Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. thstam

    thstam

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      35


  2. Σερίφης

    Σερίφης

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      209


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.729


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.565


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/12/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Υποβάλλεις δήλωση παραίτησης, στην αρμόδια Υπηρεσία, εξηγώντας αναλυτικά τους λόγους που σε οδήγησαν σε αυτή. Δεν χρειάζεται τίποτε άλλο.
    2 points
  2. Φ12/40 είναι εκτός κανονισμού. Επομένως δεν μπορεί να είναι η διάταξη συνδετήρων, σε οποιαδήποτε περιοχή. Δεν του επαρκούν οι Φ12/10, δεν θέλει να τους βάλει πυκνότερους και για αυτό προσθέτει Φ12/40, όπως ακριβώς το γράφει. Πιθανοτατα έχει ορίσει ως ελάχιστη απόσταση συνδετήρων τα 10 εκ. και το πρόγραμμα του προσθέτει Φ12/40 για να πετύχει επάρκεια.
    2 points
  3. είναι ένα γνωστό τραγούδι από παλιά στην Ιταλία και κάνουν μια παραλλαγή στο τέλος και βάζουν τους Γιουβεντίνους στο άσμα....
    1 point
  4. Ανήκεις στο άρθρο 1 &ββ της εν λόγω απόφασης (προτεραιότητα Υ στο ΔΕΔΟΤΑ);;
    1 point
  5. Εντάξει αυτή φτάνει -σε καλύπτει και για τους 2 λόγους αναθεώρησης. Άλλο κατάλαβα! (νόμισα ότι εννοείς ότι επειδή ήρθε Ε.Δ για τον Α΄έλεγχο, δεν χρειάζεται να ξανάρθει για την παράταση ισχύος ή και για την παραίτηση επιβλέποντα που ζητάς)
    1 point
  6. Στο 434 ανεβάζεις την παραίτηση. Η πλάγια γραμμή / σημαίνει ή. Το πόρισμα του ελεγκτή το ανεβάζεις στο 164.
    1 point
  7. Δηλαδή και εγώ που από φοιτητής ξυπνούσα από τις 6:00 όπως και τώρα, στα 72 μου -όλο "καλησπέρα" πρέπει να λέω!!!
    1 point
  8. @ΚΑΝΑ Βασικά καλησπέρα πλέον Θεωρώ στην (β) η οποία ζητάει θεώρηση σύμφωνα με το Α47 του Ν4495 αλλά χωρίς το συγκεκριμένο άρθρο να κάνει αναφορά σε θεώρηση παλαιών Ο.Α..... εκτός αν ΚΑΙ η θεώρηση παλαιών ΟΑ θέλει ΠΕΚ!!!!! υ.γ. παρεμπιπτόντως είχα έναν καθηγητή που 8 το πρωί του έλεγες καλημέρα και αυτός σου απαντούσε με καλησπέρα λόγω του ότι ήταν στο πόδι από τα αξημέρωτα... Έτσι και εγώ πήγα αυθόρμητα να σε πω καλησπέρα ....
    1 point
  9. Μα για προ του 1975 (κατηγ 1) με σύσταση, προβλέπεται ξεχωριστή δήλωση για κάθε Ο.Ι. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να προβείς σε μία δήλωση αυθαιρέτων για όλο το κτίριο! Οπότε αν και ο αυθαίρετος όροφος συμπεριλαμβάνεται στην Σ.Ο.Ι και συνάμα είναι προ του 1975 κάνεις 3 δηλώσεις κατηγορίας 1 Αν όμως ο όροφος δεν συμπεριλαμβάνεται στην Σ.Ο.Ι τότε θεωρείται κοιν/στος -οπότε αν πάλι είναι προ του 1975 ναι μεν κάνεις πάλι 3 δηλώσεις (αλλά με 2 συν/τες δε στο τελ. όροφο) Γενικά έχει πολλά πλοκάμια ...η απάντηση
    1 point
  10. Αφού δεν ολοκληρώθηκαν οι εργασίες, πώς έγινε η αλλαγή χρήσης σε κατάστημα; Λειτουργούσε το μαγαζί χωρίς παράθυρο ή πόρτα; Ο χαρακτηρισμός «ημιτελής» δεν είναι σαφής. Στην τεχνική περιγραφή του ακινήτου θα περιγράφεται η κατάσταση στην οποία βρίσκεται.
    1 point
  11. Η αρχαιολογία δεν ενδιαφέρεται για την τροποποίηση των όψεων. Επιλέγεις αυτά για τα οποία κάνεις αναθεώρηση (αλλαγή επιβλέποντος, παράταση ισχύος επ' αόριστον).
    1 point
  12. Πρέπει να εξεταστεί το ζήτημα και από τη σκοπιά του 41/18. Ειδικώς, όπως θέτεις το θέμα, δε νομίζω να υπάρχει κάτι που σε εμποδίζει.
    1 point
  13. γιατί χάνει την αρτιότητα ????? η έννοια χάραξη ρέματος δεν υφίσταται ούτε τεχνικά , ούτε νομικά Υπενθυμίζω εδώ απλά ότι όταν αφαιρείται τμήμα γεωτεμαχίου για εκτέλεση έργου (δηλ. στέρηση δικαιώματος κυριότητας) απαιτείται αναγκαστική απαλλοτρίωση. Με μια μικρή αναζήτηση θα διαπιστώσεις ότι γίνονται απαλλοτριώσεις για αντιπλημμυρικά έργα και έργα διευθετήσεων. Αν θεωρήσεις ότι το παραχώρησες για έργα τότε το εμβαδόν εξακολουθεί να προσμετράται υπενθυμίζω δε Η απαλλοτρίωση κηρύσσεται από τους Ο.Τ.Α. για λόγους κοινής ωφέλειας, ήτοι: α) για τη διάνοιξη, τη διεύρυνση, τη διαμόρφωση και την κατασκευή δημοτικών και κοινοτικών οδών, καθώς και οδών που συνδέουν έναν Δήμο ή μία Κοινότητα με εθνική ή επαρχιακή οδό και συναφών τεχνικών έργων, β) για την ύδρευση και την εκτέλεση των έργων, που αφορούν τη συγκέντρωση, τη μεταφορά, τη διανομή και την εξυγίανση του νερού και είναι αναγκαία για την ύδρευση, γ) για την εκτέλεση έργων σχετικών με την άρδευση, την αποξήρανση, την αποστράγγιση, τη διευθέτηση ρευμάτων, που έχουν σκοπό τη βελτίωση της γεωργικής παραγωγής ή τη διανομή της εκτάσεως που βελτιώνεται σε δημότες, που είναι ακτήμονες ή δεν έχουν επαρκή κλήρο, δ) για τη δημιουργία ή την επέκταση πλατειών, κήπων, αλσών, δενδροστοιχιών, αθλητικών γηπέδων και άλλων κοινόχρηστων χώρων, με επιφύλαξη των διατάξεων που ρυθμίζουν την κήρυξη απαλλοτριώσεων για την εφαρμογή εγκεκριμένων σχεδίων πόλεως, ε) για την εκτέλεση έργων σχετικών με την αποστράγγιση, τη διευθέτηση ρευμάτων, την αποχέτευση όμβριων ή ακάθαρτων υδάτων και κάθε είδους τεχνικών έργων, που έχουν σκοπό την εξυγίανση ή τον εξωραϊσμό, στ) για τη λήψη και μεταφορά άμμου, λίθων και άλλου παρεμφερούς υλικού που χρησιμεύει για την εκτέλεση δημοτικών και κοινοτικών έργων, ζ) για την ίδρυση ή την επέκταση κοιμητηρίου και κέντρου αποτέφρωσης νεκρών, η) για τη συντήρηση ή τη διαφύλαξη ακινήτων που έχουν ιστορική ή παραδοσιακή αξία, θ) για την εναπόθεση απορριμμάτων, ι) για την προστασία του φυσικού ή πολιτιστικού περιβάλλοντος, ια) για την κατασκευή κάθε δημοτικού ή κοινοτικού κτιριακού έργου και κάθε άλλου έργου που ο σκοπός του βρίσκεται μέσα στις Αρμοδιότητες των Οργανισμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
    1 point
  14. Ο νόμος λέει ότι «για αυθαίρετες αλλαγές χρήσης από βοηθητική χρήση σε κύρια, εντός νομίμου περιγράμματος κτιρίου, υπολογίζεται η υπέρβαση συντελεστή δόμησης». Στην προκειμένη περίπτωση ο χώρος της σκάλας είναι εντός περιγράμματος και, επιπλέον, δεν προκύπτει υπέρβαση συντελεστή δόμησης. Επομένως, θα χρησιμοποιήσεις και πάλι αναλυτικό προϋπολογισμό. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να ελέγξεις κατά πόσο υπάρχει παράβαση του Κτιριοδομικού λόγω του μειωμένου πλάτους της σκάλας.
    1 point
  15. Σε αυτό που μπορώ να συνδράμω στην συζήτηση είναι να πω ότι αυτός ο τρόπος συνεργασίας στις εκτιμήσεις δεν είναι διαδεδομένος καθώς 99/100 περιπτώσεων οι εκτιμητές εγγράφονται και στο Υπ. Οικ μετά την λήψη της πιστοποίησης. Όμως, αν υποθετικά μιλάμε ότι θα γινόταν μια τέτοια συνεργασία, παίζουν πολλά ρόλο. Κάποια από αυτά είναι η συγχνότητα-ποσότητα εκτιμήσεων, οι αμοιβές που μπορούν να αξιωθούν, η δυσκολία του θέματος της εκτίμησης αλλά και ο βαθμός επικινδυνότητάς της λόγω προσβολής της από διάδικους κλπ.
    1 point
  16. Το πατάρι είναι κατασκευή εντός νομίμου ή νομίμως υφιστάμενου όγκου για τις οποίες ισχύει η παράγραφος 2.γ του άρθρου 23 του ΝΟΚ. Δεν απαιτεί υπόλοιπο ούτε για να νομιμοποιηθεί ούτε για να κατασκευαστεί, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις σοφίτες, τους Η/Χ και τους ανοικτούς εξώστες. Συνημμένο το σχετικό έγγραφο της ΔΑΟΚΑ, όπου απλά θα μπορούσε να υπάρχει και εδάφιο για τους εσωτερικούς εξώστες. Ήταν όμως νωρίς και δεν θέλησαν ... (sofita_h-m) 6Ο9Μ465ΦΘΗ-Ξ6Ε.pdf
    1 point
  17. Υπεύθυνος είναι ο υπογράφων το ΠΕΑ ….. το ποιους συνεργάτες και βοηθούς έχει για την εκτέλεση της εργασίας του το καθορίζει αυτός και σίγουρα δεν υπάρχει τίποτα παράνομο σε αυτό ,,,,
    1 point
  18. Με την ΕΕΔΜΚ μπορείς να κάνεις και νομιμοποίηση του παραθύρου και της διαρρύθμισης (Ν4495, άρθρο 29, παρ. 5). Έτσι δεν έχεις και ΣΔΑ. Ένσημα νομίζω θα θες και πάλι. Πιο σωστό και για εσένα καθώς με την πρώτη περίπτωση της ΕΕΔΜΚ υποτίθεται πως οι εργασίες δεν έχουν γίνει ακόμη.
    1 point
  19. Βγάλε μια ΕΕΔΜΚ για τις διαρρυθμίσεις και για το παράθυρο. Την καταχωρείς στην ΗΤΚ και όλα καλά. Κανένα πρόβλημα και με την προηγούμενη βεβαίωση. Μοναδικό πρόβλημα πως για το παράθυρο θα χρειαστείς συναίνεση συνιδιοκτητών.
    1 point
  20. Το θέμα είναι άλλο Οτί εσύ με την δεδηλωμένη επιθυμία σου να καλύψεις όπως γράφεις και μάλιστα σε Δημόσιο Φόρουμ τις αυθαιρεσίες, το πας φιρί φιρί να πληρώσεις εσύ τα διοικητικά πρόστιμα από 30.000€-100.000€ συν αφαίρεση άδειας για κάποιο χρονικό διάστημα, εάν το κάνεις.
    1 point
  21. Η επικαρπία είναι δουλεία, δεν είναι κυριότητα. Πράξτε αναλόγως.
    1 point
  22. 1 point
  23. Στα υποδείγματα που δημοσιεύονται ως πρότυπα, από την αρμόδια ελέγχου εφαρμογής αρχή, δεν πρέπει να παραβιάζεται η πολεοδομική νομοθεσία. Εύχομαι για εκείνη την ακτίνα στροφής του αυτοκινήτου να μην πει κάποιος συνάδελφος "αφού το έχει στο υπόδειγμα του ΔΚ" ... Σε κάθε περίπτωση, τουλάχιστον το παράδειγμα του ΕΝΤΟΣ σχεδίου που είδα, φαίνεται μια απλοποιημένη περίπτωση ΔΚ (χωρίς να ζορίζεται κάπου το κτήριο) και ήδη παρωχημένη ( τι γίνεται με λιθοσώματα; ). Ασυνέπεια με το λεκτικό της εγκυκλίου. Δηλαδή αφού, πολύ καλώς, πλέον θα εμπιστευόμαστε τα ράστερ στη μέτρηση της δόμησης τι νόημα έχει ο αναλυτικός υπολογισμός της φύτευσης και των έρκερ με τριγωνισμούς κλπ. ; Ταυτόχρονα με τα ράστερ, παραμένουν επαυξημένες και οι γνωστές παλιές γραφειοκρατικές πρακτικές, όπως πχ των συντεταγμένων του κτηρίου και τώρα της πισίνας, λες και δεν υπάρχουν καμπύλες ή τυχαία σχήματα στον σχεδιασμό των κτηρίων. Τυπολατρία αναφοράς διατάξεων και παραγράφων του νόμου, με πολλαπλή εφαρμογή του copy-paste, πράγμα που δεν βοηθάει καθόλου στην ανάγνωση ενός ΔΚ και σίγουρα θα οδηγεί σε περισσότερα λάθη. Θα τα δούμε και αναλυτικότερα ...
    1 point
  24. Παραθέτω μια σχετική εγκύκλιο που ίσως βοηθά στο θέμα Εγκ-16777/2577/25/23-2-87 Εγκ-25/87 Ε-25/87 [ ΙΣΧΥΕΙ από 23-2-87] Εγκ-16777/2577/25/87 "Οικοδομικές άδειες σε οικόπεδα που βαρύνονται με αποζημιώσεις λόγω ρυμοτομίας". (Απαιτούμενα Υποχρεωτικά Δικαιολογητικά για την 'Εκδοση Οικοδομικής Αδείας). 1. Η Εγκ-55/85 αντικαθίσταται ως εξής : Για την χορήγηση οικοδομικών αδειών σε άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα που όμως βαρύνονται με αποζημιώσεις λόγω ρυμοτομίας θα πρέπει όταν η οδός καταλαμβάνεται εξ ολοκλήρου από ιδιοκτησίες (αρχική διάνοιξη Αρθ-2 Δ/7-5-36) να έχει διανοιγεί όλο το εγκεκριμένο πλάτος δρόμου τουλάχιστον στο μήκος του προσώπου του οικοπέδου, και να υπάρχει υψομετρική μελέτη της οδού. Για την διάνοιξη, πρέπει να συνταχθεί η σχετική πράξη αναλογισμού αποζημιώσεως λόγω ρυμοτομίας ή η σχετική πράξη εφαρμογής Αρθ-12 Ν-1337/83 και να συντελεστεί η απαλλοτρίωση των ρυμοτομουμένων ιδιοκτησιών, ή αν δεν υπάρχουν αναγκαστικές απαλλοτριώσεις λόγω επάρκειας θέσεων από εισφορά γης να έχει γίνει μεταγραφή της πράξεως εφαρμογής στο αρμόδιο υποθηκοφυλάκειο. Διάνοιξη είναι δυνατό να γίνει και με παραχώρηση από τους έναντι ιδιοκτήτας των ρυμοτομουμένων τμημάτων των ιδιοκτησιών τους σε κοινή χρήση με συμβολαιογραφική δήλωση με την επιφύλαξη για διατήρηση ενοχικής αξίωσης για αποζημίωση την οποία δικαιούνται για τα τμήματα αυτά, ή διατηρώντας το δικαίωμα υπολογισμού εισφοράς στην αρχική ιδιοκτησία. Μετά την δήλωση και πριν την χορήγηση της αδείας, η αρμόδια Πολεοδομική υπηρεσία πρέπει να ελέγχει εάν έχουν κατεδαφιστεί τα ρυμοτομούμενα κτίσματα μανδρότοιχοι κλπ. και τεθεί σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα του οικοπέδου. "Οικόπεδα που έχουν πρόσωπο σε δρόμους που έχουν ασφαλτοστρωθεί ή χαλικοστρωθεί ή έχουν κατασκευαστεί κράσπεδα, ρείθρα κλπ., έχουν δηλ. διαμορφωθεί και τεθεί σε κοινή χρήση σε όλο το πλάτος είναι δυνατόν να τύχουν αδείας οικοδομής". Στην παραπάνω περίπτωση η πράξη αναλογισμού για την αποζημίωση αυτών των ρυμοτομουμένων οικοπέδων μπορεί να γίνει μεταγενέστερα αφού βέβαια γίνει προηγουμένως λεπτομερής έλεγχος των τίτλων και γενικά των παραστατικών στοιχείων της κυριότητος ή της παραγραφής του δικαιώματος αποζημίωσης. 'Η αν αυτά βρίσκονται σε περιοχές που εντάχθηκαν με το Ν-1337/83 τόσον η πράξη αναλογισμού στα πυκνοδομημένα τμήματα όσον και ο υπολογισμός της εισφοράς γης στο αραιοδομημένο τμήμα θα γίνει με την ενιαία πράξη εφαρμογής. Τέτοιοι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι δεν υπάγονται στο Αρθ-28 του Ν-1337/83, ώστε να μην οφείλονται αποζημιώσεις. Στο Αρθ-28 επίσης δεν υπάγονται δουλείες διόδου. Επίσης πρέπει : α) να εξασφαλίζεται επικοινωνία του οικοπέδου με άλλο διανοιγμένο εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο, μέσω εγκεκριμένου κοινόχρηστου χώρου διανοιγμένου, έστω και κατά τμήμα του εγκεκριμένου πλάτους ή οδού προ του 1923, διαμορφωμένης και, β) να υπάρχει υψομετρική μελέτη του δρόμου, χωρίς να απαιτείται και τελική διαμόρφωση του δρόμου στο οριστικό υψόμετρο της μελέτης με την επιφύλαξη της παρ.2 του Αρθ-19 του Ν-1577/85. "Σε περίπτωση που η διαφορά μεταξύ του υψομέτρου του εδάφους και του υψομέτρου που καθορίζει η οριστική υψομετρική μελέτη είναι 1,50 μ. τότε η οικοδ. άδεια χορηγείται σε περίπτωση όμως που η παραπάνω διαφορά είναι μεγαλύτερη κατά απόλυτο τιμή από 1,50 μ. τότε η άδεια θα μπορεί να χορηγείται εφ'όσον υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της οικείας Δ/σης Οικισμού η οποία θα εξετάζει σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση τις συνθήκες που υφίστανται λαμβάνοντας υπ'όψιν και την γνωμοδότηση του οικείου Δήμου ή Κοινότητας. Η απάντηση του οικείου Δήμου ή Κοινότητας θα πρέπει να αναφέρεται στους όρους για τους οποίους δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη υπάρχουσα υψομετρική μελέτη". (Σ.Σ. Τα εντός "..." τίθενται ως αντικαταστάθηκαν με την Εγκ-1935/465/7/15-1-88). Σε περιπτώσεις διαπλατύνσεως υφισταμένων οδών εγκεκριμένων ή μή, η άδεια θα χορηγείται με πλάτος (π) το οριζόμενο στο Αρθ-10 του ΓΟΚ/85. Στις περιπτώσεις αυτές και εφόσον πρόκειται για Σχέδια Πόλεων που έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί με τις διατάξεις του ΝΔ/17-7-23 ο ιδιοκτήτης του ακινήτου που ζητά την άδεια, προηγούμενα θα πρέπει να υποβάλλει στην αρμόδια υπηρεσία πλήρη φάκελλο για τη σύνταξη της σχετικής πράξεως αναλογισμού λόγω διαπλατύνσεως μαζί με υπεύθυνο δήλωση του Ν-105/69 ότι θα επισπεύσει την όλη διαδικασία περαιώσεως της πράξεως μέχρι την κοινοποίηση δια δικαστικού επιμελητού της κυρωμένης από τον Νομάρχη πράξεως. Σε περίπτωση που παρά την υπεύθυνη δήλωσή του δεν επισπεύσει την διαδικασία, θα επιβάλλεται διακοπή των οικοδομικών εργασιών μέχρι να εκπληρωθούν τα παραπάνω. Στις περιπτώσεις που η ένταξη στο Σχέδιο Πόλεως έγινε με το Ν-1337/83 ο ιδιοκτήτης του ακινήτου που ζητά την άδεια πριν την πράξη εφαρμογής με την Εγκ-106/86 , δεν απαιτείται να υποβάλλει φάκελλο για σύνταξη πράξεως αναλογισμού, πλην όμως απαιτείται να υποβάλλει δήλωση και τίτλους ιδιοκτησίας καθώς και υπεύθυνη δήλωση Ν-105/69 στην οποία θα αναφέρονται όλες οι ιδιοκτησίες που τυχόν έχει στην περιοχή που εντάχθηκε στο Σχέδιο Πόλεως με το ίδιο ΠΔ. 'Οταν ζητείται οικοδομική άδεια σε ρυμοτομούμενο γωνιακό οικόπεδο, ο ιδιοκτήτης του αρκεί να θέτει σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα που αντιστοιχεί σε ένα πρόσωπο. Στην περίπτωση που γωνιακό οικόπεδο έχει ή αποκτά ένα τουλάχιστον πρόσωπο σε διανοιγμένο καθ' όλο το πλάτος δρόμο, οικοδομείται. Τέλος η διευκρίνηση της παρ.4 του Αρθ-24 στην Εγκ-12/86 αντικαθίσταται ως εξής: "Διευκρινίζεται ότι το μήκος της απότμησης προστίθεται και στα δύο πρόσωπα με τα οποία συνέχεται, ούτως ώστε ως πρόσωπο να λογίζεται ολόκληρο το ανάπτυγμα της ρυμοτομικής ή οικοδομικής γραμμής που αντιστοιχεί στο οικόπεδο". @ΣΧΕΤ-ΝΟΜ Εγκ-55/85. Εγκ-106/86. Εγκ-12/86. Εγκ-7/87.
    1 point
  25. αν ειναι υπερυψωμενο με τοιχεια περιμετρικα τοτε το δαπεδο του ισογειου το βαζεις στο +0.00. θα το βαλεις στο +3.00 μονο αν εχεις μεγαλα ανοιγματα στο υπογειο και κατα ΕΑΚ εαν αυτα ειναι >80% του μηκους των περιμετρικων τοιχειων (αυτο βεβαια ειναι λιγο ασαφες ,γιατι ενα παραθυρο στο υπογειο μετραει ολο το μηκος σαν ανοιγμα,δηλαδη σαν να ηταν σε ολο το υψος ανοιχτο?μαλλον οχι...)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.