Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      8.275


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.481


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.648


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.531


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/03/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Εδώ και καιρό, διαπιστώνω ότι νέοι συνάδελφοι ψάχνουν "ετοιματζίδικες" λύσεις αντί να βάλουν κάτω τον κ..ο τους και να μελετήσουν προσεκτικά τη νομοθεσία. Είναι άραγε ενδεικτικό της, άνευ όρων (και ορίων), λατρείας της τεχνολογίας ή αντανακλά τη λογική της "ήσσονος προσπάθειας" σε συνδυασμό με προσωπικές ανασφάλειες? Βέβαια το χάλι της νομοθεσίας είναι, κατ' αρχήν, αποτρεπτικό για όποιον θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με αυττήν. Θα πρέπει όμως να είμαστε επιφυλακτικοί (και σκεπτικιστές) όταν εναποθέτουμε την επαγγελματική (και όχι μόνο) αξιοπιστία μας σε κάθε είδους "μηχανές". Ένας παραπάνω λόγος είναι ότι, στη χώρα αυτή που ζούμε, δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει από την πλευρά της νομοθεσίας (και όχι μόνο). Οπότε, το κάθε "έξυπνο" λογισμικό θέλει το χρόνο του μέχρι να προσαρμοστεί. Άσε που με την εξάρτησή μας από όλα αυτά τα "έξυπνα εργαλεία" βάζουμε σε αχρησία το μυαλό μας και κοντεύουμε να χαζέψουμε. Κι όποιος νομίζει ότι είμαι ένας γεροπαράξενος του "παρελθόντος αιώνος", ας κάνει τον κόπο να διαβάσει αυτό. Αν αντέξει μέχρι το τέλος. Άλλωστε, είναι γνωστό από την αρχαιότητα ότι "τα αγαθά (καλά) κόποις (και όχι κόλποις) κτώνται"
    2 points
  2. ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΙΣ Οι κατεδαφίσεις γίνονται με 3 τρόπους: (1) Ο.Α κατεδάφισης ή άδεια δόμησης κατεδάφισης (2) Έγκριση εκτέλεσης εργασιών κατεδάφισης-αποκατάστασης αυθαιρέτων άρθρου 106 (3) Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης- κατεδάφισης άρθρου 107 Άρθρο 28 Ορισμοί (1) α) «Οικοδομική Άδεια»: Η διοικητική πράξη που επιτρέπει την εκτέλεση ... Στην έννοια της οικοδομικής άδειας περιλαμβάνονται και άδειες οι οποίες δεν δημιουργούν δόμηση, ιδίως η άδεια κατεδάφισης (2) ε) «Έγκριση εκτέλεσης εργασιών»: Η διοικητική πράξη που επιτρέπει την εκτέλεση εργασιών της παρ. 4 του άρθρου 29, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και δήλωσης ανάληψης επίβλεψης από αρμόδιο μηχανικό. 4 του άρθρου 29 α) κατεδάφιση κατασκευών ή κτιρίων, που χαρακτηρίζονται επικινδύνως ετοιμόρροπα, σύμφωνα με τις διατάξεις για επικίνδυνες οικοδομές, β) εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας, που καθορίζονται από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, σε κτίριο ή κατασκευές που έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνες, γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ. 1α του άρθρου 23 του ν. 4178/2013 (Α΄ 174), ή αυθαιρέτων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία σύμφωνα με τους ν. 3775/2009 (Α΄ 122) και 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4178/2013 και του παρόντος και για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία ή είναι σε στάδιο οριστικής υπαγωγής και έχει ολοκληρωθεί η υποβολή στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, (3) στ) «Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετης κατασκευής»: Η διοικητική πράξη που επιτρέπει την εκτέλεση των εργασιών της παρ. 5 του άρθρου 107. παρ. 5 του άρθρου 107 5. α) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 (Α΄ 122) και 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις των νόμων 4014/2011, 4178/2013 και του παρόντος νόμου και για τις οποίες έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού ενιαίου ειδικού προστίμου, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, η εκτέλεση εργασιών αποπεράτωσης. β) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 και 3843/2010, καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4014/2011, του ν. 4178/2013 και του παρόντος, και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ή εμπίπτουν στην παράγραφο 2 του άρθρου 89, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη η εκτέλεση: αα) εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους, καθώς και εργασιών προσαρμογής, σύμφωνα με τα άρθρα 116 και 117, ββ) κατεδάφισης, γγ) κατασκευής στέγης, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του επόμενου εδαφίου ή φύτευσης δώματος, δδ) ενίσχυσης, όπως αυτή προκύπτει από τη μελέτη στατικής επάρκειας, χωρίς να επέρχεται αντικατάσταση του φέροντος οργανισμού. H εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών αφορά τα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων, ενώ για τα τμήματα που καλύπτονται από οικοδομική άδεια επιτρέπονται οι κατά νόμο προβλεπόμενες εργασίες. γ) Η εκτέλεση των εργασιών των περιπτώσεων α΄ και β΄ γίνεται ύστερα από έγκριση εργασιών (σ.σ αποπεράτωσης) , που χορηγείται από την Αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, εφόσον οι εργασίες, για τις οποίες ζητείται η εκτέλεση, δεν επαυξάνουν το κτίσμα σε όγκο, εκτός των περιπτώσεων: α) κατασκευής ανελκυστήρα ατόμων
    1 point
  3. Μα αν πρόκειται για μεταβίβαση δεν έχουν να κάνουν κάτι, απλά θα αλλάξει το όνομα στην καρτέλα αφού τους προσκομίσεις τα κατάλληλα δικαιολογητικά. Άντε να κάνεις και μία μεταβολή έργου... Μήπως πάνε να ψαρέψουν τίποτα για να βγάλουν παραπάνω ένσημα στην τελική; Στην χειρότερη κάτσε φτιάξε μία τ.ε. αναλύοντας τα ως άνω, δηλ. αρχικά ένσημα, μείον τόσα από τις ΑΠΔ και άρα μένουν τόσα. Άσε που νομίζω ότι και το θέμα έχει νομικό σκέλος...πες να το δει και κανάς δικηγόρος.
    1 point
  4. Αν σου ζήτησαν να το κάνεις έτσι, κάντο για να τελειώνεις. Κανονικά όμως θα πρέπει να κάνουν αυτοψία ώστε να πιστοποιηθεί το στάδιο των εργασιών... Οπότε αυτοψία έκαναν ή όχι ή σου είπαν δεν θα κάνουν; Τα τετ. μέτρα γιατί να τα βάλεις τυχαία; Δεν έχεις πρόσβαση στα αρχικά έγγραφα που κατατέθηκαν να δεις τι δηλώθηκε;
    1 point
  5. Καλησπέρα, εφόσον μιλάμε για κτίριο για το οποίο έχει εκδωθεί οικοδομική άδεια, τότε δεν υπάρχουν οι καταστάσεις των ενσήμωσν στο αρμόδια υποκ/μα του ΕΦΚΑ; Άρα γιατί δεν αναζητείς εκεί τι ένσημα απομένουν για το έργο;
    1 point
  6. Καλημέρα συνάδελφε, είναι πάγια τακτική του φόρουμ να μην συζητιούνται αμοιβές μηχανικών. Από την άλλη όπως γνωρίζεις οι νόμιμες αμοιβές έχουν καταργηθεί με ότι αυτό συνεπάγεται.
    1 point
  7. Κώστας_τοπο Για την ηλεκτροδότηση πέραν της βεβαίωσης σύνδεσης, θα σου ζητηθεί από τον Δήμο και η Η.Τ.Κ -(η οποία βεβαιώνει ότι όλα είναι νόμιμα) avgoust Η βεβαίωση σύνδεσης περνάει και από το Δήμο για να υπολογισθούν τα δημοτικά τέλη. Και επειδή για το υπόγειο τα τέλη είναι διαφορετικά και στην "περιγραφή" μπορείς να γράψεις ότι θέλεις το σωστό είναι να μην τα αθροίσεις με τις κύριες χρήσεις
    1 point
  8. Η ίδια η σοφίτα κάτω από την κεκλιμένη στέγη μπορεί να έχει την "μορφή" ημιυπαίθριου καθώς σύμφωνα με τον ορισμό Αρ. 2 πα.ρ 81 "Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται κάτω από την επικλινή στέγη του κτιρίου και δύναται το δάπεδό της να βρίσκεται σε χαμηλότερο ύψος από το σημείο έδρασης της στέγης...." αλλά θα πρέπει και το ανοιχτό/στεγασμένο/ μη θερμαινόμενο τμήμα να μετρήσει στο εμβαδόν της σοφίτας για τον έλεγχο του 50%. ΑΗΧ μόνος του σε συνέχεια της σοφίτας καταρχάς σημαίνει ότι έχω όροφο συνεπίπεδο με σοφίτα κάτι που δεν προβλέπεται από τις διατάξεις (και θεωρώ ότι δεν επιτρέπεται) ενώ ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι μπορώ να έχω όροφο συνεπίπεδο με σοφίτα το ύψος του κτιρίου θα πρέπει να το ελέγξω μέχρι την πλάκα οροφής του ΑΗΧ άρα πιθανόν να μη βγαίνει.
    1 point
  9. Γενική οδηγία προς τους συναδέλφους για το επίμαχο άρθρο. Τα περί οικοδομησιμότητας γηπέδων που ΔΕΝ πληρούν τις προϋποθέσεις του ΣτΕ 2023, τα αποφασίζουν οι διευθυντές των πολεοδομιών. Από τη δική μου εμπειρία ως σύμβουλος σε σχετικές υποθέσεις σε δικηγορικά γραφεία είναι ότι οι διευθυντές των πολεοδομιών έχουν να διαλέξουν ανάμεσα: στη νομοθεσία, η οποία παρόλες τις σχετικές αποφάσεις ΣτΕ 2023 (αλλά και στο παρελθόν), ΔΕΝ έχει αλλάξει, και σύμφωνα με τη νομοθεσία τα γήπεδα χωρίς πρόσωπο άνω των 4.000 τ.μ. που προϋπάρχουν του 2003 είναι οικοδομήσιμα στις αποφάσεις ΣτΕ, τις οποίες πρέπει σύμφωνα με το Σύνταγμα να αποδεχθεί η διοίκηση, ως αποφάσεις δικαστηρίων Οι σχετικές υποθέσεις που ανέλαβα κατέληξαν στο συμπέρασμα πριν από οποιαδήποτε συνένωση ή τοπογραφικό αγοραπωλησίας, να γίνεται αλληλεπίδραση με την πολεοδομία αν θα δεχθεί αίτηση για έκδοση άδειας. Εγώ προσωπικά από πέρισυ στα εκτός σχεδίου χωρίς πρόσωπο με προϋπαρξη πριν το 2003 και εκτός ΓΠΣ κλπ αναφέρω την επιφύλαξη των σχετικών αποφάσεων ΣτΕ. Και ποτέ δεν γράφω οικοδομήσιμα, αλλά γράφω 'πληρούν τις προϋποθέσεις οικοδομησιμότητας με την επιφύλαξη των σχετικών αποφάσεων ΣτΕ'. Βαρύγδουπη δήλωση τίγκα στην ασυναρτησία, αλλά it is what it is, δεν φτιάχνω εγώ τους κανόνες, είμαι μόνο ο αγγελιοφόρος. Οι υποθέσεις μου, όπως όλων, σε άλλες πολεοδομίες γίνονται δεκτές, σε άλλες όχι. Ομοίως και για τις συνενώσεις πριν τις αγοραπωλησίες, πρώτα επικοινωνείται η υπόθεση στην πολεοδομία. Αν η πολεοδομία ρίξει την ευθύνη στον ιδιώτη μηχανικό, τότε ξέρω ότι γίνεται. Αν η πολεοδομία τσινάει, τότε ξέρω ότι δεν θα το δεχθεί. By the way, στις πολεοδομίες που ΔΕΝ γίνονται δεκτές αιτήσεις αδειών, δεν προχώρησε καμία αγωγή προς τον υπάλληλο, καθώς το σκεπτικό είναι ότι κανένας δικαστής δεν θα κρεμάσει υπάλληλο επειδή επέλεξε να συμμορφωθεί με τις αποφάσεις ΣτΕ. Όλα αυτά, ως φιλική πληροφόρηση.
    1 point
  10. Βαλε το σεναριο σε ενα ηδη στημενο διαμερισμα
    1 point
  11. δβ) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) το πολεοδομικό μέγεθος του ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας και δεν υπερβαίνουν τα διακόσια πενήντα (250) τ.μ. για χρήση κατοικίας ανά ιδιοκτησία και μέχρι τα χίλια (1000) τ.μ. κτιρίου συνολικά και τα χίλια (1000) τ.μ. για τις λοιπές χρήσεις. Κατά τη γνώμη μου όπως αντιλαμβάνομαι την παραπάνω διατύπωση, στην δική σου περίπτωση -μη έχοντας Π.Σ.Ο.Ι η ιδιοκτησία είναι μια (περιλαμβάνει και τα δυο κτίρια) και υφίσταται μικτή χρήση. Το λογικό για μένα είναι να συγκρίνεις για την εύρεση κατηγορίας με την επικρατούσα χρήση, η οποία όπως λες είναι η κατοικία. Στο άθροισμα των επιφανειών που θα αθροιστούν για την εύρεση της κατηγορίας, θα μπουν όλα τα αυθαίρετα υπόγεια και αποθήκες (εντός και εκτός περιγράμματος).
    1 point
  12. Όχι δεν μπορείς να έχεις εξώστη μπροστά από έρκερ...
    1 point
  13. Καλημέρα δεν είμαι σίγουρος ότι έχω αντιληφθεί πλήρως το ερώτημά σου. Θα ήταν χρήσιμο αν μπορούσες να ανεβάσεις κάτοψη-όψη της πρότασής σου. Αναφέρεσαι σε δώμα το οποίο διαθέτει εξώστη. Το δώμα περιλαμβάνει κλειστό χώρο κύριας χρήσης σε εσοχή έναντι υποκείμενου ορόφου και πέραν του περιγράμματος κάλυψης ορόφου υφίσταται προεξέχων εξώστης; Το έρκερ σύμφωνα με τον ορισμό του θα πρέπει αφενός να προβάλει πέρα από τις επιφάνειες όψεων και να εξέχει του περιγράμματος κάλυψης του ορόφου. Διαθέτει αυτά τα στοιχεία;
    1 point
  14. Για ποιό λόγο, από τη στιγμή που υπάρχει πρόσβαση? Τα κλειστά κλιμακοστάσια δεν είναι υποχρεωτικά. Κατασκευάζονται έτσι για λόγους προστασίας των ενοίκων από τα καιρικά φαινόμενα.
    1 point
  15. Χιλιάδες φάκελοι έχουν «εξαφανιστεί» από τα αρχεία των Πολεοδομικών Γραφείων της χώρας, ενώ από πάρα πολλούς άλλους λείπουν απαραίτητα σχέδια π.χ. κατόψεις, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται πολίτες και μηχανικοί που συναλλάσσονται με τις υπηρεσίες. Η απουσία των φακέλων έχει ως συνέπεια, εκτός των άλλων, να απαιτείται η ανασύστασή τους. Και μπορεί η νομοθεσία να ορίζει ότι η ανασύσταση πρέπει να γίνει από τις αρμόδιες πολεοδομίες, στην πραγματικότητα όμως, την διαδικασία την αναλαμβάνουν οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες, οι οποίοι καλούνται να επιβαρυνθούν με το κόστος. Μάλιστα σε περίπτωση που κάποιος έχει μια γκαρσονιέρα σε μια πολυκατοικία, πρέπει να πληρώσει μηχανικό για να συντάξει το φάκελο ανασύστασης όλης της οικοδομής, που κοστίζει χιλιάδες ευρώ. Το πρόβλημα είναι μεγάλο και αφορά χιλιάδες οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν πριν το 2018, ημερομηνία που ξεκίνησε η ηλεκτρονική έκδοση των Αδειών Δόμησης και τα αρχεία πλέον μπορούν να ανακτηθούν από την ηλεκτρονική βάση του ΤΕΕ. Γιατί είναι απαραίτητη η ανασύσταση φακέλου; Η ηλεκτρονική ταυτότητα του κτιρίου που ισχύει για τις μεταβιβάσεις από 1η Απριλίου 2022 περιλαμβάνει ως απαιτούμενα δικαιολογητικά τα αρχιτεκτονικά σχέδια της οικοδομής. Σε περίπτωση απώλειας δεν εκδίδεται πιστοποιητικό πληρότητας φακέλου. Έτσι το ακίνητο δεν μπορεί να μεταβιβαστεί, να γίνουν τακτοποιήσεις τυχόν αυθαιρεσιών που έχουν γίνει, να ενταχθεί η ιδιοκτησία στο πρόγραμμα Εξ οικονομώ, να εκδοθεί Αδεια Λειτουργίας της επιχείρησης που εδρεύει σε κατάστημα της οικοδομής κλπ. Ποιος έχει την ευθύνη για την ανασύσταση απολεσθέντων φακέλων οικοδομικών αδειών; Σύμφωνα με το ΔΙΑΔΠ/Α/15303/4-8-2005 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών και την εγκύκλιο ΠΔ 114/2005, η υπηρεσία η οποία από υπαιτιότητά της έχει απωλέσει τον φάκελο του πολίτη, οφείλει, για την ανασύστασή του, να συγκεντρώσει τα στοιχεία εκείνα, τα οποία θα της δώσουν την δυνατότητα να προβεί στην έκδοση της διοικητικής πράξης, είτε αυτά είναι δικαιολογητικά, είτε πληροφορίες. Εν προκειμένω η Υπηρεσία Δόμησης (πολεοδομία) έχει την ευθύνη. Πώς γίνεται η ανασύσταση του φακέλου; Ο ανασυσταθείς φάκελος, περιέχει: Προγενέστερες πράξεις της υπηρεσίας ή άλλων από αυτήν υπηρεσιών, Διοικητικές πράξεις οι οποίες είχαν εκδοθεί σε προηγούμενα στάδια της επεξεργασίας του αιτήματος του πολίτη, Διοικητικές πράξεις άλλων υπηρεσιών, οι οποίες συμπράττουν στην διεκπεραίωση του συγκεκριμένου αιτήματος, Στοιχεία, αντίγραφα ή πληροφορίες, όπως π.χ. απόφαση ένταξης συγκεκριμένης περιοχής στο σχέδιο πόλης ή από φακέλους άλλων πολιτών, όπως πχ συνδιοκτητών ακινήτων, Αυτοψίες ή επιτόπιους ελέγχους Στοιχεία τα οποία μπορεί να περιέλθουν στην υπηρεσία με την σύμπραξη εκ νέου του ίδιου του ενδιαφερόμενου πολίτη Ιδιωτικά έγγραφα (πχ. Βεβαιώσεις και στοιχεία από φακέλους μηχανικών) ή έγγραφα που έχουν εκδοθεί από Δημόσιες επιχειρήσεις, Οργανισμούς κ.λ.π., όπως Τράπεζες, ΔΕΗ κ.λ.π. Τι γίνεται όταν η πολεοδομία δεν προχωρά στην ανασύσταση του απολεσθέντος φακέλου της άδειας; Ο νόμος προβλέπει την σύμπραξη του πολίτη ο φάκελος του οποίου έχει απολεσθεί, γεγονός που ισχύει στην πραγματικότητα, διότι οι πολεοδομίες δεν έχουν προσωπικό και τεχνικά μέσα για να προβούν σε αυτήν την εργασία. Τι προβλέπεται σε περίπτωση απώλειας φακέλου λόγω βίαιου συμβάντος, π.χ. πλημμύρα ή πυρκαγιά; Η περίπτωση απώλειας φακέλου από βίαιο συμβάν εντάσσεται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων που διέπουν την ανασύσταση φακέλου λόγω απώλειας και ακολουθείται η προβλεπόμενη διαδικασία. Τι προβλέπει ο νόμος περί αυθαιρέτων για την απώλεια φακέλου; Σύμφωνα με το νόμο 4495/2017 αν έχει απολεσθεί ο φάκελος της οικοδομικής άδειας, εφόσον η απώλεια βεβαιώνεται από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης και προκειμένου να διερευνηθεί η νομιμότητα του υφισταμένου κτιρίου, είναι δυνατή η υποβολή στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης φακέλου αποτύπωσης κτιρίου, που έχει ανεγερθεί με βάση οικοδομική άδεια πριν από τις 28.7.2011 η οποία έχει απολεσθεί. Τι πρέπει να περιλαμβάνει ο φάκελος, που θα κατατεθεί στην πολεοδομία; Για να γίνει αποδεκτός ο φάκελος από την οικεία Υπηρεσία Δόμησης, πρέπει να περιλαμβάνει τοπογραφικό διάγραμμα, διάγραμμα κάλυψης, κατόψεις αποτύπωσης όλων των ορόφων, τομή, φωτογραφίες όλων των όψεων, υπεύθυνη δήλωση μηχανικού καθώς και κρατήσεις και εισφορές σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Σε ποια περίπτωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί η κάτοψη συμβολαιογραφικού εγγράφου; Μπορεί να γίνει αποδεκτό από την οικεία Υπηρεσία Δόμησης το σχέδιο της κάτοψης το οποίο προσαρτήθηκε στην πράξη σύστασης διηρημένων ιδιοκτησιών στις περιπτώσεις αυτοτελών οριζόντιων ή καθέτων ιδιοκτησιών, των οποίων η οικοδομική άδεια εκδόθηκε πριν από την έναρξη ισχύος του από 8.9.1983 προεδρικού διατάγματος. Αν η πραγματική κατάσταση συμφωνεί με τα σχέδια της σύστασης διηρημένων ιδιοκτησιών, είναι δυνατή η υποβολή της κάτοψης που επισυνάπτεται στη σύσταση και δεν απαιτείται να προβεί ο μηχανικός στη σύνταξη νέου σχεδίου κάτοψης. Τι γίνεται όταν υπάρχουν αυθαιρεσίες; Στην περίπτωση που η πραγματική κατάσταση δεν συμφωνεί με τα σχέδια της σύστασης διηρημένων ιδιοκτησιών και κατά την αποτύπωση προκύψουν αυθαίρετες κατασκευές, αυθαίρετα τμήματα κτιρίου κ.λ.π., αυτά διαγραμμίζονται ή/και αναφέρονται ευκρινώς στο διάγραμμα κάλυψης που θα υποβληθεί στην πολεοδομία με ειδική μνεία στην υπεύθυνη δήλωση μηχανικού, σχετικά με την τακτοποίηση των αυθαιρεσιών με την υπαγωγή τους στις διατάξεις του ν.4495/17. Μπορεί ο μηχανικός, ενώ υπάρχει το έντυπο της οικοδομικής άδειας της οικοδομής, να την τακτοποιήσει ως αυθαίρετη παρακάμπτοντας τη διαδικασία της ανασύστασης; Πράγματι ορισμένοι μηχανικοί, κυρίως σε οικοδομές που κτίστηκαν πριν το 1975, για να βοηθήσουν τους πελάτες τους να τελειώσουν γρήγορα και με λιγότερο κόστος, επέλεγαν να δηλώσουν το κτίριο ως εξ ολοκλήρου αυθαίρετο καταβάλλοντας το παράβολο των 250 ευρώ. Η διαδικασία όμως δεν είναι ορθή, διότι δεν προβλέπεται από το Νόμο και απαιτείται να γίνει ανασύσταση του φακέλου της οικοδομικής άδειας. Τι γίνεται όταν δεν συμφωνούν όλοι οι ιδιοκτήτες της πολυκατοικίας να γίνει ανασύσταση; Η αίτηση για την ανασύσταση του φακέλου μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε ιδιοκτήτη, χωρίς την απαίτηση συναίνεσης του συνόλου των συνιδιοκτητών. Ο ιδιοκτήτης επιλέγει τον μηχανικό ο οποίος συντάσσει τον φάκελο της ανασύστασης όλης της οικοδομής. Σε περίπτωση που η οριζόντια ιδιοκτησία έχει αυθαιρεσίες που τακτοποιούνται, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υπαγωγής στον ν.4495/17 συμπληρώνεται ο φάκελος με τα σχετικά δικαιολογητικά. Μπορεί να γίνει μερική ανασύσταση του φακέλου μόνο για ένα διαμέρισμα ή όροφο; Σε περίπτωση μερικής απώλειας φακέλου, γίνεται αναπλήρωση των μελετών που λείπουν. Δεν μπορεί όμως να γίνει ανασύσταση φακέλου τμηματικά π.χ. για έναν όροφο. Τα δικαιολογητικά θα αφορούν όλη την οικοδομή.
    1 point
  16. Η απαντηση ειναι ευκολη και διαχρονικη.Για οτιδηποτε κανεις πληρωνεσαι.Οποια μελετη κανεις απο την αρχη θα την πληρωθεις, φυσικα και την επιβλεψη εφοσον την κανεις εσυ.
    1 point
  17. Συνάδελφοι γειά σας Δεν αναγράφετε τον ακριβή χρόνο έκδοσης της αδείας καθώς και το μέγεθος του κτιρίου , προκειμένου να ξέρουμε τι μελέτες προβλέπονται . Σε περίπτωση περατωμένου του φέροντα οργανισμού , η άδεια μπορεί να αναθεωρηθεί επί αόριστον εάν αποδεδειγμένα ( πχ με καταστάσεις ΙΚΑ ή αεροφωτογραφίες ), οι εργασίες αυτές έχουν περατωθεί εντός του χρόνου ισχύος της αδείας . Άλλως μπορεί να εκδοθεί νέα άδεια αποπεράτωσης. Οι μελέτες που θα πρέπει να συνυποβληθούν , εάν δεν είχαν εκπονηθεί με την αρχική άδεια και που προβλέπονται σήμερα , ανάλογα με το κτίριο είναι : θερμομόνωση , πυροπροστασία , υδραυλικά-αποχέτευση κλπ και θα κατατεθούν οι προβλεπόμενες για αυτές τις μελέτες αμοιβές καθώς επίσης και οι αμοιβές επίβλεψης για αυτές τις μελέτες , με τα νέα ισχύοντα σήμερα δεδομένα . Δεν απαιτείται μελέτη ενεργειακής απόδοσης . Η αμοιβή επίβλεψης εναπομενόντων αρχιτεκτονικών εργασιών , εξάγεται με αφαιρούμενο το ποσοστό (πχ 40% των ήδη εκτελεσθέντων εργασιών ) και υπολογίζεται στο 60% των υπολειπόμενων με τις ισχύουσες σήμερα τιμές μονάδας για την σύνταξη προϋπολογισμού . Δεν καταβάλλονται αμοιβές για μελέτες που ήδη έχουν εκπονηθεί και βρίσκονται στον αρχικό φάκελο της αδείας. Δεν απαιτείται τίτλος ιδιοκτησίας εάν παραμένει ο ίδιος ιδιοκτήτης. Απαιτείται όμως η προσκόμιση πιστοποιητικού ιδιοκτησίας . Τηρούνται οι διατάξεις ΓΟΚ του χρόνου εκπόνησης της μελέτης.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.