είναι 0) εκπίπτει (άρα Κατηγορία → 2.4).
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 1 απάντηση
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • Παλαιό Φάληρο: Ανακαινίζεται το εμβληματικό κτίριο του Φλοίσβου
      Το πιο εμβληματικό κτίριο του Παλαιού Φαλήρου, αλλά και από τα πιο εμβληματικά ολόκληρου του παραλιακού μετώπου, θα ανακαινιστεί πλήρως, ώστε να αποκτήσει και πάλι την αίγλη που του αρμόζει, ιδιαίτερα τώρα που αναδεικνύεται ολόκληρη η Αττική Ριβιέρα.

      Πρόκειται για το «στρογγυλό» διώροφο κτίριο του Φλοίσβου και στόχος της δημοτικής Αρχής είναι να μετατραπεί σ’ έναν κόμβο πολιτισμού.

      Το κτήριο του Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο, όπως σχεδιάζεται να γίνει

      «Προχωράμε σε μια σημαντική επένδυση για το Παλαιό Φάληρο, με την υπογραφή της σύμβασης για την ανακαίνιση του εμβληματικού τοπόσημου της πόλης μας, του στρογγυλού κτιρίου στον Φλοίσβο. Ένα έργο, που σηματοδοτεί την αναγέννηση ενός εμβληματικού κτιρίου και την ανάδειξη της Αττικής Ριβιέρας», ανέφερε ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου.

      Το έργο είναι προϋπολογισμού 2,8 εκατομμυρίων ευρώ και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την Περιφέρεια Αττικής. Η σχετική σύμβαση υπεγράφη και η αποκατάσταση θα πραγματοποιηθεί διατηρώντας το κτίριο την αισθητική του και την ιστορική ταυτότητα. Θα αναπλαστεί και ο περιβάλλων χώρος, ώστε να γίνει φιλόξενος για τους επισκέπτες.

      Το κτίριο ανεγέρθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα




      Το κτίριο του Φλοίσβου ανεγέρθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και αποτελεί σημείο αναφοράς για τους πολίτες του Παλαιού Φαλήρου και όχι μόνο. Το έργο ενσωματώνει σύγχρονες αρχιτεκτονικές λύσεις, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εξασφάλιση της προσβασιμότητας για ΑΜΕΑ και εμποδιζόμενα άτομα.


      Με την ολοκλήρωση της ανακαίνισης:

      Το ισόγειο θα φιλοξενεί αίθουσα εκδηλώσεων και ομιλιών.


      Ο όροφος θα χρησιμοποιείται ως Πολιτιστικό Κέντρο για εκθέσεις εικαστικών.


      Ο περιβάλλων χώρος θα μετατραπεί σε έναν σύγχρονο, καλαίσθητο χώρο πρασίνου.
      • 0 απαντήσεις
    • mysafetyplan.gov.gr: Σε λειτουργία η πλατφόρμα για προστασία από φυσικές καταστροφές
      Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοινώνει τη λειτουργία της νέας ψηφιακής πλατφόρμας mysafetyplan.gov.gr, η οποία αποτελεί ένα εργαλείο ενημέρωσης και καθοδήγησης των πολιτών σε περιπτώσεις σεισμού και άλλων φυσικών καταστροφών και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, οι πολίτες μπορούν να εντοπίσουν ασφαλείς χώρους προσωρινής συγκέντρωσης (καταφύγια) σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των νησιωτικών περιοχών.

      Ο Διαδικτυακός Χάρτης Ασφαλών Χώρων είναι σχεδιασμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται:

      Προσβασιμότητα: Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη διαδικτυακά, χωρίς να απαιτείται εγκατάσταση εφαρμογής. Αρκεί η επίσκεψη στην ιστοσελίδα mysafetyplan.gov.gr.


      Πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο: Ο χάρτης εμφανίζει όλες τις εγκεκριμένες τοποθεσίες προσωρινής φιλοξενίας πολιτών (καταφύγια), όπως έχουν οριστεί από την Πολιτική Προστασία, τους Δήμους και τις Περιφέρειες.


      Σταδιακή αναβάθμιση: Στο προσεχές διάστημα θα εμπλουτιστεί με πρόσθετες οδηγίες και ενημερωτικό υλικό για διάφορες κατηγορίες φυσικών καταστροφών.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.