Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/12/2023 σε όλες τις περιοχές
-
Η φορολογική αντιμετώπιση του κτιρίου σου δεν επηρεάζεται από τον χαρακτηρισμό του ορόφου. Λογίζεται ως μονοκατοικία. Σε μία γραμμή, λοιπόν, θα δηλωθεί το εμβαδόν της οικίας στους κύριους χώρους και του χαμηλοτάβανου στους βοηθητικούς. Όσο για τον όροφο, θα επέλεγα τον χαρακτηρισμό ισόγειο λόγω ύψους. Δεν μπορεί να θεωρηθεί όροφος, σύμφωνα με τους κανονισμούς, τμήμα του κτιρίου που δεν έχει το ελάχιστο απαιτούμενο ύψος.1 point
-
1 point
-
1 point
-
@Pavlos33 Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Ναι θεωρούνται χαμηλής όχλησης. ΟΙΚ. 385/4962 Άρθρο 6 Προσαρμογή της περί συνεργείων νομοθεσίας στις χωροταξικές απαιτήσεις Παρ. 1 Όλα τα συνεργεία αυτοκινήτων μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων του ν.1575/85, συμπεριλαμβανομένων και των φανοποιείων – βαφείων, εξακολουθούν να θεωρούνται, ως προς τη δραστηριότητα, σαν επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης σύμφωνα με τη παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν. 2465/97 (ΦΕΚ 28/Α’/26-2-97). Ο διαχωρισμός των συνεργείων σε συνεργεία συνήθων οχημάτων και σε συνεργεία επισκευής και συντήρησης μεγάλων και βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς άνω των 9 ατόμων, γίνεται για να διαχωριστούν χωροθετικά μεταξύ τους, μιας και τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης μεγάλων και βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς άνω των 9 ατόμων, επιτρέπεται (για λόγους κυρίως κυκλοφοριακούς και περιβαλλοντικούς) να εγκατασταθούν μόνο στις περιοχές που αναφέρονται στη παράγραφο 3 του παρόντος άρθρου, αλλά και διότι, σύμφωνα με τη παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου τα υπόψη συνεργεία μεγάλων και βαρέων οχημάτων θεωρούνται ως ανήκοντα στα κτίρια χρήσης «Βιομηχανία – Βιοτεχνία» και για αυτά εφαρμόζεται το άρθρο 4 του π.δ. της 24/31.5.1985 (ΦΕΚ 270/Δ’), όταν ανεγείρονται σε εκτός σχεδίου πόλεως περιοχή. Επισημαίνεται ότι, τα συνεργεία επισκευής μεγάλων και βαρέων οχημάτων συνεχίζουν να θεωρούνται επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης.1 point
-
1 point
-
Σε κτίρια κατοικιών δεν είναι υποχρεωτικό (άρθρο 26 παρ. 1 ΝΟΚ), αλλά επιβάλλεται (Κτιριοδομικός) η ανεμπόδιστη κατακόρυφη και οριζόντια κίνηση ατόμων ΑΜΕΑ. Συνεπώς, αν δεν βάλεις ανελκυστήρα, θα πρέπει να προβλέψεις άλλους τρόπους κατακόρυφης μετακίνησης Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα κτίρια κατοικιών που αναφέρεις1 point
-
Να σημειώσω ότι ο δρόμος, εφόσον παραχωρήθηκε (σε όλο το πλάτος του) σε κ.χ. με συμβολαιογραφική πράξη, οφείλει να έχει το πλάτος που αναφέρεται στην πράξη παραχώρησης. Αν, σήμερα, το πλάτος αυτό είναι μικρότερο, θεωρώ ότι υπάρχει πρόβλημα ως προς την οικοδομησιμότητα του οικοπέδου δεδομένου ότι, σε περιπτώσεις προϋπαρχόντων δρόμων, η παραχώρηση για εξασφάλιση του απαιτούμενου ημιπλάτους, απαιτείται σε κάθε πρόσωπο. Κατά τα λοιπά, ισχύουν όσα προαναφέραμε1 point
-
Θα το ξαναπώ με διαφορετική συλλογιστική. Ο δρόμος από την στιγμή που δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε την νόμιμη ύπαρξή του, όλη η συζήτηση δεν έχει νόημα. Αν τον δείξεις ενδεχομένως να μην βγαίνουν οι αποστάσεις ορατότητας. Αν δεν τον δείξεις, ενδεχομένως να ακυρωθεί η μελέτη για λόγους απόκρυψης στοιχείων. Θεωρητικά σύμφωνα με την κείμενη νομολογία κάθε δρόμος που προέβλεπε ο αναδασμός θεωρείται αναγνωρισμένος κοινόχρηστος δρόμος. Άρα, αν ένας δρόμος φαίνεται στην πινακίδα του αναδασμού, ανεξαρτήτως, αν έχει είτε καταπατηθεί, είτε δεν έχει διαμορφωθεί με έργα οδοστρωσίας, δεν σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να τον αγνοήσουμε. Τα κριτήρια για την έγκριση υπάρχουν στα σχετικά ΦΕΚ αλλά είναι αρκετά για μπορέσουμε να τα αναλύσουμε εδώ (άσχετο με το ερώτημα, αλλά τα συνεργεία βαρέων οχημάτων υπάγονται στα χαμηλής όχλησης;).1 point
-
Η γνώμη μου είναι ότι ο δρόμος αυτός ναι μεν παραχωρήθηκε (λόγω δωρεάς) πλην όμως δεν αποτελεί αναγνωρισμένο κοινόχρηστο δρόμο σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ (έτους 2008). Η Διοίκηση το μετέπειτα διάστημα, μετά την έναρξη ισχύος του 289/ΑΑΠ/2011 έδωσε κάποιες εξαιρέσεις σε τέτοιους δρόμους προκειμένου οι ιδιοκτήτες των οικοπέδων να μπορούν να οικοδομήσουν κατ' εξαίρεση χωρίς την κύρωση κοινοχρήστων χώρων. Υπό το πρίσμα αυτό, έχεις ένα δίκιο αναφέροντας ότι δεν χρειάζεται να προβείς και στον δρόμο αυτό σε παραχώρηση εδαφικής λωρίδας, καθώς η οικοδομησιμότητά σου, προκύπτει από το πρόσωπο στον επαρχιακό δρόμο.1 point
-
Γενικά, όταν αλλάζει το καθεστώς εργασιακής απασχόλησης καλό είναι να ενημερώνουμε τον ΕΦΚΑ. Η υπηρεσιακή ενημέρωση μπορεί να καθυστερήσει λίγο αλλά γίνεται.1 point
-
Σωστά, γιατί η διαδικασία υποβολής της μεταφερθείσας δήλωσης γίνεται από την αρχή.1 point
-
Στην φύτευση προσμετρά ότι μπορεί να φυτευτεί. Δεν νομίζω πως χρήζει ρητής αναφοράς στην νομοθεσία για αυτό...1 point
-
Δεν είναι φύτευση άρα δεν μετράει δε χρειάζεται να διευκρινιστεί. Ωστόσο στο άρθρο 19 παρ. 1α που λέει πως θα μετρηθεί το φυτεμένο δώμα σου λέει ότι δεν θα μετρηθούν τα στηθαία1 point
-
Δεν θέλω να σε επηρεάσω γιατί ο καθένας μας παίρνει την ευθύνη του με την υπογραφή του. Κάνε λοιπόν αυτό που σου λέει ο γνωστός σου. Δεν είναι κακό, μια παραπάνω κάλυψη είναι, δε χάλασε ο κόσμος. Σου δίνω όμως την ερμηνεία μου ότι από την παράγραφο που μου δίνεις (Κατοικίες άρθρο 1.7.3) και το ΕΝ 54 δεν προκύπτει κάπου ότι σε πυροπροστατευόμενη όδευση διαφυγής πρέπει υποχρεωτικά να μπαίνει πυρανίχνευση*. Γιατί η παράγραφος 5.3.5 " Escape route cover" του ΕΝ 54 part 14: 2021 δεν αναφέρεται σε πυροπροστατευόμενη κατά REI όδευση διαφυγής. * Στην πρώτη απάντηση που σου έδωσα τα κλιμακοστάσια τα εξέλαβα ως πυροπροστατευόμενες οδεύσεις διαφυγής. Σε περίπτωση που δεν είναι τότε θέλουν πυρανίχνευση.1 point
-
Απόσπασμα απο την Εγκύκλιο YΠΕΝ 4122.2020 : "Σημειώνεται ότι, η επιφάνεια κτιριακής μονάδας όπως αναγράφεται στο ΠΕΑ δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτει με την επιφάνεια της κάθε ιδιοκτησίας (όπως δηλώνεται στα συμβόλαια, οικοδομική άδεια, περουσιολόγιο κλπ), διότι ο τρόπος μέτρησης της επιφάνειας - των εξωτερικών ορίων του κτιρίου / κτιριακής μονάδας, είναι διαφορετικός κατά τον ΚΕΝΑΚ από τον Οικοδομικό Κανονισμό. Επισημαίνεται ότι η ωφέλιμη επιφάνεια που αναγράφεται στο ΠΕΑ, μπορεί να περιλαμβάνει επιφάνειες οι οποίες δεν προσμετρώνται στον σ.δ. (παρ.6 , άρθρο 11 του ν. 4067/2012). "1 point
-
@Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )1 point
-
εφόσον τα όμορα έχουν αφήσει αποστάσεις Δ, τότε πρέπει και εσύ να αφήσεις τουλάχιστον δ (πλάγια όρια) και Δ (πίσω όριο). Αν όμως το κτίριο βγαίνει μικρότερο απο 9μ πλάτος τότε μπορείς να μπεις μεσα στο δ και να ισομοιράσεις τις αποστάσεις απο τα όμορα (για να σου βγει 9μ το δικό σου κτίριο) δες περίπτωση στ) στο αρθρο 14. Αν και πάλι δεν βγαίνει το 9μ μπορείς να κολλήσεις στο ένα όριο και να αφήσεις 1μ στο άλλο. Επίσης δες μήπως σε βολεύει η διάταξη για χαμηλό κτίριο όπου το δ-Δ είναι 2.5μ1 point
-
δεν είναι νέα Απλά επειδή σε κάθε παράταση δεν βάζουν (μέσα στο νόμο) το: χωρίς να απαιτούνται ενέργειες των Υπηρεσιών ∆όµησης. δηλαδή το ...ξεχνάνε ...μετά.. ωχ!! ... θυμούνται!! και το πετάνε κάθε φορά σαν ...διευκρίνιση1 point
-
1 point
-
Λύθηκε αυτό φίλε ΚΑΝΑ ... Μετά από τόσες παρατάσεις θα έχουμε και ... πάρα πολύ ελεύθερο χρόνο ... Για να έχουμε ακόμη περισσότερο ελεύθερο χρόνο, ανέβασα και στα downloads το παρακάτω παρατασοευρετήριο ... Παρατάσεις_V1.pdf1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
Engineer posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.
Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).
Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».
Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις.
-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.
Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας-
- 4 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-