Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      25.997


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      11.648


  3. kfil

    kfil

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      226


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.531


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/04/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Μια φορά και ένα καιρό, μετά τα χρόνια του Μεγάλου Πολέμου, ένα μικρό κράτος κάπου στα Βαλκάνια είπε να οργανωθεί. Σε όλη την τότε επικράτεια... Είπαν λοιπόν οι τότε νομοθέτες : θα κάνουμε σχέδια πόλης παντού με οργάνωση των υποδομών. Ίσως είχαν ακόμη στα αυτιά τους τη φωνή ενός μεγάλου ξένου μηχανικού, που τους φώναζε ότι είναι ντροπή να έχουν ακόμη παντορροϊκό σύστημα αποχέτευσης, αν και είχαν περάσει τουλάχιστον 40-50 χρόνια από τότε που το είπε και μια μεγάλη πτώχευση, της χώρας και του μηχανικού. Νομοθέτησαν λοιπόν : οργανωμένος πολεοδομικός σχεδιασμός στις πόλεις - οικισμούς και μόνο οι ειδικές χρήσεις που δεν μπορούν να βρίσκονται στην πόλη να τοποθετούνται δίπλα στον αγρότη και στο σπίτι του, δηλαδή στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Ήταν τότε το έτος 1923, όχι σωτήριο όπως εκ των υστέρων αποδείχθηκε. Τον νομοθέτη δεν τον ακολούθησε κανείς. Κάτι θυμήθηκαν πάλι το 1928, πέρασαν τα χρόνια, ήρθε και άλλος πόλεμος που συνεχίστηκε με εμφύλιο, η χώρα ρήμαξε και όλα τα πράγματα άλλαξαν. Μαζί και οι σχεδιασμοί. Τα μοντέλα του πολεοδομικού σχεδιασμού πήγαν περίπατο και ήρθε η βεβιασμένη αστυφιλία και η διαχείριση της ερήμωσης στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Τότε κάποιοι σκέφτηκαν ότι, αφού τους μαζέψαμε μέσα και πλέον δεν υπάρχει ο αγρότης, δεν επιτρέπουμε γενικά τη δόμηση και στο εκτός ; Έτσι και οι μεσαίοι θα ξεδίνουν κοντά στους γερόντους και λεφτά από την οικοδομή θα βγαίνουν για να παίρνουμε κανένα φόρο. Άρχισαν λοιπόν μετά το 1960, συνέχισαν το 1978 και ολοκλήρωσαν το 1985. Και το τοπίο πλέον διαμορφώθηκε, όλα ίδια παντού μόνο που, νόμιμα, χτίζεις λιγότερο στο εκτός. Τα αυθαίρετα ήδη είχαν αρχίσει μετά τον δεύτερο πόλεμο, όταν αποφάσισε ο πολίτης ότι δεν έχει πλέον ανάγκη τη νομιμότητα. Τα χρόνια πέρασαν, τα μοντέλα απέτυχαν ένα-ένα, ότι χρήμα είχε έρθει εισαγόμενο μετά το 2000 πήγε στην αποχέτευση (σε πολλές περιπτώσεις ακόμη με το παντορροϊκό) και ήρθε η δεύτερη μεγάλη πτώχευση. Ξανά τα "δάνεια της Αγγλίας" ... Τότε πήραν τη μεγάλη απόφαση. Οι νέοι που θα μπορούσαν να κάνουν κάτι έφυγαν, εμείς λιγοστεύουμε, ελπίδα μέσω παιδείας να κάνουμε κάτι δεν υπάρχει, οπότε φτιάξτε και πουλήστε, θα γίνουμε το Ντουμπάϊ των Βαλκανίων. Ότι κάνετε όμως να είναι εκτός πόλης και οικισμών, αυτά δεν διορθώνονται, και μη σας νοιάζει προσωπικό θα φέρουμε ... Την εκκαθάριση των μεσαίων που είχαν απλωθεί στην επικράτεια την ανέλαβαν servicers. Κύριος σκοπός είναι πλέον να επαναφερθεί ο αρχικός σχεδιασμός στη μετά τον Μεγάλο Πόλεμο πορεία, δηλ. εκτός σχεδίων μόνο οι ειδικές χρήσεις. Πώς ; Δια της νομιμότητας. Ποιας νομιμότητας ; Δεν είχαμε πει κάποια στιγμή ότι η οργανωμένη δόμηση θέλει και μια πρόσβαση για να φτάσει ο κάτοικος, η πυροσβεστική, το ασθενοφόρο, η ομάδα διάσωσης και οι υποδομές στο σπίτι ; Να λοιπόν ο τρόπος ! Το πρόσωπο. Και δεν θα γυρίσουν να μας πουν γιατί μας αφήνατε μέχρι τώρα να χτίζουμε και τα χρυσοπληρώσαμε για να συνεχίσουμε να κτίζουμε ; Δεν το λέμε εμείς .. το ΣτΕ το λέει σαφώς, θέλει πρόσωπο γιατί ... πάντα ήθελε πρόσωπο. Και μάλιστα όχι ότι δρόμο άνοιξε ο αγρότης για να κουβαλάει τη σοδειά ή να πηγαίνει στο σπίτι του, όταν απέκτησε το αυτοκίνητο μετά τη μεταπολίτευση. Κανονικό δρόμο, επίσημο, με τη βούλα. Έτσι, αφού βρέθηκε και η βούλα για τους δρόμους, οδεύουμε προς την επίτευξη του στόχου ... δια του προσώπου. Μην απελπίζεστε όμως, θα έχουμε και μεταβατική περίοδο γι' αυτούς που αγόρασαν τελευταία. Μη χάσουμε και τους πρώτους πελάτες ... βγάζοντας κακό όνομα.
    2 points
  2. Εδω εχει και αδεια δομησης για επισκευη και αρση επικινδυνοτητας αλλα εχει και ΕΕΜΚ. δισλεξε https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"αδεια δομησης για επισκευη μανδροτοιχο"&page=0&sort=relative
    2 points
  3. Καλημέρα. Να υποθέσουμε ότι το w.c έγινε μεταγενέστερα του έτους 1957. Πίσω από την βεβαίωση κύριας χρήσης υπάρχει η πλήρης νομιμότητα. Η γενική αρχή είναι ό,τι δεν φαίνεται στα εγκεκριμένα σχέδια της Ο.Α ρυθμίζεται. Άρα, ένα αυθαίρετο w.c συνιστά μεν διαφορετική εσωτερική διαρρύθμιση και μπορεί να γίνει απαλλαγή μέχρι τη σύνταξη της ΗΤΚ, πλην όμως στα πλαίσια της οποίας θα πρέπει να ενημερωθεί η Ο.Α. Επομένως, γιατί να μη γίνει σήμερα μια υπαγωγή στο ν. 4495 και να "μαζέψεις" και ό,τι άλλο υπάρχει από μικροαυθαιρεσίες (συνήθως έχεις αλλαγές όψεων κλπ) και να έχεις μια κάτοψη υφιστάμενης κατάστασης, έτοιμη για κάθε χρήση.
    2 points
  4. Δες αν οι ρυθμίσεις χρονοσύμανσης είναι σωστές. Ανοίξτε το Adobe Reader DC κι επιλέξτε Edit-> Preferences. Στο menu που θα εμφανιστεί επιλέξτε διαδοχικά Signatures->Document Timestamping->More. Στην συνέχεια επιλέξτε την χρονοσύμανση της ΑΔΕΠ και πατήστε edit. Συμπληρώστε τον σύνδεσμο https://timestamp.aped.gov.gr/qtss (ή https://qts.harica.gr ) και πατήστε οκ.
    2 points
  5. Ο κανονισμος αποτελει συμβαση μεταξυ οικοπεδουχων και αγοραστων, με το 100% των συνιδιοκτητων. Συνηθως γινεται πριν το πρωτο συμβολαιο, αλλως απαιτειται ειδικη πληρεξουσιοτητα απο τον αγοραστη προς "καποιον" να συνταξει για λογαριασμο του τον κανονισμο αργοτερα ...αλλα ειναι περιπλοκο. Οσοι αγοραζουν μετα την μεταγραφη του κανονισμου δηλωνουν οτι ελαβαν γνωση και αποδεχονται ολους τους ορους του ανεπιφυλακτα. [και οι ενοικιαστες υποχρεουνται να ακολουθουν τις διαταξεις του] Ο κανονισμος αποκτα εμπραγματη ισχυ μετα την μεταγραφη του και υποχρεωνει ολους αρχικους ιδιοκτητες ή τους μετεπειτα αγοραστες ή τους κληρονομους τους σε θεματα οπως: Υποχρεωσεις των συνιδιοκτητων στις δαπανες της οικοδομης, διοικηση οικοδομης, ή ο καθορισμος αποκλειστικων χρησεων επι κοινοχρηστων, η διαχειρηση και η διοικηση της οικοδομης ειναι τα βασικα του σημεια. Να θυμισουμε οτι οι παληοι κανονισμοι -προ κτηματολογιου- δεν μεταφερθηκαν στο κτηματολογιο, πλην ισχυουν.
    2 points
  6. https://ypen.gov.gr/diefkrinisi-ypen-gia-tin-ektos-schediou-domisi-meta-apo-schetiki-apofasi-tou-e-tmimatos-tou-ste/ Προφανως η προσφατη αποφαση του ΣτΕ για την ακυρωση αδειας "εντος ζωνης" ανετρεψε ολους τους σχεδιασμους του Υπουργειου, που ειχε υποσχεθει την "εντος των ημερων" καταθεση προτασης για διαβουλευση στα εκτος σχεδιου.
    1 point
  7. Σε μια ο.α που εξέδωσε Στο τελικό έλεγχο φορολογικών
    1 point
  8. Δεν είναι πλέον- Μπορεί και με βεβαίωση-όλα γίνονται με ευθύνη του μηχανικού
    1 point
  9. Δύσκολες περιπτώσεις! αλλά τουλάχιστον το δικό σου διαμέρισμα -όπως το αποτύπωσες- συμπίπτει με αυτό της οικ άδειας ή όχι??
    1 point
  10. Μπορεί. Μπήκε και νέα παρ. Στο νομό, αρ. 16 παρ 11. Σε περιπτώσεις κτιρίων που εφάπτονται στα όρια του οικοπέδου όλα τα παραπάνω στοιχεία του άρθρου 16 δύνανται να εφάπτονται στα όρια ή και να έχουν απόσταση μικρότερη του ενός (1.00) μ.
    1 point
  11. Σε τί ακριβώς συμφωνείς? Στο ότι πρέπει να το ψάξεις? Αν ναι, ποιός σε εμποδίζει να το κάνεις? Όσο για "επιχειρήματα", σου έδωσα μια πρώτη γεύση σε σένα εναπόκεται να διαπιστώσεις (και, πίστεψέ με, θα σε οφελήσει πολύ) τα υπέρ και τα κατά του κάθε τρόπου κατασκευής. Κάνε λοιπόν μια πρώτη έρευνα, κι εδώ είμαστε πάλι. Με στοιχεία, κι όχι με τις ενδείξεις του (τοπικού) συρμού
    1 point
  12. Αν εκλαμβάνω σωστά το υπονοούμενο, θεωρείς ότι παρότι η μεταβίβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις εξαιρέσεις του άρθρου 82, το πρέπον είναι να γίνεται και ρύθμιση πριν την μεταβίβαση του ακινήτου
    1 point
  13. Δεν έχω τον χρόνο να το σχεδιάσω εξ αρχής για να έδειχνα κάποια εναλλακτική λύση ..... Οπότε αν το θες όπως το έχεις (ντε και καλά) κάλεσε έναν έμπειρο υδραυλικό να σου πει αν όπως το έχεις μπορεί να γίνει.... όπως αν δεν επαρκούν οι ρύσεις όπως το έχεις μπορείς να βάλεις και μοτεράκι για τα νερά ..... (όπως σου είπα όμως (και άποψη μου) δεν είναι καλή λύση ή είναι λύση ανάγκης .... καλή επιτυχία
    1 point
  14. το "ιδ" αφορα εργασιες στον ακαλυπτο χωρο. Εσυ εχεις επισκευη "περιμετρικης τοιχοποιίας" Δεν βλεπω να καλυπτεσαι για αυτα που θελεις να κανεις. Μαλλον πας με το 29. στ) κατασκευή τοίχων αντιστήριξης, καθώς και περιτοιχίσεων και περιφράξεων που δεν καλύπτονται από την έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας,
    1 point
  15. Πως γκενεν ατο ? Τα trial εχουν περιορισμένη χρονικη διαρκεια
    1 point
  16. Στα σχόλια στο ΤΕΔΚ είχα αναφέρει: ''Πιστοποίηση ολοκλήρωσης της κατεδάφισης. Βάσει άρθρου 44 Ν. 4495/17 παράγραφος 3 υποπερίπτωση (δδ)'' 3. Αριθμός των ελέγχων ανά κατηγορία και είδος έργου: α) Κατηγορία Α: ένας (1) έλεγχος (τελικός) που πραγματοποιείται από έναν ελεγκτή δόμησης από το μητρώο των ελεγκτών δόμησης της Κατηγορίας I δδ) εργασίες κατεδαφίσεων, ανεξαρτήτως του είδους και της κατηγορίας του έργου
    1 point
  17. ΠΑΛΙΟΣ ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 3.2. Σε κάθε κτίριο ή χώρο, νέο ή υφιστάμενο, οποιασδήποτε χρήσης, όπου προβλέπεται παραμονή, εργασία ή παρουσία ατόμων, επιβάλλεται η ύπαρξη κατάλληλου πλήθους αποχωρητηρίων και νιπτήρων, καθώς και λοιπών υδραυλικών αποδοχέων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. και αφού είναι εντός του προ του 1955 κτίσματος δεν χρειάζεται να προβείς σε κάποια ρύθμιση edit Υπάρχει και κάποια άλλη ίσως υγειονομική διάταξη κατά την οποία το wc και ο προθάλαμος πρέπει να έχουν ελάχιστο ύψος 2.2 και διαστάσεις 1,0Χ1,20μ . Υπόψη σου επίσης ότι το παραπάνω ελάχιστο ύψος των 2,20μ για τα προ του 55 κτίσματα μειώνεται στα 2,0μ και μάλιστα όχι μόνο του wc αλλά και του καταστήματός σου
    1 point
  18. Το πιο πιθανό είναι να πρόκειται περί σύστασης και κανονισμού στην ίδια πράξη και η θέση στάθμευσης να είναι παρακολούθημα της ιδιοκτησίας. Άρα γίνεται πλήρης περιγραφή στον τίτλο, στο πεδίο θέση στάθμευσης θα μπει ο αρ.1, και στον πίνακα επιφανειών θα περιγράφει ως εμβαδόν με την επισήμανση ότι πρόκειται περί παρακολουθήματος.
    1 point
  19. ΑΝΟΙΞΑΝ ΟΙ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΤΙΡΙΩΝ & ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ! 01/04/2025 Άνοιξαν επί τέλους οι προβλεπόμενες ηλεκτρονικές πλατφόρμες για τα μέτρα Πυροπροστασίας ακινήτων σε δασικές περιοχές σε συνέχεια του «Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων» που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ μετά από ΚΥΑ των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (19.05.2023) και της σχετικής ερμηνευτικής εγκυκλίου, και του «Εθνικού Μητρώου Τήρησης Μέτρων Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών» που νομοθέτησε το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με το νόμο 5075/14.12.2023, και προβλέπει τη δήλωση του καθαρισμού αστικών οικοπέδων. Ταυτόχρονα αναμένεται και ολιγοήμερη παράταση τόσο της προθεσμίας σύνταξης του «Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα» και της Ειδικής μελέτης Πυροπροστασίας και της ανάρτησής τους στην οικεία πλατφόρμα, όσο και της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης καθαρισμού του οικοπέδου στην πλατφόρμα του «Εθνικού Μητρώου Τήρησης Μέτρων Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών» . ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ. Υπενθυμίζεται ότι ο «Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων» αφορά σε ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε οικόπεδα ή γήπεδα σε δάση, δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις, σε περιαστικό πράσινο, σε κηρυγµένες δασωτέες ή αναδασωτέες εκτάσεις, καθώς και εντός ακτίνας τριακοσίων (300) µέτρων από αυτές ή βρίσκονται µέσα σε πάρκα και άλση πόλεων και οικιστικών περιοχών. Για τα προαναφερόμενα ακίνητα είναι υποχρεωτική η σύνταξη Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα μέχρι τις 31.03.2024! Σε συνέχεια της Τεχνικής Έκθεσης οι ιδιοκτήτες των ακινήτων υποχρεούνται μέσα σε ένα μήνα, δηλαδή μέχρι τις 30.04.2024 να υποβάλουν στον οικείο Δήμο αρχικά, και σε ηλεκτρονική πλατφόρμα αργότερα αργότερα, Δήλωση Εφαρμογής των μέτρων πυρασφάλειας στην οποία θα δηλώνουν την ορθή λήψη των μέτρων που προβλέπονται στην έκθεση του αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα, βάσει των προβλέψεων του Κανονισμού για την προστασία του ακινήτου τους σε περίπτωση πυρκαγιάς! ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ. Υπενθυμίζεται ότι η νέα αυτή υποχρέωση καθαρισμού οικοπέδων αφορά ιδιοκτήτες, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπόν ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, σε περιοχές εντός ορίων, χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, και σε εκτάσεις εντός ακτίνας 100 μέτρων από τα όρια των δυο προαναφερόμενων περιπτώσεων, επιπλέον δε και εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας, με προβλεπόμενα πρόστιμα 1.000 – 54.000 ευρώ αλλά και σοβαρές ποινικές συνέπειες. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με τις πλατφόρμες Πυροπροστασίας και Καθαρισμού Οικοπέδων.
    1 point
  20. Ο-Οι ανεγκέφαλοι που έγραψαν τον σχετικό νόμο μάλλον ζουν σε άλλον πλανήτη. Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι δεν πρόκειται να εφαρμοστεί απλά γιατί είναι αδύνατον να εφαρμοστεί. Αν αρχίσουμε να γράφουμε τα δεκάδες προβλήματα εφαρμογής (τόσο για τα νέα όσο και για τα υπάρχοντα κτίσματα) δεν φτάνει ένα 20σελιδο τετράδιο.
    1 point
  21. Για εργασίες που δεν αλλάζουν επουσιωδώς την αρχιτεκτονική/όψεις του κτιρίου, δεν απαιτείται ΣΑ (ΥΑ 1 ΦΕΚ 313Β/2020). Εδώ ξεχάσανε να γράψουν ότι αυτό καλύπτει και λοιπούς φορείς που ασκούν αρχιτεκτονικό έλεγχο (πχ ΥΠΠΟ) μόνο και μόνο για να μας ταλαιπωρούν. Αν έβαψαν την όψη χωρίς έγκριση αρχαιολογίας και τελικά το χρώμα ήταν το ίδιο: "Δεν έβαψαν την όψη!" Ήταν άσπρο, είναι άσπρο, τέλος. (αν αλλάξανε και χρώμα, ας πρόσεχαν....) Αν έρθουν για έλεγχο οι αστυνόμοι, και δεν έχεις κάνει την βεβαίωση, αρχικά από το κινητό τους δείχνεις το ΦΕΚ το άρθ. 30 και αν είναι γραφειοκρατικο-κένταυροι, τότε σε σταματάνε, και βγάζεις βεβαίωση. Αυτό με την ενημέρωση φακέλου / ενημέρωση ΗΤΚ, είναι μια μπαρούφα που έγραψε κάποιος που νόμιζε ότι όλα τα κτίρια είναι όπως στην τελευταία άδεια. Τώρα αρχίζουν και το παίρνουν πίσω και το αλλάζουν με ενημέρωση ΗΤΚ ή δημιουργία αν δεν υπάρχει. ΥΓ. Λίγη υπομονή με την ΗΤΚ. Από το 2010 προσπαθούν να την νομοθετήσουν σωστά, αλλά ακόμα δεν έχουν βρει κάποιον που να ενδιαφέρεται να το κάνει σωστά....
    1 point
  22. Γειά και πάλι, ναι για το προ του '11, με το άρθρο 106, παρ.4. Για την σκάλα μετά το 2011 που απομακρύνθηκε, είναι ένα μπέρδεμα αλλά λογικά γίνεται με άδεια νομ/σης κατεδάφισης όσο κουφό και αν ακούγεται. Θα πρέπει να ρωτήσεις όμως στην Υδομ για την διαδικασία, ίσως θα χρειαστεί να γίνει αυτοψία πρώτα ώστε να βεβαιωθεί και κάποιο πρόστιμο.
    1 point
  23. Δεν είναι υποχρεωτική η συμπλήρωση του σχετικού πίνακα.
    1 point
  24. Δυστυχώς ο κανονισμός αυτός έχει πολλά ζητήματα τα οποία δεν έχουν αντιμετωπισθεί με ορθό τρόπο. Δύο-τρία πολύ βασικά : 1) Δεν καθορίζει ελάχιστο μέγεθος Δασικής έκτασης που καθιστά το ακίνητο υπόχρεο εφαρμογής. Για παράδειγμα, αν υπάρχει κάπου 1 στρέμμα δασικής έκτασης και απέχεις 299,5 μ από τα όρια του, όπως είναι διατυπωμένος ο κανονισμός, υπάγεσαι στις διατάξεις. Και μπορεί το οικόπεδο σου με το κτίσμα σου να είναι 20 στρέμματα. Τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν ΠΟΛΛΕΣ και είναι στα όρια του κωμικού. 2) Ορίζει ως υπεύθυνο τον ιδιοκτήτη για ΟΛΑ τα μέτρα, προληπτικά και παθητικής/ενεργητικής πυροπροστασίας , του ζητάει ετήσιες Υ/Δ εφαρμογής , όταν σε ΟΛΟΥΣ τους κανονισμούς πυροπροστασίας υπεύθυνος είναι ο εκμεταλλευτής/ενοικιαστής. Για παράδειγμα, απαγορεύεται σε πολλές περιπτώσεις η υπαίθρια αποθήκευση καυσόξυλων. Δηλαδή αν έχεις ένα σπίτι στο Ν.Βουτζά και το νοικιάζεις, πρέπει να υπογράψεις ως ιδιοκτήτης αντίστοιχες Υ/Δ.Και καλά να είσαι εδώ. Αν ζεις στην Αυστραλία ? 3) Απαιτεί πράγματα που έρχονται σε αντίθεση με πολλές άλλες διατάξεις. Για παράδειγμα, στους Θρακομακεδόνες π.χ. ή στην Παλαιά Πεντέλη, εντός οικισμού πάντα, αν εφαρμοσθεί δεν πρέπει να μείνει ούτε δέντρο όρθιο στις ιδιοκτησίες. 4) Έχει απαιτήσεις που σε καποιες περιπτώσεις είναι ΜΗ εφαρμόσιμες. Με τους όρους που θέτει απαιτείται να κατασκευαστεί μάντρα συμπαγής στο όριο του οικοπέδου σε όλα σχεδόν τα ακίνητα που εμπίπτουν. Δηλαδή έχω ας πουμε στην Ελευσίνα μία αποθήκη σε οικόπεδο 70 στρέμματα, και επειδή στα 250 μέτρα από το όριο του οικοπέδου περνάει ένας παραπόταμος που για 10 μέτρα εκατέρωθεν ανήκει στις κατά το νόμο οριζόμενες δασικές εκτάσεις πρέπει να κατασκευασω μάντρα 1μ σε όλο το όριο του οικοπέδου. Ωραία επίσης ακούγεται να επιβάλλεται η επέκταση των sprinkler στην περίμετρο της στέγης ενός κτιρίου- επιβάλλεται όταν το κτίριο διαθέτει ήδη τέτοιο σύστημα στο εσωτερικό του-αλλά όποιος έχει σχεδιάσει έστω και ΜΙΑ φορά ένα τέτοιο σύστημα γνωρίζει ότι η δεξαμενή και το πυροσβεστικό συγκρότημα διαστασιολογούνται για ταυτόχρονη λειτουργία μικρής ποσότητας καταιονητήρων για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια- δε γίνεται με το ίδιο σύστημα να τροφοδοτήσεις δίκτυο καταιονητήρων ΑΝΟΙΚΤΟΥ τύπου που καλύπτει περιμετρικά την οροφή του κτιρίου. Δεν επαρκεί. Και άλλα πολλά, δυστυχώς.
    1 point
  25. @irene2023 Η έκδοση βεβαίωσης μπορεί να γίνει χωρίς τακτοποίηση. Οι εξαιρέσεις της 2θ του 82: οι περιπτώσεις της 3 του 81: διαγράφω την περίπτωση στ) επειδή συμπεριλαμβάνεται στην περίπτωση ζ) - (γιστ, αρθ96)
    1 point
  26. Συμφωνώ φίλε μου, αλλά με όλο το σεβασμό, δεν έχεις προτείνει κάτι με επιχειρήματα (πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα). Μόνο θεωρία. Αν δε θες να παραθέσεις συν και πλην, εντάξει, no problem.
    0 points
  27. Επίσης "ακούω", "βλέπω τριγύρω" και "γράφω" σε αυτό το Forum, περιμένοντας καρτερικά εμπεριστατωμένες απόψεις, ακριβώς επειδή το ψάχνω. Δεν καταλαβαίνω τί εννοείς.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.