Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      4.482


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.015


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      6.557


  4. Διογένης

    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      22


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/11/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.170 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    3 points
  2. Σωστά. Βιάστηκα να απαντήσω Και για το κέρασμα, όσο ζούμε ελπίζουμε...
    2 points
  3. [αυτο τι σημαινει; "Αρτιότητα, αποστάσεις, πρόσοψη ΟΚ"] Εχεις πωληση τριων ακινητων..και οχι ενος... Καθε ενα εξεταζεται χωριστα. Σε αγορα απο εναν, γινεται συνενωση σε ενα, αλλα, κατ' αρχας, πρεπει να εχει τις προυποθεσεις του 33 παρ. 6...Δεν τις εχεις. Κατα τα λοιπα Στον Δημο Αριστοτελη ισχυει το ΦΕΚ ΑΑΠ 332/2010. Εχει διευκρινισθει με εγκυκλιο η διαφορα μεταξυ της παρ. 1 και 2 του αρθρου 32. Με βαση αυτη, αν εισαι στην παρ. 2, πας με το Δ 185. [δες την εγκυκλιο στα ΠΜ.] Πλην ομως μετα ηρθαν οι αποφασεις του ΣτΕ, οπότε ειναι ολα υπο εξεταση Η προσφατη τροποποιηση του 4759 με τον ν. 5057 αρθρ. 26, αφορα μονον στο αρθρο 40 Περιμενουμε ρυθμισεις για τα τυφλα 4 στρ., που, όπως φαινεται πρεπει να εχουν ετος δημιουργιας το 1985... Επομενως, δεν υπαρχει απαντηση αυτη την στιγμη.
    2 points
  4. @freecat Το περίγραμμα της οικοδομής.
    2 points
  5. Version 1.0

    1.576 downloads

    Ένα excelάκι για να οργανωνόμαστε σιγά-σιγά ... Υπολογίζει την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών των νόμων 4178/13 και 4495/17, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Στο τελευταίο tab υπάρχουν μερικά σχετικά παραδείγματα για την κατανόηση της λειτουργίας.
    1 point
  6. Πιστοποιητικό Πυρασφαλείας για καταστήματα κατηγορίας κινδύνου Α δεν απαιτείται εκτός αν το ζητάει κάποιος φορέας απαραίτητος για την έκδοση αδείας. Στην περίπτωσή σου - κατά πάσα πιθανότητα - δεν απαιτείται από κανέναν. Εφ' όσον δεν απαιτείται πιστοποιητικό, δεν αλλάζουν η χρήση ή η επιφάνεια, ή οτιδήποτε άλλο από την παλαιά μελέτη χρειάζεται με τα σχέδια και τεύχη της παλαιάς να γίνει η γνωστοποίηση στον φορέα αδειοδότησης και έπειτα με αυτήν να πας στην Πυροσβεστική για κόκκινο βιβλίο.
    1 point
  7. Γειά σου, βάλε μόνο το λέβητα για την θέρμανση και τα κλιμαστιστικά μόνο για την ψύξη.
    1 point
  8. Για την ιστορία και για να αναδείξω την ανάγκη να ξεκαθαριστεί η νομοθεσία , η απάντηση του Τ.Ε.Ε και της πολεοδομίας ήταν ότι δεν υπάρχειί κώλημα και μπορεί να εκδοθεί άδεια μικρής κλίμακας για πισίνα σε αγροτεμάχιο μη άρτιο και μη οικοδομίσημο . Η δικία μου γνώμη ταυτίζεται με την δικιά σας
    1 point
  9. Η βεβαίωση στατικής επάρκειας πρέπει να είναι υπογεγραμμένη από εσένα
    1 point
  10. Έτσι κι αλλιώς, μόνο το ΟΙΚ μπορεί να αναβαθμιστεί διότι οι κατηγορίες ΟΔΟ & ΥΔΡ είναι στην ανώτατη βαθμίδα. Οπότε, μιας κι έχεις μόνον επίβλεψη ως εμπειρία, θα πρέπει να συμπληρώσεις 6 χρόνια από την προηγούμενη αναβάθμιση.
    1 point
  11. Επιλέγοντας υπαγωγή στην κατηγορία 3 (εφόσον πληρούνται τα κριτήρια κάθε περίπτωσης) καταρχάς δεν εισάγεις επιφάνεια στο Φ.Κ. Ό,τι θέλεις το γράφεις στην Τ.Ε. Όπως, αντιλαμβάνεσαι, χωρίς εισαγωγή επιφάνειας, δεν θα σου υπολογίσει (ακόμη και να ήθελες) συντελεστές επιβάρυνσης για τυχόν Υ.Κ ή παραβίαση Δ. Συμπερασματικά λοιπόν, στην κατηγορία 3 δεν βάζεις καμία παράβαση (π.χ ΥΔ, ΥΚ, παραβίαση Δ κλπ) και πληρώνεις τα 325 Ευρώ.
    1 point
  12. @patty είστε σε λάθος καρτέλα, δεν έπρεπε να επιλέξετε "εισαγωγή πράξης σε συνέχεια προγενέστερης ηλεκτρονικής", αλλά "Νέα πράξη"
    1 point
  13. Η αλλαγή μηχανικών πάει με αναθεώρηση στο χρόνο ισχύος. Στην ίδια αναθεώρηση και η αλλαγή στατικής μελέτης.
    1 point
  14. Ο συμβολαιογραφος σου ξερει. [και η τροποποιηση συμβολαιο ειναι]
    1 point
  15. @tetris Συνάδελφε καλησπέρα. Τα σέβη μου, ξέρεις ήδη ότι με ιντριγκάρεις όσο κανείς άλλος την τελευταία πενταετία. Έχω αντίθετη άποψη για το εκτός σχεδίου τμήμα. Για να ισχύει αυτό που λες, υπάρχουν 2 προϋποθέσεις: 1. Το απέναντι σχέδιο πόλεως να έχει εγκριθεί πριν την ισχύ του Ν.1337 2. Το γήπεδο να έχει δημιουργηθεί πριν την ισχύ του Ν.1577 Τη δεύτερη προϋπόθεση φαίνεται ότι την ικανοποιούμε (δεν ξέρω στα σίγουρα, υποθέτω). Την πρώτη όχι (ο συνάδελφος μίλησε για πράξη εφαρμογής). Επομένως κατά τη γνώμη μου το εκτός κομμάτι είναι μη οικοδομήσιμο. Όσο για το τι αναγράφεται στη δήλωση Ν.651, αυτό είναι άλλη κουβέντα, αν και κατά τη γνώμη μου η δήλωση είναι αρκετά απλή, αλλά απαιτεί ανάλυση για τις εναπομένουσες επιφάνειες μετά τη ρυμοτομία. Αυτά Υ.Γ.: ήδη χρωστάμε ο ένας στον άλλο ένα κέρασμα, παρακαλώ μη δείξεις άλλη άρνηση στα παραπάνω, γιατί κινδυνεύεις να εκτεθείς περισσότερο, πράγμα που σημαίνει ότι θα κερνάς τσίπουρα μέχρι το τέλος των εποχών!
    1 point
  16. Καλησπέρα, κατεστραμμένο αρχείο μου κατεβάζει... Αν μπορείς ξαναδές το.
    1 point
  17. Καταγγελία στην ΥΔΟΜ. Με την έκθεση αυτοψίας σου επιβάλλουν 1000€ πρόστιμο ανέγερσης και 200€ πρόστιμο διατήρησης (παρ 4δ άρθρο 94 Ν.4495/17). Αυτή ανεβάζεις στα δικαιολογητικά, χωρίς να πληρώσεις ακόμη κάτι. Με την ΕΕΔΜΚ νομιμοποίησης ουσιαστικά κάνεις αποκατάσταση των πολεοδομικών παραβάσεων (κατά το ίδιο άρθρο του 4495. Έχεις προθεσμία 4 μήνες να την εκδόσεις) και το πρόστιμο ανέγερσης περιορίζεται στα 200€ ενώ δεν επιβάλλεται πρόστιμο διατήρησης. Αυτό πληρώνεις. Σιγουρέψου όμως ότι όλες οι αυθαιρεσίες που έχεις εμπίπτουν σε ΕΕΔΜΚ, πριν κάνεις την αυτοκαταγγελία γιατί μετά θα είναι αργά.
    1 point
  18. μονόδρομος η ψηφοφορία... και λύνει σίγουρα το πρόβλημα αν λάβει στην ψηφοφορία το 100%
    1 point
  19. αφου λες οτι εχεις υπολοιπο σδ στο Β, γινεται μεν, αλλα εχεις πολλη χαρτουρα θα πρεπει να κανεις νεο τοπογραφικο του Β, που γινεται μικροτερο και ενημερωση αδειας για την επεκταση που "ακυρωνεις".... και διορθωσεις στο Ε9, στο ΕΝΦΙΑ, στην συσταση ΟΙ στο Β, στο κτηματολογιο...κλπ Θα πρεπει να μιλησεις με τον συμβ/φο και την ΥΔΟΜ για την ολη διαδικασια.
    1 point
  20. Γειά σου, εφόσον θέλετε να κάνετε επέμβεση σε κοινόχρηστους χώρους για όδευση αγωγών, τότε σαφώς και χρειάζεται η συναίνεση της οικοδομής. Επίσης καλό είναι να αναζητήσετε τον κανονισμό (αν υπάρχει) γιατί ήδη μπορεί να το απαγορεύει. Διαφορετικά σκεφτείε την λύση για οριζόντιες οδεύεσεις με ότι αυτό συνεπάγεται (τοπικές υπερυψώσεις κλπ).
    1 point
  21. Ζητώ εκ των προτέρων συγγνώμη για το μακροσκελές και παραθέτω παρακάτω email που στάλθηκε την 2/10/23 από συνάδελφο σε κάθε αρμόδιο, όπου τα λέει όλα και "τους τα χώνει" χοντρά. Βέβαια δεν πήρε καμμία απάντηση : "Σημερινό μου email [email protected], στον πρόεδρο του ΤΕΕ και τις αρμόδιες διευθύνσεις: Κύριοι, ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ!!!! Για το Εξοικονομώ 2021 (ΕΙΚΟΣΙ ΕΝΑ) στέλνετε ενημερώσεις για λήξη προθεσμίας ολοκλήρωσης των έργων, τη στιγμή που έχουμε ολοκληρώσει τα έργα από μήνες (ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ το 2023, ΞΥΠΝΑΤΕΕΕ!) ενώ εσείς δεν έχετε ανοίξει ακόμα τη διαδικασία κλήρωσης του 2ου ενεργειακού επιθεωρητή ο οποίος θα πιστοποιήσει τις εργασίες. Εντωμεταξύ, εμείς οι άμοιροι και έρμαια της ανικανότητάς σας, έχουμε ολοκληρώσει τα έργα, έχουμε τιμολογήσει, τα έχουμε πληρώσει εργατικά, ΕΦΚΑ και υλικά, έχουμε πληρώσει ΦΠΑ και οι οικογένειές μας δεν έχουνε να φάνε. Ο οδηγός του προγράμματος (ΠΡΟΣΟΧΗ, είναι σε ΦΕΚ), ορίζει πληρωμή εντός διμήνου από την πιστοποίηση των εργασιών και έγκρισή τους από τους ελεγκτές της (Αντι)αναπτυξιακής τράπεζας. Πώς περιμένετε να υποβάλλουμε φάκελο ολοκλήρωσης έργου, αφού μας έχετε ομήρους, λόγω της ΜΗ δυνατότητας ελέγχου από τον Β΄ενεργειακό επιθεωρητή; Για να μη μιλήσω για τις αλλεπάλληλες άστοχες, επαναλαμβανόμενες και με δόσεις παρατηρήσεις που παίρναμε (άλλες ή και τις ήδη απαντημένες κάθε φορά), με καθυστέρηση ανταπόκρισής σας 2 μηνών από παρατήρηση σε παρατήρηση από τους πανάσχετους ελεγκτές σας! Θα έπρεπε προθεσμίες να έχετε κι εσείς κύριοι, όχι μόνο εμείς. Και μάλιστα έργο στο οποίο δεν έχετε ελέγξει και απαντήσει εντός διμήνου να θεωρείται νομοτελειακά ολοκληρωμένο και να πληρώνεται. Επίσης όλες οι παρατηρήσεις σας θα πρέπει να έρχονται στον 1ο έλεγχο. Όχι καινούριες κάθε τρεις και …πολύ! Κύριοι, επιφυλάσσομαι κάθε νομίμου δικαιώματός μου και των πελατών μου, κατά παντός υπευθύνου για την κατάσταση αυτή και κοινοποιώ την παρούσα στα ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με εκτίμηση και αγανάκτηση, Ανδρέας Α. Κυρώζης Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός Ενεργειακός Επιθεωρητής Σύμβουλος και Ανάδοχος Έργων Εξοινονομώ - Καθυστερώ, Χρεοκοπώ."
    1 point
  22. Εαν το οικοπεδο Β ειναι χτισμενο, δεν μπορεις να το "κατατμησεις" [γιατι θελετε να κανετε αυτη την μεταβιβαση;]
    1 point
  23. Κατόπιν της αλλαγής χρήσεως, που γίνεται με την ΕΕΔΜΚ, πρέπει να ενημερωθεί ο φάκελος της άδειας.
    1 point
  24. Αναφέρεις στην τεχνική σου έκθεση για τις εργασίες του άρθ 30 μιας και βγάζεις ΕΕΔΜΚ. Για την ΕΕΔΜΚ χρειάζεται είτε να επιλέξεις ΥΔ δική σου ότι δεν παράγονται απόβλητα, είτε σύμβαση με διαχειριστή ο οποίος θα σου ζητήσει το ΣΔΑ και μια τεχνική έκθεση. Μιλάς με την εταιρεία που ανήκει περιοχή σου πχ ΑΝΑΚΕΜ
    1 point
  25. Η κατάτμηση ακινήτου, δηλαδή ο τεμαχισμός ενός ακινήτου σε μικρότερα τμήματα και η μεταβίβαση τους σε τρίτα πρόσωπα, αποτελεί μια συνήθη πρακτική στην ελληνική πραγματικότητα, παρόλο την ψήφιση διαχρονικά σχετικών νόμων που απαγορεύουν την κατάτμηση της αγροτικής ιδιοκτησίας με προφανή στόχο την επωφελέστερη γεωργική εκμετάλλευση αυτής. Έτσι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις, όπου η κατάτμηση δεν έγινε με νόμιμο τρόπο και δημιουργούνται πολλά νομικά και πολεοδομικά ζητήματα. Το θέμα της μη νόμιμης κατάτμησης αναδεικνύεται σε μεγάλο βαθμό και με τη διαδικασία δήλωσης των ακινήτων στο κτηματολόγιο. Έτσι, πολλοί ιδιοκτήτες «πέφτουν» από τα σύννεφα όταν διαπιστώνουν ότι η έκτασή τους δεν είναι αυτόνομη, αλλά οι ίδιοι είναι εξ αδιαιρέτου ιδιοκτήτες ενός μεγαλύτερου ακινήτου, που απλώς έχουν την αποκλειστική χρήση ενός συγκεκριμένου τμήματος γης. Όμως, θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι η κατάτμηση ενός γεωτεμαχίου και η οικοδομησιμότητα αυτού είναι δύο διαφορετικές έννοιες οι οποίες δεν είναι απαραίτητο να ταυτίζονται. Για τα εντός σχεδίου γεωτεμάχια, ο κανόνας είναι οτι δεν επιτρέπεται κατάτμηση αν τα οικόπεδα που προκύπτουν από την υπαίτια κατάτμηση (νέο και παλιό) δεν πληρούν τις προϋποθέσεις οικοδομησιμότητας που ισχύουν για τη συγκεκριμένη περιοχή. Αντίθετα, το θέμα της οικοδομησιμότητας των εκτός σχεδίου αγροτεμαχίων ή κληροτεμαχίων είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Τι είναι η κατάτμηση; Ως κατάτμηση ακινήτου, ορίζεται εκείνη η διαδικασία κατά την οποία ο κύριος ή οι συγκύριοι ακινήτου αποσπούν από το ακίνητό τους τμήμα διαιρετό και το μεταβιβάζουν σε τρίτο. Με το τρόπο αυτό παύει η συνέχεια της γης τους και καταργείται τόσο ο χαρακτηρισμός του «ενιαίου», όσο και ο αυτοτελής χαρακτήρας του ακινήτου τους. Τι ισχύει με τις κατατμήσεις σε εκτός σχεδίου περιοχές; 1) Απαγορεύεται η κατάτμηση των ακινήτων σε μέγεθος μικρότερο των 1000 τ.μ., όταν αυτά ευρίσκονται σε ακτίνα 500 μ από τα όρια οικισμού (περιμετρική ζώνη πόλεως). Προσοχή όμως η διάταξη ισχύει για τα παλιά σχέδια πόλεως (1923-1983). 2) Απαγορεύεται η κατάτμηση στις Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.) κάτω από τα όρια αρτιότητας που ισχύει για την κάθε περιοχή π.χ.τα 20 στρέμματα για την εκτός σχεδίου περιοχή της Αττικής. 3) Απαγορεύεται η κατάτμηση κάτω από τα όρια αρτιότητας σε περιοχές που έχουν προσδιοριστεί, σύμφωνα με το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό σχέδιο ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ του ΟΤΑ. 4) Απαγορεύεται η κατάτμηση μιας μεγάλης έκτασης σε τμήματα των 4 στρεμμάτων, αν δεν προκύπτει ότι έκαστο αγροτεμάχιο των 4 στρ. αποκτά ταυτόχρονα και πρόσωπο 25 μέτρα σε αναγνωρισμένο κοινόχρηστο δρόμο. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία δρόμων μεταξύ τους σήμερα, γιατί ο δρόμος πρέπει να προϋπάρχει. Οι κοινόχρηστοι δρόμοι για τους οποίους έχει εφαρμογή αυτή διάταξη, είναι συγκεκριμένοι π.χ. δρόμοι που φαίνονται σε διανομές του Υπ. Γεωργίας (εποικιστικές περιοχές), ή ζώνη παραλίας εφ’ όσον είναι διαμορφωμένη οδός, δρόμοι που έχουν κατασκευαστεί από Τεχνικές Υπηρεσίες των Δήμων. Σε κάθε περίπτωση είναι απαραίτητη η διαπιστωτική πράξη κοινοχρησίας του δρόμου. Τι ισχύει με τα Κληροτεμάχια; – Τα ΚΛΗΡΟΤΕΜΑΧΙΑ που έχουν παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο – με τον Α.Ν 431/1968 (ΦΕΚ 115/Α/1968) απαγορευόταν η κατάτμησή τους μέχρι την 22-3-2012. Εξαίρεση από τον κανόνα αυτό αποτελούσαν ανέκαθεν α) οι οικοπεδικοί κλήροι β) κλήροι με σκοπό ανέγερσης τουριστικών εγκαταστάσεων (με άδεια του ΕΟΤ) γ) κλήροι εντός ρυμοτομικού σχεδίου ή εντός ορίων οικισμών δ) εφημεριακοί ή σχολικοί κλήροι για την ανέγερση εκκλησιών ή σχολείων – Από την 22-3-2012 και μετέπειτα επιτρέπεται νόμιμα η κατάτμηση των κληροτεμαχίων και η προσμέτρηση πράξεων νομής για τη συμπλήρωση της κτητικής παραγραφής επί του τμήματος του κλήρου. Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω αφού ο Ν.4061/2012 ακυρώνει τον Α.Ν 431/1968 στο σύνολό του, τα κληροτεμάχια αντιμετωπίζονται πλέον σαν όλα τα αγροτεμάχια, τα οποία μπορούν να κατατμηθούν σε οποιοδήποτε μέγεθος και σχήμα χωρίς την απαίτηση της αρτιότητας (ελάχιστο πρόσωπο και εμβαδόν) εκτός αν το γεωτεμάχιο εμπίπτει σε κάποια Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ), ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ όπου υπάρχει όριο κατάτμησης. – Στην περίπτωση που υπάρχει η βούληση να κατατμηθεί ένα κληροτεμάχιο και αυτό να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο για να δομηθεί, θα πρέπει να εξασφαλιστεί ώστε το πρόσωπο και το εμβαδόν να καλύπτει τις απαιτήσεις που προκύπτουν από τα Δ/γματα για την εκτός σχεδίου δόμηση. -Χρησικτησία επί ολόκληρων κληροτεμαχίων επιτρέπεται από 23-5-1968. – Χρησικτησία επί τμημάτων κληροτεμαχίων επιτρέπεται α) εφόσον οι κατατμήσεις έγιναν δεκτές με επικύρωση ανωμάλων δικαιοπραξιών από την ημερομηνία της επικύρωσης και μετέπειτα και β) κατατμήσεις που γίνονται από 22-3-2012 και μετέπειτα Η επικύρωση ανωμάλων δικαιοπραξιών επιτρέπεται μέχρι 22-3-2024 εφόσον αφορούν κατατμήσεις με ιδιωτικά συμφωνητικά που έγιναν πριν από την 22-3-2012. Το χωράφι μου το «έκοψε» ο δρόμος και χωρίστηκε σε δύο τμήματα. Ισχύει αυτή η κατάτμηση; Σύμφωνα με νομοθετικό διάταγμα του 1923 απαγορεύονταν να δημιουργούμε δρόμους και να «κόβουμε» τα χωράφια μας. Έτσι όσοι δρόμοι δημιουργήθηκαν για την μεταφορά αγροτικών προϊόντων και προϋπάρχουν του 1923 θεωρούνται κοινόχρηστοι, ενώ αντίθετα όσοι δρόμοι δημιουργήθηκαν μετά το 1923 με ιδιωτική πρωτοβουλία θεωρούνται ιδιωτικοί. Όμως, πλήθος δρόμων σχηματίστηκαν τις δεκαετίες του 1960 και 1970 και για την επίλυση αυτού του ζητήματος υπήρξε νόμος, που αναγνωρίζει τις ιδιωτικές οδούς που σχηματίστηκαν μέχρι το 1977 προς εξυπηρέτηση των παρακείμενων αγροτεμαχίων. Μέσω λοιπόν της «εξομοίωσης» των παρανόμως δημιουργηθέντων ιδιωτικών οδών με «αγροτικές» (που εξαιρούνται της απαγόρευσης) τα αγροτεμάχια που κατατμήθηκαν από την διάνοιξη της οδού με τον συγκεκριμένο τρόπο, θεωρούνται αυτοτελή και μεταβιβάζονται περαιτέρω χωρίς πρόβλημα. Τι γίνεται στην περίπτωση που ο δρόμος σχεδιάστηκε αλλά δεν έχει υλοποιηθεί; Ισχύει η κατάτμηση και μπορούν να πουληθούν ξεχωριστά τα δημιουργηθέντα αγροτεμάχια; Δεν συνιστά κατάτμηση η απεικόνιση και μόνο σε τοπογραφικό διάγραμμα διανομής αγροτεμαχίου, δίχως η κατάτμηση αυτού να συνοδεύεται και από μεταβίβαση (π.χ. πώληση, δωρεά, γονική παροχή). Εάν έχει γίνει προσύμφωνο πώλησης των αγροτεμαχίων, πριν το 1977, τότε ισχύει. Σε διαφορετική περίπτωση, δεν μπορεί να γίνει μεταβίβαση των τμημάτων γηπέδων που προσέβλεπαν στον δρόμο αυτό, όπως απεικονίζονται στο τοπογραφικό διανομής και θεωρείται πολεοδομικά ενιαίο. Εχω ένα χωράφι και θέλω να το χωρίσω στα παιδιά μου κι ας μην οικοδομήσουν. Μπορώ; Στην περίπτωση που το ακίνητο βρίσκεται εξ ολοκλήρου σε περιοχή εκτός σχεδίου, εκτός ζώνης οικισμού και εκτός Ζώνης οικιστικού ελέγχου, τότε ναι μπορεί να κατατμηθεί σε οποιοδήποτε μέγεθος, χωρίς το δικαίωμα οικοδόμησης. Εχω ένα οικόπεδο εντός σχεδίου/οικισμού και θέλω να το χωρίσω και να το γράψω στα παιδιά μου κι ας μην οικοδομήσουν. Μπορώ; Οχι. Απαγορεύεται η κατάτμηση και η μεταβίβαση της κυριότητας οικοπέδων που συνεπάγεται τη δημιουργία μη άρτιων οικοπέδων. Στην περίπτωση αυτή μπορείτε να κάνετε συμβολαιογραφική πράξη σύστασης καθέτου διηρημένης ιδιοκτησίας. Εχει κατατμηθεί ένα αγροτεμάχιο σε τρία. Η κατάτμηση έγινε εδώ και τριάντα χρόνια δια λόγου χωρίς συμβόλαιο, αλλά δηλώνονται ξεχωριστά στα Ε9. Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση; Αυτό το πρόβλημα είναι επαναλαμβανόμενο και μπορεί να αντιμετωπισθεί χρησιμοποιώντας το νομικό εργαλείο της χρησικτησίας. Στην τρέχουσα συμβολαιογραφική πρακτική αποτελεί σύνηθες φαινόμενο η επίκληση χρησικτησίας και η ταυτόχρονη μεταβίβαση του ακινήτου στο οποίο αυτή αναφέρεται. Επίσης, στη δήλωση εγγραπτέων δικαιωμάτων στο Εθνικό Κτηματολόγιο με επικαλούμενο τίτλο τη χρησικτησία, η ιδιοκτησία εγγράφεται συνοδευόμενη από ένορκη βεβαίωση δύο προσώπων. Πότε ισχύει η κατάτμηση όταν είναι το ακίνητο από κληρονομιά; Σε περίπτωση κληρονομιάς για τον χρόνο δημιουργίας του γηπέδου λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος θανάτου του κληρονομούμενου. Τι ισχύει με τα προσύμφωνα; Σε περίπτωση ύπαρξης συμβολαιογραφικού προσυμφώνου, δυνάμει του οποίου έχει εκδοθεί τελεσίδικη δικαστική απόφαση περί μεταβιβάσεως της κυριότητας οικοπέδου, ως χρόνος κατάτμησης θεωρείται η ημερομηνία μεταγραφής της δικαστικής απόφασης. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]
    1 point
  26. Version Τ.Ο. 1-8

    3.945 downloads

    Τεχνικές Οδηγίες Σκυροδέτησης ΣΠΜΕ - Από την Επιτροπή Τεχνολογίας Σκυροδέματος : ΤΟ 1 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΧΑΜΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 2 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΥΨΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 3 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟ 4 - ΔΑΠΕΔΑ ΑΠΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 5 - ΑΥΤΟΣΥΜΠΥΚΝΟΥΜΕΝΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 6 - ΑΝΘΕΚΤΙΚΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 7 - ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΧΑΛΥΒΑ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ (και δόκιμες πρακτικές για να μην επέλθει διάβρωση) ΤΟ 8 - ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΡΩΓΜΩΝ ΛΟΓΩ ΔΙΑΒΡΩΣΗΣ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
    1 point
  27. Version v6

    2.833 downloads

    Αφορά στην απόφαση με αριθμ. ΔΝΣγ/34033/ΠΕ/ΦΝ 275, ΦΕΚ 350Β/17.02.2016 Τροποποίηση κανονισμών που αφορούν σε ειδικές περιπτώσεις επεμβάσεων σε υπάρχοντα κτίρια Στα αρχεία περιλαμβάνονται : 1. Διάγραμμα Ροής της διαδικασίας που προβλέπεται στο κείμενο της απόφασης, 2. To κείμενο σε PDF διαμορφωμένο για ευκολότερο διάβασμα.
    1 point
  28. Είστε πάντα αυτό που λένε "Πριν από εσάς για εσάς"!!!ευχαριστούμε!!!
    1 point
  29. dadabook "container/isobox είτε για ένα απλό ξύλινο ''σπιτάκι Κήπου''" Προκειται για διαφορετικα πραγματα - για το σπιτακι ισχυει η ΕΕΔΜΚ της περ."λγ" - για προκατ ισχυει η περ. "β" - για προσωρινες κατασκευες του αρθρου 2 περ. 74 του ΝΟΚ, ισχυει η περίπτωση "ε" - για εργοστασιακους οικισκους ισχυει η περιπτωση "ι"
    1 point
  30. Version v1

    790 downloads

    Ένας συγκεντρωτικός πίνακας για τις ΕΕΜΚ. Για να μην ταλαιπωρούμαστε μ' αυτές ...
    1 point
  31. Καλησπέρα σε όλους. Στη περίπτωση που θέλουμε να κατασκευάσουμε νέο κτίριο ισόγειο με σκελετό από ο.σ. και πλήρωση με λιθοδομή, ποιο είναι το ελάχιστο πάχος λιθοδομής αν έχουμε πετρα - θερμ/νωση -πέτρα ; 25εκ είναι το ελάχιστο;
    -1 points
  32. Υπάρχει μια συζήτηση εδώ σχετικά με το γιατί δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση της θερμ/σης ανάμεσα στις πέτρινες επιφάνειες (εκτός και αν φτιάχνεις φρούριο με τοιχοποιία 50εκ+μόνωση+50εκ 🤪)
    -1 points
  33. Μην είσαι τόσο βέβαιος ότι αυτή θα σου λύσει το "συνολικό" πρόβλημα! Η διαμερισμάτωση δεν είναι πανάκεια!!!
    -1 points
  34. Αφού και τα δύο διαμερίσματα έχουν αυθαιρεσίες, να κάνεις 2 δηλώσεις υπαγωγής στον 4495. Μία για το καθένα, στα στοιχεία του κάθε πλήρη κύριου. Στη μια από τις δύο να βάλεις και την παράβαση της διαφορετικής διαμερισμάτωσης του ορόφου. Στα σχόλια της συγκεκριμένης δήλωσης ν' αναφέρεις ότι, στη ρύθμιση της συγκεκριμένης αυθαιρεσίας συναινεί και ο όμορος ιδιοκτήτης κ.λπ.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.