Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.482


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.373


  3. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      13.041


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.597


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/02/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Οι αρμοδιότεροι ερμηνεύουν διαφορετικά ... ΚΕΣΥΠΟΘΑ.pdf
    5 points
  2. Η BuildingHOW - Earthquake Resistant Buildings προσφέρει εντελώς δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr μια (1) άδεια χρήσης του λογισμικού HoloBIM Structural για 12 μήνες. Το HoloBIM Structural, είναι ένα αυτόνομο λογισμικό για την ολοκληρωμένη μελέτη και σχεδίαση κτιριακών έργων με σκελετό από οπλισμένο σκυρόδεμα. Ο μηχανικός περιγράφει τον σκελετό στη φυσική του μορφή γραφικά ή με συντεταγμένες και το αποτέλεσμα είναι 2D σχέδιο και 3D εικόνα ταυτόχρονα. Με την Τεχνολογία HoloBIM, έχουν μέχρι σήμερα μελετηθεί περισσότερα από 100.000 κτίρια στην Ελλάδα. Πλήρης υποστήριξη των Ευρωκωδίκων EC2 και EC8 και των ΕΚΩΣ/ΕΑΚ2000. Η τεκμηρίωση του προγράμματος είναι του γνωστού συγγραφέα Πολιτικού Μηχανικού, Απόστολου Κωνσταντινίδη και η αξιοπιστία των στατικών και δυναμικών επιλύσεων είναι πιστοποιημένη από το Ε.Μ.Π. HoloBIM για ΟΣ σχεδιασμό, κατασκευαστικά σχέδια και διαχείριση των υλικών. Βασισμένο σε ΒΙΜ δεδομένα, δημιουργεί αυτόματα: Σχέδια και λεπτομέρειες σε 2D και 3D Κατάλογος όλων των υλικών Εξαγωγή δεδομένων για κάθε λογισμικό Έξυπνες προσαρμογές στα σχέδια Επιβεβαιώνει τις παραγγελίες των υλικών μέσω 4D προσομοίωσης HoloBIM για μοντελοποίηση, στατική/δυναμική ανάλυση και σχέδια οπλισμού. Βασισμένο σε ΒΙΜ δεδομένα, δημιουργεί αυτόματα: Γραμμικά και επιφανειακά πεπερασμένα στοιχεία Όλες οι στατικές και δυναμικές περιπτώσεις φόρτισης Υποστηρίζει όλους τους κανονισμούς ('59, '85, ΕΚΩΣ/ΕΑΚ, EC) Σχεδιάζει στοιχεία σε κάμψη-διάτμηση-στρέψη Ικανοτικός σχεδιασμός Δείτε μια συνοπτική παρουσίαση του λογισμικού: Συμμετοχές Για να δηλώσετε συμμετοχή κάνετε μια απάντηση (reply) στο παρόν θέμα. Δηλώσεις συμμετοχών ως την Παρασκευή 23/02/2024 στις 17:00. Όροι Συμμετοχής Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα μέλη του Michanikos.gr που έχουν συμπληρώσει την ειδικότητα στο προφίλ τους, εκτός από τον Διαχειριστή και τα μέλη που ανήκουν στην ομάδα: Ιδιώτης-Μη Μηχανικός. Κάθε μέλος έχει δικαίωμα μόνο μιας συμμετοχής. Οι άκυρες συμμετοχές θα διαγραφούν. Η κλήρωση θα γίνει μεταξύ των Α/Α των απαντήσεων στο παρόν θέμα και οι νικητές θα επιλεγούν με το Google Random Number Generator: https://www.google.com/search?q=random+number
    3 points
  3. Νέοι κανόνες για την εκτός σχεδίου δόμηση Δευ 12 Φεβ 2024 Να ξεδιαλύνει το θολό τοπίο που έχει διαμορφωθεί στην εκτός σχεδίου δόμηση επιχειρεί εκ νέου το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Εν αναμονή των μεταβατικών διατάξεων, που θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες ημέρες, το ΥΠΕΝ απέστειλε δύο εγκυκλίους προς τις υπηρεσίες δόμησης ολόκληρης της χώρας, παρέχοντας διευκρινίσεις τόσο για τη δυνατότητα έκδοσης οικοδομικών αδειών σε πολεοδομικά σχεδιασμένες περιοχές όσο και για τον υπολογισμό του αντισταθμιστικού περιβαλλοντικού τέλους υπέρ του Πράσινου Ταμείου. Αυτή τη στιγμή, μετά τις διαδοχικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, ερμηνεύονται με διαφορετικό τρόπο από τις αρμόδιες πολεοδομικές Αρχές οι τρέχουσες διατάξεις. Ουσιαστικά οι υπηρεσίες δόμησης αποφεύγουν πλέον να εκδίδουν οικοδομικές άδειες, αν δεν υπάρχει πρόσοψη σε κοινόχρηστο δημοτικό δρόμο, αναγνωρισμένο με διοικητική πράξη αρμόδιου οργάνου. Στον πάγο Η διαπίστωση όμως της κοινοχρησίας είναι αδύνατη ή ευχερώς δύσκολη, διότι δεν υπάρχει καταγεγραμμένο και νομικά διαπιστωμένο, με πράξεις της διοίκησης, οδικό δίκτυο. Πρακτικά έχουν παγώσει τα πάντα, με το υπουργείο να ετοιμάζει μεταβατικές διατάξεις έως ότου ολοκληρωθεί ο οργανωμένος πολεοδομικός σχεδιασμός και αντιμετωπιστεί οριστικά το ζήτημα της αναγνώρισης και της κοινοχρησίας οδών. Με τις υπηρεσίες δόμησης να έχουν κατεβάσει τα μολύβια, ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ Ευθύμιος Μπακογιάννης υπογραμμίζει στην πρώτη από τις δύο εγκυκλίους ότι οι διατάξεις του κεφαλαίου Γ’ του νόμου 4759/2020, με τις οποίες επιβλήθηκαν περιορισμοί δόμησης, ισχύουν μόνο σε περιοχές για τις οποίες δεν υπάρχει πολεοδομικός σχεδιασμός πρώτου επιπέδου, δηλαδή Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, Σχέδια Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ), Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου ή άλλα διατάγματα χρήσεων γης. Αντίθετα, τα οικόπεδα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός ορίων των οικισμών (προ του έτους 1923 και οριοθετημένων κάτω από 2.000 κατοίκων) στις οποίες έχουν καθοριστεί χρήσεις γης, όροι και περιορισμοί δόμησης από εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου ή από διατάγματα που καθορίζουν όρους και περιορισμούς δόμησης σε περιοχές εκτός σχεδίου, δεν επηρεάζονται από τις ρυθμίσεις του νόμου. Αυτό σημαίνει ότι οι παρεκκλίσεις (2 στρέμματα, 1.200 τ.μ. και 750 μ.) διατηρούνται σε ισχύ, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχουν ήδη καταργηθεί από τις ειδικές ρυθμίσεις των σχετικών προεδρικών διαταγμάτων ή αποφάσεων ή του πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου κάθε περιοχής. Ποιοι είναι οι όροι που ισχύουν για την ανέγερση κατοικιών Στην εγκύκλιο επισηµαίνεται ότι για ανέγερση κατοικιών σε οικόπεδα που βρίσκονται σε περιοχές για τις οποίες δεν υπάρχει πολεοδοµικός σχεδιασµός πρώτου επιπέδου η µέγιστη επιτρεπόµενη επιφάνεια του κτιρίου ως και η συνολική επιφάνεια των ορόφων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα 186 τ.µ. για οικόπεδα επιφανείας τεσσάρων στρεµµάτων. Ο αριθµός προσαυξάνεται για οικόπεδα επιφανείας µεγαλύτερης των τεσσάρων στρεµµάτων. Κατ’ αναλογία, για το χρονικό διάστηµα ισχύος των µεταβατικών διατάξεων του άρθρου 40 του ν.4759/2020, η επιτρεπόµενη δόµηση (για όσους έχουν εκδώσει ήδη άδεια) στα γήπεδα επιφανείας τουλάχιστον δύο στρεµµάτων δεν δύναται να υπερβαίνει τα 186 τ.µ. Για τα κτίρια κατοικίας σε οικόπεδα όπου έχουν καθοριστεί χρήσεις γης, όροι και περιορισµοί δόµησης από εργαλεία πολεοδοµικού σχεδιασµού πρώτου επιπέδου ή από διατάγµατα που καθορίζουν όρους και περιορισµούς δόµησης σε περιοχές εκτός σχεδίου, δεν ισχύουν οι συγκεκριµένοι περιορισµοί, αλλά εφαρµόζονται όσα προβλέπει το Π.∆. του 1985. Όπως επισημαίνεται στην εγκύκλιο, όλα τα αιτήµατα παρεκκλίσεων για όρους δόµησης σε κτίρια, αναλόγως της χρήσης τους κατά τα οριζόμενα µέγιστα επιτρεπόµενα µεγέθη σε οικόπεδα που βρίσκονται σε εκτός σχεδίου περιοχές, εξετάζονται από την οικεία ∆ιεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασµού (∆ΙΠΕΣΩΣΧ), στην οποία οι Υ∆ΟΜ διαβιβάζουν τον σχετικό φάκελο, κατόπιν ελέγχου και χορηγούνται από τον συντονιστή της Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης. Κατ’ εξαίρεση, χορηγούνται από το αρµόδιο όργανο του ΥΠΕΝ, έπειτα από γνωµοδότηση του Κεντρικού Συµβουλίου Πολεοδοµικών Θεµάτων και Αµφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) και εισήγηση της αρµόδιας διεύθυνσης του ΥΠΕΝ, στην οποία αποστέλλεται µέσω της Υ∆ΟΜ ο σχετικός φάκελος. Παρεκκλίσεις επιτρέπονται, µεταξύ άλλων, για κτίρια µε αµιγή χρήση γραφείων ή καταστημάτων, σε κτίρια που προορίζονται για νοσοκομεία και κλινικές, σε βιοµηχανικές εγκαταστάσεις εντός της Περιφέρειας Αττικής, για τα αναγκαία έργα εγκαταστάσεων διαχείρισης απορριµµάτων και για την ανέγερση κτιρίων κοινής ωφέλειας. Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή η έκδοση οικοδομικών αδειών για τις περιπτώσεις οικοπέδων κατά παρέκκλιση άρτιων (750, 1.200 και 2.000 τετραγωνικών µέτρων) στις εκτός σχεδίου περιοχές µε τους προϊσχύοντες του 2020 όρους δόμησης, εάν έχει χορηγηθεί (µέχρι τον ∆εκέµβριο του 2022) προέγκριση οικοδομικής άδειας ή αίτηση για έκδοση βεβαίωσης όρων δόμησης συνοδευόμενη από τα αναγκαία δικαιολογητικά. Για τη δεύτερη περίπτωση θα πρέπει στη συνέχεια να έχει υποβληθεί αίτηµα για έκδοση είτε οικοδοµικής αδείας είτε προέγκρισης. Επίσης, εάν έχει χορηγηθεί από το αρμόδιο ΣΥΠΟΘΑ έγκριση παρέκκλισης από τους ισχύοντες όρους δόµησης, εάν έχει υποβληθεί στην αρμόδια υπηρεσία ή στο αρμόδιο όργανο (Σ.Α., ΚΕΣΑ κ.λπ.) αίτηση µε πλήρη αρχιτεκτονική µελέτη, η οποία προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις για τη χορήγηση οικοδοµικής άδειας, εάν έχει υποβληθεί φάκελος παρέκκλισης στην αρµόδια Υ∆ΟΜ µε πλήρη αρχιτεκτονική µμελέτη, ειδικά για κτίρια κατοικιών µε οικοδομική άδεια πριν από την ισχύ του ν. 4759/2020, που βρίσκονται επί οικοπέδων στα οποία δεν έχει εξαντληθεί ο συντελεστής δόµησης, δεν εφαρµόζεται η μείωση του συντελεστή και επιτρέπεται η εξάντλησή του. Πότε επιτρέπεται συνένωση οικοπέδων για τη λειτουργική αξιοποίησή τους Ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΝ διευκρινίζει, επίσης, ότι επιτρέπεται η συνένωση όμορων οικοπέδων για την ενιαία λειτουργική τους αξιοποίηση, εφόσον συντρέχουν οι δύο οριζόμενες προϋποθέσεις. Δηλαδή, να προκύπτει οικόπεδο εμβαδού τουλάχιστον τεσσάρων στρεμμάτων και ταυτόχρονα ένα από τα οικόπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση άρτιο και οικοδομήσιμο, βάσει των διατάξεων που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του ν. 4759/2020, συμπεριλαμβανομένων και των άρτιων οικοπέδων της παρ. 3 του άρθρου 23 του ν. 3212/2003. Η διάταξη που καταλαμβάνει όλες τις περιπτώσεις οικοπέδων (με ή χωρίς πολεοδομικό σχεδιασμό πρώτου επιπέδου ή διατάγματα που καθορίζουν όρους και περιορισμούς δόμησης σε περιοχές εκτός σχεδίου) αποσκοπεί αποκλειστικά στη βελτίωση της αρτιότητας και οικοδομησιμότητας των γηπέδων που συνενώνονται, μπορεί να οδηγεί και σε συνενούμενα μεγαλύτερα της αρτιότητας γήπεδα και σε κάθε περίπτωση οι όροι δόμησης που επιτρέπονται είναι εκείνοι που αντιστοιχούν στο σύνολο της ενοποιημένης μέσω διοικητικής πράξης (οικοδομική άδεια) έκτασης. Περιορισμοί Το ίδιο ισχύει και για την τήρηση των λοιπών όρων και περιορισμών για τη δόμηση νέων κατασκευών ή επέκταση υφισταμένων (αποστάσεις από τα όρια κ.λπ.), που εφαρμόζονται για το εμβαδόν των συνενωθέντων οικοπέδων. Κατ’ εξαίρεση, εφόσον η οικοδόμηση του αρχικού άρτιου και οικοδομήσιμου οικοπέδου που συνενώνεται λειτουργικά με όμορό του απαιτούσε την εφαρμογή των κατ’ ελάχιστον αποστάσεων από τα πλάγια όρια (νοούνται οι κατά παρέκκλιση αποστάσεις του αρχικού άρτιου και οικοδομήσιμου οικοπέδου), είναι δυνατή η διατήρηση των εν λόγω αποστάσεων και μετά τη συνένωση, εφόσον με την εφαρμογή των πλαγίων κατά κανόνα αποστάσεων δεν εξασφαλίζεται ικανό πλάτος κτιρίου. Επισημαίνεται ότι η διάταξη δεν πρέπει να συγχέεται με τις περιπτώσεις συνενώσεων που συντελούνται με συμβολαιογραφική πράξη, καθόσον στις περιπτώσεις αυτές είναι απαραίτητη η τήρηση του συνόλου των προϋποθέσεων εμβαδού και προσώπου που ισχύουν κατά τον χρόνο δημιουργίας του οικοπέδου.Εξυπακούεται ότι στην περίπτωση που από τη λειτουργική συνένωση όμορων οικοπέδων προκύπτει άρτιο και οικοδομήσιμο οικόπεδο κατά τις ανωτέρω προϋποθέσεις δύναται να πραγματοποιηθεί και η αντίστοιχη συμβολαιογραφική συνένωση. Σημειώνεται, τέλος, ότι στο πλαίσιο εφαρμογής της παρ. 6 του άρθρου 33 του ν. 4759/2020 δεν υφίσταται χρονικός περιορισμός εντός του οποίου πρέπει ή θα έπρεπε να είχε συντελεστεί η συνένωση για τη δημιουργία του ενιαίου γηπέδου. Ο χρόνος συνένωσης δεν αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για τον έλεγχο της αρτιότητας οικοδομησιμότητας, αφού προϋπόθεση είναι τουλάχιστον ένα από τα οικόπεδα που συνενώνονται να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του προαναφερόμενου νόμου. Τι ισχύει με το περιβαλλοντικό τέλος Η δεύτερη εγκύκλιος, που εξέδωσε ο κ. Μπακογιάννης, παρέχει διευκρινίσεις σχετικά με τον υπολογισμό του αντισταθμιστικού περιβαλλοντικού τέλους υπέρ του Πράσινου Ταμείου στην έκδοση οικοδομικών αδειών σε εκτός σχεδίου οικόπεδα. Ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΝ ζητεί από τις υπηρεσίες δόμησης ενιαία εφαρμογή των διατάξεων για τον υπολογισμό του τέλους, καθώς το τελευταίο διάστημα έχουν κατατεθεί πολλά ερωτήματα και διαφορετικές απόψεις από τις κατά τόπους αρμόδιες για την εφαρμογή της πολεοδομικής νομοθεσίας υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, το προβλεπόμενο τέλος υπέρ του Πράσινου Ταμείου, που χρηματοδοτεί δράσεις στις εκτός σχεδίου περιοχές ως αντιστάθμισμα στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος, είναι ύψους 5% επί του κόστους του συμβατικού προϋπολογισμού του έργου της οικοδομικής άδειας ή 5%ο στην περίπτωση που γίνεται χρήση αναλυτικού προϋπολογισμού. Επιβάλλεται μόνο στα οικόπεδα τα οποία εμπίπτουν σε περιοχές που στερούνται οποιουδήποτε σχεδιασμού. Το τέλος καταβάλλεται σε όλες τις περιπτώσεις κατασκευών για τις οποίες εκδίδεται οικοδομική άδεια, ανεξαρτήτως εάν με αυτές δημιουργείται επιφάνεια δόμησης ή όχι. Αντίθετα, δεν ζητείται σε περιπτώσεις αδειοδότησης οικοδομικών εργασιών η εκτέλεση των οποίων προϋποθέτει την έκδοση Εγκρισης Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας. Εξαίρεση Σημειώνεται ότι για τα οικόπεδα εκτός σχεδίου που βρίσκονται εντός περιοχών Natura, καθώς επίσης και για εκείνα που βρίσκονται εντός της ζώνης των 800 μ. αλλά δεν καταλαμβάνονται από τις ευνοϊκές διατάξεις του Π.Δ. της 6ης/12/82, με αποτέλεσμα να εμπίπτουν στις διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης, καταβάλλεται το απαιτούμενο τέλος σε περίπτωση εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών για τις οποίες απαιτείται έκδοση οικοδομικής άδειας. «Στις περιπτώσεις που συντάσσεται για ένα έργο συνολικός προϋπολογισμός, αποτελούμενος από αναλυτικό και συμβατικό προϋπολογισμό, καταβάλλεται το μεγαλύτερο τέλος, όπως προκύπτει συγκριτικά από τον υπολογισμό επί του συμβατικού και από τον υπολογισμό επί του αναλυτικού και εντός των ορίων του κατώτερου ποσού, το οποίο δεν μπορεί να υπολείπεται των 250 ευρώ, και του ανώτερου ποσού, το οποίο δεν υπερβαίνει τα 5.000 ευρώ» καταλήγει η εγκύκλιος του γενικού γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος. ΠΗΓΗ Από τον Β. Παπακωνσταντόπουλο
    1 point
  4. Όχι ακόμα. Ανεπίσημα το πιθανότερο σενάριο είναι να γίνεται με βεβαίωση μηχανικού για αδόμητο, εφόσον υπάρχει η άδεια λειτουργίας της επιχείρησης. Δεν έχω προλάβει να κάνω σχετικό ερώτημα στην ΔΑΟΚΑ ακόμα, γιατί ότι ακουμπάω (εξοικονομώ, αυτό, εγκρίσεις, άδειες, κλπ) δεν δουλεύει τίποτα. Τα μόνα που δουλεύουν είναι αυτά που δεν εμπλέκονται δημόσιες υπηρεσίες..... Τώρα είναι στα δικαστήρια γιατί η ΥΔΟΜ έβαλε πρόστιμο για παράβαση άρθρου και νόμου που δεν υπάρχει και δεν αναγνωρίζει την ύπαρξη των άρθρων 29 και 30 του ν.4495/17 (τα εδάφια ενδιαφέροντος τουλάχιστον).
    1 point
  5. Εννοείται ότι θα πρέπει να γίνει νέο τοπογραφικό διάγραμμα και να εξαρτηθεί το κτίριο με την μέγιστη δυνατή προσέγγιση από κάποιο τοποσταθερό της άδειας (πχ υφιστάμενη περιτοίχιση κλπ). Επιπροσθέτως, να γίνει κατά το δυνατόν εφαρμογή τίτλου, ώστε να κριθεί και αν υπάρχει καταπάτηση στο όμορο οικόπεδο. Κάνε αντιπαραβολή στα περιγράμματα που θα προκύψουν και επανέρχεσαι.
    1 point
  6. Αυτές είναι rms τιμές. Πρέπει να δεις και τα διανύσματα των τάσεων/ρευμάτων των φάσεων (οθόνη Phasor sto Fluke) καθώς και τις κυματομορφές τους (οθόνη Waveform) για να δεις αν υπάρχει κάποια ανισορροπία στη φόρτιση. Τσέκαρε επίσης ότι υπάρχει σύνδεση και με τη γείωση κατά τη μέτρηση και στις δύο περιπτώσεις για να είναι το reference σωστό.
    1 point
  7. Καταρχάς συγχαρητήρια! Για τους απομακρυσμένους θα μπορούσατε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να γίνει και διαδικτυακά. Και όποιος επιθυμούσε την έντυπη διανομή των τευχών να επιβαρυνθεί τα μεταφορικά (υπάρχουν και φθηνοί τρόποι πλέον π.χ. προπληρωμένο πακέτο ΒoxNow)
    1 point
  8. Το πατάρι είναι προσθήκη κατ' επέκταση και πλέον είναι πολύ δύσκολο ένα παλιό κτίριο, που θα ελεγχθεί με ΝΟΚ να είναι ΟΚ ... Δύο έξτρα αγκάθια είναι α) η προσβασιμότητα και β) ο διαφορετικός τρόπος μέτρησης των ΗΧ.... Στα περισσότερα κτίριο κατασκευής από 1985~2010 αν ελέγχονταν με ΝΟΚ ένα τμήμα των ΗΧ τους θα μέτραγε στον ΣΔ. Θέλει καλή προμελέτη γιατί μπορεί εκεί που πας για μαλί να φύγεις κουρεμένος !! Τα 15 τ.μ. έξτρα οικόπεδο επίσης δεν είναι εύκολο να τα καρπωθείς...
    1 point
  9. Καλησπέρα, Επισυνάπτω την σχετική απάντηση της ΔΑΟΚΑ. 1.62425_2220_Μη προσμέτρη.pdf
    1 point
  10. Ο νομοθέτης από τότε που υπήρξε διακριτή δόμηση (εντός ζώνης - εκτός σχεδίου - επί αμαξιτών και άλλων οδών), πάνε 100 χρόνια πια, έχει κάνει μπρος-πίσω αρκετές φορές. Η σταθερότητα των ετών 1923-1960, όταν δεν υπήρχε πουθενά η κατοικία εκτός σχεδίου, διαταράχθηκε στην περίοδο 1960-1976 (γιατί άραγε;) και η δόμηση κατοικίας (και όχι μόνο) εξαπλώθηκε παντού. Έγινε προσπάθεια να μαζευτεί η κατάσταση και το 1977 αλλά απέτυχε με τα Διατάγματα του 1978 και 1985. Ο νομοθέτης, στην εισηγητική του ν.3212/2003, σκέφτεται πάλι μάζεμα της κατάστασης : 1. Επί του άρθρου 10 : Με το άρθρο αυτό επιχειρείται ο εξορθολογισμός της δόμησης σε εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχές. Ειδικότερα : Με την παράγραφο 1 θεσπίζεται η απαγόρευση δόμησης γηπέδων που δεν διαθέτουν πρόσωπο ικανού μήκους σε δημόσιο οδικό δίκτυο, πλην εξαιρέσεων (κτίσματα για την εξυπηρέτηση ορισμένων χρήσεων του πρωτογενή τομέα που μπορούν να εξυπηρετούνται και από αγροτικούς ή δασικούς δρόμους καθώς και ορειβατικών καταφυγίων η ανέγερση των οποίων επιτρέπεται και σε γήπεδα που εξυπηρετούνται αποκλειστικά από μονοπάτια, καθώς και σε γήπεδα που προϋφίστανται της έναρξης ισχύος του νόμου και προορίζονται για την ανέγερση κατοικιών), με στόχο τον περιορισμό της δόμησης και τη συγκέντρωσή της σε γήπεδα που διαθέτουν σχετικές με τη λειτουργία κάθε χρήσης προϋποθέσεις πρόσβασης, παράλληλα με τη δημιουργία προϋποθέσεων για την εξασφάλιση της λειτουργικότητας των αξόνων, την αποτροπή δημιουργίας νέων αυθαίρετων ιδιωτικών σχεδίων (ιδιωτικοί δρόμοι/ κατατμήσεις). Κάνει τη σκέψη μεν αλλά έχει και την επίγνωση για το τι έκανε επί 40 χρόνια ... Είκοσι χρόνια μετά σκέφτεται πάλι μεγαλύτερο μάζεμα, αλλά (επειδή εκλογές) η μπάλα κατευθύνεται πάλι στην εξέδρα. Θα δείξει μετά το καλοκαίρι ... πάντως η πρόθεση υπάρχει πάντοτε. Το ΣτΕ δεν μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω από το να γυρίσει πίσω στο 1923, όταν ο νομοθέτης σωστά μιλούσε για πολεοδομικό σχεδιασμό, γιατί το άρθρο 24 του Συντάγματος είναι εκεί και παραμονεύει. Ο δημόσιος λειτουργός δεν μπορεί να μην ακούει το ΣτΕ και ο μηχανικός να μην εφαρμόζει τον νόμο. Όταν ο νομοθέτης θα έχει πάλι την μπάλα στα πόδια, ένας νέος κύκλος θα αρχίσει ...
    1 point
  11. συγνώμη Didonis αλλά το άρθρο 107 4495/17 έχει και την εξής εξαίρεση (στην οποία όπως υποθέτω μάλλον εμπίπτει ο/η ερωτών/ούσα) Άρθρο 107 Ενέργειες αρμόδιων υπηρεσιών 2. Αν το ακίνητο ανήκει σε περισσότερους συνιδιοκτήτες και έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μέχρι τις 28.7.2011, για τον υπολογισμό των πολεοδομικών μεγεθών και την έκδοση οικοδομικής άδειας που αναλογούν στα ιδανικά μερίδια κάθε συνιδιοκτήτη, δεν λαμβάνονται υπόψη οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία.
    1 point
  12. Όχι αλλά ενδέχεται από ΔΕΔΔΗΕ να σου ζητήσουν πρόσφατα επικυρωμένο αντίγραφο του στελέχους για σύνδεση με ΔΕΗ, ΕΥΑΘ κλπ. Επίσης αρκετές ΥΔΟΜ ζητάνε και τις αντίστοιχες υπαγωγές σε νόμους αυθαιρέτων αν τυχόν υπάρχουν.
    1 point
  13. Έγγραφο 50441/2015: Προσθήκη σοφίτας, ανοικτού ημιυπαίθριου χώρου και ανοικτών εξωστών σε νομίμως υφιστάμενα κτίσματα Η σοφίτα πιθανώς είναι με το παραπάνω έγγραφο. Έγγραφο 50441_2015_ Προσθήκη σοφίτας, α...67_2012 - Νέος Οικοδομικός Κανονισμός).pdf
    1 point
  14. Από προηγούμενο έλεγχο στην πολεοδομία ξερω πως δε μετράν. Για τεκμηρίωση το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι δεν αναφέρεται στους χώρους που συμπεριλαμβάνονται στον όγκο, ΝΟΚ αρθρο 13 παράγραφος 2α.
    1 point
  15. Για την έκδοση του ΠΕΚ προαπαιτούνται θετικό πόρισμα από ελεκτή δόμησης ως προς την υλοποίηση της άδειας δόμησης, πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου, έλεγχος εξόφλησης αμοιβών και φορολογικών επίβλεψης, υπεύθυνη δήλωση υδραυλικού ως προς την εγκατάσταση ύδρευσης-αποχέτευσης θεωρημένη από το σύλλογό τους και φυσικά αίτηση από τον ιδιοκτήτη προς την ΥΔΟΜ. Από την στιγμή που υπάρχει άδεια δόμησης με το Ν.4030 και τίτλο "...αποπεράτωση", η σύνδεση του ακινήτου με τα δίκτυα Κ.Ω. γίνεται μόνο με το Π.Ε.Κ. Δίχως Π.Ε.Κ. κλείνουν οι άδειες προ του 4030.
    1 point
  16. Νικ το ίδιο αντιλαμβάνομαι. Αν κάποιος άφησε καθαρό ύψος ισογείου σε μια οικοδομή 5 μ, χωρίς εξαρχής να έχει σχεδιάσει πατάρι μάλλον κάτι δεν θα πηγαίνει καλά με τη νομιμότητα και θα υπάρχει αυθαιρεσία. Βεβαίως υπάρχει και το ενδεχόμενο να το άφησε επίτηδες για να φτιάξει αυθαίρετο πατάρι αφού ο ΓΟΚ 85 δεν έδινε την ίδια δυνατότητα με ΝΟΚ (ή ΓΟΚ 73) ώστε να μην προσμετρά το πατάρι στο Σ.Δ κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
    1 point
  17. Επειδή και εγώ κοίταγα για προσθήκη παταριού σε υφιστάμενου, πέρα από το θέμα της δόμησης δεν υπάρχει και το θέμα του ύψους ? Δηλαδή θα πρέπει να υπάρχει ελάχιστο ύψος κάτω από το πατάρι 2,65 και πάνω από το πατάρι πάλι ένα ύψος 2,20 ή 2,65 ανάλογα αν θέλουμε βοηθητική ή κύρια χρήση ? Άρα πρακτικά μιλάμε για ψηλά καταστήματα τουλάχιστον 5,00 καθαρού ύψους, πράγμα ιδιαίτερα σπάνιο. Σωστά ?
    1 point
  18. 1. οκ 2. η αντίρρησή μου είναι στο ότι έχω κάνει πρόσφατα στεγάνωση του δώματος και αποκλειστικά με δικά μου έξοδα
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.