Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.460


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      11.648


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      25.997


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.211


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/03/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Τα επόμενα ακολουθούν τα προηγούμενα. Τα προηγούμενα στρώνουν τα επόμενα. Η φοβερή και τρομερή παιδεία των προηγούμενων γενεών μας έφτασε εδώ που μας έφτασε. Μας δίδαξε, μας κυβέρνησε κλπ. Η κατηφόρα της τελευταίας γενιάς οφείλεται σε αυτές τις γενιές που υποτίθεται ότι είχαν καλύτερη παιδεία. Μιλάμε για τις γενιές που έκαναν την αξιοκρατία κόμμα και τα πτυχία/δημοσιοϋπαλληλίκι υπόθεση κοινωνικών συσχετισμών. Προσωπικά, λοιπόν, δεν θα πάρω. Ευχαριστώ! Στο θέμα μας. Η παιδεία έχει γίνει ιδιωτική εδώ και δεκαετίες. Κι όταν αναφέρομαι σε ιδιωτική παιδεία, αναφέρομαι σε κάθε είδους "εξαγορά" της. Είτε μιλάμε για δημόσιες σχέσεις, κομματικές και κοινωνικές νόρμες, είτε μιλάμε για καθαρό χρήμα. Ποιο ποσοστό εισακτέων στα ΑΕΙ δεν πλήρωσε ιδιωτικές υπηρεσίες προπανεπιστημιακής εκπαίδευσης για να εισαχθεί; Και δεν μιλάμε για 100 ευρώ ή 200 ευρώ. Μιλάμε για χιλιάδες ευρώ. Οι ίδιοι που έτρεχαν κάποτε στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, επειδή δεν τους ικανοποιούσε η δημόσια εκπαίδευση, τώρα ξαφνικά βγάζουν πύρινους λόγους κατά της ιδιωτικής εκπαίδευσης... Σήμερα, οι μαθητές των λυκείων κοιμούνται κατά την ώρα των μαθημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης για να είναι ξεκούραστοι στο ιδιαίτερο μάθημα που ακολουθεί! Κι ας μη θεωρήσει κανείς ότι είμαι υπέρμαχος της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Το αντίθετο. Απλά δεν βάζω το κεφάλι στο έδαφος και δεν πέφτω από τα σύννεφα με τα τεκταινόμενα της ελληνικής πολιτείας και κοινωνίας.
    2 points
  2. Εκτός και αν ο κανονισμός του συγκεκριμέμου κτιρίου ορίζει άλλο τρόπο λήψης αποφάσεων. π.χ. "εφόσον μετά από 3 επαναλαμβανόμενες συνελεύσεις δεν βγεί απόφαση, λόγω μη απαρτίας, τότε η απόφαση λαμβάνεται στην επόμενη γενική συνέλευση με όποια συμμετοχή υπάρξει!"
    1 point
  3. @Tim22 εννοείται. Και να τροποποιούν (όψεις θέρμανση) πάλι δεν υπάρχει πρόβλημα αρκεί να εκδίδεις ΕΕΜΚ. Μόνο να μεταβάλλεις τα στοιχεία του κτιρίου (επιφάνεια, όγκο) δεν επιτρέπεται.
    1 point
  4. @duderino έχω την αίσθηση ότι αυτό που έκανες ήθελε κανονική άδεια κατεδάφισης, και όχι απλή έγκριση εργασιών, και αυτό έπρεπε να σου είχαν πει από την Υπηρεσία εξαρχής. Αν όμως κάνει αυτή την ερμηνεία η δικιά σου Υδομ, τότε οκ.
    1 point
  5. Αυτό (και άλλα πολλά) είναι δυστυχώς το μπάχαλο με την πολεοδομική νομοθεσία. Θα πρέπει να κάνουμε συνδυασμό όλων των διατάξεων προκειμένου να βγάλουμε άκρη. Ακόμη και στη β.δ. που είμαι συνδρομητής (και που θεωρείται κορυφαία) το αρχικό κείμενο παραμένει, με την επισήμανση ότι οι παρεκκλίσεις δεν έχουν εφαρμογή σε νέα κτίρια (δηλ. μετά τον 3982/11)
    1 point
  6. Απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του 100% των συνιδιοκτητών του ακινήτου, η οποία και συνυποβάλλεται με τα υπόλοιπα έγγραφα, σχέδια κ.λπ. κατά την έκδοση της αντίστοιχης άδειας (π.χ. ΕΕΔΜΚ κ.λπ.). Με τον τρόπο αυτό ο ιδιοκτήτης "καλύπτεται" και απέναντι σε έλεγχο της πολεοδομίας και απέναντι σε τωρινό ή μελλοντικό συνιδιοκτήτη που στραφεί νομικά εναντίον του στο μέλλον. Υ.Γ. Ή συναίνεση δε αυτή μπορεί να είναι με Υπεύθυνη Δήλωση του κάθε συνιδιοκτήτη θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής ή με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των συνιδιοκτητών νομίμως υπογεγραμμένη.
    1 point
  7. ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΙΣ Οι κατεδαφίσεις γίνονται με 3 τρόπους: (1) Ο.Α κατεδάφισης ή άδεια δόμησης κατεδάφισης (2) Έγκριση εκτέλεσης εργασιών κατεδάφισης-αποκατάστασης αυθαιρέτων άρθρου 106 (3) Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης- κατεδάφισης άρθρου 107 Άρθρο 28 Ορισμοί (1) α) «Οικοδομική Άδεια»: Η διοικητική πράξη που επιτρέπει την εκτέλεση ... Στην έννοια της οικοδομικής άδειας περιλαμβάνονται και άδειες οι οποίες δεν δημιουργούν δόμηση, ιδίως η άδεια κατεδάφισης (2) ε) «Έγκριση εκτέλεσης εργασιών»: Η διοικητική πράξη που επιτρέπει την εκτέλεση εργασιών της παρ. 4 του άρθρου 29, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και δήλωσης ανάληψης επίβλεψης από αρμόδιο μηχανικό. 4 του άρθρου 29 α) κατεδάφιση κατασκευών ή κτιρίων, που χαρακτηρίζονται επικινδύνως ετοιμόρροπα, σύμφωνα με τις διατάξεις για επικίνδυνες οικοδομές, β) εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας, που καθορίζονται από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, σε κτίριο ή κατασκευές που έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνες, γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ. 1α του άρθρου 23 του ν. 4178/2013 (Α΄ 174), ή αυθαιρέτων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία σύμφωνα με τους ν. 3775/2009 (Α΄ 122) και 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4178/2013 και του παρόντος και για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία ή είναι σε στάδιο οριστικής υπαγωγής και έχει ολοκληρωθεί η υποβολή στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, (3) στ) «Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετης κατασκευής»: Η διοικητική πράξη που επιτρέπει την εκτέλεση των εργασιών της παρ. 5 του άρθρου 107. παρ. 5 του άρθρου 107 5. α) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 (Α΄ 122) και 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις των νόμων 4014/2011, 4178/2013 και του παρόντος νόμου και για τις οποίες έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού ενιαίου ειδικού προστίμου, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, η εκτέλεση εργασιών αποπεράτωσης. β) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 και 3843/2010, καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4014/2011, του ν. 4178/2013 και του παρόντος, και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ή εμπίπτουν στην παράγραφο 2 του άρθρου 89, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη η εκτέλεση: αα) εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους, καθώς και εργασιών προσαρμογής, σύμφωνα με τα άρθρα 116 και 117, ββ) κατεδάφισης, γγ) κατασκευής στέγης, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του επόμενου εδαφίου ή φύτευσης δώματος, δδ) ενίσχυσης, όπως αυτή προκύπτει από τη μελέτη στατικής επάρκειας, χωρίς να επέρχεται αντικατάσταση του φέροντος οργανισμού. H εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών αφορά τα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων, ενώ για τα τμήματα που καλύπτονται από οικοδομική άδεια επιτρέπονται οι κατά νόμο προβλεπόμενες εργασίες. γ) Η εκτέλεση των εργασιών των περιπτώσεων α΄ και β΄ γίνεται ύστερα από έγκριση εργασιών (σ.σ αποπεράτωσης) , που χορηγείται από την Αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, εφόσον οι εργασίες, για τις οποίες ζητείται η εκτέλεση, δεν επαυξάνουν το κτίσμα σε όγκο, εκτός των περιπτώσεων: α) κατασκευής ανελκυστήρα ατόμων
    1 point
  8. Από τη νομοθεσία βλέπω ότι για τα βιομηχανικά κτίρια οι παρεκκλίσεις πλην αυτής του ύψους έχουν καταργηθεί Ν-3982/11 (ΦΕΚ-143/Α/17-6-11) Απλοποίηση της αδειοδότησης τεχνικών επαγγελματικών και μεταποιητικών δραστηριοτήτων και επιχειρηματικών πάρκων και άλλες διατάξεις ΑΡΘΡΟΝ-64 Καταργούμενες διατάξεις "Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται:...... 2. Οι παρεκκλίσεις στους όρους δόμησης που προβλέπονται για την εκτός σχεδίου πόλεως δόμηση βιομηχανικών εγκαταστάσεων σύμφωνα με τις διατάξεις του Αρθ-4 του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/31-5-85) πλην της παρέκκλισης ύψους και με εξαίρεση τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί άδεια εγκατάστασης ή λειτουργίας μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος.
    1 point
  9. Συμφωνώ, και βλέπω ότι δεν έγινε κατανοητό ότι αναφέρομαι στις δυνατότητες του νέου εργαλείου με τις τεράστιες δυνατότητες που έρχεται να βοηθήσει. Δεν είπα ότι θα πρέπει να αναθέσουμε τις λύσεις στο ai !! Τουλάχιστον όχι προς το παρόν... Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι πρόκειται περί της νέας τεχνολογικής επανάστασης η οποία θα ενταχθεί στην καθημερινότητά μας είτε θέλουμε είτε όχι... Η επίλυση απλών προβλημάτων έχει ήδη εκκίνησει όπως για παράδειγμα η γραμματειακή υποστήριξη του gov. Το αν θα του ανατεθούν η έκδοση οικοδομικών αδειών ή η εκδίκαση υποθέσεων, θεωρώ πως είναι ένα άλλο κεφάλαιο το οποίο όμως σε κάποιο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, θα το αντιμετωπίσουμε. https://link.springer.com/article/10.1007/s13347-024-00694-3
    1 point
  10. 2. Σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα και κατά τον χρόνο ανέγερσης τους, δεν ήταν υποχρεωτική η κατασκευή του, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος και των ειδικών όρων δόμησης της περιοχής, κατασκευή ανελκυστήρα ή άλλων μηχανικών μέσων κάλυψης υψομετρικών διαφορών και του χώρου πρόσβασης σ’ αυτά, με απαραίτητη προϋπόθεση τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Για διατηρητέα κτίρια και παραδοσιακούς οικισμούς απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
    1 point
  11. Δεν έχει καμιά σχέση αυτό. Η γνωστοποίηση ισχύει για οποιαδήποτε μεταβολή ή ΚΑΙ προσθήκη στην αρχική μελέτη. Αρκεί οι εργασίες γνωστοποίησης να είναι εν τέλει νόμιμες
    1 point
  12. @Panagiotis Andrianopoulos φαντάζομαι ότι ο @Tostas μιλάει για συγκεκριμένα προγράμματα τα οποία του δίνεις την πληροφορία και απάντα βάσει αυτής. Έχω κάνει κανα δύο προσπάθειες με ανάρτηση της νομοθεσίας αλλά δεν έχω ικανοποιητικά αποτελέσματα κυρίως λόγω του ότι δεν αναγνωρίζει την γλώσσα και κάποια άλλα είναι ακόμα σε βρεφικό στάδιο... Είναι τα λεγόμενα personal ai... Αδύνατο, δεν είναι. Μια γεύση μπορούμε να πάρουμε από το ai του gov.gr, μια χαρα απαντάει
    1 point
  13. απίστευτο!! έχω αρχίσει να αποκωδικοποιώ σωστά το νόμο... ☺️
    1 point
  14. κάνε μια "γνωστοποίηση εργασιών" και δεν θα έχεις κανένα πρόστιμο
    1 point
  15. κατ' αρχας, ακομα δεν εγινε σαφες το ερωτημα...ή τα ερωτηματα.. Μη εχοντας ολα τα στοιχεια, ειναι προφανες οτι δεν μπορει να υπαρξει απαντηση Εαν δεν υπαρχει μεταγεγραμενη συσταση δουλειας, αυτο δεν σημαινει οτι δεν υφισταται... Odysseasn: "τώρα αν οι παππούδες μας πριν 40-50 χρόνια συμφωνήσαν σε δουλεία και υπογράψαν κάποιο χαρτί, αυτό δεν θα πρέπει να έχει μεταγραφεί για να έχει υπόσταση; Και σε αυτην την περίπτωση κατά την σύσταση της κάθετης αυτό θα το βρίσκαν" Και, αφου, εδω και 40 χρονι οι παππουδεες-ιδιοκτητες συμφωνησαν οσα συμφωνησαν, Το δικο σου το ερωτημα ποιο ειναι; "αν μπορουν να διερχονται απο αυτη την "λωριδα δουλειας" το πίσω οικοπεδο και το "πρασινο"; Εαν αυτοι διερχονται μετα απο συμφωνια των γειτονων- "παππουδων" επί 40 χρονια, εχει δημιουργηθει δουλεια διελευσης με χρησικτησια. Οποτε ισχυει το υπο sdtopo λεχθεν "Θα πρέπει δικηγόρος να εξετάσει την μερίδα του ακινήτου". [και συμπληρωνω : Και τα δικαιωματα των διερχομενων...]
    1 point
  16. Υπάρχει η πιθανότητα ένα οικόπεδο χωρισμένο σε κάθετες να έχει και δουλεία διόδου για τρίτο οικόπεδο. Η δουλεία αυτή θα πρέπει να έχει οριστεί με μεταγεγραμμένη συμβολαιογραφική πράξη αλλιώς δεν ισχύει. Αν ισχύει η δουλεία δεν μπορεί να περιφραχθεί ούτε από τον ένα ούτε από τον άλλο. Θα πρέπει δικηγόρος να εξετάσει την μερίδα του ακινήτου.
    1 point
  17. Το ΗΖ αποτελει οριο του δικου σας οικοπεδου με ομορο οικοπεδο. Αρα,νομιμως περιφρασεται και αποτελει κοινοχρηστη δαπανη... Εαν ο όμορος "διεκδικει" δικαιωμα διελευσης.., θα δειξει
    1 point
  18. Εσωτερικες περιφραξεις που διαχωριζουν καθετες, δεν επιτρεπονται. Ακομα και αν περιφραξεις το οριο της δουλειας απο το "Γ" μεχρι το "Δ" και παλι δεν μπορεις να κανεις περιφραξη μεταξυ "Δ" και "Ε"
    1 point
  19. Υπαρχει συμβολαιο, με συσταση καθετων και δικαιωμα δουλειας διελευσης σε βαρος της μιας καθετης και υπερ της "αποκλεισμενης" καθετης. Δεν αφαιρει τμ. απο την δομηση της βεβαρυμενης καθετης του οικοπεδου ουτε προσθετει στην ωφελουμενη Αυτο εχει μεταγραφει. Τι "δευτερο" τοπογραφικο και γιατί εγινε και πού επισυναπτεται δεν λες. Τελικα, ποιο ειναι το προβλημά σας;
    1 point
  20. Καλησπέρα σε όλους! Οριζόντια ιδιοκτησία κατοικίας σε αποπερατωμένο ακίνητο του 2004, θέλει αρχική ηλεκτροδότηση. Ο ΔΕΔΔΗΕ θέλει βεβαίωση δήμου για εμβαδό, ο δήμος βεβαίωση μηχανικού και η ΥΔΟΜ μέσω eadeies τα "νομιμοποιητικά στοιχεία". Τα μοναδικά αυθαίρετα που εντοπίζονται στην οριζόντια, υπάγονται στις εξαιρέσεις (96γ, ανοίγματα) και δεν απαιτείται υπαγωγή. Α. Στο δήμο τι δίνουμε; Α1. ΤΗΝ βεβαίωση του αρθ83 (HTK); Α2. την βεβαίωση του 4495 (παρ.3 αρθ105) έντυπο σύνδεσης με δίκτυα; ή ... Α3. απλή βεβαίωση με εμβαδόν - σφραγίδα; Αν Α1 => αρθ83 => θα πρέπει να περάσει από δήλωση 4495 (με ή χωρίς υπαγωγή) - ΗΤΚ με νέα κάτοψη, ΠΕΑ, πίνακα ΣΟΙ, Σχέδια αδείας, πίνακα κατανομής κλπ και φουσκώνει αρκετά... Αν Α2 => αρθ105 => δήλωση 4495, (με ή χωρίς υπαγωγή) και βεβαίωση σύνδεσης χωρίς ΗΤΚ. Βέβαια έχουμε και την περίπτωση του αρθ102 που υποχρεώνει για ΗΤΚ για δηλώσεις > 10/2010... Β. Στο eadeies τι ανεβάζουμε ως νομιμοποιητικά αν υπάγεται στις εξαιρέσεις; Α1. ΤΗΝ βεβαίωση του αρθ83 (HTK);
    1 point
  21. αρκεί ο εντολέας στο τέλος να μη συμφωνεί με το έργο που του παρέδωσε ο Μηχανικός και τσακωθούν.... (αυτό λίγο παράλογο θα είναι ε..... )
    1 point
  22. Πολιτικός μηχανικός δηλώνει ο άνθρωπος... "Ειδικότητα: Πολιτικός Μηχανικός Τ.Ε.Ι."
    -1 points
  23. Πάντως για να ζητά ο κανονισμός 9/10 των ψήφων για μία αλλαγή, πάει να πει ότι κάτι είχε στο συγκεντρωτικό μυαλό της η συνέλευση εξαρχής... 😆
    -1 points
  24. Αρχικά δεν αναφέρθηκα σε υποχρέωση. Πουθενά δεν υπάρχει η λεξη αυτή. Την προσθέσες για να μειώσεις αυτό που πρότεινα. Άρα την ειρωνεία σου στο υστερόγραφο σου την επιστρέφω. Προφανώς και είπες την άποψη σου και θα σε παραπέμψω σε αυτό που είπε ο Κλιντ Ιστγουντ σχετικά με τις απόψεις. Ένα θέμα ακόμη για το οποίο είσαι λάθος είναι ότι εγώ δε μείωσα αλλά και ούτε καν αναφέρθηκα σε κανένα kan62 και το έργο του. Εάν το forum εχει δημιουργηθεί με τη λογική να γράφουν τα μέλη έτσι για να περνάει η ώρα τότε δεκτό. Όμως έτσι δεν είναι επιστημονικός ο χαρακτήρας του και τότε κακώς συμμετέχω.
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.