Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.509


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.468


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.572


  4. iosD

    iosD

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/11/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    99.824 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    5 points
  2. Version 1.0.0

    631 downloads

    Το αναθεωρημένο σχέδιο με ημερομηνία 13.12.2021 για υποσταθμούς της ΔΕΔΔΗΕ. Περιέχει τα απαιτούμενα μεγέθη καθώς και κατασκευαστικές λεπτομέρειες. Έχει μικρές διαφοροποιήσεις από το προηγούμενο του 1993. Το αρχείο autocad έχει προκύψει από μετατροπή του pdf που χορηγεί η ΔΕΔΔΗΕ με την εντολή PDFIMPORT. Δεν το χορηγεί η ΔΕΔΔΗΕ.
    1 point
  3. ο κάτω απ "αυτό" θα υπολογιστεί ως εξώστης
    1 point
  4. Από όσα γνωρίζω, για δημόσια-δημοτικά κτίρια η ρύθμιση δεν απαιτεί άλλα σχέδια πλην τοπογραφικού με το περίγραμα του κτιρίου. Επίσης, για σχολεία που κατασκευάστηκαν πριν το 1983, (νομίζω πως) δεν ήταν απαραίτητη η οικοδομική άδεια Δες άρθρο 114 συμπλ. η μη ύπαρξη άδειας (γενικώς) δεν κατατάσσει αυτομάτως όλα τα κτίρια σε κατ. 5, παρά μόνο όσα κατασκευάστηκαν μετά το 1983
    1 point
  5. Οι απόψεις διίστανται. Από τον ορισμό που λέει "...Δεν υφίσταται ελάχιστος ή μέγιστος περιορισμός ως προς το ύψος της σοφίτας." θεωρώ ότι δεν είναι απαραίτητο να τηρηθεί το 2,50μ (επίσης έχει ενδιαφέρον ότι ο Νέος ΚΚ εξαιρεί και από τις απαιτήσεις φωτισμού αερισμού την σοφίτα). Δεν υπάρχει αλλά ασφαλές είναι να κάνεις ένα ελάχιστο 10%. Υπάρχουν πολλές μελέτες κατηγορίας 3 που συνάδελφοι κάνουν κλίσεις 2-3%, αλλά αυτά σαφώς αποτελούν ρύσεις απορροής υδάτων και όχι κλίση στέγης και πολύ φοβάμαι ότι θα κριθούν στο ΣΤΕ κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις καθώς παρόλο ότι δεν προβλέπεται στην νομοθεσία ελάχιστη κλίση, σαφώς το οπτικό αποτέλεσμα είναι όροφος και όχι στέγη/ σοφίτα. Από την Τεχνική Οδηγία: "Δεν αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία, δηλαδή δεν προσεγγίζεται από εξωτερική κλίμακα. Αποτελεί λειτουργικό παράρτημα της υποκείμενης επιφάνειας και σε περίπτωση διαφορετικών ιδιοκτησιών στον ίδιο όροφο, κάθε σοφίτα τοποθετείται μέσα στα όρια της υποκείμενης ανεξάρτητης ιδιοκτησίας και δεν εκτείνεται στην όμορη. Δεν υποκαθιστά τη λειτουργία των χώρων κύριας ή βοηθητικής χρήσης που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία της αυτοτελούς ανεξάρτητης ιδιοκτησίας του κτιρίου στην οποία ανήκει" Βέβαια αν θεωρήσεις ότι κάτω έχεις γκαρσονιέρα και μπορεί κάποιος να κοιμηθεί στο σαλόνι ενδεχομένως να μπορείς. Σίγουρα πάντως δεν γίνεται να μην έχεις κάτω κουζίνα και λουτρό.
    1 point
  6. Όχι και εννοείται η απάντηση ήταν τηλεφωνική και όχι γραπτή μέσω mail, παρά το ότι έθεσα και το ερώτημα γραπτώς.
    1 point
  7. Τα DGM θα πατάνε πάνω στα όρια των ΚΑΕΚ και με κοινό όριο αυτό της παραχώρησης. Πρόσεχε όμως. Αυτό ισχύει αν το ΚΑΕΚ σου είναι παραπλήσιο με τα πραγματικά όρια. Αν τα ΚΑΕΚ σου έχουν μεγάλη διαφορά με τα πραγματικά, τότε θα πρέπει να προβείς πρώτα σε διόρθωση και μετά σε εγγραπτέα πράξη.
    1 point
  8. Τελικά το θέμα λύθηκε. Θέλετε να πέσετε κάτω από τα γέλια; Αν συμπληρώσεις στο πεδίο: "Είδος έργου*" με μικρά δεν σου βγάζει τη μπάρα με Νομό και Πόλη. Αν το συμπληρώσεις με κεφαλαία στα βγάζει. Το τσεκάραμε τώρα 2 μηχανικοί και το bug είναι αυτό. Μία εβδομάδα ταλαιπωρία από το φωστήρα που έστησε την πλατφόρμα!!!!!!
    1 point
  9. Μαζί με το 30% της επιχορήγησης στο τέλος, όταν τελειώσουν όλοι οι έλεγχοι και πιστοποιηθεί η αίτηση προς τελική εκταμίευση (στάδιο 9).
    1 point
  10. @Πάνος ναι, πρέπει. @Μέρσα η παρακάτω δημοσίευση θα σε βοηθήσει:
    1 point
  11. Το παίζω και στοίχημα.... δεν είναι Cad αλλά χεράκι..... (θα ήταν μεγάλος μπελάς να έκανε με το CAD την σκιά στο παράθυρο...
    1 point
  12. Καταγγελία στην οικεία πολεοδομία για αυθαίρετες κατασκευές και αγωγή...
    1 point
  13. Version 1.0.0

    525 downloads

    Λεπτομέρειες για την κατασκευή υποσταθμού ΔΕΗ, το σχέδιο είναι απο το 1993
    1 point
  14. Ευχαριστώ συνάδελφοι. Καταλήγουμε λοιπόν ότι πρέπει να εφαρμοστεί το 60% ως ποσοστό κάλυψης και όχι το 70% που ορίζει το ΦΕΚ για το συγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο. Η εγκύκλιος που παραθέτω ορίζει στο κεφάλαιο Δ "Διευκρινίσεις επιπλέον των αναφερομένων στις προηγούμενες ενότητες 1. Κάλυψη: Τα ήδη εγκεκριμένα διαγράμματα κάλυψης εξακολουθούν να ισχύουν". Ποια εννοεί ως εγκεκριμένα διαγράμματα κάλυψης; Εγκ-28271/2/13 (ΔΟΚΚ) Εγκ-2/13 Εφαρμογή των παρ.4 και παρ.5 του Αρθ-1 του Ν-4067/12 (ΝΟΚ/12) "Νέος Οικοδομικός Κανονισμός" (ΦΕΚ-79/Α/12) Α. Γενικό Πεδίο Εφαρμογής (Τα καθοριζόμενα από το ΝΟΚ αριθμητικά μεγέθη και συντελεστές είναι τα ανώτατα επιτρεπόμενα και κατά την αναθεώρηση, επέκταση ή έγκριση ρυμοτομικών σχεδίων ή τροποποίηση των όρων δόμησης περιοχής ή σε τμήμα της δεν γίνεται να καθορίζονται μεγαλύτερα απ' αυτά. Προεδρικά διατάγματα που καθορίζουν πολεοδομικά μεγέθη μικρότερα του ΝΟΚ εξακολουθούν να ισχύουν) Β. Κανονιστικές πράξεις, που εκδόθηκαν από άλλα όργανα της διοίκησης (Για την έγκριση όρων δόμησης απαιτείται έκδοση προεδρικού διατάγματος. Σχτικές με το θέμα αποφάσεις Νομαρχών, Περιφερειαρχών θα πρέπει εντός ευλόγου χρόνου να αντικατασταθούν από ΠΔ. Μέχρι τότε, αυτές εξακολουθούν και ισχύουν, εφόσον θεσπίζουν μικρότερα πολεοδομικά μεγέθη του ΝΟΚ) Γ. Ειδικότερες περιπτώσεις (- Αποφάσεις νομαρχών, περιφερειαρχών κλπ που θεσπίζουν μεγαλύτερα ή μικρότερα πολεοδομικά μεγέθη του ΝΟΚ για λογούς προστασίας του οικιστικού περιβάλλοντος συγκεκριμένης περιοχής ή της φυσιογνωμίας της, εξακολουθούν να ισχύουν, έως ότου εκδοθεί -όπου απαιτηθεί- απόφαση του ΥΠΕΚΑ περί μη εφαρμογής των. - 'Οπου στις κείμενες διατάξεις προεβλέπετο η εφαρμογή του ΓΟΚ/85 εφαρμόζεται πλέον ο ΝΟΚ/12. - Σε οικισμούς τα ειδικά περί οικισμών διατάγματα (ΒΔ/25-8-69, ΒΔ/3-4-70, ΠΔ/26-1-79, ΠΔ/8-2-80, ΠΔ/24-4-85 κλπ) κατισχύουν των διατάξεων του ΝΟΚ) Δ. Διευκρινίσεις επιπλέον των αναφερομένων στις προηγούμενες ενότητες (Διευκρινίσεις για την κάλυψη, τον συντελεστή δόμησης και το ύψος κτιρίων / αριθμό ορόφων) Με αφορμή ερωτήματα υπηρεσιών δόμησης και πολιτών διευκρινίζουμε τα εξής για τη γενικότερη αντιμετώπιση της εφαρμογής των διατάξεων του θέματος: Α. Γενικό Πεδίο Εφαρμογής. Κατά τη διάταξη της παρ.4 του Αρθ-1 του Ν-4067/12 προβλέπεται ότι όλα τα αριθμητικά μεγέθη που ορίζονται στις διατάξεις του Ν-4067/12 θεωρούνται ως τα ανώτατα επιτρεπόμενα. Καθορίζεται δηλαδή η σημασία των αριθμητικών μεγεθών και συντελεστών του ΝΟΚ, τα οποία θεσπίζονται ως ανώτατα επιτρεπτά όρια. Επομένως κατά την αναθεώρηση, επέκταση ή έγκριση ρυμοτομικών σχεδίων ή τροποποίηση των όρων δόμησης περιοχής ή σε τμήμα της, δεν μπορούν να καθορίζονται αριθμητικά μεγέθη (κάλυψη, ύψος κλπ) μεγαλύτερα από τα οριζόμενα στο Ν-4067/12. Πρόκειται, λοιπόν, για γενική ρύθμιση, η οποία κατισχύει των Διαταγμάτων που καθορίζουν πολεοδομικά μεγέθη μεγαλύτερα από τα οριζόμενα στο Ν-4067/12 , με την επιφύλαξη των αναφερομένων στην Ενότητα Γ της παρούσας. Επομένως όταν τα ΠΔ/τα ορίζουν πολεοδομικά μεγέθη μικρότερα από τα οριζόμενα στο Ν-4067/12 εξακολουθούν να ισχύουν. Β. Κανονιστικές πράξεις, που εκδόθηκαν από άλλα όργανα της διοίκησης. Σύμφωνα με πάγια νομολογία του ΣτΕ, οι κανονιστικές πράξεις πολεοδομικού περιεχομένου μπορούν να περιέχονται μόνο σε ΠΔ/τα ( ΣΤΕ-3661/05 Ολομ.). Επίσης κατά τη διάταξη του Αρθ-31 του Ν-3937/11 προκύπτει με σαφήνεια η υποχρέωση έκδοσης ΠΔ/των για την έγκριση όρων δόμησης. Βεβαίως μέχρι την καθιέρωση της νομολογίας του ΣτΕ και την ισχύ της σχετικής διάταξης πολλές ρυθμίσεις πολεοδομικού περιεχομένου και μάλιστα αυτές που θέσπιζαν όρους δόμησης, εκδίδονταν και από άλλα όργανα της Διοίκησης, πέραν του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μετά τα ανωτέρω θα πρέπει εντός ευλόγου χρόνου να εκδοθούν προεδρικά διατάγματα και για τις περιοχές που το πολεοδομικό καθεστώς τους ρυθμίζεται από πράξεις άλλων οργάνων. Μέχρι την έκδοση των νέων σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων, εξακολουθούν κατ' οικονομία να εφαρμόζονται οι κανονιστικές πράξεις, εφόσον θεσπίζουν μικρότερα πολεοδομικά μεγέθη σε σχέση με τα οριζόμενα στο Ν-4067/12 . Γ. Ειδικότερες περιπτώσεις • Στις περιοχές όπου ισχύουν κανονιστικές πράξεις, που ορίζουν γενικές ή ειδικές πολεοδομικές διατάξεις, με τις οποίες έχουν θεσπισθεί πολεοδομικά μεγέθη διαφορετικά (μικρότερα ή μεγαλύτερα) από τα οριζόμενα στο ΝΟΚ , για ειδικούς λογούς προστασίας του οικιστικού περιβάλλοντος συγκεκριμένης περιοχής ή της φυσιογνωμίας της , (περιοχές φυσικού κάλλους, αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, παραδοσιακοί οικισμοί, παραδοσιακά τμήματα πόλεων, μνημεία, διατηρητέα κτίρια και ζώνες προστασίας τους, αεροδρόμια κλπ), καθώς δεν έρχονται σε αντίθεση με το ΝΟΚ, ο οποίος δεν ορίζει συγκεκριμένους όρους δόμησης ανά περιοχή, αλλά περιέχει γενικής εφαρμογής και πανελλήνιας εμβέλειας διατάξεις, εξακολουθούν να ισχύουν , μέχρις ότου και εάν εκδοθεί όπου απαιτηθεί , απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής της παρ.5β του Αρθ-1 , που να διαπιστώνει τη μη εφαρμογή τους. • Στις περιοχές όπου από τους όρους δόμησης προβλεπόταν η εφαρμογή του συνόλου ή μέρους των διατάξεων του εκάστοτε ισχύοντος Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού ( ΓΟΚ ), εφαρμόζεται πλέον ο Ν-4067/12 (πχ όταν προβλέπεται ύψος κατά ΓΟΚ , τότε εφαρμόζεται ο ΝΟΚ ). • Τα οριζόμενα στο Αρθ-109 (Όροι και περιορισμοί δόμησης των οικοπέδων εντός οικισμών με εγκεκριμένο σχέδιο) του ΠΔ/14-7-99 "Κώδικας Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας" (ΦΕΚ-580/Δ/99), κατισχύουν του Ν-4067/12 . • Στις περιοχές όπου κατόπιν οδηγιών και ερμηνειών της διοίκησης κρίθηκε ότι εφαρμόζονται τα πολεοδομικά μεγέθη του Ν-1577/85 (μεγαλύτερα των αριθμητικών μεγεθών των οριζομένων στα σχετικά ΠΔ/τα) εφαρμόζονται πλέον τα οριζόμενα στο Ν-4067/12 . Δ. Διευκρινίσεις επιπλέον των αναφερομένων στις προηγούμενες ενότητες 1. Κάλυψη: Τα ήδη εγκεκριμένα διαγράμματα κάλυψης εξακολουθούν να ισχύουν. 2. Συντελεστής Δόμησης: Κανονιστικές πράξεις, με τις οποίες καθορίστηκε αριθμητικά ο συντελεστής δόμησης εξακολουθούν να ισχύουν, δεδομένου ότι δεν αντίκεινται στα οριζόμενα με το Ν-4067/12 , ο οποίος δεν καθορίζει συντελεστές δόμησης. Σε περιοχές όπου με ΠΔ/τα και άλλες Κανονιστικές πράξεις καθορίστηκε έμμεσα ο συντελεστή δόμησης, διευκρινίζεται ότι για τον υπολογισμό του και μόνον , ως κάλυψη λαμβάνεται η κάλυψη που ίσχυε προ του Ν-4067/12 . 3. Ύψος: Ειδικές διατάξεις, σχετικά με τα επιτρεπόμενα ύψη κτιρίων/αριθμό ορόφων για την προστασία: • αρχαιολογικών χώρων, • παραδοσιακών οικισμών, • ιστορικών τόπων, • έργων τέχνης, μνημείων, διατηρητέων κτιρίων, • αεροδρομίων ή παρόμοιων χρήσεων, ή • που καθορίζουν ύψος κτιρίων με απόλυτο υψόμετρο ή με ειδικά προσδιοριζόμενα επίπεδα ή ύψος κτιρίων, που η σεισμική επικινδυνότητα της περιοχής το επιβάλλει, κατισχύουν των διατάξεων του Ν-4067/12 . ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΚΚ Ταχ. Δ/νση: Μεσογείων και Τρικάλων 36, Αθήνα
    1 point
  15. Και όμως, χρειάζεται οικοδομική άδεια με τίτλο: "Δημιουργία Χ θέσεων στάθμευσης στην πρασιά( ; ) υπάρχουσας οικοδομής" προσοχή στον ελεγχο φύτευσης και το πιο σημαντικό "συναίνεση πολυκατοικίας" θέλει και συμβόλαιο δέσμευσης όπως ήδη ανφέρθηκε
    1 point
  16. Εδώ, μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε για το "σαν". Συνεπώς, τους ξαναρωτάς
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.